“အစိုးရက
တကယ္မျပင္ခ်င္ဘူး၊ အစ္မတို႔က တကယ္ျပင္ခ်င္တယ္”(တူေမာင္ညိဳ)
(၂ဝ၁၄
ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၇ ရက္)
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာၾကားခဲ့တဲ့
(ေမ ၁ဝ)မအူပင္မိန္႔ခြန္း၊ (ေမ၁၇) ဗုိလ္စိန္မွန္ကြင္းမိန္႔ခြန္း၊ (ေမ ၁၈)ေအာင္ပင္လယ္ကြင္းမိန္႔ခြန္း
၃ ခုနဲ႔ အမိ်ဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ “၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအေပၚ ေလ့လာသံုးသပ္အႀကံျပဳစာတမ္း”
(ဒီခ်ဳပ္က ျပင္ဆင္ပယ္ဖ်က္လိုတဲ့ ပုဒ္မ ၁၆၈
ခု) ဆုိတာတုိ႔ကို အတူတြဲၿပီးဖတ္ရႈေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ အဆိုပါမိန္႔ခြန္း
၃ ခုကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”အေပၚ ရွင္းလင္း ျပတ္သားစြာေဝဖန္ဆန္းစစ္ျပထားတာကို
ေတြ႔ရပါတယ္။ ထိုအခ်က္မ်ား ျမင္သာေအာင္ အခ်ိဳ႔ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါရေစ။
သိကၡာမဲ့တဲ့ဥပေဒ၊
ကတိမတည္မႈအေပၚအေျခခံထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒ
-
အဲဒီတုန္းက
စစ္အစိုးရ (နဝတ) က စိတ္ႀကိဳက္ေရြးထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကပဲ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့တာပါ၊
အဲဒီေတာ့ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာ အင္မတန္မွ သိကၡာမဲ့တဲ့ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္။
-
ျပည္သူလူထုကိုေပးထားတဲ့
ကတိကဝတ္ေတြခ်ိဳးေဖာက္ၿပီးေတာ့ဆြဲခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖစ္ပါတယ္ဆုိတာ ေျပာခ်င္
ပါတယ္၊
-
ကတိမတည္မႈအေပၚမွာအေျခခံထားတဲ့
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘယ္လို ကၽြန္မတို႔ယံုၾကည္ႏုိင္မွာလဲ၊
-
အစကတည္းက
ကတိမတည္ခ်င္လို႔၊ ေျပာထားတဲ့စကားကိုဖ်က္ခ်င္လုိ႔ဆြဲထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ၊
-
၂ဝဝ၈
ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုအတည္ျပဳကတည္းက ကၽြန္မတို႔ ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္၊ အတည္မျပဳခင္ကတည္းက
ဒီဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္၊ တရားဝင္ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္၊
-
ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ေတာ့
ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံနဲ႔အနာဂတ္ဟာ ေကာင္းႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ကၽြန္မတို႔သိထားလုိ႔ အစဥ္တစုိက္
ကန႔္ကြက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္၊
-
၂ဝဝ၈
မွာ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳခဲ့တဲ့လူထုဆႏၵခံယူပြဲကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါတယ္၊
ကၽြန္မတို႔ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး၊
-
အဲဒီတုန္းက
၉၂ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ျပည္သူလူထုကေနၿပီးေတာ့ သေဘာတူခဲ့တယ္လို႔ ေျပာတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ေျပာရက္လိုက္တာပဲလုိ႔
ကၽြန္မေျပာခ်င္ပါတယ္၊
-
ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္း
စံထားေတြနဲ႔မကိုက္ညီတဲ့ ----၊ တန္းတူညီမွ်မႈမရွိေအာင္ေရးဆြဲထားတဲ့
---- ၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ အစုအဖြဲ႔တစ္ခုကိုအထူးအခြင့္အေရးေပးထားတဲ့ -----၊
-
မသင့္ေတာ္တဲ့ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေအာက္မွာေနရတာ
ရာသီဥတုထက္ပုိၿပီးျပင္းထန္တယ္လို႔ ကၽြန္မသတိေပးခ်င္တယ္၊
-
မွန္ကန္တဲ့ဥပေဒရဲ့အရိပ္အာဝါသမရွိရင္ေတာ့
ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ တႏွစ္၊ ႏွစ္ ႏွစ္မဟုတ္ဘူး၊ ဆယ္ႏွစ္ အတြင္းလည္း ဆက္ၿပီးေတာ့
ပင္ပန္းေနရပါမယ္၊
-
ကၽြန္မတုိ႔
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာဆုိရင္ တန္းတူညီမႈမရွိတဲ့ပုဒ္မေတြ အမ်ားႀကီးပါေနပါတယ္၊ ဒီလိုတန္းတူညီမွ်မႈ
မရွိသေရြ႕ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
-
အခု
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာဆုိရင္ ကၽြန္မတို႔ သာမန္အရပ္သားျပည္သူေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သားမ်ားၾကားမွာ
ခြဲျခားထားတဲ့ တန္းတူညီမွ်မႈမရွိတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖစ္ေနပါတယ္၊
ထိုအခ်က္မ်ားကို သိပါ၊ ျမင္ပါ၊ နားလည္ပါလ်က္နဲ႔
အသိအမွတ္မျပဳ၊ အစဥ္တစုိက္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါလ်က္နဲ႔ (ထိုအခ်က္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး) “ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊
မဟာမိတ္မ်ား၏ဆႏၵၵ”၊ “က်မရဲ့လစ္ဟင္းခ်က္” ဆုိတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”ကုိ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္ဆုိတဲ့ က်မ္းက်ိန္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲ
ဝင္သြားတဲ့အခ်က္ကိုေတာ့ျဖင့္ “ ဝင္သြားရက္လိုက္တာပဲ”
လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာပါရေစ။ အဲဒီတုန္းက အျခားနည္းလမ္းေတြမရွိေတာ့လုိ႔လား၊ ဘာေၾကာင့္လဲ။
ဒီလိုလည္းေျပာပါေသးတယ္။ အနည္းငယ္ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါေစဦး။
-
ကၽြန္မတုိ႔
ဒီမိုကေရစီရရွိေရးအတြက္လႈပ္ရွားခဲ့တာဆုိရင္ အႏွစ္သံုးဆယ္နီးပါးရွိသြားပါၿပီ၊ ဒီအႏွစ္သံုးဆယ္နီးပါးမွာ
အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း ကၽြန္မတို႔ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီရၿပီလားဆုိရင္ေတာ့
မရေသးဘူးလုိ႔ပဲ ကၽြန္မတို႔ ေျပာရမွာပါပဲ၊
-
အခုလည္း
ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဟာ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းကို သြားေနပါတယ္ဆိုတာဟာ တကယ္ေတာ့ ျပည္သူကို
မုသားစကားေျပာတာပဲလို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ပါတယ္။
“ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းသြားေနပါတယ္” လုိ႔ေျပာေနသူေတြထဲမွာ သမၼတဦးသိန္းစိန္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကႀကီး
သူရဦးေရႊမန္း၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္၊ ကာခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္တို႔အပါအဝင္
ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရ၊ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္မ်ားပါဝင္ေနပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ဒီလို “မုသားစကား” ေတြေျပာေနၾကသူေတြကို
“သမၼတႀကီးကို က်မယံုတယ္/ နာယကႀကီးကေတာ့ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ပါပဲ”လုိ႔ မွတ္ခ်က္စကားေတြ
ေျပာေနတာကိုျဖင့္လည္း က်ေနာ့္နားကို က်ေနာ္မယံုႏုိင္ေအာင္ပဲျဖစ္ရပါတယ္။
၂ဝဝ၈
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအေပၚ ေလ့လာသံုးသပ္အႀကံျပဳစာတမ္း (ဒီခ်ဳပ္က ျပင္ဆင္ပယ္ဖ်က္လိုတဲ့ ပုဒ္မ ၁၆၈ ခု)
ဒီစာတမ္းရဲ႕နိဒါန္းမွာ အခုလိုေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။
“အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ျပည္သူလူထု၏ဆႏၵသေဘာထားမ်ားကို ျပည္နယ္တုိင္း ေဒသႀကီးမ်ား၊ ခရိုင္ေပါင္း (၆ဝ) ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း
(၂၆၇) ၿမိဳ႕နယ္တုိ႔တြင္ရယူခဲ့ရာ ၊ ပ်မ္းမွ် (၉၇) ရာခုိင္ႏႈန္းက ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲလိုေၾကာင္း
ဆႏၵျပဳၾကပါသည္။”
ဒီအခ်က္က (နအဖ) စစ္အစုိးရရဲ႕ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ
ကို (၉၂ ဒသမ ၄၈) ရာခုိင္ႏႈန္းကေထာက္ခံတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကို (မိန္႔ခြန္းေတြထဲမွာ စိန္ေခၚခ်က္ေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါဝင္ေနတာမို႔ ) စိန္ေခၚလိုက္တာလို႔ ျမင္မိပါတယ္။
၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒကို အခန္း (၁) အခန္းမွ အခန္း
(၁၅)အထိ ဒီခ်ဳပ္က ျပင္ဆင္လိုသည့္အခ်က္မ်ားအား အခန္းစဥ္ႏွင့္ ပုဒ္မအလိုက္ “ျပင္ဆင္ရန္၊
ပယ္ဖ်က္ရန္၊ ျဖည့္စြက္ရန္” အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို က်ိဳးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ႏွင့္တကြ စနစ္တက်တင္ျပထား
တာကိုေတြ႔ရွိရပါတယ္။
အခ်ိဳ႔ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါတယ္။
-
အခန္း
(၁) ပုဒ္မ ၆ (ဃ) မွ “၍ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ” ဟူေသာစာသားကို ျဖဳတ္ပယ္သင့္ပါသည္၊ က်ိဳးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္၌
(ဒီမုိကေရစီကို ဝိၿဂိဳလ္ျပဳရန္မလိုပါ)
-
ပုဒ္မ
၆ (စ) ႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္ကပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးတုိ႔ကို
အစဥ္တစ္စုိက္ဦးတည္သည္၊ (ပယ္ဖ်က္သင့္ပါသည္) က်ိဳးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္၌ ( ပုဒ္မ ၄ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္
ႏုိင္ငံသားမ်ားထံမွ ဆင္းသက္ပါသည္၊ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးကို အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုက အစဥ္တစ္စုိက္ဦးေဆာင္သည္ဆိုသည္မွာ
မျဖစ္သင့္ပါ)
-
ပုဒ္မ
၈ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္သည္ (ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္) က်ိဳးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္၌
(ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ရွင္းလင္းထင္ရွားေစရန္ျဖစ္ပါသည္၊ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စုစနစ္ဟု
မူလျပဌာန္းခ်က္တြင္ တိက်စြာေဖာ္ျပႏုိင္မႈမရွိပါ)
-
ပုဒ္မ
၁၄ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
မ်ားအျဖစ္ ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္သည့္ဦးေရအတိုင္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က
အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါဝင္သည္။ (ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္) က်ိဳးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္၌
(ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ အေထြေထြသဟဇာတျဖစ္ေရးအတြက္
ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းၿပီး တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျပင္ဆင္သြားရန္ျဖစ္ပါသည္)
ဒုတိယသမၼတ တစ္ဦးသာထားရွိေရး၊ ပုဒ္မ၅၉(စ) ပယ္ဖ်က္ေရး၊
သမၼတရာထူးတစ္ႀကိမ္သာ ထမ္းေဆာင္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စု ႏွင့္ျပည္နယ္ ပူးတြဲဥပေဒျပဳေရး
(concurrent list) သတ္မွတ္ႏုိင္ေရး၊ ကာလံုတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠ႒ႏွင့္ အမ်ိဳးသား
လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠ႒တို႔ကို ထည့္သြင္းဖြဲ႔စည္းေရး၊
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးေရးတြင္ “ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္” ဆိုသည့္စကားရပ္ကို ထည့္သြင္းေရး၊
“ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ နယ္စပ္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား”သည္
အၿငိမ္းစားယူေရး ၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တစ္ခုတည္းကိုသာလွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အျမင့္ဆံုးတရားရံုး
အျဖစ္ထားရွိေရး၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ “ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ျခင္းခံရေသာကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏
သံုးပံုႏွစ္ပံုက ျပင္ဆင္ရန္သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္က
ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲအထေျမာက္ပါက ဆႏၵမဲေပးသူဦးေရ၏
ထက္ဝက္ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္ ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္”ဟူ၍ျပင္ဆင္ရန္၊ ပုဒ္မ ၄၂၁(ခ) ကာခ်ဳပ္ႏွင့္ကာလံု၏
(အခန္ ၁၁ အေရးေပၚကာလ)တာဝန္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း “ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္
ရယူရမည္” စသျဖင့္ အခန္းစဥ္အလိုက္၊ ပုဒ္မအလိုက္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရမည္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
က်ေနာ့္အေနျဖင့္ “ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး လက္မွတ္ေရးထိုးလႈပ္ရွားမႈ”ကိုမူ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒကို ထိထိမိမိေဝဖန္ဆန္းစစ္ ျပသေနၾကျခင္း၊
ျပည္သူအမ်ားက စိတ္ဝင္တစားပါဝင္မႈရွိေနျခင္းဆုိသည့္ အခ်က္၂ ခ်က္အေပၚမူတည္၍ မလြဲမေသြ
ျဖတ္သန္းၾကရမည့္ အဆင့္တစ္ခုအျဖစ္ ၾကည့္ျမင္သေဘာထားကာ ႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္မိပါတယ္။ အားေပးပါတယ္။
မ်က္ႏွာပူၿပီးအားနာရမယ့္စကားျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ႏွာအပူခံၿပီးအားနာနာနဲ႔
က်ေနာ္ေျပာပါ့မယ္။ ဤစကားသည္ (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ႏွင့္ လက္ရွိႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရကေပးအပ္ခဲ့တဲ့
လက္ေတြ႔ဘဝကလာေသာ မယံုၾကည္ႏုိင္မႈသံသယမ်ား၌ ျမစ္ဖ်ား ခံပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ (နဝတ-နအဖ)
စစ္အစုိးရ၏ အေမြစားအေမြခံျဖစ္ေသာႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရ၊ ႀကံ့ဖြံ႔လြတ္ေတာ္၊ စစ္တပ္တို႔အေပၚ
ႀကီးစြာေသာသံသယ ရိွပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈ အလ်ဥ္းမရွိပါ။ ျပည္သူအမ်ား လက္္မွတ္ေရးထိုးဆႏၵျပဳၾကေသာ
ပုဒ္၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးကို သူတုိ႔ အသာတၾကည္/ အညြတ္အႏူး လက္ခံလာလိမ့္မယ္လုိ႔လည္း က်ေနာ္ မယံုေရးခ်မယံုပါ။
“ပုဒ္၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးလႈပ္ရွားမႈ”အေပၚ သူတို႔
လက္ေတြ႔တုန္႔ျပန္ေနေသာ နည္းမ်ိဳးစံုလုပ္ရပ္မ်ားက က်ေနာ္ဘာေၾကာင့္ မယံုၾကည္ရသလဲဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
အထင္အရွားသက္ေသခံေနပါတယ္။ ဤအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ဒီစကား” တြင္ “ယခု
(၄၃၆) ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလႈပ္ရွားမႈကို ျပည္သူေတြမေထာက္ခံေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးလာတာေတြ႔ေနရပါတယ္၊
အတိတ္မွာထားခဲ့ပါၿပီဆိုတဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္တုန္းက သံုးခဲ့တဲ့နည္းမ်ိဳးေတြပါပဲ”လုိ႔
မွန္ကန္တိက်စြာ ေထာက္ျပထားပါတယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္၍တင္ျပရလွ်င္ ဒီခ်ဳပ္က ျပင္ဆင္ပယ္ဖ်က္လိုတဲ့ ပုဒ္မ ၁၆၈ ခုဟာ အဆိုျပဳညွိႏႈိင္းလိုတဲ့သေဘာ၊
ကမ္းလွမ္းခ်က္သေဘာ၊ အေပးအယူျပဳလုပ္လိုသည့္သေဘာထားမ်ားကို ေပ်ာ့ေျပာင္းစြာ အစပ်ိဳးေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ိဳးသာ
ျဖစ္ပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း မိမိတို႔ဘက္မွ အဆိုျပဳကမ္းလွမ္းမႈမွန္သမွ်ဟာ
တစ္ဖက္လိုက္ေလ်ာမႈမျပဳသမွ် အေကာင္အထည္ျဖစ္မလာႏုိင္ပါ။ (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း
၂ဝ ေက်ာ္ကာလအတြင္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို ဒီခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္အလီလီ ေတာင္းဆို
ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယေန႔အထိ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးျဖစ္ေပၚ မလာခဲ့ပါဘူး။ ျဖစ္ေပၚခဲ့သမွ်ေသာ “ေတြ႔ဆံုမႈ”
ဆုိတာေတြကလည္း အိမ္ခ်ဳပ္ခ်ခံထားရသူနဲ႔ အိမ္ခ်ဳပ္ခ်ထားသူေတြရဲ့ေတြ႔ဆံုမႈ၊ တနည္းအားျဖင့္
အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံထားရသူနဲ႔ ခ်ဳပ္ခ်ယ္သူမ်ားရဲ့ေတြ႔ဆံုမႈမ်ိဳးသာ ျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္တြင္းနဲ႔ႏုိင္ငံတကာကိုလွည့္စားဖုိ႔နဲ႔
၄င္းတို႔ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပဖိအားေတြေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေရးအတြက္သာ အဓိကျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
“စိမ္းလဲ့ကန္သာေတြ႔ဆံုမႈ”ဆိုတာလည္း ဒီလုိပါပဲ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံထားရသူနဲ႔ခ်ဳပ္ခ်ယ္သူမ်ားရဲ့
ဆက္သားေတြ႔ဆံုၿပီး အလႅာပ၊ သလႅာပစကားေျပာရျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ႀကံ့ဖြံ႔သမၼတ(ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ေတြ႔ဆံုတယ္ဆိုတာကလည္း
ဓါတ္ပံုတစ္ပုံအတူရုိက္ခဲ့ၾကတာသာအဖတ္တင္ခဲ့ၿပီး၊ ဘာမွ်ေရေရရာရာမရွိခဲ့ဖူးဆုိတာေတာ့ ဒီေန႔ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့
အခ်က္ေတြကသက္ေသပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ “အေျခခံဥေဒျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေဆာင္ရြက္ရမယ္”
လုိ႔အစုိးရဘက္္နဲ႔ အတိုက္အခံဘက္က ေျပာေနတာထဲမွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုလြဲေနသလဲဆုိတဲ့
(RFA)က ေမးတာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ျပန္ေျဖတဲ့စကားလိုပါပဲ။ “အစိုးရက တကယ္မျပင္ခ်င္ဘူး၊ အစ္မတို႔ကတကယ္ျပင္ခ်င္တယ္”။
ညြန္း
-
ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၁၉)
-
ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၂ဝ)
-
ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၂၁)
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအေပၚ ေလ့လာသံုးသပ္အႀကံျပဳစာတမ္
0 comments:
Post a Comment