ဘယ္သူကိုယ္စားျပဳတဲ့
အစြန္းေရာက္အမ်ိဳးသားေရးလဲ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ခုတေလာ
လူမ်ိဳးေရးဝါဒီ Racists တို႔၏အၾကမ္းဖက္မႈနွင့္ Nationalism အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကိုလံုးရိုက္သူ
မ်ားလာသလို မသိသားဆိုးရြား သံေယာင္လိုက္သူမ်ားလည္း မနည္းလွ။ ဦးဆံုးေျပာခ်င္သည္က Racism
ဆိုသည့္ လူမ်ိဳးအစြန္းေရာက္ဝါဒအေၾကာင္း။ ထို Racism ကို တေက်ာင္းတဂါထာ တရြာတပုဒ္ဆန္းအနက္
မည္မွ်ဖြင့္ေစကာမူ အနွစ္ခ်ဳပ္သံခိပ္ျပဳရာ၌မူ တူ၏။ ယင္းမွာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးသည္
အျခားလူမ်ိဳးတို႔ထက္ သာလြန္/ထူးျခား/ေကာင္းျမတ္ေသာ အရည္အေသြးရွိ၏ဟုဆိုျခင္းပင္။ ထိုေပၚအထိုင္ခ်၍ အထက္တက္ေသာ္ ဗ်ာဓိတ္ခံလူမ်ိဳးေတြ၊ သာကီေတြ/ဇာနည္ေတြျဖစ္လာ၏။
ယင္းတို႔မွတပါး အျခားအမ်ိဳးမ်ားမွာ မျမတ္ျဖစ္လာ၏။ ထို မျမတ္သူတို႔နွင့္ ေသြးေနွာမ်ိဳးစပ္မရသို႔
ေရာက္လာ၏။ ထိုကတဆင့္ လူျမတ္မ်ိဳးတို႔ကသာ ေျမကမၻာနွင့္တပါးသူတို႔အား စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ထိုက္၏အထိ
ေရာက္ေတာ့ မ်ိဳးတုန္းသုတ္သင္မႈေတြနွင့္ ေသြးေခ်ာင္းစီးေတာ့၏။ ထိုလူမ်ိဳးအစြန္းေရာက္အယူနွင့္
ဘာသာကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကား ခ်ဥ္သီးနွင့္ဆား။ ထိုနွစ္ခုတြဲၿပီး တို႔လွ်င္ လူဉာဏ္မြဲတို႔ခံနိုင္ခဲ၏။
ေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္၏။ ဆတ္ဆတ္ခါ၏။ လူနပ္တို႔ကလည္း
ပါး၏။ တို႔ရန္လိုတိုင္း ထုတ္ထုတ္တို႔၏။ တို႔တိုင္းလည္း ေအာင္သည္ခ်ည္း။ သေဘာက လူမ်ိဳးကိုဘာသာနွင့္ တြဲေပးလိုက္ျခင္းပင္။
လူသည္ မိမိကိုးကြယ္ရာသာ အမွန္ဟုယူသည္မဟုတ္လား။ အယူမွန္ဟု ဆိုသည္မဟုတ္လား။ က်န္အယူမွန္သမွ်
မိစၦာဒိဌိ လိုက္ရသည္မဟုတ္လား။ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဖါသာသမၼာဒိဌိထားေသာကိစၥကို အျခားသူကေဝဘန္လာလွ်င္
သို႔မဟုတ္ ထိပါးလာသည္ဟုခံစားလာရလွ်င္ ငယ္ထိပ္ေႁမြေပါက္သည္ထက္ဆိုး၏။ ေသြးရူးေသြးတမ္း
ဂမူးရႉးထိုးနွင့္ တုတ္ဆြဲဓါးဆြဲ ဆြဲေတာ့၏။
ဆိုဗီယက္ယူနီယံနွင့္အတူ
ရုရွားဆိုလစ္စနစ္အၿပိဳတြင္ လူမ်ိဳး/ဘာသာအေျခခံပဋိပကၡ ထိပ္တက္လာသလိုရွိ၏။ တနည္းဆိုရလွ်င္
အမ်ိဳးသားေရးအမည္ခံ ဘာသာ/လူမ်ိဳးစြဲအစြန္းတရားမ်ား၊ အေကာက္အယူမ်ား၊ အယူသီးလူမ်ား၊ ေခတ္စားသလိုျဖစ္လာ၏။
ထိုသ႑န္အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာနွင့္လႈပ္ရွားမႈကို လက္သစ္အမ်ိဳးသားေရးဝါဒဟု အခ်ိဳ႔ကသမုတ္၏။
ဤေနရာ၌ ထူးဆန္းသည္မွာ ထိုတေဇာက္ကန္းအစြန္းေရာက္တို႔က ေခတ္ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ေနျခင္းပင္။
ကိုလိုနီထမ္းပိုးေအာက္ကရုန္းထြက္ျခင္းနွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကိုဆန္႔က်င္ျခင္းတြင္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒမွာ
ေဇာ္ဂ်ီေတာင္ေဝွးနွယ္ တို႔သမွ်ေဆးျဖစ္၏။ အစြမ္းလည္းထက္၏။ စစ္ေအးတေခတ္လံုး ပိုးေမြးသလိုေမြးကာ
ကြန္ျမဴနစ္တေစၦကို ေတာကူလွန္႔ေပးခဲ့သည့္ လူမ်ိဳး/ဘာသာေရးအုပ္စုမ်ားသည္ ကြန္ျမဴနစ္တို႔ခ်ိနည့္သြားသည့္အခါ
အစြယ္ျပဴးျပဴးနွင့္ ဘီလူးႀကိမ္း ႀကိမ္းနိုင္သည့္အေနအထားထိ ေရာက္လာ၏။ ဤတြင္ “ယဥ္ေက်းမႈမ်ားတိုးတိုက္မိ”တို႔
“အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚဆင္သည့္စစ္ပြဲ” တို႔ ျဖစ္လာ၏။ အမ်ိဳးသားေရးသည္ ထိုးစစ္ေရာခံစစ္တြင္ပါ
အသံုးတည့္၏။ မိမိထိုးရမည့္ သို႔မဟုတ္ ခံတိုက္ရမည့္သူသည္ တိုင္းတပါးသား၊ အယူမတူ၊ ဘာသာ
မတူ၊ လူမ်ိဳးမတူ၊ ရုပ္ရည္ကအစ အစစမတူဆိုလွ်င္ ပိုသဲကြဲၿပီး လက္ၫိႈးထိုးရ ပို၍လြယ္ကူသည္မဟုတ္လား။
တိရိစၦန္တို႔နွယ္ အမ်ိဳးမတူဇာတိမတူဆိုလွ်င္ ကိုက္ခ်င္ဖဲ့ခ်င္ တိုက္ခ်င္ခိုက္ခ်င္စိတ္သည္
လူ႔စိတ္တမ်ိဳးပင္ မဟုတ္လား။ ထိုဗီဇစိတ္ကိုလိုရာပန္းတိုင္ေရာက္ရန္ က်က်နနဆြေပးနိုင္လွ်င္
သိဒၶိေျမာက္ကာ လိုရာေပါက္၏။
လြန္ေလၿပီးေသာ
နွစ္ (၁ဝဝ)က ဗမာျပည္တြင္ စထြန္းခဲ့ေသာအမ်ိဳးသားေရးဝါဒသည္ သူ႔ပံုစံနွင့္သူ႔အထိုင္နွင့္သူ
ျဖစ္၏။ ႏွစ္(၁ဝဝ) ဟု ဆိုျခင္းမွာ ဗမာ့အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ ပီပီမည္မည္ျဖစ္လာသည့္ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္
(၁၉၂ဝ)မွစေရတြက္ျခင္းပင္။ သူ႔အထိုင္နွင့္ သူ႔ပံုစံနွင့္သူဟုဆိုျခင္းမွာ ထိုကာလအမ်ိဳးသားေရးဝါဒလကၡဏာတြင္
စက္မႈအရွင္းရွင္မ်ားကမၻာပတ္လာျခင္းအား ဆန္႔က်င္ျခင္းမွာ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္။
(ထိုမတိုင္မီ အမ်ိဳးသားေရးမွာ ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္ကို နာက်ည္း၊ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းကို
တမ္းတ၊ မင္းေလာင္ေမွ်ာ္ရင္း “ေသေသာ္ မွတည့္ ေၾသာ္..ေကာင္း၏”ထက္မပိုေသး) သခင္သစ္ကလည္း
ပေဒသရာဇ္အေဆာင္အေယာင္နွင့္ သက္ဦးဆံပိုင္ေနရာတြင္ ဆိုင္ႀကီးကနားနွင့္အလုပ္ရံုႀကီးမ်ား
အစားထိုးလာ၏။ ေခတ္အေဟာင္းက ေျပာင္းႂကြတမလြန္ျဖစ္ေနခ်ိန္မဟုတ္လား။ ဗမာျပည္က “ျပည္တြင္းျဖစ္ကိုအားေပးပါ”
နွင့္ “အိႏၵိယကလက္လွည့္ဗိုင္းငင္စက္ကေလး”မွာ ထင္ရွားသည့္သေကၤတ။ မိန္းကေလးေတြ လွခ်င္ပခ်င္၍ဇာအကႌ်ပါး
ဇာေဘာ္လီဝတ္သည္ကို အျမင္မေတာ္ဆို၍အရွက္ခြဲၾကျခင္းမွာ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒေခါင္းစဥ္ေအာက္က
အမ်ိဳးသမီးထုအား တဘက္သတ္အနိုင္က်င့္ဖိနွိပ္ျခင္းျဖစ္သလို စက္မႈအရင္းရွင္စနစ္ကို သြယ္ဝိုက္ဆန္႔က်င္ျခင္းလည္းျဖစ္၏။
ဘိုေကကိုမုန္း၍ ကတံုးဆံေထာက္နွင့္ေနသူ ပန္႔ခ္ရႉးကိုအျမင္ကပ္၍ ခံုဖိနပ္စီးသူ၊ ဘေလဇာကုပ္ကိုၾကည့္မရ၍
ပင္နီဝတ္သူ ဒါေတြလည္း အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာေတြပဲမဟုတ္လား။ ထိုစဥ္ကလည္း ဗမာ့အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီတို႔မွာ
ပညာတတ္မ်ားပင္ျဖစ္၏။ ထိုစဥ္က ယူနီဗာစတီေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႔မွာတြင္ “အားရင္ ကုလားထြက္ရိုက္ၾကတာေပါ့”
ဆိုသည္အထိ တေဇာက္ကန္းေတြရွိခဲ့ဖူး၏။ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရံုးသည္ပင္လွ်င္ ထိုပညာတတ္တေဇာက္ကန္းတို႔ ပ်ိဳးလိုက္သည္မွန္ေသာ္လည္း
လူမ်ိဳးစံုနိုင္ငံတကာဝါဒီတို႔ အခ်ိန္မီအုပ္စီးနိုင္၍သာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတက္သြားျခင္းျဖစ္၏။
ယခု
ေရႊျပည္ႀကီးက အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ေခတ္စားေနသည့္ အစြန္းေရာက္အမ်ိဳးသားေရးမွာ
ခုမွ ေကာက္ကာငင္ကာ ထိုးထြက္လာျခင္းမဟုတ္။ အနွစ္နွစ္အလအလသေႏၶတည္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္
ရွင္သန္ဖြားေျမာက္ေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ လိုသည့္အခ်ိန္ ထုတ္သံုးရန္ တမင္ခ်န္ထားသည့္ "အစ" ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ထို အစ ထိုအယူအား ေရေလာင္းေပါင္းသင္သူမွာ
၁၉၆၂ ခုကစလိုက္သည့္ စစ္အုပ္စုျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ လူမတူသူတို႔အား လူလူသူသူမဆက္ဆံေတာ့၊
သေဘာမထားေတာ့၊ အယူမတူသူတို႔ကို ေျဗာင္တမ်ိဳးသြယ္ဝိုက္တဖံု နွိပ္ကြပ္လာ၏။ ထို႔ေနာက္တဆင့္တက္ကာ
အယူတူသူတို႔ၾကားမွာပင္ ငါ့ဟာမွမူရင္း ငါ့ဟာမွအယူမွန္ဆိုကာ တက္ေထာင္ေမာင္းနင္း လုပ္လာ၏။
မဟာယနနွင့္ဟိနာယနၾကားကစည္းကို ထပ္ထူေပးလိုက္ေသး၏။ ေထရဝါဒအယူမွတပါး က်န္အယူအကုန္ အမွားဇာတ္သြင္း၏။
အယူတူသည့္တိုင္ အေကာက္ကေလးလြဲတာနွင့္ လံုးဝသည္းမခံ။ အယူတိမ္းသူတံဆိပ္နွင့္ ႀကီးစြာေသာျပစ္ဒဏ္နွင့္
ၿမိဳင္ရပ္နွင္၏။ လူထြက္ခိုင္း၏။ အရွက္ခြဲ၏။ အမွန္က ထိုအခ်ိန္ကစကာ မိမိတို႔ယံုၾကည္ရာ၌ပင္
လြတ္လပ္ခြင့္မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ကိုပင္ နွိပ္ကြပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရိပ္မိသူမရွိသေလာက္။
တပ္ကိုင္ၿပီး တိုင္းျပည္ကိုဖိနွိပ္မည္ဆိုလွ်င္ တပ္ကို အရင္ နာနာနွိပ္ကြပ္ပစ္မွရမည္ဆိုသည့္သေဘာတရားကို
လူမ်ိဳး/ဘာသာေရးနယ္တြင္ခ်သံုးျခင္းပင္။ အာဏာစက္သည္ဓမၼစက္ကို ဇက္ခြံ႔လိုက္နိုင္ခ်ိန္၌ ဓမၼစက္ေခါင္းကိုင္တို႔နွင့္ ဆရာဒကာညီၫြတ္ေရးလိုင္း အပီအျပင္က်ေတာ့၏။
စစ္အာဏာကို ေထာက္မေပးရမည့္ေဒါက္တေခ်ာင္း ပိုခိုင္မာေတာ့၏။ စစ္အက်ိဳးစီးပြားကာကြယ္ေရးအတြက္
ဘာသာေရးအေျခခံအမ်ိဳးသားေရးဘံုဝါဒကိုတီထြင္၊ သတ္ကြင္းထဲတြင္လက္ေတြ႔ခ်သံုးစမ္းသပ္ရင္း
လူဉာဏ္မြဲတို႔အား ဖမ္းစားထားလိုက္၏။ ထိုအျပဳစားခံမ်ိဳးဆက္သည္ တဆက္ၿပီးတဆက္ စည္ပင္လာ၏။
တဆက္ၿပီးတဆက္ အစြဲႀကီးလာ၏။ ထိုအစြဲကို တဆက္ၿပီးတဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းေပး၏။ ထို ဘာသာေရးအေျခခံအမ်ိဳးသားေရးဘံုဝါဒသည္
မ်ိဳးဆက္တခ်ိဳ႔၏ သိစိတ္တြင္ေရာ မသိစိတ္တြင္ပါ နက္နက္ရိႉင္းရိႉင္းအျမစ္တြယ္ေန၏။
ခုျဖစ္ေနသည့္
အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားမွာ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္၏လက္ခ်က္ဟုဆိုျခင္းမွာ အတိုင္းအတာတခုထိသာ မွန္သည္ထင္၏။
တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းသာမွန္သည့္အမွန္ဟု ျမင္၏။ အမ်ိဳးသားေရးနွင့္ လူမ်ိဳး(ဘာသာ)ခြဲျခားေရးကို
ဗူးလံုးနားမထြင္းျဖစ္ေနသူတို႔ကိုယ္တိုင္ သိစိတ္ရွိရွိမပါဝင္လွ်င္ ခုျဖစ္ေနသည့္အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားေပၚလာစရာမရွိ၊
ေအာင္ျမင္စရာမရွိ။ ထိုအၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ထေျမာက္ေစရန္ႀကိဳးကုပ္ၾကသူ ၂ မ်ိဳးသာရွိ၏။ တမ်ိဳးမွာ
ေလာကီပညာမရွိ/မသိ၊ လူမ်ိဳး/ဘာသာစံု ဘာမွန္းမသိ၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး အဖိနွိပ္ခံရဆံုးအလႊာမွလာ၊
ငါ့အယူသာ သမၼာဒိဌိေလာက္နားလည္ စသူတို႔တြင္ အေတြးအေခၚဆင္းရဲျခင္းမွာ ျဖစ္ရမည့္ကိစၥ ျဖစ္ျခင္းသာျဖစ္၍
မထူးဆန္း။ သူတို႔စိတ္တြင္ တကယ္လည္းအမွန္ထင္၍ ျပဳမူေနၾကျခင္းျဖစ္သလို သူတို႔ကိုယ္သူတို႔လည္း
တကယ့္မ်ိဳးခ်စ္ႀကီးမ်ားပမာ၊ တကယ့္ အမ်ိဳး/ဘာသာ/သာသနာ ကာကြယ္ေနသူမ်ားပမာ သိျမင္ခံယူေနၾက၏။
ထိုသူတို႔အားဆံုးမ ေခ်ခၽြတ္၍ရ၏။ အာဏာစက္သံုးတန္ သံုးရတတ္၏။
ေနာက္တမ်ိဳးျဖစ္သည့္
ဒုတိယအမ်ိဳးမွာ ပညာတတ္၊ အလယ္အလတ္နွင့္အထက္လႊာမွလာ၊ နိုင္ငံေရးအခံလည္းရွိ၊ အာဏာသေဘာကိုလည္း
သိ၊ အာဏာလက္ကိုင္ထားနိုင္သူလည္းျဖစ္၊ အစြန္းေရာက္မ်ားအားအသံုးခ်ကာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားရွာရမွန္းလည္းသိ
စသည့္သူမ်ားၾကေတာ့ အေတြးအေခၚခၽြတ္ၿခံဳက်သည္(သို႔) မသိသားဆိုးရြားသည္ဟု ဆိုမရေတာ့။ ကမၼဝါဖတ္၍မရ၊
ဆံုးမေခ်ခၽြတ္ရန္မလို။ အာဏာစက္က သူတို႔လက္ထဲမွာမို႔ ကိုယ္ကယူသံုးလို႔မရ။ ဒီေတာ့ လုပ္စရာက
ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ရန္သာျဖစ္၏။
ခ်ဳပ္ရလွ်င္
အေပၚတြင္ဆိုခဲ့သည့္ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ လက္ရွိအာဏာရ အရပ္သားအေရၿခံဳ စစ္အာရွင္စနစ္သာျဖစ္၏။
ဘာသာ/လူမ်ိဳးအေျခခံအမ်ိဳးသားေရးဘံုဝါဒကို
ကိုယ္စားျပဳသူမွာလည္း စစ္အာဏာရွင္တို႔သာျဖစ္၏။
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ဇူလိုင္ ၁၉၊ ၂ဝ၁၃
0 comments:
Post a Comment