Tuesday, October 14, 2014

ကၽြန္မထာဝရအေလးျပဳမယ့္အလံ၊ကၽြန္မထာဝရေပးဆပ္သြားမယ့္ဗကသ(၃) (ေမလင္းခ-ဗကသ)

0 comments
ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ကာစကာလဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ ေနခဲ့ပါတယ္။ အားမာန္တက္ႂကြစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသလို အားေလ်ာ့စိတ္ပ်က္မႈေတြၾကားကေန အတင္းတြန္းၿပီး ေရွ့ကိုမေရာက္ေရာက္ေအာင္ မနည္းအားစိုက္ေရႊ႔ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးႀကံဳခဲ့ရတာအမွန္ပါ။ ဒါ့အျပင္ ဗကသဆုိတာကလည္း သမိုင္းတန္ဖုိးႀကီးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး မူဝါဒေတြကိုလက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚ လုိက္နာရျခင္းဟာ ေပ်ာ္သလိုေနလာခဲ့တဲ့ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အမွန္ကိုေျပာမယ္ ဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲခဲ့ပါတယ္။

ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ သမဂအဖြဲ႔ဝင္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မဟာ KTV မွာ သီခ်င္းသြားဆုိဖုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ လာေခၚခ်ိန္မွာ ဒြိဟေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔လြန္ဆြဲခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ သမဂအဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အမွန္တကယ္ေပးဆပ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရက တစ္ေၾကာင္း မလိုက္သင့္ဘူးဆုိတာကိုသိေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္က သြားလာေပ်ာ္ပါးခဲ့ဖူးတဲ့ အေပ်ာ္ေတြလည္း ျပန္ၿပီးသတိရေနျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကၽြန္မမ်က္စိေရွ့မွာေပၚလာခဲ့တဲ့ သမဂအလံေတာ္ဟာ ကၽြန္မရဲ့ေတြေဝမႈေတြကို ျပန္လည္ၾကည္လင္လာေစခဲ့ပါတယ္။ သမဂအဖြဲ႔ဝင္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ စံျပအျဖစ္မေနႏုိင္ရင္ေတာင္မွ ကၽြန္မဟာ သမဂကိုသိကၡာက်ေစမယ့္အလုပ္မ်ိဳး မလုပ္သင့္ဘူးဆုိတာကို အလံက ညႊန္ျပခဲ့ပါတယ္။ အျခားေသာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား၊ ပါတီပြဲမ်ား၊ ကလပ္သြားရန္ကိစၥမ်ားကိုလည္း အတြင္းစိတ္နဲ႔ အေျခအတင္ လြန္ဆြဲမႈေတြ ၾကားကေန ကၽြန္မ ျငင္းပယ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုအခက္အခဲေတြဟာ အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္သလိုထင္ရေပမယ့္ ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးႀကီးမားတဲ့အခက္အခဲေတြလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး…။ ေပါင္းေနက် အေပါင္းအသင္းေတြထဲကမွ ကၽြန္မသမဂဝင္ျဖစ္လို႔၊ အထူးသျဖင့္ ဗကသဟာ ေက်ာင္းသားအေရး သာမက ျပည္သူ႔အေရးပါေဆာင္ရြက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တဲ့အဖြဲ႔ထဲကိုဝင္လို႔ ဆုိၿပီး ကၽြန္မကိုေရွာင္ဖယ္သြားၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရင္ ေက်ာင္းထြက္ရမယ္၊ ေထာင္က်မယ္၊ ဘဝပ်က္တယ္…နင္နဲ႔ေပါင္းရင္ ငါတို႔ပါအမႈပတ္မွာစုိးရတယ္ဆိုၿပီး အဆက္ျဖတ္သြားၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မရဲ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို ေတြေဝေစခဲ့ပါတယ္။ သမဂကို ဝင္ကာစျဖစ္တဲ့အျပင္ သမဂအဖြဲ႔ဝင္ ရဲေဘာ္ေတြဆုိတာကလည္း ကၽြန္မနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏီွးေပါင္းသင္းခင္မင္ဖူးတဲ့သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒီသမဂကုိဝင္လုိက္လို႔ ငါ့သူငယ္ခ်င္း အရင္းေခါက္ေခါက္ေတြက ငါ့ကုိပစ္သြားတယ္ဆုိတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ ကၽြန္မတုန္လွုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီဗကသက ရဲေဘာ္ေတြကေရာ ငါ့အေပၚ ငါ့သူငယ္ခ်င္းေတြေလာက္မွေကာင္းပါ့မလားဆိုၿပီး အေတြးေတြမ်ားစြြာနဲ႔ အျပင္းအထန္စိတ္ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကၽြန္မစာအုပ္ေတြကိုဖတ္ရင္း၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္-ဗကသေခါင္းေဆာင္ကိုေအာင္ဆန္းကိုေလ့လာရင္း စိတ္ပင္ပမ္းမႈေတြဟာ အတန္ငယ္ေလ်ာ့ပါးခဲ့့ရပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ လံုးဝေတာ့ သဲလဲစင္ျဖစ္မသြားခဲ့ပါဘူး။ ဒီလမ္းကိုေရြးၿပီးမွေတာ့ မထူးေတာ့ပါဘူးဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ ကိုယ့္ကုိကုိယ္ေျဖသိမ့္ၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
           
ဒီလုိမထူးဇာတ္ခင္းၿပီးေနလာခဲ့တဲ့ကၽြန္မအတြက္ အေတြးအေခၚေတြ၊ မေက်လည္မႈေတြ၊ မတင္မက် မေက်နပ္မႈေတြကို ေျပာင္းျပန္ လွန္ပစ္ခဲ့တာကေတာ့ ၂ဝ၁၂ခုနွစ္ ဂ်ဴလိုင္(၇)ပါပဲ။ ဆဲဗင္းဂ်ဴလုိင္အထိမ္းအမွတ္ေန႔နီးလာၿပီျဖစ္တဲ့ကာလတစ္ခုမွာ ကၽြန္မတို႔ ဗကသ ရဲေဘာ္ေတြအားလံုးဟာ SB ေတြရဲ့ေစာင့္ၾကည့္မႈကို အနည္းနဲ႔အမ်ားခံခဲ့ရပါတယ္။ (၁၉၆၂)က အာဏာလဲသိမ္းဖုိ႔ မဟုတ္၊ အၾကမ္းဖက္ တုိက္ခုိက္ဖုိ႔လည္း လံုးဝကိုစိတ္ကူးမထားခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ေနာင္ေတာ္ေက်ာင္းသားေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ေနဝင္းရဲ့ အာဏာတပ္မက္မႈ အားႀကီးတဲ့ လူမဆန္မွဳေၾကာင့္ ရက္ရက္စက္စက္ပစ္သတ္ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ သမဂအေဆာက္အအံုႀကီးဟာလည္း ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ၿဖိဳခြဲခံရၿပီး တုံရံုးၿပိဳလဲခဲ့ရတာ လူတုိင္းအသိပါ။ (၂ဝ၁၂) ခုႏွစ္မွာေတာ့ ဒီသမုိင္းဟာ ႏွစ္(၅ဝ)ျပည့္ခဲ့ ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ဗကသ ရဲေဘာ္ေတြဟာ အထိမ္းအမွတ္ အမွတ္ရပြဲမ်ားျပဳလုပ္ဖုိ႔ လံုးပမ္းေနၾကပါတယ္။

အထက္ဗမာျပည္ မံုရြာခရုိင္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂကရဲေဘာ္ေတြကေတာ့ ဇူလိုင္(၇)ရက္မွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေၾကာင့္ ပြဲမလုပ္ျဖစ္ပဲ ရက္ကိုေရွ့တုိးၿပီး ႀကိဳတင္ကာ အထိမ္းအမွတ္ပြဲကိုက်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပြဲအတြက္ ကၽြန္မနဲ႔အတူ မႏၱေလးမွ ဗကသရဲေဘာ္ (၅)ဦး မံုရြာကို သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကၽြန္မ အပါအဝင္ ရဲေဘာ္မ(၂)ဦး ရဲေဘာ္ေလးဦးတို႔ဟာ ညေနပုိင္းကားနဲ႔ သြားခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရဘက္က အခ်ိန္တုိင္းလိုလို လိုက္လံေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္သလို အိမ္ကိုလည္းလိမ္ညာေျပာဆုိၿပီး ညအိပ္ခရီးထြက္လာခဲ့ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ အေတာ္ေလးကိုထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ျဖစ္ေနပါတယ္။ မံုရြာကိုေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးမုိးခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာပဲ ၾကားလုိက္ရတဲ့စကားက ဗကသေတြပြဲလုပ္မယ့္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ခရိုင္မႉးကသြားေနၿပီ၊ ၿမိဳ့ထဲမွာလည္း SB ေတြ ေျခခ်င္းလိမ္ေနတယ္ဆုိတာပါပဲ ။ဒါ့အျပင္ မံုရြာၿမိဳ့ခံရဲေဘာ္ေတြကလည္း ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ၿပီးအိပ္လို႔မရေတာ့တဲ့အထိ မလံုၿခံဳေတာ့ပါဘူး။ အေျခအေနေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကိ ုတင္းမာေနတဲ့အခ်ိန္ပါပဲ။ ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မနဲ႔အတူပါလာတဲ့ ေက်ာက္ဆည္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္သမဂက ရဲေဘာ္မေလးလက္ကိုကိုင္ၿပီး ဘာလုပ္လို႔ဘာကိုင္ရမွန္း မသိေတာ့ပါဘူး။ ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာထုိင္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ရဲေဘာ္ေတြ ေခါင္းခ်င္းရုိက္ တုိင္ပင္ၾကအၿပီးမွာေတာ့ ေယာက္်ားေလးေတြက အိမ္ေတြကိုမျပန္ေတာ့ပဲ အဆင္ေျပမယ့္ေနရာေတြမွာေရွာင္ၾကဖို႔နဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ၿမိ့ဳခံရဲေဘာ္တစ္ေယာက္အိမ္မွာတည္းခိုဖုိ႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ပါ သူတို႔နဲ႔အတူ ပုန္းေရွာင္မယ္ဆိုတာကိုလည္း သူတို႔လက္မခံခဲ့ၾကပါဘူး။ အကယ္၍ အဖမ္းခံရမယ္ဆုိရင္ေတာင္ သူတို႔ပဲခံမယ္ ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ ေနာက္ေန႔မွာက်င္းပမယ့္ပြဲကုိ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ဆက္လုပ္ၾကဖုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြက ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ ေလးနက္စြာ ခံစားမိလိုက္တာကေတာ့ အဖမ္းခံရမယ့္အေရးမွာေတာင္ ရဲေဘာ္ရင္းစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ ဒါပါလား… ဒါဟာ ငါတို႔ဗကသရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္အတြက္တစ္ေယာက္ အနစ္နာခံေပးဆပ္ရဲတဲ့ ဗ စိတ္ဓာတ္ပါလား… အရင္က ငါထင္ထားခဲ့တာေတြနဲ႔ တစ္ျခားစီပါလားဆုိၿပီး ကၽြန္မ မ်က္ရည္လည္မိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆုိင္ကေနလူစုခြဲၿပီး ကၽြန္မတို႔တည္းရမယ့္ ရဲေဘာ္ရဲ့အိမ္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ့္ကို ထင္မထားခဲ့ပါဘူးရွင္…။ သားသမီးက ႏုိင္ငံေရး၊ ေက်ာင္းသားေရးလုပ္ေနတာကို မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္ ၾကေပမယ့္ အခုကၽြန္မတို႔ေရာက္သြားတဲ့ရဲေဘာ္ရဲ့မိဘမ်ားကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို တကယ့္ကိုေႏြးေႏြးေထြးေထြး ဆီးႀကိဳ ခဲ့ၾကပါတယ္။ သမီးရင္းနဲ႔မျခား ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေတြနဲ႔ ကၽြန္မရဲ့ေၾကာက္စိတ္္ေတြကို သူတို႔ေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မထပ္နားလည္လိုက္ရတာက ဗကသရဲေဘာ္ေတြဟာ တကယ့္ေမာင္ရင္းႏွမေတြပါလား။ သူ႔မိဘဟာ ကၽြန္မတို႔မိဘေတြပါပဲလားဆုိၿပီး ၾကည္ႏူးဝမ္းသာခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီညက ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မရဲေဘာ္မတို႔ဟာ လံုးဝအိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ပါဘူး။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အိပ္ခန္းကိုေသခ်ာျပင္ဆင္ၿပီး သိပ္ခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ အိပ္လို႔မရပါဘူး။ ဘာမွန္းမသိရေသးတဲ့အေျခအေနမွာ တျခားကိုေရာက္ေနတဲ့ရဲေဘာ္ေတြကို စိတ္ပူေနၾကသလို အိမ္ေတြကိုလိမ္ၿပီး ထြက္လာၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခုခုျဖစ္သြားရင္ေတာင္ အိမ္ေတြက မသိလုိက္ျဖစ္မွာကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ပူပန္ေနမိခဲ့ၾကတယ္။ တစ္ညလံုုး တစ္ေယာက္လက္တစ္ေယာက္ကိုင္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္အားေပးရင္း မုိးလင္းေပါက္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္အေစာပုိင္းမွာေတာ့ က်ဆံုးသြားတဲ့ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြအတြက္ အရုဏ္ဆြမ္းကပ္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ညက ရဲေဘာ္အားလံုး ေဘးကင္းခဲ့ၾကၿပီး အထိမ္းအမွတ္ပြဲျပဳလုပ္မယ့္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကုိ ရဲေဘာ္အားလံုး စံုစံုညီညီ  လာေရာက္ႏုိင္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဆရာေတာ္မ်ားကုိ အရုဏ္ဆြမ္းကပ္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းေနစာသင္သံဃာေတာ္မ်ားကို လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား လွဴဒါန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရွ့-ေနာက္-ဝဲ-ယာ မွာေတာ့ လာေရာက္သတင္းယူေနသူနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းေရွ့မ်က္ႏွာစာမွာ ခြပ္ေဒါင္းအလံ ေထာင္ကာ အလွဴကိုျပဳခ်င္ေပမယ့္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ရဲ့ခြင့္ျပဳခ်က္မရေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေဘးဘက္ အေပါက္မႀကီးမွာသာ အလံကို တိုင္တစ္ဝက္ လႊင့္ထူခဲ့ၾကပါတယ္။ ရဲေဘာ္အားလံုးရဲ့ရင္ထဲမွာေတာ့ က်ဆံုးေလၿပီးေသာ ေနာင္ေတာ္ရဲေဘာ္အေပါင္းအတြက္ ႏွေမ်ာ  တသျခင္း၊ ဂုဏ္ယူျခင္းေတြအျပည့္နဲ႔ပါပဲ…။

မံုရြာခရုိင္က ရဲေဘာ္တို႔ရဲ့ ဆဲဗင္းဂ်ဴလုိင္အထိမ္းအမွတ္ပြဲဟာ ကၽြန္မအတြက္ ေျဖေဆးေကာင္းတစ္ခြက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မရင္ထဲက ရဲေဘာ္ရင္းစိတ္ဓာတ္ဆုိတာအေပၚမွာမတင္မက်ျဖစ္မွဳေတြကို လံုးဝေက်လည္သြားေစတဲ့၊ ဗကသေတြဆိုတာ ဒါပဲဆုိၿပီး ဂုဏ္ယူေစမိတဲ့ ပြဲလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗကသေက်ာင္းသားေတြဟာ ေနရပ္မတူ၊ ဘာသာလူမ်ိုးမတူ၊ ေမြးမိဘေတြခ်င္းမတူၾကေပမယ့္ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ ေအာက္မွာေတာ့ တစ္မိတည္းေမြး ခြပ္ေဒါင္းေသြးေတြပါပဲ…။ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ၊ အယူဝါဒေတြ ဘယ္ေလာက္ကဲြျပားကြဲျပား ဗကသမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ့မူမ်ားကိုေတာ့ တညီတည္းလိုက္နာ တစ္သံတည္းထြက္ၾကသူေတြပါ။ ကၽြန္မဟာ သံသယေတြကင္းစင္ၿပီး အမွန္ကိုေသခ်ာစြာ ျမင္မိလာခ်ိန္မွာေတာ့ ဗကသရဲေဘာ္ေတြနဲ႔အတူ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ေအာက္မွာရပ္ရတာကို အင္မတန္ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ငါဟာ ဗကသလို႔ စိတ္ထဲကေနေရရြတ္ၾကည့္မိတဲ့အခိုက္မွာ ၾကက္သီးေမြးညင္းထမိတဲ့အထိ ေက်နပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေရွ့ဆက္ေလွ်ာက္မယ့္လမ္းေတြြအတြက္ စိတ္ကို ေသခ်ာပိုင္းျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေပၚမွာ ကၽြန္မ သစၥာေစာင့္သိေစခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွ တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း အခါအခြင့္သင့္ရင္ ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။
ေမလင္းခ(ဗကသ) 
https://www.facebook.com/may.mon.509



0 comments:

Post a Comment