ေခတ္ျမစ္ (အျပင္လူရဲဘားမားရုဒ္က
ပထမအပုဒ္ပါခင္ဗ်)
“ျမစ္တျမစ္ျမစ္”ကို ပထဝီေပၚတင္ၾကည့္လွ်င္
သည္ျမစ္ႀကီးဘယ္ကစ။ ဘယ္တုန္းကစ။ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့။ ဘယ္လိုစီးဆင္းသြား။ ဘယ္ၿမိ့ဳ ဘယ္ရြာ
ဘယ္ေနရာေတြျဖတ္စီး။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္က်ယ္ ဘယ္ေလာက္က်ဥ္း။
ဘယ္ေလာက္ရွည္လို႔ဘယ္လိုဆံုး စသည္မ်ား ထြက္လာမည္။
“ျမစ္”ကို ေခတ္ေပၚတင္ၾကည့္လွ်င္
သည္ျမစ္ႀကီးႏွင့္အတူ ဘာသမိုင္းေတြ ေမြးဖြားခဲ့။ ဘာသမိုင္းေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့။
ဘာသမိုင္းေတြ စီးဆင္းခဲ့။ ဘာသမိုင္းေတြ စီးဆင္းဆဲ စသည္မ်ားျမင္လာမည္။
ျမစ္တျမစ္ျမစ္ကို ပထဝီေပၚတင္ၾကည့္သည္မွာ
ျမစ္၏ရုပ္ပိုင္းသေဘာကို ထုတ္ယူလို၍ျဖစ္ၿပီး၊ ျမစ္ကို ေခတ္ေပၚတင္ၾကည့္သည္မွာ
ေခတ္၏အေရြ႔သေဘာကို ေစာေၾကာလို၍ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ပထဝီသေဘာျမစ္သည္
ေခတ္သေဘာျမစ္လိုမဟုတ္။ မတူႏိုင္။ တူလို႔မျဖစ္။ ပထဝီျမစ္တြင္ အစရွိ၏။ အဆံုးရွိ၏။
ေခတ္ျမစ္က ထိုသို႔မဟုတ္။ လူ႔သမိုင္းရွိသေရြ႔တည္၏။ သမနိ ရွည္၏။
ေခတ္တေခတ္သည္ ျမစ္တျမစ္မဟုတ္။ ေခတ္ကိုက
ျမစ္ျဖစ္၏။ ျမစ္တြင္ဇာတိရွိ၏။ ဇာတိတြင္ ေရတစက္ျဖင့္ ခ်က္ျမဳတ္ရ၏။ ခ်က္ျမဳတ္ရာမွ ေခါင္းခ်ရာခရီးတြင္
လက္တက္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလက္ခံၿပီး စည္စည္ပင္ပင္ ရွင္သန္စီးဆင္း၏။
စီးဆင္းရာတေလွ်ာက္တြင္ ေၾကသည့္ ေနရာေၾက၍ ၾကမ္းသည့္ေနရာၾကမ္း၏။
ေၾကေၾကၾကမ္းၾကမ္းစီးဆင္းရင္း ေကြ႔ေကြ႔ေကာက္ေကာက္လည္းရွိရ၏။ မေကြ႔မေကာက္လွ်င္ ျမစ္
မျမည္ေတာ့။
တခါတရံတြင္ ျမစ္သည္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျမန္ျမန္စီးလိုသျဖင့္
ျမစ္က်ိဳးအင္းမ်ားထားခဲ့ၿပီး ဆက္ထြက္ရတတ္ေသး၏။ ျမစ္မွန္လွ်င္ တကမ္းၿဖိဳၿပီး
တေသာင္ထြန္းေပးရ၏။ ေသာင္ထြန္းရင္း ကၽြန္းလည္းေဖၚရ၏။ ေပၚသည့္ကၽြန္းတိုင္းလည္း
ႏံုးတင္ေျမႏု မဟုတ္တတ္။
ျမစ္တြင္ ဗီဇသေဘာရွိ၏။ ထိုဗီဇသေဘာသည္
ဇာတိတြင္ျပ၏။ ဇာတိျပရင္းပင္ ထိုဇာတိခ်ဳပ္၏။ ဇာတိမခ်ဳပ္ခင္ ဇာတ္ရုပ္ေဖ်ာက္၏။
ဇာတ္ရုပ္ေပ်ာက္ ျမစ္တျမစ္သည္ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်န္ခဲ့ၿပီးမွ ပင္လယ္ဝတြင္ေခါင္းခ်၏။
ေခါင္းခ်ရံုျဖင့္ ဝိဉာဥ္ကင္းၿပီဟုမဆိုႏိုင္။ ျမစ္၏ဝိဉာဥ္သည္ အလ်ဥ္မျပတ္
စီးဆင္းေနသည့္ေရျဖစ္၏။ ေရမခမ္းသေရြ႔ ျမစ္မကန္း။
ဧရာဝတီသည္ ျမစ္ ျဖစ္၏။ ျမစ္တျမစ္ မဟုတ္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ေခတ္လည္းျဖစ္၏။ သူ႔ဝိဉာဥ္အလ်ဥ္သည္ မကန္းေသး။ သူ႔ဝိဉာဥ္တြင္
ေခတ္အလ်ဥ္တို႔အား သယ္ပိုးထားဆဲ။ ဧရာဝတီႏွင့္အတူ ေခတ္တို႔စီးဆင္းေနဆဲ။
ျမစ္၏ေခါင္းခ်ရာတြင္ ပင္လယ္ကိုသေႏၶတည္၏။
ျမစ္ေပါင္းစံုဂေဟဆက္ရာမွ ပင္လယ္ကိုဖြားျမင္လာ၏။ သူက ေရစီးညင္သာသည့္ျမစ္
ေရစီးၾကမ္းသည့္ျမစ္ဟုမခြဲျခားပဲ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴေထြးေပြ႔ယူ၏။
ျမစ္ယဥ္ျမစ္ရိုင္းတိုင္းကို သူ႔ထံတြင္ ေရာေႏွာခိုင္းၿပီး၊ ျမစ္တိုင္း၏
သမိုင္းကိုလည္း လက္ခံသိမ္းဆည္းေပးထားေသး၏။ ျမစ္ကိုယဥ္ေက်းေစသည့္ပင္လယ္သည္
တခါတရံတြင္း ရိုင္းစိုင္းလြန္း၏။
ျမစ္သည္ ေခတ္ဟုဆိုလွ်င္ ပင္လယ္သည္
“ေခတ္တို႔၏သမိုင္း”။ ဗီဇသေဘာအရ ပင္လယ္သည္ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးဟန္ရွိေသာ္လည္း ဝန္းက်င္၏
ေစ့ေဆာ္ေမွာက္လွန္မႈေၾကာင့္ တခါတရံတြင္ လိႈင္းထန္၏။ လူ႔သမိုင္းသည္ လိႈင္းထန္၏။
အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္၊ အႏွစ္ႏွင့္အကာ၊ အာဏာႏွင့္ဖီဆန္မႈ၊ ဖိစီးမႈႏွင့္တြန္းလွန္မႈ၊
ဓမၼႏွင့္အဓမၼ၊ အသစ္အေဟာင္းပဋိပကၡ စသည္တို႔ျဖင့္ ေျဗာင္းဆန္ေန၏။ ထိုလိႈင္းမ်ားကား
အစဥ္လႈပ္ခတ္ရင္း အဆက္မျပတ္ရွင္သန္ေန၏။
ေခတ္ဆိုသည့္ျမစ္သည္
သမိုင္းေခတ္မ်ားအားေက်ာပိုးၿပီး ေခတ္သမိုင္းတို႔သိမ္းဆည္းရာ ပင္လယ္သို႔မ်က္ႏွာမူ၏။
တေရြ႔ေရြ႔စီးဝင္ေန၏။
ပင္လယ္ေရာက္လွ်င္ သမိုင္းေခတ္မ်ားဆံုမည္။
စံုလည္း စံုမည္။ သမိုင္းေခတ္မ်ား ဆံုလွ်င္၊ တစံုလံုးကို ျမင္ရ၏။
ေခတ္ျမစ္ႏွင့္လိုက္ပါ စီးေနဆဲတြင္
သမိုင္းကိုျဖတ္ၾကည့္ပါက ေခတ္တျဖတ္အျမင္ သို႔မဟုတ္ ျမစ္တျဖတ္အျမင္ျဖင့္သာ
တင္းတိမ္စရာရွိ၏။
သမိုင္းကို ေခတ္တျဖတ္ (သို႔) ျမစ္တျဖတ္အျမင္သက္သက္ႏွင့္
ေကာက္ကိုင္ၾကည့္ပါမူ ယူစရာ သင္ခန္းစာတခုတည္းကိုသာ ေျပးျမင္မိ၏။ အမွန္က
ေခတ္တိုင္းတြင္ ယူစရာသင္ခန္းစာမ်ားရွိသလို ယူစရာနမူနာမ်ားလည္းရွိ၏။
သင္ခန္းစာယူျခင္းမွာ ေကာင္းသည့္အရာျဖစ္၍ ေနာင္ကို အရင္လိုမမွားဖို႔ျဖစ္၏။
နမူနာမယူႏိုင္လွ်င္ ႏႈန္းစံတန္ဖိုးခ်ိန္ဆဖို႔ တိုင္းစရာမရွိျဖစ္တတ္၏။
နမူနာမယူလွ်င္ အရင္လိုေနာင္ကိုလည္း မွားတတ္စရာရွိေသး၏။
ပင္လယ္ေရာက္မွ
တစံုလံုးကိုျမင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပင္လယ္ေရာက္မွ တစံုလံုးကိုၾကည့္ရမည္ဟု မဆိုလို။
ျမစ္တျဖတ္အျမင္ကို ပင္လယ္ေပၚလွမ္းတင္ၾကည့္ႏိုင္ပါမူ သင္ခန္းစာေရာ နမူနာပါ
ခပ္ေရးေရးေတာ့ ျမင္ႏိုင္စြမ္းမည္ထင္၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ မတ္ ၂ဝ၁၁
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ မတ္ ၂ဝ၁၁
0 comments:
Post a Comment