(ေက်ာင္းသားေတြေရႊတိဂံုတက္တာက)
ေက်ာင္းသားအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေျပာရမည္၊ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ကိုလိုနီနွစ္မ်ားအေၾကာင္းေျပာရမည္။
ယခုေျပာေနၾကသည့္စာသင္ေက်ာင္း ယခင္ကအေခၚ အတန္းေက်ာင္းဆိုသည္မွာအရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔တို႔ ယူေဆာင္လာသည့္ အရာမ်ားစြာထဲကတခုျဖစ္သည္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔စည္း၏ အရင္းရွင္စနစ္ျဖစ္ထြန္းလာပံုမွာ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားလို ပေဒသရာဇ္စနစ္ထဲမွေ ေပါက္ဖြားကာ တျဖည္းျဖည္း ရွင္သန္ႀကီးထြားလာရင္း ေနာက္ဆံုးပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ျပန္ၿဖိဳခ်ရာမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္။ ဗမာပေဒသရာဇ္ကို ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႔က နန္းလာခ်ၿပီး အရင္းရွင္စနစ္ကို တင္သြင္းလာျခင္းပင္။
ထိုအခါ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔တို႔နွင့္အတူ ပိုမိုသစ္လြင္သည့္ အရာမ်ားစြာပါလာခဲ့သည္ ထိုအထဲတြင္ လူစာကိုသင္သည့္ေက်ာင္းမ်ားပါ ပါလာသည္။ ထို႔မတိုင္က ဘုရားစာသင္သည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာရွိ၏။
လူစာသင္ရသည့္ ကိုလိုနီေက်ာင္းမ်ားတြင္တက္ေနသည့္ ဗမာေက်ာင္းသားတို႔မွာ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္မ်ား ေပါက္ဖြားလာၾကသည္။ ဤသည္မွာ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္သလို ျဖစ္တတ္သည့္သေဘာဟုလည္းေျပာႏိုင္ပါသည္။
ျပင္သစ္ အဂၤလန္တို႔ပညာသင္သြားခဲ့ေသာ၊ ထိုသူတို႔နွင့္ထိစပ္လုပ္ကိုင္ရေသာ ဗမာအမႉးအမတ္မ်ားထဲတြင္ ပေဒရာဇ္စနစ္ျပဳျပင္ေရး ေခတ္မီေရးအယူအဆမ်ားေပၚ ထြန္းလာခဲ့သည့္နည္းတူပင္။
ဝံသာႏုလႈပ္ရွားမႈဆိုသည္မွာလည္း အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ကို မင္းညီမင္းသား မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ား၏အာခံမႈမွ ပညာတတ္တို႔၏ အမ်ားလကၡဏာေဆာင္သည့္ လႈပ္ရွားမႈသို႔ေရြ႔သြားျခင္းပင္။ ၁၉၂ဝ ေက်ာင္းသားသပိတ္သည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ပညာေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္လႈပ္ရွားေနၾကသည့္ ပညာတတ္ဝံသာႏုမ်ားလက္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားလက္သို႔ ႏိုင္ငံေရးကိုေျပာင္းယူလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
တနည္းေျပာရလွ်င္ ကုန္သည္ပြဲစားႀကီးမ်ား၏ ဝံသာနုအစည္းအခန္းထဲမွနိုင္ငံေရးကို ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚသို႔ ထုတ္ယူလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကစ၍ ဆႏၵျပသမားမ်ား နိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေရႊတိဂံုတက္သည့္အစဥ္အလာျဖစ္ခဲ့၏။
ထိုအထဲတြင္ အဂၤါသမီးႀကီး ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္ေရး ဆုေတာင္းမႈဟုအေၾကာင္းျပကာ ေနာ္အုန္းလွတို႔တေတြ အပတ္စဥ္အဂၤါေန႔တိုင္း ေရႊတိဂံုဘုရားတက္ဆုေတာင္းသည့္ လႈပ္ရွားမႈအထိပါ၏။
သမၼတဦးဝင္းျမင့္လည္း ေရႊတိဂံုဘုရားတက္၏။ ေရႊတိဂံုဘုရား စိန္ဖူးေတာ္ အနီးကပ္တက္ဖူးေမွ်ာ္သည္ဆို၏။ စစ္အုပ္စု စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးလကၡဏာ တခ်က္မွမပါေခ်။ မိႈင္းတိုက္ရံုသက္သက္မွ်။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိ
ဧၿပီ ၁၂၊ ၂ဝ၁၉
ေက်ာင္းသားအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေျပာရမည္၊ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ကိုလိုနီနွစ္မ်ားအေၾကာင္းေျပာရမည္။
ယခုေျပာေနၾကသည့္စာသင္ေက်ာင္း ယခင္ကအေခၚ အတန္းေက်ာင္းဆိုသည္မွာအရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔တို႔ ယူေဆာင္လာသည့္ အရာမ်ားစြာထဲကတခုျဖစ္သည္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔စည္း၏ အရင္းရွင္စနစ္ျဖစ္ထြန္းလာပံုမွာ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားလို ပေဒသရာဇ္စနစ္ထဲမွေ ေပါက္ဖြားကာ တျဖည္းျဖည္း ရွင္သန္ႀကီးထြားလာရင္း ေနာက္ဆံုးပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ျပန္ၿဖိဳခ်ရာမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္။ ဗမာပေဒသရာဇ္ကို ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႔က နန္းလာခ်ၿပီး အရင္းရွင္စနစ္ကို တင္သြင္းလာျခင္းပင္။
ထိုအခါ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔တို႔နွင့္အတူ ပိုမိုသစ္လြင္သည့္ အရာမ်ားစြာပါလာခဲ့သည္ ထိုအထဲတြင္ လူစာကိုသင္သည့္ေက်ာင္းမ်ားပါ ပါလာသည္။ ထို႔မတိုင္က ဘုရားစာသင္သည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာရွိ၏။
လူစာသင္ရသည့္ ကိုလိုနီေက်ာင္းမ်ားတြင္တက္ေနသည့္ ဗမာေက်ာင္းသားတို႔မွာ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္မ်ား ေပါက္ဖြားလာၾကသည္။ ဤသည္မွာ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္သလို ျဖစ္တတ္သည့္သေဘာဟုလည္းေျပာႏိုင္ပါသည္။
ျပင္သစ္ အဂၤလန္တို႔ပညာသင္သြားခဲ့ေသာ၊ ထိုသူတို႔နွင့္ထိစပ္လုပ္ကိုင္ရေသာ ဗမာအမႉးအမတ္မ်ားထဲတြင္ ပေဒရာဇ္စနစ္ျပဳျပင္ေရး ေခတ္မီေရးအယူအဆမ်ားေပၚ ထြန္းလာခဲ့သည့္နည္းတူပင္။
ဝံသာႏုလႈပ္ရွားမႈဆိုသည္မွာလည္း အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ကို မင္းညီမင္းသား မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ား၏အာခံမႈမွ ပညာတတ္တို႔၏ အမ်ားလကၡဏာေဆာင္သည့္ လႈပ္ရွားမႈသို႔ေရြ႔သြားျခင္းပင္။ ၁၉၂ဝ ေက်ာင္းသားသပိတ္သည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ပညာေၾကြးေၾကာ္သံႏွင့္လႈပ္ရွားေနၾကသည့္ ပညာတတ္ဝံသာႏုမ်ားလက္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားလက္သို႔ ႏိုင္ငံေရးကိုေျပာင္းယူလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
တနည္းေျပာရလွ်င္ ကုန္သည္ပြဲစားႀကီးမ်ား၏ ဝံသာနုအစည္းအခန္းထဲမွနိုင္ငံေရးကို ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚသို႔ ထုတ္ယူလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကစ၍ ဆႏၵျပသမားမ်ား နိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေရႊတိဂံုတက္သည့္အစဥ္အလာျဖစ္ခဲ့၏။
ထိုအထဲတြင္ အဂၤါသမီးႀကီး ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္ေရး ဆုေတာင္းမႈဟုအေၾကာင္းျပကာ ေနာ္အုန္းလွတို႔တေတြ အပတ္စဥ္အဂၤါေန႔တိုင္း ေရႊတိဂံုဘုရားတက္ဆုေတာင္းသည့္ လႈပ္ရွားမႈအထိပါ၏။
သမၼတဦးဝင္းျမင့္လည္း ေရႊတိဂံုဘုရားတက္၏။ ေရႊတိဂံုဘုရား စိန္ဖူးေတာ္ အနီးကပ္တက္ဖူးေမွ်ာ္သည္ဆို၏။ စစ္အုပ္စု စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးလကၡဏာ တခ်က္မွမပါေခ်။ မိႈင္းတိုက္ရံုသက္သက္မွ်။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိ
ဧၿပီ ၁၂၊ ၂ဝ၁၉
0 comments:
Post a Comment