Friday, April 25, 2014

ကိုေအာင္နိုင္မိုးေျပာတဲ့ "ကံ"

0 comments
ကိုေအာင္နိုင္မိုးေျပာတဲ့ "ကံ"
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ေနရာတိုင္းတြင္ ယုံၾကည္သူ မဟုတ္ပါ။ မီးကို လက္ဗလာျဖင့္ ကိုင္လွ်င္ ပူမည္။ ေတာနင္း ဖိနပ္မပါဘဲ ဆူးတက္နင္းလွ်င္ဆူး စူးမည္။ ဒီေလာက္အထိေတာ့ ဟုတ္ပါေသး၏။ ညေနခင္းဆည္းဆာ ျမက္ခင္းျပင္ထဲဇိမ္ခံေနစဥ္ ဥကၠာခဲလာမွန္၍ေသဆုံးရျခင္းကို အတိတ္ကံေၾကာင့္ လာေျပာလွ်င္မူ လက္မခံခ်င္ပါ။ ဒိုင္ႏိုေဆာေတြမ်ိဳးျပဳန္းရသလို ကမၻာပ်က္ေလာက္ေအာင္ႀကီးမားသည့္ဥကၠာခဲ လာမွန္၍ လူသားအားလုံးမ်ိဳးတုန္းသြားခဲ့ေသာ္ ေစာေစာက အတိတ္ကံေၾကာင့္ဟု သူမ်ားအေပၚ မေတာ္မတရားစြပ္စြဲခ်င္သူမ်ားလည္း ပါသြားမည္သာျဖစ္သျဖင့္ ေလႀကီးေလက်ယ္မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကံၾကမၼာထမင္းအုိးညွိၿပီး ျဖစ္သြားမည္ထင္သည္။

သိုးတေကာင္၏ႏို႔ရည္ဂလင္းမွဆဲလ္မ်ားကိုယူကာ ေဒၚလီ ဟူေသာ သိုးတေကာင္ကို ေအာင္ျမင္စြာ ကလုန္းလုပ္ႏိုင္လိုက္ေသာအခါ ကံသည္ မိမိဥစၥာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ သူတပါးျပဳသမွ်ႏုရသည့္ဘဝသို႔က်ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။ အကယ္၍ သိပံၸပညာရွင္တဦးက ႐ုပ္တူအသြင္တူ လူတရာကို ကလုန္းလုပ္ကာဖန္တီးလိုက္သည္ဆိုလွ်င္ထို လူတရာသည္ အဘယ္သို႔ေသာ ေရွးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ခၽြတ္စြတ္လာတူ ေနရသနည္းဟုေမးခြန္းထုတ္ေသာအခါ "ထိုလူတရာသည္ အတိတ္ဘဝက ေကာင္းမႈကုသိုလ္တခုကို စိတ္တူကိုယ္တူျပဳခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္မည္"ဟု ေျဖေလသည္။ ထိုအေျဖသည္ ေပါက္ေကာင္ထြက္ၿပီးမွ အတိတ္စိမ္းကိုျပန္ေဖာ္ေသာ ေပါက္မွေဖာ္သည့္ ေပါက္ေဖာ္နည္းႏွင့္ တူေနေလသည္။ သိပံၸပညာရွင္က လူတရာမဟုတ္ဘဲ လူတေထာင္ကိုကလုန္းလုပ္သည္ဆိုက အတိတ္က ကုသိုလ္အတူျပဳဖူးသူ အေရအတြက္သည္လည္း ေအာ္တိုမက္တစ္ တေထာင္ လိုက္ျဖစ္ေပးရေခ်ဦးမည္။ သိပံၸပညာရွင္ စိတ္႐ူးေပါက္ကာ လူတေထာင္အနက္ ၅၀၀ ကို ပလပ္စတစ္ဆာဂ်ရီနည္းႏွင့္ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲလုပ္ေပးခဲ့ေသာ္ ထိုအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ အတိတ္ကံကို လိုက္ညွိေပး ရဦးမည္။ သည္ေတာ့ ထိုလူတေထာင္၏ အတိတ္ကံဟူသည္ သိပံၸပပညာရွင္ႀကီး၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပၚတြင္ မွီတည္ေနသည္ဟူေသာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲရေတာ့မလိုျဖစ္ေနသည္။

စိတ္သည္ လက္ဖ်စ္တတြက္အတြင္း ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာျဖစ္ပ်က္ေနသည္။ ႐ုပ္သည္လည္း မၿမဲ။ အၿမဲတေစ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္။ ကံကိုသာ လက္ဆင့္ကမ္းသြားသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ဤအယူအဆသည္ ယခုဘဝအတြက္လက္ခံရန္ မခဲယဥ္းလွေသာ္လည္း ေရွ႔ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝေတြႏွင့္ ဆက္စပ္ေျပာၾကားလာလွ်င္အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့လွသည္။ ယခင္ဘဝက ငေကာင္းျပဳခဲ့ေသာဒဏ္ကို ယခုဘဝတြင္ ငဝက္က ဘုမသိဘမသိ ဝင္ခံရသလိုပင္တည္း။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ေရွ႔ဘဝေနာက္ဘဝကို ျမင္ႏိုင္ေသာအစြမ္းလည္းမရွိရာ ဤအယူအဆကို လက္ခံခ်င္လွ်င္မ်က္စိမွိတ္ လက္ခံမွသာရေပမည္။

သည္ၾကားထဲ ငရဲျပည္၊ နတ္ျပည္တို႔ႏွင့္ ေျခာက္စား၊ ခ်ဴစားသည္တို႔ကလည္း ရွိေသးသည္။ ကၽြႏု္ပ္အေနျဖင့္ လူတေယာက္၊ သို႔မဟုတ္ လူအမ်ားကို ကူညီသည္ဆိုလွ်င္ထိုသူမ်ား၏ ေက်းဇူးကို အတုံ႔အလွယ္ဆပ္လိုေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုသူမ်ားအား ခင္မင္ႏွစ္လို ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သို႕တည္းမဟုတ္ စာနာေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သနားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထုိအေၾကာင္းမ်ားထဲမွ တေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ တေၾကာင္းထက္ပုိေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ငရဲျပည္ေၾကာက္လို႔လည္း မဟုတ္၊ နတ္ျပည္ေရာက္လို ေသာေၾကာင့္လည္းမဟုတ္၊ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ေရာက္လိုေသာေၾကာင့္လည္း မဟုတ္။ ကၽြႏု္ပ္ေတြ႔ဖူးေသာ နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ ရက္တိုတိုေရာက္လိုသူမ်ားမွာ သူမ်ားထက္ပို၍ေလာဘႀကီးေသာ၊ ဝတၳဳအာ႐ုံကာမဂုဏ္၌ သူမ်ားထက္ပိုအစြဲအလမ္းႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္သာမ်ား၏။ ထိုအထဲတြင္ ဘုန္းႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္းပါ၏။

ကံဟုေခၚေခၚ အလုပ္ဟုေခၚေခၚ ယခုဘဝ ကၽြႏု္ပ္လုပ္ခဲ့သမ ွ်အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တာဝန္ခံသည္။ ကၽြႏ္ုပ္လုပ္ခဲ့သမွ်သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ဘဝကို အတိုင္းအတာတခုအထိ ပဲ့ျပင္သည္ကိုလည္းလက္ခံသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္သည္"ကိုယ္သာလွ်င္ကိုယ့္ဘဝ၏ပဲ့ကိုင္ရွင္"ဟု ေၾကြးေၾကာ္ ရေလာက္ေအာင္မူ မ႐ူးႏွမ္းေသးပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေမြးလာကတည္းက လက္ဦးဆရာမိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝိုင္းရဲ့ ပဲ့ကိုုင္မႈကို မည္သူမဆိုအ႐ုိးစြဲေအာင္ခံရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေနစဥ္တြင္လည္း မလြတ္လပ္ေသာပညာေရးစနစ္၏ ဦးေႏွာက္ေဆးျခင္းကို ေတာ္ေတာ္ေလးခံရေသး၏။ ဘာသာေရးႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ၾကပ္မတ္ျခင္းကိုလည္း ႀကံဳရေသး၏။ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ စီးပြားေရးစနစ္၏ပုံစံသြင္းျခင္းကိုလည္း အလူးအလိွမ့္ခံေနရေသး၏။ ဤကမၻာ ဤလူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတြင္ ေနထိုင္စီးေမ်ာေနသမွ်သင့္ဘဝကို သင္ပဲ့ကိုင္ရွင္လုံးလုုံးျဖစ္ရန္ မတတ္ႏိုင္။ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ား ထင္းလုံးမ်ားေမ်ာပါေနေသာ ေရစီးသန္သည့္ေခ်ာင္းႀကီးထဲတြင္ ေလွတစင္းႏွင့္ ေမ်ာပါေနၿပီး ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားႏွင့္တိုက္ကာ ေလွမေမွာက္ေအာင္ သင္ထိန္းႏိုင္႐ုံမွ်သာတတ္ႏိုင္မည္။ ေရစီးကိုဆန္တက္ဖို႔ပင္ သင္မတတ္ႏိုင္ပါ။ ေရစီးကတြန္းပို႔သည္ေနာက္ကိုသာ ေမ်ာပါေနရသည့္ၾကားက ကိုယ္သာပဲ့ကိုင္ရွင္ဟုေၾကြးေၾကာ္ၾကသည္မွာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေနေလေတာ့သည္။ https://www.facebook.com/aung.naingmoe.58?hc_location=timeline


0 comments:

Post a Comment