Tuesday, October 14, 2014

ကၽြန္မထာဝရအေလးျပဳမယ့္အလံ၊ ကၽြန္မထာဝရေပးဆပ္သြားမယ့္ဗကသ(၂) ေမလင္းခ-ဗကသ

0 comments
ေက်ာင္းသားသမဂမွာအဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနရင္း ကၽြန္မရဲ့တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝဟာ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲမွန္းမသိ ေျပာင္းလဲလို႔လာပါေတာ့တယ္။ အရင္က အတန္းလစ္တိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔သာအခ်ိန္ကုန္တတ္တဲ့ကၽြန္မဟာ ေနာက္ပုိင္းမွာ အတန္း မတက္ခ်ိန္တုိင္း ဆိုင္တစ္ဆုိင္ဆိုင္မွာထုိင္ၿပီး စာအုပ္ေတြကိုသာ ဖတ္လာပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မေကာင္းစြာမသိခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားသမိုင္း အေၾကာင္းေတြ၊ ဗမာျပည္ရဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းဆုိင္ရာစာအုပ္စာတမ္းေတြကုိ အျပင္ဆုိင္မ်ားမွေရာ အင္တာနက္ဝဘ္ဆုိက္မ်ားမွေရာ ရွာေဖြ ဖတ္ရွု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ ကၽြန္မထပ္ေဆာင္း နားလည္လုိက္ရတာကေတာ့ ကၽြန္မအရင္က ထင္ခဲ့ျမင္ခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝဟာ အမွန္မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ့ တိုးတက္လာမယ့္အေတြးအျမင္ေတြကို လွည့္ဖ်ား၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြကုိ ေမွာက္မွားစြာအသံုးခ်ေစဖုိ႔ စစ္အာဏာရွင္အစိုးရရဲ့ စနစ္တက် အကြက္ခ်စီမံမႈမ်ား ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားရွိရင္ ေက်ာင္းသားသမဂရွိရမယ္ဆုိတဲ့အေတြးအေခၚေတြ ျပန္႔ပြားမလာေအာင္ ေတာင္သမန္အင္းက ေလညွင္းေတြနဲ႔တိုက္ထုတ္ခဲ့သလို ေက်ာင္းသားမွာလည္း ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးရွိရမယ္ဆုိတာေတြ၊ တကၠသိုလ္ရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံမႈေတြမွာ ေက်ာင္းသားကုိယ္စားလွယ္ေတြ ပါသင့္တယ္ဆုိတာေတြ၊ ဆရာေတြသင္ေပးလိုက္တဲ့စာေတြနဲ႔တင္မလံုေလာက္ပဲ ျပင္ပဗဟုသုတစာေပေတြ ကိုလည္း ေလ့လာဖုိ႔လိုအပ္တာေတြ….စတာေတြဟာလည္း ေတာင္သမန္ရဲ့ထန္းေတာႀကီးမ်ားထဲက ဖဲဝုိင္းမ်ား၊ ထန္းရည္ဆုိင္မ်ားၾကားမွာ တိမ္ျမဳပ္သြားခဲ့ရတာကိုေတြ႔လာရပါေတာ့တယ္။

ဒါ့အျပင္ တကၠသုိလ္မွာ စတင္ၿပီးေက်ာင္းအပ္ကတည္းက ႏုိင္ငံေရးကင္းရွင္းရမယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကို ေက်ာင္းသားတုိင္း လက္မွတ္ထုိးခဲ့ ရပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ႏုိင္ငံကိုဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳႏိုင္မယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြကို အာဏာရွင္ေတြဖက္က လံုးဝေပၚထြက္မလာေစခ်င္တာ အေသအခ်ာလို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္မိပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဟာ ႏုိင္ငံသားတုိင္းနဲ႔ဆုိင္တဲ့အျပင္  ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ေခါင္းေဆာင္ေနရာေတြကို ေရာက္လာမယ့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ႔ ပိုလုိ႔ေတာင္ပတ္သက္ေနတယ္လို႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တုိင္လည္း ငယ္စဥ္ဘဝက နီးစပ္မႈေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးကိုစိတ္ပါဝင္စားခဲ့ဖူးေပမယ့္လည္း မီးေဝးခ်ိပ္မာ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အခါ၊ လြတ္လပ္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ တကၠသိုလ္ကုိ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလည္းမရွိ၊ ေက်ာင္းသားေရးလည္းမရွိ၊ ဆံုးရွံုးတယ္ဆုိတာလည္း မသိ၊ ေတာင္းဆိုရမယ္ဆိုတာဟာ အေဝးႀကီးမွာ၊ ဒီေလာက္လြတ္လပ္တဲ့ေက်ာင္းမွာ ကၽြန္မရဲ့ကုိယ္ပိုင္အေတြးေတြေသဆံုးခဲ့ၿပီး လူညြန္႔မတံုးရံုတမယ္သာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ ကၽြန္မလိုမ်ိဳး ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကိုမျမင္ပဲ အတုအေယာင္ လြတ္လပ္မႈငါးစာေတြေၾကာင့္ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့လူငယ္ဘယ္ႏွေယာက္ကိုမ်ား ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ဆံုးရံႉးခဲ့ၿပီးပါၿပီလဲ…။ ဦးပိန္တံတားေပၚမွာ၊ ထန္းရည္ဆုိင္-ဖဲဝိုင္းမွာ၊ အင္းေစာင္းကအတြဲမ်ားထုိင္တဲ့ သစ္ပင္အုပ္အုပ္ ဆုိင္အစုတ္ေလးေတြထဲမွာ လူငယ္ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ဘဝပ်က္ခဲ့ရၿပီးၿပီလဲ။ အသက္ေမြးမႈအတြက္ ဘာအေထာက္အကူမွမရႏုိင္တဲ့ ဘြဲ႔အတုေတြေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ရသူလူငယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားရွိခဲ့ၿပီလဲဆုိတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရႏုိင္မယ္မထင္ပါဘူး။

ဗကသရဲေဘာ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မဟာ စည္းရံုးေရးလုပ္ငန္းကုိလည္း အခြင့္သင့္တိုင္းလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ထန္းေတာထဲက ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ဦးပိန္တံတားေပၚက ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းစံုတြဲေတြကို စည္းရံုးၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မျပန္ရလုိက္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကေတာ့ ရူးေနလားဆုိတဲ့အၾကည့္ေတြပါပဲ။ ဒီေလာက္လြတ္လပ္ေနတာ ငါတို႔အခြင့္အေရးဘယ္မွာဆံုးရံႉးလဲ။ ပိုလွ်ံေတာင္ ေနပါေသးတယ္ဟာဆုိတဲ့စကားသံေတြသာ ကၽြန္မရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ကၽြန္မဟာ လူငယ္မာနနဲ႔ ငါ့ယံုၾကည္ရာကို သူတို႔ကေတာင္ ေလွာင္ေျပာင္ေသးတာ ငါကဘာလုိ႔ အခ်ိန္ကုန္ခံစည္းရံုးေနရမွာလဲဆုိၿပီး လွည့္ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မ ေသေသခ်ာခ်ာျပန္ၿပီး ေဝဖန္သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့ ငါဟာ ေတာ္ေတာ္မွားခဲ့ပါလားဆုိတာကုိ ျပန္ျမင္လာပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ အမ်ားအက်ိဳး ေက်ာင္းသားထုအက်ိဳးအတြက္ေဆာင္ရြက္ခ်င္လုိ႔ ဗကသကို ဝင္ခဲ့တာပါ။ ဗကသအတြက္ ရဲေဘာ္အသစ္တုိးပြားလာဖု့႔အေရးမွာ ကၽြန္မဟာ ဘာမဟုတ္တဲ့တစ္ကိုယ္ေကာင္းမာနေၾကာင့္ပ်က္ဆီးခဲ့ရတာကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျပန္ျမင္မိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ စည္းရံုးေရးအတြက္ ထပ္ၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကာလက ရတနာပံုတကၠသုိလ္မွာတင္မက မႏေလး ႏုိင္ငံျခားဘာသာတကၠသိုလ္မွာလည္း ဒီပလုိမာတန္းတစ္ခုကို တက္ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းမွာပဲ ကၽြန္မဟာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က တဆင့္မိတ္ဆက္ေပးလို႔ မႏၱေလးကြန္ျပဴတာ တကၠသိုလ္ (ဒဟတ္ေတာ)က ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္နဲ႔ သိခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလက ကြန္ျပဴတာတကၠသိုလ္မွာ သမဂၢမရွိေသးတဲ့အတြက္ ကြန္ျပဴတာေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္နဲ႔မိတ္ေဆြျဖစ္ရတာဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ တကယ့္ဝမ္းသာစရာပါ။ ဗကသအဖြဲ႔ဝင္သစ္ေတြရဖုိ႔၊ သမဂၢတစ္ခုကိုဖြဲ႔ႏုိင္ဖို႔ စည္းရံုးလိုုက္မယ္ဟဲ့ဆုိၿပီး အားတက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ့အားတက္မႈေတြဟာ အဲဒီေက်ာင္းသားရဲ့အေမးစကားေတြေအာက္မွာ ခမ္းေျခာက္လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွာလုပ္လို႔ ပုိက္ဆံဘယ္ေလာက္ရမွာလဲ၊ အခ်ိန္ကုန္တာသာ အဖတ္တင္တယ္၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ေက်ာင္းသား တျခားစီပါေလ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဟာကၽြန္ေတာ္ အရက္ေသာက္တာကမွ ပုိေကာင္းဦးမယ္လို႔ သူကဆုိခဲ့ပါတယ္။ အရင္တုန္းကစိတ္နဲ႔ဆုိ ကၽြန္မေရွ့ဆက္ဘာမွ ေျပာေတာ့မွာမဟုတ္ေပမယ့္ အရင္တစ္ခါကအမွားကို သင္ခန္းစာယူဖို႔ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အားမေလ်ာ့ဘဲ ဆက္ၿပီး စည္းရံုး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သမဂမူဝါဒေတြကုိ ကၽြန္မအလြတ္ရြတ္ျပေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူကေတာ့ မေကာင္းတတ္တဲ့ပံုစံနဲ႔သာ နားေထာင္ေနပါတယ္။ သမုိင္းဆုိင္ရာေတြကို ေျပာျပစည္းရံုးေနရင္း လက္ရွိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့အခက္အခဲေတြအေၾကာင္းကို ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပါဝင္စားလာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆံုးရွံုးေနရတယ္၊ မွန္ကန္တဲ့လြတ္လပ္မႈဆုိတာ လံုးဝမရွိဘူးဆုိတာကို သူေကာင္းေကာင္းနားလည္လက္ခံလာခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္နာရီနီးပါး အတန္းမတက္ပဲစည္းရံုးအၿပီးမွာေတာ့ (ခံစားခ်က္တူၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားခ်င္းျဖစ္တာကတစ္ေၾကာင္း) သူေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေျပာင္းလဲ သြားပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ အဲဒီရဲေဘာ္ဆီကေန “မလင္း ကၽြန္ေတာ္လုပ္မယ္ဗ်ာ..ဒါေပမယ့္ သမဂဖြဲ႔ဖုိကေတာ့ အာမမခံႏုိင္ေသးဘူး၊ ေက်ာင္းက တျခားသူေတြကုိပါ စည္းရံုးေတာ့ၾကည့္မယ္”ဆုိၿပီး ေျပာလာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မ ဘဝအတြက္ေတာ့ ငယ္ငယ္ကဆုေတြ ရခဲ့တုန္းက ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ခံစားဖူးတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြထက္ သာလြန္တဲ့ခံစားခ်က္အသစ္နဲ႔ ေရွ့ဆက္ဖို႔လမ္းအတြက္ အားသစ္ေတြကုိပါ တနင့္တပိုး ရလိုက္တာပါပဲ။ ကၽြန္မရဲ့ ယံုၾကည္ရာ ဗကသကေန ကၽြန္မအတြက္ ေရွ့ဆက္ရမယ့္အားအင္ေတြနဲ႔အတူ လက္တြဲတုိက္ပြဲဝင္မယ့္ ရဲေဘာ္သစ္ကုိပါ ရလုိက္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္တည္းသာမက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂအသစ္ တစ္ခုကိုပါ ကၽြန္မတို႔ အထက္ဗမာျပည္က ဗကသရဲေဘာ္ေတြအားလံုးက ႀကိဳးစားၿပီးဖြဲ႔ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ့နဲ႔ အင္မတန္ေဝးကြာလွတဲ့ေနရာက တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ ဗကသဟာ ယံုၾကည္ရာတူတဲ့ သမဂရဲေဘာ္အသစ္ေတြကုိ ရွာေဖြႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မရဲ့ ဗကသအဖြဲ႔ဝင္အေနနဲ႔ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈရဲ့နိဒါန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မဟာ ကုိယ္တုိင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့၊ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့အရာေတြကေနတဆင့္ ကၽြန္မဘာေၾကာင့္ သမဂအလံကို သစၥာခံခဲ့ရတယ္ဆုိတာ၊ ဘာေၾကာင့္ထာဝရ ေပးဆပ္သြားမယ္လုိ႔ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာေတြကုိ ေနာက္ေဆာင္းပါးမ်ားမွာ ဆက္လက္ တင္ျပသြားပါမယ္။    
(ေမလင္းခ)  
https://www.facebook.com/may.mon.509

   

0 comments:

Post a Comment