တေလာက လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ၏စီစဥ္ေပးမႈေၾကာင့္ ဦးဝင္တင္ႏွင့္ေရဒီယိုစကားေျပာခန္းတခုတြင္ေျပာခြင့္ရခဲ့၏။ ကိစၥက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအစ္ရႉး။ မိတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ သူ႔ဘက္မွေျပာစရာ မ်ားေျပာျပသြားသလို က်ေနာ့္ဘက္ကလည္း တင္ျပစရာမ်ား တင္ျပေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့၏။ ရသည့္အခ်ိန္အတြင္း သူေရာက်ေနာ္ပါ ေျပာလိုသေလာက္ ေျပာခ်င္သေလာက္ေျပာ၍ မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ၾက။ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္အတြင္းမို႔ သူ႔ဘက္တြင္ေျပာစရာမ်ား က်န္ေနေသးသလို က်ေနာ့္ဘက္တြင္လည္းေဆြးေႏြး လိုသည္မ်ား တို႔လို႔တန္းလန္းျဖစ္က်န္ခဲ့၏။ အားမလိုအားမရျဖစ္ကာ ေနာက္ တႀကိမ္ေျပာခြင့္ႀကံဳရင္ျဖင့္ ေျပာျဖစ္ေအာင္ေျပာမည္ဟု အားခဲၿပီးေနလိုက္ရေသာ္လည္း ဘဝင္ကမက်။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေဝၚရွင္တန္ဒီစီ(ေဂ်ာ့ခ်္ေဝၚရွင္တန္တကၠသိုလ္တြင္) ဧၿပီလ ၂ ရက္ႏွင့္ ၃ ရက္ေန႔မ်ားတြင္က်င္းပ ခဲ့သည့္ ယူအက္စ္ကင္ပိန္းေဖၚဘားမား၏ ႏွစ္ပတ္လည္ညီလာခံႏွင့္ဗမာ့အေရးေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့၏။ ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ အေမရိကန္ဒုတိယလက္ေထာက္ႏိုုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဂ်ိဳးဇက္ယြန္ႏွင့္ သမတဘုရွ္လက္ထက္ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္ စီမွ ေဒါက္တာမိုက္ကယ္လ္ဂရင္းတို႔ႏွင့္ တက္ေရာက္သူမ်ား အေမးအေျဖကက႑တခုလည္းပါ၏။ ေနာက္တႀကိမ္ေျပာခြင့္ႀကံဳ သည္ဟုေတြးၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအစ္ရႉး ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။ လိႈက္လွဲသည့္တုန္႔ျပန္ခ်က္အတြက္လည္း စိတ္တြင္ေႏြးေႏြးေထြးေထြးျဖစ္မိ၏။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုလႊတ္ေပးပါဟုု တေလွ်ာက္လံုုးေတာင္းဆိုလာခဲ့ၾက၏။ မလြတ္။ မလြတ္သျဖင့္ အက်ိဳးမရွိ။ အက်ိဳးမရွိ သျဖင့္အပိုအလုပ္။ အပိုအလုပ္သည္အလုပ္မျဖစ္ဆိုၿပီး ထားလိုက္မည္ဆိုလွ်င္လည္းမဟုတ္ေသး။ ေတာင္းရံုျဖင့္မလြတ္ႏိုင္ကို သိသိႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ေတာင္းဆိုေနရသနည္း။ ရွင္းပါသည္။ အႏိုင္တိုက္ၿပီးမိမိလက္ျဖင့္ ေထာင္တံခါးမ်ားမဖြင့္ႏိုင္ေသး။ ေသာ့ကိုင္ ထားသူက ျဖစ္ႏိုုင္လ်ွင္ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ သူ႔မ်က္ေစ့ေအာက္မွာအသက္ေပ်ာက္တာကိုျမင္လို၏။ အရွင္ထြက္ထက္ အေသထြက္ သာျမင္ခ်င္၏။ ေနာက္ဗူးကသာထုတ္ေပးလို၏။
သူ႔မ်က္ေစ့ေအာက္မွာ အသက္ေပ်ာက္တာလည္းမခံခ်င္၊ အရွင္ထြက္ျဖင့္အေရွ႔ဗူးကထြက္လာေစခ်င္ေတာ့ ေသာ့ကိုင္ထားသူကို နားပူနားဆာလုပ္ရ၏။ အေပးအယူလုပ္ရ၏။ စကားေျပာရ၏။ ေစ်းဆစ္ရ၏။ အေလ်ာ့အတင္းလုပ္ရ၏။ ဒါကိုပဲ ႏိုင္ငံေရးေဝါဟာရ အရ ေတာင္းဆိုသည္ျဖစ္ရ၏။ လူမႈေရးတို႔၊ လူသားခ်င္းစာနာမႈတို႔က်ေတာ့တမ်ိဳး။ ေမတၱာရပ္ခံသည္တို႔ စာနာေထာက္ထား စိုးရိမ္ ပူပန္မိတို႔ျဖစ္ရ၏။ ကိုယ့္လက္ကိုယ့္ေျခ မျဖစ္ႏိုင္ေသးသ၍ "ေတာင္းဆိုျခင္းႏွင့္ေမတၱာရပ္ခံျခင္း" တလွည့္စီရွိေနရဦးမည္ထင္၏။
လြတ္လပ္ခ်င္လ်ွင္ “ရွိစုမဲ့စုတကိုယ္စာလြတ္လပ္ခြင့္ကေလးကို အရင္းတည္ၿပီးအရင္တိုက္” ဆိုသည့္ဆိုရိုး စကား ရွိ/မရွိေတာ့ မသိ။ ဗမာျပည္တြင္ တကိုယ္စာလြတ္လပ္ခြင့္ကေလးအရင္းတည္တိုက္ရင္း တဘဝလံုးခ်ေကၽြးသူမ်ား၊ ယခင္၊ ယခုႏွင့္ေနာင္တြင္ ရွိခဲ့၊ ရွိေန၊ ရွိေနရဦးမည္။ ထိုသူတို႔အတြက္ “တိုက္သူကတိုက္”ေနသလို “ေတာင္းသူကလည္းေတာင္း”ေနရဦးမည္။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည့္ သေဘာတြင္ “ေတာင္းပြဲေရာတိုက္ပြဲ”ပါ အက်ံဳးဝင္၏။
ေသာ့ကိုင္ဘက္ကလည္း ျမက္ျမက္ကေလးရလ်ွင္ ေစ်းစကားေျပာခ်င္၏။ သူက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ဓါးစာခံလုပ္ၿပီး အေပးအယူတိုင္းတြင္ေဈးဆစ္၏။ ၂ ဘက္စလံုးတြင္လည္း ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲအတြက္ ထိုသူတို႔မည္မွ်အေရးပါေၾကာင္း ကိုသိျမင္ထား၏။ ဤတြင္ ႏိုင္ငံေရးေစ်းကြက္ေပၚလာ၏။ ေစ်းကြက္၏ဖလွယ္ကုန္ကား ထိုသူတို႔ျဖစ္လာျပန္၏။ ဤတြင္ ေဈး စကားေျပာရ၊ အေပးအယူေတြလုပ္ၾကရ၊ ေစ်းၫွိတာေတြလုပ္လာၾကရေတာ့၏။
ရႏိုင္သမွ်ထစ္ထားၿပီး ေနာက္ဆံုးလႊတ္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္ေလးအထိ အျမတ္ထုတ္တတ္သည့္ သူတို႔၏အေၾကာကို ေနာေၾကလာ သည့္အေလ်ွာက္ ေတာင္းသည့္ေနရာတြင္လည္း လႊတ္ေပးပါဟုရိုရိုးေျပာလို႔မျဖစ္မွန္း သိျမင္ရန္လိုမည္ထင္၏။ “လႊတ္ေပးပါ” “Free” ဆိုသည့္ ႀကိယာပုဒ္တြင္ “ႁခြင္းခ်က္မရွိ” “Unconditional” ဆိုသည့္ ဝိေသသနထပ္ျဖည့္ရန္လို၏။ ထိုသို႔ အစကတည္းက ေစ်း “ဆိုင္” မထားလ်ွင္ သူ႔ဘက္ကအဆုတ္အတက္သာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္သည္ “ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအား ႁခြင္းခ်က္မရွိလႊတ္ေပးေရး” ျဖစ္ရလိမ့္မည္ဟုျမင္၏။
သူတို႔လက္သူတို႔ေျခ သူတို႔လူေတြႏွင့္အပိုင္တြက္ၿပီးအႏိုင္ပိုင္းခဲ့သည့္ ၂ဝ၁ဝ ဇာတ္ထုတ္ႀကီးတြင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုသစၥာခံပါ့မည္ ဟု ဒူးေထာက္ေအာက္ခ်ခဲ့သူတို႔ပင္လ်ွင္ ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္လို႔ဆိုကာ “ငါတို႔ရံုနားမကပ္ရ”ေတြလုပ္ထား၏။ (အမွန္က ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားဘာမွမဆိုင္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားကႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားမျပဳ။ ထိုသူေတြက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ စစ္တပ္ကိုကိုယ္က်ိဳးသံုးေနသည့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုသာ ပုန္ကန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏) ဤတြင္ ထပ္ေျပာစရာပါျပန္၏။ လႊတ္ေပးေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္တပါတည္း “လြတ္လာသည့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားအား ဗမာ့ႏိုုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္၏အဆင့္တိုင္းတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မထားပဲပါဝင္ခြင့္ရရွိေရး” ထပ္ျဖည့္ရမည္ဟုျမင္၏။
ခ်ဳပ္၍ဆိုေသာ္ “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားႁခြင္းခ်က္မရွိလႊတ္ေပးေရး”ႏွင့္“လြတ္လာသည့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ား အား ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္၏ အဆင့္တိုင္းအဆင့္တိုင္းတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မထားပဲပါဝင္ခြင့္ရေရး” သည္ လက္ငင္းေတာင္းဆိုခ်က္ တြင္ျဖည့္စြက္ရန္လိုမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ရပါမည္။
ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ေျပာျဖစ္ခဲ့စဥ္က မေျပာျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကို ယူအက္စ္ကင္န္ပိန္းေဖၚဘားမားညီလာခံတြင္ အေမရိကန္ဒုတိယ လက္ေထာက္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးအား ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေဝၚရွင္တန္ဒီစီ(ေဂ်ာ့ခ်္ေဝၚရွင္တန္တကၠသိုလ္တြင္) ဧၿပီလ ၂ ရက္ႏွင့္ ၃ ရက္ေန႔မ်ားတြင္က်င္းပ ခဲ့သည့္ ယူအက္စ္ကင္ပိန္းေဖၚဘားမား၏ ႏွစ္ပတ္လည္ညီလာခံႏွင့္ဗမာ့အေရးေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့၏။ ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္ အေမရိကန္ဒုတိယလက္ေထာက္ႏိုုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဂ်ိဳးဇက္ယြန္ႏွင့္ သမတဘုရွ္လက္ထက္ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္ စီမွ ေဒါက္တာမိုက္ကယ္လ္ဂရင္းတို႔ႏွင့္ တက္ေရာက္သူမ်ား အေမးအေျဖကက႑တခုလည္းပါ၏။ ေနာက္တႀကိမ္ေျပာခြင့္ႀကံဳ သည္ဟုေတြးၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအစ္ရႉး ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။ လိႈက္လွဲသည့္တုန္႔ျပန္ခ်က္အတြက္လည္း စိတ္တြင္ေႏြးေႏြးေထြးေထြးျဖစ္မိ၏။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကိုလႊတ္ေပးပါဟုု တေလွ်ာက္လံုုးေတာင္းဆိုလာခဲ့ၾက၏။ မလြတ္။ မလြတ္သျဖင့္ အက်ိဳးမရွိ။ အက်ိဳးမရွိ သျဖင့္အပိုအလုပ္။ အပိုအလုပ္သည္အလုပ္မျဖစ္ဆိုၿပီး ထားလိုက္မည္ဆိုလွ်င္လည္းမဟုတ္ေသး။ ေတာင္းရံုျဖင့္မလြတ္ႏိုင္ကို သိသိႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ေတာင္းဆိုေနရသနည္း။ ရွင္းပါသည္။ အႏိုင္တိုက္ၿပီးမိမိလက္ျဖင့္ ေထာင္တံခါးမ်ားမဖြင့္ႏိုင္ေသး။ ေသာ့ကိုင္ ထားသူက ျဖစ္ႏိုုင္လ်ွင္ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ သူ႔မ်က္ေစ့ေအာက္မွာအသက္ေပ်ာက္တာကိုျမင္လို၏။ အရွင္ထြက္ထက္ အေသထြက္ သာျမင္ခ်င္၏။ ေနာက္ဗူးကသာထုတ္ေပးလို၏။
သူ႔မ်က္ေစ့ေအာက္မွာ အသက္ေပ်ာက္တာလည္းမခံခ်င္၊ အရွင္ထြက္ျဖင့္အေရွ႔ဗူးကထြက္လာေစခ်င္ေတာ့ ေသာ့ကိုင္ထားသူကို နားပူနားဆာလုပ္ရ၏။ အေပးအယူလုပ္ရ၏။ စကားေျပာရ၏။ ေစ်းဆစ္ရ၏။ အေလ်ာ့အတင္းလုပ္ရ၏။ ဒါကိုပဲ ႏိုင္ငံေရးေဝါဟာရ အရ ေတာင္းဆိုသည္ျဖစ္ရ၏။ လူမႈေရးတို႔၊ လူသားခ်င္းစာနာမႈတို႔က်ေတာ့တမ်ိဳး။ ေမတၱာရပ္ခံသည္တို႔ စာနာေထာက္ထား စိုးရိမ္ ပူပန္မိတို႔ျဖစ္ရ၏။ ကိုယ့္လက္ကိုယ့္ေျခ မျဖစ္ႏိုင္ေသးသ၍ "ေတာင္းဆိုျခင္းႏွင့္ေမတၱာရပ္ခံျခင္း" တလွည့္စီရွိေနရဦးမည္ထင္၏။
လြတ္လပ္ခ်င္လ်ွင္ “ရွိစုမဲ့စုတကိုယ္စာလြတ္လပ္ခြင့္ကေလးကို အရင္းတည္ၿပီးအရင္တိုက္” ဆိုသည့္ဆိုရိုး စကား ရွိ/မရွိေတာ့ မသိ။ ဗမာျပည္တြင္ တကိုယ္စာလြတ္လပ္ခြင့္ကေလးအရင္းတည္တိုက္ရင္း တဘဝလံုးခ်ေကၽြးသူမ်ား၊ ယခင္၊ ယခုႏွင့္ေနာင္တြင္ ရွိခဲ့၊ ရွိေန၊ ရွိေနရဦးမည္။ ထိုသူတို႔အတြက္ “တိုက္သူကတိုက္”ေနသလို “ေတာင္းသူကလည္းေတာင္း”ေနရဦးမည္။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည့္ သေဘာတြင္ “ေတာင္းပြဲေရာတိုက္ပြဲ”ပါ အက်ံဳးဝင္၏။
ေသာ့ကိုင္ဘက္ကလည္း ျမက္ျမက္ကေလးရလ်ွင္ ေစ်းစကားေျပာခ်င္၏။ သူက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ဓါးစာခံလုပ္ၿပီး အေပးအယူတိုင္းတြင္ေဈးဆစ္၏။ ၂ ဘက္စလံုးတြင္လည္း ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲအတြက္ ထိုသူတို႔မည္မွ်အေရးပါေၾကာင္း ကိုသိျမင္ထား၏။ ဤတြင္ ႏိုင္ငံေရးေစ်းကြက္ေပၚလာ၏။ ေစ်းကြက္၏ဖလွယ္ကုန္ကား ထိုသူတို႔ျဖစ္လာျပန္၏။ ဤတြင္ ေဈး စကားေျပာရ၊ အေပးအယူေတြလုပ္ၾကရ၊ ေစ်းၫွိတာေတြလုပ္လာၾကရေတာ့၏။
ရႏိုင္သမွ်ထစ္ထားၿပီး ေနာက္ဆံုးလႊတ္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္ေလးအထိ အျမတ္ထုတ္တတ္သည့္ သူတို႔၏အေၾကာကို ေနာေၾကလာ သည့္အေလ်ွာက္ ေတာင္းသည့္ေနရာတြင္လည္း လႊတ္ေပးပါဟုရိုရိုးေျပာလို႔မျဖစ္မွန္း သိျမင္ရန္လိုမည္ထင္၏။ “လႊတ္ေပးပါ” “Free” ဆိုသည့္ ႀကိယာပုဒ္တြင္ “ႁခြင္းခ်က္မရွိ” “Unconditional” ဆိုသည့္ ဝိေသသနထပ္ျဖည့္ရန္လို၏။ ထိုသို႔ အစကတည္းက ေစ်း “ဆိုင္” မထားလ်ွင္ သူ႔ဘက္ကအဆုတ္အတက္သာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္သည္ “ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအား ႁခြင္းခ်က္မရွိလႊတ္ေပးေရး” ျဖစ္ရလိမ့္မည္ဟုျမင္၏။
သူတို႔လက္သူတို႔ေျခ သူတို႔လူေတြႏွင့္အပိုင္တြက္ၿပီးအႏိုင္ပိုင္းခဲ့သည့္ ၂ဝ၁ဝ ဇာတ္ထုတ္ႀကီးတြင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုသစၥာခံပါ့မည္ ဟု ဒူးေထာက္ေအာက္ခ်ခဲ့သူတို႔ပင္လ်ွင္ ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္လို႔ဆိုကာ “ငါတို႔ရံုနားမကပ္ရ”ေတြလုပ္ထား၏။ (အမွန္က ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားဘာမွမဆိုင္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားကႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားမျပဳ။ ထိုသူေတြက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ စစ္တပ္ကိုကိုယ္က်ိဳးသံုးေနသည့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုသာ ပုန္ကန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏) ဤတြင္ ထပ္ေျပာစရာပါျပန္၏။ လႊတ္ေပးေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္တပါတည္း “လြတ္လာသည့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားအား ဗမာ့ႏိုုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္၏အဆင့္တိုင္းတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မထားပဲပါဝင္ခြင့္ရရွိေရး” ထပ္ျဖည့္ရမည္ဟုျမင္၏။
ခ်ဳပ္၍ဆိုေသာ္ “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားႁခြင္းခ်က္မရွိလႊတ္ေပးေရး”ႏွင့္“လြတ္လာသည့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ား အား ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္၏ အဆင့္တိုင္းအဆင့္တိုင္းတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မထားပဲပါဝင္ခြင့္ရေရး” သည္ လက္ငင္းေတာင္းဆိုခ်က္ တြင္ျဖည့္စြက္ရန္လိုမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ရပါမည္။
ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ေျပာျဖစ္ခဲ့စဥ္က မေျပာျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကို ယူအက္စ္ကင္န္ပိန္းေဖၚဘားမားညီလာခံတြင္ အေမရိကန္ဒုတိယ လက္ေထာက္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးအား ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
0 comments:
Post a Comment