BurmaDemocracy, 4 May 2019
ရဲေဘာ္ဘဝင္း (ရဲေဘာ္ထြန္းမွ ရဲေဘာ္ဘဝင္း နာမည္နဲ႔ ေရးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
• မင္းလတ္ရဲေခါင္အေၾကာင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္
သူနဲ႔ မရင္းႏွီးပါ။ သူ႕အႏုပညာ စာေတြလည္း မဖတ္ဖူးပါ။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၆၉ ကေန သူကြယ္လြန္တဲ့ (၁၉၇၆ လို႔ထင္တယ္) အထိကာလပိုင္းမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကေလး ပတ္သက္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူနဲ႔ ပီကင္းမွာ အတူေနခဲ့ဖူးတဲ့ ရွမ္းရဲေဘာ္ လင္မယားဆီက သူ႕အေၾကာင္းကို ၾကားထားတယ္။ ရွမ္းစကားကို သူတို႔သင္ေပး တာ လပိုင္းအတြင္း ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ တတ္သြားေၾကာင္း၊ ရွမ္းစာလည္း တတ္သြားေၾကာင္း၊ သူတို႔နဲ႔ အတူ ရွမ္းစာကို လက္တင္ အကၡရာနဲ႔ ျပဳျပင္ဖို႔ လုပ္ၾကေၾကာင္း စတာေတြ သိထားရတယ္။
တျခားရဲေဘာ္ေတြ ဆီကလည္း သူ ဗမာျပည္ရဲ႕ ေျမေပၚနင္းမိတဲ့အခါ ပထမဆုံး လုပ္တာဟာ ေလးဘက္ေထာက္ၿပီး ေျမ ႀကီးကို အၾကာႀကီး ကုန္းနမ္းတဲ့ အေၾကာင္း၊ မ်က္ရည္ေတြ လည္း က်ေနေၾကာင္း သိရတယ္။
ေနာက္ေတာ့ လူခ်င္း ခဏတျဖဳတ္ ႀကဳံတယ္။ သူက သူ႕ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္တယ္။ "စာပညာရွင္" ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ‘စာေပ’ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ‘ေပ’ဆိုတာက ေရွးေခတ္က စာ ျဖစ္လို႔ သူက စိတ္မဝင္စားေၾကာင္း၊ ‘စာ’ကိုပဲ စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း၊ တဆင့္ျမႇင့္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေျပာ ပါတယ္။ နားေထာင္တာပဲ လုပ္လိုက္ၿပီး ဘာမွ မွတ္ခ်က္ မေပးလိုက္ပါ။
သူက ကခ်င္စကား ေကာင္းေကာင္းတတ္ေနၿပီး ကခ်င္စာျမႇင့္တင္ေရးကို လုပ္ေနေၾကာင္း ေနာက္ေတာ့ ၾကားရတယ္။ ဘာသာစကား တခုကို သင္ယူတာမွာေတာ့ အလြန္ထူးခၽြန္ တာ ေသခ်ာပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ သူနဲ႔ မႀကဳံေတာ့ပါ။ တခါမွာေတာ့ သူ႕ကို ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေတြ႕လိုက္ရလို႔ မုတ္ဆိတ္ရိတ္ ဂ်ဳတ္နဲ႔ ဓားေတြ ဝယ္သြားၿပီး တကူးတက သြားေပးမိတယ္။
အဲဒီက်ေတာ့မွ သူက သူဟာ အခု ‘စာပညာရွင္’ မလုပ္ ေတာ့ဘူး။ ‘သေဘာတရားေရး ပညာရွင္’ လုပ္ေနေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ‘လီနင္ဝါဒ’ကို တိုးခ်ဲ႕ၿပီး ‘မင္းလတ္ရဲေခါင္ ဝါဒ’ကို ေရးေနေၾကာင္း အမ်ားႀကီး ေျပာပါတယ္။ သေဘာတရား ပညာရွင္ျဖစ္လို႔ မုတ္ဆိတ္ေမြး ႏႈတ္ခမ္းေမြး ပါးမုန္းေမြးေတြ တမင္ေမြးထားတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
တေနကုန္ သူ ရွင္းျပတာေတြကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္
+ သူက ေမာ္စကို၊ ပီကင္းမွာ သေဘာတရားေရး ေလ့လာခဲ့သူမဟုတ္လို႔ ဟိုက ႐ိုက္သြင္းတဲ့ သေဘာတရားေတြ သူ႕မွာ မရွိဘူး။
+ သူက လီနင္လိုပဲ အေရွ႕ဥေရာပတခြင္ လွည့္လည္ၿပီး ေလ့လာခဲ့ရသူ ျဖစ္တယ္။ လီနင္ေလၽွာက္ခဲ့တဲ့လမ္း၊ လီနင္ နင္းခဲ့တဲ့ ေက်ာက္တုံးေတြကို နင္းေလၽွာက္ရင္း လီနင္ဝါဒကို တိုးခ်ဲ႕တဲ့ ‘မင္းလတ္ရဲေခါင္ဝါဒ’ကို သူ ရရွိခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
+ ခင္ဗ်ားတို႔က ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ေနရေတာ့ ဘယ္လိုမွ သေဘာတရားကို ႀကံဆခ်ိန္ မရွိဘူး။ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ မာ့က္စ္ဝါဒ-လီနင္ဝါဒ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မရွိဘူး။
+ သူ႕ရဲ႕ ‘မင္းလတ္ရဲေခါင္ဝါဒ’ က်မ္းစာအုပ္ႀကီး ေရးၿပီးရင္ ပါတီဗဟိုသို႔ ပို႔လိုက္မယ္ - ဆိုတာေတြပဲ။
သူ႔ေရာဂါ မေသးဘူးဆိုတာ သိရၿပီးေနာက္မွာ သူ႔စာအုပ္ႀကီး ေရာက္လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ထူတယ္။ စာမ်က္ႏွာ ရာခ်ီ ရွိတယ္။ ‘သူ႕ဝါဒ’ ကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ တကမၻာလုံးရွိ လူမ်ိဳးတိုင္း ခြဲထြက္ၾက။
ဗမာျပည္မွာလည္း ခြဲထြက္ၾက။ လူဦးေရအနည္းအမ်ား၊ နယ္ေျမအက်ယ္အဝန္း ဘာမွ ကန္႔သတ္မထားနဲ႔။ တကမၻာလုံးမွာ တိုင္းျပည္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းခ်ီၿပီး ရွိေပေစ။ အဲသလိုပဲ ဗမာျပည္မွာလည္း တိုင္းျပည္ေလးေတြ ေပၚလာေပ့ေစ၊ ၿပီးမွ ဆႏၵအေလ်ာက္ ေပါင္းစည္းၾကဖို႔ ‘မင္းလတ္ရဲေခါင္ ဝါဒ’ နဲ႔ စည္း႐ုံးရမယ္။
စည္း႐ုံးလို႔ ရသူေတြကိုစုေပါင္းၿပီး “ဧရာလြင္” (ဧရာ၀တီ+ သံလြင္) ျပည္ေထာင္စု’ တည္ေထာင္ဖို႔ပဲ။
ဒါကို သူက က်မ္းတေစာင္လို ေရးထားတာပါ။ ပါတီဗဟိုက လွည့္ဖတ္တယ္။ ေခၚၿပီး ေဆြးေႏြးဖို႔ စီစဥ္တယ္။
အဲဒီကာလမွာပဲ သူက တ႐ုတ္ျပည္မွာ ‘လင္ေျပာင္ေဝဖန္ေရး၊ ကြန္ျဖဴးရွပ္ ေဝဖန္ေရး’ လုပ္သလို ‘ဗသိန္းတင္ ေဝဖန္ေရး’ ‘ဗကပ ေဝဖန္ေရး’ ပိုစတာေတြ ေရးၿပီး ေဈးထဲမွာ လိုက္ကပ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗဟိုက အျမန္ပဲ ေခၚၿပီး ေဆြးေႏြးရတယ္။ သူ ေျပာတာရဲ႕ အခ်ဳပ္က -
+ ‘မင္းလတ္ရဲေခါင္ ဝါဒ’ကို ပါတီက လက္ခံရင္ ‘ဗသိန္းတင္ ဝါဒ’ ဆိုၿပီး ထုတ္ျပန္ဖို႔ သူလက္ခံႏိုင္တယ္။ သူ႕နာမည္ မပါလည္းရတယ္။
+ လက္မခံရင္ သူက ပါတီထဲက ထြက္ၿပီး သူ႕ဝါဒကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ျဖန္႔မွာပဲ။ ပိုစတာေတြ ကပ္မွာပဲ။
BIA ကို အားက်ၿပီး SSA , KIA လုပ္ေနသူေတြကို အားေပးမွာပဲ။ (ဗမာနီ၊ ဗမာျဖဴတိုက္ေနတဲ့ ‘ဗမာ့အခက္’ကို ‘ရွမ္း၊ ကခ်င္အခ်က္’ ဆိုၿပီး SSA, KIA က လုပ္ေနၾကခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ ရွမ္းနဲ႔ မတိုက္ရေပ မယ့္ ကခ်င္နဲ႔ တိုက္ေနရခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။)
သူ႕ေတာင္းဆိုခ်က္ကို (ဗဟို)က ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကို “ကာလတခု အနားယူၿပီး တကမၻာလုံးကအေျခအေနကို ေလ့လာပါ။ အာဖရိက၊ လက္တင္အေမရိက၊ အာရွက အေျခအေနေတြ ေလ့လာဖို႔ စီစဥ္ေပးမယ္”လို႔ ဗဟိုက ေျပာေတာ့ သူက ပြဲၾကမ္းလာတယ္။
သခင္ဗသိန္းတင္ကို လက္ၫႈိးထိုးၿပီး “ခင္ဗ်ားက ထားဝယ္ လူမိုက္၊ က်ဳပ္က လမ္းမေတာ္ ဖိုးတုတ္ရဲ႕တူ၊ ရန္ကုန္လူမိုက္။ အမိုက္ၿပိဳင္ၾကမယ္ ဆိုၿပီး အစည္းအေဝး ခန္းထဲကေန ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီး ထြက္သြားတယ္။
ပိုစတာတိုက္ပြဲက ေဈးထဲမွာပဲ မကေတာ့ဘဲ ေနရာတကာမွာ လုပ္လာတယ္။ သူနဲ႔ခင္တဲ့ ကခ်င္ ရဲေဘာ္ ေတြကေတာင္ သူ႕ကို ေရွာင္ၾကတယ္။ KIA ဆီကို သြားဖို႔ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ျမႇဴဆြယ္လို႔ မရ ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ပိုစတာတိုက္ပြဲ ဆင္လည္း ဘယ္သူမွ ဗမာစာ မတတ္တဲ့၊ ကခ်င္စာမတတ္ တဲ့ ‘၀’ေျမာက္ကို ပို႔ထားရတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လည္း မဟုတ္၊ အက်ယ္ခ်ဳပ္လည္း မဟုတ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထားတာပဲ၊
ဒါကို ခ်က္ေကာင္းယူၿပီး သူက အက်ဥ္းခ်ထားတဲ့ ကခ်င္သုံ႔ပန္းတေယာက္ကို စည္း႐ုံးၿပီး ေထာင္ေဖာက္ေျပးဖို႔ စီစဥ္ တယ္။ ေျပးၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ဒီတခါေတာ့ ‘၀’ စကား သင္မထားမိလို႔၊ ၀နယ္ထဲက လြတ္ေအာင္ မေျပးႏိုင္ဘဲ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနလို႔ ေထာင္ေစာင့္ေတြက လိုက္လံပစ္ခတ္ ဖမ္းဆီးတာေၾကာင့္ ေသသြားတာပဲ။
ဘယ္ရက္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္ႏွစ္ဆိုတာကို မွတ္မထားလို႔ အတိအက် မေရးႏိုင္ပါဘူး။
• သူ႕အေၾကာင္းကို ဘာ့ေၾကာင့္ ေရးရသလဲ
NLD က ေ႐ြးေကာက္ပြဲ သပိတ္ေမွာက္ေတာ့ ဂ်ာနယ္တခုက
ရဲေဘာ္ေဌးတို႔ တစု စစ္အစိုးရကို အာခံလို႔ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္း ေၾကာင္းကို ဆက္တိုက္ေရးတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ‘၄၀’ ေက်ာ္၊ ‘၅၀’ေက်ာ္က ဓာတ္ပုံေတြ ေဖာေဖာသီသီ သုံးတယ္။
ရဲေဘာ္ေဌးတို႔ တစု စစ္အစိုးရကို အာခံလို႔ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္း ေၾကာင္းကို ဆက္တိုက္ေရးတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ‘၄၀’ ေက်ာ္၊ ‘၅၀’ေက်ာ္က ဓာတ္ပုံေတြ ေဖာေဖာသီသီ သုံးတယ္။
အဓိပၸာယ္က ရွင္းတယ္။ စစ္အာဏာကို အာခံရင္ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းဘူး - ဆိုတာ NLD ကို ေစာင္းေျမာင္း ၿခိမ္းေျခာက္ တာပဲ။ ဒါက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီက ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့ နည္း။
အခု ေ႐ြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့ ရဲေဘာ္ေဌးတို႔အေၾကာင္း မေရးေတာ့ဘူး။ အေရွ႕ေျမာက္က အေၾကာင္းကို လွည့္လာတယ္။ ‘
'ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔’ အစုကို ပြဲထုတ္ဖို႔ ျပင္လာတယ္။
‘ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔’ အစုက အေရွ႕ေျမာက္မွာ က်င္လည္ခဲ့သူေတြပဲ။ အရင္းလဲလို႔ အဖ်ား ထင္း ျဖစ္ရသူေတြပဲ။ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ကို မႀကဳံဖူးၾကဘူး။ မင္းလတ္ရဲေခါင္ နဲ႔လည္း မေတြ႕ လိုက္ၾကရဘူး။ ရဲေဘာ္ေဌးတို႔အေၾကာင္း ေရးတုန္းက အဲဒီဂ်ာနယ္က မင္းလတ္ရဲေခါင္ ‘ျဖဳတ္ထုတ္သတ္’ ခံရသလိုလို ဘာလိုလို ေဝ့လည္လည္ ေရးတာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျဖစ္မွန္က ဘာဆိုတာကို သိေစခ်င္လို႔ ေရးတာပဲ။
ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ‘ဗကပ’ ရဲ႕ ရယ္ဒီကယ္ (ျပတ္သားတဲ့) လမ္းစဥ္ တစခန္း ထလာမွာကို ေၾကာက္လို႔၊ NLDနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ ‘ရယ္ဒီကယ္လမ္းစဥ္’ကို မလိုက္မိေစဖို႔ ေဘးဆီးရန္ကာ သေဘာ လုပ္လာေနလို႔ ေရးတာပါပဲ။
ကြယ္လြန္သြားသူ (ဘာမွ ျပန္ၿပီး ေျဖရွင္းခ်က္ မေပးႏိုင္သူ) ကို ဖိေထာင္းတဲ့ အလုပ္က ေအာက္တန္းက်တယ္။ ႐ြံစရာ ေကာင္းတယ္။ ဒီလိုအလုပ္မ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး။
မင္းလတ္ရဲေခါင္ဟာ ေရွ႕တမ်ိဳး ကြယ္ရာတမ်ိဳး လုပ္တတ္သူ မဟုတ္တာကိုေတာ့ အထက္မွာ ေရးခဲ့တာ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ရွင္းပါတယ္။
‘စာ ပညာရွင္’ လုပ္ေနတုန္းက သူနဲ႔ အလြတ္သေဘာေတာ့ ေဆြးေႏြးဖူးတယ္။ စာေတြကို အရမ္းကာေရာ ျပင္တာ မလုပ္သင့္ဘူး။ ဗမာရဲ႕- (က) (ခ) လိုပဲ ရွမ္းမွာ က ခ ေတြနဲ႔ စာရွိၿပီးသားပဲ။ အဲဒါကို လက္တင္အကၡရာနဲ႔ လဲေပးရင္ ရလဒ္ေကာင္း ထြက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး ထင္တယ္လို႔ ေျပာဖူးတယ္။ သူက ဇြတ္တိုးၿပီး လုပ္တာ မေတြ႕ရဘူး။
သူက ‘စာပညာရွင္’ ကေန ‘သေဘာတရား ပညာရွင္’အျဖစ္ ကူးဖို႔ စိတ္ကူးရွိသြားလို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ တယ္။
သူသာ အခုထိ အသက္ရွင္ေနေသးရင္ အေရွ႕ ဥေရာပ၊ အာဖရိကနဲ႔ အာရွ အလယ္ပိုင္းမွာ တိုင္းျပည္သစ္ေတြ ေပၚလာတာ၊ လူမ်ိဳးလိုက္ မ်ိဳးျဖဳတ္ၾကတာကို ေတြ႕ရင္၊ ဗမာျပည္ မွာခြဲထြက္သူေတြကို စစ္အစိုးရက ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ုံးသြားတာ ေတြ႕ရင္ သူ႕‘ဧရာ- လြင္ စီမံကိန္း’ ကို တမ်ိဳးျပဳျပင္ဖို႔ စဥ္းစားလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
သူ႕စဥ္းစားနည္းအတိုင္း သခင္စိုး စဥ္းစားဖူးတယ္။ ပါတီထဲ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ လွမင္း (ရွမ္းျပည္) တို႔လို အလံနီေဟာင္း ေတြလည္း လက္ေတြ႕လုပ္ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းေတာ့ သူ႕ကို (သူ အစည္းအေဝးခန္းက ေဒါနဲ႔ ေမာနဲ႔ ထြက္သြားၿပီးေနာက္) ေဆြးေႏြးဖူးတယ္။
ရွမ္းအမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ အင္း အမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ပေလာင္ လီေရွာ- စတဲ့ အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေတြကို လွမင္း (ရွမ္းျပည္) တို႔က ခြဲထြက္ဖို႔ ဖြဲ႕ဖူးတာပဲ။ ဦးဗေဆြနဲ႔ သခင္သာခင္တို႔က အဲဒီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေတြကို ႀကိတ္ၿပီး စည္း႐ုံး လိုက္ေတာ့ ပါသြားၾကၿပီး အားလုံး လက္နက္ခ်ၾကတာ နဲ႔ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ၾကတာပဲ- လို႔ ရွင္းျပတယ္။ သူ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူး။
သူ႕သေဘာတရားကို လက္ေတြ႕လုပ္ ၾကည့္သင့္တယ္လို႔ပဲ ေျပာတယ္။ လက္နက္ခ်ဖို႔ေတာ့ သူ႕စဥ္းစားမႈထဲ မပါဘူး- လို႔ ေျပာတယ္။ သူ႕ကို အကဲျဖတ္ရ ခက္ပါတယ္။
(ရဲေဘာ္ဘဝင္း)
အေရးေတာ္ပုံဂ်ာနယ္ (အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၄)
အေရးေတာ္ပုံဂ်ာနယ္ (အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၄)
0 comments:
Post a Comment