Saturday, February 1, 2014

၂ဝ၁၄ ေဖေဖာ္ဝါရီအဆန္းက တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
၂ဝ၁၄ ေဖေဖာ္ဝါရီအဆန္းက တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ဒီေန႔ ေဖေဖာ္ဝါရီဆန္းၿပီ။ လင္းအားႀကီးအခ်ိန္။ အိမ္ေနာက္ၿခံစပ္အဆံုး ေရဒီယိုစေတရွင္ေလးက မီးေရာင္ေတြလင္းလို႔။ အျပင္မွာ နွင္းေတြက အေတာ္ထူထူထဲထဲ။ ဇနီးသည္က ညကတည္းက “မနက္ျဖန္စေနေန႔..ရံုးသြားစရာမလိုဘူး၊ ေနဖင္ထိုးတဲ့အထိအိပ္မယ္”လို႔ ဗမာလိုေျပာၿပီး အိပ္ေနတုန္း။ ဖင္ထိုးစရာေနက ဒီေန႔ ထြက္မယ္မထင္ဘူး။ အျပင္မွာ နွင္းက ဒီေလာက္ထူေနတာ။ ကြန္ျပဴတာေရွ႔ထိုင္ရင္း အခန္းတံခါး မွန္ျပဴတင္းကေနျဖတ္ဝင္လာတဲ့ ၾကက္ဖႀကီးနွစ္ေကာင္အခ်ီအခ်တြန္သံကို က်ေနာ္က ဗမာလို ေအာက္အီးအီးအြတ္လို႔ အပီအျပင္ၾကား ရတယ္။ ၾကက္တြန္သံၾကားတိုင္း ေရႊျပည္ႀကီးကိုလြမ္းသလို အလြမ္းလည္းေျပတယ္။ အေမရိကန္မွာ မနက္တိုင္းၾကက္တြန္သံၾကားရတာ နည္းတဲ့ကုသိုလ္မဟုတ္ဘူးလို႔ မိတ္ေဆြတစ္ဦးကေျပာဖူးတယ္။ ၁ဝ ရက္ေန႔ က်ေနာ့္ေမြးေန႔။ အသက္ ၄ဝ တုန္းက ေထာင္ထဲမွာ ေမြးေန႔ တစ္ႀကိမ္လုပ္ဖူးတယ္။ ခု ေနာ္ေဝေရာက္ေနတဲ့ ကိုယဥ္မင္းဦး(ဗူးသီး) ခု ရန္ကုန္က ကိုစိုးထိုက္(ေမ်ာက္ႀကီး) တို႔ ေႁမွာက္ေပးတာလည္း ပါသလို ခု ၈၈ ၿငိမ္း/ပြင့္က ကိုအံ့ဘြယ္ေက်ာ္(ဘြယ္ႀကီး)က လက္ဘက္ရည္ေလး ေသာက္ၾကေသးသေပါ့ ေျပာတာလည္းပါပါတယ္။ ဘြယ္ႀကီးလက္ဘက္ရည္ကေတာ့ တသက္စာမေမ့ေအာင္စြမ္းတယ္ စြဲတယ္။ မနက္ခင္းမွာ ၂ တိုက္စာ ပဲကုလားဟင္းခ်က္၊ ေန႔လည္မွာေတာ့ လက္ဘက္ရည္ခ်စ္သူေတြအဖို႔ လန္ဒန္စီးကရက္တစ္လိပ္က်၊ လက္ဘက္ရည္အက်ဂိတ္ဆံုးတစ္ခြက္စီ၊ ညလည္းက်ေရာ အခန္းဝက သံတိုင္ေပၚလက္ေထာက္ရင္း “ေႏြလည္အိပ္မက္”ကိုဆိုၿပီး ၄၁ နွစ္သားျဖစ္သြားတယ္။ ခု ၅၁ နွစ္သားျဖစ္ၿပီ။ ေမြးေန႔မွာ ဘာလုပ္မယ္ မေတြးထားေသးဘူး။ စိတ္ကူးထားတာက ၿမိ့ဳနဲ႔ ၁၆ မိုင္ေလာက္ေဝးတဲ့ေနရာက အေမရိကန္ကို ကနဦးအေျခခ်လာတဲ့ ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြားေတြ (ဒီမွာေတာ့ Amish လို႔ေခၚတယ္)ေနတဲ့ရြာႀကီးတရြာကို သြားမလားေတြးေနတယ္။ အရင္လည္း ၿမိ့ဳနီးခ်ဳပ္စပ္က သူတို႔ရြာေတြအႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္တယ္။ တခါမွ စာမေရးျဖစ္ဘူး။ ရိုက္ထားတဲ့ပံုေတြကေတာ့ အမ်ားသား။ အေမရိကန္မွာ လွ်ပ္စစ္မီးမသံုးတဲ့၊ ေရနံဆီမီးအိမ္နဲ႔ဖေယာင္း တိုင္ပဲထြန္းတဲ့၊ ေဆာင္းတြင္းနဲ႔ေအးတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ Heater မသံုးပဲ ထင္းတံုးဆိုက္မီးလင္းဖိုႀကီးေတြနဲ႔ အိမ္ထဲေနတဲ့၊ ကားမေမာင္းတဲ့၊ လယ္ကိုျမင္းနဲ႔ပဲထြန္တဲ့၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာမသံုးတဲ့၊ ဘာစက္ကိရိယာမွအသံုးမျပဳပဲ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးနဲ႔ အသက္ဘဝ တည္ေဆာက္တဲ့၊ တယ္လီဖုန္းမသံုးတဲ့၊ ဓါတ္ပံုရိုက္ရင္မႀကိဳက္တဲ့(ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွရိုက္ရတဲ့) အခ်င္းခ်င္းကလြဲလို႔ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားကို လက္မဆက္တဲ့ (သာကီေတြလို ေမာင္ႏွမခ်င္းေတာ့ျပန္မယူပါ)၊ အိမ္ကိုလက္နဲ႔ေဆာက္တဲ့၊ ေဆးအျဖဴပဲသုတ္တဲ့၊ ေက်ာင္းကို အျမင့္ဆံုး အထက္တန္းေလာက္ အထိပဲတက္တဲ့၊ ကားဆို ဘာကားမွမရွိတဲ့၊ ႏြားေခ်း ျမင္းေခ်းနံ႔ရတဲ့၊ ရႊံ႔နံ႔ဗြက္နံ႔ရတဲ့၊ ၾကက္တြန္သံၾကားရတဲ့ ေကာက္ရိုးနံ႔/ရိုးျပတ္နံ႔ရတဲ့ ဖားလက္တက္ေအာ္သံ ပုရစ္သံ ပုဇဥ္းရင္ကြဲသံ၊ ျမင္းဟီသံ၊ ႏြားသိုးတြန္သံ၊ ႏြားမေအာ္သံ၊ သိုး/ဆိတ္ေအာ္သံေတြၾကားရတဲ့ လူ႔အစုေတြ ေနတဲ့ရြာႀကီးပါ။ အေမရိကန္တျပည္လံုး ျပည္နယ္ ၆ ခုေလာက္မွာ အဲ့ဒီ စက္မႈေခတ္မတိုင္မီလူမႈသ႑န္နဲ႔ေနထိုင္ၾကတဲ့ အားမစ္ရွ္လို႔ေခၚတဲ့ ဂ်ာမန္အႏြယ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အင္ဒီယားနားျပည္နယ္က အဲ့ဒီ ၆ ျပည္နယ္ထဲက တစ္ျပည္နယ္ပါ။ သူတို႔အစား အေသာက္ေတြ က်ေနာ္ႀကိဳက္တယ္။ သူတို႔ဟင္းသီးရြက္မွာ ပိုးသတ္ေဆးမျဖန္းဘူး ဓါတ္ေျမၾသဇာနဲ႔မသီးမပြင့္ဘူး။ သူတို႔ႏြားနို႔ ဒိန္ခဲ ေထာပတ္စတာေတြက အိမ္မွာလုပ္တဲ့လက္လုပ္ အိမ္တြင္းျဖစ္သဘာဝအတိုင္း၊ သူတို႔ေျပာင္းဖူးကခ်ိဳလွတယ္။ သူတို႔ ဂ်ံဳနဲ႔လုပ္တဲ့မုန္႔မွန္သမွ် အစားအစာမွန္သမွ်မွာ ဆိုးေဆးမပါဘူး ဓါတုေဗဒပစၥည္း ၾကာရွည္ခံပစၥည္းမထည့္ဘူး။ မီးေသြးမီး ထင္းမီးနဲ႔ဖုတ္တဲ့ အိမ္ဖုတ္ေပါင္မုန္႔ေႏြးေႏြး အိအိပြပြႀကီးေတြက ေမႊးၿပီးအရသာရွိလွတယ္။ ေထာပတ္ဆမ္းထားတဲ့ အာလူးေထာင္းျပဳတ္ေခ်က အေငြ႔တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ သြားရည္ က်စရာ။ ပဲသီးစိမ္းေတာင့္ျပဳတ္၊ အမဲအစိုကင္၊ ဝက္ေပါင္ေျခာက္အီအီ၊ ငံၿငိၿငိဝက္သားဆားနယ္အိုးကင္းပူတိုက္၊ ငါးၾကင္းလိုအေကာင္ႀကီး ဆားေလးသုတ္ကာ ဝါးသီတံထိုးၿပီးအေကာင္လိုက္ႀကီး ေျပာင္းဖူးရိုးေျခာက္မီးနဲ႔ကင္ ငရုပ္ေကာင္းမႈန္႔ေလးျဖဴးၿပီး ဖဲ့ကာရြဲ႔ကာစားၾက၊ ညေန ခ်ိန္ဆိ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္ထိုင္ကာ ဂ်ာမန္လက္ဘက္ရည္ခ်ိဳေလး က်ိဳက္ကာက်ိဳက္ကာ။ ဝိုင္ခ်ိဳကေလး ၿမံဳ့ကာၿမံ့ဳကာ၊ သူတို႔အသားငါးက အသားတိုးေဆးေႂကြးၿပီးေမြးတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ တည္တဲ့စပ်စ္ဝိုင္လို ဝိုင္ခ်ိဳရည္က အနံ႔သင္းသင္းနဲ႔ ခ်ိဳခ်ိဳအီအီ ရီရီေဝေဝ။ ဆံပင္အုပ္ ေခါင္းဖုံးအျဖဴေလးေတြနဲ႔ ဇာပန္းထိုးေခါင္းစည္းပုဝါေလးေတြနဲ႔ ပခုန္းေဖါင္းလက္ရွည္ လက္ေကာက္ဝတ္စည္းအကႎ်ရွည္နဲ႔ မိန္းကေလးႀကီး ငယ္ေတြဟာ ျဖဴဆြတ္တဲ့အသားအေရ ပန္းဆီေရာင္ေျပးေနတဲ့မ်က္နွာ အျပာေရာင္ၾကည္ေတာက္ေနတဲ့မ်က္ဝန္းအစံုနဲ႔ ဂါဝန္ပြပြဖါးဖါးရွည္ရွည္ ႀကီးေတြနဲ႔ လွခ်င္တိုင္းလွလို႔သာေနတယ္။ လူတဖက္သားရင္ထဲအထိေဖါက္အၾကည့္ခံရသလို စူးရွရွ တည္တည္ၾကည္ၾကည္မ်က္လံုးျပာျပာနဲ႔ မုတ္ဆိတ္ေမြး ပါးသိုင္းေမႊးနဲ႔ ေခါင္းမွာ လင္ကြန္းေဆာင္းတဲ့ဦးထုတ္ဆန္ဆန္ ဦးထုတ္ရွည္နဲ႔၊ ကိုယ္မွာ ရိုးရာကိုယ္က်ပ္အကႌ်အတြင္းမွာခံလို႔ လည္မွာအစည္းနဲ႔ ဥေရာပဝတ္စံုနဲ႔ က်က်နနခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ အမ်ိဳးသားႀကီးငယ္ေတြဟာ ခုနေျပာတဲ့ အမ်ိဳးႀကီးငယ္ေတြနဲ႔ ညေနညေနဆို ရြာလည္လမ္းနဲ႔ ရြာပတ္လမ္းေတြတေလွ်ာက္ ဘာဂီလို႔ေခၚတဲ့ ျမင္းတစ္ေကာင္ဆြဲကေန ၆ ေကာင္ဆြဲအထိႀကီးတဲ့ ျမင္းယဥ္ေတြစီးလို႔ ေလၫွင္းခံထြက္လာၾကပလားဆို အေမရိကန္ေႏြဦးေပါက္ရာသီကို အလွစံုေစတဲ့ပန္းခ်ီကားပဲ။ ပန္းေတြအၿပိဳင္ပြင့္ၾက၊ သစ္ပင္ေတြ ပုရစ္နုသစ္ ေတြနဲ႔ သစ္ဖူးသစ္ဦးနံ႔ထြက္လာၾက၊ ေျမျပင္မွာ ျမဴခိုးတေဝေဝနဲ႔ ေျမသင္းနံ႔ေလးေတြ ထြက္လာၾက။ လမ္းမထက္က ျမင္းခြာသံ တေျဖာင္းေျဖာင္းတေဖ်ာက္ေဖ်ာက္နဲ႔႔။ ဘဂၤလားကၽြဲထက္ႀကီးေတြထက္ ႀကီးလည္းႀကီးျမင့္လည္းျမင့္တဲ့ ျမင္းႀကီးေတြနဲ႔ လယ္ထြန္ရင္း ထယ္ခြဲရင္း ပါးေစာင္မွာေဆးတံခဲလို႔ ဂ်င္းေဘာင္းဘီၾကမ္းနဲ႔ ထြန္ထံုးထြန္တံေနာက္က ေယာက္က်ားသားႀကီးေတြ လွမ္းေတြ႔တဲ့အခါ ဟိုင္းလို႔ လွမ္းေအာ္ႏႈတ္ရင္း ၾကက္စာဝက္စာ စဥ္းေနေကၽြးေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြျမင္တဲ့အခါ ဟဲလိုလို႔ နႈတ္ဆက္ရင္း၊ လမ္းမေတြေပၚေျပးလႊား ကစားေနတဲ့ကေလးေတြေတြ႔တိုင္း ေဟးလို႔ႏႈတ္ဆက္ရင္းနဲ႔ သူတို႔ရြာဓေလ့မွာ ကိုယ္ပါ ေရာေပ်ာ္ေမြ႔ရတယ္။ ဒီေမြးေန႔ သြားျဖစ္ရင္ ျပန္ေရးမလားေတြးတာပါပဲ။ ခုေတာ့ ဗူးသီး ေမ်ာက္ႀကီး ဘြယ္ႀကီးဆိုတဲ့ သီးတစ္သီးနဲ႔ ႀကီး(၂)ႀကီးအျပင္ ဒုကၡအတူ အနွိပ္စက္အတူ ခံေဖာ္ခံဘက္ေတြအားလံုးကို ကိုသတိရလွတယ္။
(ေမြးလမွာ ေရာက္တတ္ရာရာ)

ေဆးဝါးအသစ္ေတြထုတ္လုပ္ၿပီး တိရိစၦာန္ေတြနဲ႔စမ္းသပ္တာကို ခါးခါးသီးဆန္႔က်င္တဲ့ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြအေမရိကန္ႀကီး ဖ်ားလည္းဖ်ားေရာ ပဋိဇီဝေဆးေတြခ်ည္းမွီဝဲတာ ဘာလို႔တုန္းေမးေတာ့ ဒီေဆးအစမ္းခံခဲ့ရတဲ့ေကာင္ေတြက ေသလည္းေသကုန္ပါၿပီ ကိုယ္မသံုးလည္း ဒီေကာင္ ေတြျပန္ရွင္လာမွာမွ မဟုတ္ေတာ့တာ”ဆိုတာမ်ိဳး၊ သူ႔အသက္သတ္တာ အကုသိုလ္တရားလို႔တြင္တြင္ေျပာတဲ့ကိုယ္ေတာ္ ေထာင္ထဲမွာ ဝမ္းလည္းကိုက္ေရာ ေသာက္လိုက္တဲ့ပဋိဇီဝေဆး။ ေပ်ာက္လည္းေပ်ာက္ေရာ ေနာက္မကိုက္ေအာင္ဆိုကာ လက္ေဆးပိုးသတ္ေဆးရည္ မျပတ္သံုးတာကို ပါဏာတိပါတာကံထိုက္/မထိုက္ ဘယ့္နွယ္ဆိုမလဲကိုယ္ေတာ္ဆိုေတာ့ “အဲ့ဒီပိုးေၾကာင့္ ဟုတ္ခ်င္မွလည္းဟုတ္မွာပါကြာ ဝမ္းကိုက္တာက၊ ဟုတ္တယ္ဆိုလည္း အဲ့ဒီပိုးက သက္ရွိဟုတ္/မဟုတ္ ေထာင္ကလြတ္မွ အဘိဓမၼာထဲေမႊေနွာက္ရွာၾကည့္ရဦးမယ္”ဆိုတာ မ်ိဳး၊ မိေက်ာင္းေတြအသတ္ခံရတာသနားတယ္။ မိေက်ာင္းမုဆိုး၊ မိေက်ာင္းသားေရပစၥည္းထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ မိေက်ာင္းသားေရထည္သံုးစြဲမႈ အျပင္းအထန္ဆန္႔က်င္တဲ့အေမရိကန္မ ဘာလို႔ နြားသားေရလက္ေပြ႔အိပ္ ကိုင္သလဲေမးၾကည့္ေတာ့”မိေက်ာင္းသားေရမဟုတ္ဘူးေလ” ဆိုတာမ်ိဳးေတြေတြ႔တိုင္း ေၾသာ္..လို႔သာ မွတ္ခ်က္ျပဳမိတယ္။ (ေၾကာင္သူေတာ္မ်ားကိစၥ)

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဟာ ပိုက္ဆံမေပးရတဲ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာပါ။ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးယူရတဲ့ စာမ်က္နွာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္အေထြေထြနဲ႔ သံုးစြဲသူအမ်ိဳးမ်ိဳးပါ။ စိတ္ဝင္စားစရာနဲ႔ စိတ္ဝင္စားေစရာလည္း အကြဲကြဲအျပားျပားပါ။ သန္ရာနဲ႔ျမန္ရာေတြမွာလည္း အခ်ိန္နဲ႔အရွိန္မတူပါ။ မတူတဲ့ဆန္႔က်င္ဘက္ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ လူေတြလည္း တပံုတမပါ။ အေၾကာင္းအရာတူကိုစိတ္ဝင္စားေတာင္ ေရခ်ိန္မတူၾကပါ။ အထက္ေအာက္၊ ေဒါင္လိုက္ အလ်ားလိုက္၊ အျပားလိုက္အဝိုင္းလိုက္ ဘာတစ္ခုမွ မရွိတဲ့ေနရာပါ။ မိမိအလိုအတိုင္း ထိုက္သေလာက္ျဖစ္တဲ့ရပ္ဝန္းပါ။ စိတ္ဝင္စားရာ၊ စိတ္သန္ရာကိုသာလုပ္ရမွာပါ လုပ္ၾကတာပါ။ ကိုယ့္စကားအႀကိဳက္တူ စိတ္ဝင္စားသူမ်ားရင္မ်ားသေလာက္ လူေတြဖတ္ၾကမွာပါ။ အႀကိဳက္ မတူသူကေတာ့ ေရွာင္မွာပါ။ မေတာ္တဆ ဖတ္မိေတာင္ ေျပာင္းျပန္ေျပာမွာပါ။ ေျပာမဝရင္ ဆဲမွာပါ။ အဲ့သလို အေျပာခံရလို႔ အဆဲခံရလို႔ ယမ္းပံုမီးက်ျဖစ္တယ္ဆို ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္စိတ္ဝင္စားတာ သူစိတ္မဝင္စားရေကာင္းလား ျငဴစူမယ္ဆို ဥပေဒနဲ႔မျပဌာန္းထားတဲ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာ က်င့္ဝတ္ Ethic of Social Media နဲ႔ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ အဟပ္က်/မက်ျပန္ေတြးဖို႔သာ စိတ္ေစာေနမိ။ (ေျပာရေကာင္းလားအၿငိဳအျငင္မ်ားသူေတြကိစၥ)

က်ေနာ္ ေျပာေနတာေတြဖတ္မိၿပီး ေျပာခ်င္ရင္ေျပာပါ(ဆဲခ်င္စိတ္ေပါက္လာလို႔) ဆဲခ်င္ရင္ ဆဲပါဆိုၿပီး အၿမဲလိုလိုေျပာပါတယ္။ အဲ့လိုေျပာလို႔ ”သေဘာထားႀကီးတယ္”တို႔၊ ”ဒီမိုကေရစီပဲ” တို႔၊ ”သေဘာမတူဘူး ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားလြတ္လပ္ခြင့္ကို က်ေနာ္အသက္ေပးကာကြယ္မယ္” တို႔ ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္မထြက္သလို လက္ေတြ႔မွာ က်င့္လည္းမက်င့္သံုးပါဘူး။ လိုသေလာက္တုန္႔ျပန္ပါတယ္။ ေျပာတာဆိုတာ ဆဲတာျပဳတာလည္း (လုပ္ခ်င္သူအတြက္)အလုပ္ပါပဲ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔က်ေတာ့လည္း ခုလို ေရးေနေျပာေနတာကို လုပ္စရာလို႔ျမင္ၿပီး လုပ္ေနတာပါပဲ။ တပါးသူ မထိခိုက္ေအာင္ေျပာပါဆို ေျပာစရာကိုမရွိတာပါ။ ေျပာမွပဲဗ်ာ ထိခိုက္ေတာ့မေပါ့။ မထိခိုက္ေအာင္ဆို ဘာမွမလုပ္ပဲေနရံုသာရွိေတာ့မေပါ့။ နွစ္သက္လိုလားအပ္သူကို ခ်ီးမြမ္းအားေပးေထာက္ခံသလို မနွစ္သက္မလိုလားအပ္သူကို ျပစ္တင္ရႉတ္ခ်ဆန္႔က်င္မွာပါပဲ။ နွစ္သက္လို လားအပ္/မအပ္ကိုလည္း ယံုၾကည္ရာမွာတူသူ ရပ္ခံခ်က္ျခင္းတူသူဆိုတဲ့ ဘက္သေဘာေပၚအေျခခံၿပီးဆံုးျဖတ္တာပါ။ မက္ေဆ့ဂ်္နဲ႔ နွစ္ကိုယ္ၾကားဆဲေတာ့ လူသိမနည္းဘူးလားဗ်ာ။ နာေအာင္ဆို လူမ်ားမ်ားသိဖို႔လိုတယ္မထင္ဘူးလား။ Comment နဲ႔ အားမရရင္ Status ။ ဒါနဲ႔မွ မလံုေလာက္ေသးရင္ Notes နဲ႔ေရးၿပီးေျပာပါ ဆဲပါဗ်။ ဘာျဖစ္လဲ က်ေနာ္လည္း လူသိရွင္ၾကားေျပာေနေသးတာပဲဟာ မိတ္ေဆြလည္း အရပ္တကာသိေအာင္ ဆဲေပါ့။ လူၾကားေကာင္းပါတယ္။ (ပါ့စ္ဝါ့ဒ္ဝင္နိႈက္တာတို႔ ဝင္ဖ်က္တာတို႔ေတာ့မလုပ္နဲ႔ဗ်ာ။ တခါတခါထိရင္ ျပန္ျပန္ ဆယ္ရတာ အခ်ိန္ကုန္တယ္ဗ်)
(အဆဲသန္သူတို႔ကိစၥ)

က်ေနာ္လူပ်ိဳေပါက္ေလာက္က ေထာက္ၾကန္႔ အနာႀကီးေရာဂါေဆးရံုဝင္းအေနာက္က အနာႀကီးေရာဂါသည္ေတြေနတဲ့ရြာထဲမွာ ျခေတာင္ပို႔ကေန မိႈအႀကီးႀကီးေတြေပါက္တယ္။ ေတာင္ပို႔က လူႀကီးရင္စိုု႔ေလာက္ျမင့္ၿပီး ေတာင္ပို႔အေျခနားကေနကပ္ၿပီး ေပါက္တာ။ တပြင့္တပြင့္ စေကာအေသးစားသာသာပဲ။ ၅ ပြင့္ေလာက္ရွိမယ္မွတ္တယ္။ ေဖြးဆြတ္ေနတာပဲ။ တစ္ပြင္းခ်င္းစီသတ္သတ္မဟုတ္ဘူး။ ပင္စည္ရိုးတစ္ခုထဲကေန ပတ္လည္ေဘးဘက္ကို အထပ္လိုက္ပြင့္ၿပီး တက္သြားတာ။ အေတာ္လွတယ္။ ၾကည့္ရ အျမင္ဆန္းတယ္။ ဆန္းေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း တေယာက္စကားတေယာက္နား ပ်ံ႔သြားတယ္။ ေကာလဟလေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာတယ္။ စစျခင္းေတာ့ အိမ္ရွင္ေတြလည္း သာမန္ပဲ။ ေနာက္ လူေျပာလည္းမ်ားလာေရာ။ ျခေတာင္ပို႔ကို ရာဇမတ္ကာတယ္၊ အတြင္းထဲမွာ သဲျဖဴခင္းတယ္၊ ရွန္ပန္းစအနီအျဖဴေတြခ်ည္တယ္၊ နံ႔သာျဖဴ ကရမက္ရည္ေတြေလာင္းတယ္။ ဆြဲႀကိဳးေတြလက္ေကာက္ေတြ ဖလားထဲစိမ္ၿပီး ေရႊရည္ ေငြရည္ေလာင္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အိပ္မက္ေပးတာေတြ ဘာေတြပါ ပါလာတယ္။ ဆိုင္းဝိုင္းေတြ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာပြဲေတြပါ ပါလာျပန္တယ္။ လည္ပင္းမွာ ေယာဂီေရာင္နဲ႔ အျဖဴေရာင္ပိတ္စပတ္လူေတြက ဘာေတြလဲမသိဘူး ပါးစပ္ကတတြတ္တြတ္ရြတ္ၿပီး ဖလားထဲကအရည္ေတြထဲ သေျပခက္ေတြနွစ္လိုက္ လာၾကည့္တဲ့လူေတြေပၚ ပက္လိုက္ဖ်န္းလိုက္လုပ္တယ္။ လူေတြ မ်ားသထက္မ်ားမ်ားလာတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြ လည္း မနည္းမေနာပဲ။ သကၤန္းတဖါးဖါးနဲ႔ မေမာနိုင္မပန္းနိုင္ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးပဲ။ ထိုးေဆးပုလင္းခြံေလးေတြထဲ အဲ့ဒီျခေတာင္ပို႔ေျမမႈန္ေလး ေတြထည့္ ရာဘာေဖါ့ဆို႔ေလးဆို႔ၿပီး လဘ္ေကာင္းတယ္ဘာညာေျပာၿပီး သာသနာျပဳရန္အလႉေငြဆိုၿပီးေရာင္းတာ လက္မလည္ေအာင္ေရာင္း ရတယ္။ ျခေတာင္ပို႔ရာဇမတ္ကာအထဲမွာလည္း ပိုက္ဆံေတြေရာ ဆြဲႀကိဳးေတြ လက္ေကာက္ေတြ နားကပ္ေတြ လက္ဝတ္လက္စားေတြမွ တေန႔တေန႔ သစ္ရြက္ေၾကြသလိုကို တလစပ္က်ေနတာ။ အိမ္ရွင္ေတြလည္း ေငြကို သဲ့ယူသလိုကို ရေနတာ။ ေနာက္လည္းက်ေရာ မိႈႀကီးရဲ့ ပင္စည္မွာ ဘုရားမ်က္နွာေတာ္ေပၚတယ္ဆိုၿပီး ျဖစ္ကေရာ။ ပင္စည္ရင္း ေျမႀကီးနားကပ္ေပၚတာဆိုေတာ့ ေလးဘက္ေထာက္ဖင္ကုန္းၿပီး ပါးနဲ႔ေျမႀကီးအပ္ၾကည့္မွ ျမင္ရတာ။ ျမင္ရတယ္ဆိုေပမယ့္ သဲသဲကြဲကြဲေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မိႈပြင့္အရိပ္က်ေနေတာ့ ခတ္ေမွာင္ေမွာင္။ မ်က္ခံုး လိုလို နွာတန္လိုလိုဟာေလးေတြ ေရးေရးေလာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားမ်က္နွာေတာ္အစစ္၊ ဘုရားမ်က္နွာေတာ္အစစ္ဆိုၿပီ အံ့ဘနန္းေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ လူေတြလာတာမွ ဘုရားပြဲထက္စည္တယ္။ ေငြေတြလႉတာမွ အထပ္လိုက္အထပ္လိုက္ပဲ။ ေထာက္ၾကန္႔ရဲစခန္းကရဲေတြလည္း လာေစာင့္ေပးတယ္ေျပာၿပီး အိမ္ရွင့္ၿခံေနာက္ဖက္မွာ အနီေရာင္အရက္ေတြ တေနကုန္မူးေနတာပဲ။ ေဘးပန္းအိမ္ေတြကလည္း ကြမ္းယာေဆး လိပ္ စီးကရက္ အခ်ိဳရည္ ရွန္ပန္းနီျဖဴ သေျပခက္ စပယ္ပန္းစတာေတြ ဆိုင္ခင္းေရာင္းၾကတယ္။ အေတာ္ေရာင္းရတယ္။ ေပ်ာ္ေတာင္ေပ်ာ္ စရာႀကီး။ ေနာက္ေတာ့ သိတ္မၾကာဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရးဆိုလား စသံုးလံုးဆိုလား လူေတြလာတယ္။ ေမးတယ္ျမန္းတယ္။ မိႈႀကီးကို စစ္ေဆးတယ္။ လာတဲ့လူေတြကို ရြာဝင္လမ္းကေန မသြားဖို႔တားတယ္။ တားေတာ့ ”ဘုရားလာဖူးတာမတားနဲ႔” ”ကုသိုလ္ေရးေတာင္ ဝန္တို သူေတြ”ဘာညာနဲ႔ ပိုဆိုးကုန္တယ္။ ေနာက္ဆံုး မိႈႀကိီးကိုႏႈတ္ ျခေတာင္ပို႔ၿဖိဳခ် ရာဇမတ္ေတြခြာၿပီး မိႈအေျခမွာ ဂ်ံဳကိုအေရာင္နဲ႔နယ္ၿပီးကပ္ထား တဲ့မ်က္နွာေတာ္ဆိုတာကို အနီးကပ္ဓါတ္ပံုေတြေရာ ဓါတ္ခြဲခန္းစစ္ေဆးခ်က္ေတြေရာနဲ႔ရွင္းလိုက္ေတာ့မွ ပြဲကျပတ္သြားတယ္။ အိမ္ရွင္လည္း ရန္ကုန္ၿမိ့ဳထဲ ေတာအရက္ေမွာင္ခိုသြင္းတဲ့ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ဒတ္ဆန္းကား ၂ စီးစာစုမိသြားတယ္။ ဘယ္သူမွေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ၾကပါဘူး။ ေတာ္ေတာ့ေတာ္ေသးတယ္ အဲ့ဒီေခတ္က ဗမာျပည္မွာ ခ်ဲထီဆိုတာမေပၚေသးလို႔။ ေပၚမ်ားေပၚလို႔ကေတ့ ဒိုင္ေတြေထာလိုက္ၾကမယ့္ျဖစ္ျခင္း၊ ေတာ္ေတာ့ေတာ္ေသးတယ္ အဲ့ဒီေခတ္က အေရၿခံဳဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မို႔ ဒါမ်ိဳးဆို နည္းနည္းနွိပ္ကြပ္ေဖာ္ရေသးတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ဆို နိုင္ငံေတာ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေခၚေနတဲ့ေကာင္ေတြ သြားအားေပးၾကမွာ။

ေျပာခ်င္တာက ခုတေလာ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဖြတ္ထြက္မွေတာင္ပို႔မွန္းသိတဲ့သူ သိသြားၾကတာမွန္ေပသိ တခ်ိဳ႔မ်ား ဖြတ္ႀကီးတေကာင္လံုး ေတာင္ပို႔ထဲဝင္ေနတာေတြ႔ရက္နဲ႔ ဘုရားမွတ္ၿပီး ကုန္းဦးခ်တုန္း။ ပန္း ေရခ်မ္း ကပ္တုန္း၊ ရွန္ပန္းစေတြ ခ်ည္တုန္း၊ ေရႊရည္ေငြရည္ ေလာင္းတုန္း။
(ဖြတ္ဝင္တာေတာင္ေတာင္ပို႔မွန္းမသိသူတို႔ကိစၥ)

0 comments:

Post a Comment