“တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးအျမင္” လွဴေသာလူနဲ႔လွဴေသာေငြေတြကိုလည္း
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနနဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ရႈျမင္ သံုးသပ္ၾကရပါလိမ့္မည္။ “ခရုိနီဒါန”နဲ႔“ဒီမုိကေရစီမယ္သီလ” ဘယ္သူ အာပတ္သင့္မလဲဆုိတာ “တင္ေအးေကာ္မရွင္”၏ ေငြေရာင္ပိတ္ကားေပၚတြင္
ေစာင့္ေမွ်ာ္ရႈစားၾကပါစုိ႔။
(ကိုေက်ာ္ေမာ္တဲ့ဗ်။ သူ႔ကိုေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ သတိထားမိတာ
သိတ္မၾကာေသးေပမယ့္ သူတင္တဲ့ပို႔စ္ေတြ၊ စေတးတပ္စ္ေလးေတြက ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာနဲ႔ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ေလးေတြ၊
တခါတေလ မခိုးမခန္႔နဲ႔စူးစူးရဲရဲေလးေတြမို႔ သတိျပဳမိေနပါတယ္။ သူေျပာေတာ့မွ လႉေသာေငြ၊
လႉေသာသူနဲ႔အလႉခံပုဂၢိဳလ္ သံုးပြင့္ဆိုင္အဆက္အစပ္ကို ဖ်တ္ကနဲျမင္လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္က
ဒီေငြေတြေၾကာင့္ေနာင္တခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားရံပံုေငြဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ေတြနဲ႔
အၿငိအစြန္းအလုပ္ခံရၿပီး ၂ဝ၁၅ မွာ ထစ္သြားရင္ဆိုတဲ့သေဘာေလးပါပါတယ္။ နိမိတ္ဖတ္တယ္ျဖစ္မွာစိုးလို႔
အက်ယ္မေျပာေတာ့တာပါ။ သူက ဒါကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ၿပီး ေငြနဲ႔ “လူႏွစ္လူ” လံုးကို ေထာက္ျပလိုက္တာလို႔သိပါတယ္။ ေပါ့ေပါ့ေသးေသး ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ မဟုတ္ေလာက္ဖူးဆိုတာ ေျပာတယ္လို႔နားလည္ရပါတယ္။
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအသံထြက္ မွန္ေအာင္ရြတ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အေလးအနက္ထားရမယ့္ကိစၥႀကီးပါလားဗ်ာ။
ဒီဘက္ ဒီမိုကေရစီ့ဘိုးေအႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း ပါတီေတြနဲ႔စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရားဝယ္/ေရာင္း အနံ႔ေတြ
တခါတခါ ေထာင္းလေမာင္းထထလာလို႔ လူေတြက အဲ့လို ႏိုင္ငံေရးကို၊ ႏိုင္ငံေရးသမားကို၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြဆို
မစင္ထက္ရြံဆိုၿပီး ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္မလုပ္ၾကတာေတြလည္း နားနဲ႔မဆန္႔ေအာင္ပါ။ “ဖိုးသူေတာ္မ်က္ေစ့လည္ေလဆန္ရေလ”ဆိုတဲ့
စကားကို မယ္သီလနဲ႔အစားထိုးလိုက္တာေလးက ၿပံဳးခ်င္စရာပါ။ ကိုေက်ာ္ေမာ္ေရ..ခင္ဗ်ာ့ မယ္သီလက
မ်က္ေစ့တကယ္လည္တာလား၊ လည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သလားဆိုတာကေတာ့ တေယာက္ျခင္းအကဲျဖတ္ခ်က္ေတြအလိုက္
ကြဲျပားၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့တင္ေအးေကာ္မရွင္ႀကီးက အဆံုးအျဖတ္ေပးလာရင္
ယူရမွာပဲဗ်။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာမွာက (မိမိၾကားကျပႆနာကို မိမိပံုစံနဲ႔မရွင္းပဲ ရန္သူ႔လက္ထိုးအပ္ၿပီး
အဆံုးအျဖတ္ခံယူၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔စီရင္တဲ့အတိုင္းသြားၾကရတာပါ) ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားေလးနက္သလို
သူတို႔တေတြလည္းေလးနက္ၾကရင္ေကာင္းမွာပါ။
အမွန္ပဲဗ်။ ဦးအုန္းႀကိဳင္တုန္႔ျပန္တဲ့စကားကို
သိပ္ဘဝင္မက်ဘူးဗ်ာ။ ကိုမ်ိဳးျမင့္သံုးသပ္သလိုပဲ ဒီေငြေတြဟာ ေငြျဖဴေငြမည္းျပႆနာရွိႏိုင္တဲ့အတြက္
တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အကိုင္မခံရဘူးလို႔ ဘယ္လိုေျပာႏိုင္မလဲ..။ ၂ဝဝ၈ ဥပေဒေဘာင္ထဲကေနလႈပ္ရွားဖို႔ဆိုတာ
အမွန္တကယ္ေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္လို႔ပဲျမင္ပါတယ္။ တကယ္လုပ္ခ်င္သပဆိုရင္လည္း သူတို႔
ျပည္သူနဲ႔ကင္းကြာသြားေအာင္မေနသင့္ဘူး။ လက္ရွိ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ ဘုရားျဖစ္မယ့္အုတ္နီခဲႀကီးဆိုတာလဲ
၂ဝဝ၈ ဥပေဒကိုဦးေဆာင္ဆြဲခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ၾကီးပဲေလ။ ဒါေလာက္ထိ ေပါ့ေပါ့ေလးေတြးေနရင္ေတာ့
၂ဝ၁၅ မတိုင္ခင္ လွည့္ကြက္အသစ္ေတြ ထပ္ျမင္ရဦးမွာပါ။
(ဦးဦးေမွာ္ဆရာရဲ႔စာေတြဖတ္ရတိုင္း တခုခုေတာ့ က်ေနာ့္အဖို႔
ေတြးစရာက်န္ခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။ Food for Thought သေဘာေပါ့ေလ။ တခါတေလ က်ေနာ့္စာတိုေပစေလးေတြကိုလည္း
တေရးတယူဖတ္ပံု ရပါတယ္။ စာဖတ္နာသူလို႔လည္း အကဲခတ္မိပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါးေရးျဖစ္သြားေစတဲ့
လတ္တေလာအေၾကာင္းအရာကလည္း ဦးအုန္းႀကိဳင္ပါပဲ။ ထိပ္ဆံုးကလူေျပာေနတာေတြ ၾကားၾကားၿပီး
ေျပာခ်င္လွေပမယ့္ နတ္ေနကိုင္းမခ်ိဳင္ေကာင္းဘူးေလဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ခၽြန္းအုပ္အုပ္ေနရတာပါပဲ။
ခုက ေနတဲ့ကိုင္းထက္ နတ္ကိစၥကေရွ႔ေရာက္လာတာဗ်။ ခု ေျပာေနၾကတာက နတ္ကိစၥဗ်ာ။ ကိုင္းကိစၥမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
နတ္မဆိုးလို႔ကေတာ့ ကိုင္းမခိုင္ေတာင္က်ေနာ္တို႔က ေညာင္ေထာက္ျဖစ္ရမွာေလ။ ေထာက္လည္းေထာက္ခဲ့ပါတယ္။
ေရလည္းေလာင္းခဲ့ပါတယ္။ လိုတဲ့အက်ိဳးက ဒီမိုကေရစီလို႔ပဲထားဗ်ာ။ အသီးေဝ အရိပ္ေကာင္း ငွက္တစ္ေသာင္းနားေစသတည္းဆိုၿပီး။
ခု အဲ့ေညာင္ပင္ေပၚမွာ ေလးသမားေတြခ်ည္းပဲဗ်။ ေလးၫိႈ႔ေတြတျဗင္းျဗင္းနဲ႔ ခြင္းေတာ့မယ့္ဟန္ တျပင္ျပင္နဲ႔မို႔
ငွက္ေတြခမ်ာခတ္ခြာခြာေနေနရပံုပဲေနာ။ လူထုအေျခမခံတဲ့ လူထုနဲ႔ကင္းကြာတဲ့ႏိုင္ငံေရးဟာ
စန္းထခ်ိန္ကုန္ရင္ ေခြကနဲေခါက္ကနဲျဖစ္မသြားဘူးလို႔ ကံေသကံမဘယ္သူေျပာႏိုင္မလဲဗ်ာ။
ေနာက္တခုက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဗ်ာ။ ဦးသိန္းစိန္ကို က်ေနာ္က ၂ဝဝ၈ ရဲ႔ေခါင္းကိုင္ဖခင္
God Father လို႔သံုးဖူးတယ္ခင္ဗ်။ ခု ခင္ဗ်ားေျပာသလို သူဦးေဆာင္တာပါ။ ဗိုလ္သန္းေရႊ
လူေနရာခ်တာမွာ သူ႔ေရွ႔ေရွ႔က စစ္အာဏာရွင္အားလံုးထက္ လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္က်င္လည္ေၾကာင္းေတာ့
ဝန္ခံရမွာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးတခ်က္က ၂ဝ၁၅ မတိုင္ခင္ဆိုတာပဲဗ်ာ။ ဒီေနရာမွာလည္း ခင္ဗ်ားနဲ႔က်ေနာ္အေတြးတူပါတယ္။
၂ဝ၁၅ မတိုင္ခင္ဘာေတြျဖစ္လာေလဦးမလဲဆိုၿပီးေျပာမိတိုင္း ေၾကာင့္ၾကရန္ေကာဆိုတဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔
ဆိုင္ရေပါင္းမ်ားလွၿပီဗ်ိဳ႔။ အဲ့ဒီႏွစ္ကို ပစ္မွတ္ထားတယ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ဆိုလည္း
ထားပါ။ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ထားေစခ်င္လွၿပီ။ ပါတီကိုအေတြးအေခၚအရ ႏိုင္ငံေရးအရတည္ေဆာက္ေစခ်င္လွၿပီ။
ေနာက္တခုက မဟာမိတ္ပါတီဆက္ဆံေရးေတြ ခုေလာက္ကတည္းက စေစခ်င္ၿပီ။ “မဟုတ္တာလုပ္တာေတြ႔ရင္
က်မကိုတိုင္”လို႔ ေျပာမယ့္အစား “ပါတီမွာပါတီစည္းကမ္းနဲ႔စည္းကမ္းထိမ္းအဖြဲ႔အဆင့္လိုက္ရွိတယ္။
အဲ့ဒီမွာတိုင္ပါ။ အဆင့္လိုက္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေပးမယ္၊ က်မကိုယ္တိုင္လည္းပါတီဝင္ပဲ၊
ပါတီစည္းကမ္းလိုက္နာရတာပဲ၊ က်မစည္းကမ္းေဖါက္ရင္ က်မလည္းပါတီစည္းကမ္းအရ အေရးယူတာခံရမွာပဲ”ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္ လွတယ္။
“ဒါမ်ိဳးေတြကရွိမွာပဲ”ေပါ့တီးေပါ့ဆအေျပာထက္ “ဒါမ်ိဳးေတြ”နည္းသထက္နည္းေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္
မရွိေတာ့ေအာင္ လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း “ဒါမ်ိဳးေတြ”နဲ႔ ေဒြးေရာယွက္တင္မေနရင္ေတာ့
ေျပာအားေရာလုပ္အားပါရွိမွာပါ။
Thank you very much sa yar Myo. It is very
nice article. I respect you.
(ေမာင္ရိုးရွင္းတဲ့။ တခါတခါ လက္သံေျပာင္လြန္းလို႔
စိန္ေဗဒါႀကီးလို႔ေတာင္ ေခၚရမလားပဲ။ ေက်းဇူးတင္တာလည္း တင္ပါ။ ေဆာင္းပါးေကာင္းလို႔ ေျပာတာလည္းေျပာပါ။
ေလးစားတယ္လို႔ အေျပာခံတာ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္စရာမွန္ေပမယ့္ ေျပာထိုက္ေလာက္တဲ့ အရည္အေသြးျပည့္မီသူမဟုတ္ေၾကာင္း
ဝန္ခံပါရေစ။ က်ေနာ္ ဒီစာစုေရးေတာ့ ဘာစိတ္ထားနဲ႔ေရးမလဲဆိုတာကို အရင္ေတြးၾကည့္ပါတယ္။
လူတခ်ိဳ႔ဟာ စိတ္အေနအလြန္ေကာင္းၾကေပမယ့္ စိတ္အထားမတတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီလူကြာစိတ္ေနစိတ္ထားဆိုးလွတယ္ဆိုၿပီး
မဆီမဆိုင္စိတ္အေနပါဆြဲထည့္ၿပီး အေျပာမလြတ္ျဖစ္ရတတ္တာကိုးဗ်ာ။ က်ေနာ္လည္း စိတ္အထားေကာင္းသူေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းရမယ့္အေျခအေန၊ လူ၊ ဝန္းက်င္အတြက္ဆို ေကာင္းေအာင္ထားပါရဲ႔ဗ်ာ။
ဒါကို မေရးခင္ ဒီစာစုဟာ ရည္ၫႊန္းသူအတြက္ “အဘိယာစက”သေဘာျဖစ္တန္ေကာင္းရဲ႔၊ ျဖစ္ရပါေစဆိုတဲ့စိတ္ကိုထားၿပီး
ေရးပါတယ္။ အၿမဲတမ္း စိတ္ေနစိတ္ထားေကာင္းသူ မျဖစ္ရင္ေတာင္ ေကာင္းရမယ့္သူ၊ အေျခအေန၊ ဝန္းက်င္အတြက္ေလာက္ကေလးေတာ့
ေကာင္းခ်င္လွပါေၾကာင္း ေမာင္ရိုးရွင္းခင္ဗ်ား)
Although money is important, money cannot
make everything. Money is not the only yardstick. I agree with Ko Myo Myint. Ko
Myo Myint's criticism is constructive criticism. The word 'crony' is a dirty
word. Therefore the cronies in Burma try to wash their image white by donating
money to NLD. But what NLD should take into account is that there are many
people who suffer a lot, whose lives are broken by the cronies and military
dictatorship.
(သူက
က်ေနာ့္စာတင္မက က်ေနာ့္စိတ္ကိုပါ တခါတခါဖတ္တဲ့သူလို႔ က်ေနာ္ခံစားရပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးတိုင္း
သူခ်န္ခဲ့တဲ့ ကြန္မန္႔ေတြဟာ တခါတေလတေရးႏိုးေတာင္ ေတြးမိပါရဲ့။ ခု သူ ဘိုလိုေရးတာကို
က်ေနာ္ဘာသာျပန္ရင္ သူ႔ဆိုလိုရင္း ယြင္းသြားမွာစိုးလို႔ မျပန္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ သူ႔စာထဲကအတိုင္း
ခရိုနီလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ စကားလံုးအဓိပၸါယ္မသိသူေတာင္ မေကာင္းတာကို၊ မေကာင္းသူကိုေျပာတာပဲဆိုတာ
ေခတ္ကေပးတဲ့အသိအရ ရိပ္စားမိေနၾကၿပီေနာ္။ စာအဖတ္နည္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔နည္းနည္းလွမ္းတဲ့၊
အေမရိကန္မွာေမြးၿပီးႀကီးတဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေလးတေယာက္က “မသိပါဘူး ဦးေလးရာ၊ က်ေနာ္က ခရိုနီဆိုတာ
ဗမာျပည္က လူမ်ိဳးတမ်ိဳးလို႔ထင္ေနတာ၊ အေဖ့ေမးၾကည့္ေတာ့မွ ဘာမွန္းသိတာ၊ ဒီေကာင္ေတြ ဒီေလာက္ခ်မ္းသာေနလို႔
လူပါးဝေနတာေနမွာ၊ ဒါေပမယ့္ ေျပာသာေျပာတာဦးေလးရ က်ေနာ္လည္း ခ်မ္းသာခ်င္တာပဲ၊ ခရိုနီတာ မနီတာကေတာ့ဦးေလးရာ
အေလ်ာ္အစားလုပ္လို႔ရပါတယ္၊ အဓိကကပိုက္ဆံရွိဖို႔ပဲဗ်”တဲ့။ ကဲ..ကိုေအာင္ေအာင္ျမင့္ေရ
ခင္ဗ်ားကသာ ခရိုနီကို Dirty Word လို႔ေျပာတာ။ သူကေတာ့ ပိုက္ဆံရွိရင္ ခရိုကို အနီကေန
ခရိုျပာ ခရိုဝါ ခရိုျဖဴေတာင္ လုပ္လို႔ရပါသတဲ့။ လူသတ္သမားအာဏာရွင္က သူေတာ္စင္ဒီမိုကေရစီေခါင္းကိုင္ႀကီးျဖစ္၊
ႏိုင္ငံ့ဘဏၰာသူခိုးက ေရႊတိုက္စိုး ျဖစ္လိုျဖစ္၊ လူထုဂုတ္ခြစီးတဲ့ေသြးစုပ္သမားက ေက်းဇူးရွင္ေဝသႏၱရာျဖစ္လိုျဖစ္။
ေခတ္ကိုကမေကာင္းတာဗ်ာဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြကို သတိရမိတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
0 comments:
Post a Comment