Monday, January 9, 2017

ငရဲသားခ်င္းခ်စ္ျခင္းဖြဲ႔(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
(ငရဲသားခ်င္းခ်စ္ျခင္းဖြဲ႔)
ေလာကုတၱရာယံုၾကည္မႈ တနည္းေျပာရရင္ ဘာသာကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဆိုတာ လူတိုင္း ကိုယ္ယံုၾကည္တာက ပိုေကာင္းတယ္ထင္ေနၾကတာမ်ိဳးခ်ည္းပါ။ ဘယ္ဟာပိုေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးေျပာရေအာင္ စံသတ္မွတ္ခ်က္လည္း ရွိလို႔မွမရတာ။

ေနာက္ၿပီး ယံုၾကည္မႈမွာ မျဖစ္နိုင္ဘူးဆိုတာလည္းမရွိဘူး မဟုတ္လား။ ဘာသာတရားကို ျဖစ္နိုင္ပါ့မလားဆိုတဲ့သံသယနဲ႔ သြားခ်ည္းကပ္ရင္ သဒၶါသေဘာေပ်ာက္သြားမွာပဲ။

သိပၸံဆိုတဲ့ေပတံလည္း ဘာသာတရားကိုတိုင္းစရာ အတိုင္းအတာမဟုတ္ဘူး။ သိပၸံနည္းက်တယ္ မက်ဘူးေတြလည္း အခ်ိန္ကုန္ခံေျပာေနလို႔မျဖစ္ေခ်ဘူး။ က်ခ်င္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ သိပၸံနည္းက်မွေတာ့ မျဖစ္နိုင္တာမရွိဘူးဆိုတဲ့ ႀကိဳတင္စြဲမွတ္ထားမႈ ေပ်ာက္သြားေတာ့မေပါ့။ အဲ့ဒါေပ်ာက္မွေတာ့ ယံုၾကည္မႈ ပြန္းပဲ့ပါးလ်ားသြားေတာ့မေပါ့။

ေလာကီအေျချပဳေတြးေခၚဆင္ျခင္တံုတရားေတြ ေတြးနည္းကားေတြနဲ႔လည္း သြားမေတြးနဲ႔။ အလကားပဲ။ ေလာကီအေျချပဳေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားကိုလည္း ယံုၾကည္ရာကိုအမွန္ျပဳဖို႔ လက္ကိုင္သြားမထားေလနဲ႔။ လြဲမွာပဲ တက္တက္စင္ေအာင္ကို။ ဟိုလူေတြက ေတြးစရာရွိ ရက္ရက္စက္စက္ေတြးသလို ေျပာစရာရွိလည္း ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ေျပာတာဆိုေတာ့ ကိုယ္ပဲမခ်ိမဆန္႔ခံရမွာ။

ဆိုေတာ့ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူးလည္း ေျပာမေနနဲ႔၊ မျဖစ္နိုင္ဘူးျဖစ္နိုင္တယ္ေတြလည္း ျငင္းမေနနဲ႔။ သိပၸံနည္းအက်လည္း ၿပိဳင္မေနနဲ႔။ ေလာကီအေတြးအေခၚေတြနဲ႔လည္း သြားမေတြးနဲ႔။ ထားလိုက္။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို ကိုယ့္ဘာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလး ယံုၾကည္ခြင့္ရွိရံုမက သူတပါးယံုၾကည္တာကိုလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလး ကိုးကြယ္ခြင့္ရေအာင္ ေဆာင္က်ဥ္းေပးနိုင္ဖို႔ပဲ။ ယံုၾကည္မႈမွာ သည္းခံစိတ္ေမြးဖို႔ပဲ။ ေစာ္ကားေမာ္ကားမေျပာနဲ႔ ေလွာင္တာ သေရာ္တာ ပ်က္ရယ္ျပဳတာေတာင္ မလုပ္ရင္ေကာင္းတယ္။ ဒါေလာက္ေလး စိတ္ထားတတ္တယ္ဆို ေလာကခ်မ္းသာလွၿပီ။

တခ်ိဳ႔ကလည္း ဒီဘာသာဝင္ျဖစ္ရလို႔ဂုဏ္ယူတယ္တို႔ ဒီဘာသာဝင္မိဘေတြဆီ သေႏၶတည္လို႔ ကံေကာင္းတယ္တို႔ ေျပာၾကတာရွိတယ္။ သံသရာတို႔၊ ေနာက္ဘဝေရွ႔ဘဝတို႔၊ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္က်တို႔ အလႅာအရွင္အျမတ္အလိုရွိသည့္အတိုင္းတို႔ ဘာတို႔ညာတို႔ဆိုၿပီး ဘာအေၾကာင္းျပျပ ဒီအမိဒီအဖကလာေမြးၿပီးေတာ့ သူတို႔ကိုးကြယ္တာကို ဘုမသိဘမသိနဲ႔ ဘာေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္မႈမ်ိဳးမွလုပ္ခြင့္မရပဲ လိုက္ကိုးကြယ္ရျခင္းမွာ ဘာဂုဏ္ယူစရာ ဘာဝင့္ႂကြားစရာလိုလိမ့္မလဲ။

လူျဖစ္ရျခင္း လူပီပီ လူလိုသူလိုေနရျခင္း လူ႔ေလာကေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးနိုင္ျခင္း က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ အသက္ရွည္ရျခင္း စတာမ်ိဳးေတြအတြက္ေတာ့ ယူစမ္းပါ အဲ့ဒီဂုဏ္ႀကီး။

အဘိဓမၼာေတြဘာေတြခဏထား ရိုးရိုးပဲေတြးၾကည့္ ဘာသာတိုင္းဟာ သူ႔အယူသာသမၼာဒိဌိ သူနဲ႔မတူတာမွန္သမွ် မိစၦာဒိဌိလို႔ဆိုတယ္မဟုတ္လား။ သမၼာဒိဌိျဖစ္မွသာ ေနာက္ဘဝတို႔ဘာတို႔ နတ္ျပည္တို႔ ျဗမၼာ့ျပည္တို႔ ေကာင္းကင္ဘံုတို႔ ဂ်ႏၷတ္သ္တို႔ ထာဝရအသက္တာတို႔မွန္းနိုင္တာ မဟုတ္လား။ မိစၦာဒိဌိေတြကေတာ့ အပါယ္ေလးဘံုပဲ၊ ဂ်ဟႏၷမ္ပဲ Hell ပဲမဟုုတ္လား။ ဘာသာတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ငရဲနဲ႔ နတ္ျပည္ေတြ ရွိၾကတယ္မဟုတ္လား။

အယူတခုခုုမွာ အစစ္အမွန္ယံုၾကည္ၿပီး အဲ့ဒီအယူကသြန္သင္တဲ့အတိုင္းေနတဲ့သူေတြ အနည္းဆံုး သူ႔ဘာသာကငရဲေတာ့ မက်ဘူး။ သူမ်ားဘာသာက ငရဲကေတာ့မလြတ္ဘူး။ တခါ အဲ့ဒီမွာမွ သူ႔အယူက သြန္သင္တဲ့အတိုင္းလည္း မေနဘူးဆိုလို႔ကေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ ေတြးၾကည့္ သူမ်ားငရဲေရာ ကိုယ့္ငရဲပါခံရမွာ။ ၂ ထပ္ကြမ္းပဲ။ ၂ ခါျပန္ ခံရဦးမွာ။ ေသၿပီဆရာပဲ။

ေလာကမွာရွင္ေနခိုက္မွာေတာင္ ဒုကၡဆိုတဲ့ဟာေတြက မ်ားလွၿပီ။ ဒီၾကားထဲ ေသၿပီးေနာက္ ရဦးမယ္ဦဆိုတဲ့ဒုကၡေတြ ဘာလို႔ ထပ္ဖန္တီးေနေတာ့မလဲ။ ရွင္တုန္းရွိတဲ့ဒုကၡဆိုတာေတာင္ ဘယ္သူမွသတ္သတ္ႀကီး တကူးတက လိုက္ရွာလို႔ရၾကတာမွ မဟုတ္တာ။ ေကာင္းမယ္ထင္လို႔လုပ္ရာက လြဲသြားလို႔
ရလာတဲ့ကိစၥပဲမဟုတ္လား။ ဒုကႅသက္သက္ကို အခ်ိန္ကုန္ရွာတဲ့သူ ေလာကမွာတေယာက္မွမရွိဘူးမဟုတ္လား။ 

ဆိုေတာ့ ေသၿပီးေနာက္ ကိုယ္မရွာပဲရမယ့္ဒုကၡအတြက္ ဘာ့အတြက္ လွည္းေအာက္အိပ္မယ္ မအိပ္ဘူးေတြးေနဦးမလဲ။ အဲ့ဒီငရဲဆိုတဲ့ဒုကၡက ကိုယ္ဖန္တီးတာလည္းမဟုတ္ ကိုယ္ရွာတာလည္းမဟုတ္ လုပ္ႀကံသူတစုရဲ့လက္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ့္လက္ထဲလာပိုက္မိေနတဲ့ အရႈပ္ထုတ္ႀကီး။ ကိုယ္မယူလည္းရ ယူလည္းရတဲ့ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ႀကီး။ မယံုရင္ မယူဘူးလို႔ လႊတ္ခ်ၾကည့္လိုက္၊ အဲ့ဒီဒုကၡရွိတယ္လို႔ ဘုမသိဘမသိ ဝါဒျဖန္႔စားေသာက္ႀကီးပြားေနသူေတြ သူ႔ဒုကၡသူ႔ဘာျပန္ယူသြားလိမ့္မယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ ဒီလိုေတြးၾကည့္ (နတ္ျပည္ေတြဘာေတြခနထား) ဘာသာတခုခုကိုးကြယ္မိတာနဲ႔ ခင္ဗ်ားဟာ ငရဲက်ၿပီးသားလူျဖစ္ေနၿပီ။ လြတ္ကိုမလြတ္ဘူး။ တခုေတာ့ရွိတယ္ ငရဲခ်င္းအတူ အခံရသက္သာတဲ့ငရဲကိုေရြးတဲ့သေဘာနဲ႔ ဒီဘာသာကေန ဟိုဘာသာေျပာင္းလို႔ေတာ့ ရမယ္ထင္တာပဲ။ အဲ့ဒါလည္း ေသခ်ာတယ္လို႔ ဘယ္သူေျဖနိုင္မလဲ။

အဲ့ေတာ့ ဘာမွ ျငင္းခုန္မေနၾကနဲ႔ ခင္ဗ်ားလည္း ဟိုအယူကေနဆို ငရဲက်မယ့္လူပဲ။ သူလည္း ဒီအယူကေနဆို ငရဲက်မယ့္သူပဲ။ ငရဲက်မယ့္သူအခ်င္းခ်င္း ငရဲသားေလာင္းေလးေတြအခ်င္းခ်င္း ငရဲအိုးေဇာက္ထိုးမဆင္းခင္ေလး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနၾကတာ မေကာင္းဘူးလားဗ်ာ။ (ေရးတာေတာ့ ရီစရာပဲ မရီရဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္ ဟာသမေရးတတ္ေသးဘူးလို႔ဆိုရမွာပါ)

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ၂ဝ၁၄ ေအာက္တိုဘာ

0 comments:

Post a Comment