Thursday, July 25, 2013

ေတာက္တိုမယ္ရေက်းဇူး (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ေတာက္တိုမယ္ရ ေက်းဇူး (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) မေန႔က (မ)ခက္မာ ဘာစိတ္ကူးေပါက္သလဲ သို႔မဟုတ္ ဘာေရးစရာရွိ၍လဲ မေျပာတတ္ ”ကိုမ်ိဳးျမင့္ ေက်းဇူးဆပ္တယ္ဆိုတာကို အဂၤလိပ္လို ဘယ္လိုေျပာသလဲ”ဟု လွမ္းေမး၏။ မသိဘူးဗ်ဆိုေတာ့ ”အမ်ိဳးသမီးအနားရွိရင္ ေမးၾကည့္ပါလား။ သူသိရင္သိမွာပဲ”ဟု ဆို၏။ ဇနီးသည္ကလည္း အနားမရွိ။ ဒီေတာ့ ေမးမရ။ သူေျပာမွ က်ေနာ္လည္း အဂၤလိပ္လိုဘယ့္နွယ္ေျပာပါလိမ့္ဟု ေတြးမိ၏။ အရင္ တခါမွ မေတြးမိခဲ့။ စဥ္းစားမရ။ သို႔ျဖင့္ ”က်ေနာ္လည္း မသိဘူးဗ်။ ခနေလး က်ေနာ္ရွာၾကည့္ဦးမယ္”ဆိုကာ ရွာ၏။ မေတြ႔။ ”ေက်းဇူးကန္း”တာက်ပါၿပီး ”ေက်းဇူးဆပ္”ေတာ့ မေတြ႔။ ဒါနဲ႔ ”က်ေနာ္ထင္တာ အဂၤလိပ္ေတြ ေက်းဇူးမဆပ္ဘူးနဲ႔ တူတယ္။ သူတို႔စကားမွာ ေက်းဇူးဆပ္တာကို မေတြ႔ရဘူး”ဟု အရႊမ္းေဖါက္မိ၏။ ဤတြင္ (မ)ခက္မာက(ခက္မာ)ဟားဟား ..ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔က စိတ္ရွင္းတာကိုး။ (က်ေနာ္)ေက်းဇူးက ဆပ္မရဘူးလို႔ေတြးတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မယ္ဗ်။ (ခက္မာ)လုပ္ႏိုင္တာလုပ္ေပးတယ္။ ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔မလိုလို႔ ေတြးတာေနမွာေပါ့။ ေက်းဇူးပါကိုမ်ိဳးျမင့္။ က်မ အဆင္ေျပရာစကားလံုးတစ္ခု သံုးလိုက္ပါ့မယ္" က်ေနာ္တို႔စကားက ဤတြင္ဆံုး၏။ မဆံုးတာက က်ေနာ္။ ဆက္ေတြးေနမိ၏။ အေျဖကမရ။ ဒီမနက္ထိ ထိုအေတြးစတန္းလန္းနွင့္ အိပ္ယာကနိုး၏။ က်ေနာ္တို႔ကပဲ အေလ့လာနည္းသလား၊ အဂၤလိပ္စကားမွာကိုက ေက်းဇူးဆပ္ဆိုတာမရွိတာမ်ားလား မေျပာတတ္။ ေတြးေနမိသည္က ”ေက်းဇူးတရား”သည္ ပိုက္ဆံလို သို႔မဟုတ္ ပစၥည္းတခုခုလိုေခ်းငွား၍ ရသေလာ။ ေခ်းငွားၾကသေလာ။ ေခ်းသူငွားသူရွိသလို ေခ်းယူငွားယူသူေရာ ရွိသေလာ။ တခ်ိန္ခ်ိန္က် အတိုးေရာအရင္းပါျပန္ဆပ္ရန္ ေငြအေၾကြးခ်သလို၊ ေျမအငွားခ်သလို ခ်၍ရသည့္အရာေလာ။ ခ်ေရာ ခ်ၾကသေလာ။ ခ်ၾကသည္ဆိုပါက တခ်ိန္ခ်ိန္က် အတိုးနွင့္အရင္းေပါင္း ျပန္ဆပ္ရသည့္အရာေလာ။ မဆပ္လ်ွင္ေရာ။ ေငြမဆပ္လ်ွင္ ေငြကၽြန္၊ ေျမမဆပ္လ်ွင္ေျမကၽြန္ျဖစ္သလိုျဖစ္ေရာလား။ မဆပ္သူေတြေရာ ရွိသလား။ ဆပ္သူေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ မဆပ္လို႔ေရာ ေက်းဇူးရွင္က ဘာလုပ္သနည္း။ ေက်းဇူးဆိုသည္မွာ အေနွာင္အဖြဲ႔တခုေလာ။ ေနွာင္တည္း၍ ရသည့္အရာေလာ။ ေနွာင္ေရာ ေနွာင္တည္းၾကသေလာ။ တည္းျခင္း/မတည္းျခင္းအတြက္ ဘာျဖစ္ၾကသနည္း။ 

ဗမာစကားတြင္ ေက်းဇူးနွင့္စပ္သည့္ေဝါဟာရေပါင္းလည္းမ်ား၏။ စကားေျပာရာနွင့္စာေရးရာတြင္ သူ႔ေနရာနွင့္သူ ကြက္တိသံုးတတ္က အလြန္ထိေရာက္ ထိမိလွ၏။ ထို႔အတူ ျမန္မာမႈတြင္ ေက်းဇူးတရားနွင့္ ပတ္သက္၍ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားလွ၏။ ၃၈ ျဖာမဂၤလာဟု ဘုရားေဟာဆိုသည့္ အထဲတြင္ပင္ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူကိုတင္ျခင္း ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းစသည္တို႔မွာ မဂၤလာတရားတစ္ပါးအေနျဖင့္ အတိအလင္းျမြက္ဆိုထား၏။ ဗုဒၶဝင္ဆိုသည္မ်ားတြင္လည္း
ေက်းဇူးနွင့္စပ္သည့္ဇာတကမ်ား ပံုဝတၳဳမ်ားမနည္းလွ။ ျမန္မာ့လူမႈအဝန္းအဝိုင္းတြင္ ”ေက်းဇူးကန္း”ဆိုလ်ွင္ လူတကာ့ေအာ့နွလံုးျဖစ္ၿပီး ”ေက်းဇူးသိတတ္သူ” ဆိုလ်ွင္ ”လူေတာ္”ဆိုသည့္သေဘာ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာထိုက္သူစာရင္းဝင္၏။ ေက်းဇူးခံေက်းဇူးစားကို အေကာင္းသေဘာေရာ အဆိုးအေျပာမွာပါသံုး၏။ ျမန္မာ့ရာဇဝံသတြင္ တစ္လုပ္စားဖူးသူ႔ေက်းဇူးေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေကၽြးဖူးသူအားသစၥာမဲ့ျခင္းအတြက္ သူေကာင္းျပဳခံရသူေတြလည္း မနည္း။ ေက်းဇူးေၾကြးပိကာ တစ္ဘဝလံုးထိုးအပ္ခံလိုက္ရေသာ သမီးပ်ိဳေလးေတြအေၾကာင္းလည္း နားမဆန္႔ေအာင္ၾကားဖူး၏။ ေက်းဇူးရွင္ေတြ ေျခေတာ္အတင္ခံလိုက္ရသည့္ပန္းေကာင္းတို႔ အၫြန္႔က်ိဳးရေပါင္းလည္းမ်ားလွ၏။ သားသမီးကိုအေၾကြးခ်သလို ေက်းဇူးတရားနွင့္ခ်ည္ေနွာင္ကာေမြးျမဴေသာ အမိအဖမ်ားမရွိဟု မည္သူဆိုဝံ့မည္နည္း။ ”သားသမီးရွိထားေတာ့ ကိုယ္အသက္ႀကီးလာတဲ့အခါ....” ဆိုသည့္ ၾကားေနက်စကားကို မည္သို႔ အနက္ေကာက္မည္နည္း။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ မမွန္တာကိုမမွန္၊ မတရားတာကို မတရားဟုျပန္ေျပာျခင္း သို႔မဟုတ္ ငံု႔မခံမိျခင္းနွင့္ ျပန္ပုန္ကန္မိျခင္းအတြက္ ေက်းစြပ္သည္၊ ေက်းဇူးကန္းသည္ဆိုသည့္စကားျဖင့္ 
မင္း(အစိုးရ)တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုထမင္းရွင္လုပ္ကာ၊ ဘဝရွင္မင္းၾတားႀကီးလုပ္ကာ ႀကိမ္းေမာင္းေပါင္း ကြပ္မ်က္ေပါင္းလည္းမ်ားလွ၏။ သူလိုငါလို ေလာကီတြင္းေနကာ ေလာကဥတၱကိစၥေတြမွာ အာစရိယလုပ္သူတခ်ိဳ႔ကိုလည္း ဘဝသခင္ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ၾကရေသး၏။ ေျပာလ်ွင္ မ်ားလိမ့္မည္။ ေနာင္အလ်ဥ္းသင့္ပါကေရးမည္ဟုု ေတးထားလိုက္၏။”ေက်းဇူးတရားဆိုတာ သိတတ္ရတယ္”ဟူသည္မွာလည္း ”သိတတ္ျခင္း”ကို မည္သို႔နားလည္ၾကသနည္းဆိုသည့္အေပၚတည္ကာ မူကြဲအနက္ေတြရွိနိုင္ေသး၏။ ေထာင္စကား ”စားၿပီးနားမလည္”သည္ ယခုအခါ ေခတ္သံုး အရပ္သံုး ဘန္းစကားျဖစ္ကာ တြင္က်ယ္၍ပင္ေနေခ်ၿပီ။ ထို တစ္ခြန္းျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးနွင့္စီးပြားေရး (တနည္း) အာဏာနွင့္အႆျပာ(တနည္း) အာဏာရွိသူနွင့္စီးပြားေရးသမားတို႔ၾကားက အဆက္အစပ္ကို ေရးေတးေတးလွမ္းျမင္နိုင္ၾကည့္နိုင္ေသး၏။ ထို ”စားၿပီး”သည္ ”ေက်းဇူး”၏ အေကာင္းဘက္ျခမ္းတြင္ပါသည့္တရားတြင္ ပါ/မပါ လူတိုင္းသိေသာ္လည္း ”နားလည္” ပါမူ ”သိတတ္သူအျဖစ္” ေထာပနာထိုက္သည္ဟု ေခတ္လူအခ်ိဳ႔ဆိုၾက၏။ မင္း(အစိုးရ)တို႔ကလည္း ထမင္းရွင္ေနရာဝင္ထိုင္ကာ တစ္လုပ္စားဖူးသူ႔ေက်းဇူးငခင္ညိဳေတြကိုလည္းေကာင္း ဦးေဆြ႔ဆံျမည့္အုတ္လွငယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း အစဥ္သျဖင့္သာတမ္းတလ်ွက္။ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ဇူလိုင္ ၂၀။ ၂၀၁၃


0 comments:

Post a Comment