Saturday, April 21, 2012

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတိုင္းလည္း....(ေဇာ္မင္း)

0 comments

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတိုင္းလည္း....(ေဇာ္မင္း)
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုၿပီး ေျပာလာရင္ အသိဉာဏ္ျမင့္မားတဲ့ လူသားအားလံုးအေနနဲ႔ ဘယ္သူမွမျငင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အၾကမ္းဖက္ေနတာ လူသတ္ေနတာ ႏိွပ္စက္ေနတာေတြကို ဘယ္လိုအသြင္ယူပုံဖ်က္ထားပါေစ ဘယ္သူမွလက္မခံပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ဦးေဆာင္ၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ လူတုိင္းလုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။
         ၿဗိတိသွ်လူမ်ဳိး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆရာတဦးျဖစ္တဲ့ ပါေမာကၡေဒးဗစ္ကီင္း David Keen က အခုလို ေထာက္ျပ ထားတာရိွပါတယ္။ What kind of peace we are talking about? Peace for who? Whose term of peace?
        ဒါကို အနီးစပ္ဆံုး ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ ဘယ္လိုၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနတာလဲ။ ဘယ္သူ႔အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလဲ။ ဘယ္သူ႔အလိုက် တည္ေဆာက္မယ့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလဲဆိုတာကို 
အရင္ဆံုးသရုပ္ခြဲႏုိင္ဖို႔ေတာ့လုိပါတယ္။ လက္ဝဲဖက္ကလိုခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလား။ လက္ယာဘက္ကလိုခ်င္တဲ့ပံုစံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလား။ အာဏာရွင္ဖက္ကလိုခ်င္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပံုစံလား။ စီးပြားေရးေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးေတြ၊ စီးပြားေရးကုမၸဏီေတြလိုခ်င္ေနတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပံုစံလား။ ဒါမွမဟုတ္ တသီးပုဂၢလ၊ လူတဦးစႏွစ္ဦးစ ကာလတိုတခုအတြင္း နာမည္ေကာင္းရဖို႔ေက်ာ္ၾကားဖို႔လုပ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈမ်ဳိးလား။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္တာကိုအေၾကာင္းျပၿပီး အခ်ိန္ဆြဲခ်င္တာမ်ဳိးလား။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းကိုဗန္းတင္ၿပီး ပေရာဂ်က္ေငြလိုခ်င္လို႔လား။ လားေပါင္းမ်ားစြာ ရိွေနပါတယ္။ 
အကယ္၍ က်ေနာ္တို႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မယ္ အဲသည့္လုပ္ငန္းစဥ္မွာပါဝင္မယ္လို႔ခံယူတယ္ ဆိုပါက ဒါေတြကို ႀကိဳတင္နားလည္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ျမန္မာတျပည္လံုးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာေခါင္းေဆာင္ဖို႔ဦးရြက္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔တန္၏ မတန္၏ အရင္ဆံုးနားလည္ဖို႔ ေျပာတာပါ။
          က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံဟာ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တုိက္ပြဲေတြျဖစ္ေနဆဲပါ။ တုိက္ပြဲမျဖစ္တဲ့ေနရာေတြမွာလည္း လယ္သိမ္းယာသိမ္း၊ ႏိွပ္စက္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီးရိွေနပါေသးတယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့လို႔ ျမန္မာျပည္မွာ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရတဲ့လူပုဂၢိဳလ္ေတြရိွခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမင္သာေအာင္ေျပာရရင္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း အစရိွတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ တျခားေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းရိွပါေသးတယ္။ သူတို႔တေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ မပါဝင္ခင္ကထဲက သူတို႔မွာပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ အလုပ္၊ ပညာ၊ သမုိင္းအစဥ္အလာ၊ သမာဓိနဲ႔ ရိုးသားတဲ့ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ေတြေၾကာင့္၊ ပါရမီေတြေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ငန္းစဥ္ေတြထဲမွာ အမ်ားရဲ့ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ပါလာတာလို႔ ေျပာပါရေစ။ ဘယ္သူကမွ ေမတၱာရပ္ခံျခင္းမရိွ၊ တာဝန္ေပးျခင္းမရိွဘဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ထဲကို ခုန္ဝင္လာတဲ့သူေတြမဟုတ္ပါဖူး။ အခုျမင္ေနရတာက တခ်ဳိ႕လူေတြဟာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ခန္႔ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုတြင္တြင္ေျပာေနတာ ျမင္ေနရပါတယ္။ အျမင္ဆိုးလွပါတယ္။
         သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွာ အစိုးရနဲ႔တမီလ္တုိက္ဂါးသူပုန္ေတြအၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ ႏုိင္ငံတကာက တတ္ကြ်မ္းသူအေတာ္မ်ားမ်ားပါ ဝင္ေရာက္ေဆာက္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံဆိုရင္ ဦးေဆာင္တဲ့ေနရာကေန ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သီရိလကၤာအစိုးရကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ပံုစံနဲ႔ အဲသည့္လုပ္ငန္းေတြကိုလက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ အခ်ိန္ဆြဲဗ်ဴဟာလို အသံုးခ်ျခင္းပါ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တမီလ္တုိက္ဂါးသူပုန္ေတြကို စစ္ေရးနည္းနဲ႔အျပဳတ္တိုက္ပစ္ခဲ့တာ အားလံုးသိၾကပါတယ္။ သီရိလကၤာကိစၥမွာ ေနာ္ေဝအစိုးရနဲ႔ ေနာ္ေဝၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ဳိးေဆာင္ေတြရဲ့ လံုးပမ္းမႈေတြမေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ သည့္မတုိင္ခင္ အေတာ္ေစာေစာပုိင္းႏွစ္မ်ားကလည္း အာရပ္ အစၥေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေနာ္ေဝပညာရွင္ေတြ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေနရာမ်ားစြာမွာ ခုခံေနတဲ့ ေလာဘမ်ဳိးစံုေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ အခုလည္း မီးရထားဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ေနာ္ေဝမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ အကူအညီေတြနည္းနာေတြေတာင္းခံဖို႔ ေရာက္ေနတယ္လို႔သိရပါတယ္။ အာရပ္ အစၥေရးနဲ႔ သီရိလကၤာတံုးကကိစၥေတြမေအာင္ျမင္ခဲ့လို႔ အခုျမန္မာကိစၥမွာလည္း ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ပါဘူး လို႔ အျပစ္တင္မေစာလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။
        ဒီလိုကာလမ်ဳိး အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အဂၤလန္က ဦးဇင္းဦးဥတၱရကဦးေဆာင္ၿပီး လန္ဒန္မွာသႀကၤန္ပြဲလုပ္ရင္း သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးတယ္လို႔ ၾကားရပါတယ္။ အဲသည့္ပြဲကို ျမန္မာသံအမတ္လည္း တက္ေရာက္တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ျမန္မာသံအမတ္တက္ေရာက္တာ ျပႆနာလို႔ က်ေနာ္က မျမင္ပါ။ အဂၤလန္ေရာက္ ျမန္မာအသိုင္းအဝုိင္းနဲ႔ျမန္မာသံရံုးတို႔ ဆက္ဆံေရးျပန္လည္ပြင့္လင္းလာတဲ့ကိစၥလို႔ လတ္တေလာအားျဖင့္ ျမင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဦးဇင္းဦးဥတၱရက ဘယ္သူ႔ကိုကိုယ္စားျပဳၿပီး အဆိုပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုကို ဦးသိန္းစိန္ကိုေပးအပ္တာလဲဆိုတာက စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ဦးဇင္းအဆိုအရ ျမန္မာအသုိင္း အဝုိင္းနဲ႔တုိင္ပင္ၿပီးမွ ဒီကိစၥကိုလုပ္တာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။
        သို႔ေသာ္လည္း လန္ဒန္အေျခစုိက္ ျမန္မာအသုိင္းအဝုိင္းအတြင္းက တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူအမ်ားစုရဲ့ အဆိုအရ ဒီလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးဖို႔ကိစၥကို ဦးဇင္းအေနျဖင့္ သူတို႔ကိုတုိင္ပင္ျခင္းမရိွဟု ၾကားသိရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာမွန္ေနတယ္ဆိုရင္ ဦးသိန္းစိန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးတာဟာ ဦးဇင္းတဦးထဲသေဘာဆႏၵနဲ႔ လုပ္တာမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ ေရးတုန္းက စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ သတ္တာ၊ ဖမ္းတာ၊ ႏိွပ္စက္တာ၊ ေထာင္ခ်ခဲ့တာ ေလးႏွစ္နဲ႔ခြန္ႏွစ္လပဲ ရိွပါေသးတယ္။ အဲသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ အခုအစိုးရသစ္မွာလည္း ျပန္ပါေနတာ ဦးဇင္းသတိမထားမိ ေလသလား။ အဲသည့္ လန္ဒန္သႀကၤန္ပြဲကိုတက္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာသံအမတ္ကို ဦးသိန္းစိန္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးမယ့္အစား ဦးဇင္းအေနနဲ႔ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့သံဃာေတာ္မ်ားအပါအဝင္ အျခားေသာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြလႊတ္ေပးဖို႔ ပရိတ္သတ္ေရွ႕မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးလွ ပိုၿပီး ေကာင္းမယ္လို႔ ေထာက္ျပလိုပါတယ္။ ၿဗိတိသွ်ႏုိင္ငံကူးလတ္မွတ္ကိုင္ထားတဲ့ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္ ျပန္လည္ပတ္ဖို႔ သံရံုးကေနဗီဇာလိုတာေၾကာင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေပးတယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ့္တဦးထဲအေနျဖင့္ မထင္ပါ။ ေစတနာအမွားနဲ႔ တပ္ဦးကြ်ံတယ္လို႔သာ ျမင္မိပါတယ္။
        ေနာ္ေဝႏုိင္ငံက ႏိုဗယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီဟာ တခ်ိန္တုန္းက ပါလက္စတုိင္းေပ်ာက္ၾကားေခါင္းေဆာင္ ယာဆာအာရာဖတ္နဲ႔ အစၥေရးေခါင္းေဆာင္ ယစ္ဇတ္ရာဘင္တို႔ကိုပူးတြဲၿပီး ႏိုဗယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးအပ္ ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္မွာပဲ ယစ္ဇတ္ရာဘင္ဟာ အစြန္းေရာက္အစၥေရးလူငယ္တဦးရဲ့လက္ခ်က္နဲ႔ ေသဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ 
အာရပ္နဲ႔အစၥေရးလည္း အခုအထိ တဖက္နဲ႔တဖက္သတ္ျဖတ္ေနဆဲပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္တယ္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္ဆိုတာ စကားလံုးလွသေလာက္ ထင္ထားသလိုမလြယ္ဘူးဆိုတာ တင္ျပလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။ သီရိလကၤာမွာ တမီလ္တုိက္ဂါးသူပုန္တဖြဲ႔ထဲ ရိွခဲ့တာပါ။ ဒါကို အစိုးရကလည္း အင္အားအလြန္အကြ်ံသံုးၿပီး ေခ်မႈန္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အဖြဲ႔ေတြမရိွပါ။ ျမန္မာျပည္မွာက လက္နက္ကုိင္ ဘယ္ႏွစ္ဖြဲ႔ရိွသလဲဆိုတာေရတြက္ရင္ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းထက္ပိုေနပါေသးတယ္။ သံသယေတြကိုမေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္သမွ်၊ တဦးနဲ႔တဦးယံုၾကည္မႈ ေလးစားမႈေတြမရိွသမွ် အဖြဲ႔တုိင္းဟာ သူ တို႔ပုိင္ထားတဲ့၊ ကိုင္ထားတဲ့လက္နက္ကိုစြန္႔လႊတ္မွာမဟုတ္ဖူးဆိုတာ သိဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါဟာ သာမန္ေလာဘထက္ပိုတဲ့ အေျခအေနပါ။
          လူသားတို႔အတြက္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ဳိးကလြဲလို႔ ရလိုမႈေလာဘ တခုခုအေပၚမွာအေျခခံထားၿပီး တျခားေသာပံုစံတခုခုနဲ႔တည္ေဆာက္လိုတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
ေဇာ္မင္း
၁၈ ရက္၊ ဧၿပီလ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္
(ယူတာကဒီေနရာကပါ) http://www.naytthit.net/?p=26503

0 comments:

Post a Comment