Wednesday, June 18, 2014

က်ိန္စာတုိက္ျခင္း(တူေမာင္ညိဳ)

0 comments
က်ိန္စာတုိက္ျခင္း(တူေမာင္ညိဳ) (၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၁၀ ရက္)“က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”ဆိုသည္မွာ တီထြင္ဖန္တီးမႈရွိေသာျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵျပနည္းေတြအနက္ ဆႏၵျပနည္းတစ္ခုသာ လွ်င္ျဖစ္သည္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္သေဘာထား ကာ ေလွာင္ေျပာင္ပ်က္ရယ္မျပဳသင့္ဘဲ၊ ႀကိဳဆိုအားေပးၾကရမည္။
(နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရလက္ထက္တြင္ “ေမတၱာပုိ႔ - ဆုေတာင္းပြဲမ်ား” အဂၤါေန႔၊ ေသာၾကာေန႔ စသျဖင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဖတ္၍ဆႏၵျပခဲ့ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ “ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး”သည္လည္း စစ္အစုိးရ၏ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲျခင္းခံခဲ့ၾကရသည္။ “မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္” ဝင္ေရာက္စီးနင္းမႈ၊ ဓါတ္တုိင္တြင္ ႀကိဳးတုတ္ အရိုက္ခံရေသာသံဃာေတာ္မ်ား --- ထုိ႔အျပင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ မီးေလာင္ဗံုးျဖင့္ပစ္ခတ္ခံရေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ---
ျပည္သူမ်ားသည္ ထုိသုိ႔ ခါးသည္းေသာအေတြ႔အႀကံဳမ်ားအရ “ေမတၱာပို႔ျခင္း”ႏွင့္ မထုိက္တန္သူမ်ားအား “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ပါ၍ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” သည္ အုပ္စိုးသူအေပၚ ျပည္သူမ်ား၏ ဆန္႔က်င္မႈဒီဂရီ အရွိန္ျမင့္တက္လာျခင္းဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္။

“က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”သည္ အစိုးရသစ္ဟုဆုိေနၾကေသာ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရလက္ထက္၊ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာဒီမိုကေရစီ (၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ) ေဘာင္ထဲ၌ ေပၚေပါက္လာသည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈအခ်င္းအရာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
မည္သည့္အစုိးရ လက္ထက္တြင္မွ်ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးျခင္းမရွိေသာ အစုိးရဆန္႔က်င္ရႈပ္ခ်သည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈ အမ်ိဳးအစားတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ လက္ရွိႀကံ့ဖြံ႔အစိုးရ၏ ျပင္းထန္ေသာဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရသည့္ တုိက္ရုိက္အက်ိဳးဆက္ရလဒ္လည္းျဖစ္ပါသည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ဟု ေျပာဆိုေနၾကေသာအစုိးရမင္းသည္ အားကိုး၍မရ၊ ယံုၾကည္၍မရ၊ “မိဘျပည္သူမ်ား” ဟု အသံေကာင္းဟစ္ကာ မီးေလာင္ဗုံးျဖင့္ပစ္၊ နံပတ္ဒုတ္ျဖင့္ရုိက္ႏွက္ကာ ဘူဒိုဇာႏွင့္ထုိးေကာ္၊ ႏွင္ထုတ္ေနသည္။ ေျမသိမ္းယာသိမ္း သိမ္းေနသည္။
ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ဟုဆုိေသာ (လႊတ္ေတာ္)ကလည္း“ျပည္သူ႔အသံလႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵလႊတ္ေတာ္ ဆႏၵ” ဟု လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာဆုိေနသည္မွာလည္း ဗလာစကားမ်ားသာျဖစ္ၿပီး အားကိုးယံုၾကည္၍မရ၊ ထုိ႔ျပင္ တရားေရးမ႑ိဳင္ကလည္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ယုိင္နဲ႔ၿပိဳလဲေနသည္။
လႊတ္ေတာ္ “တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ”ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တရားေရးမ႑ိဳင္အေပၚ ျပည္သူမ်ားက အယံုအၾကည္မရွိပံုကို ယခုကဲ့သုိ႔ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မွတ္ခ်က္ေပးထားပါသည္။
“တရားဥပေဒ မစုိးမိုးခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံဆုိေတာ့ တခါတေလ လာဘ္ထိုးႏုိင္တဲ့သူက လြတ္သြားတာပဲ၊ ဒါေတြအားလံုး ေျပာင္းရမယ္၊ ဒီလို အေျခအေနေၾကာင့္ ဥပေဒကိုအားမကိုးဘူး၊ ဥပေဒကို အယံုအၾကည္မရွိဘူး၊ ဥပေဒဆုိတာ ငါတုိ႔အတြက္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္မရွိဘူး၊ ဥပေဒဆုိတာ အာဏာရွိတဲ့သူေတြအတြက္ဆုိၿပီး အဲဒီလုိပဲ ျမင္ေနၾကတယ္”
ထုိ႔အျပင္ အားကိုးစရာ အတိုက္အခံႏုိင္ငံေရးပါတီႀကီးငယ္မ်ားကလည္း အလုပ္သမား/လယ္သမားေတြရဲ့ ဆႏၵျပမႈေတြကို မသိဟန္ေဆာင္ေနၾကသည္။
ယင္းသို႔ေသာ အေထြေထြမယံုၾကည္ရမႈ၊ အားကိုးမရႏုိင္မႈစေသာ ေရခံေျမခံေပၚတြင္ ျပည္သူမ်ား၏ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း” ဟူသည့္ ဆႏၵျပလႈပ္ရွားမႈ ထြက္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အုပ္စိုးသူအစုိးရအဆက္ဆက္သည္ သူတို႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားအား ဖိႏွိပ္အၾကမ္းဖက္ရာတြင္ ဥပေဒ၊ တရားရံုး၊ အက်ဥ္းေထာင္၊ ရဲ၊ ေထာက္လွမ္းေရး၊ စစ္တပ္၊ လူမ်ိဳးေရး/ဘာသာေရးအဓိကရုဏ္းမ်ား ဖန္တီးျခင္းစေသာ လက္နက္မ်ားအျပင္ နတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေဗဒင္ေမးျခင္း၊ ယၾတာေခ်ျခင္းစေသာ စိတ္ဝါဒအစြဲအလန္း မ်ားျဖင့္လည္း တြဲဖက္အားျဖည့္ခဲ့ၾကသည္။
ဆ႒သဂၤါယနာတင္ခဲ့ေသာ၊ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ပါသည္ဆုိေသာ၊ ဒီမုိကေရစီဝါဒီပါဟု ဆုိေသာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏုကိုပဲၾကည့္ပါ။
ဦးႏုသည္ ဗလိနတ္စာေကၽြးသည္ဟူေသာ နတ္ကိုးကြယ္ပသမႈႏွင့္ဆုိင္သည့္ အစီအရင္မ်ားကို သူကုိယ္တုိင္ ဦးစီး၍လုပ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ/ဓမၼႏၲရယ္ဟူေသာလုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ သူ၏ ႏုိင္ငံေရးအာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ မဲရေရးအတြက္ ဘာသာေရးကို ခုတုံးလုပ္ အသံုးခ်ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထုိင္းနယ္စပ္တြင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို “စတိ”လုပ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။
“ေဗဒင္၊ နတ္၊ ယၾတာ” တုိ႔ဆုိသည္မွာ(ဖဆပလ)မွ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရအထိ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္အဖုိ႔ “ေသနတ္” ၿပီးလွ်င္ အထူး အားကိုးအားထားျပဳစရာ လက္နက္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ျပဳလုပ္ေသာ ယၾတာမ်ား၊ အစီအရင္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားက ၾကားသိေနၾကသည္။ ဟားတုိက္ ေလွာင္ေျပာင္ခ့ဲၾကသည္။
နိဂံုးစကားဆုိရပါလွ်င္ “က်ိန္စာတုိက္ျခင္း”ဆုိသည္မွာ အုပ္စိုးသူမ်ားအေပၚျပည္သူမ်ား၏ နာက်ည္းခါးသည္းမႈႏွင့္ အယံုအၾကည္မရွိမႈကို ေျဗာင္အတိအလင္းေဖာ္ျပသည့္ ျမန္မာ့ဝိေသသပါေသာ လူထုဆႏၵျပမႈတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ “ေတာမီးကိုၿငွိမ္းဖုိ႔ မီးနဲ႔လွန္ရိႈ႕ၿငွိမ္းရမည္”ဟု ေျပာၾကဆုိၾကသည္မဟုတ္လား။ အခုလည္း အစြဲအလန္းရွိသူ/ အစြဲအလန္း ေၾကာက္သူ အုပ္စိုးသူမ်ားကို သူတို႔ေၾကာက္ေသာအစြဲအလန္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ားက တုန္႔ျပန္ျခင္းေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။


0 comments:

Post a Comment