စစ္ေျမျပင္မွပံုရိပ္မ်ား (အပိုင္း ၂၀)ဇူလိုင္ ၂၀ ရက္ ၂ဝ၁၁ ေန႔မွာ အာရ္အက္ဖ္ေအက ထုတ္လႊင့္ၿပီးေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။
အရင္တပတ္က စစ္သားခ်င္းလည္းတူ၊ ရာထူးခ်င္းလည္းတူ၊ စစ္သက္နဲ႔ျဖတ္ သန္းခဲ့တဲ့ေခတ္ေတြလည္းတူပါရက္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္၊ အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္၊ စစ္သားနဲ႔စစ္သား ရဲ႔ တာဝန္ဆိုတာအေပၚမွာ အျမင္မတူတဲ့အရာခံဗိုလ္၂ေယာက္အေၾကာင္းကို တင္ျပခဲ့ပါ တယ္။ ဒီတပတ္ေတာ့ တပ္တြင္းသံုးေဝါဟာရေတြထဲက “ေသာင္းက်န္းသူေခ်မႈန္းေရး နဲ႔ျပည္တြင္းစစ္”ဆိုတဲ့စကား၂ခုရဲ႔ မတူတဲ့အနက္အဓိပၸါယ္ေၾကာင့္ စစ္သည္ေတြေခါင္း ထဲက ဖြဲ႔တည္ေနတဲ့အေတြးေတြအေၾကာင္း ဆက္လက္တင္ျပပါ့မယ္။
တပ္ထဲမွာ လူမ်ိဳးစုလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္နဲ႔သြားေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြကို လူမ်ိဳးစုလက္နက္ ကိုင္ေတြလို႔ေတာင္မေျပာရပါဘူး။ အဲဒီအစား ေသာင္းက်န္းသူအဖ်က္သမားေတြ၊ သူပုန္ေတြလို႔ပဲသံုးရပါတယ္။ သူပုန္ေတြလို႔ဆို လိုက္တာနဲ႔ စစ္သည္ေတြရဲ႔မ်က္ေစ့ထဲမွာ ဆံပင္ရွည္၊ မုတ္ဆိတ္ပါးသိုင္းဗလဗ်စ္၊ ေသနတ္ျဖစ္ကတတ္ဆန္းကိုင္ထားၿပီး ယူနီေဖါင္း မဟုတ္ ဘာမဟုတ္ညာမဟုတ္ ကို႔ရို႔ကားယားဝတ္ထားသူေတြရဲ႔ပံုမ်ိဳး အလိုအေလ်ာက္ေပၚလာေအာင္ ေဖၚေပးထားပါတယ္။ တခါဆက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီပံုေတြနဲ႔အတူ ဆက္ေၾကးေကာက္၊ ဒါးျပတိုက္၊ လူသတ္၊ မုဒိန္းက်င့္၊ ရြာမီးရိႉ၊ တံတားခ်ိဳး၊ မိုင္းခြဲ စတာေတြကို ပါတြဲေပးလိုက္ျပန္ေတာ့ ဒီ သူပုန္ဆိုသူေတြဟာ တကယ့္လူဆိုးလူၾကမ္း လူသရမ္းႀကီးေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာပါပဲ။
အဖြဲ႔နာမည္ေတြကိုလည္း ေကအန္ယူလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကရင္သူပုန္၊ ေကအိုင္ေအလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကခ်င္သူပုန္၊ မြန္ျပည္ သစ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ မြန္သူပုန္ဆိုၿပီး စစ္သည္ေတြပါးစပ္က တန္းေျပာေတာ့တာပါပဲ။ အမည္ေတြရဲ႔ တကယ့္အဓိပၸါယ္ကိုလည္းမသိ။ သူတို႔ရဲ႔ရည္ ရြယ္ခ်က္ေတြကိုလည္းနားမလည္ေအာင္ မျမင္ေအာင္မသိႏိုင္ေအာင္ကို လုပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ တပ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ျမန္မာေတြမွမဟုတ္ပါဘူး ကရင္ေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ေရွ႔တန္းမွာတိုက္ေနရတဲ႔ ကရင္အခ်င္းခ်င္းကိုပဲ ကရင္သူပုန္ေတြ၊ ကခ်င္ေတြကလည္း ကခ်င္အခ်င္းခ်င္းကို ကခ်င္သူပုန္ေတြ၊ မြန္ေတြကလည္း မြန္အခ်င္းခ်င္းကို မြန္သူပုန္ေတြဆိုၿပီး ျဖစ္လာပါ တယ္။
ဗ.က.ပ ကိုက်ေတာ့ ဗ.က.ပ လို႔ပဲ ေခၚရပါတယ္။ ဘယ္သူမွ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီလို႔ အျပည့္အစံုသံုးစြဲေခၚခြင့္မရွိ ပါဘူး။ ဗ.က.ပနဲ႔ ပတ္သက္လို႔မိႈင္းတိုက္တာမွာေတာ့ အခုနလူမ်ိဳးစုေတြကိုမိႈင္းတိုက္သလို ဆက္ေၾကးေကာက္၊ ဒါးျပတိုက္၊ လူ သတ္၊ မုဒိန္းက်င့္၊ ရြာမီးရိႉ၊ တံတားခ်ိဳး၊ မိုင္းခြဲစတာေတြနဲ႔တင္ မကေတာ့ပါဘူး။ သခင္သန္းထြန္းေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားစာအုပ္ထဲကလို အခ်င္းခ်င္းျပန္ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္လုပ္တဲ့ ေခတ္သစ္အဇာတသတ္ေတြ၊ ဘုရားမရွိတရားမရွိ မိစၦာဒိ႒ိေတြ၊ ဓမၼႏၱရာယ္ေတြအျဖစ္ပါ စစ္သည္ေတြစိတ္ထဲျမင္လာေအာင္ ပံုေဖၚေပးထားတာပါ။ အဲဒီအလုပ္ကို တပ္တိုင္းလိုလိုမွာရွိတတ္တဲ့ တပ္ကကိုးကြယ္ေထာက္ပံ့ေပး ထားတဲ့ တပ္ဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ေတြနဲ႔အတူ တပ္မႉးေတြကတြဲဖက္ၿပီး လုပ္ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ တပ္ထဲကျမန္မာေတြတင္မက လူမ်ိဳးစုစစ္သည္ေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာပါ အခ်င္းခ်င္းျပန္သတ္ျဖတ္ေနရတယ္လို႔ျမင္ ရမယ့္အစား သူပုန္ေတြကိုႏွိမ္နင္းေနတာျဖစ္တယ္၊ ေသာင္းက်န္းသူအဖ်က္သမားေတြကို တိုက္ေနတာျဖစ္တယ္၊ တိုင္းျပည္ရန္ကို ကာကြယ္ေနတာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိအျမင္ေမွာက္မွားမႈေတြနဲ႔ တလြဲဆံပင္ေကာင္းအျဖစ္ကို ေရာက္ရေတာ့တာပါပဲ။ ဒါကေတာ့ သူပုန္၊ ေသာင္းက်န္းသူအဖ်က္သမားနဲ႔ေသာင္းက်န္းသူေခ်မႈန္းေရးဆိုတဲ့ ေဝါဟာရေတြေၾကာင့္ စစ္သည္ေတြရဲ႔စိတ္ထဲ အေတြးထဲ မွာေပၚလာရတဲ့ပံုရိပ္ေတြနဲ႔ ခံစားတုန္႔ျပန္ခ်က္ေတြပါပဲ။
ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီကို မ.ဆ.လ လို႔ သံုးႏႈန္းတာကိုေတာ့ လံုးဝလက္မခံပါဘူး။ မ.ဆ.လ လို႔ သံုးတာဟာ ပါတီ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ၫိႈးႏြမ္းေစတယ္လို႔ ျမင္ဟန္တူပါတယ္။ အဲသလိုသံုးမိရင္ မိုးမီးေလာင္ေတာ့မယ့္အတိုင္း ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။
ေနာက္တခ်က္က “ျပည္တြင္းစစ္” ဆိုတဲ့ေဝါဟာရပါ။ တပ္ထဲမွာ ျပည္တြင္းစစ္ဆိုတဲ့စကားကို ဘယ္သူမွမသံုးရပါဘူး။ ျပည္ တြင္းေသာင္းက်န္းမႈတို႔၊ ေရာင္စံုသူပုန္တို႔ပဲသံုးရပါတယ္။ တခါတုန္းက တပ္တြင္းပါတီစိတ္ေဆြးေႏြးပြဲတခုမွာ ရဲေဘာ္တေယာက္က “၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွာ ဗမာျပည္မွာျပည္တြင္းစစ္စခဲ့တယ္” လို႔ ေျပာလိုက္မိတဲ့အတြက္ အဲဒီရဲေဘာ္ခမ်ာ ေနာက္ေနာင္ဒီစကားလံုး မသံုး ဖို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သတိေပးတာခံလိုက္ရပါတယ္။ “စစ္” လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ဆိုတာ ကပ္ပါ လာသလို၊ “ျပည္တြင္းစစ္”လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ “ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး”ဆိုတာလည္း ကပ္ပါလာရမွာပါပဲ။ ဒါကို တပ္ကမလိုလားပါဘူး။ အျဖစ္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ “စစ္ျဖစ္ေန တယ္”လို႔မသံုးပဲ “တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတယ္” လို႔ပဲသံုးရပါတယ္။ စစ္ဆိုတာက “တခုလံုးနဲ႔ ဆိုင္ၿပီးႏိုင္ငံေရးရဲ႔ အဓိကျပႆနာ”ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္ပြဲဆိုတာကေတာ့ “တခုခ်င္းနဲ႔သာဆိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးရဲ႔လက္ေအာက္ခံကိစၥ သာ” ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အစိုးရေတြအဆက္ဆက္ေျပာင္းသြားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြမွာသာ ကြဲၾကၿပဲၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ တြင္းစစ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အျမင္၊ သေဘာထား၊ ခ်ဥ္းကပ္ပံု၊ ေျဖရွင္းပံုေတြမွာေတာ့ တထပ္တည္းလိုလို ျဖစ္ေနၾကျပန္ပါတယ္။
“ကမၻာ့သက္တမ္းအရွည္ဆံုးျပည္တြင္းစစ္”လို႔ဆိုႏိုင္မဲ့ ဗမာျပည္ရဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာကို အခုထိ ဘာလို႔မေျဖရွင္းႏိုင္ ရေသးတာလဲဆိုတာနဲ႔ “တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို ယူထိုက္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့အယူအဆ ဘယ္လိုဆက္ႏြယ္မႈ ရွိေၾကာင္း၊ တပ္တြင္းမွာ အဲဒီ အယူအဆျပန္႔ႏွံ႔ေနေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ယူေၾကာင္းကို ေနာက္တပတ္မွာတင္ျပပါဦးမယ္။
က်ေနာ္မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား
မ်ိဳးျမင့္
0 comments:
Post a Comment