ေဂ်ာ့ခ်္ေဝၚရွင္တန္ကေန
အိုဘားမားအထိဟာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုလို႔တြင္လာမ ယ့္ေျမကို အျခားတေနရာရာေတြကေန ေရႊ႔ေျပာင္းအေျခခ် လာၾကတဲ့သားစဥ္ ေျမးဆက္ေတြပဲ။
ပံုေတာင္ပံုညာ ပရိုင္းမိတ္ကေန သမၼတဦးဗိုလ္သိန္းစိန္အထိ ဗမာျပည္လို႔ျဖစ္လာမယ့္ေနရာကို
ေရာက္လာၾက သူေတြဟာလည္း အျခားတေနရာရာေတြ ကေန ေျပာင္းေရႊ႔အေျခခ်ေနလာၾကသူေတြခ် ည္းပဲ။
အရင္ေရာက္သူနဲ႔ ေနာက္ေရာက္သူပဲကြာတယ္။ လူ႔အသိတရားနဲ႔ဘာသာေရးမ်ားလည္း ထိုနည္းနွင္နွင္ပဲ။
ဘယ္သူက ဘယ္ဘာသာကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔စထြင္ထြင္
မိဘဘိုးဘြားမ်ားယူတဲ့ အယူမွာလူလာ ျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီအယူနဲ႔ႀကီးျပင္းရတာ အျခားအယူနဲ႔အျခားလူမ်ားထက္
ပိုျမင့္သေယာင္ျမတ္သေယာင္စိတ္ကူးေတြးထင္မႈဟာ စိတၱဇဆန္ဆန္ ဗလာသက္သက္အနွစ္မဲ့မႈသာပဲ။
ဒီေနရာမွာ အဲ့သလိုအယူအေကာက္ရွိတဲ့ ဘယ္ဘာသာဝင္ကိုမဆို ဆိုလိုတာပဲ။ ဘာသာတိုင္း ဘာသာတိုင္းက
ဘာသာတိုင္းဘာသာတိုင္းကို မိစၦာဒိဌိလို႔? အယူမွားလို႔တံဆိပ္ကပ္ၿပီး အျခားသူတို႔ရဲ့ေသသည္၏အျခားမဲ့လားရာဂတိကို မိမိစိတ္ႀကိဳက္တီထြင္ထားတဲ့အရပ္ ေတြဆီ ႀကိဳတင္ျပဌာန္း ပို႔ပစ္ထားၿပီးသားခ်ည္းပဲ။
သူ႔အယူမွာ ခင္ဗ်ားဟာမိစၦာပဲ၊ သူ႔ငရဲမွာျဖစ္မယ့္ သစ္ငုတ္ပဲ။ ခင္ဗ်ားအယူမွာ သူဟာအဝိဇၨာပဲ။
သူ႔အပယ္မွာလားမယ့္ တိတၳိပဲ။ ဘာမ်ားထူးၿပီးျခားနားသလဲ။ ဘာ ဘာသာအယူမွာမွမတည္တဲ့ အေတြးအေခၚအရ
အေျခာက္တရား အေျမွာက္တရားကေန လြတ္ေျမာက္ေနတဲ့သူကို ခင္ဗ်ားတို႔ဘံုရန္သူအျဖစ္ အၿပီးအျပတ္ေခ်မႈန္းနိုင္စြမ္း
မရွိဘူးမဟုတ္လား။ ေခ်မႈန္းလို႔လည္း ဘယ္တုန္းကမွ မရခဲ့ဘူးမဟုတ္လားလူ႔အႏၶတို႔။ ခင္ဗ်ားတို႔အခ်င္းခ်င္းအယူျမတ္/ လူျမတ္ၿပိဳင္ရင္း ေခ်မႈန္းၾကရင္းေၾကျပဳဥ္းကုန္ၾကေ တာ့မွာလို႔ မေတြးမိဘူးလားလူ႔အႏၶတို႔။
ဘာသာအယူတို႔ရဲ့ေကာင္းျမတ္တဲ့အျခားဘက္မ်က္နွာစာ ဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ေၾကာင့္ညစ္ႏြမ္းခဲ့ရ
အဆင္းအလွပ်က္ခဲ့ရၿပီလူအႏၶတို႔။ ေသြးေခ်ာင္းစီးေနရတာနဲ႔တင္ ေလာကေၾကပ်က္ရလွ၊
ေသြးဆာေနတဲ့ခင္ဗ်ားတို႔နွလံုးသာ းကို သူတပါးဇီဝနဲ႔ယဇ္ပူေဇာ္ေနရတာနဲ႔တ င္
ကမၻာနာလွၿပီလူ႔အႏၶတို႔။ ဘာသာအယူေနာက္လိုက္ျဖစ္ၾကရာမွာလည ္း
အရင္ေနာက္လိုက္ျဖစ္သူနဲ႔ ေနာက္မွေနာက္လိုက္ျဖစ္သူ ဒါပဲကြာတယ္။
ဘာမ်ား မန္တက္ယစ္မူးစရာရွိပါသလဲ။ ဘယ္သူကအိမ္ရွင္ ဘယ္သူကဧည့္သည္ရယ္လို႔ မရွိ။ ေလာကီ/ေလာကုတၱရာဆိုင္ရာမွာ အနတၱအျမင္ခံယူသူက လူကို/ဘာသာကို အိမ္ရွင္ဧည့္သည္ဆိုေလေတာ့ သူယံုၾကည္မွာမစူးနစ္ပဲ ဦးေနွာက္နဲ႔အေတြးအေခၚမွာ ေလာကဖ်က္အေတြး ကူးစက္ေနတဲ့အတၱေဘာႀကီးမ်ွလို႔ ျမင္စရာမျဖစ္ေပဘူးလား။ (မိစၦာနဲ႔တိတၳိတို႔ကိစၥ)
ေသြးဆာေနတဲ့ခင္ဗ်ားတို႔နွလံုးသာ
ကမၻာနာလွၿပီလူ႔အႏၶတို႔။ ဘာသာအယူေနာက္လိုက္ျဖစ္ၾကရာမွာလည
ဘာမ်ား မန္တက္ယစ္မူးစရာရွိပါသလဲ။ ဘယ္သူကအိမ္ရွင္ ဘယ္သူကဧည့္သည္ရယ္လို႔ မရွိ။ ေလာကီ/ေလာကုတၱရာဆိုင္ရာမွာ အနတၱအျမင္ခံယူသူက လူကို/ဘာသာကို အိမ္ရွင္ဧည့္သည္ဆိုေလေတာ့ သူယံုၾကည္မွာမစူးနစ္ပဲ ဦးေနွာက္နဲ႔အေတြးအေခၚမွာ ေလာကဖ်က္အေတြး ကူးစက္ေနတဲ့အတၱေဘာႀကီးမ်ွလို႔ ျမင္စရာမျဖစ္ေပဘူးလား။ (မိစၦာနဲ႔တိတၳိတို႔ကိစၥ)
စက္မႈလယ္ယာမျဖစ္ေသးလို႔၊
စက္မႈမထြန္းကားေသးလို႔၊
သီးနွံစပါးရဖို႔ ႏြားနဲ႔အတူဖက္ရုန္းရလို႔၊
ယံုၾကည္ရာျမစ္ဖ်ားဟာ
ႏြားသတၱဝါကိုအထြဋ္အျမတ္ထားတဲ့အရ ပ္ကစီးဆင္းလာလို႔၊
၅၅ဝ နိပတ္ေတာ္ထဲ ႏြားလားဥႆဘအျဖစ္ ဘဝတစ္ခုရွိခဲ့ဘူးလို႔၊
ႏြားကိုေက်းဇူးရွင္အျဖစ္သေဘာထား တဲ့၊
ပညာလည္းဟုတ္တိပတ္တိဆည္းပူးခြင့္ မရရွာသလို
ကိုယ္တိုင္လည္းေထာက္ခ်င့္ဆင္ျခင ္နိုင္စြမ္းပါးရွားတဲ့
ေရႊျပည္ႀကီးဇာတိဖြား အေၾကာင္းသင့္လို႔ဒီေရာက္လာတဲ့အမ ိအဖေတြနဲ႔
ဒီမွာေမြးဒီမွာႀကီး ဒီကပညာေရးစနစ္ ဒီကလူေနမႈပံုစံ
ဒီကအေတြးအျမင္နဲ႔ယဥ္ပါးတဲ့သားသမ ီးတို႔အၾကားမွာ
ႏြားဟာ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္လိုက္၊
အဟိတ္တိရိစၦာန္ျဖစ္လိုက္၊
သနားစရာေကာင္းလိုက္၊
စားစရာေကာင္းလိုက္နဲ႔၊
တမိုးေအာက္မွာ
၂ ေနရာ အခ်ထားခံရရွာတဲ့ႏြားခမ်ာ
ဗ်ာမ်ားရရွာတယ္။ (မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားကႏြားကိစၥ)
စက္မႈမထြန္းကားေသးလို႔၊
သီးနွံစပါးရဖို႔ ႏြားနဲ႔အတူဖက္ရုန္းရလို႔၊
ယံုၾကည္ရာျမစ္ဖ်ားဟာ
ႏြားသတၱဝါကိုအထြဋ္အျမတ္ထားတဲ့အရ
၅၅ဝ နိပတ္ေတာ္ထဲ ႏြားလားဥႆဘအျဖစ္ ဘဝတစ္ခုရွိခဲ့ဘူးလို႔၊
ႏြားကိုေက်းဇူးရွင္အျဖစ္သေဘာထား
ပညာလည္းဟုတ္တိပတ္တိဆည္းပူးခြင့္
ကိုယ္တိုင္လည္းေထာက္ခ်င့္ဆင္ျခင
ေရႊျပည္ႀကီးဇာတိဖြား အေၾကာင္းသင့္လို႔ဒီေရာက္လာတဲ့အမ
ဒီမွာေမြးဒီမွာႀကီး ဒီကပညာေရးစနစ္ ဒီကလူေနမႈပံုစံ
ဒီကအေတြးအျမင္နဲ႔ယဥ္ပါးတဲ့သားသမ
ႏြားဟာ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္လိုက္၊
အဟိတ္တိရိစၦာန္ျဖစ္လိုက္၊
သနားစရာေကာင္းလိုက္၊
စားစရာေကာင္းလိုက္နဲ႔၊
တမိုးေအာက္မွာ
၂ ေနရာ အခ်ထားခံရရွာတဲ့ႏြားခမ်ာ
ဗ်ာမ်ားရရွာတယ္။ (မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားကႏြားကိစၥ)
စစ္အာဏာနဲ႔စစ္မင္းဆက္ကိုအတိအလင္ းထူေထာင္ခဲ့(ခုတိုင္လည္း
ဗိုလ္ဆိုးဗိုလ္ယုတ္ေတြလက္မွာ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေနဆဲ)တဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔အေပါင္းအပါတသိုက္ ရဲ့
တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအေပၚ ဆိုးယုတ္တဲ့လုပ္ရပ္မွန္သမွ်ကိုဆ န္႔က်င္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရးနိုင္သေလာက္လုပ္ေပမယ့္ ခေပါင္းနဲ႔ဒူးယားစီးကရက္ကို လြမ္းမိတာေတာ့အမွန္ပဲ။ ေျပာမယ့္သာေျပာရတာပါ
သူ႔စီးကရက္ေတြနဲ႔ သူ႔သရုပ္သကန္ဟာတထပ္တည္းက်ပါတယ္။ သူ႔စီးကရက္ေတြရဲ႔အနွစ္သာရၾကာၾကာမခံသလို
စစ္အာဏာမ်က္နွာဖံုးလည္း တမြန္းေတာင္မတည့္ဘူး ကြာက်တာပါ။ ခေပါင္းက ေနာက္ပိုင္းမွာ အစီခံနဲ႔ထုတ္လာသလို
ပုပၸါးဆိုၿပီးလည္း ေနာက္တမ်ိဳးထပ္ထုတ္တယ္။ ပရုပ္ေအးဆိုၿပီး တလိပ္လံုးအျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္လည္းထြက္ေသးတယ္။ ေျပာရင္ ခေပါင္းနဲ႔ဒူးယားေတာင္မွ ရန္ကုန္နဲ႔ပခုကၠဴဆိုၿပီးကြာတယ္။
(ေဘးပိတ္နဲ႔ဖင္ပိတ္ဆိုၿပီးဗူးပိတ္ပံုပိတ္နည္းကြာၿပီး ေစ်းလည္းနည္းနည္းကြာတယ္) ေဆးစပ္နည္းနည္း
ကြာတယ္။ ရန္ကုန္က လူႀကိဳက္မ်ားတယ္။ တခါ အလိပ္နွစ္ဆယ္ဝင္ ဒူးယားမွာဗူးေပ်ာ့ဗူးမာေတြထြက္သ လို
အလိပ္ငါးဆယ္ဝင္ သံဗူးလည္းထြက္တယ္။ ေျပာရင္ ထြက္စနဲ႔ ၈၈ မတိုင္ခင္ကာလေတြအထိ ေသာက္ေကာင္းတုန္းပဲ။
ေစ်းလည္းသိတ္မႀကီးေတာ့ လူေတြဝယ္ေသာက္နိုင္တယ္ထားပါေတာ့။ ေနာက္ပိုင္း ထံုစံအတိုင္း
ေမွာင္ခိုျဖစ္ေတာ့ႀကီးသြားတယ္။ တခါ အရည္အေသြးကလည္း က်လိုက္လာတယ္။ ေဆးေခါင္းေတြပြလာတယ္
မက်စ္ေတာ့ဘူး။ ေခ်ာင္လာတယ္။ မီးညိွရံုရွိေသး တစ္ဝက္ေလာက္က်ိဳးသြားတာမ်ိဳး၊ ဖင္စီခံေကာ္ေတာင္မၿမဲလို႔
ဗူးထဲတင္ အစီခံကၽြတ္ေတြပါ ပါလာတာမ်ိဳးေတြျဖစ္လာတယ္။ ဒီၾကားထဲ လက္လိပ္အတုေတြကလည္း ဒလမန္းၾကမ္းထြက္ လာတယ္။
ေျပာရရင္ အဲ့ေဆးလိပ္ေတြဟာ လတ္သာလတ္လို႔ကေတာ့ တယ္ေသာက္ေကာင္းတဲ့ေဆးစပ္ေတြပါ။ တဗူးလံုးေဖါက္မစစ္ခင္
လတ္မလတ္မိႈတက္မတက္သိရေအာင္ ဗူးေထာင့္ေလး ေရွ႔သြားဖ်ားနဲ႔ကိုက္ အေပါက္ေသးေသးေလးေဖါက္ၿပီး
အထဲကအနံ႔ကိုပါးစပ္နဲ႔ရႉသြင္း လည္ေခ်ာင္းကေနတဆင့္ နွာေခါင္းထဲအနံ႔ခံၾကည့္တဲ့အခါ ေဆးမ်ားလတ္လို႔ကေတာ့
ရတဲ့အနံ႔ဟာ တကယ့္ကိုစြဲမက္စရာ။ ဗိုလ္ေနဝင္း ခေပါင္း၊ ဒူးယားနဲ႔ပုပၺါးမွာ ဆိုရွယ္လစ္အတုအေယာင္နဲ႔
စစ္အာဏာထူေထာင္စက လယ္သမားညီလာခံႀကီးေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲက်င္းပေပး၊ လယ္သမားေတြကို ဦးႀကီးေတြေခၚၿပီး”လယ္လုပ္သူလယ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္”နဲ႔
”လယ္လုပ္သူလယ္ပိုင္ခြင့္”ကို နွစ္ေပါက္တစ္ေပါက္ရိုက္ ေအာင္ပြဲခံခဲ့တဲ့အထိမ္းအမွတ္စီးကရက္ေတြပါ။
၁၉၆၂ မတ္ ၂ ရက္ေန႔မွာ စစ္အာဏာစတည္ခဲ့တာကို ေတာင္သူလယ္သမားေန႔ရယ္လို႔ ခုတိုင္ မေျပာင္းမလဲေခၚေနတာကိုျပင္ပစ္ဖိ ု႔
ခုထက္ပို စုၾကစည္းၾကဝန္းၾကဝိုင္းၾကနိုင္ရ င္ ပိုေကာင္းမယ္ေတြးမိတယ္။ ဒီေလာက္ ေျမသိမ္းယာသိမ္းေတြလုပ္ၿပီး
ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ့ဘဝေတြကိုပါ သိမ္းၿပီး ဖ်က္ဆီးေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳး အစိုးရမ်ိဳး
စနစ္မ်ိဳးေအာက္မွာမို႔ အင္တိုက္အားတိုက္လုပ္ရင္ ပိုလြယ္ပိုျမန္မယ္ ထင္တာပဲ။ လယ္သမားမွာလယ္မရွိရင္
ယာသမားမွာယာမရွိရင္ ဘဝမရွိေတာ့တာပဲ။ လယ္ယာအဖ်က္ခံရတာဟာ ဘဝအဖ်က္ခံရတာပဲ။ သူတို႔ဘဝကိုဖ်က္တာဟာ
သူတို႔ရွင္သန္ရပ္တည္မႈကို ဖ်က္တ ာပဲ။ ဘဝအသက္အဖ်က္ခံရသူဆိုတာ ဘဝအသက္အတြက္အသက္ဘဝေတြေပးၿပီး
ျပန္တိုက္ ယူမွာပဲ။ ယူလည္းယူရမွာပဲ။ တရားတဲ့ကိစၥပဲ။ လယ္သိမ္းယာသိမ္းေျမသိမ္း ခံေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားရဲ့
ဘဝအတြက္အသက္ရွင္သန္မႈအတြက္တိုက္ တဲ့တိုက္ပြဲေတြကို ေရာက္တဲ့အရပ္ကေန အျပည့္အဝေထာက္ခံ တယ္။
ေအာင္ပြဲခံကိုခံရမယ္လည္း ယံုတယ္။ ခေပါင္း၊ ဒူးယားစီးကရက္ေတြနဲ႔အတူ မဆလစစ္အာဏာရွင္ သ႑န္ေၾကြလြင့္ခဲ့ သလို
ဦးပိုင္တံဆိပ္မ်ိဳးစံုနဲ႔အတူ အရပ္သားအေရၿခံဳ ဒီမိုကေရစီအေယာင္ေဆာင္ စစ္အာဏာသ႑န္သစ္နဲ႔
သူ႔အနွစ္သာရလည္း မုခ်က်ဆံုးရဦးမွာပဲ။ (မာ့ခ်္ ၂ ရက္နဲ႔ ခေပါင္းဒူးယားကိစၥ)
ကြာတယ္။ ရန္ကုန္က လူႀကိဳက္မ်ားတယ္။ တခါ အလိပ္နွစ္ဆယ္ဝင္ ဒူးယားမွာဗူးေပ်ာ့ဗူးမာေတြထြက္သ
မဟတၱမဂႏၵီႀကီး
လူေတြကိုဦးေဆာင္ၿပီး ပင္လယ္ကမ္းစပ္မွာ ဆားသြားခ်က္တာ အႀကံကုန္လို႔မဟုတ္သလို ၿဗိတိသွ်အရွင္သခင္(ဆိုသူ)ေတြဆီက လည္း
ခြင့္ျပဳမိန္႔ယူသြားတာမဟုတ္ပါ။ အသက္ေမြးမႈမွာမွမဟုတ္ဘူး နိုင္ငံေရးမွာလည္း ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ၿပီးမယ္ဆို
ဘယ္သူ ေခၽြးတစ္စက္ အထြက္ခံခ်င္ပါ့မလဲ။ (ၿငိမ္း/ပြင့္ေတြရဲ့ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းကိစၥ)
ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မွာမွတ္ပံ ုတင္ၿပီး
နိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ရပ္တည္ေနသူေ တြေရာ၊ လက္နက္နဲ႔ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးလဲတာဆို တဲ့အစုအဖြဲ႔ေတြေရာ၊
အပစ္ရပ္လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည ္းေတြေရာ အားလံုးခမ်ာ စစ္အုပ္စုနဲ႔သူ႔အက်ိဳးစီးပြားတူ ေတြ
စနစ္တက်ဖန္တီးၿပီး ဂြင္ထဲထည့္ လွည့္တိုက္ေပးေနတဲ့ လူမ်ိဳး/ ဘာသာေရးအၾကမ္းဖက္မႈေတြကို
လိမ့္ေနေအာင္ခံေနရတာထင္ရွားတယ္။ စကားလံုးနဲ႔ေဖာ္ျပဖို႔ မစြမ္းသာေ အာင္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းၿပီး လူမဆန္တဲ့ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့မတရားမႈေတြမွန္း သိသိနဲ႔ ေရငံုနႈတ္ပိတ္ေနေနရတဲ့ဘဝပဲ။က်င့္ဝတ္အေျချပဳနိုင္ငံေရးအရ ေျပာရလုပ္ရမယ့္ကိစၥေတြမွန္း
သိသိ နဲ႔ တရားမဲ့ဖိႏွိပ္ျပဳက်င့္ခံရသူေတြ ဘက္ကဝင္ရပ္ၿပီး တိုက္ေပးဖို႔မေျပာနဲ႔ ေဖးမစာနာ စကားေလးေတာင္ ေျပာလို႔မရၾကေတာ့တဲ့အျဖစ္ပဲ။ ေျပာမဝံ့ၾကတဲ့အျဖစ္ပဲ။ အျပင္လူေတြ (နိုင္ငံတကာက) ေျပာေနတာေတာင္
မၾကားနိုးနားေနေပးရတဲ့အေနအထားပဲ ။ မတရားျပဳက်င့္ခံရသူဘက္ကဝင္ေဖးမရ င္ကိုပဲ
မိမိနိုင္ငံေရးဘဝ မိမိကိုယ္က်ိဳးစီးပြား မိမိအႏၱရာယ္ (ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ အသက္အႏၱရာယ္အထိရွိတာေသခ်ာတယ္)
ဒါ့ေၾကာင့္ မေျပာၾကတာ ေျပာမရတာ
မေျပာတာပဲ။ ခံေနရသူေတြေသေအာင္ခံရေပ့ေစ လုပ္သူကို မတရားမလုပ္နဲ႔လို႔ေျပာဖို႔မဆိုန ဲ႔
မုဒိန္းမႈျဖစ္တဲ့အခါ ”အက်င့္ခံရမွာေပါ့ စကပ္တိုေလးဝတ္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္းအျပင္ထြက္တာကိုး”ဆိုတဲ့
မုဒိန္းေကာင္ကိုရႉတ္ခ်အေရးမယူဝံ ့ပဲ အက်င့္ခံရသူကိုအျပစ္ဖို႔တဲ့ေလသံ ေတာင္ထြက္ထြက္ေပးေနရတဲ့
ရစရာမရွိေအာင္ယိုယြင္းခၽြတ္ၿခံဳက်နိုင္ငံေရးဘ ဝအေနပဲ။ ဘာလို႔အဲ့သလိုျဖစ္ရသလဲ ျပန္သတၱဳခ်ၾကည့္
”ကိုယ့္ဘက္က အျပတ္မလုပ္လို႔” ဆိုတဲ့အေျဖ တန္းကနဲထြက္လာလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အျပတ္လုပ္လို႔ရတဲ့အေျခအေန၊
အခ်ိန္အခါနဲ႔အခြင့္အလမ္းရခဲ့ပါရ က္နဲ႔ မူအရ ရပ္တည္ခ်က္အရ နိုင္ငံေရးအရမျပတ္မသား
ေတြေဝတိမ္းမူးခဲ့ၾကလို႔ ခုလိုျဖစ္ရတာလို႔ျမင္မိတယ္။ ကိုယ္မလုပ္ေတာ့ သူလုပ္တာခံရတဲ့သေဘာဟာ
ပိုသိသာလာတယ္။ အဲ့ဒီတရားဟာ ပိုထင္ရွား မွန္ကန္လာတယ္။ ေနာင္လည္း မွန္ေနဦးမယ့္တရားပဲ။
ေနာင္လည္း ခံေနရဦးမယ့္သေဘာပဲ။ ခု ကုလားနဲ႔ထိုးၿပီး ဘုန္းႀကီးနဲ႔လွည့္တိုက္တာကို ကၿဖဲကရုန္းလိမ့္ေနေအာင္ခံေနရတာ၊
ေနာင္ ဘာနဲ႔ထိုးၿပီး ဘာနဲ႔လွည့္တိုက္တာ ခံရဦးမလဲ။ နိုင္ငံေရးမွာ(အာဏာသေဘာမွာ) ကိုယ္လုပ္နိုင္ရင္
လုပ္နိုင္တုန္း အၿပီးအျပတ္လုပ္ မလုပ္နိုင္ရင္ သူလုပ္တာခံရမွာပဲ။ ဒါ ေလာကသဘာဝမွန္း အာဏာသဘာဝမွန္း ကမၻာ့သမိုင္း ဗမာ့သမိုင္းေတြမွာေတြ႔နိုင္တာပါ ပဲ။
(သူလုပ္ကိုယ္လုပ္အာဏာကိစၥ)
သိသိ
မေျပာတာပဲ။ ခံေနရသူေတြေသေအာင္ခံရေပ့ေစ လုပ္သူကို မတရားမလုပ္နဲ႔လို႔ေျပာဖို႔မဆိုန
မေန႔က
ေအာက္ေမ့ေၾကာင္းေျပာတာနဲ႔ ေမွ်ာ္တုန္းေမွ်ာ္ခါေပၚေပါက္လာ သတၱဝါဓေလ့စိတ္ခ်မ္းေျမ့ ဆိုရမလား ၊
မယ္သာကီလာၿပီး အေငၚတူးတယ္။ ဝီရသူနဲ႔ ဦးဝင္းတင္ေတြ႔တဲ့အေၾကာင္းေရးတဲ ့ က်ေနာ့္စေတးတပ္စ္ဖတ္ၿပီး။
“ရွင္ပဲ ေျပာတယ္မဟုတ္လား၊ လူထဲတင္ သူ႔လူကိုယ့္လူရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးထဲလည္း သူ႔ဘုန္းႀကီးကိုယ့္ဘုန္းႀကီးရွိ တယ္ဆို၊
သူလည္း သူ႔ဘုန္းႀကီးနဲ႔သူလုပ္စရာရွိတာလုပ္ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ဘုန္းႀကီးနဲ႔ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာလုပ္ဆို၊
ခု ဦးဝင္းတင္က သူ႔ဘုန္းႀကီး ကိုယ့္ဘက္သားျဖစ္ေအာင္လုပ္တာမဟု တ္ဘူး
ေျပာနိုင္မလား။ သူ႔ဘုန္းႀကီးကိုင္ၿပီး ကိုယ့္နိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔ျပင္တာ မဟုတ္ဘူးေျပာနိုင္မလား၊
ဟုတ္တယ္ဆို ဒါ အလြန္အဆင့္ျမင့္တဲ့ နိုင္ငံေရးကစားကြက္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူးလား၊ ရွင္လည္း
အ သလိုလိုနဲ႔ အေတာ္ န တဲ့သူပဲ”တဲ့။
မယ္သာကီေရ ဘုန္းႀကီးကိုင္ၿပီး နိုင္ငံေရးကစားတာက ခုမွမဟုတ္ပါ။ အေနာ္ရထာကေန စတာလို႔ တုတ္ထမ္းၿပီးေျပာခ်င္တယ္။ အေကာင္းအဆိုးအက်ိဳးအျပစ္က သမိုင္းနဲ႔ခ်ီထင္ရွားၿပီးသားမို ႔
ထပ္ကြန္႔စရာ မရွိပါ။ ကိုင္သူနဲ႔အကိုင္ခံသူမွာ အက်ိဳးစီးပြားတူမွျဖစ္ရတဲ့အေျခအေနပါ။
သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သားနဲ႔ ပဥၥမံတပ္သားဆိုတာ ေနရာတကာမွာရွိပါတယ္။ ခု ဦးဝင္တင္က ဝီရသူကိုကိုင္ၿပီး
နိုင္ငံေရးကစားရေအာင္ ဝီရသူက “ဘုန္းႀကီးလို႔” လား။ (မယ္သာကီနဲ႔ပလီေစ့ေျခာက္ခ်က္)
မယ္သာကီေရ ဘုန္းႀကီးကိုင္ၿပီး နိုင္ငံေရးကစားတာက ခုမွမဟုတ္ပါ။ အေနာ္ရထာကေန စတာလို႔ တုတ္ထမ္းၿပီးေျပာခ်င္တယ္။ အေကာင္းအဆိုးအက်ိဳးအျပစ္က သမိုင္းနဲ႔ခ်ီထင္ရွားၿပီးသားမို
ဦးဝင္းတင္နဲ႔ဝီရသူေတြ႔တယ္။
အသံထြက္လာတယ္။ ျငင္းၾကခုန္ၾကတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေဒၚစုသေဘာထားမပါပဲျဖစ္ခဲ့တာမဟုတ ္ဘူးထင္ေၾကာင္းကလြဲလို႔
ဘာမွ မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။ ေျပာစရာလည္း မရွိေလာက္ေသးဘူးထင္လို႔။ ဟုတ္/မဟုတ္ကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြ ထုတ္ေျပာမွအတိက်သိရမွာပါ။ ေဒၚစုနဲ႔ေတြ႔ခ်င္ေၾကာင္း ဝီရသူဆီက အသံထြက္ဖူးပါတယ္။ ေဒၚစုဘက္ကလည္း ဘယ္ဘုန္းႀကီးပါ
ပါရင္ အေတြ႔ခံမယ္သေဘာမ်ိဳးသတင္းလည္း ပ်ံ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခု ဦးဝင္တင္က ဓါးအစမ္းထိုးခံၾကည့္ဖို႔
ဗိုက္လွန္ေပးသလား၊ ေလးသြားပစ္တာလား၊ ေခါင္း သြားေရာင္းတာလားေျပာဖို႔အလြန္ခက္ပါတယ္။ ဘယ္သူက ဘာ့ေၾကာင့္ေတြ႔ေတြ႔၊ ေတြ႔တာဟာ
ေတြ႔တာ ပါပဲ။ အလြတ္သေဘာေတြ႔တာလို႔ ေျပာလို႔မရပါ။ နွစ္ဘက္စလံုးမွာ ကိုယ္စားျပဳမႈနဲ႔ တာဝန္ခံမႈေတြရွိပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥလို႔ ေျပာလို႔မရပါ။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ေျပာၾကတာမဟုတ္ပါ။ ေတြ႔ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ.. ဘယ္သူနိုင္ငံေရးအျမတ္ထြက္သလဲ ေတြးစရာပါ။ ဦးဝင္းတင္ မျမတ္ပါဘူး။ နိုင္ငံေရးလုပ္တာ အာဏာလိုလို႔၊
အာဏာယူဖို႔လုပ္တာဆိုၿပီး အင္န္အယ္လ္ဒီမွာ အာဏာရယူေရးသေဘာထား
ရွိတဲ့အေၾကာင္ း တင္းတင္းရင္းရင္း
တိတိလင္းလင္းမေျပာခဲ့တာေတြ႔ပါတယ ္။ ေဒၚစုက အာဏာလိုေၾကာင္း (သမၼတျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔)အတိအလင္းေ ျပာေနတဲ့ၾကားက
(ပါတီေထာင္ နိုင္ငံေရးလုပ္ေနရက္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီ ေရတက္ဦးကာလမ်ားကေန နွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္စြဲတဲ့နိုင္ငံေရးစိတၱဇ)
“အာဏာလိုခ်င္လို႔ နိုင္ငံေရးလုပ္ တာမဟုတ္”ဆိုတဲ့ဆီ ျပန္လည္ထြက္သြားတာလို႔ျမင္မိတယ္ ။
အာဏာလိုလို႔ ပါတီေထာင္နိုင္ငံေရးလုပ္တာျဖစ္ေ ၾကာင္းေျပာရတာ ဘာမွမမွားပါ။ နိုင္ငံေရးဟာ
အာဏာျပႆနာပါ။ ဦးျပည္းထား သကၤန္းဝတ္ ေလာကီအရႈပ္ထဲဝင္မပါ ဝိမုတၱိအေရးနဲ႔ေမြ႔ေလ်ာ္မယ္ႀကံဳ းဝါးသူကေတာင္
အာဏာကိစၥကို ဟီရိၾသတၱပကင္းကင္းေျပာတဲ့ၾကားက "ေဒၚစုက သမၼတျဖစ္ဖို႔နိုင္ငံေရးလုပ္တာမဟ ုတ္ဘူး"
လို႔ေျပာတာက ဘယ္သူ႔ဆီကေမတၱာေတာ္မ်ားေမွ်ာ္မိ လို႔လည္း စဥ္းစားစရာပါ။ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္
ဦးဝင္းတင္ နိုင္ငံေရးအရမျမတ္ပါ။ “ထသြားမွက်ိဳးမွန္းသိ” အထိေတာ့ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။
(ဝ ႏွစ္လံုးေတြ႔ကိစၥ)
ရွိတဲ့အေၾကာင္
Friend
Request ေတြ သတိေလးနဲ႔လက္ခံတဲ့ၾကားက ခရီးသြားဟန္လႊဲ အလိမ္တခုသြားေဖာ္မိတယ္။ အေကာင့္ပရိုဖိုင္လ္က
ကေလးကာတြန္းလက္ရာေလးလိုလို ဘာလိုလို၊ အေကာင့္ရွင္အမည္ကလူနံမည္၊ သူ႔ပံုေတြထဲမယ္ ေဒၚစုနဲ႔ရွင္ဆႏၵာဓိကပံုလည္း
ၫွပ္ၿပီးတင္ထားေသးတယ္။ မိတ္ေဆြလည္း နည္းနည္းပဲ ရွိေသးသလို ဘာစေတးတပ္စ္မွလည္း မ်ားမ်ားစားစားတင္ထားတာမရွိ။
မိတ္ေဆြျဖစ္လက္ခံလိုက္ၿပီး သိတ္မၾကာဘူး ခ်က္တင္န္းဝင္ၿပီး ”မဂၤလာပါ ျပည့္စံုက်န္းမာပါေစခင္ဗ်ား”နဲ႔
အစခ်ီ နႈတ္ဆက္ေတာ့ ေၾကာင္စီစီျဖစ္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ အလိုက္အထိုက္ျပန္ေျပာရင္း ပဋိသႏၶာရတာေပါ့။ ေနာက္
တေန႔လည္းက်ေရာ ဘာသာေရးအစြန္းမလြတ္တလြတ္ေလးေရးၿပီး ဗုဒၶဘာသာသာလွ်င္အျမတ္ဆံုး ဘာညာလုပ္လာတယ္။
ဒါလည္း ကိစၥမရွိ။ ေနာက္တဆင့္ တက္လာေတာ့ အျခားဘာသာေတြ မေကာင္းေၾကာင္းဆိုလာတယ္။ ဒါလည္းျပႆနာမရွိ။
ေနာက္တဆင့္က် အျခားဘာသာအယူမွန္သမွ် မိစၦာဒိဌိလုပ္လာျပန္တယ္။ ဒါလည္း စကားလုပ္ေျပာစရာမလို။
ေနာက္တဆင့္က် အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာနဲ႔မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒျဖစ္လာတယ္။ ဒါေတာ့ ကိစၥကရွိလာၿပီ
နည္းနည္းေတာ့ ေျပာဖို႔လိုတယ္ေတြးၿပီး ”တိုင္းျပည္ကို ကမၻာပံုအလယ္ မတင့္တယ္ေစမယ့္ကိစၥ”လို႔ေျပာလို က္တယ္။
ခ်က္ျခင္းပဲ ဆတ္ကနဲျဖစ္ကာ ”မင္းေတြ ငါေတြ”ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ သူက မင္းငါဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္း
ခင္ဗ်ားက်ေနာ္ မေနေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့မွေျပာရင္း ပြင့္က်သြားတယ္ လူေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးအစစ္ႀကီးမွန္း။
(ထက္ရာဇာေျပာတဲ့ဇာတ္လမ္းလို) လူခ်င္းမျမင္ဖူးပဲ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ရည္းစားျဖစ္၊ ၾကားတေယာက္ကေထာင္လို႔
ေကာင္မေလးက သူ႔လူ ဘုန္းႀကီးဆိုတာသိေတာ့ ဖုန္းနဲ႔ပဲ ေမးတယ္...”ကိုကို သမီး အသိတေယာက္ကေျပာတယ္
ကိုကိုက လူမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ဘုန္းႀကီးဆို ဟုတ္လား”တဲ့။ ဒီေတာ့ ကိုကိုလည္း ဆတ္ကနဲျဖစ္သြားၿပီး
” ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ရပါဘူး ဒကာမေလးရယ္”ဆို ျပန္ေျဖတာမ်ိဳး က်ေနာ္ျဖစ္တဲ့အျဖစ္က။
(အလိမ္ေဖာ္ခံရတဲ့ဘုန္းႀကီးဆိုးကိစၥ)
0 comments:
Post a Comment