Tuesday, October 14, 2014

ကၽြန္မထာဝရအေလးျပဳမယ့္အလံ၊ ကၽြန္မထာဝရေပးဆပ္သြားမယ့္ဗကသ(၁) (ေမလင္းခ)

0 comments
ငယ္စဥ္ဘဝတုန္းက နိုင္ငံေရးဆိုတဲ့စကားလံုး အဘ(အေမ့အေဖ) ေျပာလို႔ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ နိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြ၊ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရး သမုိင္းအခ်ိဳးအေကြ႔ေတြ၊ နိုင္ငံေရးပါတီေတြအေၾကာင္းေတြ အုပ္စံုမသိခဲ့ရေပမယ့္  နယ္ခ်ဲ့ေတာ္လွန္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး၊ စစ္တပ္ကအာဏာသိမ္းပံု၊ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ေတာခိုအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ မဆလတစ္ပါတီစနစ္၊ ပမညတ၊ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္…၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္း၊ သခင္သန္းထြန္း၊ ဦးေနဝင္း၊ ေဒါက္တာာေမာင္ေမာင္ …စတာေတြကို အိပ္ရာဝင္ပံုျပင္ေတြလို စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အေဖနဲ႔အေမအပါအဝင္ ဦးေလး၊ အေဒၚမ်ားက ကေလးကုိ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြမေျပာပါနဲ႔လို႔ တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ၾကားထဲက အဘက အလစ္မွာေျပာျပပါတယ္။ အဘကိုယ္တုိင္ကလည္း အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က အဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့သလို ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာလည္း အဘတို႔အေဖ၊ အကုိ၊ ဦးေလးေတြ ပါဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ သားသမီးေတြက တားဆီးတားဆီး ဒီေျမး(ကၽြန္မ)ကိုေတာ့ သူေျပာျပၿမဲ ရွင္းျပၿမဲပါ။ ေရွးလူႀကီးမုိ႔ အသက္ႀကီး ၿပီမို႔ ေရွးရုိးစြဲတခ်ိဳ႔ရွိပင္ရွိေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးေတြကုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွခ်ိဳးႏွိမ္ဖိႏွိပ္ေလ့မရွိ..သူ႔ေျမးဦး(ကၽြန္မ) မိန္းကေလးမို႔ နိုင္ငံေရးနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ေဘာင္းဘီရွည္ မဝတ္ရဘူး၊ ၿပိဳင္ဘီးမစီးရဘူး၊ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ကုိင္တတ္ရမယ္ဆိုတဲ့အျမင္မ်ိဳး တစ္စက္ကေလးမွ မရွိတာ အံ့ၾသစရာပါ။

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မဆုိလုိခ်င္တာ ကၽြန္မအဘအေၾကာင္းသက္သက္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မကို နိုင္ငံ့အေရး၊ ျပည္သူ႔အေရး၊ ေက်ာင္းသားအေရး၊ လူတန္းစားဆိုတဲ့အေတြးေတြကို စတင္သိေစေတြးေစခဲ့တဲ့ပုဂိဳလ္ကို ရည္ညႊန္းျပခ်င္တာပါ။ မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္မကိုးတန္းမွာ (၂ဝဝ၇) ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး စစ္အာဏာရွင္ကို ညီညြတ္စြာေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးတစ္ရပ္ကို ကၽြန္မနဲ႔အဘ DVB မွတဆင့္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့အဘက အိပ္ရာထဲကေန အံႀကိတ္ေတာက္ေခါက္ေနသလို လူငယ္ကၽြန္မလည္း ေသြးေတြဆူပြက္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ဝင္ေရာက္ကာ စစ္အာဏာရွင္ကို ေတာ္လွန္လိုမိခဲ့၊ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ အိမ္ကေနခိုးထြက္ၿပီး ဆႏၵျပသူေတြနဲ႔အတူ ေသေသေၾကေၾကတုိက္ပြဲဝင္လိုစိတ္ေတြ ျပင္းထန္ေနမိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ရက္ DVB ၾကည့္ရင္း အလံတစ္လက္ကို ကၽြန္မေတြ႔မိပါတယ္။ အနီရဲရဲမွာ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ စက္ဝုိင္းပံုပါတဲ့အလံဟာ ကၽြန္မစိတ္ကုိ ဖမ္းစား ခဲ့ပါတယ္။

အဘကုိေမးၾကည့္ေတာ့ ဒါဟာ ေက်ာင္းသားအလံလို႔ ေျပာပါတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းကုိဝုိင္းထားတာ စက္ဝုိင္း မဟုတ္၊ ေက်ာ့ကြင္းသာျဖစ္တယ္.. ေဒါင္းကေက်ာ့ကြင္းကို ရုန္းကန္ေနပံုကို ေက်ာင္းသားေတြ အာဏာစနစ္ကိုတြန္းလွန္ေနပံုနဲ႔ နိႈင္းယွဥ္ျပေတာ့ ကၽြန္မလည္း ဒီအလံေအာက္မွာ ရပ္ခ်င္စိတ္ေတြ၊ အလံကုိအေလးျပဳခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလို႔လာပါတယ္။ ဒါတင္မကေသး ဒီအလံဟာ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္းတို႔ရဲ့ ေက်ာင္းသားဘဝ ေက်ာင္းသားသမဂဆုိတာကိုလုပ္ၾကတုန္းက ကိုင္စြဲခဲ့ၾကတဲ့အလံ၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာေက်ာင္းသားမ်ားသမဂရဲ့ အလံေတာ္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကိုပါ ထပ္ေဆာင္းသိလုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သမဂဆိုတဲ့စကားလံုးကို ကၽြန္မစြဲလမ္းခဲ့ရသလို ကၽြန္မကိုယ္တုိင္ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္းတို႔ခိုလံႈခဲ့တဲ့အလံေအာက္မွာ ထာဝရခိုလံႈခ်င္ခဲ့မိပါတယ္။ မိသားစုက (အဘမွလြဲ၍) နိုင္ငံေရးကုိစိတ္မဝင္စားၾက၊ တစ္ေလွ်ာက္လံုးစစ္အာဏာရွင္ရဲ့ ဖိႏွိပ္ခံလာခဲ့ၾကရတာေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးဆုိရင္ ေၾကာက္စရာသတၱဝါတစ္ေကာင္လို႔ ျမင္ေနၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ အဘလည္းအခုဆုိရင္ ဆံုးပါးသြားခဲ့့ပါၿပီ။ အာဏာရွင္စနစ္ကေန ဒီမုိကေရစီကုိေျပာင္းပါၿပီလို႔ေအာ္ေနၾကတဲ့ ယေန႔ေခတ္ကုိ အဘလည္း မမွီလိုက္ရွာပါ။ အေဖနဲ႔အေမကေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းလာၿပီဆိုၿပီး ကၽြန္မရဲ့ နိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားမႈကို တားဆီးကန့္ကြက္တာမ်ိဳး မလုပ္ေတာ့ပါ။ ဒီလုိနဲ႔ အဘဆံုးၿပီးေနာက္ ကၽြန္မ တကၠသိုလ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တကၠသိုလ္တတ္ရင္း အေပါင္းအသင္းေတြၾကားမွာ ကၽြန္မနိုင္ငံေရးဆုိတာကုိ ေယာင္ေယာင္ေလးေတာင္ သတိမရမိေတာ့ပါ။ ေက်ာင္းလစ္လို႔ရ၊ က်ဴရွင္တက္ရင္ေအာင္၊ ဆရာေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေပါင္းသင္း၊ အခ်ိန္တန္ မေျဖႏိုင္ရင္သြားကန္ေတာ့လို႔ရေနတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝမွာ ကၽြန္မအားလံုးကိုေမ့ၿပီး ေပ်ာ္ခ်င္တုိင္း ေပ်ာ္ေနမိပါေတာ့တယ္။ နိုင္ငံေရးဆုိတာ ဘာလဲမသိခ်င္၊ ေက်ာင္းသားအေရးဆုိတာ ကိုယ္နဲ႔ဆုိင္တာမွတ္လို႔ဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ကၽြန္မတကၠသိုလ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္တိတိ အေယာင္ေဆာင္လြတ္လပ္ေရးႀကီးထဲမွာ နစ္ေမ်ာေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အေရာက္မွာ ကၽြန္မဟာ ေက်ာင္းမွန္မွန္လစ္၊ ေဘာ္ဒါမ်ားနဲ႔ေပ်ာ္ပါးရင္း သတင္းတစ္ပုဒ္ကိုၾကားမိလုိက္ပါတယ္။ ရတနာပံုတကၠသိုလ္မွာ “ေက်ာင္းသားသမဂဖြဲ႔လိုက္ၿပီ”ဆိုတဲ့သတင္းပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂဆိုတာဘာလဲဆုိတာကို ကၽြန္မ အျပင္းအထန္ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ျပင္ပစာေပေတြကုိ မေလ့လာျဖစ္၊ အဘစကားေတြနဲ႔ ေဝးတာလည္းၾကာၿပီျဖစ္ေတာ့ ကၽြန္မရင္ခုန္ျမတ္နိုးေလးစားခဲ့ရတဲ့အလံနဲ႔သမုိင္းကုိ ဘယ္လုိမွ ျပန္အစေဖၚလို႔ မရခဲ့ပါဘူး။

တစ္ရက္ ကၽြန္မတို႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စတုဒီသာေဖ်ာ္ရည္တုိက္ၾကတဲ့ပြဲေလးတစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္က လာၿပီးကူညီတာနဲ႔ ႀကံဳရပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ထုိးထားတဲ့ ရင္ထုိးကအလံကုိျမင္လုိက္ရတဲ့တခဏမွာေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တုန္လႈပ္သြားမိပါတယ္။ သူတို႔ထုိးထားတဲ့အလံဟာ ကိုးတန္းေက်ာင္းသူဘဝက ကၽြန္မစၿပီး ေတာင့္တခဲ့ရတဲ့ အလံပါလား…။ ကၽြန္မရဲ့ ေရွ့ေဆာင္ေတြခိုလံႈခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂအလံပါလားဆိုၿပီး ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ေလး ရင္ခုန္သြားခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီေက်ာင္းေတြကို ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့ တစ္ေယာက္က ရွင္းျပပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔တကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားသမဂအဖြဲ႔ဝင္ေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားထုအေရး၊ ျပည္သူလူထုအေရးကိုေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔မ်ိဳးဆက္၊ ကိုဗဟိန္းတို႔မ်ိဳးဆက္ ဗမာနိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂ(ဗကသ) အဖဲြဲ႔ဝင္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗကသရဲ့မူဝါဒငါးခ်က္အေၾကာင္းနဲ႔ လက္ရွိမွာေတာ့ (ကၽြန္မကုိႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းလို႔ေျပာရင္ ကၽြန္မေၾကာက္သြားမွာစုိးလို႔လို႔ သူကျပန္ေျပာပါတယ္) ပရဟိတအလုပ္ေတြလုပ္ေနေၾကာင္း တစ္နာရီနီးပါးေလာက္ သူကရွင္းျပပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ ကၽြန္မက အဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္လို႔ မရည္ရြယ္ဘဲ ေျပာမိလုိက္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းမဆံုးျဖတ္ပါနဲ႔ အပတ္စဥ္ သမဂအစည္းအေဝးရွိတယ္၊ အဲဒီမွာ ေလ့လာသူအေနနဲ႔လာတက္ပါ၊ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ေစခ်င္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ လည္း သူနဲ႔စကားေျပာအၿပီး သူတို႔အဖြဲ႔ ေစ်းေရာင္းပြဲေတာ္မွာ ရန္ပံုေငြေစ်းေရာင္းေနတယ္ဆုိလို႔ လုိက္ၾကည့္မိပါတယ္။ တကယ္ပါပဲ… ေစ်းဆုိင္ခန္းရဲ့ေရွ့မွာ ကၽြန္မ ျမတ္နိုးႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့အလံေတာ္ဟာ တလူလူလြင့္လို႔… ကၽြန္မ ေလးစားရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္းကေတာ့ လူတစ္ရပ္စာ ဗီႏိုင္းဓာတ္ပံုထဲကေန ကၽြန္မကို မိန္႔မိန္႔ႀကီးၾကည့္လို႔ေပါ့…။

ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္မဟာ ေက်ာင္းသားသမဂနဲ႔ စတင္ထိစပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကၽြန္မဟာသမဂရဲ့မူဝါဒငါးရပ္ကို ေက်လည္လာတဲ့အျပင္၊ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဆိုတာ လူတုိင္းနဲ႔ဆုိင္တယ္ဆုိတဲ့အျမင္ကိုပါ ထပ္ေလာင္းရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မကိုစည္းရံုးခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ကလည္း အစမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ နိုင္ငံေရးဆုိရင္ေၾကာက္ၾကတဲ့အတြက္ ဗကသရဲ့အမ်ိဳးသားေရး/အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးကို ေသခ်ာမေျပာျပခဲ့ဘဲ လူငယ္ေတြစိတ္ဝင္စားမႈမ်ားတဲ့ ပရဟိတနဲ႔သာ အရင္ဆံုးမိတ္ဆက္ေပးရေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂ(ဗကသ)ရဲ့ မိတ္ဆက္နိဒါန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ဗကသေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားရတဲ့ ကၽြန္မရဲ့ ေက်ာင္းသားဘဝနဲ႔ အေတြးအျမင္သေဘာထားေတြကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။    

(ေမလင္းခ)
https://www.facebook.com/may.mon.509


0 comments:

Post a Comment