Friday, July 12, 2013

လူကလူ႔အေၾကာင္း မေျပာေကာင္းဘူးတဲ့လား (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
လူက လူ႔အေၾကာင္း မေျပာေကာင္းဘူးတဲ့လား (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ဇူလိုင္ ၁၂ ရက္၊ ၂ဝ၁၃
တေန႔က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က “ခင္ဗ်ား ဘာသာေရးဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ေတြအေၾကာင္းေျပာရင္ သတိထားဗ် အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ ေျပာလည္းမေျပာေကာင္းဘူး”တဲ့။ က်ေနာ္က “ဘာလို႔လဲဗ်၊ ေနာက္ၿပီး ဘာသာေရးဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲဗ်”ဆိုေတာ့။ “ဘုန္းႀကီးေတြကိုေျပာတာပါ၊ သူတို႔က လူမဟုတ္ေတာ့ လူေတြကိုေျပာသလိုေရးသလို ေျပာတာေရးတာမေကာင္းဘူးဗ်၊ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးက သံဃာရတနာဗ်။ သူတို႔ရတနာထိရင္ လူေတြက ခင္ဗ်ားကိုရန္လုပ္လိမ့္မယ္။ အနည္းဆံုး ဆဲမယ္ဆိုမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့သလိုေတြမလုပ္ၾကဘူးဆိုရင္ေတာင္ ခင္ဗ်ားပဲ အကုသိုလ္တက္ၿပီး ငရဲႀကီးမွာဗ်။ ဘုန္းႀကီးဆိုတာ သူ႔ဝိနည္း ၂၂၇ သြယ္နဲ႔သူ ရွိၿပီးသားဗ်။ ေဖါက္ရင္ ေဖါက္တဲ့အမႈအႀကီး အေသးေပၚတည္ၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္တာဗ်။ ငရဲခံရတာဗ်။ သူ႔အမွားသူ႔အကုသိုလ္နဲ႔သူ သြားပါလိမ့္မယ္။ သူ႔တရားသူ စီရင္ပါလိမ့္မယ္။ လူကဝင္ေျပာေနလည္း အက်ိဳးမရွိပါဘူးဗ်ာ၊ မလုပ္ပါနဲ႔”..တဲ့။ က်ေနာ္ ၿပံဳးမိတယ္။ ရီရီေမာေမာနဲ႔လည္း “ခင္ဗ်ားဗ်ာ ေျပာစရာရွားလို႔”ဆိုၿပီး သူ႔ကိုျပန္ေျပာျဖစ္တယ္။ ၿပံဳးမိတဲ့တခ်က္က ေျပာသူေၾကာင့္။ ပညာတတ္၊ နိုင္ငံေရးေနာက္ခံရွိသူ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ခုခ်ိန္ထိဆန္႔က်င္ေနေသးတယ္လို႔ ယူဆနိုင္သူ၊ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ပတ္သက္ရင္ စာေလးဘာေလးဖတ္၊ ေတြးတတ္တယ္လို႔ထင္ခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ေနလို႔။ ႏွစ္တခ်က္က ေျပာပံုေျပာနည္းနဲ႔ မ်က္နွာထားေၾကာင့္။ ၿခိမ္းေျခာက္သံ၊ တရားခ်သံ၊ သတိေပးသံ၊ ေခ်ခၽြတ္သံနဲ႔အျခားအဓိပၸါယ္ေတြပါေဆာင္တဲ့ ေျပာပံုဆိုေပါက္ေလယူေလသိမ္းနဲ႔မို႔ပါ။ သံုးတခ်က္ကေတာ့ ဒီလိုေျပာရင္ “တဘက္သားငါ့ကို ဘယ္လိုထင္သြားမလဲ” ဆိုတာေလးေလာက္ေတာင္ ေတြးနိုင္စြမ္းမရွိေတာ့တဲ့ သူ႔အေျမာ္အျမင္ေၾကာင့္ပါ။

က်ေနာ္ လူေတြအေၾကာင္းေျပာေန ေရးေနတာပါ။ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းသေဘာ၊ အလႊာသေဘာ၊ အတန္းအစားသေဘာ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ အားလံုးဟာလူေတြပါ။ လူေတြကိစၥ၊ လူေတြအေၾကာင္း လူကေျပာတာပဲဗ်ာ။ သူမ်ားလည္းကိုယ့္အေၾကာင္းေျပာ ကိုယ္လည္းသူမ်ားအေၾကာင္းေျပာ ေျပာေနၾကတာပဲဟာ။ ေရွ႔တင္လည္းေျပာ ကြယ္ရာလည္းေျပာ ေျပာေနၾကတာပဲဟာ။ ပါးစပ္နဲ႔လည္းေျပာ စာနဲ႔လည္းေျပာ ေျပာေနၾကတာပဲဟာ။ အနုပညာနဲ႔လည္းေျပာ အျခားသ႑န္မ်ိဳးစံုနဲ႔လည္းေျပာ ေျပာေနၾကတာပဲဟာ။ အထူးအဆန္းက်လို႔ဗ်ာ။ ေျပာတာနဲ႔ ေဟာတာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေလးပဲကြာတာပါ။ အမွန္ကေတာ့ ေျပာေတာ့ေျပာေနၾကတာပါပဲ။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ သူေတာ္စင္တို႔ဆိုတဲ့လူေတြေတာ့ သူမ်ားအေၾကာင္းေျပာ/မေျပာေတာ့ က်ေနာ္မသိဘူးဗ်။ ေျပာလည္းဘာမွမျဖစ္သလို မေျပာလို႔လည္းဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ေျပာလို႔အျပစ္တင္စရာမရွိသလို မေျပာလို႔လည္းခ်ီးမြမ္းစရာမွမရွိတာပဲ။ မေျပာဘူးဆိုရင္၊ မေျပာတာမွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထူးဆန္းတဲ့လူလို႔ဆိုရမယ္ထင္တယ္။ အဲ့ဒီထက္ပိုစရာမွ မရွိတာပဲ။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္း လူပဲ။ ေျပာမွာေပါ့ဗ်ာ။ လူ႔အေၾကာင္းလူေျပာတာ သဘာဝက်တဲ့ကိစၥကို ဘယ့္ႏွယ္မေျပာေကာင္းရတာလဲဆိုတာ နားမလည္ပါ။ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ဗ်ာ “အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတခုခုအတြက္ အျခားလူေတြကိုမုန္းတီးရမယ္၊ ခြဲျခားဆက္ဆံရမယ္”စသည္ျဖင့္ေျပာတာမ်ိဳးေတြက် သကၤန္းဝတ္တဲ့လူမေျပာနဲ႔ ရိုးရိုးအဝတ္အစားနဲ႔လူေျပာရင္ေတာင္ လူၾကားမေကာင္းသလို လူ႔အျပဳအမူမဟုတ္လူမဆန္တဲ့ကိစၥမို႔ ျပစ္တင္ရမွာပါပဲ၊ ရႈတ္ခ်ရမွာပါပဲ၊ ဆန္႔က်င္ရမွာပါပဲ။ ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရင္ ေလာကအတြက္အႏၱရာယ္ရွိတာ မဟုတ္လား။ ေနာက္တခုက သူေျပာတဲ့ဝိနည္းကိစၥ။ လူဟာ ဘာနဲ႔ပဲ အသက္ေမြးေမြး သူ႔နယ္ပယ္နဲ႔သူ႔စည္းကမ္းရွိတာပါ။ စစ္သားက စစ္စည္းကမ္းအတိုင္းေနရတာကို စကားလုပ္ေျပာေနစရာမလိုသလို ဘုန္းႀကီးကဝိနည္းနဲ႔အညီေနေနတာလည္း အထူးအဆန္းလုပ္ေျပာစရာလားဗ်ာ။ ကိုယ္ထမင္းစားေနတဲ့အလုပ္က သတ္မွတ္တဲ့စည္းကမ္းအတိုင္း မေနနိုင္ရင္တျခားနည္းနဲ႔ ထမင္းရွာစားရံုေပါ့။ စစ္သားကစစ္စည္းကမ္းနဲ႔မေနမွ ဘုန္းႀကီးကဝိနည္းနဲ႔မေနမွ ေျပာရမွာမဟုတ္လား။ ေနေနတယ္ဆို ဘာေျပာစရာရွိမလဲ။ ေနာက္တခ်က္က စစ္သားက စစ္စည္းကမ္းကိုမလိုက္နာမျဖစ္လို႔ လိုက္နာရတာမဟုတ္လား။ ဘုန္းႀကီးက်ေတာ့ အဲ့သလိုေတြးလို႔ေျပာလို႔ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္ဗ်။ စစ္သားက် စစ္စည္းကမ္းေဖါက္ရင္လူကအေရးယူၿပီး ဘုန္းႀကီးက်ဘုန္းႀကီးစည္းကမ္းေဖါက္ရင္ လူက ေျပာေတာင္မေျပာနဲ႔ဆိုတာလည္း မဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္။
ေနာက္တခုက သူတို႔လူေတြကရန္လုပ္မယ္ အနည္းဆံုးဆဲၾကလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ။ ရန္လုပ္တာလည္း အထူးအဆန္းလားဗ်ာ။ တေယာက္ခ်င္း၊ တစုခ်င္း၊ တအုပ္ခ်င္းေတြေတာင္မကဘူး ကမၻာနဲ႔ခ်ီရန္လုပ္ၾကလို႔ စစ္ႀကီးေတာင္ ၂ ႀကိမ္ျဖစ္ၿပီးၿပီ။ ခုလည္း ကမၻာအႏွံ႔မွာ ေဒသႏၱရစစ္အေသးစားေတြ ရွိေနတာပဲဟာ။ ဆဲတာေတာ့ေျပာမေနနဲ႔။ ေျပာတိုင္းအဆဲခံရတာေရာ အခ်ီးမႊမ္းခံရေတာ့ရွိတာပဲ။ ဒါလည္း ဆန္းသလားဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ဘက္တူသူ၊ ခင္ဗ်ားကိုလိုလားသူက ခင္ဗ်ားကိုခ်ီးမြမ္းမွာပဲ လက္ခုပ္တီးမွာပဲ။ မတူသူမလိုလားသူက ဆဲမွာပဲ ရႈတ္ခ်မွာပဲ။ ဘက္တူသူရဲ့လက္ခုပ္သံနဲ႔ ဘက္မတူသူရဲ့ဆဲဆိုသံဆိုတာ အမွန္ေတာ့ မတူတဲ့နည္းနဲ႔အားေပးၾကတာပဲဗ်ာ။ နည္းနာေလးပဲ ကြဲတာပါ။ ဆဲေပ့ေစေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔လည္း ဆဲခ်င္မွာပဲဟာ။ ကိုယ္လည္း တခါတခါ သူမ်ားကိုဆဲတာပဲဟာ။ ဒါလည္း အထူးအဆန္းမဟုတ္ျပန္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အကုသိုလ္ကိစၥ၊ ငရဲကိစၥ။ အကုသလနဲ႔ နရရက္ဆိုတဲ့ေဝါဟာရေတြကို သူနည္းနဲ႔သူနားလည္ထားၿပီး သူ႔ဘာသာသူ အမွန္တကယ္ရွိတယ္လို႔ယံုတယ္ပဲထားဦး လူ႔အေၾကာင္းလူကေျပာလို႔ ေျပာသူငရဲကႀကီးတယ္ဆိုရင္ ေလာကမွာ လူတိုင္းငရဲေရာက္မွာပဲဆိုတာလည္း သူေတြးမိပံုမေပၚဘူး။ က်ေနာ္က လူေတြကိုမုန္းဖို႔၊ ရန္ရွာဖို႔၊ ခြဲျခားဆက္ဆံနွိမ္ခ်တာမလုပ္ဖို႔နဲ႔၊ လုပ္တဲ့သူ လုပ္ဖို႔ေဟာေျပာသူ တိုက္တြန္းသူ ခြင့္ျပဳသူေတြကိုဆန္႔က်င္ေနတာပဲဟာ (တေနရာရာေရာက္စရာရွိတယ္ပဲထား) သူေျပာတဲ့ ငရဲေတာ့ေရာက္ပါ့မလားဗ်ာ။ မေကာင္းတဲ့လူအေၾကာင္းေျပာတာ မေျပာေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ မခက္ဘူးလားဗ်ာ။ က်ေနာ့္လည္း ေျပာေပါ့။ ေျပာလည္းေျပာေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments:

Post a Comment