Thursday, January 10, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ့တင္သံ အပိုင္း-၃၆ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
http://article.wn.com/view/2011/04/26/Exsoldier_shines_light_on_hidden_Myanmar_war/
ဇန္နဝါရီ ၁ဝ ရက္ ၂ဝ၁၃ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွထုတ္လႊင့္ၿပီး
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဆိုတဲ့ေဝါဟာ ရဟာ စကားလံုးတခုအေနနဲ႔ ျဖည့္စြက္ျဖဳတ္ပယ္စရာမလိုတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အေျခအေနေပးလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားေျပာၾကေတာ့ မယ္ဆိုရင္ အပစ္အခတ္ရပ္ေရးကိစၥက ထိပ္ေရာက္လာရစၿမဲပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အပစ္အခတ္ကို စရပ္ၾကမွာလဲ၊ ဘယ္သူ႔ဘက္က စရပ္ၾကမလဲဆိုတာကေတာ့ အေျခအေနေပၚမွာတည္သလို ကြဲလည္းကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္။ ပထမတမ်ိဳးက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြမတိုင္ခင္ ႀကိဳၿပီး တျပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ အပစ္ရပ္ထားၾကတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအမ်ိဳးအစားနဲ႔ တထပ္တည္းနီးပါးက်ခဲ့တဲ့အခင္းအက်င္းက ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခ်ိန္ကာလအေနနဲ႔ေျပာရရင္(၁၉၆၃)ခုႏွစ္ကာလကို ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။ တျပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္အပစ္အခတ္ ရပ္ဖို႔လိုရသလဲဆိုရင္ေတာ့ တတိုင္းျပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ရန္ကုန္အစိုးရလို႔တြင္ရေလာက္တဲ့အထိ လွည္းေနေလွေအာင္းျမင္းေဇာင္းမက်န္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့စစ္ပါ။ အဲသလိုစစ္မ်ိဳးအတြက္ အပစ္ရပ္ေရးေတာင္းဆိုရာမွာလည္း စရပ္မယ့္အခ်ိန္နဲ႔ၿပီးဆံုးမယ့္အခ်ိန္ကို သကၠရာဇ္ရက္စြဲေတြနဲ႔သတ္မွတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္စဥ္တခုလံုးအေပၚအေျခခံထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔တဘက္အင္အားစု ႏွစ္ဘက္ၫွိၿပီးမွဆံုးျဖတ္ရတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ ပါတယ္။ တဘက္ဘက္ကသေဘာမတူခဲ့ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတဲ့အဆင့္အထိေတာင္ ေရာက္မလာႏိုင္တဲ့အေနအထား မ်ိဳးပါပဲဳ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ အစိုးရဘက္က တဘက္သတ္ကမ္းလွမ္း တဘက္သတ္ဆံုးျဖတ္တာမ်ိဳးလုပ္မရသလို၊ ပ်က္ခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း တဘက္တည္းေၾကာင့္လို႔ေျပာဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ဒီအခင္းအက်င္းဟာ ႏိုင္ငံတကာႀကီးၾကပ္ေရးတို႔၊ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္ေရးတို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္လို႔ဆိုတဲ့ ၾကားပြဲစားမလိုအပ္တဲ့ အေနအထားလည္းျဖစ္ပါတယ္။

(၁၉၆၃)ခုႏွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဘက္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြက်င္းပဖို႔ ေၾကညာလိုက္ပါတယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္ထြက္လာတယ္ဆိုရင္ပဲ ေတာတြင္းအင္အားစုအသီးသီးဆီကလည္း တုန္႔ျပန္ေၾကညာခ်က္ေတြထြက္လာပါတယ္။ ေၾကညာခ်က္ေတြမွာ အဖြဲ႔အစည္းအေျခခံအလိုက္ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ နည္းနည္းပါးပါးကြဲလြဲတာမွန္ေပမယ့္၊ တစ္ခ်က္မွာေတာ့ တညီတၫြတ္တည္းရွိေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲေတြမတိုင္ခင္၊ ေဆြးေႏြး ေနစဥ္နဲ႔၊ တကယ္လို႔ေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေတာတြင္းအင္အားစုေတြ ေတာတြင္းျပန္ၾကခ်ိန္အထိ တျပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခင္းအက်င္းကိုေရာက္ဖို႔ အေပးအယူအေလွ်ာ့အတင္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေတာင္းဆိုတဲ့အတိုင္းျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ ေဒသအလိုက္ကန္႔သတ္ၿပီး အပစ္ရပ္ေပးတာမ်ိဳး၊ တခ်ိဳ႔ေဒသေတြမွာဆို ထိုးစစ္ေတြေလာက္ပဲရပ္ထားေပးတာမ်ိဳးနဲ႔ ေလွ်ာေမြးျဖစ္သြားခဲ့ရတာပါ။ ႏွစ္ဘက္ၫွိစကားေျပာၾကတဲ့ တေနရာမွာဆိုရင္ အစိုးရဘက္က တဘက္အင္အားစုေတြကို Grid Line အတြင္း သူတို႔တပ္ေတြအကုန္စုထားေပးရမယ္၊ အျပင္ကေနအစိုးရတပ္က ဝိုင္းထားမယ္ဆိုတဲ့အထိ ေတာင္းဆိုခဲ့တာေတာင္ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီ အျပန္အလွန္ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြနဲ႔လိုက္ေလ်ာမႈေတြမွာ တရားတယ္/မတရားဘူးဆို တဲ့ရႉေထာင့္ကၾကည့္ေျပာမယ္ဆိုရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ ဘက္သေဘာရပ္ခံခ်က္အရေျပာရ မယ္ဆိုရင္ အေျဖတမ်ိဳးထြက္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္တမ္း ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ေတာ့ ဒီအေျခအေနေတြဟာ ႏွစ္ဘက္သေဘာမတူ ပဲျဖစ္ခဲ့တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ လူတြင္ပါလို႔ႏြားက်ားကိုက္တာလို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ (၆၃)ခုႏွစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ ဟာ အဲ့ဒီအေနအထားေအာက္မွာပဲျဖစ္ခဲ့ရ၊ ပ်က္ခဲ့ရတာပါ ။

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…ေနာက္တမ်ိဳးက ေဒသနဲ႔ကာလ ကန္႔သတ္အပစ္ရပ္ထားၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအမ်ိဳးအစားမွာ ျဖစ္ေနတာကလည္း တတိုင္းျပည္လံုး ဟုတ္ခ်င္မွလည္းဟုတ္မွာပါ။ အင္အားအေနနဲ႔ကလည္း အစိုးရဘက္က အဆမတန္အင္အားသာေန စစ္ေရးအရအသာစီးရေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမ်ိဳးမွာ တဘက္အင္အားစုကအပစ္ရပ္ေရးေတာင္းဆိုတာမ်ိဳး၊ ႏွစ္ဘက္ၫွိၿပီးမွဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အစိုးရ ဘက္ကစၿပီး ေၾကညာဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကညာတဲ့ေနရာမွာလည္း ဘယ္ေန႔က ဘယ္ေန႔အထိ၊ ဘယ္ေဒသအတြင္းေတြမွာပဲ အပစ္ရပ္ထားမယ္။ သေဘာကေတာ့ ကာလေရာေဒသကိုပါ အစိုးရဘက္ကအတိအက်ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ကာလနဲ႔ေဒသအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးခ်င္ရင္လာခဲ့၊ မလာရင္ ျပန္ခ်ၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး ရာဇသံေပးတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ တဘက္အင္အားစုေတြမွာ အစိုးရသတ္မွတ္ခ်က္ကို လက္ခံတာနဲ႔ျငင္းပယ္တာႏွစ္ခုကလြဲလို႔ ဘာမွေရြးခ်ယ္စရာမရွိတဲ့ကိန္း ဆိုက္ေနတာမ်ိဳးျဖစ္ရပါတယ္။ အဲ့ဒီပံုစံမ်ိဳးအပစ္အခတ္ရပ္ၾကတာေတြကေတာ့ အေတြ႔ရမ်ားမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအေနအထားေအာက္ကေနျဖစ္ခဲ့တဲ့ေဆြးေႏြးပြဲတခ်ိဳ႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္ရမယ့္အစား အစိုးရဘက္ကလက္ဦးမႈယူ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္မႈေတြနဲ႔ ေသြးေခ်ာင္းစီးအက်ည္းတန္ၿပီး နိဂံုး ကမၼတ္ အဆံုးသတ္ခဲ့ရတာမ်ိဳးမ်ားလွပါတယ္။ အဲ့ဒီေဆြးေႏြးပြဲေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာတို႔၊ ၾကားပြဲစားတို႔မလိုပဲ၊ မပါပဲျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာၾကားဝင္ေပးခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ တဘက္အင္အားစုေတြကို လက္စတံုးမ်ိဳးျဖဳတ္သုတ္သင္ခဲ့တဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အနီးေခတ္ ႏိုင္ငံတကာျပည္တြင္းစစ္ေတြထဲကတခုကိုျပရမယ္ဆိုရင္ သိရိလကၤာက တမီလ္တိုက္ဂါးေတြနဲ႔အစိုးရၾကားက အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံအပါအဝင္ႏိုင္ငံတကာက သီရိလကၤာျပည္တြင္းစစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးကိုဦးေဆာင္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာ အဲ့ဒီ ႏိုင္ငံတကာ့မ်က္ေစ့ေအာက္မွာပဲ တမီလ္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦးက တပ္မႉးတပ္သားေတြ တပ္လံုးျပဳတ္အသုတ္သင္ခံရၿပီး ၾကားဝင္ေပးသူေတြလည္း ႏိုင္ငံတကာအလည္မွာအရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ သီရိလကၤာဥပမာဟာ သင္ခန္းစာယူစရာလို႔ ျမင္ပါတယ္။

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလို႔ေတာင္ေျပာဖို႔ခက္မယ့္ အပစ္ရပ္နည္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီနည္းကို စကားလံုးအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ဖလွယ္သံုးၾကတာေတြရွိေပမယ့္ လူသံုးမ်ားတာကေတာ့ “ပိုေနၿမဲက်ားေနၿမဲအေနအထား”လို႔ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္အေျခအေနမွာ အျဖစ္မ်ားတတ္သလဲဆိုေတာ့ အစိုးရနဲ႔တဘက္အင္အားစု အျပန္အလွန္ခ်ိန္ဆရ၊ အကဲခတ္ရခက္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးက တဘက္ကိုတဘက္ အျပတ္တိုက္ႏိုင္ေျခမရွိတဲ့အေနအထားမ်ိဳး၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ စစ္ေရးႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းကေနထြက္ေပါက္ရွာဖို႔ အပူတျပင္းလိုေနတဲ့အေနအထားမ်ိဳး၊ ေရရွည္မွာအစိုးရဘက္က သာသြားဖို႔အလားအလာမ်ားတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးေတြမွာ ျဖစ္တတ္တာပါ။  အဲ့သလိုအခါမ်ိဳးမယ္ တဘက္ဘက္ကစ ေျဗာင္ေတာင္းဆိုတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္လို႔အမည္ခံတဲ့ ၾကားပြဲစားကတဆင့္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ႀကိတ္ၿပီး ျဖစ္ရတာမ်ိဳးမ်ားတတ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…နဝတ၊ နအဖစစ္အစိုးရေတြလက္ထက္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေတြဟာ ခုေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးအစားေအာက္မွာ အႀကံဳးဝင္ၿပီးျဖစ္ခဲ့တာလို႔ ေယဘုယ်ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။က်ေနာ္ မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။

0 comments:

Post a Comment