Saturday, April 21, 2012

က်ေနာ္ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ (ပထမပိုင္း) (ကိုညိဳ)

0 comments

က်ေနာ္ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ (ပထမပိုင္း) (ကိုညိဳ)
(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ ၀ါရွင္တန္အေျခစိုက္ လြတ္လပ္ေသာ အာရွအသံ (RFA) ျမန္မာပိုင္းဌာနတြင္ ၁၄ နွစ္ၾကာ သတင္းေထာက္၊ အႀကီးတန္းသတင္းေထာက္အျဖစ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါစိတ္ယဥ္ေက်းမႈမွတ္စုမ်ား”အမည္ျဖင့္္ အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပင္္ပေဆာင္းပါးရွင္အျဖစ္လည္းေကာင္း ယေန႔ျမန္မာသတင္းဌာန (Burma Today) အယ္ဒီတာအျဖစ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။)
၂၀၁၂ နွစ္သစ္ကူး မတိုင္ခင္ ရက္အလို အာအက္ေအ (လြတ္လပ္ေသာ အာရွအသံ) ျမန္မာပိုင္းဌာန ဌာနမႈးအန္တီၿငိမ္း (ေဒၚၿငိမ္းေရႊ) ထံကေန ၂၀၁၂ အတြက္ သတင္းေထာက္ကန္ထရိုက္ သေဘာတူညီခ်က္ ရပ္ဆိုင္းလိုက္တဲ့စာကို လက္ခံရခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ဘဲ အာအက္ဖ္ေအေရဒီယို ျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္သတင္းေထာက္အျဖစ္ (၁၄) နွစ္ေလာက္္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္အလုပ္ကေန က်ေနာ္ အနားရသြားပါတယ္။ ကိုယ္က သတင္းေထာက္အလုပ္ မလုပ္ခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္နိုင္ရင္ တသက္လံုး လုပ္ခ်င္တာ။ သတင္းေထာက္ဘ၀ကို ခံုမင္တယ္။
 အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ဒီကေန႔ကမၻာေပၚမွာ ေရဒီယိုေတြဆိုတာက မီဒီယံေ၀့ဖ္တို႔၊ အက္ဖ္အမ္တို႔ဘဲ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ျဖစ္ေနတာ၊ (ဆိုင္မွာေရာင္းတဲ့ ေရဒီယိုေတြေတာင္ လႈိုင္းတို SW ေတြမပါေတာ့ဘူး) FM တို႔ MW မီဒီယံေ၀့၀္တို႔ ေလာက္ဘဲရိွတာ။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္နီးခ်င္း အိႏိၵယနိုင္ငံမွာေတာင္ ဆိုက္ကားသမား၊ လမ္းေဘးကြမ္းယာ၊ လၻက္ရည္ဆိုင္ေတြအစ ေရဒီယို အက္ဖ္အမ္လိုင္းေတြ တေနကုန္ဖြင့္ၾကတာ။ သတင္း၊ သီခ်င္းေျဖာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္ေတြ၊ အားကစားၿပိဳင္ပဲြ LIVE အသံေတြ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြ၊ တျခားဗဟုသုတနဲ႔ က်မၼာေရး၊ လူမႈေရးပညာေပးအစီအစဥ္ေတြကို အက္ဖ္အမ္၊ မီဒီယံေ၀့ဖ္ေရဒီယိုလိုင္းေတြကေန အားေပးေန ၾကတာပါ။
 ဒီလို ကာလခ်ည္းမွာ က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံက သတင္းမွန္ၾကားခ်င္လို႔ ျပည္ပအသံလႊင့္ဌာနေတြကိုဘဲ နားဆင္ေနရတံုး။ ျမန္မာျပည္မွာ ၁၉၆၂ ခုကေန သတင္းစာ၊ ေရဒီယိုဆိုတာ ျပည္သူပိုင္၊ ျပည္သူ႔အသံ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ အာဏာရွင္ေတြအလိုက်ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး သတင္းမွန္၊ ျဖစ္ရပ္မွန္၊ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအမွန္ကို ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္(ဒီကေန႔အထိဘဲ ဆိုပါစို႔)ပစ္ပယ္ခံထားရတာကိုး။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ သတင္းစာနဲ႔၊ ေရဒီယိုေတြရဲ့တန္ဘိုးအမွန္နဲ႔တန္ခိုးစြမ္းအားေတြကိုသတိမမူမိေတာ့ဘဲ နွစ္အေတာ္ၾကာ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့တယ္။
အာဏာရွင္ေတြရဲ့၀ါဒျဖန႔္ လႈိုင္းမူးေနခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္လို႔ဆိုရမယ့္ ၁၉၈၈ မွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ ပုန္ကန္ထၾကြလာၿပီး လူထုဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပုန္ႀကီး ေပၚလာတဲ့ကာလေရာက္ေတာ့ မွ၊ ျမန္မာျပည္ႀကီး နိုးထလာခဲ့တယ္။
ေရဒီယိုတန္ခိုးနဲ႔ အက်ိဳးထူးေစမည္
          ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ  ျပည္ပအသံလႊင့္ဌာနေတြျဖစ္တဲ့ ဘီဘီစီ၊ ဗြီအိုေအ၊ ေအာလ္အင္ဒီးယားနဲ႔ က်ေနာ္တို႔တေတြ ေလလိႈင္းမဟာမိတ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
 အဲဒီ ေရဒီယိုသတင္းေတြ တရက္နားမေထာင္ရရင္ ဗမာျပည္သတင္းေလာကနဲ႔ တရက္ အဆက္ ျပတ္သလိုခံစားရတယ္။ ေရဒီယိုသတင္းေတြ ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတယ္။ ျပည္ပေရဒီယိုနားမေထာင္ရင္ ေခတ္မမီသလိုျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ(DVB - ေနာ္ေ၀း ၁၉၉၂)နဲ႔ လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ(အေမရိကန္၊ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ - ၁၉၉၆)တို႔ေပၚလာေတာ့ ျမန္မာျပည္သတင္းေလာက မွာ ေရဒီယိုတေခတ္ဆန္းခဲ့တယ္။
ျပည္သူေတြ ေရဒီယိုတန္ခိုးနဲ႔အက်ိဳးထူးလာတယ္။ ျပည္ပေရဒီယိုေတြကလည္း အၿပိဳင္အဆိုင္နဲ႔ သူ႔ထက္သာေအာင္ ေသာတရွင္ေတြအတြက္ အစီအစဥ္ေကာင္းေကာင္းေတြ ေတြးေတာႀကံဆအားထုတ္ က်ိဳးပမ္းၾကတယ္။  သတင္းသာမက၊ သတင္းေဆာင္းပါးေတြ၊ ဗဟုသုတေတြ၊ က်န္းမာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာ ေရး၊ နိုင္ငံတကာေရးရာ၊ အဂၤလိပ္စာပို႔ခ်မႈ၊ ရသေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ေျဖေဖ်ာ္တင္ဆက္မႈနဲ႔ စိတ္အပမ္းေျဖစရာ က႑အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖြယ္ဖြယ္ရာရာတင္ဆက္လာၾကတယ္။
 ျပည္တြင္းမွာေတာင္ ေရဒီယိုေတြ ေစ်းေကာင္းလာတယ္။ တရုတ္ လႈိုင္းတိုေရဒီယိုေတြ ေစ်းကြက္ထဲ ဒလၾကမ္း၀င္လာတယ္။ ေရဒီယိုေစ်းေတြ တက္လာတယ္။ အေစာပိုင္းက ေရဒီယိုသတင္းဌာနေတြမွာ နိုင္ငံျခားသတင္းဌာနေတြက သတင္းေတြ(ေအပီ၊ ေအအက္ဖ္ပီ၊ ရိုက္တာ - စသျဖင့္)ကို ေကာက္နႈတ္ေဖာ္ျပရာက ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သတင္းေထာက္ေတြခန္႔ၿပီး ေဒသႏၱရဆိုင္ရာသတင္းေတြ အခ်ိန္မီထုတ္လႊင့္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
 ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္သားေတြကလည္း၊ အိမ္နီခ်င္းႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊ အိႏိၵယ၊ ဘဂၤလားေဒခ်္နဲ႔  နယ္စပ္ေဒသေတြအျပင္၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကား၊ အဂၤလန္၊ စကၤာပူ၊ မေလးရွားေတြအထိ ခရီးေပါက္ေနထိုင္ေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရဒီယိုေတြလည္း ကမၻာလွည့္ကုန္ပါေတာ့တယ္။
ေရဒီယိုရဲ့ေက်းဇူး ႀကီးလွပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ေရဒီယိုေၾကာင့္နိုးထခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ျပည္တြင္းသတင္းေလာကသာမက၊ ပြင့္လင္းၿပီးလြတ္လပ္တဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတခုေပၚလာဘို႔ ေရဒီယိုရဲ့အခန္းက႑ဟာ အေတာ္ႀကီးရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရပါ။
ျပည္သူေတြက သတင္းေထာက္
          အဲဒီလို ေရဒီယိုေလာကရွင္သန္ေစဘို႔၊ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ သတင္းစာနယ္ဇင္း၊ မီဒီယာေတြသာမက၊ လူထုသတင္းေထာက္ေတြ၊ နိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ နိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ႔ သတင္းေပးေတြ၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ လူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္း၊ ေတာ္လွန္ေရးအဖဲြ႕အစည္း၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔ေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးအဖဲြ႔ေတြ၊ နယ္စပ္စီးပြားေရးသမားေတြ၊ သတင္းေပးေတြနဲ႔ အျခားအျခားေသာ ရဟန္းပုဂိၢဳလ္၊ လူပုဂိၢဳလ္ေတြရဲ့အားေပးကူညီ အေထာက္အပံ့ေတြကလည္း တတပ္တအားပါဘဲ။ ျပည္ပေရဒီယိုေတြ အခုလို ရွင္သန္တန္ခိုးထြားရတာ သတင္းမွန္ကိုခ်စ္ၾကတဲ့  ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ့အေထာက္အပံ့ေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိၾကဘို႔လိုပါတယ္။ တနည္းေျပာရရင္  ႏွစ္ကာလအတန္ၾကာေအာင္ အမိုက္အေမွာင္ေတြအုပ္မိုးေနသလို တန္ခိုးထြားေနတဲ့ဲ့အာဏာရွင္စနစ္ႀကီးကိုမလိုလားတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ့တာ၀န္သိမႈ၊ နိုးၾကားမႈေတြကေန အားေပးပံ့ပိုးမႈဟာ ျပည္ေရဒီယိုေတြရဲ့အသံေတြကို ပိုမို က်ယ္ေလာင္လာေစတာပါဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ပသတင္းေထာက္ေတြလည္း ထို႔နည္းတူပါလို႔ ေျပာရမွာပါဘဲ။
         ေရဒီယို သတင္းေထာက္အလုပ္ဟာ မလြယ္ပါဘူး။ ျပည္ပကေနသတင္းလိုက္ရတာ လြယ္တဲ့အလုပ္မွမဟုတ္တာ။ ကိုယ့္ကို အထဲကမကူရင္ သတင္းမရနိုင္ဘူး။ ဒီၾကားထဲ သက္ေသျပအသံေတြ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြလည္း ပါရေသးတယ္။ စစ္ဘီလူးေတြ အဆိပ္တက္ေနတဲ့ကာလခ်ည္းမို႔ သတင္းေပးရဲသူက ခတ္ရွားရွား။ 
         ကိုယ္က ေတာ္လို႔မဟုတ္ဘူး အထဲက သတင္းေပးသူကသတၱိရိွလို႔၊ ကူညီလိုစိတ္ ျပင္းပ်လို႔၊ အမွန္တရားကို လူသိေစခ်င္စိတ္၊ အာဏာရွင္စနစ္ကိုမနွစ္ၿမိဳ႕စိတ္ေတြကအေျခခံၿပီးသတင္းေပးလို႔ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေထာက္ေတြ ရွင္သန္ေနတယ္ဆိုတာ ျပည္ပသတင္းသမားေတြ သိၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငါသတင္းေထာက္ကြလို႔ တလဲြမာန္မာနတက္ေနရင္ သတင္းေထာက္၀ါႏုေသးလို႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ အမွန္ကို မျမင္ေသးဘဲ အ၀ိဇၹာလႊမ္းေနတာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့သတင္းေတြေၾကာင့္ အမ်ားရဲ့အားေပးခ်ီးျမွင့္ခံရတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိပ္ၿပီး ေက်နပ္သြားခဲ့ဘူးတယ္။ ေအာက္ေျခလည္း လြတ္သြားဘူးတယ္။
         သတင္းေထာက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဲလိုကာလတခုကို ျဖတ္သန္းရမွာပါ။ သိပ္ ခါးသီးပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ပကတိအေနအထားကို ကိုယ္က မျမင္ႏိုင္ေသးတဲ့ ကာလပါ။ အဲလို အရွက္တရားေတြနဲ႔ မရင့္က်က္မႈေတြကိုေက်ာ္ျဖတ္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြရလာ၊ ပကတိသေဘာအမွန္ေတြသိလာေတာ့မွ ကိုယ္က သတင္းေထာက္ျဖစ္လာတာပါ။
         အေစာပိုင္းကာလက သတင္းေထာက္မဟုတ္ေသးဘူး၊ သတင္းပို႔/ သတင္းေပးအဆင့္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုတိုင္က သတင္းတခုထြက္လာရင္ ေသခ်ာဆက္သြယ္၊ ေထာက္လွမ္း၊ စိစစ္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿပီးမွ အဖက္ဖက္ကျပည့္စံုေအာင္ ခ်ည္းကပ္ေမးျမန္းရပါတယ္။ တဦးတဘက္ထဲရဲ့အျမင္ခ်ည္းမဟုတ္ဘဲ က်န္ တဘက္ကအျမင္ေတြပါ ခ်ည္းကပ္ရယူရတာမို႔ တကယ့္တကယ္ျပည့္စံုခိုင္လံုတဲ့သတင္းတပုဒ္ ျဖစ္လာတာမို႔ ျမန္မာျပည္ျပင္ပကေန ေရဒီယိုသတင္းေထာက္လုပ္ရတာ လြယ္တာမဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့တာပါ။
         ကိုယ္တိုင္အထဲမွာ၊ ျမင္ေတြ႔ရ၊ သိမွတ္ရ၊ ေလ့လာခြင့္ရလို႔ကေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့ေလ။ ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ေစ မျပည့္စံုမႈေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ဘဲ မုဆိုးစိုင္သင္ရင္း က်ေနာ္တို႔တေတြ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ဆယ္စုနွစ္ ခုၾကာ ေရဒီယိုေခတ္ႀကီးတခုကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတယ္။ ေသာတရွင္ျပည္သူေတြရဲ႕ အားေပးေျမွာက္စားၿပီး လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳမႈကို ရခဲ့ၾကတယ္။
         ဒါကိုက်ေနာ္တို႔ ၀မ္းသာၾကတယ္။ ဂုဏ္ယူၾကပါတယ္။  သတင္းေထာက္အလုပ္ကေန ကိုယ့္ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေပးလိုက္တဲ့အရာေတြ အမ်ားႀကီး။ သိသိသာသာေတြေရာ၊ မသိမသာေတြေရာ၊ ရုပ္ပိုင္းဘ၀ေရာ၊ စိတ္ပိုင္းဘ၀ေရာ။ သတင္းသမားေကာင္းတေယာက္ျဖစ္ဘို႔ မခက္သလို၊ လြယ္တာမွ မဟုတ္တာ။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ တည္ၾကည္တဲ့သတင္းေထာက္တေယာက္ျဖစ္ဘို႔ က်င့္သံုးရတဲ့က်င့္၀တ္နဲ႔သီလဟာ သူေတာ္စဥ္ရဟန္းတပါးလို ခံယူက်င့္သံုးႏိုင္မွ ျဖစ္တာပါ။
         သတင္းေထာက္ဘ၀ကေန ရိုးသားမႈ၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္မႈေတြ၊ တဖက္သားအေပၚ နားလည္ေပးမႈေတြ၊ စိတ္ေစတနာအားေကာင္းၿပီး ေလာကလူ႔ေဘာင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ပံ့ပိုးေပးခ်င္တဲ့တြန္းအားဆႏၵေတြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ သတင္းသမားသက္တမ္းရင့္ေလ၊ ပိုမို ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္ေလဘဲ။ သတင္းေထာက္ဘ၀ ဟာ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးႀကီးခဲ့တယ္။
         အဲလိုျဖစ္လာဘို႔ သတင္းမွန္လိုလားတဲ့ျပည္သူေတြမရိွရင္ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေထာက္ မျဖစ္ဘူး။ ျပည္သူ႔သတင္းေပးေတြ မရိွရင္၊ ေရဒီယိုမွာ သတင္းမရိွဘူး။
အိုင္ဒီယာေကာ္ပီ
         ဒါေၾကာင့္ အနွစ္ ၂၀ ေက်ာ္အတြင္း ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့၊ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ဘ၀ သာမက၊ သတင္းေထာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုနွစ္ေက်ာ္ကာလေတြက မွတ္မွတ္ရရရိွတာေလးေတြကို စာေရးခ်င္တဲ့စိတ္က ေပၚလာတယ္။
         သတင္းေလာကနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေလာက က မိတ္ေဆြေတြကလည္း တြန္းတယ္။ အိႏိၵယမွာ ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ သတင္းေထာက္လုပ္ခဲ့စဥ္ ကိုယ့္အေတြ႔အႀကံဳေတြ ေရးခ်င္၊ ေျပာခ်င္စရာေတြအမ်ားႀကီးပါ။ ျမန္မာအာဏာပိုင္ေတြသာမက၊ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြရဲ့နယ္ႏွင္ေမာင္းထုတ္မႈ၊ သူလွ်ိဳဆိုၿပီးဖမ္းဆီးမႈ၊ နယ္စပ္ခရီးက အသက္အႏၱရာယ္ေတြ၊ ျပည္တြင္းခိုး၀င္ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ စစ္တပ္လံုၿခံဳေရးနဲ႔ ပက္ပင္းေတြ႔ခဲ့ရပံုေတြ၊ စစ္အစိုးရသံအရာရိွနဲ႔၀န္ထမ္းေတြကိုေတြ႔ဆံုရတာေတြ က်ေနာ္အတြက္ ျပန္ေျပာခ်င္စရာေတြဘဲ။
         ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေတြ႔အႀကံဳေတြခ်ည္း မေရးခ်င္ဘူး၊ ကိုယ့္လိုဘဲ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားသူေတြ၊ ကိုယ့္ထက္ ၀ါရင့္သူေတြ၊ ကိုယ္နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ေတြ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြရဲ႔အေၾကာင္းေတြပါ ေရးခ်င္စိတ္ရိွေနတယ္။ သူမ်ားအေတြ႔အႀကံဳေတြ ေရးခ်င္တယ္ဆိုတာကလည္း သတင္းေထာက္လုပ္ခါစက စာအုပ္တအုပ္ဖတ္ၿပီး၊ အားက်တာနဲ႔ အဲဒီ အိုင္ဒီယာကိုေကာ္ပီလုပ္ခ်င္တာပါ။
         မႏၱေလးက နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ လူထုသတင္းစာတိုက္ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ဆရာႀကီး လူထုဦးလွ က က်ေနာ္သတင္းေထာက္ဆိုၿပီး ၁၉၀၆ ခု ၀ိုင္အမ္ဘီေအအသင္းေတြ စေပၚလာၿပီးေနာက္ အမ်ိဳးသားေရး၊ နိုင္ငံေရးေနာက္ခံအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ထြက္ေပၚလာတဲ့ သူရိယသတင္းစာ(၁၉၁၁ စတင္) ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ(၁၉၁၄ စတင္) ပညာ့အလင္းသတင္းစာ(၁၉၁၈) ေတြက အယ္ဒီတာေတြ၊ သတင္းေထာက္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ သူရိယ ဦးထြန္းေဖ၊ ျမန္မာ့အလင္း ဦးေမာင္ေမာင္ခင္၊ သူရိယ ဦးအမ္ဘိုးခ်ိန္၊ က်ိဳက္လတ္ သူရိယသတင္းေထာက္ ကိုသုခ၊ ျမန္မာ့အလင္း ဦးလွထြန္းျဖဴ၊ သူရိယ ဦးဘသန္းနဲ႔ ေအပီအိုင္နဲ႔ ရိုက္တာသတင္းေထာက္ မစၥတာခ်က္တာဂ်ီတို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း(အင္တာဗ်ဴး) ၿပီး သူတို႔ေခတ္ သတင္းေထာက္ဘဝျဖတ္သန္းမႈအေတြ႔အႀကံဳေတြကို ၁၉၇၁ ခုေလာက္က စာအုပ္ထုတ္ခဲ့တယ္။ သိတ္ဖတ္ေကာင္းၿပီး အဘိုးတန္တဲ့ အတိတ္ေခတ္သတင္းေထာက္ အေတြ႔အႀကံဳေတြပါဘဲ။ အဲဒီ စာအုပ္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ နွစ္ အိႏိၵယ-ျမန္မာနယ္စပ္မွာေနတုန္းက ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီထဲကလို ဒီကေန႔ ေရဒီယိုဂ်ာနယ္လစ္ေတြကိုလည္း ဗ်ဴးခ်င္တာပါ။ ဒါနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္သြားတယ္။
လူထုဦးလွ အိုင္ဒီယာကို ေကာ္ပီလုပ္လိုက္တာေလ။က်ေနာ္ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ ဆိုၿပီး။
ကိုညိဳ
(ဇန္န၀ါရီ ၁၁၊၂၀၁၁)
(ယူတာကဒီေနရာကပါ) http://www.kaungkin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=692:2012-01-12-00-53-24&catid=35:2009-04-17-01-29-53&Itemid=61

0 comments:

Post a Comment