Wednesday, June 18, 2014

၂ဝ၁၄ ဇြန္ တတိယပတ္ထဲ ေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၂-(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
၂ဝ၁၄ ဇြန္ တတိယပတ္ထဲ ေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၂-(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

(ကိုယ့္လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ကိုယ္ေနျခင္း)
ခင္ဗ်ားလြတ္လပ္ခြင့္ကို
က်ေနာ္အသက္ေပးကာကြယ္မယ္လို႔
တခါမွ ေျပာမိမမွားဘူး
ခင္ဗ်ားရေနတဲ့လြတ္လပ္ခြင့္ဟာ
ခင္ဗ်ားအသက္ေပးခဲ့ရတာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္
အသက္နဲ႔လဲၿပီးကာကြယ္ရမွာက
ခင္ဗ်ားကိစၥ

က်ေနာ့္လြတ္လပ္ခြင့္ကို
ခင္ဗ်ားအသက္ေပးကာကြယ္ပါလို႔
တခါမွ ေတာင္းမိမမွားဘူး
က်ေနာ္ရေနတဲ့လြတ္လပ္ခြင့္ဟာ
က်ေနာ့္တစ္ဘဝစာနဲ႔အလဲအထပ္လုပ္ခဲ့ရတာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္
ဝင္သက္ထြက္သက္နဲ႔အမွ်ကာကြယ္သြားရမွာက
က်ေနာ့္ကိစၥ

စိတ္ခ်

(သႏၱိဒုကၡ)
သိန္း ၈ေသာင္းနဲ႔ သိန္းေပါင္း တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းၾကားတန္တဲ့
ဝင္ေငြေသာက္ေသာက္လဲရၿပီး
စီးပြားျဖစ္ေနတဲ့ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမေျပာနဲ႔
ဖ်ာတခ်ပ္စာေျမကြက္၊
ေလးတိုင္စင္သာသာေက်ာင္းသခၤန္း၊
၄ အိမ္တန္းက ဒကာ/ဒကာမ။ ေျမလု ေက်ာင္းလု လူလု လုရင္း
လူသတ္မႈနဲ႔ေထာင္က်လာတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြ ေထာင္ထဲမွာဆံုခဲ့ဖူးတယ္။
ခု ဒီေက်ာင္းႀကီးလုတာျမင္ေတာ့ ဘာမွမဆန္းဘူးလို႔ေတာ့ မထင္ဘူး။
ဒီလုယက္မႈဟာ ေျမယာ၊ ဓနဥစၥာအသျပာနဲ႔ ဒကာဒကာမလုပြဲသက္သက္မွ်ဆို မဆန္းဘူး။
ခု လုယက္သိမ္းပိုက္မႈဟာ နိုင္ငံေရးအရအလဲထိုးတဲ့ပြဲ။
ပီနန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးဟာ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔အတူ
ကမၻာသိေပၚထြန္းလာတဲ့
စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္စိတ္ရွိတဲ့
နိုင္ငံတကာေရာက္
စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးျမန္မာ့အင္အားစုေတြနဲ႔
အခ်ိတ္အဆက္ရွိရံုမက
တခဲနက္ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ျခင္းပါရရွိထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနလို႔ပဲ။

(ျပင္ေတာ္မူဖို႔ စာကိုခ်ီတယ္)
ျပင္ေတာ္မူကိုကိုႀကီးတို႔ ၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္နဲ႔ ယံုေတာ္မူေဒၚစုရဲ့အင္န္အယ္လ္ဒီတို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ၄၃၆ ေပါင္းျပင္ေရးဇယား ခဏထားဦး။ ၅၉(စ)ကို မျပင္ဖို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးလႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီက မဲခြဲဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီ။
တၿပိဳင္တည္းမွာပဲ PR လို႔ေခၚတဲ့ အခ်ိဳးက်ကိုယ္စားလွယ္စနစ္ကို အတည္ျပဳလိုက္ၿပီ။ ဆိုေတာ့........စကားနာေတြ ခနိုးခနဲ႔ေတြ......နဲ႔ စစ္အုပ္စု ညစ္တာ ကတိမတည္တာ နိုင္ငံေရးကလိန္ၿခံဳတဲ့အေၾကာင္းေတြကေတာ့ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ။
တူတဲ့အက်ိဳးစီးပြားကို နည္းနာခြဲၿပီးဆန္႔က်င္သူေတြမွာ ဘယ္သူကအေပ်ာ့ ဘယ္သူကအမာ ဘယ္သူကျပင္ဆင္လိုသူ ဘယ္သူကမျပင္ဆင္လိုသူဆိုၿပီး ခြဲျပေနတာၾကည့္ၿပီး ကာ/လံုအစည္းအေဝးမွာ ရယ္ပြဲဖြဲ႔ေနမွာျမင္ေယာင္တယ္။
အက်ိဳးစီးပြားလို႔ဆိုရာမွာ
ရွိေနတဲ့စည္းစိမ္ဓနနဲ႔အာဏာကို ထိမ္းသိမ္းခ်ဲ႔ထြင္ ဆက္ခံသြားဖို႔ေလာက္တင္မက တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအေပၚ က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ်ရာဇဝတ္မႈေတြကေန ကိုယ့္ဘာသာလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ယူထားတဲ့အခ်က္လည္းပါတယ္။
ဆိုေတာ့
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဟာ သူတို႔ရဲ့အသက္ဗူး သူတို႔ရဲ့ဓနစည္းစိမ္ရဲ့အာမခံခ်က္ပဲ။
၂ဝဝ၈ နဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ေနေသးသေရြ႔
၂ဝဝ၈ နဲ႔ဆက္သြားေနမွာပဲ။
၂ဝဝ၈ နဲ႔အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ရင္
၂ဝဝ၈ ထဲမွာပါတဲ့အတိုင္း အစိုးရက ကာခ်ဳပ္လက္ထဲတိုင္းျပည္ကို ထိုးအပ္လိုက္မွာပဲ။
ဒါလည္း ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔အညီပဲ။
ခုထိေတာ့ ၂ဝဝ၈ နဲ႔အလုပ္ျဖစ္ေနေသးတယ္။

(ဘုန္းႀကီးကို ဘုန္းႀကီးနဲ႔ကိုင္ျခင္း)
စစ္တပ္ကိုင္ၿပီး လူထုကိုဖိနွိပ္ခ်င္ရင္ စစ္တပ္ကို အရင္ဖိနွိပ္ျပစ္ရတယ္။ မ်က္ေမႊးေထာ္ေမာ္ၾကည့္ဝံ့တဲ့ေကာင္ တေကာင္တၿမီးမွမက်န္တဲ့အထိ ဖိထားနိုင္ေလေလ လူထုကိုျပားေနေအာင္ နင္းထားနိုင္ေလေလပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူထု(လူေတြ)ထဲမွာက ေတာ္လွန္တဲ့အေတြးအေခၚေပါက္ဖြားဖို႔ ေရခံေျမခံကရွိတယ္။ မခဲယဥ္းဘူး။ ၾကာၾကာဖိထားလို႔ေတာ့မရဘူး။ ဒါ ကမၻာ့သမိုင္းသက္ေသပဲ။ ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္ေခတ္ကေန ဒီေန႔အထိ လူ႔သမိုင္းဟာ မဆုတ္စတမ္း ေရွ႔ကိုခ်ီတက္ခဲ့တာ ျငင္းမရဘူး။

အဲ့ဒီပံုေသသေဘာနဲ႔ ေရႊျပည္ႀကီးက စစ္အုပ္စု ဘုန္းႀကီးေတြအေပၚကိုင္တြယ္ပံုကို သတၱဳခ်ၾကည့္ေတာ့ တေထရာတည္းျဖစ္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ ဘုန္းႀကီးကိုင္ဖို႔ ဘုန္းႀကီး အရင္ျပန္နွိပ္ကြပ္တာပဲ။ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ထိုးခ်က္ဟာ စစ္အုပ္စုရဲ့
အရိႉက္တည့္တည့္မိသြားတဲ့ အသက္ထြက္လုလုျပင္းတဲ့ ထိုးနွက္ခ်က္ပဲ။
ပီနန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးဟာ အဲ့ဒီလႈပ္ရွားမႈနဲ႔အတူ နိုင္ငံတကာမွာထြန္းေတာက္လာတဲ့ ပံုရိပ္ပဲ။
ခု ပံုရိပ္နဲ႔ ေရႊဝါေရာင္ရဲ့ဂုဏ္သိန္ကို ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈ မဘသအေရးေတာ္ပံု
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒစတာေတြနဲ႔ အပင္းသြင္းလိုက္တာ ရစရာမရွိေအာင္ပ်က္စီးသြားၿပီ။ ကမၻာပံုအလည္မွာထည္ဝါခဲ့ဖူးတဲ့ ဗမာ့ေထရဝါဒဗုဒၶသာသာနာဟာ
အၾကမ္းဖက္ပံုရိပ္မွာ တစိတ္တပိုင္းနစ္မြန္းသြားခဲ့ၿပီ

၁၉၈ဝ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တန္႔ျပန္႔ပြားေရး ကေနစလို႔ ေဘာင္းေတာ္ၫွိတ္စိတ္ေတာ္သိ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ဂိုဏ္းဂဏေတြကိုင္ၿပီး အယူတူခ်င္းျပန္နွိပ္ကြပ္သင္းခြဲလာခဲ့တာ ခု ၉၆၉ တို႔ မဘသတို႔လို လက္မရြံ႔အၾကမ္းဖက္ဂိုဏ္းသားေတြ ေအာင္ေသေအာင္သားစားတဲ့အထိပဲ။

ကိုယ့္ကိုဖိႏွိပ္ေနသူကို ျပန္တြန္းလွန္ဖို႔ၾက ဘုန္းႀကီးနဲ႔လူ မတူဘူး။ လူေတြမွာလို ဘုန္းႀကီးေတြမွာက ေတာ္လွန္တဲ့အေတြးအေခၚအစို႔အေၫွာက္ျပဴဖို႔
အလြန္႔ကိုမလြယ္ကူတာပဲ။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္အဘိဓမၼာက
သူတို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ့အမြန္အျမတ္ျပဳရာ ပူေဇာ္ရာမဟုတ္လား။ (လူေကာင္ႀကီး)ရုပ္ခႏၶာကလည္း ေခတ္ထဲမွာ၊ ၂၁ ရာစုထဲမွာက်င္လည္ေနတယ္၊ ေန႔တဓူဝ ေခတ္မီအသံုးအေဆာင္နဲ႔
ကိရိယာေတြကိုလည္း လူေတြနည္းတူ မွီဝဲသံုးစြဲကိုင္တြယ္ေနေပမယ့္
ေခါင္းက အေတြးအေခၚက ေလာကအျမင္က ေထာင္စုနွစ္ ၂ နွစ္စာေက်ာ္ေလာက္ထဲမွာ က်န္ေနတယ္။

ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးကိုင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးနွိပ္ကြပ္ရတာဟာ စစ္တပ္ကိုင္ၿပီး လူထုကိုနွိပ္ကြပ္ရတာထက္စာရင္ ပိုလြယ္ကူတယ္လို႔ဆိုရင္ သိတ္မမွားတန္ဘူး။

(ဘယ္အခ်ိန္မွာ စက်န္ခဲ့သလဲ)
ပေဒသရာဇ္ေခတ္ႀကီးတေလွ်ာက္ တရုတ္လည္း စကၠဴနဲ႔ယမ္း စ ေတြ႔ၿပီး လက္မေထာင္နိုင္ခဲ့တာပဲ။ အာရဗ္ေတြလည္း အဂၢိရတ္ထိုးရင္း ဓါတုေဗဒမွာထိပ္ဆံုးေရာက္ခဲ့တာပဲ။ အီဂ်စ္ေတြလည္း ဗိသုကာအတတ္မွာ ၿပိဳင္စံရွားခဲ့တာပဲ။ ဟိႏၵဴေတြလည္း စာေပအနုပညာအဖြဲ႔အႏြဲေတြနဲ႔
ဒႆ နဆိုင္ရာေတြနဲ႔ ေခတ္ေရွ႔ေျပးခဲ့တာပဲ။ ျမန္မာေတြမွာ အဲ့သလိုသာ ေျပာစရာမရွိေပသိ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ လူလူသူသူေတာ့ရွိခဲ့တာပါပဲ။ အဲအခ်ိန္မွာ ဥေရာပႀကီးက အေမွာင္ေခတ္ထဲ မြန္းေကာင္းတုန္း။

ေနာက္ေတာ့ တယ္မၾကာလိုက္ဘူး။ ဥေရာပက နွာအဖ်ားေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာ္တက္ရံုတင္မကဘူး။ ေရွ႔ေဆာင္ႏြားလားႀကီးေတြရဲ့ နွာအဖ်ားကိုေဖါက္ကာ နဖါးႀကိဳးပါထိုးနိုင္သြားတယ္။ အဲ့ဒါကို တခြန္းတည္းေျပာရရင္ ေခတ္မီျခင္းပဲ။ အာရွမွာ ဂ်ပန္တနိုင္ငံသာ အခ်ိန္မီထိန္းၫွိနိုင္လြန္းလို႔ မင္ဂ်ီေခတ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ၿပီး စက္မႈနိုင္ငံဆီေရြ႔ေရြ႔ဝင္ခဲ့တာ

အဲ့ဒီအခ်ိန္ ပေဒသရာဇ္ျခင္းအတူတူ ဥေရာပပေဒသရာဇ္စနစ္မွာေတာ့
ဘယ္သူေသရင္ ဘယ္သူဘုရင္။ ဘယ္သူၿပီး ဘယ္သူမင္းလုပ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ေပးနိုင္တဲ့အေနအထားအထိ ယဥ္ေက်းလာတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ဘုရင္ကို ဘုရားခန္႔ပါဝါကေန လႊတ္ေတာ္အပ္အာဏာထဲသြင္းၿပီး လခစားစည္းမ်ဥ္းခံအထိ ဆြဲခ်လိုက္နိုင္တယ္။

အဲ့ဒီအခ်ိန္ ကိုယ္ေတြဆီျပန္ၾကည့္ေတာ့ ထီးေမြနန္းေမြအတြက္
သားအဖခ်င္း ရန္ေစာင္တုန္း၊ ညီအကိုခ်င္းသတ္ေကာင္းတုန္း။
ဒါကိုပဲ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပံုဆိုကာ ဘံုေႁမွာက္သူက ေႁမွာက္တုန္း။ တိုင္းျပည္ကိုလိုနီျဖစ္ခဲ့တာမွာ လက္နက္အင္အားျခင္းမမွ်လို႔ေပါ့ကြာဆိုတဲ့
ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းအေျခခံမယွဥ္သာမႈတခ်က္တည္း ကြက္ၿပီးေကာက္ခ်က္ခ်တာဟာ
ခုျဖစ္ေနတဲ့ အစြန္းေရာက္ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးအေတြးအေခၚရဲ့ သေႏၶတည္ရာပဲ။
ကာလလေရၾကည္ပဲ။ စစ္အာဏာတည္ဖို႔ရာ ေရခံေျမခံပဲ။

အေတြးအေခၚအရေခတ္မီတယ္ဆိုတာ ကမၻာၾကည့္ၾကည့္ျမင္တတ္ျခင္းပဲ။
ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ျမင္တတ္ဖို႔ဆို ဝါးလံုးေခါင္းထဲ လသာမေနမိဖို႔အေရးႀကီးတာပဲ။
ေဒသ လူမ်ိဳး ဘာသာစတာေတြကိုေက်ာ္ၿပီး ၾကည့္ျမင္နိုင္စြမ္းရွိမႈပဲ။


0 comments:

Post a Comment