က်ေနာ္
မေန႔ညကေရးၿပီးတင္ခဲ့တဲ့စာစုျဖစ္တဲ့ (မလဲေစလိုသည့္အရင္းႏွင့္ ထင္းမျဖစ္ေစခ်င္သူမ်ား)ကို
ဖတ္သူမိတ္ေဆြအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ဦးစြာေျပာပါတယ္ခင္ဗ်ား။ က်ေနာ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဥပဓိခၽြပ္စြပ္နီးပါးတူတဲ့မိတ္ေဆြတစ္ဦးကို “ဖတ္ၿပီး အျမင္ေလးသိခ်င္တယ္ဗ်ာ။ အခ်ိန္ရရင္
ကြန္မန္႔တစ္ေၾကာင္းေလာက္ ခ်န္ထားခဲ့ပါလား၊ က်ေနာ္ ျပန္တက္လာေတာ့ဖတ္မယ္”လို႔ေျပာျဖစ္ပါတယ္။
သူဖတ္ေနတုန္းမွာပဲ ဖတ္ၿပီးသြားတဲ့မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔ဆီက ကြန္မန္႔ေလးေတြတက္လာတာျမင္ေတာ့ အားတက္သေရာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
လိုင္းေပၚကဆင္းမယ့္ကိစၥကို ဖ်က္လိုက္တဲ့အထိပါပဲ။ တခ်ိဳ႔ကို ခ်က္တင္န္းေဘာက္စ္ကေန ျပန္လည္းေျပာျဖစ္ပါတယ္။
ဦးဦးေမွာ္ဆရာနဲ႔ေတာ့ ကြန္မန္႔ကိုကြန္မန္႔နဲ႔ ျပန္ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတင္ အကင္းမေသႏိုင္တဲ့စိတ္ကူးေဟာင္းက ရြပိုးထိုးလာပါတယ္။
ဒီလိုဗ်ာ..
ဗိုလ္(ေဟာင္း)ခင္ၫြန္႔ ႏိုင္ငံေရးျပန္လုပ္ေတာ့မလိုလို ေလသံထြက္လာခ်ိန္က (ပုဇြန္႔ေခါင္းနန္းက်ေပါက္ေကာင္)ဆိုၿပီး
က်ေနာ္ စာတိုေလးတခုေရးၿပီးတင္ပါတယ္။ ဘက္သေဘာေတြအရ ေထာက္ခံသူကန္႔ကြက္သူေတြနဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ရိုးရာမပ်က္
စည္စည္ကားကားေပါ့ေနာ။ ရုန္႔ရင္းသူတခ်ိဳ႔ကို မိတ္ေဆြစာရင္းကဖ်က္လိုက္ရတာေတာ့ရွိခဲ့ပါတယ္။
အဲ့ဒီစာစုကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ေရးလာတဲ့ကြန္မန္႔ေတြထဲက တခ်ိဳ႔ကြန္မန္႔ေတြက စဥ္းစားေတြးေတာစရာအျပင္
ခ်ိန္ဆစရာေတြပါ ပါတယ္ခင္ဗ်။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ဒီကြန္မန္႔ေတြ ျပန္စုၿပီးျပန္တင္ရရင္
စိတ္ဝင္စားသူေတြအတြက္ အက်ိဳးမ်ားမယ္ေတြးၿပီး ျပန္စုျပန္တင္လုပ္ပါတယ္။ ထင္တဲ့အတိုင္းအျပည့္မဟုတ္ေတာင္
မ်ားတန္သေလာက္အက်ိဳးမ်ားခဲ့ပါတယ္။ လုပ္မိၿပီး အားလည္းတက္ခဲ့ရတာအမွန္ပါပဲ။
ခု
ဒီစာစုေရးၿပီးတင္ေတာ့ အဲ့စိတ္ကူးနဲ႔အေတြး မရွိဘူးဗ်။ ေတြးမိတာက တခ်ိဳ႔ရဲ႔ ခါးခါးသီးသီးအၿငိဳအျငင္ကို
ခံရႏိုင္တယ္၊ တခ်ိဳ႔နဲ႔ မိတ္ပ်က္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတာေလာက္ပါပဲ။ ဒါလည္း ကိစၥေတာ့မရွိပါဘူးေနာ။
ႏိုင္ငံေရးကိုယ္ပိုင္အျမင္ရွိရံုမက အဲ့ဒီအတိုင္း ဆုပ္ကိုင္ရပ္ခံတတ္သူေတြ ႀကံဳရၿမဲဓမၼတာပဲမဟုတ္လားဗ်ာ။
ႀကိဳတြက္မိတာတခုကေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္အၾကည္ညိဳလြန္သူတခ်ိဳ႔ပါ ဝင္ပါၿပီး မၾကားဝံ့မနာသာေတြမ်ား
ေျပာလာမလားေပါ့ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ ေရးတယ္၊ တင္လိုက္တယ္၊ တုန္႔ျပန္မႈေတြရတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္တြက္ခ်က္မႈနဲ႔
ေျပာင္းျပန္ျဖစ္လာတယ္ဗ်ာ။ အဲ့လိုေျပာလို႔ (ဒီလူ လာ ပလီေနတယ္)လို႔ ေျပာၾကမလားထင္ပါတယ္။
အဟုတ္ပါပဲ။ ေအာက္မွာ ကြန္မန္႔ေတြဖတ္ၾကည့္ပါလား။ အဲ့အထဲက လူေျခာက္ဦးက က်ေနာ္က ကြန္မန္႔ေလးေရးထားေပးခဲ့ပါ ဆိုသူေတြျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ကိုေတာ့ သူတို႔လိပ္စာေတြပါတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အျခားသူေတြကေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းရေသးတာမို႔
မတင္ပါဘူးခင္ဗ်ား။ အကယ္၍ (ခြင့္ျပဳခ်က္လိုေသးလို႔လားဗ်ာ အမည္ရင္းေတြနဲ႔ ကြန္မန္႔ေတာင္တက္ေရးေနတာပဲဟာ)လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုးရဲ႔လိပ္စာေတြ ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
စန္းထခ်ိန္ေျပာေတာ့ ဖိလစ္ပိုင္က ဂ်ပုမေလးကို သတိရတယ္ဗ်ာ။
ထက္ထက္မိုးဦးေတာင္လိုက္မမီဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ရံုးခ်ိန္းလည္း ထြက္ေရာ.. ဘယ္ကအဖြားႀကီးလဲလို႔ေတာင္ထင္ရတယ္...အာရိုယို..အာရိုယို...။
(ဒီကြန္မန္႔ရွင္က က်ေနာ္တို႔ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာေခၚတဲ့
ဗူးသီး..တဲ့။ ဘိုကေလး အန္င္အယ္ဒီကလူငယ္ပဲ။ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ အသက္ ၂ဝ ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။
သူနဲ႔ က်ေနာ္ သာယာဝတီမွာ တတိုက္တည္း ၂ ခန္းေက်ာ္ (၅)ႏွစ္ေက်ာ္အတူေနခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခုေတာ့
သူက ေနာ္ေဝမွာ။ သူေျပာမွ အဲ့ဒီ မိန္းမပု စြာတာတာေလးကို ျပန္ျမင္တယ္။ ဝတ္တာစားလည္း စမတ္ကိုက်လို႔။
တစ္ေယာက္ကေျပာင္ၿပီး သူ႔နံမည္ကို အာယိုယိုဆိုၿပီး နာလို႔ မဲ့ေနတဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ေခၚျပတာ
မွတ္မိေနတယ္။ ဒီ မိန္းမပုေလး စန္းထလာေတာ့ ခ်ီးေႁမွာက္ၾကတာအလြန္မ်ားပါတယ္။ သူလည္း စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းေတြ၊ ခရိုနီေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး သူ႔ႏိုင္ငံေရးက်င့္ဝတ္ကို ေရာင္းစားခဲ့သလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒီေန႔ ဖိလစ္ပိုင္စစ္တပ္နဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံေရးပံုစံကို ဗမာျပည္ကစစ္ဗိုလ္ေတြ အားက်ေနေလာက္မွာပါ။
သူတို႔လည္း အဲ့သလိုတိုင္းျပည္မ်ိဳး လိုခ်င္မွာပါပဲ။ အင္ဒိုနီးရွားစစ္ဗိုလ္ႀကီးနဲ႔ သူ႔ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတာ့
စံထားလိမ့္မယ္မထင္ပါေၾကာင္း။ ေၾသာ္..ဒါနဲ႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ ဖိလစ္ပိုင္သြားၾကတယ္ေနာ။
ေလ့လာေရးခရီး..တဲ့။ သူတို႔ ဘာေတြမ်ားေလ့လာခဲ့ၾကပါလိမ့္။ သတင္းစာေတြေတာ့ ရွင္းၾကဦးမယ္ထင္တယ္။
သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့သတင္းေတြက ဟုတ္လည္းဟုတ္တယ္ ရႈပ္ပြေနတာကိုး)
ထိုအေနအထားတို႔ကို လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတို႔ႏွင့္
ခ်ိန္ထိုးၾကည့္လွ်င္ ပိုေပၚလြင္မည္ထင္၏။
(သူကေတာ့ က်ေနာ္မဲေဆာက္ေနတုန္း ထိေတြ႔ခဲ့ဖူး ဂ်ီတိုက္ခဲ့ဖူးတဲ့
ကဗ်ာဆရာပါ။ ေမာင္လြမ္းဏီ..တဲ့။ က်ေနာ့္ကို သူက ေမႊႀကီး..တဲ့။ သူက ဘာမွမေျပာဘူး သူ႔အျမင္ကို။
က်ေနာ့္စာ တစ္ေၾကာင္းပဲ ျပန္ကူးေပးလိုက္တယ္။ အဲ့စာေၾကာင္းက သူ႔ရင္ဘတ္ကို တည့္တည့္သြားစူးပံုပဲ။
အဲ့စာေၾကာင္းကပဲ သူ႔အျမင္နဲ႔သြား ထပ္မိဟပ္မိေနလို႔မ်ားလား။ က်ေနာ္နဲ႔သူ ပဲခူးရိုးမမွာ
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီျဖစ္ခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္(ေျမာက္ပိုင္း)မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့
နာက်င္စရာကိစၥေတြကို ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေျပာတိုင္းလည္း နာက်င္ရပါတယ္။
ဟီးဟီးဟင့္...အစကဒီလိုျဖစ္လာမယ္မွန္းသိရင္ အေမ့ဆီျပန္မလာပါဘူး။
ခုေတာ့သားသမီးေတြကိုျပစ္ၿပီး ဘယ္ကိုေရာက္ေနတာလဲ...။ စဥ္းစားပါဦး…ေမေမရယ္ေနာ္။
(ဒီတေယာက္ကေတာ့ မိန္းကေလးမ်ားျဖစ္မလားပဲ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ
မိတ္ေဆြျဖစ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္ေရးတာေတြ အားလံုးလိုလိုဖတ္တတ္တယ္။ တခါတခါ ေလွာင္သလို ကလိသလို
ေထ့သလို ေငါ့သလိုမွတ္ခ်က္ေလးေတြ ေရးတတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးစကားကို အရပ္သားေျပာ ေျပာတယ္လို႔ဆိုရင္
ႏိုင္ငံေရးသမားက ဘာသားမို႔လို႔လဲလို႔ျပန္ေမးတတ္မယ့္သူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေလမလားပဲ။ တခါတေလ
သူေပးတဲ့မွတ္ခ်က္ သူေျပာတဲ့စကားေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုသူေတြ စာရြက္ေလးနဲ႔ေရးၿပီး ေခါင္းရင္းမွာခ်ိတ္ထားဖို႔ေတာင္ေကာင္းတယ္ထင္မိတာပါပဲ)
အေျခခံဥပေဒဟာ အစိုးရနဲ႔စစ္တပ္ကို ေသြးခြဲထားတယ္။
တိုင္းျပည္နဲ႔စစ္တပ္ကို ေက်ာသားရင္သားခြဲထားတယ္။ စစ္တပ္ယုံမွ အာဏာရမယ္။ ခရိုနီေတြယုံၾကည္ရုံနဲ႔
အာဏာမရႏိုင္ဘူး။ အဲဒီ ေကာ္ေဇာအိတ္သမားေတြက pragmaticism ကိုအံခြေနၿပီ။ ကိုယ္က အခုမွ။
ဒီေျမပုံအတိုင္း ဆို .....Sorry.....။ တို႔ဆီမွာ ခုခ်ိန္ထိ ဘာ Road Map မွမရွိေသးဘဲ။
အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ့ေျမပုံအတိုင္း ျမင္းတစီးဓားတလက္နဲ႔ ဆက္ဆြဲေနပုံရတယ္။
(သူက ကဗ်ာေရးတဲ့ ေအအမ္တီ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း။
ထိုင္းမွာ က်ေနာ္နဲ႔ဆံုးခဲ့ဖူးတယ္။ ခု အေမရိကားေရာက္ေနတယ္။ သူ႔ကဗ်ာေတြ အကုန္လိုလိုက်ေနာ္ႏွစ္ၿခိဳက္တယ္။ ဟိုတေလာက သူေရးတဲ့ ငါးတစ္ေကာင္ရဲ႔ေႏြေတးဆိုတဲ့ အက္ေဆးေလးလိုလို တပုဒ္မ်ား
ဖတ္ရင္းမ်က္ရည္လည္ၿပီး စာလံုးေတြေဝေဝကုန္လို႔ မ်က္ေတာင္ခဏခဏခတ္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ
ျမင္းတစီး ဓါးတလက္နဲ႔လုပ္လို႔ရတဲ့အရာမဟုတ္ေၾကာင္း သူေျပာတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ဆီမွာ
ဘာလမ္းျပေျမပံု တနည္းေျပာရရင္ ဘာလမ္းစဥ္၊ ဘာေသနဂၤဗ်ဴဟာမွ မရွိေတာ့ သူ႔လမ္းေပၚ တစ္ကိုယ္ေတာ္
ျမင္းတစီးဓါးတလက္နဲ႔ “ဆက္ဆြဲ”ေနရတယ္..တဲ့။ “ဆြဲတယ္”ဆိုတာက အျပင္မွာလည္း သံုးၾကမွာပါ။
ေထာင္ထဲမွာေတာ့ စားဝါးတာလည္း ဆြဲတာပဲ။ စကားအရည္မရအဖတ္မရ ေျပာတယ္ဆိုလည္း ဆြဲတာပဲ။ လိင္တူခ်င္းဆက္ဆံတာကိုလည္း
ဆြဲတာပဲ။ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဆြဲတယ္ဆိုတာကို သံုးပါတယ္။ ခု သူေျပာတဲ့ “ဆက္ဆြဲ”ဆိုတာေတာ့
သူ႔အဓိပၸါယ္နဲ႔သူသံုးတာေနမွာပါ။ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ စကားလံုးနဲ႔ အဘိဓမၼာကို ထုဆစ္သူမဟုတ္လား)
သိပ္ေတာ့စိတ္မပူနဲ႔ ကုုိမ်ဳိးျမင့္ေရ..ခင္ဗ်ားေျပာသလုိ
ထင္းျဖစ္ရင္ေတာင္ ခရိုနီေတြကမွ ငါတို႔ကိုဝယ္ၿပီး မီးေမႊးႏိုင္ေသးတယ္.. မင္းက ငါတို႔ဝယ္ၿပီး
မီးေမႊးႏိုင္လို႔လားကြ..ဆိုၿပီး ျပာပံုေအာက္ကေန ႏႈတ္သီးေကာင္းလွ်ာပါးနဲ႔ ခင္ဗ်ား ထ
ရန္ေတြ႔ေနဦးမွာ...။
(ေဇာ္ႀကီးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ရင္းရင္းခ်ာခ်ာေခၚတဲ့
ကဗ်ာေရးတဲ့သစ္ေကာင္းအိမ္။ သူလည္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းပါ။ က်ေနာ္က အဖ်ားေတြထင္းျဖစ္မွာပူေနတယ္ထင္ၿပီး
မပူနဲ႔လို႔ တခုတ္တရအားေပးလိုက္တာမွန္းသိပါတယ္။ ဆက္ေျပာတာက ခင္ဗ်ား ျပာပံုေအာက္ကေန
ထ ရန္ေတြ႔ခံရမွာ..တဲ့။ သူေျပာမွ ေၾသာ္..ဟုတ္သားပဲ..ငါ့ႏွယ္မေနႏိုင္မထိုင္ ပူတတ္ရန္ေကာလို႔ေတာ့
အေတြးမေပၚမိဘူး။ သူတို႔အတြက္ေတာ့ မပူမိဘူး ေဇာ္ႀကီးေရ။ ပူတာက လူထုအတြက္ပါ။ သူေျပာတဲ့
ျပာပံုကိုလည္း ဒီလိုေတြးမိျပန္တယ္။ ငရဲကလူေတြမေၾကာက္တဲ့ ျပာပူပံုလား။ ဒါမွမဟုတ္ မြဲခ်င္တဲ့အေကာင္ေတြတိုးတဲ့ ျပာပံုလားေပါ့ဗ်ာ။ ဘာ ျပာပံုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ဘယ္ေလာက္ မေၾကာက္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဘယ္ေလာက္
မြဲခ်င္ခ်င္ မခ်င္ခ်င္ပါ။ တိုးမိရင္ေတာ့ ျပာပံုထဲမွာ “ပ်ာယာခပ္ၿပီး ”“ျပာ”ျဖစ္သြားမွာပဲ။
ျပာပူေလာင္မွာပဲ။ ေနာက္ဆံုး ျပာက်မသြားရင္ ကံေကာင္းေပါ့သူငယ္ခ်င္းရာ။ ကဗ်ာဆရာေတြမ်ား
စကားလံုးေတြကိုေမွာ္သြင္းရာမွာ ပဥၥလက္ဆရာေတြက်ေနတာပဲ။
ဝတၳဳတုိ စာေရးဆရာဆရာခ်စ္လႈိင္ရဲ႔“စည္းက်ဳိးသျဖင့္
ဘက္ၿပိဳင္အံတုခံရျခင္း” ဝတၳဳတိုကေလးကုိ အမွတ္ရမိတယ္။ ႏုိင္ငံေရးမွာ“စန္း” ရွိသည္ မရွိသည္ကိုေတာ့
က်ေနာ္မသိပါ။ က်ေနာ္သိသည္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာအက်ဳိးစီးပြားတခုခုကုိ ကုိယ္စားျပဳလုပ္ရတာပါပဲ။
လူတစုအတြက္လား... လူထုအတြက္လား... စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ႏုိင္ငံေရးသမားဟာ သူကုိယ္စားျပဳတဲ့ လူထုလူတန္းစားအက်ဳိးကုိ
ကိုယ္စားမျပဳေတာ့ဘူးဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ႏိုင္ငံေရး“စည္း”က်ဳိးတာပါပဲ။ အဲဒီထက္ပုိၿပီး အက်ဳိးစီးပြားအရ ရန္သူျဖစ္ေနတဲ့လူတစုအက်ဳိးစီးပြားဘက္က ရပ္မယ္ ကာကြယ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စည္းက က်ဳိး႐ံုတင္မက..ကမ္းပါၿပိဳရမယ့္ အျဖစ္မ်ဳိးပါ။
က်ေနာ္ျမင္တာက လူထုကသမိုင္းကုိေရးေနတာပါ။ သမိုင္းကေတာ့ အၫွာအတာကင္းတယ္လို႔ ယံုၾကည္မွတ္သား မိခဲ့တယ္။
လူဟာ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္ျဖစ္..ဘာျဖစ္ျဖစ္ “ကိုယ္လုပ္တာကိုယ္ရတာပါပဲ”။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ေပါ့
... ။ ဒါေလာက္ပါပဲ ဘဲႀကီး (ကုိမ်ဳိးျမင့္)ေရ ....။
(က်ေနာ္တို႔က ကိုေပါက္လို႔ ေခၚတဲ့ သူပုန္ကဗ်ာဆရာ
ကမာပုလဲ..ပါ။ ကိုေပါက္က ေပါက္ရင္တကယ္ေပါက္တာဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာက္စားပြဲေလးမွာထိုင္ၿပီး
အတူတူေပါက္ခဲ့ၾကဖူးတာေတြလည္း သတိရတယ္။ ေလာက္ေခါင္နဲ႔ေရာင့္ရဲ့ခဲ့ရတဲ့ ထံုေထာင္းရဲ႔ ညေနခင္းတခ်ိဳ႔ဟာလည္း လြမ္းေလာက္ပါတယ္။ စာအတူေရးၾကတယ္။ ကဗ်ာေတြ အတူခံစားခဲ့ၾကတယ္။ ကြန္ျပဴတာ အေဟာင္းႀကီးတလံုးေရွ႔ခ်ၿပီး
အင္ဒရူးဝိုင္းယက္ရဲ႔ ခရစၥတီးနားရဲ့ကမၻာ၊ ဗင္ဂိုးရဲ႔ေနၾကာပန္းေတြအပါအဝင္ အာရံုဝင္ခဲ့ၾကတဲ့
ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔ သစၥာမဂၢဇင္းအေပၚထပ္မွာ ညတိုင္းနီးပါး လြတ္ခဲ့ၾကတဲ့ညစာေတြလည္း ျပန္သတိရတယ္။
ဒီ က်ေနာ့္စာစုမွာ က်ေနာ္က စန္း လို႔ေျပာတယ္ သူက စည္း လို႔ဆိုတယ္။ က်ေနာ္က ဒါကို “စံ”လို႔
ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ သူေျပာတာနဲ႔တင္ လံုေလာက္ၿပီထင္လို႔ပါ။ ကိုေပါက္ေရ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္တကယ္ရၾကရင္
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ကိုယ္လုပ္တာကိုယ္ရမယ့္ေခတ္ လည္း ေမွ်ာ္မိတယ္ဗ်ာ။ ခက္တာက ကိုယ္လုပ္တာေတြ
သူခ်ည္းယူယူသြားၿပီး သူျပန္ေပးတဲ့ မဝေရစာေလး၊ သူခ်ခ်ေကၽြးတဲ့ မသဓာေရစာေလးေလာက္စားရရံုနဲ႔တင္
မန္ဝင့္ေမာက္မာသူေတြနဲ႔ေတာ့ ကိုယ္လုပ္တာကိုယ္ယူ ကိုယ္ရတဲ့ေခတ္ထဲ အတူမစီးဆင္းခ်င္ဘူးဗ်ာ။
အမွန္ေျပာတာပါ။
က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဦးအုန္းႀကိဳင္ေျပာတာကို
မႀကိဳက္ပါဘူး။ ေရွးကအစိုးရေတြက တိုင္းျပည္မြဲေအာင္ဖ်က္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တက္လာမယ့္အစိုးရအေနနဲ႔
လူငယ္ေတြကို အေတြးအေခၚေတြပ်က္ေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔...။ ေျပာတဲ့လူေတြက တိုင္းျပည္က ဘာမွခိုးမေရာင္းစားလို႔
တျပားမွမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ဘဝေတြေပးၿပီးလို႔ မေသရံုတမယ္က်န္တာပါ..။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဒီလိုမွန္းသိရင္
(၁၈)ႏွစ္သားေလာက္ကတည္းက ဘာဒီမိုကေရစီမွမေတာင္းဘဲ ခရိုနီျဖစ္ေအာင္လုပ္မွာေပါ့..။
(ဒါလည္း ေနာ္ေဝက ညီေလး ဗူးသီးပါပဲ။ “ပိုက္ဆံရွိရင္
လုပ္ခ်င္တာလုပ္လို႔ရတယ္”ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ အေကာက္အယူဟာ လုပ္ခ်င္ရာေတြကို လုပ္ခ်င္တိုင္း
ထင္တိုင္းႀကဲလုပ္ခ်င္သူေတြအတြက္ေတာ့ အမွန္တရားပါ။ ဂုဏ္ဆိုတာေငြကိုေခၚတယ္ဆိုတာ လည္း
ေငြဆိုတာဂုဏ္ပဲလို႔မွတ္သူေတြအတြက္ အမွန္တရားပါ။ ဗူးသီးေျပာခ်င္တာက ေလာကမွာ ပိုက္ဆံနဲ႔လုပ္ယူလို႔မရတဲ့ အရာေတြ၊
ပိုက္ဆံရွိရံုနဲ႔လူ႔ဂုဏ္သိကၡာမစံုလင္ဘူးလို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြမ်ား ျဖစ္မလားထင္တယ္။ ဟုတ္တယ္
ဗူးသီးေရ။ အမွန္ပဲ။ က်ေနာ့္ေဆြမ်ိဳးထဲကလူခ်မ္းသာတေယာက္က က်ေနာ့္ကို လူမိုက္လူညံ့လို႔
“ဆန္မရွိေသာက္စားႀကီး”လို႔ ယိုးတာကို က်ေနာ္ကမနာပဲ သူ႔ကို “အကိုက ပိုက္ဆံကလြဲလို႔ ဘာမွမရွိတဲ့လူ”လို႔
က်ေနာ္ ျပန္ပုတ္ခတ္ေတာ့ သူ ယမ္းပံုမီးက်ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာ သတိရမိျပန္တယ္။ ခုလည္း အထိမခံျဖစ္ၾကတာ
ဟိုလူေတြက ေရႊပန္းကန္ႀကီးေတြျဖစ္လို႔မ်ားလား ေတြးၾကည့္ပါဦး။
စန္းေလးထတုန္းမွာ ထိသမွ် ေရႊေပါ့အကုိရာ။ ေငြၾကးနဲ႔
အာဏာနဲ႔ ျမင့္မားလွတဲ့အေျခအေနတစ္ခုက အၿမဲတမ္းတည္ေနမယ္လို႔မ်ား သူတို႔ထင္ေနရွာလားမသိ။
အန္တီစုမရွိေတာ့တဲ့ NLD ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေတာ့ အာဏာရူးေတြျမင္မိတယ္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက
က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သမွ် အခုခ်ိန္တည္းက တတိတိတုိက္စားခံေနရ။ (စိတ္ပ်က္မိတယ္)
(ဒီ တေယာက္ကေတာ့ အျခားအေရးအရာနဲ႔ ျဖစ္တည္မႈအားလံုးနည္းတူ
ႏိုင္ငံေရးကိုလည္းသတိသံေဝဂသေဘာနဲ႔ ဆင္ျခင္တတ္ပံုပါပဲ။ သူေတာ္ေကာင္းတရားက်င့္တာနဲ႔
ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာဟာ အလြန္ျခားနားတာမွန္ေပမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းတရား အေျခခံအခ်ိဳ႔ကိုလက္ကိုင္မျပဳတဲ့ႏိုင္ငံေရးဟာ က်င့္ဝတ္ပ်က္ႏိုင္ငံေရး Unethical Politics ပဲျဖစ္ရမွာပါ။ က်င့္ဝတ္ပ်က္ႏိုင္ငံေရးရဲ႔
လားရာဟာ သေႏၶပ်က္ဉာဥ္ဆိုးမို႔ အခ်ိဳးအေကြ႔တခုေရာက္ရင္ ဗံုးဗံုးလဲမွာအေသအခ်ာလို႔ ထင္ပါတယ္။
ေဒၚစုမရွိတဲ့ NLD ကို သူ ေတြးဆပံုေဖာ္ၾကည့္မိၿပီး စိတ္ေလးေနပံုေပၚတယ္။ ေဒၚစုမရွိလည္း
ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး၊ ႏိုင္ငံေရးလူနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ဆက္ရွိသြားမွာေတာ့သူ႔စကားမွာပါၿပီးသားမို႔
ေျပာစရာမရွိပါ။ ကဗ်ာဆရာ ဟုတ္ပံုမရေပမယ့္ ကဗ်ာဆန္လွတဲ့အေရးကေတာ့ ေၾသာခ်ပါတယ္။ ဘာတဲ့..
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက က်ေနာ္တို႔ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သမွ် အခုခ်ိန္ကတည္းက တိတိတိုက္စားခံေနရ..ဗ်ာ။
က်ေနာ္ အဲ့ စာေၾကာင္းေလးဖတ္ရင္း ေနာက္ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ေရးမိမယ္ထင္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ
အေတြးသစ္ ဝင္ေအာင္ျဖစ္ေစတဲ့ ခင္ဗ်ားစာတိုေလးအတြက္။
"ခမ်ာ လင္မရွိ မုဆိုးမ ပါကြယ္။ စားစရာမရွိလို႔
ေတာင္းရမ္းရတာပါ"။ "ထိသည္၊ မိသည္၊ လြန္စြာေကာင္းမြန္ ခ်က္လက္မွန္ေသာ သုံးသပ္မူျဖစ္သည္"
(ဒီတစ္ေယာက္ကေတာ့ ပထမတစ္ေၾကာင္းမွာ ေထ့သည္ ေငါ့သည္
ရိသည္ ကလိသည္ေပါ့ဗ်ာ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္လြန္းတယ္လို႔ ဆိုခ်င္သူမ်ားလည္းရွိမွာပါ။ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာလည္း ႏိုင္ငံေရးပုဂၢိဳလ္ဆန္သလို
ပုဂၢိဳလ္ဆန္ႏိုင္ငံေရးလည္းရွိရမွာပါ။ ဒီဘက္မွာ ၆ဝ-၇ဝ ခုႏွစ္ကာလမ်ားဆီကေန ခုထိတိုင္
အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြ မၾကာမၾကာေျပာၾကဆဲစကားနဲ႔ဆိုရင္ “The Personal
is Political”ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ ထူးျခားတာက အဲ့ဒီ ဝါက်မွာ နာမဝိေသသနခ်ည္းသံုးထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ဘာသာျပန္ နားလည္လြဲရင္ အမွတ္မွားမွာစိုးပါတယ္။ ဒို႔ေခါင္းေဆာင္မထိနဲ႔ ဒါးၾကည့္ဆိုၿပီး
ဒါးႀကိမ္း ႀကိမ္းၾကတာလည္း ပုဂၢိဳလ္ဆန္ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳး လို႔ဆိုရမွာပါ။ က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးကိုေတာ့
ထိသည္ မိသည္ ဘာညာဆိုတာမ်ိဳးေရးထားတာျမင္ေတာ့ ပီတိျဖစ္တာအမွန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ မ်က္ႏွာေတာ့
အပူသား။
နိုင္ငံေရးဟာ ေဘာလံုးလိုဘဲတဲ့ ဆရာမ်ိဳးတို႔ ေဘာပြဲႀကိဳက္တယ္
ထင္တယ္။ ဒါဆိုရင္ ပြဲမၿပီးခင္ ေျပာလို႔ရတာေလးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္အသင္းကို အနီကဒ္ျပလိုက္ဗ်ိဳ႔။
ပြဲသိမ္းလိုက္ေတာ့။ ေခါက္ဆြဲစားေနတာ ႏွစ္ဖက္စလံုးဘဲ။ "စန္း" ကေတာ့ ခင္စန္းဝင္းဘဲ
ႏွစ္ပိုင္းတပိုင္း အေျခာက္မ..ဟ ဟ၊ စန္းထေနရင္ သူ႔ေယာက်ၤားဆံုးမလိမ့္မယ္..။
(အဟဲ..ဒီတစ္ေယာက္ကေတာ့ အရႊမ္းေဖါက္ရာ က်င္လည္ပံုပါပဲ။
က်ေနာ္ ေဘာလံုးဝါသနာေတာ့ မပါဘူးဗ်။ ဒါေပမယ့္ ေဘာလံုးသမားအစစ္ေတြရဲ႔ သူတို႔နယ္ပယ္မွာကၽြမ္းက်င္မႈ၊ သူတို႔အလုပ္အေပၚတန္ဖိုးထားမႈ၊ သူတို႔ရဲ႔ စိတ္ပိုင္းရုပ္ပိုင္း ႀကံ့ခိုင္မႈေတြကိုေတာ့
အားက်မိတာအမွန္ပါပဲ။ ကိုယ္သာ ဘာမွမဟုတ္တာ။ ဒီေနရာမွာ သူသံုးစြဲလိုက္တဲ့ “ေခါက္ဆြဲစား”ဆိုတဲ့
စကားလံုးကေတာ့ ကြက္တိဒက္ထိပဲဗ်ာ။ ဧကႏၱ ကိုယ့္ဆရာက ေဘာလံုးဝါသနာအိုးေနမယ္။ ဗမာ့ဘန္းစကားေတြထဲမွာ
ေခါက္ဆြဲစားတယ္ဆိုတဲ့အလံုးဟာ ဘယ္အခ်ိန္ကစဝင္လာတာလဲေတာ့ အဆိုေတာ္ကိုမင္းမင္းလတ္ႀကီးပဲ
သိမယ္ထင္ရဲ႔။ သူက စာအုပ္ေတာင္ျပဳစုဖူးသူကိုးေနာ။ ဒါေပမယ့္ မဆလတေခတ္လံုး ေခါက္ဆြဲစားၾကရဲ့သားနဲ႔
ဆန္ေဈးေတြတက္တာေတာ့ မေကာင္းဘူးဗ်ာ။ ခု သူေျပာသလိုရင္ ႏွစ္သင္းလံုးစားေတာ့ ေခါက္ဆြဲဖိုးပိုကုန္မွာေပါ့ေနာ္။
ေဘာလံုးမွာက တစ္သင္းကိုပဲ ေကၽြးၾကတာဟုတ္။ တစ္သင္းပဲစားတာဟုတ္။ ခင္စန္းဝင္းကေတာ့ က်ေနာ္လည္း
နံမည္ပဲၾကားဖူးတာဆိုေတာ့ ထားလိုက္ေတာ့ဗ်ာ။ ေၾသာ္..ဒါနဲ႔ ဆရာသမား ထမင္းပဲစားေနာ္။ ဒီေခတ္
ေခါက္ဆြဲေဈးက တအားႀကီးတယ္။
ေဆာင္းပါးက ေကာင္းသားပဲ။ ကိုင္း... ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ၊
ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေလး ပြားေပးပါအံုးဗ်ာ။
(ဒီ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သူ႔စာမ်က္ႏွာဝင္ၾကည့္ေတာ့ ေထာင္က်မွာမေၾကာက္လို႔
အစိုးရကိုမေၾကာက္လို႔ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတာ..ဒါနဲ႔ေတာင္ သူ႔ကိုခရုိနီဘာညာ
လာေျပာေနၾကတယ္..စသည္ျဖင့္သေဘာမ်ိဳးေလးေတြေရးတင္ထား တာေတြ႔တယ္ဗ်။ သူလည္း နေဘဆရာနဲ႔တူပါတယ္။
ေဆာင္းပါးကေကာင္းသား…ဆိုေတာ့။ က်ေနာ္က ဆရာေရ က်ေနာ္ျမင္တာ ေတြးမိတာေလးေတြ ေရးတာပါ။
အျမင္မေတာ္လို႔ ေတာ္လို႔စသည္ျဖင့္ေတာ့ စာမေရးပါဘူး။ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြလည္း မပြားတတ္ပါဘူးဗ်ာ။
ေနာက္တခုကရွိတာကလည္း လူဟာ လူတစ္ေယာက္တည္းတသီးပုဂၢလသေဘာအရ ကိုယ့္ပါတီ၊ ကိုယ့္ေနာက္လိုက္၊ ကိုယ့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း စတာေတြအကုန္ေကာင္းေအာင္/ဆိုးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့သတၱဝါမဟုတ္ပါဘူး။
ဗုဒၶေတာင္ သူ႔အဘိဓမၼာကိုျဖန္႔ခ်ိဖို႔ သံဃလို႔ဆိုတဲ့အစုအစည္းကို ထူေထာင္ရပါတယ္။ အဲ့ဒီ
ဓမၼတပ္မေတာ္ႀကီးမွာ အေတြးအေခၚနဲ႔လုပ္ဟန္မွာ၊ က်င့္ဝတ္ျပ႒ာန္းမႈမွာ၊ စံျပနမူနာယူစရာအျဖစ္
ျမတ္ဗုဒၶဟာတပ္မႉးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ “ငါေျပာသလိုငါလုပ္ၿပီး ငါေျပာသလိုမင္းတို႔လည္းလုပ္”တို႔၊
“ငါေဆာင္တာ မင္းတို႔လည္းေဆာင္ ငါေရွာင္တာ မင္းတို႔လည္းေရွာင္”တို႔ ဆိုတာေတြကို အတိအက်ျပ႒ာန္းၿပီး အတိအလင္းက်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ပါတီတစ္ရပ္ေကာင္းဖို႔ ေခါင္းေဆာင္မွာခ်ည္းပဲတာဝန္ရွိတာ မဟုတ္ေပမယ့္
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမရွိပဲ ပါတီေကာင္းမရွိပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ကိုယ္တိုင္ေကာင္းဖို႔က ဘယ္သူကမွ
ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေပးလို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ လက္ဖြဲ႔လို၊ ဂါထာမႏၱန္လိုအရာမွ မဟုတ္တာပဲေလ။
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းဆိုတာ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံုဆိုတာေတြသိခ်င္ရင္ေတာ့ တက္ကမ္းေတြမ်ားမ်ားဖတ္မွရမယ္ထင္တယ္။
က်ေနာ္ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကလည္း ေဆာင္ရေရွာင္ရမယ့္အရာ ဘာဆိုတာမွမသိရင္
ေဘးလူေပးလာဦးေတာင္ သိႏိုင္ပါ့မလားလည္းေတြးခ်င္စရာေနာ္။ စကားစပ္လို႔ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး
ဆရာသိေစခ်င္လို႔ေျပာျပပါ့မယ္။ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ ေထာင္ထဲမွာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ေနခဲ့ဖူးပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
နိင္ငံေရးသည္ ေဘာ္လီေဘာႏွင့္တူသည္။ ပင့္ၿပီးေႁမွာက္တင္သလို၊
ဆန္႔က်င္ဘက္ကဝင္လာပါကာ၊ ရိုက္ခ်တတ္သည္။ ေနာက္တခုက NLD ကို နပိုလီယံလို ျဖစ္မွာဆို(စိုး)သည္။
(သူ႔ေတာ့ သိတယ္ဗ်ာ။ လူခ်င္းမရင္းပါဘူး။ သူ႔အမ်ိဳးသားက
က်ေနာ္နဲ႔အမႈတြဲပါ။ ေထာင္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မွာ (၁၃) ႏွစ္ေလာက္ ေနခဲ့ရသူလို႔မွတ္မိေနပါတယ္။
သူ႔သားလည္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ (၈)ႏွစ္ေလာက္ ေထာင္ထဲေနခဲ့တာမွတ္မိေနတယ္။ သူက ေဘာ္လီေဘာလို႔ျမင္တယ္။
အင္း..ဒါလည္း အဟုတ္ပဲေနာ။ က်ေနာ္ ေဘာ္လီေဘာနည္းနည္းပါးပါး ကစားဖူးတယ္ဗ်။ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာလည္း
ေဘာ္လီေဘာဝင္ပုတ္ဖူးပါတယ္။ တခါတေလ ကိုယ္ကေထာင္ေပး တခါတေလ ကိုယ္ကရိုက္ခ်။ တခါတေလလည္း ကိုယ္အေထာင္ခံရ အရိုက္ခံရ။
ဒါေပမယ့္ ေတြးစရာက ႏိုင္ငံေရးဟာ ေဘာ္လီေဘာပြဲလား၊ ေဘာ္လီေဘာကစားေနသူေတြလား၊
ေဘာလီေဘာ ေဘာလံုးလား၊ ေဘာ္လီေဘာကြင္းႀကီးလား ဆိုတာပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ် အစုနဲ႔ကစားရတဲ့ပြဲတိုင္းမွာ
Key Player ကေတာ့ ရွိရစၿမဲမဟုတ္ပါလား။ ႏိုင္ငံေရးလည္း Key Players ေတြက Decision
Makers and Policy Makers ေတြမဟုတ္လားဗ်ာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေျပာရင္ ေခါင္ကို၊ ကီးပေလယာကိုပဲ
ေျပာရတတ္တယ္။ ေရြးလည္း ပစ္ရတတ္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ နပိုလီယန္ ေနာက္ဆံုးေျပာခဲ့တဲ့စကားကေတာ့
ေရွ႔ျပန္ေနာက္ျပန္လည္း အတည့္မို႔ကတေၾကာင္း သူ႔ တကယ့္အျဖစ္မို႔တေၾကာင္း ကမၻာေက်ာ္ခဲ့ပါရဲ႔။
သံေဝဂယူစရာပါ။ ABLE WAS I ERE I SAW ALBA. ခုလည္း အဲ့စာမ်ိဳးေနာက္တစ္ေၾကာင္း မဖတ္ခ်င္လွပါေၾကာင္း
ေဒၚေအးသန္႔ၾကဴခင္ဗ်ား)
0 comments:
Post a Comment