ကိုယ့္စာကိုယ္ျပန္ဖတ္ရင္း
အဆိုးျမင္သမားထင္ခံရမွာစိုးလို႔
ပုဂၢိဳလ္နိုင္ငံေရးကိုေဖ်ာ့ေျပာတာသြားေတြ႔ၿပီး မ်က္နွာပူ တယ္။
ေနာက္ၿပီး ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္နဲ႔ လိုရင္းဒုတ္ဒုတ္မထိပဲ စာရွည္တယ္။ ဒါနဲ႔ အခု
“ပူးတြဲေၾကညာခ်က္နဲ႔ျပင္နည္းအရင္ျပင္ ကိစၥ”ကိုခ်ဳပ္ေရးရပါတယ္။
ကိုေဇာ္ရဲေအာင္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဒီစာထဲမွာ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္တာပါ။
ေက်းဇူးပါ ကိုေဇာ္ရဲေအာင္။
ျပင္နည္းအရင္ျပင္မယ့္ သီဟနာဒႀကံဳးဝါးသံဟာ သႀကၤန္အေျမာက္မဟုတ္ဖို႔ပါ။ ျပင္နည္းအရင္ျပင္လည္း (၇၅ ပလပ္စ္ဝမ္းႏွင့္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္)ထဲက တစ္ခုပါ။ လက္ရွိ အထိုင္ေပၚကတြက္ရင္ လမ္းဘယ္မျမင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အၫွာကိုင္ေျပာတာမို႔ နိုင္ငံေရးဆန္တယ္လို႔ ဆိုတာတာပါ။ “ဖြဲ႔စည္းပံုဖ်က္အသစ္ျပန္ေရးမယ္”လို႔ မေျပာရံုတမယ္ထင္စရာမို႔ နိုင္ငံေရးဆန္တယ္လို႔ျမင္တာပါ။ (သမၼတျဖစ္ခ်င္လို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ခိုင္းေနတာ)ဆိုတဲ့ ေဒၚစုအေပၚ ထိုးနွက္ဝါဒျဖန္ခ်က္ကိုအရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လတ္တေလာမွာအသံုးတည့္ပါတယ္။ ေနာင္မွာသာ ဘယ္ေျပာင္းက က်ည္ထြက္လာဦးမလဲ မဆိုတတ္ေသးတာပါ။ နိုင္ငံေရးပလူေမႊးပလူေတာင္၊ ပါတီပိစိေကြးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး တလြဲဆံပင္ေကာင္းေတြ ၅၉/စ ပစ္မွတ္ကိုခ်ိန္ၿပီး စစ္အာဏာနဲ႔စစ္ဓနကာကြယ္ေပးတဲ့ ကိုယ္က်ိဳးရွာေနမႈေတြ ယာယီတန္႔သြားနိုင္တယ္။
(ပုဒ္မ ၄၃၆ ႀကီးမျပင္နဲ႔လို႔ထြက္ေျပာရင္ ခုထက္ပို ပြင့္က်သြားမယ့္အေရး သူတို႔လည္းျမင္မယ္ေတြးတယ္။ ခု တိုက္ကြက္ျဖစ္တဲ့“က်န္တာေတြ ဘာမွမေျပာဘူး၊
၅၉/စ သာ မျပင္နဲ႔”ကို ဒဲ့ႀကီး ဆက္ေဖာ္ဖို႔ခက္သြားတယ္။ တိုက္ကြက္အေျပာင္းမေတာ္ရင္ ငါးပါးတင္မကဘူး သံဃာစင္ပါ ေမွာက္မယ့္ကိန္းရွိတယ္။ ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္က အင္န္ဂ်ီအိုေယာင္ေဆာင္တဲ့ နိုင္ငံေရးပါ။ ပညာေပးေယာင္ေဆာင္တဲ့
နိုင္ငံေရးလုပ္ကြက္လည္း တခ်က္တခ်က္ေတြ႔ရပါတယ္။ နိုင္ငံေရးပါတီလို
နိုင္ငံေရးသမားလို အာဏာကိစၥကိုတင္းတင္းရင္းရင္းေျပာလို႔မရပါ။
သူ႔အကန္႔အသတ္နဲ႔ သူျပန္ၿငိေနပါတယ္။ ကိုကိုႀကီးလို႔ နံမည္တပ္ေျပာရတာက ေခါင္သူႀကီးအားလံုး Decision and Policy Makers ေတြလို႔ ဘယ္လိုဆိုဆို ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္မွာ သူ႔ကို King Makers ျဖစ္ေနတယ္ျမင္လို႔ပါ။ သူ႔နိုင္ငံေရး(ဘက္သေဘာရပ္တည္ခ်က္)ကိုမႀကိဳက္ပါ။ သို႔ေသာ္
သူ႔က်င္လည္အကင္းပါးမႈနဲ႔ ဖတ္အားမွတ္အားစဥ္းစားနိုင္စြမ္းအားေတြကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ခုေခတ္ေျပာတဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လ္နိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ
သူ႔ျမင္မွ ပိုသေဘာေပါက္သြားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပါးပါး က်င္လည္လည္ပါ
ရပ္တည္ခ်က္ မွန္/မမွန္ကို လူထုက(ခ်က္ျခင္းမသိဦးေတာင္)သိပါတယ္။
မွန္ရင္ဘာလုပ္ မမွန္ရင္ဘာလုပ္ကို လူထုကဆံုးျဖတ္ေပးပါတယ္။ ဗမာ့လူထုက (တစ္စံုလံုးသေဘာေျပာရရင္)နိုင္ငံေရးသမားေတြထက္ေတာင္ အကင္းပါးပါတယ္။ သတၱိေျပာင္ပါတယ္။ သူတို႔မ်က္နွာမေထာက္ရင္ သူတို႔လည္း
ဘယ္သူ႔မ်က္နွာမွမေထာက္ခဲ့တာ သမိုင္းျပန္ၾကည့္ရင္ေတြ႔ရပါမယ္။ သတိျပဳမိၾကမယ္ထင္တာက ေဒၚစုမွာ “နိုင္ငံေရး စန္း” ရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပနိုင္ငံတကာမွာ သူ႔ပံုရိပ္နဲ႔သူ႔နိုင္ငံေရးက က်ဖို႔မလြယ္ပါ။ က်ရိပ္မျမင္ပါ။ အခ်ိန္တန္လို႔ က်ရဦးေတာင္ ေၾကာင္က်ပါ။
ျပင္နည္းအရင္ျပင္မယ့္ သီဟနာဒႀကံဳးဝါးသံဟာ သႀကၤန္အေျမာက္မဟုတ္ဖို႔ပါ။ ျပင္နည္းအရင္ျပင္လည္း (၇၅ ပလပ္စ္ဝမ္းႏွင့္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္)ထဲက တစ္ခုပါ။ လက္ရွိ အထိုင္ေပၚကတြက္ရင္ လမ္းဘယ္မျမင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အၫွာကိုင္ေျပာတာမို႔ နိုင္ငံေရးဆန္တယ္လို႔ ဆိုတာတာပါ။ “ဖြဲ႔စည္းပံုဖ်က္အသစ္ျပန္ေရးမယ္”လို႔ မေျပာရံုတမယ္ထင္စရာမို႔ နိုင္ငံေရးဆန္တယ္လို႔ျမင္တာပါ။ (သမၼတျဖစ္ခ်င္လို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ခိုင္းေနတာ)ဆိုတဲ့ ေဒၚစုအေပၚ ထိုးနွက္ဝါဒျဖန္ခ်က္ကိုအရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လတ္တေလာမွာအသံုးတည့္ပါတယ္။ ေနာင္မွာသာ ဘယ္ေျပာင္းက က်ည္ထြက္လာဦးမလဲ မဆိုတတ္ေသးတာပါ။ နိုင္ငံေရးပလူေမႊးပလူေတာင္၊ ပါတီပိစိေကြးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး တလြဲဆံပင္ေကာင္းေတြ ၅၉/စ ပစ္မွတ္ကိုခ်ိန္ၿပီး စစ္အာဏာနဲ႔စစ္ဓနကာကြယ္ေပးတဲ့ ကိုယ္က်ိဳးရွာေနမႈေတြ ယာယီတန္႔သြားနိုင္တယ္။
(ပုဒ္မ ၄၃၆ ႀကီးမျပင္နဲ႔လို႔ထြက္ေျပာရင္ ခုထက္ပို ပြင့္က်သြားမယ့္အေရး သူတို႔လည္းျမင္မယ္ေတြးတယ္။ ခု တိုက္ကြက္ျဖစ္တဲ့“က်န္တာေတြ ဘာမွမေျပာဘူး၊
၅၉/စ သာ မျပင္နဲ႔”ကို ဒဲ့ႀကီး ဆက္ေဖာ္ဖို႔ခက္သြားတယ္။ တိုက္ကြက္အေျပာင္းမေတာ္ရင္ ငါးပါးတင္မကဘူး သံဃာစင္ပါ ေမွာက္မယ့္ကိန္းရွိတယ္။ ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္က အင္န္ဂ်ီအိုေယာင္ေဆာင္တဲ့ နိုင္ငံေရးပါ။ ပညာေပးေယာင္ေဆာင္တဲ့
နိုင္ငံေရးလုပ္ကြက္လည္း တခ်က္တခ်က္ေတြ႔ရပါတယ္။ နိုင္ငံေရးပါတီလို
နိုင္ငံေရးသမားလို အာဏာကိစၥကိုတင္းတင္းရင္းရင္းေျပာလို႔မရပါ။
သူ႔အကန္႔အသတ္နဲ႔ သူျပန္ၿငိေနပါတယ္။ ကိုကိုႀကီးလို႔ နံမည္တပ္ေျပာရတာက ေခါင္သူႀကီးအားလံုး Decision and Policy Makers ေတြလို႔ ဘယ္လိုဆိုဆို ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္မွာ သူ႔ကို King Makers ျဖစ္ေနတယ္ျမင္လို႔ပါ။ သူ႔နိုင္ငံေရး(ဘက္သေဘာရပ္တည္ခ်က္)ကိုမႀကိဳက္ပါ။ သို႔ေသာ္
သူ႔က်င္လည္အကင္းပါးမႈနဲ႔ ဖတ္အားမွတ္အားစဥ္းစားနိုင္စြမ္းအားေတြကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ခုေခတ္ေျပာတဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လ္နိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ
သူ႔ျမင္မွ ပိုသေဘာေပါက္သြားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပါးပါး က်င္လည္လည္ပါ
ရပ္တည္ခ်က္ မွန္/မမွန္ကို လူထုက(ခ်က္ျခင္းမသိဦးေတာင္)သိပါတယ္။
မွန္ရင္ဘာလုပ္ မမွန္ရင္ဘာလုပ္ကို လူထုကဆံုးျဖတ္ေပးပါတယ္။ ဗမာ့လူထုက (တစ္စံုလံုးသေဘာေျပာရရင္)နိုင္ငံေရးသမားေတြထက္ေတာင္ အကင္းပါးပါတယ္။ သတၱိေျပာင္ပါတယ္။ သူတို႔မ်က္နွာမေထာက္ရင္ သူတို႔လည္း
ဘယ္သူ႔မ်က္နွာမွမေထာက္ခဲ့တာ သမိုင္းျပန္ၾကည့္ရင္ေတြ႔ရပါမယ္။ သတိျပဳမိၾကမယ္ထင္တာက ေဒၚစုမွာ “နိုင္ငံေရး စန္း” ရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပနိုင္ငံတကာမွာ သူ႔ပံုရိပ္နဲ႔သူ႔နိုင္ငံေရးက က်ဖို႔မလြယ္ပါ။ က်ရိပ္မျမင္ပါ။ အခ်ိန္တန္လို႔ က်ရဦးေတာင္ ေၾကာင္က်ပါ။
(ျပင္နည္းအရင္ျပင္အဆက္)
မနက္ျဖန္
တနလၤာ၊ အေမရိကန္မွာ သမၼတမ်ားေန႔။ တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္။ ဘာအပိြဳင့္မင္န္႔မွမရွိဘူး။ အျပင္ထြက္စရာမလိုဘူး။
တေနကုန္ အိမ္မွာေနမယ္။ ၾကက္ကေလးေတြၾကည့္မယ္။ အိမ္နဲ႔ၾကက္အိမ္ေလးၾကားက နွင္းလမ္းေလး
နည္းနည္းခ်ဲ႔မယ္။ ေအာက္တိုဘာတုန္းကေျမခ်ထားၿပီးတဲ့ ပန္းသီးပင္ေတြၾကည့္မယ္။ ပင္စည္ခြံေတြကို
ရွဥ့္နဲ႔သမင္ေတြ မကိုက္ေအာင္ ပတ္ေပးထားတဲ့ Wrappers ေတြ ေလ်ာ့ေနရင္ျပန္တင္း ျပဳတ္ေနရင္ျပန္စည္းရမယ္။
နွင္းျပင္ေအာက္က ရိုးတံခ်ည္းသက္သက္ေတြ ထိုးထြက္ေနတဲ့စပ်စ္ပင္ေတြျမင္ရတာ
သနားစရာလိုျဖစ္ေနတယ္။ ၾကည့္ရတာ ပင္ေသေတြလိုပဲ။ နွင္းေတြေပ်ာ္ၿပီး ေနေရာင္ေလးေႏြးလာရင္
ရြက္သစ္ေတြ ဖူးတံေတြနဲ႔ပုရစ္နုလာလိမ့္မယ္။ ဘယ္ရီးသီး(နီ/ျပာ/နက္ေတြ)ပင္ေတြလည္း နွင္းဒဏ္မွာ
နလံမထူနိုင္ရွာၾကဘူး။ကၫြတ္ပင္ေတြကေတာ့ ေျမေပၚမွာ ေျခစလက္စေတာင္မခ်န္ဘူး
ေပ်ာက္ခ်က္သား ေကာင္းပံုမ်ား။ ေႏြဦးေပါက္ရင္ မာေက်ာေက်ာေျမအျပင္ကို အားနဲ႔မန္နဲ႔ ထိုးခြဲထြက္လာမယ့္ ကၫြတ္ဖူးနုသစ္ႀကီးေတြ မ်ွစ္လိုတိုးထြက္လာမွာ ျမင္ေယာင္ေနတယ္။ စားခ်င္တာရွိ ေျပာ ခ်က္ေၾကြးမယ္ေျပာတယ္ ဇနီးက။ မယ္မယ္ရရစားခ်င္တာ ဘာမွမရွိ။ ဒီေန႔ ေစ်းခ်ထားတာနဲ႔ႀကံဳလို႔ ကင္မရာေလးတစ္လံုး ဝယ္ျဖစ္တယ္။ ခုနက နည္းနည္းထိုင္ ကလိေသးတယ္။ မနက္ျဖန္ၾက ေသခ်ာကလိမယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတြးမိတာေလးတခု ေရးမယ္။ ေထာင္အေၾကာင္းပါ။ က်ေနာ္က ဖို႔တ္ဝိန္း အလင္န္ေကာင္တီေဂ်းလ္မွာလည္း စကားျပန္နဲ႔ ဘာသာျပန္လုပ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ စေနေပမယ့္ အခ်ဳပ္သစ္တေယာက္ေရာက္လို႔ လွမ္းေခၚတာနဲ႔ ေထာင္ထဲသြား စကားျပန္လုပ္ခဲ့တယ္။ ခ်ဳပ္သစ္မွတ္ပံုတင္နဲ႔ ေထာင္ဆရာဝန္ေဆးမွတ္တမ္း သြင္းတာပါ။ အမႈက အမႈေသးပါ။ အာမခံရမွာပါ။ က်ေနာ္ ဒီေရာက္စက ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေထာင္ထဲသြား (ေလ့လာေရးသေဘာ) လည္ေတာ့ ျပန္ခါနီးမွာ ေထာင္ပိုင္ႀကီးကေမးတယ္ ”ဘယ့္နွယ္ထင္သလဲ”လို႔။ က်ေနာ္က ”မင္းတို႔ေထာင္က ရာဇဝတ္သားေတြကိုထားတဲ့အေနအထားနဲ႔ ငါ့ကို ဗမာျပည္ကေထာင္မွာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ထားမယ္ဆို ေသတဲ့အထိေတာင္ ေနနိုင္မယ္မွတ္တယ္”
လို႔ျပန္ေျပာေတာ့ သူ စုပ္သတ္တာ မွတ္မိေနတယ္။ ခုဆို အင္ဒီယားနားျပည္နယ္
ဖို႔တ္ဝိန္းၿမိ့ဳက အလင္န္ေကာင္တီေဂ်းလ္နဲ႔ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာျဖစ္ေနၿပီ။ ေထာင္နဲ႔က ခုထက္ထိ ေရစက္မကုန္ေသးတာမ်ားလား။ မနက္ျဖန္ အဲ့အေၾကာင္းေရးမယ္ ေတြးတာပဲ။ (ေျပာဖို႔က်န္သြားလိုပ မခ်ိဳႏြယ္ဦးတို႔ ဗမာျပည္ကေထာင္ထြက္မေတြ စုေရးထားတဲ့ ”ေနဒဏ္ခံပန္းသတင္း”ဖတ္ၿပီးၿပီ။ မခ်ိဳႏြယ္ဦးပို႔ေပးတာ။ စာအုပ္ဖိုးနဲ႔ပို႔ခပါသူခံၿပီး အလကားရတာ(ပိုက္ဆံမကုန္တာ)မွန္ေပသိ တန္ဖိုးရွိတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြပါတဲ့ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့စာတအုပ္ကို တန္ဖိုးႀကီးႀကီးထားမိတာ အမွန္ပါ။ အဲ့စာအုပ္အေၾကာင္းလည္း ေနာက္တပတ္ေလာက္ေတာ့ ေရးဖို႔မွန္းထားပါတယ္) (သမၼတမ်ားေန႔ကအေတြး)
ေပ်ာက္ခ်က္သား ေကာင္းပံုမ်ား။ ေႏြဦးေပါက္ရင္ မာေက်ာေက်ာေျမအျပင္ကို အားနဲ႔မန္နဲ႔ ထိုးခြဲထြက္လာမယ့္ ကၫြတ္ဖူးနုသစ္ႀကီးေတြ မ်ွစ္လိုတိုးထြက္လာမွာ ျမင္ေယာင္ေနတယ္။ စားခ်င္တာရွိ ေျပာ ခ်က္ေၾကြးမယ္ေျပာတယ္ ဇနီးက။ မယ္မယ္ရရစားခ်င္တာ ဘာမွမရွိ။ ဒီေန႔ ေစ်းခ်ထားတာနဲ႔ႀကံဳလို႔ ကင္မရာေလးတစ္လံုး ဝယ္ျဖစ္တယ္။ ခုနက နည္းနည္းထိုင္ ကလိေသးတယ္။ မနက္ျဖန္ၾက ေသခ်ာကလိမယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတြးမိတာေလးတခု ေရးမယ္။ ေထာင္အေၾကာင္းပါ။ က်ေနာ္က ဖို႔တ္ဝိန္း အလင္န္ေကာင္တီေဂ်းလ္မွာလည္း စကားျပန္နဲ႔ ဘာသာျပန္လုပ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ စေနေပမယ့္ အခ်ဳပ္သစ္တေယာက္ေရာက္လို႔ လွမ္းေခၚတာနဲ႔ ေထာင္ထဲသြား စကားျပန္လုပ္ခဲ့တယ္။ ခ်ဳပ္သစ္မွတ္ပံုတင္နဲ႔ ေထာင္ဆရာဝန္ေဆးမွတ္တမ္း သြင္းတာပါ။ အမႈက အမႈေသးပါ။ အာမခံရမွာပါ။ က်ေနာ္ ဒီေရာက္စက ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေထာင္ထဲသြား (ေလ့လာေရးသေဘာ) လည္ေတာ့ ျပန္ခါနီးမွာ ေထာင္ပိုင္ႀကီးကေမးတယ္ ”ဘယ့္နွယ္ထင္သလဲ”လို႔။ က်ေနာ္က ”မင္းတို႔ေထာင္က ရာဇဝတ္သားေတြကိုထားတဲ့အေနအထားနဲ႔ ငါ့ကို ဗမာျပည္ကေထာင္မွာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ထားမယ္ဆို ေသတဲ့အထိေတာင္ ေနနိုင္မယ္မွတ္တယ္”
လို႔ျပန္ေျပာေတာ့ သူ စုပ္သတ္တာ မွတ္မိေနတယ္။ ခုဆို အင္ဒီယားနားျပည္နယ္
ဖို႔တ္ဝိန္းၿမိ့ဳက အလင္န္ေကာင္တီေဂ်းလ္နဲ႔ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာျဖစ္ေနၿပီ။ ေထာင္နဲ႔က ခုထက္ထိ ေရစက္မကုန္ေသးတာမ်ားလား။ မနက္ျဖန္ အဲ့အေၾကာင္းေရးမယ္ ေတြးတာပဲ။ (ေျပာဖို႔က်န္သြားလိုပ မခ်ိဳႏြယ္ဦးတို႔ ဗမာျပည္ကေထာင္ထြက္မေတြ စုေရးထားတဲ့ ”ေနဒဏ္ခံပန္းသတင္း”ဖတ္ၿပီးၿပီ။ မခ်ိဳႏြယ္ဦးပို႔ေပးတာ။ စာအုပ္ဖိုးနဲ႔ပို႔ခပါသူခံၿပီး အလကားရတာ(ပိုက္ဆံမကုန္တာ)မွန္ေပသိ တန္ဖိုးရွိတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြပါတဲ့ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့စာတအုပ္ကို တန္ဖိုးႀကီးႀကီးထားမိတာ အမွန္ပါ။ အဲ့စာအုပ္အေၾကာင္းလည္း ေနာက္တပတ္ေလာက္ေတာ့ ေရးဖို႔မွန္းထားပါတယ္) (သမၼတမ်ားေန႔ကအေတြး)
ခု
စစ္အုပ္စုဘက္က ေဒၚစုကိုလုပ္ေနပံုက ေနမ်ိဳးေဝေလာက္၊ ရဲမင္းဦးေလာက္၊ ေဒၚခင္ဝိုင္းၾကည္ေလာက္နဲ႔
လက္ရည္တူသေဘာအေပါက္မ်ိဳးခ်ိဳးၿပီး တည္ေပးထားတာ လႊတ္ေပးထားတာလို႔ျမင္တယ္။ ေဒၚစုရဲ႔ ျပည္တြင္းျပည္ပနဲ႔
နိုင္ငံတကာအဆင့္ တန္းဝင္မႈကို အသေရဖ်က္တဲ့နည္းပဲ။ အရင္ကလို သူတို႔ႏႈတ္ကေန ဖရုႆဝါစာေတြနဲ႔
နံမည္ပါေဖာ္ၿပီးအတိအလင္း ပုတ္ခတ္ထိုးနွက္တာထက္ ခုလို လူေမြးၿပီးတဆင့္ခံလုပ္တာ ဝိနည္းလြတ္သေဘာမို႔
ဒီမိုကေရစီပဲရေနသေယာင္ေယာင္ အထင္ေတာင္ခံရစရာမို႔
နွစ္ျပန္အျမတ္ရတယ္ထင္တယ္။ ေဒၚစုဘက္က ဘာမွမတုန္႔ျပန္တာကေတာ့ သူ႔အခ်ိန္အဆနဲ႔ သူ႔အကဲျဖတ္ခ်က္မို႔
အကဲခတ္ရေတာ့ သိတ္မခက္ဘူးမွတ္တာပဲ။ တခုေတာ့ရွိတယ္ စစ္အုပ္စုရဲ့သဘာဝက သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားကိုလံုးဝအထိမခံတာပဲ။
ခုေန (လတ္တေလာ နိုင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္အတြက္) လူေမြးတိုက္ေပမယ့္ လိုအပ္လို႔ကိုင္ရမယ္ဆို
ဘာေကာညာေသာ ဘယ္မ်က္နွာမွမေထာက္မၫွာလုပ္မွာပဲ။ လုပ္ခဲ့တဲ့အစဥ္အလာလည္း အျပင္လူမေျပာနဲ႔
သူတို႔ထိပ္သီးအခ်င္းခ်င္းေတာင္ အလြတ္မေပးဘူး။ ခုထက္ပိုလိုအပ္လာလို႔ ရွင္းရမယ္ဆို တစ္ပယ္မဟုတ္ဘူး
နွစ္ပယ္လည္းရွင္းမွာပဲ။ ဒီပဲယင္းမွာ ေဒၚစုဆိုတဲ့တစ္ပယ္ကို လက္စတံုးရွင္းခဲ့တာ ဘယ္သူမွ
ခုထိမေမ့သလို ေနာင္လည္းမေမ့ဘူး။ နိုင္ငံေရးလုပ္ႀကံမႈပဲ ရာဇဝတ္မႈမွ အမႈႀကီးျဖစ္တဲ့လူအမ်ားအျပားကိုသတ္ျဖတ္နာက်င္ေစမႈပဲ။
(တန္းခ်ထိုးခိုင္းတဲ့ကိစၥ)
ခု
က်ေနာ္ေတြးေနတာက ကိုျမေအးနဲ႔ဦးကိုနီက အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြမို႔ ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္ထဲက ထုတ္ေပး။
အင္န္အယ္လ္ဒီကထုတ္ေပးဆိုၿပီး အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ပါတီေရးရာကိစၥေတြအထိ အၾကမ္းဖက္သမားသကၤန္းၿခံဳတခ်ိဳ႔က
ေတာင္းဆိုစြက္ဖက္လာတယ္ဆိုပါေတာ့ ရွစ္ပူးေတြနဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္မလဲ။ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။
မေတာင္းဆိုလာဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာနိုင္မလဲ။ ကိုျမေအးနဲ႔ဦးကိုနီ ခုလိုအလုပ္ခံရတာကို ေဟာေျပာပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီက
ထုတ္ျပန္တဲ့ေၾကညာခ်က္ဟာ အလြန္ပညာသားပါသိကၡာရွိၿပီး အစြန္းေရာက္တေဇာက္ကန္း သကၤန္းၿခံဳေတြတင္မက အမ်ိဳးသားေရးေအာ္ေနတဲ့အေတြးအေခၚပ်က္ေတြပါ ဆင္ျခင္စရာျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကေတာ့ သူနဲ႔ဆိုင္လို႔အတိအလင္း ဝံ့ဝံ့စားစားေျပာေပမယ့္ အင္န္အယ္လ္ဒီနဲ႔ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္က "သူတို႔သြားတာ စာေပေဟာေျပာဖို႔ သက္သက္မို႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့ နိုင္ငံေရးသေဘာပါတဲ့ေဆာင္ရြက္မႈမဟုတ္လို႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကေစလႊတ္တာ မဟုတ္လို႔"စတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဆင္ေျခေတြေပးစရာ ရွိမွန္းလည္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးကိုနီနဲ႔ကိုျမေအးဟာ အင္န္အယ္လ္ဒီနဲ႔ ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္မွာ သာမန္အဖြဲ႔ဝင္ေတြမွ်မဟုတ္ပဲ တစံုတရာတာဝန္ရွိသူ/ႀကီးသူေတြျဖစ္တာေတာ့ ထည့္ကို တြက္ရလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ေနာက္တခ်က္က ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီက ဘာေၾကညာခ်က္မွ မထုတ္ပဲေနခဲ့ရင္လည္း ဘယ္သုူကမွ ဘာမွၿငိဳၿငိဳျငင္ျငင္ အျပစ္တင္ၾကလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာလည္း နွလံုးသြင္းၾကည့္ဖို႔ပါ။ (ကန္းတက္လာရင္)
ထုတ္ျပန္တဲ့ေၾကညာခ်က္ဟာ အလြန္ပညာသားပါသိကၡာရွိၿပီး အစြန္းေရာက္တေဇာက္ကန္း သကၤန္းၿခံဳေတြတင္မက အမ်ိဳးသားေရးေအာ္ေနတဲ့အေတြးအေခၚပ်က္ေတြပါ ဆင္ျခင္စရာျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကေတာ့ သူနဲ႔ဆိုင္လို႔အတိအလင္း ဝံ့ဝံ့စားစားေျပာေပမယ့္ အင္န္အယ္လ္ဒီနဲ႔ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္က "သူတို႔သြားတာ စာေပေဟာေျပာဖို႔ သက္သက္မို႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့ နိုင္ငံေရးသေဘာပါတဲ့ေဆာင္ရြက္မႈမဟုတ္လို႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကေစလႊတ္တာ မဟုတ္လို႔"စတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဆင္ေျခေတြေပးစရာ ရွိမွန္းလည္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးကိုနီနဲ႔ကိုျမေအးဟာ အင္န္အယ္လ္ဒီနဲ႔ ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္မွာ သာမန္အဖြဲ႔ဝင္ေတြမွ်မဟုတ္ပဲ တစံုတရာတာဝန္ရွိသူ/ႀကီးသူေတြျဖစ္တာေတာ့ ထည့္ကို တြက္ရလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ေနာက္တခ်က္က ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီက ဘာေၾကညာခ်က္မွ မထုတ္ပဲေနခဲ့ရင္လည္း ဘယ္သုူကမွ ဘာမွၿငိဳၿငိဳျငင္ျငင္ အျပစ္တင္ၾကလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာလည္း နွလံုးသြင္းၾကည့္ဖို႔ပါ။ (ကန္းတက္လာရင္)
(ပစ္ေထာက္ေမွာက္နဲ႔ေသနတ္သိမ္းဘုန္းႀကီးမ်ားအေၾကာင္း)
၈၈ ဒီမိုကေရစီေရးလူထုအံုႂကြမႈႀကီး အၿပီးသတ္အၿဖိဳခြဲမခံရခင္ကေလးမွာ ကုန္သြယ္ေရးရံုးႀကီးမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကို မေမ့ၾကေသးဘူးထင္ပါတယ္။ ရံုးႀကီးေပၚကတပ္စုကို ေက်ာင္းသား၊ ဘုန္းႀကီးနဲ႔သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြဝင္ၿပီး ဘယ္ပံု အျပင္ထုတ္သြားၾကတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ပါခဲ့သူေတြျပန္ေျပာျပတာ ယံုခ်င္စရာမရွိတဲ့ဇာတ္လမ္းတပုဒ္လို႔ထင္ရေပမယ့္ ဒါဟာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီတုန္းကဓါတ္ပံုေတြျပန္ၾကည့္ရင္ ဘုန္းႀကီးေတြက စစ္သားေတြဆီက သိမ္းယူလာတဲ့ေမာင္းျပန္ေသနတ္ႀကီးေတြကို ေႁမွာက္ကိုင္လို႔ပခုံးေပၚထမ္းလို႔ ကားေခါင္မိုးေပၚ ေဒါက္ႀကီးေထာက္လို႔ စက္လတ္ႀကီးလြယ္လို႔ စတဲ့ပံုေတြျမင္ရမွာပါ။ စစ္တပ္က ဘာ့ေၾကာင့္အာဏာသိမ္းရတယ္အေၾကာင္းျပေတာ့ ကုန္သြယ္ေရးရံုးကိစၥလည္း ထိပ္ဆံုးကပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးေသနတ္ကိုင္ပံုေတြျပၿပီး စစ္အစိုးရက ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြလို႔သမုတ္ကာ ထိုးနွက္ဝါဒျဖန္႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔စိတ္ခုခဲ့ၾကသလား၊ စိတ္ဆိုးမန္ဆိုးတုန္႔ျပန္ခဲ့ၾကသလား။ မခုလည္းမခု မဆိုးလည္းမဆိုး မရမ္းကားတဲ့အျပင္ တခ်ိဳ႔က ရမ္ဘိုဘုန္းႀကီးေတြလို႔ေတာင္ ဂုဏ္မႊမ္းခဲ့ၾကေသးတာပါ။ ခု ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႔ ပစ္ေထာက္ေမွာက္အေနအထားေတြနဲ႔ စက္ပစ္ကြင္းဆင္းေနပံုလည္းျမင္ေရာ အသံစံုထြက္လာတာသတိထားမိတယ္။ ဆဲတာဆိုတာရမ္ကားတာေတြ၊ ဖရုႆဝါစာေတြ၊ စိန္ေခၚသံေတြ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ၾကားရပါတယ္။ ဘယ့္နွယ္လို႔ ဒီ့ေလာက္ ဆတ္ဆတ္ခါေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္ျဖစ္ၾကရသလဲဗ်ာ။ ဒါ ျဖစ္စရာလား။ သကၤန္းတဖါးဖါးနဲ႔ မိတၳီလာမွာ ဟိုမွာဒီမွာ လူအေကာင္းႀကီးေတြကိုတုတ္နဲ႔ရိုက္ၿပီး အရွင္လတ္လတ္မီးရိႉ႔သတ္ေနတဲ့ဗီဒီယိုေတြ ဓါတ္ပံုေတြ ဒီေလာက္ကမၻာအနွံ႔ပလူပ်ံေနၿပီး ဒီပံုေလးက်မွ အခံခ်ိမခံသာျဖစ္ရတယ္လို႔ဗ်ာ။ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ ၈၈ တုန္းက ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးက လူထုကိုပစ္မယ့္ေသနတ္ကို စစ္သားဆီကသိမ္းၿပီး ေအာင္ပြဲခံျပေနတာ။ ခု သူတို႔ဘုန္းႀကီးက လူသတ္ဖို႔ စစ္သားဆီကေသနတ္ယူၿပီး အပစ္ေလ့က်င့္ေနၾကတာဆိုေတာ့ တူေတာ့မတူဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ နာစရာေတာ့မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ စစ္အာဏာရွင္၊ သူ႔ေဒါက္တိုင္နဲ႔သူ႔ဘုန္းႀကီးက သူ႔အလုပ္သူလုပ္ၿပီး သူ႔ဘဝအရတုန္႔ျပန္ၾကတာမဆန္းေပမယ့္ ဆတ္ဆတ္ခါနာၾကသူေတြထဲမယ္ ကိုယ့္လူလို႔ဆိုတဲ့လူေတြပါေနတာ ေတြ႔ရတာေတာ့ ထူးတယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လူ႔အခြင့္အေရး သူမ်ားနည္းတူရခ်င္ေပမယ့္ ကိုယ့္နည္းတူ သူမ်ားကိုက် ဘာလို႔မေပးနိုင္ရမွာတုန္း၊ ဘာလို႔အသိအမွတ္မျပဳနိုင္ရတာတာတုန္း။ အဖိနွိပ္ခံခ်င္းအတူတူ ဖိနွိပ္သူဘက္ကဝင္ေဖးမေပးေနတာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္တုန္း။ ဖိနွိပ္သူကေတာ့ ျငင္းမွာပဲ။ ျငင္းမရရင္ ကာကြယ္မွာပဲ။ ဘြင္းဘြင္းႀကီးေပၚေနေတာင္ ဖံုးဖံုးဖိဖိေတာ့ေျပာရမွာပဲ။ မလံုလံုလံု ဆိတ္သေရနဲ႔ေတာ့ ဖုံးမွာပဲ။ ဘာထူးဆန္းသလဲဗ်ာ။ ေနာက္ဆံုး ဘာနဲ႔မွကာမရရင္ ”ဘုန္းႀကီးအတုေတြပါ၊ ဒုလႅဘေတြပါ၊ ကိုရင္ႀကီးေတြပါ၊ သံဃာအစစ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး”
ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ ေျဖာင့္ကြယ္ေလးေတာ့ အနည္းဆံုးကြယ္မွာေပါ့။ ကြယ္ေပ့ေစေပါ့။ ကိုယ္ေတြလည္း ကိုယ့္ဘက္ကရပ္ခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးမွန္သမွ်ကို ”ျပည္သူ႔ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘုန္းဘုန္း”လုပ္ခဲ့ေသးတာပဲ။ သူတို႔လည္း လုပ္မွာပါ။
လုပ္ေပ့ေစေပါ့။ “လူေတြထဲတင္ သူ႔လူကိုယ့္လူ ရွိတာမွမဟုတ္တာ၊ ဘုန္းႀကီးထဲလည္း သူ႔ဘုန္းႀကီးကိုယ့္ဘုန္းႀကီး”ရွိရမွာေပါ့။ ေလွနံနွစ္ဘက္နင္းေတြ၊ စည္းရိုးခြထိုင္ေတြ သာကူးေတြလည္းရွိမွာပဲ။ သူ႔ဘုန္းႀကီး သူေႁမွာက္စားၿပီး ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးက် သူနွိပ္ကြပ္မွာပဲ။ ဘာဆန္းသလဲဗ်ာ။ သမိုင္းတေလ်ွာက္လည္း အဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ေဝးေဝးမၾကည့္နဲ႔ ၂၀၀၇ သံဃာေတြလမ္းေလွ်ာက္ေမတၱာပို႔ၿပီး ကိုယ့္ဘက္ကရပ္တုန္းက သူဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ ဘာသာျခားတဲ့ၿဗိတိသ်ွနယ္ခ်ဲ႔သမားေတာင္ နံမည္ႀကီးဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႔ကို ခ်ီးႁမွင့္ေျမွာက္စားၿပီး သူ႔ဘုန္းႀကီးျဖစ္လာေအာင္လုပ္ယူသလို ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဦးဥတၱမတို႔ ဦးဝိစာရတို႔ၾက ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ အာဏာသေဘာမွာ ေနရာတကာမွာ
သူ႔လူကိုယ့္လူရွိရတာပါပဲ။ မရွိလို႔မွမရတာ။ ဒါ ျဖစ္တတ္တဲ့ကိစၥပဲ။ ဘာ စိတ္ဆိုးမန္ဆိုး တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုစရာရွိမလဲ။ ဘာ ရန္ျပန္ျဖစ္ေနစရာလိုမလဲ။ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာလုပ္ရင္း သူ႔ဘုန္းႀကီးေတြဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ လူထုနဲ႔နိုင္ငံတကာသိေအာင္ ဖြင့္ခ်တာ ျဖန္႔ေဝတာ ျပစ္တင္ရႉတ္ခ်တာ ဆန္႔က်င္တာ စတဲ့လုပ္စရာရွိတာေတြလည္း လုပ္ရံုေပါ့။
(သက္န္းၿခံဳပစ္ေထာက္ေမွာက္မ်ားကိစၥ)
၈၈ ဒီမိုကေရစီေရးလူထုအံုႂကြမႈႀကီး အၿပီးသတ္အၿဖိဳခြဲမခံရခင္ကေလးမွာ ကုန္သြယ္ေရးရံုးႀကီးမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကို မေမ့ၾကေသးဘူးထင္ပါတယ္။ ရံုးႀကီးေပၚကတပ္စုကို ေက်ာင္းသား၊ ဘုန္းႀကီးနဲ႔သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြဝင္ၿပီး ဘယ္ပံု အျပင္ထုတ္သြားၾကတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ပါခဲ့သူေတြျပန္ေျပာျပတာ ယံုခ်င္စရာမရွိတဲ့ဇာတ္လမ္းတပုဒ္လို႔ထင္ရေပမယ့္ ဒါဟာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီတုန္းကဓါတ္ပံုေတြျပန္ၾကည့္ရင္ ဘုန္းႀကီးေတြက စစ္သားေတြဆီက သိမ္းယူလာတဲ့ေမာင္းျပန္ေသနတ္ႀကီးေတြကို ေႁမွာက္ကိုင္လို႔ပခုံးေပၚထမ္းလို႔ ကားေခါင္မိုးေပၚ ေဒါက္ႀကီးေထာက္လို႔ စက္လတ္ႀကီးလြယ္လို႔ စတဲ့ပံုေတြျမင္ရမွာပါ။ စစ္တပ္က ဘာ့ေၾကာင့္အာဏာသိမ္းရတယ္အေၾကာင္းျပေတာ့ ကုန္သြယ္ေရးရံုးကိစၥလည္း ထိပ္ဆံုးကပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးေသနတ္ကိုင္ပံုေတြျပၿပီး စစ္အစိုးရက ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြလို႔သမုတ္ကာ ထိုးနွက္ဝါဒျဖန္႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔စိတ္ခုခဲ့ၾကသလား၊ စိတ္ဆိုးမန္ဆိုးတုန္႔ျပန္ခဲ့ၾကသလား။ မခုလည္းမခု မဆိုးလည္းမဆိုး မရမ္းကားတဲ့အျပင္ တခ်ိဳ႔က ရမ္ဘိုဘုန္းႀကီးေတြလို႔ေတာင္ ဂုဏ္မႊမ္းခဲ့ၾကေသးတာပါ။ ခု ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႔ ပစ္ေထာက္ေမွာက္အေနအထားေတြနဲ႔ စက္ပစ္ကြင္းဆင္းေနပံုလည္းျမင္ေရာ အသံစံုထြက္လာတာသတိထားမိတယ္။ ဆဲတာဆိုတာရမ္ကားတာေတြ၊ ဖရုႆဝါစာေတြ၊ စိန္ေခၚသံေတြ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ၾကားရပါတယ္။ ဘယ့္နွယ္လို႔ ဒီ့ေလာက္ ဆတ္ဆတ္ခါေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္ျဖစ္ၾကရသလဲဗ်ာ။ ဒါ ျဖစ္စရာလား။ သကၤန္းတဖါးဖါးနဲ႔ မိတၳီလာမွာ ဟိုမွာဒီမွာ လူအေကာင္းႀကီးေတြကိုတုတ္နဲ႔ရိုက္ၿပီး အရွင္လတ္လတ္မီးရိႉ႔သတ္ေနတဲ့ဗီဒီယိုေတြ ဓါတ္ပံုေတြ ဒီေလာက္ကမၻာအနွံ႔ပလူပ်ံေနၿပီး ဒီပံုေလးက်မွ အခံခ်ိမခံသာျဖစ္ရတယ္လို႔ဗ်ာ။ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ ၈၈ တုန္းက ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးက လူထုကိုပစ္မယ့္ေသနတ္ကို စစ္သားဆီကသိမ္းၿပီး ေအာင္ပြဲခံျပေနတာ။ ခု သူတို႔ဘုန္းႀကီးက လူသတ္ဖို႔ စစ္သားဆီကေသနတ္ယူၿပီး အပစ္ေလ့က်င့္ေနၾကတာဆိုေတာ့ တူေတာ့မတူဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ နာစရာေတာ့မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ စစ္အာဏာရွင္၊ သူ႔ေဒါက္တိုင္နဲ႔သူ႔ဘုန္းႀကီးက သူ႔အလုပ္သူလုပ္ၿပီး သူ႔ဘဝအရတုန္႔ျပန္ၾကတာမဆန္းေပမယ့္ ဆတ္ဆတ္ခါနာၾကသူေတြထဲမယ္ ကိုယ့္လူလို႔ဆိုတဲ့လူေတြပါေနတာ ေတြ႔ရတာေတာ့ ထူးတယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လူ႔အခြင့္အေရး သူမ်ားနည္းတူရခ်င္ေပမယ့္ ကိုယ့္နည္းတူ သူမ်ားကိုက် ဘာလို႔မေပးနိုင္ရမွာတုန္း၊ ဘာလို႔အသိအမွတ္မျပဳနိုင္ရတာတာတုန္း။ အဖိနွိပ္ခံခ်င္းအတူတူ ဖိနွိပ္သူဘက္ကဝင္ေဖးမေပးေနတာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္တုန္း။ ဖိနွိပ္သူကေတာ့ ျငင္းမွာပဲ။ ျငင္းမရရင္ ကာကြယ္မွာပဲ။ ဘြင္းဘြင္းႀကီးေပၚေနေတာင္ ဖံုးဖံုးဖိဖိေတာ့ေျပာရမွာပဲ။ မလံုလံုလံု ဆိတ္သေရနဲ႔ေတာ့ ဖုံးမွာပဲ။ ဘာထူးဆန္းသလဲဗ်ာ။ ေနာက္ဆံုး ဘာနဲ႔မွကာမရရင္ ”ဘုန္းႀကီးအတုေတြပါ၊ ဒုလႅဘေတြပါ၊ ကိုရင္ႀကီးေတြပါ၊ သံဃာအစစ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး”
ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ ေျဖာင့္ကြယ္ေလးေတာ့ အနည္းဆံုးကြယ္မွာေပါ့။ ကြယ္ေပ့ေစေပါ့။ ကိုယ္ေတြလည္း ကိုယ့္ဘက္ကရပ္ခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးမွန္သမွ်ကို ”ျပည္သူ႔ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘုန္းဘုန္း”လုပ္ခဲ့ေသးတာပဲ။ သူတို႔လည္း လုပ္မွာပါ။
လုပ္ေပ့ေစေပါ့။ “လူေတြထဲတင္ သူ႔လူကိုယ့္လူ ရွိတာမွမဟုတ္တာ၊ ဘုန္းႀကီးထဲလည္း သူ႔ဘုန္းႀကီးကိုယ့္ဘုန္းႀကီး”ရွိရမွာေပါ့။ ေလွနံနွစ္ဘက္နင္းေတြ၊ စည္းရိုးခြထိုင္ေတြ သာကူးေတြလည္းရွိမွာပဲ။ သူ႔ဘုန္းႀကီး သူေႁမွာက္စားၿပီး ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးက် သူနွိပ္ကြပ္မွာပဲ။ ဘာဆန္းသလဲဗ်ာ။ သမိုင္းတေလ်ွာက္လည္း အဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ေဝးေဝးမၾကည့္နဲ႔ ၂၀၀၇ သံဃာေတြလမ္းေလွ်ာက္ေမတၱာပို႔ၿပီး ကိုယ့္ဘက္ကရပ္တုန္းက သူဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ ဘာသာျခားတဲ့ၿဗိတိသ်ွနယ္ခ်ဲ႔သမားေတာင္ နံမည္ႀကီးဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႔ကို ခ်ီးႁမွင့္ေျမွာက္စားၿပီး သူ႔ဘုန္းႀကီးျဖစ္လာေအာင္လုပ္ယူသလို ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဦးဥတၱမတို႔ ဦးဝိစာရတို႔ၾက ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ အာဏာသေဘာမွာ ေနရာတကာမွာ
သူ႔လူကိုယ့္လူရွိရတာပါပဲ။ မရွိလို႔မွမရတာ။ ဒါ ျဖစ္တတ္တဲ့ကိစၥပဲ။ ဘာ စိတ္ဆိုးမန္ဆိုး တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုစရာရွိမလဲ။ ဘာ ရန္ျပန္ျဖစ္ေနစရာလိုမလဲ။ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာလုပ္ရင္း သူ႔ဘုန္းႀကီးေတြဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ လူထုနဲ႔နိုင္ငံတကာသိေအာင္ ဖြင့္ခ်တာ ျဖန္႔ေဝတာ ျပစ္တင္ရႉတ္ခ်တာ ဆန္႔က်င္တာ စတဲ့လုပ္စရာရွိတာေတြလည္း လုပ္ရံုေပါ့။
0 comments:
Post a Comment