(Messenger ဂ်ာနယ္ အတြဲ
၅၊ အမွတ္ ၂၁ တြင္ပါရွိေသာ “ဗကသ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ကိုေက်ာ္ကိုကိုနွင့္အင္တာဗ်ဴး” မွ
ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္)
က်ေနာ္တို႔က်ေတာ့ နိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတခုရဲ့ရံုးခန္းကိုသြားမယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးအေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မွ
သြားမွာ၊ ေဆြးေႏြးစရာကိစၥရွိရင္ သြားမယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ က်ေနာ္တို႔က ခဏခဏသြားေနရင္
ပတ္ဝန္းက်င္အျမင္မွာ ၈၈ က ဗကသကို ႀကိဳးကိုင္ထားတယ္ျမင္ရင္ ၈၈ အတြက္လည္းမေကာင္းဘူး။
ဗကသ အတြက္လည္းမေကာင္းဘူး။ NLD ရံုးခ်ဳပ္ဆိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ခဏခဏသြားေလ့မရွိဘူး။
က်ေနာ္တို႔ဘဝမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ေဆြးေႏြးဖို႔တစ္ခါ (၄၅ မိနစ္တာ)ေရာက္ဖူးတယ္။
က်န္တဲ့အခ်ိန္ပိုင္းမွာ တခါမွ NLD ရံုးကိုမသြားဖူးဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေလးစားတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔လိုအပ္လာလို႔ သြားေဆြးေႏြးတယ္။
ဗကသ
ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီအေနနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္က သြားသင့္လို႔သြားတဲ့အခ်ိန္၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္သြားေနရင္
အဓိပၸာယ္တမ်ိဳးေဆာင္သြားမယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရစဥ္းစားရင္ အဖြဲ႔အစည္းအခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရးဆိုတာ
ရွိရတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ဆက္ဆံေရးနဲ႔ေရာယွက္ရင္ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းရဲ့ဂုဏ္သိကၡာ
နည္းနည္းေတာ့အပြန္းအပဲ့ေတာ့ ရွိမွာဘဲ။
၈၈ နဲ႔ နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ေဝးကြာသြားတယ္ဆိုတာ လုပ္ငန္းစဥ္ခ်င္းလည္း
ျခားနားတယ္။ အယူအဆခ်င္းလည္း ျခားနားတယ္။ အျမင္ခ်င္းလည္း ျခားနားတယ္။ မတူဘူး။
က်ေနာ္တို႔က လက္ရွိေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို အတိုင္းအတာတခုအထိ
ကိုယ္စားျပဳတယ္။ သူတို႔က လက္ရွိေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို
ကိုယ္စားျပဳတာမရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔က အခု ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတဲ့သေဘာက
ႏိုင္ငံေရးပါတီလည္းမဟုတ္သလို ေက်ာင္းသားသမဂၢလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔က ၾကားက်ေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းတခုေပါ့။ NGO လို႔အမည္တပ္လည္းရသလို CSO လို႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္လည္း ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြလို
ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္တာေတာ့ ရွိမွာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔က အသြင္သ႑ာန္တမ်ိဳးနဲ႔
ရပ္တည္ေနတာ။
အဲဒီေတာ့
လုပ္ငန္းစဥ္မတူေတာ့ သြားမယ့္လမ္းေၾကာင္းလည္း တူမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္
ပန္းတိုင္တူခ်င္ရင္တူမယ္။ က်ေနာ္တို႔က အဲဒီလို
ရည္မွန္းခ်က္တူတယ္အက်ိဳးစီးပြားတူတယ္ဆိုတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြကို လက္တြဲမျဖဳတ္ပါဘူး။
မျဖဴႏွင္းေထြးကို
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရၾကည့္ရင္ ျဖဴႏွင္းေထြးက ျဖဴႏွင္းေထြးဘဲ။ ဒါေပမယ့္
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရမၾကည့္ဘဲ ေနာက္ကြယ္ကအေၾကာင္းေတြကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ဒါ တရားမႈနဲ႔မတရားမႈ၊ ဓမၼနဲ႔အဓမၼတိုက္ပြဲဘဲ။ အဲဒါကို သံုးသပ္ေလ့လာတတ္တဲ့သူဆိုရင္
မျဖဴႏွင္းေထြးဘက္က ေထာက္ခံရပ္တည္ေပးမွာဘဲ။ သူတို႔အေနနဲ႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတာ၊
ေနွာင့္ေနွးေနတာ၊ ၾကန္႔ၾကာေနတာရွိတယ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းတခုခုရွိလို႔ဘဲလား။ က်ေနာ္လည္း စဥ္းစားမိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵက
ဒါ ေရွ႔မ်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္တယ္။ ၈၈ မွာ တက္တက္ႂကြႂကြပါဝင္ခဲ့တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ရဲ့အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖတ္သန္းလာရဖူးတဲ့ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အကိုေတြ၊
အမေတြက အခုလက္ရွိႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ေထာင္က်တဲ့ညီမငယ္ေလးကို စာနာစြာနဲ႔
တစံုတရာ
ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားဖို႔ ဝန္မေလးေနခဲ့သင့္ဘူး။
ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားဖို႔ ဝန္မေလးေနခဲ့သင့္ဘူး။
ေဟာင္ေကာင္ကိစၥက
မီဒီယာေတြကတဆင့္ ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတာ။ ဒါကို ဒီကေန႔ ေထာက္ခံတယ္ဆိုတဲ့အတြက္ သူတို႔လည္း
ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားေတြလို႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ေရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကေရာ သတ္မွတ္ခ်င္သတ္မွတ္မွာေပါ့။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေဟာင္ေကာင္အေရးကိုလိုလားတဲ့ အေနာက္အုပ္စုေတြကေတာ့ ပိုၿပီးသတ္မွတ္ၾကလိမ့္မယ္။
ဒါကေတာ့ အလုပ္ကို ေသးေသးလုပ္ၿပီးေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို မ်ားမ်ားရတာဘဲ။ မျဖဴႏွင္းေထြးကိစၥကက် ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အသိအမွတ္ျပဳခြင့္ရဖို႔
မလြယ္ဘူး။ ျပႆနာတခုကိုရင္ဆိုင္ရဖို႔ ပိုမ်ားတယ္။ မျဖဴႏွင္းေထြးကိစၥကိုေထာက္ခံၿပီးေျပာမယ္ဆိုရင္
ေနာက္ကေန အက္ရွင္တခုလုပ္ရမယ္။ အက္ရွင္တခုလုပ္တဲ့အခါမွာ အစိုးရရဲ့ၿငိဳျငင္မႈကိုေတာ့
အနည္းဆံုးခံရမယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးကို ဘယ္သူမဆို၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမဆို စဥ္းစားမွာပါ။
မျဖဴႏွင္းေထြးရံုးထြက္ေတြမွာ လာဝန္းရံတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြဆိုတာ ခမ္းခမ္းနားနားႀကီးေတြ
မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔အပါအဝင္ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းႀကီးျဖစ္ေပမယ့္
ေငြေရးေၾကးေရးကအစ အခက္အခဲအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ နည္းနည္းေလးအသံထြက္ၿပီး
အမ်ားႀကီးအသိအမွတ္ျပဳခံရတာထက္ အမ်ားႀကီးလုပ္ၿပီး သိပ္ၿပီးအသိအမွတ္ျပဳမခံရဘဲ
ျပႆနာေပါင္းစံုနဲ႔ရင္ဆိုင္ရမွာကိုယွဥ္ၿပီး ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ေရြးသြားတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
သူတို႔သြားတဲ့လမ္းေၾကာင္းက
ႏိုင္ငံေရးအသြင္သ႑ာန္ေဆာင္တာနည္းၿပီး လူမႈေရးအသြင္သ႑ာန္ေတြ ပိုမ်ားေနတယ္။
ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေဝဖန္ခ်င္သလဲဆိုရင္ အစိုးရတာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔
အရမ္းနီးနီးကပ္ကပ္ဆက္ဆံတယ္။ ရွစ္ေလးလံုးေငြရတုအခမ္းအနားတုန္းက က်ေနာ္တို႔
ကန္႔ကြက္ၿပီးနုတ္ထြက္ခဲ့ၾကတာက က်ေနာ္တို႔က အတိုက္အခံအဖြဲ႔အစည္းစစ္စစ္ကို
လိုခ်င္တာ။ အဆင္ေျပေရးလမ္းေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးလမ္းေၾကာင္းသြားေနရင္ေတာ့
က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တာ ျဖစ္မလာေတာ့ဘူး။ ဒီလိုမ်ိဳး ခရိုနီေတြရဲ့ေငြေၾကးေတြနဲ႔အခမ္းအနားလုပ္တာမ်ိဳး၊ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီးစကားေျပာခြင့္ျပဳတာ၊ သဝဏ္လႊာဖတ္တာတို႔ကို
က်ေနာ္တို႔က ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာၿပီးသား။
ဒီေန႔လည္း ဒီသေဘာထားကို
စြဲကိုင္ထားတယ္။ ၿပီးရင္ ပုဒ္မ ၁၈ ကို က်ေနာ္တို႔က မတရားဘူးလို ့ျမင္တယ္။
အဲဒီပုဒ္မ ၁၈ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွလိုက္နာစရာမလိုဘူးလို ့က်ေနာ္တို႔ကျမင္တယ္။
လြတ္လပ္စြာဆႏၵျပခြင့္ရွိရမယ္လို႔ေတာင္းဆိုတယ္။ သူတို႔က်ေတာ့ ပုဒ္မ ၁၈ ကို
ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီးဆႏၵျပတဲ့လမ္းေၾကာင္းကို သြားတယ္။ ဥပေဒကို
ေလးစားလိုက္နာတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီအျပင္ အယူအဆေတြကေတာ့ ကြာပါတယ္။ (ႏိုင္ငံေရး)ခရိုနီျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းကိုေတာ့ က်ေနာ္မေျပာလိုဘူး။
ေျပာဖို႔လည္းဆႏၵမရွိဘူး။ ခရိုနီဆိုတဲ့ေဝါဟာရက အစိုးရနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီးမွ
လုပ္ကြက္ေတြရယူပိုင္ဆိုင္ၿပီး ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူေတြ၊ တရားတာ မတရားတာ၊ မွ်တတာ
မမွ်တတာေတြမၾကည့္ဘဲ ဂုတ္ေသြးစုတ္တဲ့လူတန္းစားကိုေျပာတာ။ ခရိုနီဆိုတဲ့ေဝါဟာရနဲ႔ ၈၈
ျငိမ္း/ပြင့္ဆိုတဲ့အဖြဲ႔အစည္းကိုတြယ္ကပ္ၿပီးေျပာတာကေတာ့ သူတို႔အဖြဲ႔ကို တိုက္ခိုက္တဲ့သူေတြ ေျပာတာေတြပါ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အဲဒီလိုတိုက္ခိုက္လိုတဲ့သေဘာထား
မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကိုေတာ့ အားမရတာေတာ့ အမွန္ဘဲ။
ေက်ာ္ကိုကို
(Messenger ဂ်ာနယ္ အတြဲ
၅၊ အမွတ္ ၂၁ တြင္ ပါရွိေသာ “ဗကသ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠဌ
ကိုေက်ာ္ကိုကို ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး” မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္)
ကိုေက်ာ္ကိုကို ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး” မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္)
ယူတာက ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္းဆီကျဖစ္ပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment