Thursday, July 11, 2013

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္(အပိုင္း၁၆-)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၁၆-) (စာျပင္နိုင္သမွ် ၿပီးသမွ်တင္ေပးမယ္ေတြးပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ေရာင္ျပန္ဟပ္ခ်က္မ်ား (က)။ 'ျဖစ္တည္မႈဝါဒအေၾကာင္း' ဘာမွ်မယ္မယ္ရရနားမလည္ေသာ္လည္း ထိုဝါဒကုိ ယန္းေပါဆာ့တ္အမည္နွင့္ယွဥ္တြဲ၍ သိၾကေပသည္။ ဆာ့တ္သည္ ေခတ္သစ္ ျပင္သစ္အသိပညာ၏  ကုိယ္စားျပဳေဖာ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္သည္။ သူ႔ကိုဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သူမ်ားသကဲ့သို႔ ျပစ္တင္ရႉတ္ခ်ၾကသူမ်ားလည္း မရွားေပ။ အဂၤလိပ္ တကၠသိုလ္ဒႆနပညာရွင္တို႔က သူ႔ကို ဒႆနပညာရွင္္အျဖစ္ မသတ္မွတ္ၾက။ စာေပေရးရာပညာသည္ အေနျဖင့္သာ ေနရာေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ျပင္သစ္တြင္မူ သူသည္ နိုင္င့ံဂုဏ္ေဆာင္ ဒႆနပညာရွင္ျဖစ္ေပသည္။ ဆာ့တ္ကုိ ေဝဖန္၍ရနိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မသိက်ိဳးကၽြန္ျပဳ လ်စ္လ်ွဴရႉ၍မူ မရနိုင္ပါ။ ယန္းေပါဆာ့တ္ကိုနားလည္ျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏အေရးပါေသာအေၾကာင္းျခင္းရာ ကိစၥအေထြေထြကိုနားလည္ျခင္း မည္ေပသည္။ ဒႆနပညာရွင္အျဖစ္၊ နိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္၊ စာေရးဆရာအျဖစ္ ဆာ့တ္သည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကို စစ္စစ္မွန္မွန္ကုိယ္စားျပဳသူျဖစ္၏။ သူ႔တြင္ ေခတ္၏ဟန္ ရွိေနေပသည္။ ဖရိုဒ္၏ ဘဝနွင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္္တခုလံုးတြင္ အဓိကအျခင္းအရာမွာ မသိစိတ္ျဖစ္၏။ အုိင္းစတိုင္းတြင္ ရီေလတီဗီတီသီအိုရီျဖစ္၏။ လီနင္တြင္ ဆိုရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္၏။ ယန္းေပါဆာ့တ္၏ဘဝတခုလံုးနွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တရပ္လုံးသည္ လူသား၏လြတ္လပ္မႈအေပၚတြင္ ပစ္မွတ္ထား၍စုစည္းခဲ့ေပသည္။

(ခ)။ ၁၉၁၄ ခုနွစ္တြင္ ပထမကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္ပြားခဲ့သည္္။ ထုိစဥ္က အသက္ ၉ နွစ္သားမွ်သာရွိေသးေသာ ယန္းေပါဆာ့တ္သည္ စစ္၏အနိဌာရံုကို ေသေသခ်ာခ်ာဂဃနဏ သေဘာမေပါက္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယကမၻာစစ္ (၁၉၃၉­-၄၅)ျဖစ္လာေသာအခါ စစ္အေၾကာင္းကို ဘဝနွင့္ရင္း၍ ကုိယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ သေဘာေပါက္နားလည္ခဲ့ေလသည္။ ဆာတ့္ကုိယ္တုိင္ ဂ်ာမန္စစ္သံု႔ပန္းျဖစ္လာခဲ့ၿပီး စစ္၏သားေကာင္ျဖစ္ရေလသည္။
စစ္ဟူသည္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူသားတို႔တည္ေဆာက္ထူေထာင္ခ့ဲရေသာ လူ႔ယဥ္က်းမႈတရပ္လုံးကုိ တခဏအတြင္း ဖ်က္ဆီးပစ္နိုင္ပါလား၊ အစဥ္အလာဂတိဂဝတ္မ်ား၊ တန္ဖိုးမ်ား၊ ျမင့္ျမတ္မႈဆိုသည္မ်ားသည္ စစ္နွင့္အတူေရစုန္ေမ်ာသြားၾကသည္။ လူေတြ ေသလိုက္ၾကသည္မွာလည္း ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ေသာက္ေသာက္လဲျဖစ္ခဲ့သည္။ လူ႔ဘဝ၏သစၥာတရား လူ႔ဘဝ၏အဓိပၸါယ္ဘယ္မွာလဲ၊ ဘာမွ မရွိၾကပါလား။ ဂ်ာမန္နာဇီတို႔၏ ဖက္ဆစ္ေျခဖေနာင့္ေအာက္တြင္ ျပင္သစ္ျပည္သူတို႔ သက္ဆင္းက်ေရာက္ခဲ့ရ၏။ ဟစ္တလာ၏က်ဴးေက်ာ္စစ္သည္ တတိယျပင္သစ္သမၼတနိုင္ငံေတာ္၏တန္ဖိုးမွန္သမွ်ကုိ ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္သည္။ ျပင္သစ္တို႔၏လူ႔ဘဝအေျခအေနအားလုံးတို႔သည္ အစြန္းသို႔ေရာက္ခဲ့၏။ ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္တို႔၏ ရုပ္ပိုင္းဆု္ိင္ရာၫွဥ္းပမ္းနွိပ္စက္မႈနွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာနွိပ္စက္မႈတို႔သည္ ျပင္သစ္တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ႀကီးမားလွေသာေသေရးရွင္ေရး အၾကပ္အတည္းျဖစ္ေပသည္။ ယင္းအၾကပ္အတည္းမ်ားေအာက္တြင္ ျပင္သစ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ စစ္မွန္ေသာလူ႔ဘဝကုိ မနစ္မြန္းေစနွင့္၊ လူပီသေသာျပင္သစ္မွန္သမွ် ဆိုးရြားေသာအျဖစ္အပ်က္ အေျခအေနအားလုံးကုိ No ဟု ျငင္းဆန္ၾကေလာ့ဟု ဆာ့တ္ကနိႈးေဆာ္လိုက္သည္။ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈနွင့္ တန္ဖုိးမ်ားကုိ ျပန္လည္သတ္မွတ္ရန္ႀကိဳးပမ္းသည့္အေနျဖင့္ ျပဇာတ္၊ ဝတၳဳ၊ စာတမ္းမ်ားေရးသားခဲ့ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ျပင္သစ္တို႔ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးတိုက္ပြဲ၏ စာေပနွင့္ဒႆနျဖစ္သည္ဟု ယူဆနိုင္ေပသည္။

(ဂ)။ ၿပီးခဲ့သည့္ကမၻာစစ္ႀကီးတြင္ ျပင္သစ္သည္စစ္ရံႉး၍ ဂ်ာမန္တို႔လက္ေအာက္ေရာက္ခ့ဲရသည္။ ျပင္သစ္မ်ိဳးခ်စ္မ်ားသည္ ဂ်ာမန္တို႔လက္ေအာက္မွ သူတိုု႔နိုင္ငံလြတ္ေျမာက္ရန္ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားဖြဲ႔စည္း၍ တက္ၾကြစြာႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ဤသို႔ခက္ခဲေသာလႈပ္ရွားမႈ ေအာင္ျမင္ထေျမာက္ေစရန္ လုပ္ငန္းလမ္းၫႊန္ဒႆနတရပ္ လုိအပ္ေပသည္။ ယင္းဒႆနသည္ အေတြးအေခၚခံယူခ်က္္တရပ္ျဖစ္ရံုမွ် သာမကဘဲ သူတို႔ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ထူးျခားသည့္အေျခအေနနွင့္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ရန္လည္း လုိအပ္ေပသည္။ ယင္းလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖစ္တည္မႈဝါဒက ေကာင္းစြာျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သည္။ ယန္းေပါဆာ့တ္၏အျမင္အရ အစစ္အမွန္တရားဟူသည္ လုံးဝ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာေဆာင္ေပသည္။ ပူပန္ေသာကေရာက္ရျခင္း၊ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ရြံရွာစက္ဆုပ္ျခင္း၊ (ဂ်ာမန္လက္ေအာက္မွ ျပင္သစ္တို႔၏ ခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳ) ခံစားခ်က္တို႔သည္ ယင္းပုဂၢလအစစ္အမွန္တရား၏ ေဖာ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္၏။ ထို႔ျပင္ အစစ္အမွန္တရားသည္ မိမိ၏ကုိယ္ပုိင္ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္နိုင္ျခင္းနွင့္လည္း ယွဥ္တြဲေနေပသည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္နိုင္ျခင္းေၾကာင့္ လူသားတိုင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚလာသမွ်အားလံုုးအတြက္ တာဝန္ရွိသည္။ တာဝန္ယူရမည္။ (ဂ်ာမန္တို႔၏ေအာက္ေရာက္ရျခင္း၊ ယင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းျခင္း တို႔သည္ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးတုိင္း ရယူရမည့္တာဝန္ျဖစ္သည္)
ထိုစဥ္က ျပင္သစ္တို႔သည္ စစ္ရံႉးသြားသျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပား ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ခ့ဲၾကသည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားအခ်င္းခ်င္းမွာလည္း စိတ္ဓာတ္ေရးရာစုစည္းမႈေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္။ မိမိတို႔နိုင္ငံ စစ္ရံႉးသြားေသာ္လည္း မိမိတို႔နွင့္မဆုိင္သလို ေနနိုင္ၾကသူမ်ား၊ နာရေကာင္းမွန္းမသိၾကသူမ်ားရွိခဲ့ေပသည္။ ျဖစ္ေပၚသမွ်အားလံုးအတြက္ မိမိတို႔အားလံုး တဦးစီ၊တေယာက္စီအေပၚတြင္ တာဝန္ရွိေၾကာင္း သတိမမူခဲ့ၾက။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနမ်ားနွင့္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ခ့ဲေပသည္။

(ဃ)။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔သည္အျခား ေခတ္ၿပိဳင္နာမ္ဝါဒီဆရာမ်ားကဲသို႔ပင္ ရုပ္ဝါဒနွင့္နာမ္ဝါဒ အျငင္းပြားမႈျပႆနာကိုေရွာင္ကြင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကသည္။ သူတို႔က စိတ္နွင့္ရုပ္ သို႔မဟုတ္ ျပဳသူကတၱားပိုင္းနွင့္ အျပဳခံကမၼပိုင္းတို႔သည္ ”ျဖစ္တည္မႈ”တြင္ ေပါင္းစည္းေနၾကသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ယင္းျဖစ္တည္မႈကို ဆင္ျခင္မႈျဖင့္သာလ်ွင္ ထုိးထြင္းသိျမင္နိုင္ေပသည္။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ လြတ္လပ္မႈျပႆနာကို အထူးဂရုထားကာတင္ျပၾကသည္။ ဤသို႔တင္ျပရာတြင္ ဆင္ျခင္ျခင္းကိုေဘးခ်ိတ္ထားကာ ဓမၼဓိဌာန္က်ေသာေလာကနိယာမတရားကုိ လုံးဝ ဥေပကၡာျပဳထားၾကသည္။ လြတ္လပ္မႈကို ပုဂၢလစိတ္အလုိအတုိင္းသာ နားလည္ၾကသည္။ ဓမၼဓိဌာန္က်ေသာလိုအပ္ခ်က္တရားနွင့္ လံုးဝကင္းလြတ္ေသာသေဘာအျဖစ္ မွတ္ယူၾကသည္။ ပုဂၢလလူသားတိုင္းသည္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းအေပၚ တည္မွီေနမည္ဟူေသာအယူအဆကို လံုးဝ ျငင္းဆိုၾကသည္။ ပုဂၢလလူသားသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနွင့္ လုံးဝမပတ္သက္ဘဲ မိမိဘဝကို မိမိဘာသာမိမိ လြတ္လပ္စြာတည္ေဆာက္ေဖာ္နိုင္စြမ္းရွိသည္ဟု မွတ္ယူၾကသည္။ လူတန္းစားတုိက္ပြဲရွိေနေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ထိုယူဆခ်က္္သည္ မည္သို႔မွ်မျဖစ္နိုင္ေပ။
စင္စစ္မူ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ အရင္းရွင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္းရွိ လူသားတို႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္္မ့ဲအေနအထားနွင့္ အဆိုးျမင္အယူအဆတို႔၏ေရာင္ျပန္ဟပ္ခ်က္မွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းဝါဒသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူမႈေရးဘဝအၾကပ္အတည္းျပႆနာမ်ားကုိ သိပၸံနည္းက်ေျဖရွင္းေပးနိုင္သည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ျပင္ ဘူဇြာလူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ပဋိပကၡအၾကပ္အတည္းမ်ားကိုပင္ ေျဖရွင္းေပးနိုင္ျခင္း မရွိေပ။ အခ်ဳပ္ဆုိရလ်ွင္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ သိပၸံည္းမက်ေပ။ ဒိုင္ယာလက္တစ္နည္းက် ရုပ္ဝါဒဒႆနနွင့္လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေပသည္။

(င)။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ကၽြန္ုပ္တို႔ေခတ္၏လႊမ္းမိုးၾသဇာအျပဳနိုင္ဆံုးေသာ နာမ္ဝါဒဒႆနတရပ္ျဖစ္သည္။ အျခားေသာေခတ္ၿပိဳင္နာမ္ဝါဒ ဒႆနမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ယင္းဝါဒသည္ အရင္းရွင္စနစ္၏အေထြေထြ အၾကပ္အတည္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာရလဒ္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အျခားဘူဇြာဒႆနမ်ားနွင့္မတူဘဲ ဘူဇြာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ဆိုးဆုိးရြားရြားႀကီးကုိဖ်ားနာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္တည္မႈဝါဒက အသိအမွတ္ျပဳ ခံယူေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အရင္းရွင္မဟုတ္ေသာ ၾကြယ္ဝသည့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္သို႔ အသြင္္ေျပာင္းရန္ နိႈးေဆာ္ျခင္းျပဳေပသည္။ ဤသည္ေၾကာင့္လည္း အရင္းရွင္စနစ္နွင့္ ယင္းစနစ္၏အနာဂတ္ယံုၾကည္မႈအေပၚ အယံုၾကည္ကင္းမဲ့လာသူတို႔အား ျဖစ္တည္မႈဝါဒကဆြဲေဆာင္နိုင္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ဘူဇြာလူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏အၾကပ္အတည္းမွ ထြက္ေပါက္ကိုမၫႊန္ျပနိုင္ေပ။ အနည္းဆံုးလူမႈေျပာင္းလဲေရးကုိမွ်ပင္ မေပးနိုင္ေပ။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒကေတာင္းဆိုသည္မွာ လူ႔အရွိတရား၏ အဓိပၸါယ္နွင့္ အနွစ္သာရျဖစ္သည္ဟုဆုိေသာမိမိ၏ပုဂၢလသေဘာကုိ ျပဳစုပ်ိဳးထာင္ၾကရန္ျဖစ္ေပသည္။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ အရင္းရွင္စနစ္၏အၾကပ္အတည္းကို လူသားမ်ိဳးႏြယ္အားလုံး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္လံုး၏အၾကပ္အတည္းအျဖစ္ မွတ္ယူသည္။ ဤဝါဒအရ အရင္းရွင္စနစ္၏ဝိေရာဓိအၾကပ္အတည္းမ်ားသည္ သမိုင္းစဥ္ျပဌာန္းမႈအရ ျဖစ္ေပၚျခင္းမဟုတ္ေပ။ လူသား၏မနုႆေဗဒဆုိင္ရာအနွစ္သာရသေဘာလကၡဏာမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈတြင္ရွိေနေသာ မဆီမေလ်ွာ္မညီၫြတ္ခ်က္မ်ား၏ ထုတ္ေဖာ္ခ်က္္တရပ္ျဖစ္ေပသည္။
ပုဂၢလလူသားတို႔သည္ လူမႈဖြဲ႔အစည္းအတြင္းေနထိုင္ၾကေသာ္လည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနွင့္မဆုိင္ဘဲ လံုးဝလြတ္လပ္ေနသည္ဟူေသာ ျဖစ္တည္မႈဝါဒခံယူခ်က္္မွာ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္လွေပသည္။ လူမႈေရးဆက္ႏြယ္္မႈမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းအသင္းအပင္းသေဘာတို႔ကို လံုးဝ မ်က္ကြယ္ျပဳရာလည္းေရာက္ေပသည္။ ပုဂၢလဓိဌာန္ဝါဒက္ုိ တဘက္ေစာင္းနင္း အသားေပးလြန္းေသာဝါဒျဖစ္သည္ဟု ဆိုနိုင္ေပသည္။ 'လူသားတဦးခ်င္းစီသည္ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာျဖစ္သည္ဟူေသာအယူမွတဆင့္ လူသား၏လြတ္လပ္မႈသည္ ျပဌာန္းမႈလံုးဝကင္းမဲ့ေသာ လြတ္လပ္မႈျဖစ္သည္။ လံုးဝဥႆံုလြတ္လပ္မႈျဖစ္သည္'ဟူေသာခံယူခ်က္္သို႔ေရာက္ရွိေပသည္။ ယင္း ခံယူခ်က္္သည္ ျပဌာန္းခံဝါဒကို စိတ္လိုက္မာန္ပါျငင္းဆန္လုိက္ျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ လူသားအျပဳအမူ၏ ဓမၼဓိဌာန္အေျခအေနကုိ အစြန္းေရာက္ေအာင္ ျငင္းပယ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

အမွန္စင္စစ္ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ လူသား၏အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကုိ တစစီဖဲ့ေျခြပစ္လုိက္ေသာဝါဒျဖစ္၏။ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားသည့္လူမႈေရးဘဝကို ျပက္ရယ္ျပဳ နွိမ့္ခ်ေသာဝါဒျဖစ္သည္။ လူ႔ဘဝ၏အဓိပၸါယ္ကိုလူ႔သမိုင္းတြင္အေျခခံ၍မရွာဘဲ ေသျခင္းတရားတြင္ သြားေရာက္ေစာင့္ေရွာက္ရွာေဖြသည့္ဝါဒ ျဖစ္ေပသည္။နိုင္ငံေရးအရဆုိပါလ်ွင္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကို
ေဖာက္ျပန္ေရးသမားမ်ား၊ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးသမားမ်ားသည္ တိုးတက္ေသာလူမႈေရး အင္အားစုမ်ားအထိအသြင္္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ေတြ႔ရွိေပသည္။ မည္သို႔ဆုိေစ ဆင္ျခင္မႈဆန္႔က်င္ဝါဒ၊ အဆုိးျမင္ဝါဒ၊ ပုဂၢလအေျချပဳဝါဒျဖစ္ေသာျဖစ္တည္မႈဒႆနသည္ လူမႈဆက္ႏြယ္္ေျပာင္းလဲမႈ်ားတြင္အေျခခံက်က်အ သံုးျပဳရမည့္ေတာ္လွန္ေရးဒႆနတရပ္ မျဖစ္နိုင္ပါေခ်။

(စ)။ ၁၉ရာစုတြင္ မိမိကိုယ္မိမိရိုမန္တစ္(ဘဝအလြမ္းသမား)ဟုေခၚၾကေသာ ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ ဤကမၻာေလာကအားျငင္းပယ္ေသာ သေဘာထားကို ခံယူလာၾကသည္။ ဤေလာက ဤကမၻာသည္ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဖြယ္ရာေလာကျဖစ္သည္။ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစရာမ်ားျဖင့္ ျပည့္လႊမ္းေနေသာေလာကျဖစ္သည္ဟု သူတို႔ကယုံၾကည္ၾကသည္၊ ကဗ်ာဆရာသည္ ဤေလာကႀကီးအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မရည္ရြယ္ဟုလည္း ခံယူၾကေပသည္။ ကမၲာေလာကအထက္တြင္ရစ္ဝဲေနေသာ ကမၻာေလာကႀကီး၏ၿငီးေငြ႔ဖြယ္္ရာမ်ားနွင့္လည္း လံုးဝကင္းျပတ္ေသာ ထာဝရတည္တ့ံသည့္ ၿငိမ့္ေညာင္းေသာခံစားမႈမ်ားကိုခံစားရသည့္ တခဏတာကာလကို ကဗ်ာဆရာသည္ ရရွိခံစားဖြဲ႔ဆုိသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ဤခံစားမႈသည္ တကယ့္အစစ္အမွန္ေလာ၊ လွည့္စားမႈေလာ၊ အိမ္မက္ေလာ၊ ဘိန္းမူးယစ္ေဝသီျခင္းေလာ၊ ရိုမန္တစ္ကဗ်ာဆရာမ်ားကမူ ကမၻာေလာကနွင့္လံုးဝမဆုိင္ေသာ ယင္းသို႔ခံစားမႈမ်ိဳးကို တမ္းတၾကသည္။နွစ္ဆယ္ရာစုတြင္ ရိုမန္တစ္ဝါဒသည္ အမည္တမ်ိဳးျဖင့္ ရွင္သန္လာသည္။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒဟူေသာနာမည္နွင့္ျဖစ္၏။ အေျခခံျပႆနာကမူ တမ်ိဳးတည္းသာ။ ေလာကနွစ္မ်ိဳးမွာ ဘယ္ေလာကကစစ္မွန္သလဲ၊ ျမင့္ျမတ္ထူးျခားေသာ တန္ခိုးေတာ္ရွင္တို႔၏ကမၻာေလာကေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကၽြန္ုပ္တို႔ လူသားမ်ားအေနျဖင့္ သားေကာင္မ်ားအျဖစ္၊ အကူအညီမဲ့သူမ်ားအျဖစ္အစုိးမရသည့္သေဘာျဖင့္ ခံစားေနရေသာကမၻာေလာကေလာ။ မည္သည့္အျဖစ္က အမွန္တရားလဲ။ လူသား၏ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္မႈအေတြ႔အႀကံဳေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ မိမိခႏၶာကုိယ္နွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၏ အက်ဥ္းသားျဖစ္ရေသာအေတြ႔အႀကံဳေလာ။
မည္သို႔ဆိုေစ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ရိုမန္တစ္ဝါဒက့ဲသို႔ အဆုိးျမင္ဝါဒ သိပ္မလြန္ကဲေပ။အဆိုးအေကာင္းကုိ လ်စ္လ်ွဴရႉတတ္သည့္ ဥေပကၡာသေဘာက ပုိမ်ားေပသည္။ ယင္းျဖစ္တည္မႈဝါဒခံယူခ်က္္ကုိ'လူပုဂၢိဳလ္တဦးကို ဖ်က္ဆီး၍ရနိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကို ေအာင္ျမင္ဖို႔မျဖစ္နိုင္'ဟူေသာဟဲမင္းေဝး၏စကားနွင့္ အနွစ္ခ်ဳပ္နိုင္ပါသည္။
အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈတြင္ ဘဝ၏ရည္ရြယ္ခ်က္္ အဇၩတလားရာ ေမွးမွိန္ကြယ္ေပ်ာက္လာခဲ့သည္မွာ နွစ္ေပါင္းတစ္ရာနီးပါးမွ် ရွိေပၿပီ။ ဤသို႔ေသာဘဝ၏ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့ျခင္းျပႆနာက္ို ဒႆနတရပ္အျဖစ္တင္ျပလုိက္ေသာအခါ ျဖစ္တည္မႈဝါဒဟုတြင္လာေပသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ဖ်ားနာေနေသာအေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈ၏ေရာဂါလကၡဏာကုိသာ သတ္မွတ္ေဖာ္ျပေပးနိုင္ေပသည္။ ေရာဂါ သက္သာရာသက္သာေၾကာင္း ေဆးခ်က္္ကုိမူမေပးနိုင္ေပ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့မႈတည္းဟူေသာနိဒါန္းအေပၚအေျခခံ၍ ရပ္တည္လႈပ္ရွားနိုင္မည္မဟုတ္။ တိက်ေသာစံနႈန္းမ်ား၊ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားရွိရန္လိုေပသည္။

 

0 comments:

Post a Comment