Wednesday, June 11, 2014

၂ဝ၁၄ ဇြန္ ဒုတိယပတ္ထဲေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၁(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
၂ဝ၁၄ ဇြန္ ဒုတိယပတ္ထဲေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၁(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(ျပည္တြင္းဟာ ျပည္တြင္းစစ္)
ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ျပည္တြင္းစစ္ပဲ။ ကခ်င္-ဗမာျပည္တြင္းစစ္။ ကရင္-ဗမာျပည္တြင္းစစ္၊ မြန္-ဗမာျပည္တြင္းစစ္ရယ္လို႔ ခြဲေျပာလို႔မရဘူး။ ျဖစ္ေနတာ ကခ်င္နဲ႔ဗမာမဟုတ္ဘူး။ လက္ဝါးႀကီးအုပ္စစ္အရင္းရွင္ေတြနဲ႔ ကခ်င္နဲ႔အတူ တျပည္လံုး(ဗမာအပါအဝင္) လူမ်ိဳးစုတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ျဖစ္ေနတာျဖစ္တယ္။ "၃ နွစ္ၾကာအပစ္ရပ္ၿပီးမွ တေၾကာ့ျပန္အတိုက္ခံရတဲ့ ကခ်င္လူမ်ိဳးစု လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ား"ဆို ေတာ္ေသးတယ္။ ခုက ကခ်င္နဲ႔ဗမာပဲ တိုက္ေနၾကသေယာင္။ ခုမွ စတိုက္တာ ၃ နွစ္ပဲရွိေသးသေယာင္။ ဗမာ့ျပည္တြင္းစစ္ နွစ္(၇ဝ)ျပည့္အႀကိဳကဗ်ာရြတ္ပြဲဆို နားဝင္မ်ားေကာင္းမလားပဲ။ ဗမာ့ျပည္တြင္းစစ္ရာျပည့္ပြဲမႀကံဳခ်င္ရင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးကို တြန္းလွန္မွရေပလိမ့္မယ္။ စစ္အာဏာရွင္ကိုဆန္႔က်င္ဖို႔ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲဖို႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ရသမွ်ေနရာက ရသေလာက္တိုးဝင္လႈပ္ရွားေနတာ အလြန္မြန္ျမတ္တာပဲ။ ျပည္တြင္းစစ္ရာျပည့္ဆိုကာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြ ဟိန္းဟိန္းထေနမွာေတာ့ ျမင္ရမယ္ေတာ့မထင္ဘူး။

(ေရနံေခ်ာင္းသားကို ျပန္ေျပာတဲ့စကား)
ေဆာင္းပါးရွင္ဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ စီးပြားေရးလက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈကိုမႀကိဳက္သူမွန္ေပသိ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုတာဘာဆိုၿပီး အေတြးအေခၚအရ နိုင္ငံေရးအရသိျမင္ဆန္႔က်င္ေနသူမဟုတ္မွန္းသိသာတယ္။ စကၤာပူသူငယ္နာသမားမွန္း ေျဖာင့္ခ်က္ေပးထားတာ သူ႔ေဆာင္းပါးအဆံုးမွာ ေပၚေနတယ္။ အံခြေနတဲ့ စစ္ဗိုလ္စစ္သားမေျပာနဲ႔ မေန႔ကမွ စုေဆာင္းေရးစာရင္းသြင္းလိုက္တဲ့ တပ္သားသစ္ေလးေတာင္မွ သူ႔စာဖတ္ၿပီး နားက်မယ္မျမင္ဘူး။
က်ေနာ့္ပံုေတြယူသံုးတာလည္း ဂ်ာနယ္လ္လစ္က်င့္ဝတ္ေဖါက္မႈျဖစ္ေနတယ္။ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ေသးသိမ္မႈျဖစ္ေနတယ္။ သူ မသိလို႔ ဒီပံုသံုးသလား၊ ဘယ္သူမွမသိေလာက္ဘူးထင္ၿပီး ကလိန္က်သလား၊ အယ္ဒီတာ့လက္ရာလားကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြမွသိေပလိမ့္။ သစ္သားဂ်ိဳင္းေထာက္ အိမ္သာေနာက္ခံနဲ႔ရိုက္ထားတဲ့က်ေနာ့္ပံုရင္းက ပုဆိုးနဲ႔အေပၚအကႌ်နဲ႔ အတြင္းက တီရွပ္နဲ႔။ ထိုင္းနိုင္ငံ၊ တာ့ခ္ခရိုင္၊ (နယ္စပ္ၿမိ့ဳ)မဲေဆာက္က ေအေအပီပီရံုးခန္းထဲမွာ ဒီသတင္းဌာန http://www.ideastream.com/news/npr/209919791 က ရိုက္ခဲ့တဲ့ပံု။ ပံုရင္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ဘယ့္နွယ္ဘယ္လို ဂ်န္းဂဲလ္ဟက္ေတြေဆာင္း ယူနီေဖါင္မ္းေတြဝတ္ အီကြပ္မင္န္႔ေတြလြယ္နဲ႔ ဖိုတိုေရွာ့ပ္ လုပ္ျပစ္လိုက္ရသတုန္း။ ကို ဂၽြန္ဂလင္းရဲ့လက္ရာ (အသံုးျပဳၿပီး ေရမ်ားမ်ား…..)ဆိုတဲ့ သတိေပးစာေလးေတာင္ပါေသး။

ေနာက္တခ်က္ “သိန္း သံုးေထာင္တန္ လဲဆပ္စ္ကားနက္ႀကီးကို အမ်ားသံုးပါကင္မွာ ဂ်ိဳင္းေထာက္နွစ္ဘက္အားကိုးၿပီး ကာကြယ္ေနဆဲ”က ပိုေတာင္ဆိုးသြားတယ္။ အဲ့ပံုက နစ္က္ဒန္ေလာ့ပ္လို႔ေခၚတဲ့ ဓါတ္ပံုသတင္းသမား စာေရးဆရာ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ရိုက္ခဲ့တဲ့ပံု။ ပံုရင္းလည္းရွိပါ့။ ေနရာက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ အင္ဒီယားနားျပည္နယ္၊ ဖို႔တ္ဝိန္းၿမိ့ဳေျမာက္ဘက္ျခမ္းက လူေနရပ္ကြက္ထဲမွာ။ အေပၚက ထိုင္းအမ်ိဳးသား တိုက္ပံုနဲ႔ ေအာက္က ကခ်င္ပုဆိုးနဲ႔။ ကားက တိုယိုတာ ဗင္န္၊ (၈)ေယာက္စီး။ အေမရိကားမွာ ခ်ီးေပါေသးေပါ ေပါတဲ့ကား။ တစ္နာရီ ၇ ေဒၚလာ ၂၅ ဆင့္ ပံုမွန္ဝင္ေငြရွိရင္ လူတိုင္းစီးနိုင္တဲ့ကားမ်ိဳး။ ညီေတာ္ေမာင့္အိမ္ ကားဂိုေဒါင္အဝင္လမ္းမွာ။ ရိုက္လိုက္တာက ကားေပၚတက္ကာနီးဆဲဆဲ တံခါးမဖြင့္တတ္လို႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနတုန္းႀကီး။

ေနာက္မွ ျဖည္ျဖည္ျဖန္႔ျဖန္႔ ေရးပါဦးမယ္။ က်ေနာ့္နည္းတူ အလြဲသံုးစားလုပ္ခံသူေတြလည္း ဘယ့္ေလာက္ရွိေနၿပီလဲ မေျပာတတ္။ ၾကည့္က်က္လည္းလုပ္ၾကပါဦး
ဆရာသမားအမ်ိဳးေကာင္းသားတို႔။ ေတာ္ၾကာေန ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ျဖစ္ပလားဆို ရံုးျပင္ကႏၷားေရာက္ပလားဆို ရွက္စရာႀကီး။

အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၃၈)၊ ၅လပိုင္း ၁၃ ရက္၊ ၂ဝ၁၃ (ၾကႆပေတး)ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ဆႏၵဂ်ာနယ္လ္ပါ ေရနံ႔သာခင္ေမာင္ေထြးေရး (ဗိုလ္ခ်ဳပ္တိုက္ေဆာက္၊ ျပည္သူဗိုက္ေမွာက္၊ စစ္သားဂ်ိဳင္းေထာက္) မ်က္နွာဖံုးေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။
“တပ္မေတာ္သာအမိ တပ္မေတာ္သာအဖဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကိုဦးထိပ္ပန္ဆင္ၿပီး အမိန္႔ကိုနာခံတတ္တဲ့စစ္သားတစ္ေယာက္ဟာ တပ္မေတာ္ိအေပၚ သူေစာင့္သိခဲ့တဲ့သစၥာတရားကို သူရဲ့ေျခတစ္စံုနဲ႔အလဲအထပ္လုပ္ခဲ့ရပါၿပီ။တခ်ိန္က ေရွ႔တန္းတေနရာမွာ သူ႔တပ္ရင္းမႉးရဲ့အသက္ကို သူ႔အသက္နဲ႔လဲၿပီးကာကြယ္ေပးခဲ့တဲ့ရဲေဘာ္ဟာ အဲ့ဒီတပ္ရင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ဘဝမွာစီးေနတဲ့ သိန္း ၃ ေထာင္တန္ Lesus 570 ကားနက္ႀကီးကို ဂ်ိဳင္းေထာက္နွစ္ဘက္အားကိုးၿပီး အမ်ားသံုးကားပါကင္မွာ ဆက္လက္ကာကြယ္ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္”တဲ့။



(ေပါင္းစားတဲ့ ပုန္ကန္သူမ်ား)
သူခိုးႀကီး ဒျမ၊ ဒျမႀကီး သူပုန္။ သူပုန္ႀကီး အစိုးရ။ လူတိုင္းၾကားဖူးၿပီးသား။ အႀကီးကအငယ္ကို အျပတ္ကိုင္ကို ကိုင္ရတဲ့အမ်ိဳးပဲ။ မကိုင္နိုင္လို႔ ႀကီးလာရင္ ကိုယ့္လာ ခြာတိုင္းမွာကိုး။ လူ႔သမိုင္းမွာ ဒီအတိုင္း ကိုင္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ တခါတေလ မကိုင္နိုင္ေသးခင္မွာ ဆြဲစားထားရတာရွိတယ္။ အဲ့ဒါကို အပစ္အခတ္ရပ္ ဒါမွမဟုတ္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရး ဒါမွမဟုတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုၿပီး ေခါင္းစဥ္တခုခု တပ္ရတာပဲ။ ခုေရႊျပည္ႀကီးကိစၥၾကေတာ့ တမ်ိဳး တဘာသာ။ ဆြဲစားတာမဟုတ္ပဲ ေပါင္းစားတာ။ သူပုန္နဲ႔အစိုးရေပါင္းတယ္။ အတိုက္အခံ(လိုလို)နဲ႔ အစိုးရ ေပါင္းတယ္။ ပုန္ကန္သူနဲ႔ အပုန္ကန္ခံ၊ အတိုက္အခံ(လိုလို)နဲ႔အစိုးရေပါင္းၾကၿပီဆိုကတည္းက လြဲတာေသခ်ာၿပီ။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူထုနာတာ ေသခ်ာၿပီ။ သူမနာကိုယ္မနာ (ဘိုလိုဆို Win-Win)ဆိုမွ သူေရာကိုယ္ပါ နာပါေတာ့မလား။ သူတို႔နာစရာ ရွိပါ့မလား။ နာစရာရွိ ျပည္သူနာ တိုင္းျပည္နာ။ ဒီလိုနဲ႔ တိုင္းျပည္မလဲ အိုင္းအနာႀကီးေတြစြဲလို႔။ လူထုမလဲ နူရာဝဲစြဲ လဲရာသူခိုးေထာင္းလို႔။

(ဘူးသီးတို႔အေၾကာင္း)
ဘူးသီးအေၾကာင္းေရးမယ္ဆိုမွ ဗူးသီးလား ဘူးသီးလား မေသခ်ာဘူး။ ဒါနဲ႔ ျမန္မာအဘိဓာန္ ေကာက္လွန္ေတာ့ ဘူးသီး..တဲ့။ အသံထြက္ခိုင္းေတာ့ ဗူးသီး..တဲ့။ ဥပမာ ဘူးလည္သီးခတ္ကို ဗူးလည္သွီးဂတ္...လို႔ ထြက္ရမတဲ့။ သူလုပ္ခါမွ ရႈပ္ကုန္ေရာ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဘူးလည္သီးခတ္..ေနတာေကာင္းရဲ့သားနဲ႔။ ထားပါေတာ့။ က်ေနာ့္ ဘူးပင္ေတြ အၫြန္႔စလူၿပီ။ ဘူးႏွာေမာင္းေလးေတြ လန္းလန္း-လန္းလန္းနဲ႔ မွီရာတြယ္ရာစမ္းၿပီ။ မွီရာတြယ္ရာဖမ္းမရ စမ္းမမိတဲ့ေကာင္ကေတာ့ စပရင္လို လိမ္ေကြးေကြးေလးျဖစ္သြားမယ္။ အဂၤလိပ္လို Spring ကို ျမန္မာေတြက စပလိန္လို႔ေခၚတယ္ဟုတ္။ တခ်ိဳ႔ၾက ဘူးႏြယ္လို႔ေခၚတယ္။ အေတာ္လွတဲ့စကားလံုးေလး။ ဒီဗူးနွာေမာင္းေလးေတြ သိတ္မၾကာဘူး စင္သာထိုးေပးလိုက္လို႔ကေတာ့ ႏြယ္သြားမွာပဲ။ တက္သြားမွာပဲ။ စင္မထိုးေတာ့ဘူး။ မနွစ္က ဓါတ္ႀကိဳးမလြတ္လို႔ လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီက အလကားလာခုတ္ခ်ေပးသြားတဲ့ သစ္ကိုင္းေျခာက္ေတြရွိတယ္။ အဲ့ဒါေတြ အပင္ေျခနားကပ္ ေထာင္တန္တာေထာင္ လွဲတန္တာလွဲၿပီး သဘာဝစင္ေလးလုပ္ေပးမယ္။ ဒါနဲ႔မွ အားမရလို႔အပင္ေတြသန္ၿပီး ဟိုတက္ဒီတက္ တက္လည္း တက္ေပ့ေစ။ လႊတ္ေပးလိုက္မယ္။ ေခါင္ၫြန္႔ထြက္လာရင္ေတာ့ ျဖတ္ေပးရမွယ္။ ဒါမွ အၫြန္႔ပြားမယ္။ ျဖတ္လိုက္တဲ့အၫြန္႔ နုထြားထြားႀကီးေတြကို အေမ့ဆီယူသြားၿပီး ေၾကာ္ခ်က္ေလးခ်က္ခိုင္းၿပီး အေမနဲ႔အတူတူစားမယ္။ ငရုပ္သီးအညာေထာင္းေလးနဲ႔ ငါးခူဆီျပန္ ပင္စိမ္းရြက္အုပ္ေလးနဲ႔ဆို ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ေကာင္းခ်က္က ေထာင္းထည့္လိုက္သလိုေနမွာပဲ။
ဘူးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာမႈဆိုရိုးေတြမနည္းလွသလို ထင္ရွားတဲ့အျဖစ္ေတြလည္း ဗမာ့နိုင္ငံေရးမွာရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ဘူး က ဘူးသီးက ဘူးနဲ႔ေတာ့မဆိုင္ဘူး။ ဒီ ဘူး က မလုပ္ဘူး မစားဘူး မေျပာဘူးဆိုတဲ့ ဘူး။ အေဝးေခတ္ဗမာ့နိုင္ငံေရးျမင္ကြင္းကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ဦးမွာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔ကို နိုင္ငံေရးအရစီးပြားေရးအဆက္အဆံမလုပ္ဖို႔ လူခြန္နဲ႔သႆေမဓခြန္မေပးေရးအတြက္ဦးတည္ၿပီး ဘူးအသင္းေတြဖြဲ႔ဖူးတယ္။ ေခတ္လည္း အေတာ္စားခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း စက္မႈလုပ္ငန္းတြင္က်င္ေနရာယူလာမႈနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႔ရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပရိယာယ္ႂကြယ္ဝမႈေတြေၾကာင့္ ဘူးအသင္းေတြ ဘူးေတာင္းျမဳတ္ ေဇာင္းခ်မ္းေပၚျဖစ္ကုန္တယ္။ တခါ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္မွာ အင္န္အယ္လ္ဒီဦးဉာဏ္ဝင္းက ေဒၚစုဆီကေန အမႈကိစၥတိုင္ပင္ၿပီး ျပန္ထြက္လာေတာ့ ဘူးသီးႀကီးယူလာတယ္ဆိုလား ေဒၚစုကေပးလိုက္တယ္ဆိုလား လူေျပာမ်ားလွတယ္။ အဓိပၸါယ္က ေဒၚစုက အင္န္အယ္လ္ဒီအပါအဝင္အျခားသူေတြကို ဒီေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ဘူးလို႔အခ်က္ျပလိုက္တာ..တဲ့။ ေနာက္တခါ ထိုင္း-ဗမာနယ္စပ္မွာလည္း ေခတ္ေပၚ ဘူးအသင္းသေဘာေပၚဖူး ေဖာ္ဖူးတယ္။ ခု အဲ့ ဘူးဆရာေတြ ဘာျဖစ္ေနတယ္မေျပာတတ္။ ထားပါေတာ့ ဘူးနဲ႔ ဗမာ့နိုင္ငံေရးက။
ဘူးေကာင္းမွစင္ခံ လင္ေကာင္းမွစံဆိုတဲ့စကားကိုၾကည့္ရင္ တေခတ္တခါက ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ လင္ဆိုတဲ့အိမ္ဦးနတ္ရဲ့အေနအထားနဲ႔ မိန္းမဆိုတဲ့ပါရမီျဖည့္ဘက္အေနအထားကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းေပၚတာပဲ။ ခုေခတ္လို လင္ေရာမယားပါ အိမ္ဦးနတ္ေတြျဖစ္ၾကေတာ့ လင္ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း စံဖို႔ဆိုတာ မိမိေရြးခ်ယ္မႈအျဖစ္ ေလွ်ာက်မသြားေပဘူးလား။ ဘူးသီးမွအရီးေတာ္တို႔၊ ဘူးေတာင္းနစ္ ေဇာင္းျခမ္းေပၚတို႔အျပင္ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝမွာ ဘူးနဲ႔ပတ္သက္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။ တခ်ိဳ႔ၾက ေဒသိယအေနနဲ႔သာသံုးၾကၿပီး မက်ယ္ျပန္႔ဘူး မဟုတ္လား။ ကဲဗ်ာ နိုင္သေလာက္ ဝိုင္းၾကပါဦး။ ဘူးနဲ႔ပတ္သက္တာေတြ ကြန္မန္႔မွာ ဝိုင္းေရးၾကပါဦး။ မေရးနိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔ေနာ။ အလုပ္မ်ားရတဲ့ၾကားထဲ ခင္ဗ်ားက ဘူးေလးရာဖရံုဆင့္ မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာတို႔၊ ဘူးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွမသိဘူးတို႔ဆိုၿပီး ဘူးခံမျငင္းၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။

က်ေနာ္ ညီလိုခင္တဲ့ ေထာင္ထြက္ ဘူးသီးကေတာ့ ေနာ္ေဝမွာ။ ဦးမင္းဆိုပဲ။ အႀကံေတာ့ေပးလိုက္ပါတယ္ မေတာင္းေပမယ့္။ ကေလးအမည္ကို ဘူးမင္းလို႔မွည့္လိုက္ဆိုၿပီး။




(ဥေတြကြဲကာမွ….)
စိုင္းခမ္းလိတ္သီခ်င္း စိုင္းထီးဆိုင္ဆိုတဲ့(သံလြင္ေခ်ာင္းျခား)နားထားလိုက္လို႔ေျပာရမယ္ မွတ္တာပဲ။ သီခ်င္းက လူမ်ိဳးစုေတြ တိုက္ရိုက္သြယ္ဝိုက္ ၂ မ်ိဳးလံုးခံစားေနရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို မသိမသာလွစ္ျပတာ။ ခ်စ္သူ ၂ ေယာက္ဆံုဖို႔ သံလြင္ျမစ္ႀကီးျခားေနတာ။ ျမစ္ေရေတြကုန္မွ ခမ္းမွပဲ တို႔ႏွစ္ေယာက္ဆံုခြင့္ေတြ႔ခြင့္ ရေတာ့ေလမလားဆိုတဲ့ေၾကာင့္ၾကစိတ္ကို အရေဖာ္သြားတာ။ ခုပဲ ေရႊျပည္ႀကီးက နိုင္ငံေရးဇ မေသးတဲ့ ေထာင္ထြက္မတေယာက္နဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာရင္း ျပန္လာလည္ဖို႔စိတ္ကူးမရွိဘူးလား..လို႔ေမးတယ္။ လည္ဖို႔ေတာ့ရွိတဲ့အေၾကာင္း ဒါေပမယ့္ေလာေလာဆယ္မွေတာ့ မျဖစ္ေလာက္ေသးေၾကာင္း။ က်ေနာ္ေျပာတာေတြေတြ႔ၿပီး ေမာင္မ်ိဳးခ်စ္နဲ႔ မယ္သာကီေတြက ဓါးႀကိမ္း ႀကိမ္းေနၾကေၾကာင္းေျပာေတာ့ သူက "ေျခဥနဲ႔ မ်ိဳးဥေတြကြဲမွ ျပန္လာမွာေပါ့"လို႔ေျပာတယ္။ ဟုတ္ပါ့ သူေျပာမွ။ အရင္ကဆို "နိုင္ငံေရးေလနဲ႔ဝမ္းမကြဲတဲ့ေကာင္"လို႔ ေျပာတတ္တယ္မွတ္လား...ရပ္ခံခ်က္နဲ႔ အေတြးအေခၚအရ အူေၾကာင္ၾကားျဖစ္ေနတယ္ ဆိုရင္။ ခုက အဲ့သလိုလူမ်ိဳးေတြ႔ရင္ "နိုင္ငံေရးေျခဥနဲ႔မ်ိဳးဥမကြဲတဲ့ေကာင္"လို႔မ်ား ေျပာင္းေျပာရင္ေကာင္းမလားပဲ။ ေနာက္တခုက
ေျခဥမ်ိဳးဥကြဲကာခါ နီးရမလား ေျခဥမ်ိဳးဥကြဲသြားမွ ေတြ႔ရမလားလို႔ထင္တာပဲ။

(ေျပာင္းခ်ိဳေတြအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာ)
တညလံုး မိုးေလးတစိမ့္စိမ့္နဲ႔။ ပ်ိဳရြယ္စဥ္ခါ ေရႊျပည္ႀကီးမွာလိုဆို အိပ္ယာထဲေကြးၿပီး စာဖတ္ေနမိမလားပဲ။ ခုေတာ့ ေကြးဖို႔ေနေနသာသာ ကိုယ္ေတြလက္ေတြနာလို႔ မနည္းႀကီး ျပန္ဆန္႔ဆန္႔ယူေနရတယ္။ ေဆးေတြခ်ည္းလွိမ့္ေသာက္ လွိမ့္လိမ္းေနရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ိဳင္း။ ဂ်ိဳင္းမွာမွ ေထာက္စရာလက္ဖေနာင့္မရွိတဲ့ ညာဘက္ဂ်ိဳင္းက ပိုနာတယ္။ မေန႔က တေနကုန္ ႏြားပြဲေဈးမွာ ေျခတိုမတတ္ လမ္းသလားခဲ့တာ ပါတယ္။ တခါတခါ နာဖ်ားရိပ္ကေလးမ်ားသန္းရင္ ေျခလက္ျဖတ္ထားတဲ့ေနရာနဲ႔ ဟို အမ်ိဳးေကာင္းသားေတြ နွိပ္စက္ဒဏ္ထိခဲ့တဲ့ခါးက နာတယ္။ ဒဏ္ျပန္ေပၚတယ္ဆိုမလားပဲ။ လက္ေကာက္ဝတ္နာက စာမရိုက္နိုင္။
ခုမနက္လင္းေတာ့ မိုးေလးစြက္စြက္ေအာက္မွာ မေန႔ကဝယ္လာတဲ့ၾကက္သစ္ေလးေတြနဲ႔ ၾကက္ေဟာင္းေတြ အေၾကာင္းေပါင္းသင့္/မသင့္ သြားၾကည့္ေတာ့ မဆိုးပါဘူး။ နည္းနည္းပါးပါး ဗိုလ္က်တာကလြဲလို႔ ေအးေဆးပဲ။ ရွစ္စိတ္ကြဲေျပာင္းဆန္နဲ႔ ဥၾကက္မစာ ေရာသမၿပီးေကၽြးေတာ့ သိတ္မႀကိဳက္ဘူးလားမသိ မက္မက္စက္စက္စားတာမဟုတ္ တို႔ကနန္းဆိတ္ကနန္းလုပ္ေနတယ္။
ေျပာင္းဆန္ေကၽြးရင္း ေျပာင္းခ်ိဳ၊ဳ ေပအစိတ္ပတ္လည္တကြက္စာ ခ်ထားတာ ဘယ့္ေနတုန္းသိခ်င္တာနဲ႔ အခင္းေလးဘက္သြားၾကည့္တယ္။ ထြက္ေနၿပီ ေျပာင္းပင္ေလးေတြ စီရရီတန္းေနတာပဲ။ တမိုက္ေတာင္ေက်ာ္ၿပီ။
ဒီမွာ ေျပာင္းကို အဓိကအားျဖင့္ ၅ မ်ိဳးခြဲတယ္။ မ်က္ေစ့တဆံုးျမင္ရတဲ့ကြင္းက်ယ္ႀကီးေတြထဲက လူ႔ လက္တေဖါင္မကျမင့္တဲ့ ေျပာင္းခင္းႀကီးေတြက ေျပာင္းက ေျပာင္းၾကမ္း။ ဒီမွာ Field corn လို႔ေခၚတယ္။ အဖူးထြားသေလာက္ အဆံႀကီးတယ္။ တိရိစၦာန္အစာနဲ႔ ေျပာင္းမႈန္႔လုပ္တာမွာသံုးတယ္။ ေနာက္တမ်ိဳးက ေျပာင္းခ်ိဳ။ ဒီမွာ Sweetcorn လို႔ေခၚတယ္။ သူက လူစာသက္သက္ပဲ။ ျပဳတ္ ဖုတ္ ေၾကာ္ စားတယ္။ အမႈန္႔လုပ္ၿပီး ကိတ္ဖုတ္တယ္။ တျခားလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္စားၾကတယ္။ ေနာက္တမ်ိဳးက ေပါက္ေပါက္ေဖါက္တဲ့ေျပာင္း။ သူ႔ကို Popcorn လို႔ေခၚၿပီး ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္ေဖါက္တဲ့ေနရာမွာပဲသံုးတာ။ ေပါက္ေပါက္ကိုလည္း အနံ႔အရသာအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေဖါက္စားတဲ့ေနရာမယ္ အေမရိကန္ေတြေလာက္စံုတာရွိပါ့မလားေတာင္ ထင္ရတယ္။ စားလည္း တကယ္စားတဲ့လူမ်ိဳး။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ကေလးစာေလ။ ဒီမွာေတာ့ လူတကာစာ ဆိုပါေတာ့။ ေနာက္တမ်ိဳးက ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ေဟာ္တယ္လ္ေျပာင္းလို႔ေခၚတဲ့ ေျပာင္းပိစိေကြးေလးေတြ။ သူ႔ၾက အေစ့အဆန္စားတာမဟုတ္ပဲ တဖူးလံုးစားတာ။ အမယ္ အစိမ္းလိုက္ သုတ္စားတာေတာင္ရွိေသး။ ေကာင္းမွေကာင္း ခ်ိဳမွခ်ိဳပဲ။ ပါးစပ္ထဲ ဝါးလိုက္ရင္ ဂ်ိဳးဂ်ိဳးဂၽြတ္ဂၽြတ္ေလးမို႔ ၾကက္ရိုးနုေလးမ်ားကိုက္ရသလို။ ေနာက္တမ်ိဳးက Broom corn သူက တံမ်က္စည္းလုပ္ဖို႔ အိမ္ဧည့္ခန္းအလွဆင္ဖို႔ စတာေတြမွာသံုးတာပဲ။ တံမ်က္စည္းက ဗမာျပည္မယ္ ကိုင္းတံမ်က္စည္း ျမက္တံမ်က္စည္း အုန္းတံမ်က္စည္း စသည္ျဖင့္ရွိသလို ဒီကိုေတာ့ ေျပာင္းတံမ်က္စည္းလို႔ေခၚမွသင့္မယ္ထင္တာပဲ။ ဒီ ေျပာင္းတံမ်က္စည္းကို ၿမိ့ဳႀကီးသူေတြမသံုးၾကဘူး။ ဖံုစုပ္စက္နဲ႔ ပလပ္စတစ္ေမႊးတံမ်က္စည္းနဲ႔ၿပီးၾကတာမဟုတ္လား။ ေတာနယ္ေတြမွာနဲ႔
ေခတ္အသံုးအေဆာင္ လွ်ပ္စစ္မီးမသံုးတဲ့လူေတြဆီမွာေတာ့ အမ်ားဆံုးသံုးၾကတယ္။ အေရာင္စံုဆိုးထားတဲ့ ေျပာင္းတံမ်က္စည္းေတြက သိတ္လွတယ္။ နိုင္ငံျခားအိပ္စပို႔တ္လုပ္တာ မ်ားတယ္။ ေနာက္ဆံုးတမ်ိဳးက နွံစားေျပာင္း။ သူ႔ၾက အနွံကထြက္တဲ့ေျပာင္းဆန္ကို လူလည္းစား လို႔ရတယ္။ မုန္႔ေတြဘာေတြထဲလည္း ထည့္တယ္။ ၾကက္စာလည္းလုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ငွက္စာကုမၸဏီႀကီးေတြက ငွက္စာလုပ္ေရာင္းတယ္။ နိုင္ငံျခားလည္း အိပ္စပို႔တ္လုပ္တယ္။ ငွက္စာလုပ္ေရာင္းတယ္ဆိုလို႔ ေပါ့ေပါ့ေတာ့မမွတ္ေလနဲ႔။ အဲ့ကုမၸဏီႀကီးေတြက ေဒၚလာမီလီယံခ်ီႀကီးက်ယ္သလို ကိုယ္ပိုင္စိုက္ခင္း ေျမဧကသိန္းခ်ီပိုင္ၿပီး သူမ်ားထြက္သမွ် ခ်ဳပ္ထားၾကတာ။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ငွက္စာက က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္ကလိုဆို စပါးနွံေလးေတြကိုစုစည္းထားတဲ့ စပါးခက္ အဖ်ားကားကားေလး။ အိမ္တံစက္ၿမိတ္မွာခ်ိတ္လို႔ မိုးလင္းမ်ိဳးခ်ဳပ္စာကေလးေတြ တက်ီက်ီတက်ာက်ာနဲ႔ တည္စည္ကားသကိုး။ ေနာက္ၿပီး ဆူးေလလမ္းမႀကီးေပၚက ၿမိ့ဳေတာ္ခမ္းမေရွ႔ကခိုေတြအတြက္ေတာ့ ခိုစာက ကုလားပဲျခမ္း။ ခု ဆင္းရဲသားေတြေတာင္ ကုလားပဲစားနိုင္ဖို႔ခက္ေနၿပီလား မေျပာတတ္။ ပဲထဲမွာ ကုလားပဲက စားေကာင္းသလို အာဟာရလည္းျပည့္ၿပီး ေဈးလည္းသိတ္မွမႀကီးပဲကိုး။ ေနာက္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္စားလို႔လည္း ရတယ္မဟုတ္လား။ ခုေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ လူ႔အက်င့္တန္ေတြနဲ႔ မင္းဆိုးမင္းညစ္ ဘုန္းႀကီးယုတ္တခ်ိဳ႔ေမႊးတဲ့မီးေၾကာင့္ ကုလားဆိုတဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့အနက္အဓိပၸါယ္ပါ အသေရကင္းရၿပီမဟုတ္လား။ ကုလားပဲျခမ္းလို႔ေတာင္ လူေတြေခၚၾကေသးရဲ့လားမသိ။ အိမ္မွာေတာ့ အေမက ထမင္းၾကမ္းခဲေလးေတြ အိုးေဆးပန္ကန္ေဆး ကပ္က်န္ထမင္းေစ့ေလးေတြ အၿမဲတမ္းပက္ပက္ေကၽြးတာမွတ္မိတုန္း။ ငွက္စာလို႔ေျပာရင္ ဒါပဲျမင္တာ ဒီေရာက္မွသိရတာ ဒီကစာကေလးေတြ ဆန္ေစ့မစားတတ္ဘူး။ ထမင္းလံုးကေတာ့ ေဝလာေဝးပဲ။ အဲ..ေပါင္မုန္႔ကေတာ့ ႀကိဳက္သေလာက္ေကၽြး ၿပိဳက္ကနဲပဲ။ မဖဲ့အားလို႔ အလံုးလိုက္ႀကီးပစ္ခ်လိုက္ေတာင္ အံုခဲထိုးဆြၿပီးစားျပစ္လိုက္တာမ်ား မ်က္ေစ့ေအာက္တင္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ေပ်ာက္ထြက္သြားတယ္။

က်ေနာ္စိုက္ထားတာက ေျပာင္းခ်ိဳေတြ။ မ်ားေတာ့မမ်ားလွဘူး။ ေပအစိတ္ပတ္လည္ အပင္နဲ႔ဆို ၃ဝဝ ေလာက္ရွိမယ္မွတ္တယ္။ နည္းေတာ့လည္း သိတ္အနည္းႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ေျပာင္းဖူးေတြမရင့္ခင္မွာခ်ိဳးၿပီး ျပဳတ္စားစား ဖုတ္စားစား ေဘးတိုက္ေဒါင္လိုက္ ဓါးနဲ႔လွီးလွီးခ်ၿပီး ၾကက္သြန္နီေလးနဲ႔ဆားေလးျဖဴး ေထာပတ္ေလးဆီသတ္ၿပီးေၾကာ္စားစား စားေကာင္းတယ္။ အခ်ိဳမႈန္႔ထည့္ဖို႔မလိုဘူး။ ေမႊးၿပီးခ်ိဳေနတာပဲ။ မနွစ္က သူမ်ားၿခံမွာ ကိုယ္တိုင္ခ်ိဳးၿပီးသြားဝယ္တာ တစ္ဒါဇင္ကို ၄ ေဒၚလာေပးရတယ္။ ဒီနွစ္ေတာ့ ဝယ္စားဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။ ကိုယ္လည္းစားမယ္။ ခ်စ္သူခင္သူေတြလည္း ေဝတန္သေလာက္ေဝမယ္။ စားလို႔ ေဝလို႔ပိုရင္ ေရာင္းမယ္။ ၾကက္ကေလးေတြအစာ ေျပာင္းၾကမ္းရွစ္စိတ္ကြဲေတြ ျပန္ဝယ္ရမယ္။ သူက ေပါင္ ၅ဝ ပါ တစ္အိပ္ကို ၁ဝ ေဒၚလာေလာက္ေပးရတယ္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းဆိုတာ ဘာဆိုၿပီး ေရးေရးထင္လာတယ္။ ဆန္နဲ႔ေဆးလဲလွယ္တဲ့စနစ္ကိုလည္း ပိုသိလာသလိုပဲ။ က်ေနာ္လည္း ေျပာင္းဖူးစိုက္တာပဲ။ က်ေနာ္လည္း ေျပာင္းဆန္ဝယ္ရတာပဲ။

အင္း...ေျပာရင္းနဲ႔ ေဟာဒီပိုင္းကေျပာင္းဖူးျပဳတ္ဆိုတဲ့ေအာ္သံနဲ႔အတူ အုပ္ထားတဲ့ပိတ္စႀကီးမ်ားလွန္ထည့္လိုက္ရင္ အေငြ႔နဲ႔အနံ႔ တေထာင္းေထာင္းထြက္တဲ့ ေျပာင္းဖူးျပဳတ္ေတာင္းႀကီး ေခါင္းရြက္လို႔၊ ျမင္လိုက္တိုင္း ခုပဲ ေရမိုးခ်ိဳး ဖီးလိမ္းၿပီးထြက္သလာမ်ိဳး အၿမဲတမ္းသန္႔ျပန္႔ေနတဲ့ခႏၶာ ၾကည္လင္ေနတဲ့အၿပံဳး ေအးခ်မ္းတဲ့မ်က္နွာနဲ႔ ရာသီေပၚသြားရည္စာမွန္သမွ် ၁၂ ရာသီ လည္လည္ေရာင္းတဲ့ ေဘာလံုးကြင္းရပ္ကြက္က ေဒၚေလးမသန္းစိန္ကို သတိရတယ္။ ခုေလာက္ရွိ ဆံုးၿပီမွတ္တယ္။ မခ်မ္းသာတဲ့တိုင္းျပည္က ဆင္းရဲသားေတြဆိုေတာ့ အသက္လည္း တိုၾကတယ္မဟုတ္လား။


0 comments:

Post a Comment