ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၂ဝ)
(ျပဳမူလုပ္ေဆာင္လုိမႈ စိတ္ေဇာဆႏၵ)
လူသားတဦးသည္ လူ႔ဘဝတြင္ လူပီပိီသသစစ္မွန္စြာေနထိုင္မည္ဆိုပါက လူ႔ ေလာကႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
မလွည့္စားသင့္၊ မလိမ္ညာသင့္ေပ။ ဤကမၻာေလာကႀကီးသည္ ယုတၱိကင္းေသာေလာက၊
ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႔စရာေကာင္းေသာေလာကျဖစ္သည္ကုိ ဘဝင္က်က် လက္ခံရမည္ သာျဖစ္၏။
ယန္းေပါဆာ့တ္ကဲ့သို႔ ထာဝရဘုရားကိုလက္မခံေသာ ထာဝရဘုရားမ့ဲျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကမူ
ဤသေဘာကိုလက္ခံၾက၏။ သို႔ေသာ္ ထာဝရ ဘုရားရွိျဖစ္တည္မႈဝါဒီမ်ားအေနႏွင့္မူ
ဤသေဘာဤအမွန္တရားမွ ေသြဖည္သြားၾက၏။ ယင္းတို႔အေနႏွင့္ ဤလူ႔ေလာကကမၻာႀကီးသည္
ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႔စရာ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားႏွင့္ အၿမဲတမ္းျပည့္ေနသည္မဟုတ္ဟု ခံယူၾကသည္။ ထာဝရဘုရားႏွင့္
အတူရွိေနေသာလူမ်ား၊ နီးစပ္ေသာလူမ်ား၏ဘဝသည္ ထာဝရဘုရားႏွင့္ကင္းကြာေနသည့္ဘဝေလာက္
ေၾကာက္ရြံ႔ထိတ္လန္႔စရာမရွိေပ။ ဆင္းရဲဒုကၡမရွိေပ။ ဘုရားေဝး၊ တရားေဝး
အကုသိုလ္ဒုစရိုက္ေကာင္မ်ားတြင္သာ စုိးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား၊ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားႏွင့္
ျပည့္လႊမ္းေနသည္ျဖစ္၏။ ထာဝရဘုရားႏွင့္ အတူရွိေနၾကသည့္သူေတာ္စင္မ်ားတြင္
ဤသို႔ေသာဆင္းရဲဒုကၡမ်ားမရွိၾကဟူ၍လည္း ယုံၾကည္ လက္ခံၾကေပသည္။
ဤသည္ကုိဆာ့တ္က ထာဝရဘုရားရွိဝါဒီတို႔သည္ လူသားအခ်င္းခ်င္းႏွိမ့္ခ်ၿပီး
အသေရဖ်က္သူမ်ားသာျဖစ္၏ဟု စြပ္စြဲခ့ဲသည္။ဆာ့တ္အတြက္မူ လူသား၏အထက္တြင္ ဘာမွမရွိ။
အကယ္၍ လူသား၏အထက္တြင္ လူသားထက္ျမင့္ျမတ္သည့္ အရွိတရား(ထာဝရဘုရား)ကို လက္ခံလုိက္ ပါက
လူသားသည္ ျပဌာန္းခံဘဝ အလုိလိုေရာက္သြားေပေတာ့မည္။ လူ႔ဘဝ၏စစ္မွန္မႈသည္လည္း
မည္သည့္အခါမွ် ျဖစ္ေပၚလာမည္ မဟုတ္ဟု ဆာ့တ္က ခံယူထားသည္။
သူ႔အလုိအရဆိုလွ်င္ လူသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အားကိုးစရာရွိသည္။
ကိုယ့္လမ္းကို္ယ္ထြင္၊ ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ္တ္ိုင္တည္ေဆာက္ယူရမည္ သာျဖစ္၏။ မိမိမွတပါး
ကိုးကြယ္ရာမရွိ။ မိမိျပင္ပရွိ မည္သည့္အရာကိုမွလည္း အားကုိး၍မရႏိုင္။
မည္သည့္စံနႈန္း၊ မည္သည့္အယူအဆ သေဘာတရားမွ် မိမိကိုလမ္းၫႊန္မႈမျပဳႏိုင္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ အားကိုးယံုၾကည္ရမည္။ မိမိကိုယ္မိမိ အေလးထားရမည္။
မိမိမွတပါးျဖစ္ေသာ အျခားမည္သည့္သက္ရွိသက္မ့ဲအရာတို႔က္ု္ိ မိမိကဲ့သို႔သေဘာ မထားရ၊
အားမကုိးရ၊ အေလးမထားရ။ လူသည္ မိမိကိုယ္တြင္းမွာသာ မိမိအတြက္စြမ္းအားကိုရွာေထြရမည္။
မိမိ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ကုိသာ အားကုိးရမည္။
လူဟူသည္ ျဖစ္တည္မႈက စရသည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈတြင္
ကနဦးအစ၌ ဘာမွမရွိေပ။ လူတြင္ဘာမွ်မရွိ (Man has nothing)သည့္အတြက္ လူသည္
တစုံတခုကိုလုပ္ရမည္။ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရမည္။ ဤသို႔ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္
လူ႔ဘဝတြင္ ဂုဏ္ရည္မ်ား၊ အႏွစ္သာရမ်ားသည္ အျမဳေတပမာ စုစည္းထင္ရွားလာေပ၏။ လူ႔ဘဝ၏ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့မႈအတြက္အေျဖမွာ
ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္၏ဟု ဆာ့တ္က ခံယူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆာ့တ္က
"ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းေလာက္စစ္မွန္ေသာအရွိတရားသည္ ဤေလာကတြင္ မရွိ။
ကၽြန္ုပ္တို႔ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ၾကသည့္အခ်ိန္မွာသာလွ်င္ ကၽြန္ုပ္တို႔ျဖစ္တည္ၾကသည္။
လူဟူသည္ သူ၏အစီအမံေဆာင္ရြက္ခ်က္ကလြဲၿပီး ဘာမွ် မဟုတ္ေပ။ သူသည္
သူ႔ကိုယ္သူျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ ျပဳလုပ္လိုက္သမွ်သာ ျဖစ္တည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္
လူ႔ဘဝဟူသည္ သူ႔အျပဳအမူမ်ား အညီအၫြတ္ေပါင္းစည္းထားျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္"ဟု
ဆိုေပသည္။
၁၇ ရာစု ဂ်ာမန္ေတြးေခၚရွင္ႀကီး ရိႉပင္န္ေဟာင္ဝါက
လူ႔ဘဝျပႆနာမ်ားကိုေျဖရွင္းရာတြင္ အသက္ရွင္သန္လိုမႈစိတ္ေဇာဆႏၵ(Will to live)ကို
အေလးအနက္ထားၿပီး အေျဖေပးခဲ့၏။ ဂ်ာမန္ေတြးေခၚရွင္ႀကီးတဦးျဖစ္ေသာနစ္ေရွးကမူ
လူ႔ဘဝတြင္ အာဏာစြမ္းအားရရွိလုိမႈစိတ္ေဇာဆႏၵ (Will to power) သည္ အဓိကက်၏ဟု
ဆုိေပသည္။ ယန္းေပါဆာ့တ္ကမူ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္လုိမႈစိတ္ေဇာဆႏၵ(Will to action)သည္ လူ႔ဘဝတြင္
အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္သည္ဟု ဆိုမည္သာျဖစ္သည္။
အစစ္မွန္တရားဟူသည္အဘယ္နည္း ဟူေသာေမးခြန္းသည္
အေနာက္တုိင္းဒႆနသမုိင္းတြင္ အေရးႀကီး၍ အဓိကက်ေသာေမးခြန္းတရပ္ ျဖစ္၏။
ဤေမးခြန္းအတြက္အေျဖကို လြန္ခဲ့သည့္ဘီစီေျခာက္ရာစုတြင္ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ
အေနာက္တုိင္းဒႆနဖခင္ႀကီး ေရွးေဟာင္းဂရိေတြး ေခၚရွင္ ေသးလိစမွအစျပဳ၍
ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေတြးေခၚရွင္မ်ားတိုင္ေအာင္
အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားျခားနားစြာေပးခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ ေတြးေခၚရွင္မ်ားက
ဤေလာကစၾကဝဋာႀကီး၏ အဆုံးစြန္ေသာအႏၱိမအစစ္အမွန္တရားမွာ ရုပ္ျဖစ္သည္ဟုဆိုၾက၏။
တခ်ိဳ႔ေတြးေခၚရွင္မ်ားကမူ နာမ္ျဖစ္သည္ဟုခံယူခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္
ေပါဆာ့တ္ကမူ ဤသို႔ေသာ ရုပ္၊ နာမ္၊ ဝိဉာဥ္ အစရွိသည့္ အေျခခံ အစစ္အမွန္အရွိတရားကုိ
အေရးမထားေတာ့ေပ။ လူကုိသာ အဓိကထားသည္။ လူသား၏အလုပ္၊ အျပဳအမူ၊
ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ကိုသာ အေရးထားေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး ေတြးေခၚေပ၏။
၁၉ရာစု နယူတန္ရူပေဗဒတြင္ အဆုံးစြန္သာ အစစ္အမွန္အရွိတရားကို
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၍မရႏိုင္သည့္ ရုပ္အေျခခံဝတၳဳႏွင့္ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ လူသားဟူသည္မွာ
ဤရုပ္ေလာကႀကီး၏ ကိုယ္ပြားပုံေဆာင္ခ်က္တခုသာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူခဲ့ၾက၏။
သို႔ေသာ္ ၂ဝ ရာစုတြင္ေပၚထြန္းလာသည့္ ရီေလတီဗီတီသီအိုရီတြင္မူ
ရုပ္အေျခခံဝတၳဳကို လက္မခံေတာ့ေပ။ ဤေလာကႀကီးတြင္ စြမ္းအင္ တရားသာလွ်င္အေျခခံျဖစ္သည္ဟု
ယူဆလာေပသည္။ ကမၻာေက်ာ္ ရူပေဗဒပညာရွင္ႀကီးအိုင္းစတုိင္းအလိုအရ ဤကမၻာေလာကႀကီး တခုလုံးသည္
စဥ္ဆက္မျပတ္ လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲေနသည့္ စြမ္းအင္စနစ္ႀကီးတရပ္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္
ရူပေဗဒပညာတြင္ ရုပ္အေျခခံဝတၳဳကုိ ျငင္းပယ္ၿပီး
စြမ္းအင္တရားကုိေျပာင္းလဲလက္ခံလာၾက၏။ ထုိနည္းတူ ဆာ့တ္၏ျဖစ္တည္မႈဝါဒက
အေျခခံဝတၱဳသေဘာေဆာင္ေသာ အတၱကိုျငင္းပယ္ၿပီး လူသား၏ျပဳမူစြမ္းေဆာင္ရည္(ဝါအျပဳအမူ
စြမ္းအားကိုေျပာင္းလဲလက္ခံ ယူဆလာျခင္းျဖစ္၏။ လူသားတုိင္းအတြက္
တကယ္အစစ္အမွန္ရွိေနသည္မွာ သူ၏ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသာျဖစ္၏။ သူ၏
စြမ္းေဆာင္ရည္(ဝါ)စြမ္းအားသာျဖစ္သည္ဟု ဆာ့တ္က ယူဆသည္။
0 comments:
Post a Comment