Wednesday, July 3, 2013

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း) ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၁၃-)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၁၂-) (စာျပင္နိုင္သမွ် ၿပီးသမွ်တင္ေပးမယ္ေတြးပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
သက္ေသျပစရာမလုိေသာ ျဖစ္တည္မႈ
အေနာက္တိုင္းဒႆနသမုိင္းတြင္ ဆင္ျခင္မႈႀကီးစိုးေသာေခတ္ရွိခဲ့၏။ ထုိေခတ္မွ ဒႆနဆရာႀကီးေဒးကားသည္ ဆင္ျခင္မႈကိုအသုံးျပဳ၍ သူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈကို သက္ေသထုတ္ခဲ့၏။ ေဒးကားသည္ ပထမဦးစြာ ဤေလာကရွိအရာရာတိုင္းကုိ သံသယျဖစ္ခဲ့၏။ ေနာက္ဆုံး သံသယမျဖစ္နိုင္ေသာအရာကို ရွာၾကည့္ေသာအခါ သူ၏စဥ္းစားျခင္းျဖစ္ေနသည္ကိုေတြ႔ရွိ၏။ မည္သည့္အရာကို သံသယရွိရွိ၊ စဥ္းစားျခင္းကိုမူ သံသယမျဖစ္နိုင္ေပ။ အေၾကာင္းမွာ သံသယျဖစ္ျခင္းသည္ စဥ္းစားျခင္းတမ်ိဳးျဖစ္၏။ သံသယျဖစ္မႈကို ျပန္၍သံသယမျဖစ္နိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိစဥ္းစားျခင္းသည္ ဧကန္မုခ်ရွိေနန၏။ စဥ္းစားျခင္းရွိလွ်င္ စဥ္းစားသူသည္ရွိရမည္။ အေၾကာင္းမွာ စဥ္းစားသူမရွိဘဲ စဥ္းစားျခင္းမရွိနိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ လူသားသည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းမွတဆင့္ မိမိ၏ျဖစ္တည္မႈကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိလာရ၏။ လူသည္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္ေသာသတၱဝါအျဖစ္နွင့္သာ မိမိကိုယ္မိမိျပန္၍သိရွိရျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒးကားက'ကၽြန္ုပ္စဥ္းစားသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ရွိ၏ (I think, therefore I am)' ဟု ဆိုခဲ့ေပသည္။
ဂ်ာမန္ေတြးေခၚရွင္ႀကီးကားလ္မာ့က္စ္လက္ထက္ ေရာက္ေသာအခါ ေဒးကား၏အဆိုသည္
ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြား၏။ မာ့က္စ္က ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားနွင့္လူသတၱဝါမ်ားသည္ အရင္ျဖစ္တည္လာ၏။ ထို႔ေနာက္မွ စဥ္းစားေတြးေတာမႈသည္ေပၚလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ 'လူသည္ ရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္စဥ္းစားရ၏။' (Man is, therefore he thinks) ဟုအဆိုျပဳလိမ့္မည္ျဖစ္၏။ ယန္းေပါဆာ့တ္အမႉးျပဳသည့္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီ တို႔သည္ မာ့က္စ္၏ စီးပြားေရးျပဌာန္းခံဝါဒနွင့္ သမိုင္းဆိုင္ရာရုပ္ဝါဒကို ျငင္းပယ္ၾက၏။ သို႔ရာတြင္ လူဟူသည္ ပထမဦးဆံုး ဘဝျဖစ္တည္္မႈကိုရရွိရမည္။ ထို႔ေနာက္မွ သူ၏စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈသည္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာအယူအဆကိုမူ လက္ခံၾကသည္။ ဤေနရာတြင္ လူ႔ဘဝ မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္တည္လာသနည္းဟူေသာေမးခြန္း ေပၚလာေပသည္။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကမူ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္္မႈကို ဘာမွသက္ေသျပေနစရာမလိုဟု ျမင္ၾကရ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူသားတို႔ ျဖစ္တည္ေနရေသာ ဤေလာကႀကီးကိုယ္၌က ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိေသာေလာကႀကီးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မည္သို႔မွ် ယုတၱိမရွိေသာေလာကႀကီး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏ဟု ဆုိၾကေပသည္။
ေရွးကေပၚထြန္းခဲ့ေသာအစဥ္အလာဒႆနမ်ားတြင္ ေတြးေခၚရွင္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏အေတြးအေခၚစနစ္မ်ား၊ မိမိတို႔၏ဝါဒမ်ား ဘက္ေပါင္းစံုမွ ေရွ႔ေနာက္ညီၫြတ္ဆီေလွ်ာ္စြာျဖင့္ ျပည့္စုံၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ သက္ေသထုတ္ရန္ႀကိဳးပမ္းရင္း အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾကသည္။ မိမိဘဝျဖစ္တည္မႈကို အေရးမစိုက္ၾကေပ။ ျဖစ္တည္မႈဝါဒီမ်ားအတြက္မူ ဤသို႔မဟုတ္။ မိမိတို႔လူျဖစ္လာရေသာ ကမၻာေလာကႀကီးသည္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား၊ စုိးရိမ္ပူပန္ေသာကေရာက္စရာမ်ား၊ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းမ်ားျဖင့္ျပည့္ေနေသာေလာကႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း မ်က္ဝါးထင္ထင္သိျမင္လာရ၏။ ဤသို႔ေသာေလာကႀကီးတြင္ မိမိဘဝ၊ မိမိျဖစ္တည္မႈကိုလ်စ္လွ်ဴရႉ၍မရေတာေ့ပ။ အေတြးအေခၚစနစ္မ်ား၊ ဒႆနဝါဒမ်ားကုိ ခမ္းခမ္းနားနားတည္ေဆာက္ရန္ႀကိဳးပမ္းေရးထက္ မိမိဘဝျဖစ္တည္မႈကိုဦးစားေပးကာ ေတြးေခၚစဥ္းစားလာရေတာ့၏။
လူဟူသည္ ဘာမွ်အဓိပၸါယ္မရွိေသာဤကမၻာေလာက၊ ဒုကၡဆင္းရဲမႈေတြျပည့္လႊမ္းေနေသာ ဤကမၻာေလာကအတြင္းသို႔ ခဲတလုံးကုိ ေရကန္ထဲပစ္ခ်လုိက္သလုိ အပစ္ခ်ခံရေသာသတၱဝါျဖစ္၏။ ဤသို႔ အပစ္ခံခ်ရၿပီး လူသားအျဖစ္ ျဖစ္တည္လာရသည့္အေျခအေနတြင္ မိမိဘဝျဖစ္တည္မႈကုိ ဘာမွ်သံသယပြားစရာမလိုပ။ ျဖစ္တည္လာရေသာလူ႔ဘဝတြင္ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း ဆက္၍ စခန္းသြားရမည္ဟူေသာကိစၥသာ အေရးႀကီးသည္။ မိမိဘဝကို စစ္မွန္ေသာဘဝျဖစ္လာေစရန္ မည္သို႔တည္ေဆာက္ယူရမည္ဟူသည္ကုိသာ အေလးအနက္ထားစဥ္းစားရန္လိုသည္ဟု ျဖစ္တည္မႈဝါဒီတို႔ကခံယူထားၾကသည္။
ယန္းေပါဆာ့တ္သည္ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈနွင့္ပတ္သက္ေသာအယူအဆကုိ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးမျဖစ္မီ ေစာေစာပုိင္းကာလမ်ား ၁၉၃၈ ခုနွစ္ကတည္းက သူေရးသားထုတ္ေဝခဲ့သည့္ 'ေအာ္ကလီဆန္ျခင္း' ဝတၳဳတြင္ ဖြင့့္ဆိုရွင္းလင္းခဲ့၏။ ထိုဝတၳဳ၏ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ ရိုကြင္တင္မွတဆင့္ သူ႔အယူအဆကုိတင္ျပခဲ့သည္္။ ရိုကြင္တင္က'လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈဆုိတာ စိတ္ကူးကမၻာႀကီးဖန္တီးၿပီး စဥ္းစားေတြးေတာမႈနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္လို႔ ရေကာင္းတ့ဲအရာမဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား (ပုဂၢလလူသားတဦး) ရဲ့အတြင္း အဇၩတၱအသည္းနွလုံးေပၚမွာအနိုင္က်င့္ၿပီး အေပၚစီးနဲ႔ခြထုိင္ထားတ့ဲ စက္ဆုပ္ရြံရွာမုန္းတီးစရာ သားေကာင္ႀကီးပဲျဖစ္တယ္' ဟု ေျပာဆိုေလသည္။
အမွန္စင္စစ္ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈအေပၚ သံသယဝင္ေနျခင္းသည္ ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိေပ။ အေလးအနက္ထား၍စဥ္းစားရမည့္ျပႆနာလည္း မဟုတ္ေပ။ တကယ့္ျပႆနာမွာ လူသားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနမႈကုိ မၾကာခဏဆိုသလုိ မ်က္ေျချပတ္သြားတတ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ လူပီပီသသျဖစ္ေနေသာ မိမိ၏ဘဝအစစ္အမွန္(ဝါ)ကုိယ့္ဘဝအတြက္ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ျဖစ္တည္ေနမႈကို မရႉျမင္နိုင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာေ့ၾကာင့္ မ်က္ေျချပတ္သြားရသနည္း။ ဘာေ့ၾကာင့္ မရႉျမင္နိုင္ ျဖစ္သြားရပါသနည္း။
လူ႔ေလာကတြင္ လူသားတို႔သည္ တဦးနွင့္တဦး ဆက္ဆံေပါင္းသင္းၾကရာ၌ မိမိအတြက္ အသုံးခ်၍ရမည့္ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုပမာ သေဘာထားၾက၏။ ျပဳမူၾက၏။ သို႔ျဖင့္ လူသားတို႔သည္ မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္လာၾက၏။ မိမိဘဝအေပၚမိမိ ရိုးသားမႈလြင့္ျပယ္သြား၏။ မိမိသည္ မည္သူ၏ၾသဇာျပဳလႊမ္းမိုးမႈကိုမွ်မခံရေသာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းမႈရွိေသာ လြတ္လပ္စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနေသာသတၱဝါျဖစ္ေၾကာင္း ေမ့ေလ်ာ့သြားၾက၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၏ျပဌာန္းခံရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုပမာ ထင္ျမင္လာၾကသည္။ ဤအျမင္သည္ မၾကာခဏ လူ႔စိတ္အတြင္း ေပၚလာတတ္၏။ ၾကာလာေသာအခါ အက်င့္ပါသြားၿပီး လူဟူသည္ အရာဝတၳဳတခုပမာျဖစ္သည္ဟူေသာအျမင္သည္ ခုိင္မာသြားေတာ့၏ဟု ဆာ့တ္က ဆို၏။ လူပုဂၢိဳလ္တဦးသည္ ရွင္သန္မႈမဲ့ေနေသာအျပဳခံ၊ အျပဌာန္းခံရုပ္ဝတၳဳပတ္ဝန္းက်င္နွင့္ အၿမဲထိေတြ႔ေနရ၏။ ဤရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားသည္ ရုပ္ေသးဆရာႀကိဳးဆြဲသည့္အတိုင္း လုိက္ပါလႈပ္ရွားေနရေသာ လြတ္လပ္မႈလံုးဝမရွိသည့္ရုပ္ေသးရုပ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သူကုိယ္တိုင္ အျခားလူသားမ်ားနွင့္ထိေတြ႔ဆက္ဆံလာရေသာအခါ ထုိသူတို႔သည္ မိမိအား အသုံးခ်ခံ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုသဖြယ္ သေဘာထားၾကေၾကာင္း ေတြ႔သိရျပန္၏။ ဤသို႔ျဖင့္ မိမိမွာလည္း ရုပ္ေသးတရုပ္လုိျဖစ္ေနပါေရာလား၊ မိမိလည္ပင္းတြင္ ရုပ္ေသးႀကိဳးသည္ တပ္ၿပီးသားျဖစ္ေနပါသလားဟု ခံစားလာရ၏။ ေၾသာ္..ငါ့ဘဝဟာလည္း ဒိီလူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဒီ လူ႔ေလာကႀကီးထဲမွာ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခံရၿပီးသားျဖစ္ေနပါလား။ ကုိယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္မႈမရွိဘဲ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ စည္းကမ္းေတြ၊ ဥပေဒဆုံးျဖတ္ခ်က္္ေတြအတိုင္း တသေဝမတိမ္းလိုက္နာေနရတ့ဲ အျပဳခံပစၥည္းတခုသာျဖစ္ေနပါလားဟု ထင္ျမင္လက္ခံၾကေတာ့သည္။ လူမ်ားစုသည္ ဤအျမင္၊ ဤသေဘာထားကုိ ဘဝင္က်က်ပင္လက္ခံထားၾကသည္ကုိေတြ႔ရ၏။ ဤအျမင္ခံယူခ်က္္ကို နိုင္ငံေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယုတ္စြအဆံုး ဘာသာေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း မိမိထက္သာလြန္ႀကီးျမင့္ေနသည့္ အျခားလူသားမ်ားနွင့္ေတြ႔ဆံုဆက္ဆံလုိက္ရေသာအခါတြင္ ပို၍ ထင္ထင္ရွားရွားခံစားလာခဲ့ရသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။
ဤလူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲတြင္ ၾသဇာအာဏာႀကီးသူမ်ား၊ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာသူမ်ား၊ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ႀကီးျမင့္သူမ်ားသည္ သူ႔ထက္နိမ့္က်ေသာအျခားသူမ်ားနွင့္ ဆက္ဆံရေသာအခါ ကုိယ္နွင့္တန္းတူထားၿပီးဆက္ဆံၾကသည္ မဟုတ္ေပ။ လူကို လူလုိ သေဘာထားၾကသည္မဟုတ္။ အရည္အခ်င္းမရွိသူေတြအျဖစ္နွိမ့္ခ်ၿပီး အေပၚစီးနွင့္ျမင္ၾကသည္သာျဖစ္၏။ သူတို႔ဆႏၵရွိသလုုိ စိတ္ႀကိဳက္ျပဌာန္းထားသည့္အေျခအေနထဲရွိ အခိုင္းခံ၊ အျပဳခံမ်ားအျဖစ္သေဘာထားၾကသည္သာျဖစ္၏။ အသံုးခ်ခံအရာဝတၳဳတခုလုိ ဆက္ဆံၾကေပ၏။ ဤအေျခအေန၊ ဤပတ္ဝန္းက်င္၊ ဤလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္လူဟူသည္ မည္သို႔ရွိနိုင္မည္နည္း။ လူတို႔သည္ ေနရင္းထိုင္ရင္း အလုိလုိ လူစင္စစ္မွ ရုပ္ေသးရုပ္မ်ား၊ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္သြားၾကေတာ့၏ဟု ယန္းေပါဆာ့တ္က ဆိုေပသည္။
ထို႔ျပင္ လူသားတို႔သည္ မိမိတို႔လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္သည္မ်ားကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္နိုင္ၾကေသာအခါတြင္ ဤကမၻာေလာကႀကီးတြင္ သူလုပ္ခ်င္တာျဖစ္သည္။ ဤကမၻာေလာကႀကီးတခုလုံးကို သူပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ထင္ျမင္လာတတ္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ ဤေလာကႀကီးတြင္ မိမိဆႏၵရွိေသာအရာတိုင္းကို အၿမဲတမ္း လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္နိုင္ျခင္းမရွိေၾကာင္းကုိ သိရွိလာေသာအခါ၌လည္းေကာင္း၊ မိမိသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကႀကီး၏ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ အစစ္ေဆးခံေနရေၾကာင္းသတိျပဳလာေသာအခါ၌ လည္းေကာင္း သူ႔အျမင္သည္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ဤကမၻာေလာကႀကီးကသာလွ်င္ မိမိတကိုယ္လံုးကိုပိုင္ဆုိင္ထားသည္ဟု ေကာင္းစြာသိျမင္ခံစားလာေပမည္။ ဤသို႔ခံစားခ်က္္နွင့္အတူ သူ၏ လြတ္လပ္မႈသည္ေပ်ာက္သြား၏။ အျပဳခံရုပ္ဝတၳဳတခုသာ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ ထုိအခါ သူသည္ ဘဝ၏ လြတ္လပ္မႈအရသာကို မခံစားနိုင္ေတာ့ေပ။ ဘဝ၏စိ္န္ေခၚခ်က္ကုိ ရဲဝံ့စြာရင္မဆုိင္နိုင္ေတာ့ဘဲ ကုိယ့္လိပ္ျပာကိုယ္မလုံသည့္အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားေတာ့၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ၿပီးရွက္ေနေတာ့၏။ ဤကဲ့သို႔ လူတဦးသည္ ကိုယ့္ဘဝကုိယ္ျပန္ၿပီး ရွက္စိတ္ဝင္လာပါက မိမိအတြက္မိမိဘာသာရွိျခင္းတည္းဟူေသာ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္လူ႔ဘဝကို နားလည္နိုင္စြမ္းရွိေတာမ့ည္ မဟုတ္ေပ။
ဤသို႔ေသာ လူစင္စစ္မွ မိမိကိုမိမိေလွ်ာခ်ၿပီး ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းအျဖစ္ ထင္ျမင္ခံစားသြားေစသည့္အေျခအေန၊ ပတ္ဝန္းက်င္အားလုံးတို႔ကို တြန္းလွန္ဖယ္ရွားပစ္ရမည္။ ဤသို႔တြန္းလွန္ရုန္းကန္ရင္း လူသားသည္ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနေသာလူ႔ဘဝ (ဝါ) လူသားပီသေသာလူ႔ဘဝကို မိမိဘာသာမိမိ တည္ေဆာက္ယူရမည္ဟု ျဖစ္တည္မႈဝါဒီမ်ားက တြန္းအားေပးၾကေလသည္။

0 comments:

Post a Comment