Monday, November 21, 2016

လက္သန္းျပာ အဌကထာဆရာမ်ား (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ရွင္အနုရုဒၶါနဲ႔ ရွင္ဗုဒၶေဃာသတို႔အပါအဝင္ လက္သန္း အဌကထာဆရာေတြက ျမတ္ဗုဒၶရဲ့တရားေဒသနာေတြ အဘိဓမၼာေတြဟာ နက္နဲလြန္းလို႔ လူသာမန္ေတြသေဘာမေပါက္နိုင္ဘူး၊ ဒါ့ေၾကင့္ လူ႔နလပိန္းတံုးေတြနားလည္ေအာင္ ခ်ဲ႔ျပ ဖြင့္ျပရမယ္ဆိုၿပီး ခ်ဲ႔လိုက္ဖြင့္လိုက္ၾကတာမွာတင္ သူတို႔အာေဘာ္ေတြပါပါလာၿပီး ေဒြးေရာယွက္တင္ေတြျဖစ္ကုန္ ရႈပ္ေထြးကုန္ေတာ့တာပဲလို႔ ဆရာသမားေတြဆိုတာ မွတ္ဖူးတယ္။ တရားရင္းနဲ႔ လက္သန္းအဌကထာ ဘယ္လိုကြာေနတယ္ဆိုတာကို အပိုဒ္လိုက္ေထာက္ျပ ယွဥ္ျပ နိႈင္းျပတာလည္း ဖတ္ဖူးတယ္။
က်ေနာ္ေတြးတာက ျမတ္စြာဗုဒၶဟာ သိစရာရွိသမွ် အၾကြင္းမဲ့သိျမင္သြားသူျဖစ္ေတာ့ သူေျပာရင္ ေဟာရင္ လူတိုင္းနားလည္မယ့္ စကားေတြ ေဝါဟာရေတြပဲသံုးမွာပါ။ သူနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ (ဘုရားေတြပဲထားပါ) ဖီေလာ္ေဆာ္ဖာေတြနဲ႔ တရားနိုင္စကားစစ္ထိုးၾကရင္ေတာ့ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ ေျပာမွာဆိုမွာလို႔ေတြးပါတယ္။ သူ႔တရားနာၿပီး သူ႔ေနာက္လိုက္ျဖစ္လာတဲ့သူေတြထဲက ထိပ္ပိုင္း လက္တဆုပ္စာေလာက္ပဲ မင္းညီမင္းသား သူေဌးသူၾကြယ္ စာတတ္ေပတတ္ ပညာတတ္ေတြျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုသံဃာထုႀကီးက ဆင္းရဲသား ေက်ာမြဲေတြ ကၽြန္ေတြ၊ လယ္သမားေတြ၊ စာဆိုလို႔ နကန္းတလံုးေတာင္ မသိသူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီလူေတြသာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ တရားေဒသနာကို အဘိဓမၼာကို နားမလည္ရင္ ဘာကိစၥ သံဃအစုအေဝးထဲ ေရာက္လာစရာအေၾကာင္းရွိမလဲ။ အဲ့ဒီေခတ္က စာဆိုတာ ပညာဆိုတာ အုပ္စိုးသူနဲ႔ ဘာသာေရးဆရာေတြေလာက္ပဲသင္ခြင့္ တတ္ခြင့္ရွိတဲ့အရာမဟုတ္လား။ သာမန္လူေတြ အဖိနွိပ္ခံေတြကေတာ့ စာဆိုရင္ စာကေလးငွက္ေလာက္ပဲထင္ၾကရွာမွာပါ။
ေျပာခ်င္တာက ကမၻာေပၚမွာ ထြန္းခဲ့တဲ့ဘုရားတိုင္း တမန္ေတာ္တိုင္းဟာ လူတိုင္းနားလည္မယ့္စကားနဲ႔ သူတို႔တရားကိုျဖန္႔ခဲ့တာပါ။ စကားေျပာေကာင္းသလို တရားေဟာလည္း ထူးခၽြန္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဘယ့္နွယ္လို႔ လူနားမလည္မယ့္စကားနဲ႔ သူတို႔တရားကို ေဟာပါ့မလဲ။ သူတို႔ အဲ့သေလာက္ ေခရင္ ဘုရားေတြ တမန္ေတာ္ေတြမေျပာနဲ႔ ညေစာင့္ေတာင္မျဖစ္ဘူး။
ခု ဗမာ့နိုင္ငံေရးမွာလည္း လက္သန္းအဌကထာဆရာေတြ ေပါမ်ားလြန္းလွတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘယ္အေျခအေနမွာ ဘယ္စကားကို ဘယ္လိုေျပာခဲ့ ဘာေၾကာင့္ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းနားလည္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဒါကိုလိုက္ၿပီး အနက္ဖြင့္ေပးေနစရာ အက်ယ္ခ်ဲ႔ေပးေနစရာမလိုပါဘူး။
ဘာသာေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ နိုင္ငံေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ လက္သန္းအဌကထာဆရာေတြ ဝင္ရွင္းရင္ ပိုရႈပ္သြားတတ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ သတိရွိၾကဖို႔ပါ။
နိုဝင္ဘာ ၁၈၊ ၂ဝ၁၆

0 comments:

Post a Comment