၂ဝ၁၄ ဒီဇင္ဘာ ပထမနဲ႔ဒုတိယပတ္ထဲေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(လူတိုင္းမွာ အာဇာနည္ရွိတယ္)
ဦးေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို (အာဏာရ အစိုးရအဆက္ဆက္၊ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္က) အာဇာနည္ေတြအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး အေလးအျမတ္ျပဳၾကသလို စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္က လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခဲ့လို႔က်ဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေခါင္းေဆာင္ေတြကိုလည္း အာဇာနည္ေတြအျဖစ္ လူမ်ိဳးစုေတြကသတ္မွတ္ အေလးအျမတ္ျပဳၾကတာပါပဲ။ ဗမာျပည္မယ္ စစ္အုပ္စုလုပ္ႀကံလို႔ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္စြာ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြမွာ ေခါင္းေဆာင္ကအစ ရြာသားေလးအဆံုးထိ ရွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ လူမသိေအာင္ အလုပ္ခံထားရလို႔သာ မေပၚလြင္ရတာပဲ။
အစိုးရသတ္မွတ္တဲ့အာဇာနည္ေန႔ၾက အစိုးရထိပ္သီးေတြနဲ႔ အဆင့္ဆင့္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားကအလိုေတာ္ရိက လူေတြလာစုရံုးတန္းစီခိုင္း ဦးညႊတ္ခိုင္းတယ္ဆိုတာမွာ အေလးအျမတ္ျပဳေစ့ခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ထက္ “ဗမာျပည္မွာ အာဇာနည္ဆိုတာ ဒီလူေတြကလြဲလို႔ ဘယ္သူမွမရွိ”ဆိုတဲ့သေဘာ စြဲၿမဲသြားေအာင္ ဦးခ်ိဳးနံနွိမ္တာပိုကဲတယ္။ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေတြရဲ့ အာဇာနည္ေတြကိုၾက အာဇာနည္အျဖစ္သတ္မွတ္ေပးဖို႔ေဝးစြ တရားဝင္က်င္းပခြင့္ ဦးညႊတ္ခြင့္ေပးရိုး ရွိခဲ့သလား၊ ရွိသလား၊ ျပန္ေတြးၾကည့္ဖို႔ပါပဲ။
ဦးညႊတ္ခိုင္းရာမွာလည္း ဦးေအာင္ဆန္းကို နိုင္ငံေရးသမား နိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းအဆာင္အျဖစ္ထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္၊ စစ္ဗိုလ္ႀကီး၊ စစ္တပ္ထူေထာင္သူစတဲ့အနက္ေတြ မထြက္ ထြက္ေအာင္လုပ္ထားတာလည္း ထင္ရွားေနတာပဲ။ အေလးျပဳတိုင္တာေတာင္ “က်ဆံုးေလၿပီးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ” ဆိုတာကိုၾကည့္ သိသာေနတာပဲ။ ဒါဟာ စစ္ဝါဒနဲ႔စစ္ဗိုလ္က်မႈကို မူလတန္းရြယ္ေက်ာင္းသားေလးရဲ့ဦးေနွာက္ကေန ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးပါေမာကၡအိုႀကီးရဲ့
အသိစိတ္ထဲအထိၿမဲသြားေအာင္လုပ္တဲ့ စစ္ဝါဒျဖန္႔နည္းပဲ။ သိျမင္ရုန္းထြက္နိုင္သူနည္းေပမယ့္ သိၾကတယ္။
စစ္အုပ္စုကေတာ့ လုပ္မွာပဲ။ စစ္ဝါဒထူေထာင္ေရးကိုး။
က်ေနာ္တို႔က အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္မွာ မဟုတ္လား။
စစ္တပ္ကို သိကၡာရွိတင့္တယ္တဲ့စစ္တပ္ေနရာ ျပန္ပို႔ဖို႔မဟုတ္လား။
ဒါဆို စစ္အုပ္စုက လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္လို႔က်ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုအာဇာနည္ေတြနဲ႔ အာဇာနည္ေန႔ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတာ၊ ဝိုင္းကူေဖာ္ထုတ္ၾကတာ၊ အဲ့ဒီေန႔ေတြ အတူပါဝင္ ဆင္ႏႊဲၾကတာ၊ အေလးအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္ၾကတာေတြ လုပ္မွေကာင္းတယ္။
လုပ္ထိုက္တယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ရမယ္။
ပါးစပ္ကေန “ဗမာေတြပဲကိုယ္စားျပဳတာမဟုတ္ပါဘူးတို႔၊ တတိုင္းျပည္လံုးအတြက္ပါတို႔၊ လူမ်ိဳးစုအားလံုနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္တို႔”ဆိုတာေတြကို နႈတ္တက္ရြရြဘယ္ေလာက္ပဲ အာဂံုေဆာင္ေပ့ေစ စစ္အုပ္စု အမ်က္သိုၿငိဳjငင္မစိုးလို႔ လူမ်ိဳးစုအာဇာနည္ေတြကို ေျဗာင္ အသိအမွတ္မျပဳဝံ့တာ၊ အဲ့သလိုအခမ္းအနားေတြကို လက္ေရွာင္ၾကတာ၊ ေျဗာင္ မေထာက္ခံဝံ့ဘူးဆို ဘယ္လူမ်ိဳးစုက ကိုးစားလိမ့္မလဲ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးစုက လက္တြဲဝံ့လိမ့္မလဲ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးစုက ယံုယံုရဲရဲရွိပါ့မလဲ။ ေတြးစရာပါ။ ဒါ အာဇာနည္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥပဲ။ ကိစၥဆိုေပမယ့္ ကိစၥေလးေတာ့မဟုတ္။ ကိစၥမွ တကယ့္အႀကီး ႀကီးပါ။
ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေျပာေျပာေနတဲ့အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အျခားေနရာမ်ားနည္းတူ ခုေျပာတဲ့ေနရာကေနလည္း စမွတ္သေဘာထားၿပီး ဆက္ထြက္သြားလို႔ရတာပါပဲ။
ဦးေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြအာဇာနည္မ်ားကိုလည္း အေလအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္
လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုအာဇာနည္မ်ားကိုလည္း အေလးအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္ၾကဖို႔သာပဲ။
(လူတိုင္းမွာ အာဇာနည္ရွိတယ္)
ဦးေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို (အာဏာရ အစိုးရအဆက္ဆက္၊ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္က) အာဇာနည္ေတြအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး အေလးအျမတ္ျပဳၾကသလို စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္က လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခဲ့လို႔က်ဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေခါင္းေဆာင္ေတြကိုလည္း အာဇာနည္ေတြအျဖစ္ လူမ်ိဳးစုေတြကသတ္မွတ္ အေလးအျမတ္ျပဳၾကတာပါပဲ။ ဗမာျပည္မယ္ စစ္အုပ္စုလုပ္ႀကံလို႔ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္စြာ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြမွာ ေခါင္းေဆာင္ကအစ ရြာသားေလးအဆံုးထိ ရွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ လူမသိေအာင္ အလုပ္ခံထားရလို႔သာ မေပၚလြင္ရတာပဲ။
အစိုးရသတ္မွတ္တဲ့အာဇာနည္ေန႔ၾက အစိုးရထိပ္သီးေတြနဲ႔ အဆင့္ဆင့္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားကအလိုေတာ္ရိက လူေတြလာစုရံုးတန္းစီခိုင္း ဦးညႊတ္ခိုင္းတယ္ဆိုတာမွာ အေလးအျမတ္ျပဳေစ့ခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ထက္ “ဗမာျပည္မွာ အာဇာနည္ဆိုတာ ဒီလူေတြကလြဲလို႔ ဘယ္သူမွမရွိ”ဆိုတဲ့သေဘာ စြဲၿမဲသြားေအာင္ ဦးခ်ိဳးနံနွိမ္တာပိုကဲတယ္။ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေတြရဲ့ အာဇာနည္ေတြကိုၾက အာဇာနည္အျဖစ္သတ္မွတ္ေပးဖို႔ေဝးစြ တရားဝင္က်င္းပခြင့္ ဦးညႊတ္ခြင့္ေပးရိုး ရွိခဲ့သလား၊ ရွိသလား၊ ျပန္ေတြးၾကည့္ဖို႔ပါပဲ။
ဦးညႊတ္ခိုင္းရာမွာလည္း ဦးေအာင္ဆန္းကို နိုင္ငံေရးသမား နိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းအဆာင္အျဖစ္ထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္၊ စစ္ဗိုလ္ႀကီး၊ စစ္တပ္ထူေထာင္သူစတဲ့အနက္ေတြ မထြက္ ထြက္ေအာင္လုပ္ထားတာလည္း ထင္ရွားေနတာပဲ။ အေလးျပဳတိုင္တာေတာင္ “က်ဆံုးေလၿပီးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ” ဆိုတာကိုၾကည့္ သိသာေနတာပဲ။ ဒါဟာ စစ္ဝါဒနဲ႔စစ္ဗိုလ္က်မႈကို မူလတန္းရြယ္ေက်ာင္းသားေလးရဲ့ဦးေနွာက္ကေန ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးပါေမာကၡအိုႀကီးရဲ့
အသိစိတ္ထဲအထိၿမဲသြားေအာင္လုပ္တဲ့ စစ္ဝါဒျဖန္႔နည္းပဲ။ သိျမင္ရုန္းထြက္နိုင္သူနည္းေပမယ့္ သိၾကတယ္။
စစ္အုပ္စုကေတာ့ လုပ္မွာပဲ။ စစ္ဝါဒထူေထာင္ေရးကိုး။
က်ေနာ္တို႔က အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္မွာ မဟုတ္လား။
စစ္တပ္ကို သိကၡာရွိတင့္တယ္တဲ့စစ္တပ္ေနရာ ျပန္ပို႔ဖို႔မဟုတ္လား။
ဒါဆို စစ္အုပ္စုက လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္လို႔က်ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုအာဇာနည္ေတြနဲ႔ အာဇာနည္ေန႔ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတာ၊ ဝိုင္းကူေဖာ္ထုတ္ၾကတာ၊ အဲ့ဒီေန႔ေတြ အတူပါဝင္ ဆင္ႏႊဲၾကတာ၊ အေလးအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္ၾကတာေတြ လုပ္မွေကာင္းတယ္။
လုပ္ထိုက္တယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ရမယ္။
ပါးစပ္ကေန “ဗမာေတြပဲကိုယ္စားျပဳတာမဟုတ္ပါဘူးတို႔၊ တတိုင္းျပည္လံုးအတြက္ပါတို႔၊ လူမ်ိဳးစုအားလံုနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္တို႔”ဆိုတာေတြကို နႈတ္တက္ရြရြဘယ္ေလာက္ပဲ အာဂံုေဆာင္ေပ့ေစ စစ္အုပ္စု အမ်က္သိုၿငိဳjငင္မစိုးလို႔ လူမ်ိဳးစုအာဇာနည္ေတြကို ေျဗာင္ အသိအမွတ္မျပဳဝံ့တာ၊ အဲ့သလိုအခမ္းအနားေတြကို လက္ေရွာင္ၾကတာ၊ ေျဗာင္ မေထာက္ခံဝံ့ဘူးဆို ဘယ္လူမ်ိဳးစုက ကိုးစားလိမ့္မလဲ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးစုက လက္တြဲဝံ့လိမ့္မလဲ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးစုက ယံုယံုရဲရဲရွိပါ့မလဲ။ ေတြးစရာပါ။ ဒါ အာဇာနည္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥပဲ။ ကိစၥဆိုေပမယ့္ ကိစၥေလးေတာ့မဟုတ္။ ကိစၥမွ တကယ့္အႀကီး ႀကီးပါ။
ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေျပာေျပာေနတဲ့အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အျခားေနရာမ်ားနည္းတူ ခုေျပာတဲ့ေနရာကေနလည္း စမွတ္သေဘာထားၿပီး ဆက္ထြက္သြားလို႔ရတာပါပဲ။
ဦးေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြအာဇာနည္မ်ားကိုလည္း အေလအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္
လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုအာဇာနည္မ်ားကိုလည္း အေလးအျမတ္ျပဳဦးညႊတ္ၾကဖို႔သာပဲ။
(ေျပာင္းျပန္ဆန္တဲ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး)
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးရစကတည္းက အစည္းေျပခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးကို မရမေနျပန္တည္ေဆာက္ရမွာကိုေျပာတာပါ။
လုပ္ရမွာကလည္း လူမ်ားစု ဗမာလူမ်ိဳးစုနဲ႔ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေတြၾကားမွာလုပ္ရမယ့္ နိုင္ငံေရးအလုပ္ပါ။
စစ္တပ္နဲ႔လုပ္ရမွာက စစ္တန္းလ်ားျပန္ ေခတ္မီဂုဏ္သိကၡာရွိ ပရိုဖက္ရွင္နယ္တပ္ျဖစ္လာေရးပဲ။ နိုင္ငံေရးအလုပ္မွ မဟုတ္တာ။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္ရေအာင္ စစ္တပ္က နိုင္ငံေရးအင္အားစုမဟုတ္သလို ဘယ္လူမ်ိဳးစုကိုမွကိုယ္စားျပဳလို႔မွ မရတာ။
စစ္တပ္ဆိုတာ တမ်ိဳးသားလံုးက စစ္စစ္မွန္မွန္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရကိုနာခံဖို႔ပဲ။
ခုကေျပာင္းျပန္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတစာစာေအာ္ၿပီး
လူမ်ိဳးစုကိုယ္စားျပဳအဖြဲ႔အစည္းေတြ ပါတီေတြနဲ႔ေတြ႔ဖို႔လက္တြန္႔သေလာက္ စစ္အုပ္စုနဲ႔ၾက ေတြ႔ပါရေေတြ႔ပါရေစ ေျခသလံုးဖက္ေနၾကတဲ့အျဖစ္။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဟာ နိုင္ငံေရးအလုပ္
လူမ်ိဳးစုုေတြအၾကားလုပ္ရမွာ။
စစ္တပ္နဲ႔က စစ္တန္းလ်ားျပန္ ဂုဏ္သိကၡာရွိ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီတပ္မေတာ္ျဖစ္ေရးလုပ္ရမွာ။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးရစကတည္းက အစည္းေျပခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးကို မရမေနျပန္တည္ေဆာက္ရမွာကိုေျပာတာပါ။
လုပ္ရမွာကလည္း လူမ်ားစု ဗမာလူမ်ိဳးစုနဲ႔ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေတြၾကားမွာလုပ္ရမယ့္ နိုင္ငံေရးအလုပ္ပါ။
စစ္တပ္နဲ႔လုပ္ရမွာက စစ္တန္းလ်ားျပန္ ေခတ္မီဂုဏ္သိကၡာရွိ ပရိုဖက္ရွင္နယ္တပ္ျဖစ္လာေရးပဲ။ နိုင္ငံေရးအလုပ္မွ မဟုတ္တာ။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္ရေအာင္ စစ္တပ္က နိုင္ငံေရးအင္အားစုမဟုတ္သလို ဘယ္လူမ်ိဳးစုကိုမွကိုယ္စားျပဳလို႔မွ မရတာ။
စစ္တပ္ဆိုတာ တမ်ိဳးသားလံုးက စစ္စစ္မွန္မွန္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရကိုနာခံဖို႔ပဲ။
ခုကေျပာင္းျပန္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတစာစာေအာ္ၿပီး
လူမ်ိဳးစုကိုယ္စားျပဳအဖြဲ႔အစည္းေတြ ပါတီေတြနဲ႔ေတြ႔ဖို႔လက္တြန္႔သေလာက္ စစ္အုပ္စုနဲ႔ၾက ေတြ႔ပါရေေတြ႔ပါရေစ ေျခသလံုးဖက္ေနၾကတဲ့အျဖစ္။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဟာ နိုင္ငံေရးအလုပ္
လူမ်ိဳးစုုေတြအၾကားလုပ္ရမွာ။
စစ္တပ္နဲ႔က စစ္တန္းလ်ားျပန္ ဂုဏ္သိကၡာရွိ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီတပ္မေတာ္ျဖစ္ေရးလုပ္ရမွာ။
တလင္မယားတို႔ ရာသက္ပန္ရိုးေျမက်တို႔ဆိုတာ ဥပေဒကလာတာမဟုတ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေျခခံတဲ့ လိင္မႈဘဝ၊ စီးပြားေရးဘဝနဲ႔ လူ႔မ်ိဳးဆက္အရွည္သျဖင့္ တည္တန္႔ျပန္႔ပြားေရးေတြအတြက္ လူေယာက္်ားနဲ႔လူမိန္းမတို႔ရဲ့ေပါင္းစည္းမႈက လာတဲ့အရာပဲ။ လင္ခန္းမယားခန္းျပတ္တဲ့အခါ ကြယ္လြန္ၾကတဲ့အခါ စီးပြားခြဲျခင္းနဲ႔အေမြဆက္ခံမႈ စတဲ့ကိစၥမ်ိဳးေတြေတာ့ ဥပေဒျပဌာန္းထားဖို႔လိုေကာင္းလိုမွာပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ဥပေဒျပဌာန္းလို႔ မရဘူး။ မျပဌာန္းေကာင္းဘူး။ မျပဌာန္းအပ္ဘူး။ ျပဌာန္းလာရင္ ဆန္႔က်င္ရမွာပဲ။
ဘယ္သူ႔ကိုပဲခ်စ္ရမယ္၊ ဘာလူမ်ိဳး ဘာသာဝင္နဲ႔ပဲ စံုမက္ရမယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးအစားလူနဲ႔ပဲ လိင္မႈျပဳရမယ္၊ လူမ်ိဳးဘာသာ မတူရင္ တူေအာင္အရင္လုပ္ ၿပီးမွ ခ်စ္ၾက၊ စံုမက္ၾက၊ လိင္မႈျပဳၾကဆိုတာေလာက္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္တာ လူ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္ေစစား တင္တင္စီးစီး နိုင္လိုမင္းထက္ျပဳတာရွိဦးမလား။
မိန္းမ/ေယာက္်ား တေယာက္ထက္ပိုယူပိုင္တဲ့၊ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈကို ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ခြင့္ျပဳထားတဲ့လူ႔အစုအစည္းေတြမွာမဆိုထားနဲ႔ တလင္တမယားစနစ္ကို အခိုင္အမာေထာက္ခံၿပီး “ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အားျဖင့္ ေပါင္းစည္းအပ္ေသာအရာကို လူ႔အလိုအားျဖင့္ မကြဲကြာေစရ”ဆိုကာ ဘာသာတရားသြန္သင္မႈနဲ႔ေနွာင္ဖြဲ႔အပ္တဲ့ ေရွးရိုးခရစ္ယာန္ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့အရပ္မွာေတာင္ ေက်ာင္းေတာ္ကလက္ထပ္မေပးရင္ ရံုးေတာ္မွာ၊ ေက်ာင္းေတာ္ကကြာမေပးရင္ ရံုးေတာ္မွာ သြားလက္ထပ္ သြားကြာရွင္းျပတ္စဲလို႔ရေနတာပဲ။
ဆိုေတာ့ လူေယာက္်ားလူမိန္းမ ၂ ဦးရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာထဲ စံုမက္ျမတ္နိုးလိင္မႈဘဝထဲကို ဥပေဒေခါင္းၿမီးၿခံဳၿပီး အစြန္းေရာက္ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးအယူအဆေတြသြတ္သြင္းၿပီး (အထူးသျဖင့္) အမ်ိဳးသမီးထုကို နွိပ္ကြပ္ဖိစီးမယ္မ်ားေတာ့ မႀကံေလနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တယ္။
မိမိလင္သား အငယ္အေနွာင္းထားတာ၊ မိန္းမလိုက္စား အေပ်ာ္အပါးက်ဴးတာ မိမိတို႔အိမ္ေထာင္ေရးရဲ့ ပုဂၢလဘဝပုဂၢလိကျပႆနာထက္ ေက်ာ္ၾကည့္ခ်င္ရင္ အျခားၾကည့္စရာရႉေထာင့္ေတြရွိပါတယ္။ ေျဖရွင္းရမယ့္နည္းနာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါကို တလင္တမယားဥပေဒကိုင္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေျဖရွင္းလို႔ရမယ္မထင္ေလနဲ႔။ ပိုဆိုးသြားမယ့္ အလားအလာေတြ ျဖစ္မလာဘူးမဆိုနိုင္ဘူး။ ဥပေဒတိုင္းမွာ ျခြင္းခ်က္ရွိတာလည္း သတိရွိဖို႔ပါပဲ။
မိန္းမေတြကို အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးအျပည့္အဝ၊ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ရပ္တည္နိုင္ေရး၊ သူတပါးအမွီခို(တတ္နိုင္သမ်ွ)ကင္းေရးအတြက္ေဇာင္းေပးတဲ့ စီမံကိန္းနဲ႔လုပ္ေဆာင္မႈေတြ၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ၊ အလုပ္တူ အရည္အခ်င္းတူရင္ ခံစားခြင့္တူေရးေတြ၊ တန္းတူပညာရွာဆည္းပူးခြင့္ေတြ၊ က်ား/မ တန္းတူအခြင့္အေရးေတြ အေျခအေနေတြသာ ဖန္တီးေပးပါ ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါ။ လင္ဆိုတာဘာ၊ လင္မွန္ရင္ ဘယ္စံရွိရမယ္၊ အိမ္ေထာင္ေရးစံသတ္မွတ္ခ်က္၊ အေမြဆက္ခံခြင့္၊ လင္ခန္းမယားျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြဆက္ခံျခင္း စတာေတြအကုန္လံုး သူတို႔ဘာသာသူတို႔ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္လာၾကမွာပဲ။ တိုက္လည္းတိုက္ ေတာင္းလည္းေတာင္းရမွာပဲ ဒါမွလည္း သင့္ျမတ္မွန္ကန္မွန္ပဲ။
“မိန္းမေတြက သူတို႔နစ္နာေနတာေတြ သူတို႔ဆံုးရႉံးေနတာေတြကိုမသိလို႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ရဟန္းတန္မယ့္ ဃယာဝါသဥပေဒကိစၥေတြလိုက္ေျပာေနရတာ”ဆိုတဲ့ ေပါင္ၿခံၾကားဆင္းခ်လာတဲ့ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း နဂိုထားခဲ့တဲ့ သံဃာစင္ေပၚျပန္သြားၾကရံုပဲ။ ေနာင္လည္း ဆင္းလာစရာမလိုေတာ့ဘူး။
ဘယ္သူ႔ကိုပဲခ်စ္ရမယ္၊ ဘာလူမ်ိဳး ဘာသာဝင္နဲ႔ပဲ စံုမက္ရမယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးအစားလူနဲ႔ပဲ လိင္မႈျပဳရမယ္၊ လူမ်ိဳးဘာသာ မတူရင္ တူေအာင္အရင္လုပ္ ၿပီးမွ ခ်စ္ၾက၊ စံုမက္ၾက၊ လိင္မႈျပဳၾကဆိုတာေလာက္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္တာ လူ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္ေစစား တင္တင္စီးစီး နိုင္လိုမင္းထက္ျပဳတာရွိဦးမလား။
မိန္းမ/ေယာက္်ား တေယာက္ထက္ပိုယူပိုင္တဲ့၊ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈကို ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ခြင့္ျပဳထားတဲ့လူ႔အစုအစည္းေတြမွာမဆိုထားနဲ႔ တလင္တမယားစနစ္ကို အခိုင္အမာေထာက္ခံၿပီး “ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အားျဖင့္ ေပါင္းစည္းအပ္ေသာအရာကို လူ႔အလိုအားျဖင့္ မကြဲကြာေစရ”ဆိုကာ ဘာသာတရားသြန္သင္မႈနဲ႔ေနွာင္ဖြဲ႔အပ္တဲ့ ေရွးရိုးခရစ္ယာန္ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့အရပ္မွာေတာင္ ေက်ာင္းေတာ္ကလက္ထပ္မေပးရင္ ရံုးေတာ္မွာ၊ ေက်ာင္းေတာ္ကကြာမေပးရင္ ရံုးေတာ္မွာ သြားလက္ထပ္ သြားကြာရွင္းျပတ္စဲလို႔ရေနတာပဲ။
ဆိုေတာ့ လူေယာက္်ားလူမိန္းမ ၂ ဦးရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာထဲ စံုမက္ျမတ္နိုးလိင္မႈဘဝထဲကို ဥပေဒေခါင္းၿမီးၿခံဳၿပီး အစြန္းေရာက္ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးအယူအဆေတြသြတ္သြင္းၿပီး (အထူးသျဖင့္) အမ်ိဳးသမီးထုကို နွိပ္ကြပ္ဖိစီးမယ္မ်ားေတာ့ မႀကံေလနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တယ္။
မိမိလင္သား အငယ္အေနွာင္းထားတာ၊ မိန္းမလိုက္စား အေပ်ာ္အပါးက်ဴးတာ မိမိတို႔အိမ္ေထာင္ေရးရဲ့ ပုဂၢလဘဝပုဂၢလိကျပႆနာထက္ ေက်ာ္ၾကည့္ခ်င္ရင္ အျခားၾကည့္စရာရႉေထာင့္ေတြရွိပါတယ္။ ေျဖရွင္းရမယ့္နည္းနာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါကို တလင္တမယားဥပေဒကိုင္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေျဖရွင္းလို႔ရမယ္မထင္ေလနဲ႔။ ပိုဆိုးသြားမယ့္ အလားအလာေတြ ျဖစ္မလာဘူးမဆိုနိုင္ဘူး။ ဥပေဒတိုင္းမွာ ျခြင္းခ်က္ရွိတာလည္း သတိရွိဖို႔ပါပဲ။
မိန္းမေတြကို အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးအျပည့္အဝ၊ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ရပ္တည္နိုင္ေရး၊ သူတပါးအမွီခို(တတ္နိုင္သမ်ွ)ကင္းေရးအတြက္ေဇာင္းေပးတဲ့ စီမံကိန္းနဲ႔လုပ္ေဆာင္မႈေတြ၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ၊ အလုပ္တူ အရည္အခ်င္းတူရင္ ခံစားခြင့္တူေရးေတြ၊ တန္းတူပညာရွာဆည္းပူးခြင့္ေတြ၊ က်ား/မ တန္းတူအခြင့္အေရးေတြ အေျခအေနေတြသာ ဖန္တီးေပးပါ ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါ။ လင္ဆိုတာဘာ၊ လင္မွန္ရင္ ဘယ္စံရွိရမယ္၊ အိမ္ေထာင္ေရးစံသတ္မွတ္ခ်က္၊ အေမြဆက္ခံခြင့္၊ လင္ခန္းမယားျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြဆက္ခံျခင္း စတာေတြအကုန္လံုး သူတို႔ဘာသာသူတို႔ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္လာၾကမွာပဲ။ တိုက္လည္းတိုက္ ေတာင္းလည္းေတာင္းရမွာပဲ ဒါမွလည္း သင့္ျမတ္မွန္ကန္မွန္ပဲ။
“မိန္းမေတြက သူတို႔နစ္နာေနတာေတြ သူတို႔ဆံုးရႉံးေနတာေတြကိုမသိလို႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ရဟန္းတန္မယ့္ ဃယာဝါသဥပေဒကိစၥေတြလိုက္ေျပာေနရတာ”ဆိုတဲ့ ေပါင္ၿခံၾကားဆင္းခ်လာတဲ့ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း နဂိုထားခဲ့တဲ့ သံဃာစင္ေပၚျပန္သြားၾကရံုပဲ။ ေနာင္လည္း ဆင္းလာစရာမလိုေတာ့ဘူး။
သာသနာသန္႔ရွင္းေရးက ေထာက္ပံ့ၾကည့့္ရႉမယ့္သားသမီး မရွိ၊ ေဆြမ်ိဳးေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ မရွိ၊ ခိုလႈံစရာလူအိုရံု မရွိ၊ နိုင္ငံေတာ္သက္ႀကီးရြယ္အိုေစာင့္ေရွာက္ေရးစနစ္မရွိတဲ့ မင္းဆိုး စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ခိုကိုးရာမဲ့ထမင္းငတ္လို႔ ကတံုးတံုး မယ္သီလဝတ္စံုဝတ္၊ ေယာဂီဝတ္စံုဝတ္ၿပီး သူဖုန္းစားလိုေတာင္းရမ္းစားေသာက္ ကိုယ့္ဝမ္းကိုယ္ေၾကာင္းေနၾကရရွာတဲ့ အမယ္အို အဘြားအိုေတြက စရမွာမဟုတ္ဘူး။
သာသနာ့သန္႔ရွင္းေရးက မိမဲ့ဖမဲ့ ညာတကာမဲ့ ဆင္းရဲခၽြတ္ၿခံဳက် နင္းျပားဘဝေတြကေမြးဖြားလာၿပီး စာသင္ခန္းထဲရွိေနရမယ့္အရြယ္ကို ကေလးအလုပ္သမား၊ ကေလးစစ္သား၊ ကေလးျပည့္တန္ဆာနဲ႔ ကေလးသူေတာင္းစားေတြဘဝေရာက္ေအာင္ပို႔တဲ့ မင္းဆိုးစနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ကတံုးေလးတုန္း ကိုရင္ဝတ္သကၤန္းေလးစည္းၿပီး မိသားစုကိုေတာင္းရမ္းရွာေဖြေကၽြးေနတဲ့ လူမမယ္ကိုရင္ေလး မယ္သီလေလးေတြက စရမွာမဟုတ္ဘူး။
သာသနာ့သန္႔ရွင္းေရးက စာတတ္ေပတတ္(ဘုန္းႀကီးစာ၊ ေလာကီပညာ) စတာေတြ တတ္တယ္ဆိုတဲ့၊ ဇိမ္ခံကားေတြနဲ႔ နန္းေတာ္တမွ် ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့
ေက်ာင္းႀကီးေတြနဲ႔ ေအးဓျမတိုက္လို႔ရတဲ့ ေသာက္ေသာက္လဲဝင္ေငြေတြနဲ႔ စည္းဇိမ္ေတြယစ္ၿပီး ေလာကဖ်က္ နိုင္ငံဖ်က္ ျပည္ဖ်က္ရြာဖ်က္ အမုန္းတရားေဟာ လူသတ္အားေပးေနတဲ့၊ ဘိကၡဳရဟန္းတပါးရဲ့ ၿခိဳးၿခံေခၽြတာမႈ အက်င့္သီလစင္ၾကယ္မႈ ေလာကီေလာကုတၱရာ လူသားတို႔ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္မႈစတာေတြနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႔က်င္ေနတဲ့၊
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ဓမၼနဲ႔ သံဃာ့အစုအသင္းဝင္အျဖစ္ လားလားမွ်မထိုက္တန္တဲ့ မင္းဆရာ ရာဇဂုရုလို႔ဆိုတဲ့ ထိပ္သီး ဘုန္းႀကီးအာဏာရွင္ေတြကေန အစ၊
အလတ္တန္း ဘုန္းႀကီးအာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္အလယ္
ေလးတိုင္စင္ေက်ာင္းနဲ႔ ခြန္နွစ္အိမ္တန္းမွာဗိုလ္က်ေနတဲ့ဘုန္းႀကီးအဆံုး
ေသခ်ာက်န စိစစ္သန္႔စင္ပစ္ျခင္းကေန စရမွာပါ။
အဲ့ဒီလုပ္ငန္းႀကီးကိုလည္း ဘုန္းႀကီးနဲ႔အစိုးရ (ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာစက္)ဆိုတဲ့ ပုလင္းတူဗူးဆို႔ေတြကလုပ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ပညာတတ္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္နိုင္စြမ္းရွိတဲ့ လူဒါယိကာ ဒါယိကာမေတြကေန လုပ္ရမွာ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးထုက စလုပ္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲ။
ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ဘုန္းႀကီးဆိုးဆို ရဲလက္အပ္ တရားလိုလုပ္တရားစြဲ တရားရံုးပစ္ဒဏ္ေပးတာေတြအထိျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမွာ။
လုပ္တဲ့အဆင့္တိုင္းမွာလည္း အာဏာပိုင္နဲ႔ပင္းပီး လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာအနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ ထုတ္ျပန္တာေတြလုပ္မွရမယ္။ မီဒီယာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး နိုင္ငံတကာကသိေအာင္ အေလးထားသတိမူမိလာေအာင္အထိလုပ္နိုင္ရင္ ပိုေတာင္ေကာင္းေသးတယ္။
အခု ထိုင္းမွာ လုပ္ေနတာေတြၾကည့္။ ေအာက္ေျခက ငတ္လို႔ အေယာင္ေဆာင္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနတဲ့သာသနာ့အေရၿခံဳပုဂၢိဳလ္ေတြက စတာမဟုတ္ဘူး။ ေခါင္ေတြကို စကိုင္တာ။ နတ္ေနကိုင္းေတြ စခုတ္တာမ်ိဳးပါ။
ဗမာျပည္မွာလည္း ထိုနည္းနွင္နွင္ စမွ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။
သာသနာ့သန္႔ရွင္းေရးက မိမဲ့ဖမဲ့ ညာတကာမဲ့ ဆင္းရဲခၽြတ္ၿခံဳက် နင္းျပားဘဝေတြကေမြးဖြားလာၿပီး စာသင္ခန္းထဲရွိေနရမယ့္အရြယ္ကို ကေလးအလုပ္သမား၊ ကေလးစစ္သား၊ ကေလးျပည့္တန္ဆာနဲ႔ ကေလးသူေတာင္းစားေတြဘဝေရာက္ေအာင္ပို႔တဲ့ မင္းဆိုးစနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ကတံုးေလးတုန္း ကိုရင္ဝတ္သကၤန္းေလးစည္းၿပီး မိသားစုကိုေတာင္းရမ္းရွာေဖြေကၽြးေနတဲ့ လူမမယ္ကိုရင္ေလး မယ္သီလေလးေတြက စရမွာမဟုတ္ဘူး။
သာသနာ့သန္႔ရွင္းေရးက စာတတ္ေပတတ္(ဘုန္းႀကီးစာ၊ ေလာကီပညာ) စတာေတြ တတ္တယ္ဆိုတဲ့၊ ဇိမ္ခံကားေတြနဲ႔ နန္းေတာ္တမွ် ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့
ေက်ာင္းႀကီးေတြနဲ႔ ေအးဓျမတိုက္လို႔ရတဲ့ ေသာက္ေသာက္လဲဝင္ေငြေတြနဲ႔ စည္းဇိမ္ေတြယစ္ၿပီး ေလာကဖ်က္ နိုင္ငံဖ်က္ ျပည္ဖ်က္ရြာဖ်က္ အမုန္းတရားေဟာ လူသတ္အားေပးေနတဲ့၊ ဘိကၡဳရဟန္းတပါးရဲ့ ၿခိဳးၿခံေခၽြတာမႈ အက်င့္သီလစင္ၾကယ္မႈ ေလာကီေလာကုတၱရာ လူသားတို႔ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္မႈစတာေတြနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႔က်င္ေနတဲ့၊
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ဓမၼနဲ႔ သံဃာ့အစုအသင္းဝင္အျဖစ္ လားလားမွ်မထိုက္တန္တဲ့ မင္းဆရာ ရာဇဂုရုလို႔ဆိုတဲ့ ထိပ္သီး ဘုန္းႀကီးအာဏာရွင္ေတြကေန အစ၊
အလတ္တန္း ဘုန္းႀကီးအာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္အလယ္
ေလးတိုင္စင္ေက်ာင္းနဲ႔ ခြန္နွစ္အိမ္တန္းမွာဗိုလ္က်ေနတဲ့ဘုန္းႀကီးအဆံုး
ေသခ်ာက်န စိစစ္သန္႔စင္ပစ္ျခင္းကေန စရမွာပါ။
အဲ့ဒီလုပ္ငန္းႀကီးကိုလည္း ဘုန္းႀကီးနဲ႔အစိုးရ (ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာစက္)ဆိုတဲ့ ပုလင္းတူဗူးဆို႔ေတြကလုပ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ပညာတတ္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္နိုင္စြမ္းရွိတဲ့ လူဒါယိကာ ဒါယိကာမေတြကေန လုပ္ရမွာ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးထုက စလုပ္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲ။
ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ဘုန္းႀကီးဆိုးဆို ရဲလက္အပ္ တရားလိုလုပ္တရားစြဲ တရားရံုးပစ္ဒဏ္ေပးတာေတြအထိျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမွာ။
လုပ္တဲ့အဆင့္တိုင္းမွာလည္း အာဏာပိုင္နဲ႔ပင္းပီး လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာအနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ ထုတ္ျပန္တာေတြလုပ္မွရမယ္။ မီဒီယာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး နိုင္ငံတကာကသိေအာင္ အေလးထားသတိမူမိလာေအာင္အထိလုပ္နိုင္ရင္ ပိုေတာင္ေကာင္းေသးတယ္။
အခု ထိုင္းမွာ လုပ္ေနတာေတြၾကည့္။ ေအာက္ေျခက ငတ္လို႔ အေယာင္ေဆာင္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနတဲ့သာသနာ့အေရၿခံဳပုဂၢိဳလ္ေတြက စတာမဟုတ္ဘူး။ ေခါင္ေတြကို စကိုင္တာ။ နတ္ေနကိုင္းေတြ စခုတ္တာမ်ိဳးပါ။
ဗမာျပည္မွာလည္း ထိုနည္းနွင္နွင္ စမွ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။
0 comments:
Post a Comment