(ငွက္ေမႊးသပ္)
လူေျပာမ်ားတဲ့ လူလတ္တန္းစား Middle Class ဆိုတာကို က်ေနာ္ကေတာ့ အလယ္အလတ္လႊာလို႔ေခၚရတာ အာပိုေတြ႔ပါတယ္။ အလယ္အလတ္လႊာမွာမွ Upper and Lower Middle Class ဆိုၿပီး ဓနအင္အားေပၚတည္ကာ အလႊာ ၃ လႊာ ျပန္ခြဲတာလည္းေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီ သူတို႔ခြဲတဲ့အလယ္အလတ္ ၃ လႊာစလံုးက ဓနအင္အား၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အခြန္ေဆာင္တဲ့ပမာဏစတာေတြအျပင္ အျခား ခ်ိန္ထိုးတြက္ခ်က္ၾကတဲ့ အခ်က္အလက္နဲ႔အေၾကာင္းျခင္းရာေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ တျပည္နဲ႔တျပည္ တိုင္းျပည့္ဆင္းရဲခ်မ္းသာေပၚလိုက္ၿပီး အလယ္အလတ္လႊာ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခ်က္လည္း ကြာေနတာေတြ႔ရမွာပါ။
ထားပါေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ခုေျပာတဲ့ အလယ္အလတ္လႊာဆိုတာ ဓနအင္အားသာကြာခ်င္ကြာမယ္ အဓိကသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ဓနဥစၥာနဲ႔ပိုင္ဆိုင္မႈေတြအေပၚအေျခခံတာျဖစ္ၿပီး အေတြးအေခၚအေပၚ အေျခခံပိုင္းျခားခ်က္မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း အေၾကာက္အကန္ျငင္းသူေတြ ျငင္းၾကပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီလူ႔အလႊာေတြမွာ သီးသန္႔အေတြးအေခၚ အေတြးအျမင္နဲ႔ ခံယူမႈေတြမရွိဘူး၊ သူတို႔လည္း အျခားသူမ်ားနည္းတူ ေတြးတယ္ေခၚတယ္၊ ခံစားတယ္၊ တုန္႔ျပန္တယ္၊
(ဒီ့ထက္ပို ေျပာၾကတာေတြမွာဆို) သူတို႔က ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ကယ္တင္ရွင္ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္အရွိဆံုးလူ နင္းျပားေတြနဲ႔နီးစပ္စာနာသူစတာေတြအထိ အမႊမ္းတင္ၾကတာလည္းရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သူတို႔မွာ သူတို႔အလႊာရဲ့ဉာဥ္ စရိုက္နဲ႔အေတြးအေခၚ ရွိကိုရွိတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံယူထားပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က ဘူဇြာ Bourgeoisie ပါ။ ျမန္မာစကားလံုးနဲ႔ေတာ့ သီးသန္႔ျပန္တာမရွိပဲ ဘူဇြာကို ဘူဇြာလို႔ပဲ နားအလည္မ်ားၾကပါတယ္။ စကာလံုးရင္းျမစ္ဘယ္ကလာ ဘာအဓိပၸါယ္ေဆာင္ရာကေန ဘယ္ေတာ့မွ ဘာေတြျဖစ္ စတာေတြကေတာ့ အမ်ားသိၿပီးသားဖန္တရာေထမို႔ ထားခဲ့ပါေတာ့။ ျမန္မာမႈမွာ စူဇကာပုဏၰားဆို လူမုန္းမ်ားပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ ဗိုလ္ေနဝင္းက စူဇကာစစ္ဆင္ေရးဆိုၿပီး ပုဂၢလိကအရပ္သားပိုင္ စီးပြားနဲ႔ဓနဥစၥေတြကို စစ္ဒျမတိုက္ခ်လိုက္ေတာ့ စူဇကာနဲ႔ဘူဇြာဟာ လူမုန္းပိုမ်ားရတဲ့ကိန္း ပိုဆိုက္ရတာပါ။ ဒီၾကားထဲ စကားလံုးကိုက ပါးစပ္ကအသံထြက္ဖတ္ၾကည့္ရင္ အေတာ္ေသာက္ျမင္ကပ္စရာအသံလည္း ထြက္ပါတယ္။ ဘူဇြာမွာလည္း အလယ္အလတ္လႊာလို ဘူဇြာဘုစုခရုေလးေတြရွိၿပီး ဘူဇြာႀကီးရင္ေတာ့ အရင္းရွင္ႀကီးျဖစ္တာပါ။ ဘူဇြာခၽြတ္တားေလးကို Petty-Bourgeoisie လို႔ဆိုၿပီး ဗမာလိုေတာ့ ဓနရွင္ေပါက္စလို႔ျပန္ပါတယ္။ လူထုၾကားထဲက်တဲ့ စကားလံုးပါ။ ဘူဇြာခၽြတ္တားေလး(ဓနရွင္ေပါက္စ)ကေန ဘူဇြာဘူဒါးႀကီး(လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ဓနရွင္ႀကီး) ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဓနဥစၥာအေပၚ အလြန္အမင္းေလာဘေဇာတိုက္မႈ၊ အာဏာရမၼက္ငန္းဖမ္းမႈ၊ အေပ်ာ္အပါးအလြန္အက်ဴး လိုက္စားမႈစတဲ့လကၡဏာေတြေပၚလာၿပီး ငေတမာအေတြးအေခၚနဲ႔ ျပည္ဖ်က္ေကာင္လူ႔အႏၶကေန ကမၻာဖ်က္ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီးေတြအထိ တက္သြားတတ္တာ ကမၻာစစ္ႀကီးေတြၾကည့္ရင္ သိသာမွာပါ။
ဒီေနရာမွာေျပာမယ္ေတြးတာက Petty-Bourgeoisie ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚကိစၥပါ။ အလယ္အလတ္လႊာေတြက သူတို႔အေၾကာင္း ေစာင္းေျမာင္းေျပာတာလို႔ထင္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ တည့္(ဒဲ့)ေျပာေနတာျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္ သူတို႔အေၾကာင္းဆိုတာ က်ေနာ့္အေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚနဲ႔အစြဲအလမ္းရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဓနရွင္ေပါက္စ အေတြးအေခၚဆိုတာ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ဓနရွင္အေတြးအေခၚလို႔ပဲဆိုပါေတာ့။ အေပၚမွာဆိုခဲ့တဲ့ ဓနေလာဘေဇာ၊ အာဏာရမက္နဲ႔အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားလြန္းျခင္းစတာေတြမွာ ဓနရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ သူမသာကိုယ္အသုဘေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ သူက ဓနရွင္ႀကီးေတြထက္စာရင္ ဘာနည္းနည္းသာသလဲဆိုေတာ့ လူထုအက်ိဳးတိုင္းျပည္အက်ိဳးကို တခ်က္တခ်က္ ထည့္တြက္ေဖာ္လွည့္ၾကည့္ေဖာ္ အထိုက္အေလွ်ာက္ရပါေသးတယ္။ အဲ့သလို လူထုအတြက္တိုင္းျပည္အတြက္လုပ္ေနရင္းက ဂြင္ေလးမ်ားေပၚလာလို႔ကေတာ့ ကုိယ္က်ိဳးေလးပါ ကၽြဲကူးေရပါ လုပ္ယူသြားတတ္တဲ့ဉာဥ္မ်ိဳးရွိတာေတြ႔ရမွာပါ။ တခ်ိဳ႔ေျပာသလို ဆီကိုင္တဲ့လက္ ဆီေပတယ္..တို႔။ ဒီေလာက္ႀကီးကိုယ္က်ိဳးေတြစြန္႔ခဲ့တာ ဒီေလာက္ေလးေတာ့ ခံစားသင့္ပါတယ္..တို႔။ အမ်ားမိုးခါးေရပဲေလ…တို႔ စတဲ့ စကားနဲ႔တရားထူေထာင္ ကာကြယ္တာေတြလည္းေတြ႔ရမွာပါ။
လူတေယာက္ေယာက္မွာ ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚ ဉာဏ္ စရိုက္ လုပ္ရပ္စတာေတြရွိျခင္းမရွိျခင္းဟာ သူေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့တဲ့ဝန္းက်င္ရဲ့ သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ဆိုတာမွန္သလို၊ တကယ့္ကို ဆင္းရဲသားနင္းျပား ေက်ာမြဲအဝန္းအဝိုင္းကလာသူတခ်ိဳ႔မွာလည္း အဲဒီစရိုက္ ဉာဥ္ အေလ့ စိတ္နဲ႔လုပ္ရပ္ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေယဘုယ်ဆိုရရင္ေတာ့ ဓနရွင္ေပါက္စလို႔ေျပာေျပာ အလယ္အလတ္လႊာလို႔ဆိုဆို အဲ့ဒီအလႊာကလူေတြမွာ အဲ့ဒီဉာဥ္မ်ိဳးရွိတတ္တာမ်ားပါတယ္။
သမိုင္းဆရာေဒါက္တာသန္းထြန္းကေတာ့ “ဘူဇြာစိတ္ဆုိတာ ကုန္သည္ပြဲစားစိတ္၊ ငါ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္က်န္မလဲကုိ အၿမဲတမ္း တြက္ထားတဲ့စိတ္၊ ကုိယ္တြက္ေခ်နဲ႔ကုိယ္။ သူမ်ားစကား နားမဝင္၊ ၾသဇာမေပးနဲ႔၊ ငါလုပ္ခ်င္မွလုပ္မယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးကုိ ဘူဇြာစိတ္လုိ႔ ေခၚတယ္”ဆိုၿပီးေျပာခဲ့တာမွတ္သားဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ အဲ့သေလာက္ထိ မေျပာဝံ့ပါ။ သူက ေဒါက္တာသန္းထြန္းပါ။
က်ေနာ္ကေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးလုပ္ရင္းကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့စိတ္၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့လုပ္ရပ္၊
ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့အေတြးအေခၚကို ဓနရွင္ေပါက္စစိတ္၊ ဓနရွင္ေပါက္စအလုပ္ ဓနရွင္ေပါက္စနဲ႔အေတြးအေခၚလို႔ပဲ ငွက္ေမႊးနဲ႔သပ္ပါတယ္။ (မွတ္ခ်က္။ အေရးေတာ္ပံုဂ်ာနယ္ကရတဲ့ အေတြးအျမင္နဲ႔စကားလံုးမ်ား)
လူေျပာမ်ားတဲ့ လူလတ္တန္းစား Middle Class ဆိုတာကို က်ေနာ္ကေတာ့ အလယ္အလတ္လႊာလို႔ေခၚရတာ အာပိုေတြ႔ပါတယ္။ အလယ္အလတ္လႊာမွာမွ Upper and Lower Middle Class ဆိုၿပီး ဓနအင္အားေပၚတည္ကာ အလႊာ ၃ လႊာ ျပန္ခြဲတာလည္းေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီ သူတို႔ခြဲတဲ့အလယ္အလတ္ ၃ လႊာစလံုးက ဓနအင္အား၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အခြန္ေဆာင္တဲ့ပမာဏစတာေတြအျပင္ အျခား ခ်ိန္ထိုးတြက္ခ်က္ၾကတဲ့ အခ်က္အလက္နဲ႔အေၾကာင္းျခင္းရာေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ တျပည္နဲ႔တျပည္ တိုင္းျပည့္ဆင္းရဲခ်မ္းသာေပၚလိုက္ၿပီး အလယ္အလတ္လႊာ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခ်က္လည္း ကြာေနတာေတြ႔ရမွာပါ။
ထားပါေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ခုေျပာတဲ့ အလယ္အလတ္လႊာဆိုတာ ဓနအင္အားသာကြာခ်င္ကြာမယ္ အဓိကသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ဓနဥစၥာနဲ႔ပိုင္ဆိုင္မႈေတြအေပၚအေျခခံတာျဖစ္ၿပီး အေတြးအေခၚအေပၚ အေျခခံပိုင္းျခားခ်က္မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း အေၾကာက္အကန္ျငင္းသူေတြ ျငင္းၾကပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီလူ႔အလႊာေတြမွာ သီးသန္႔အေတြးအေခၚ အေတြးအျမင္နဲ႔ ခံယူမႈေတြမရွိဘူး၊ သူတို႔လည္း အျခားသူမ်ားနည္းတူ ေတြးတယ္ေခၚတယ္၊ ခံစားတယ္၊ တုန္႔ျပန္တယ္၊
(ဒီ့ထက္ပို ေျပာၾကတာေတြမွာဆို) သူတို႔က ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ကယ္တင္ရွင္ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္အရွိဆံုးလူ နင္းျပားေတြနဲ႔နီးစပ္စာနာသူစတာေတြအထိ အမႊမ္းတင္ၾကတာလည္းရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သူတို႔မွာ သူတို႔အလႊာရဲ့ဉာဥ္ စရိုက္နဲ႔အေတြးအေခၚ ရွိကိုရွိတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံယူထားပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က ဘူဇြာ Bourgeoisie ပါ။ ျမန္မာစကားလံုးနဲ႔ေတာ့ သီးသန္႔ျပန္တာမရွိပဲ ဘူဇြာကို ဘူဇြာလို႔ပဲ နားအလည္မ်ားၾကပါတယ္။ စကာလံုးရင္းျမစ္ဘယ္ကလာ ဘာအဓိပၸါယ္ေဆာင္ရာကေန ဘယ္ေတာ့မွ ဘာေတြျဖစ္ စတာေတြကေတာ့ အမ်ားသိၿပီးသားဖန္တရာေထမို႔ ထားခဲ့ပါေတာ့။ ျမန္မာမႈမွာ စူဇကာပုဏၰားဆို လူမုန္းမ်ားပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ ဗိုလ္ေနဝင္းက စူဇကာစစ္ဆင္ေရးဆိုၿပီး ပုဂၢလိကအရပ္သားပိုင္ စီးပြားနဲ႔ဓနဥစၥေတြကို စစ္ဒျမတိုက္ခ်လိုက္ေတာ့ စူဇကာနဲ႔ဘူဇြာဟာ လူမုန္းပိုမ်ားရတဲ့ကိန္း ပိုဆိုက္ရတာပါ။ ဒီၾကားထဲ စကားလံုးကိုက ပါးစပ္ကအသံထြက္ဖတ္ၾကည့္ရင္ အေတာ္ေသာက္ျမင္ကပ္စရာအသံလည္း ထြက္ပါတယ္။ ဘူဇြာမွာလည္း အလယ္အလတ္လႊာလို ဘူဇြာဘုစုခရုေလးေတြရွိၿပီး ဘူဇြာႀကီးရင္ေတာ့ အရင္းရွင္ႀကီးျဖစ္တာပါ။ ဘူဇြာခၽြတ္တားေလးကို Petty-Bourgeoisie လို႔ဆိုၿပီး ဗမာလိုေတာ့ ဓနရွင္ေပါက္စလို႔ျပန္ပါတယ္။ လူထုၾကားထဲက်တဲ့ စကားလံုးပါ။ ဘူဇြာခၽြတ္တားေလး(ဓနရွင္ေပါက္စ)ကေန ဘူဇြာဘူဒါးႀကီး(လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ဓနရွင္ႀကီး) ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဓနဥစၥာအေပၚ အလြန္အမင္းေလာဘေဇာတိုက္မႈ၊ အာဏာရမၼက္ငန္းဖမ္းမႈ၊ အေပ်ာ္အပါးအလြန္အက်ဴး လိုက္စားမႈစတဲ့လကၡဏာေတြေပၚလာၿပီး ငေတမာအေတြးအေခၚနဲ႔ ျပည္ဖ်က္ေကာင္လူ႔အႏၶကေန ကမၻာဖ်က္ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီးေတြအထိ တက္သြားတတ္တာ ကမၻာစစ္ႀကီးေတြၾကည့္ရင္ သိသာမွာပါ။
ဒီေနရာမွာေျပာမယ္ေတြးတာက Petty-Bourgeoisie ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚကိစၥပါ။ အလယ္အလတ္လႊာေတြက သူတို႔အေၾကာင္း ေစာင္းေျမာင္းေျပာတာလို႔ထင္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ တည့္(ဒဲ့)ေျပာေနတာျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္ သူတို႔အေၾကာင္းဆိုတာ က်ေနာ့္အေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚနဲ႔အစြဲအလမ္းရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဓနရွင္ေပါက္စ အေတြးအေခၚဆိုတာ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ဓနရွင္အေတြးအေခၚလို႔ပဲဆိုပါေတာ့။ အေပၚမွာဆိုခဲ့တဲ့ ဓနေလာဘေဇာ၊ အာဏာရမက္နဲ႔အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားလြန္းျခင္းစတာေတြမွာ ဓနရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ သူမသာကိုယ္အသုဘေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ သူက ဓနရွင္ႀကီးေတြထက္စာရင္ ဘာနည္းနည္းသာသလဲဆိုေတာ့ လူထုအက်ိဳးတိုင္းျပည္အက်ိဳးကို တခ်က္တခ်က္ ထည့္တြက္ေဖာ္လွည့္ၾကည့္ေဖာ္ အထိုက္အေလွ်ာက္ရပါေသးတယ္။ အဲ့သလို လူထုအတြက္တိုင္းျပည္အတြက္လုပ္ေနရင္းက ဂြင္ေလးမ်ားေပၚလာလို႔ကေတာ့ ကုိယ္က်ိဳးေလးပါ ကၽြဲကူးေရပါ လုပ္ယူသြားတတ္တဲ့ဉာဥ္မ်ိဳးရွိတာေတြ႔ရမွာပါ။ တခ်ိဳ႔ေျပာသလို ဆီကိုင္တဲ့လက္ ဆီေပတယ္..တို႔။ ဒီေလာက္ႀကီးကိုယ္က်ိဳးေတြစြန္႔ခဲ့တာ ဒီေလာက္ေလးေတာ့ ခံစားသင့္ပါတယ္..တို႔။ အမ်ားမိုးခါးေရပဲေလ…တို႔ စတဲ့ စကားနဲ႔တရားထူေထာင္ ကာကြယ္တာေတြလည္းေတြ႔ရမွာပါ။
လူတေယာက္ေယာက္မွာ ဓနရွင္ေပါက္စအေတြးအေခၚ ဉာဏ္ စရိုက္ လုပ္ရပ္စတာေတြရွိျခင္းမရွိျခင္းဟာ သူေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့တဲ့ဝန္းက်င္ရဲ့ သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ဆိုတာမွန္သလို၊ တကယ့္ကို ဆင္းရဲသားနင္းျပား ေက်ာမြဲအဝန္းအဝိုင္းကလာသူတခ်ိဳ႔မွာလည္း အဲဒီစရိုက္ ဉာဥ္ အေလ့ စိတ္နဲ႔လုပ္ရပ္ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေယဘုယ်ဆိုရရင္ေတာ့ ဓနရွင္ေပါက္စလို႔ေျပာေျပာ အလယ္အလတ္လႊာလို႔ဆိုဆို အဲ့ဒီအလႊာကလူေတြမွာ အဲ့ဒီဉာဥ္မ်ိဳးရွိတတ္တာမ်ားပါတယ္။
သမိုင္းဆရာေဒါက္တာသန္းထြန္းကေတာ့ “ဘူဇြာစိတ္ဆုိတာ ကုန္သည္ပြဲစားစိတ္၊ ငါ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္က်န္မလဲကုိ အၿမဲတမ္း တြက္ထားတဲ့စိတ္၊ ကုိယ္တြက္ေခ်နဲ႔ကုိယ္။ သူမ်ားစကား နားမဝင္၊ ၾသဇာမေပးနဲ႔၊ ငါလုပ္ခ်င္မွလုပ္မယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးကုိ ဘူဇြာစိတ္လုိ႔ ေခၚတယ္”ဆိုၿပီးေျပာခဲ့တာမွတ္သားဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ အဲ့သေလာက္ထိ မေျပာဝံ့ပါ။ သူက ေဒါက္တာသန္းထြန္းပါ။
က်ေနာ္ကေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးလုပ္ရင္းကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့စိတ္၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့လုပ္ရပ္၊
ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့အေတြးအေခၚကို ဓနရွင္ေပါက္စစိတ္၊ ဓနရွင္ေပါက္စအလုပ္ ဓနရွင္ေပါက္စနဲ႔အေတြးအေခၚလို႔ပဲ ငွက္ေမႊးနဲ႔သပ္ပါတယ္။ (မွတ္ခ်က္။ အေရးေတာ္ပံုဂ်ာနယ္ကရတဲ့ အေတြးအျမင္နဲ႔စကားလံုးမ်ား)
0 comments:
Post a Comment