Friday, July 19, 2013

စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ အာဇာနည္ေန႔အမွတ္တရ ေျပာၾကားခ်က္

0 comments
စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ အာဇာနည္ေန႔ အမွတ္တရ ေျပာၾကားခ်က္
က်ေနာ္က အခု အသက္ ၉၂ ထဲ ေရာက္ၿပီ။ အဲဒီ အာဇာနည္ေန႔ေပါ့ဗ်ာ။ ၁၉၄၇ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္၊ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္လည္း ငယ္ေသးတယ္။ က်ေနာ္က တကၠသိုလ္သမဂၢမွာ အမႈေဆာင္ ၂ ႏွစ္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ စစ္မျဖစ္ခင္ေပ့ါဗ်ာ၊ ၁၉၃၉ – ၄ဝ၊ အဲဒီတုန္းက ဥကၠဌ က ကိုလွေ႐ႊ၊ အာဏာရွင္လွေ႐ႊ၊ အဲဒီတုန္းက အာဏာရွင္ဆုိတဲ့စကားလုံးက အေကာင္းဗ်၊ ေကာင္းတဲ့အဓိပၸာယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီႏွစ္ေတြက က်ေနာ္က ေန႔ေက်ာင္းသားေနခဲ့တယ္၊ ေက်ာင္းေဆာင္ဘဝကေတာ့ က်ေနာ္ စစ္ကိုင္းေက်ာင္းေဆာင္၊ ဟိုတုန္းက အင္းဝ ၊ စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယ ၊ ပဲခူးဆိုၿပီးေက်ာင္းေဆာင္ေတြရွိတယ္၊ တကၠသိုလ္ကိုေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္လို႔ေခၚတယ္၊ က်ေနာ္တို႔က ေက်ာင္းေနဘက္ေတြဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလိုျဖစ္ေနတာကိုး။
အဲဒီ ၁၉၄၇ က်ေတာ့ က်ေနာ္က အသက္ ၂၉ ၊ ၃ဝ ေလာက္ေပါ့၊ အတိအက်ဆိုရင္ ျပန္တြက္မွရမယ္။ ေနာက္ဥကၠဌက မိတၳီလာ ကိုလွေမာင္၊ က်ေနာ္တို႔ထက္အမ်ားႀကီး ႀကီးတာေပါ့၊ ဦးႏုတုိ႔ တန္းေပါ့၊ ဦးႏုေလာက္ေတာ့ မႀကီးဘူး၊ ဦးႏုကို က်ေနာ္တို႔က ကိုႀကီးႏုေခၚတယ္၊ သူတို႔ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလို႔ ေနာင္အခါေတာ့ ေခၚတာေပါ့ ဗ်ာ၊ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈေပါ့၊ တပ္ထဲကဆုိလို႔ရွိရင္ ဗိုလ္လက်္ာ၊ ဗိုလ္ေဇယ်၊ ဗုိလ္ ရန္ေအာင္ အမ်ားႀကီးေပါ့ဗ်ာ၊ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ေခၚတာေပါ့၊ အဲဒီတုန္းက ႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ေသးဘူး။
ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာက ဟို ေအာက္စ္ဖို႔ တို႔၊ ကိန္းဘရစ္ခ်္ တို႔၊ လန္ဒန္မွာရွိတဲ့တကၠသိုလ္ေတြ။ အဲဒီက သမဂၢေတြအတိုင္းဖြဲ႔ထားတာ၊ အေျခအေနက အဲဒီလို။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔က လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ တကၠသိုလ္သမဂၢ၊ ၁၉၃၅-၃၆ ထင္တယ္၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္ျဖစ္တယ္၊ ပညာေရးအတြက္ေပါ့၊ ကုိေအာင္ဆန္းကေတာ့ ၁၉၃၈ – ၃၉ မွာ သမဂၢ ဥကၠဌျဖစ္တယ္၊ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးမွာ သခင္ေအာင္ဆန္းျဖစ္သြားတယ္။
က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ကိုေအာင္ဆန္းကေခါင္းေဆာင္လုပ္ခဲ့တာေပါ့။ သူ႔ကို အမ်ားႀကိဳက္ၾကတယ္၊ ကိုေအာင္ဆန္းက စကားအေျပာ မတတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကေတာ့ သူနဲ႔ ေပါင္းလို႔ရတယ္။ သူက က်ေနာ့္ကိုခင္တယ္။
အဲဒီတုန္းက မွတ္မိေသးတယ္၊ သူက သခင္ေအာင္ဆန္းလို႔ေခၚမွ ကိုေအာင္ဆန္းလို႔ေခၚရင္ သိပ္မႀကိဳက္ခ်င္ဘူး၊ အဲဒီတုန္းက သမဂၢက လူေတြကလည္း ႏုိင္ငံေရးလို႔ေခၚတဲ့လႈပ္ရွားမႈလုပ္ၾကတာ၊ အဖြဲ႔အစည္းလႈပ္ရွားမႈ၊ ဦးႏုက အဲဒီ ၃၅-၃၆ မွာ ဥပေဒတန္းေပါ့၊ ဟိုတုန္းက ဥပေဒတန္းတက္ခ်င္ရင္ ဘီေအေအာင္ၿပီးတဲ့လူမွ တက္လို႔ရတယ္၊ သခင္သန္းထြန္းက အဲဒီတုန္းက ဆရာျဖစ္သင္ေကာလိပ္မွာ ေအာင္ၿပီးၿပီ၊ လူေတာ္ဗ်၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားလုိ႔ က်ေနာ္က ထင္တယ္၊ ေနာက္မွ ဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲမသိဘူး။
က်ေနာ္က အဲဒီကတည္းက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ကေလးက ရွိေနတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆုိေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက က်ေနာ္က အၾကမ္းပတန္းေတြ သိပ္မႀကိဳက္ဘူး၊ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက စတာဗ်။ ေက်ာင္းသားသမဂၢထဲမွာ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔၊ ေဒါက္တာဘဟန္တို႔ စတဲ့သူေတြလည္းရွိတယ္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္လႈပ္ရွားသူေတြ၊ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ေတြေပါ့၊ က်ေနာ့္ကိုလည္း သူတို႔က သမဂၢဥကၠဌ လုပ္ေစခ်င္တယ္၊ ၁၉၄၁ ေလာက္ကေပါ့၊ က်ေနာ္ကလည္း ေရွ႔တန္းသိပ္ေနခ်င္တဲ့လူ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီတုန္းက ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာကို တိုက္ရမွာ၊ လက္နက္ကိုင္ရမယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္က လက္နက္ကိုင္တာ ဝါသနာမပါဘူး၊ လက္နက္ကိုင္တာ သိပ္မႀကိဳက္ဘူး၊ ဟိုတုန္းက က်ေနာ့္ကို သူတို႔ကေခၚတာ အေတြးသမားအေရးသမား၊ စာေရးတဲ့ေကာင္က က်ေနာ္တေယာက္ပဲ ရွိတာ၊ ဟိုတုန္းက စိတ္ကူးယဥ္တယ္ဆိုတဲ့စကားလုံးက မေပၚေသးေတာ့ အေတြးသမားလို႔ေျပာတာေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီ စေနေန႔ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔က်ဆုံးမယ့္ေန႔က ဗုိလ္ထြန္းလွကို က်ေနာ္က ေျပာတယ္၊ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေျပာလိုက္ပါ၊ က်ေနာ္ ေဆာင္းပါးလာယူမယ္၊ အဲဒီတုန္းက သူတို႔ကဝန္ႀကီးအဖြဲ႔ေပါ့၊ ကိုေအာင္ဆန္းက အရင္ ပဲခူးေက်ာင္းေဆာင္ကေန ေရေက်ာ္မွာရွိတဲ့ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးဌာနခ်ဳပ္မွာေနတယ္၊ သူအိပ္တာ ဖ်ာေလးတခ်ပ္ပဲရွိတယ္၊ တခါတေလ ေခါင္းအုံးက မရွိဘူးနဲ႔တူပါတယ္၊ ေခါင္းက ဆီက ဖ်ာမွာကြက္ေနတယ္၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ေရာက္သြားတာ၊ က်ေနာ္က မသိဘူး။
အတြင္းဝန္႐ုံးကို က်ေနာ္ေရာက္သြားေတာ့ က်ေနာ္ကအေပၚတက္သြားတာ၊ သူတို႔က်ဆုံးတဲ့ေနရာက အလယ္ခန္း၊ အဝင္ေပါက္ေပါ့၊ က်ေနာ္က ဝင္သြားတာ၊ ဘာျဖစ္မွန္း က်ေနာ္က မသိဘူး၊ အဲဒီမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ (ဆရာ သိန္းဟန္)က အထူးအရာရွိ၊ သူ႔အခန္းမွာ ဦးခ်န္ထြန္း ဆုိတာ ဖ်ာပုံကပဲ၊ သူက ေခါင္းစိုက္ေနတယ္၊ ဒါနဲ႔ ဆရာသိန္းဟန္က က်ေနာ့္ကို မင္းမသိဘူးလားကြဆိုေတာ့ က်ေနာ္က မသိေသးဘူးလို႔၊ ဟာကိုယ္က်ိဳးနည္းၿပီကြလို႔ ေျပာတယ္။
က်ေနာ္ ဘာတခုမွ နားမလည္ဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ အတြင္းဝန္႐ုံးထဲမွာပဲရွိတဲ့လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္စကားေျပာတယ္၊ မင္းမၾကားဘူးလားတဲ့၊ ဦေစာလူေတြ သတ္သြားတာလို႔ေျပာတယ္၊ ဦးေစာလို႔ မေျပာဘူး၊ ေဆး႐ုံပို႔လိုက္ၿပီ၊ ကိုေအာင္ဆန္းကို အဝတ္ျဖဴ အုပ္ထားတယ္၊ ေသသြားၿပီ၊ က်ေနာ္ “ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔”ေဆာင္းပါးမွာ ေရးထားတယ္၊ က်ေနာ္အတြင္းဝန္႐ုံးေရာက္ေတာ့ ကုိေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ေတြကို သယ္သြားၿပီ၊ က်ဆံုးတဲ့အခ်ိန္ ၁ဝ နာရီခြဲဗ်၊ က်ေနာ္သြားေတာ့၊ က်ေနာ္ ကိုေအာင္ဆန္းနဲ႔ခ်ိန္းထားတာ၊ မသိဘူးေလ။ က်ေနာ္က ၁၄ လမ္းမွာ ေနတာကိုး။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဘာမွ မသိဘူးေပါ့ေလ၊ က်ေနာ့္ဘဝမွာ ပထမဆုံး လုပ္ႀကံမႈကိုႀကဳံရတာပဲ၊ ဦးေစာအဖြဲ႕ ဘာညာလည္းမသိဘူး၊ ေနာက္မွ သိတာ၊ သတ္တာေတြလုပ္ႀကံတာေတြ ပထမဆုံး က်ေနာ့္တသက္တာမွာ ႀကံဳဖူးတာပဲ။

ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေရးတဲ့ စာအုပ္ရွိတယ္၊ ေခါင္းစဥ္က ဘာဆုိလား၊ ပုဂံစာအုပ္တိုက္က ထုတ္တာ၊ လုပ္ႀကံတဲ့နည္းနဲ႔အာဏာသိမ္းတာ ဦးေစာလုပ္တာပဲ၊ သူ႔အဖြဲ႔က ဂဠဳန္ပါတီလို႔ေခၚတာလား၊ ဂဠဳန္အဖြဲ႔လို႔ ေခၚလားပဲ၊ ေမးမွ က်ေနာ္လည္း စဥ္းစားရင္းနဲ႔ေျပာရတာ၊ အဲဒီ ဂဠဳန္ဦးေစာကို ႀကိဳးေပးတယ္ေလ။
၁၉၆၂ မွာ စစ္တပ္ကအာဏာသိမ္းတာ စႀကံဳဖူးတယ္၊ ဗမာျပည္မွာ စစ္တပ္ကအာဏာသိမ္းတာ အရင္က မၾကားဖူးဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံမွာ အစိုးရဆုိတာ ေ႐ြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ဟာ အစိုးရပဲ၊ အာဏာသိမ္းတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီမွာစၾကားဖူးတာပဲ၊ ဗိုလ္ေနဝင္း စအာဏာသိမ္းတာပဲ။ ဒီဘက္မွာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲက ၁၉၉ဝ မွာ လုပ္တယ္ေလ၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ မဲအမ်ားဆုံးရတာ NLD ။ အဲဒီေတာ့ အစိုးရဆိုတာ ေ႐ြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားတာလို႔ က်ေနာ္တို႔ကနားလည္ထားတာ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းက တစ္ခါ အာဏာသိမ္းတယ္၊ ေၾသာ္ အာဏာသိမ္းအစိုးရ ရွိပါလား၊ အဲဒီလိုအေျခအေနေတြက ေျပာင္းသြားၿပီဗ်၊ က်ေနာ္တို႔နားလည္ထားတဲ့ႏုိင္ငံေရးသိပၸံနဲ႔က၊ အခုက စစ္တပ္အာဏာသိမ္း အစိုးရ။
ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ အစိုးရကိုတိုက္တဲ့ဟာ။ သူပုန္ေပါ့ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ရန္သူကိုမိတ္ေဆြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာေအာင္လုပ္တာ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ငယ္ငယ္တုန္းကသိပ္နားမလည္ဘူး။ ႀကီးမွ သိလာတယ္။ လက္နက္နဲ႔အာဏာသိမ္းတယ္။ တရားမွ်တတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲနည္းနဲ႔ အာဏာသိမ္းရမယ္၊ ဒါပဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ျဖစ္တယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းနဲ႔သာ မိတ္ေဆြျဖစ္ႏုိင္မယ္။
က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ၊ အာဇာနည္ေန႔ကိုလည္း က်က်နနလုပ္ေစခ်င္တယ္၊ အာဇာနည္ေတြက်ဆုံးတဲ့အခ်ိန္ကိုလည္း ဥၾသ မႈတ္ေစခ်င္တယ္၊ အရင္အတိုင္း ပုံမွန္လုပ္ေစခ်င္တယ္၊ ေကာင္းေစခ်င္တယ္၊ ဒါပါပဲ။
ယူတာက http://burma.irrawaddy.org/archives/44616


0 comments:

Post a Comment