Thursday, January 3, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ့တင္သံ အပိုင္း-၃၅ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ဇန္နဝါရီ ၃ ရက္ ၂ဝ၁၃ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွထုတ္လႊင့္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား… လက္နက္ခ်နဲ႔အပစ္အခတ္ရပ္စဲျခင္းၾကားက ျခားနားခ်က္ တခ်ိဳ႔ကိုတင္ျပရင္းနဲ႔ ဗမာျပည္မွာတီထြင္သံုးစြဲခဲ့တဲ့ေဝါဟာရတစ္ခ်ိဳ႔ကို ျပန္အမွတ္ရမိ ပါတယ္။ ပထမတခုက လက္နက္နဲ႔ဒီမိုကေရစီလဲတယ္..ဆိုတဲ့စကားလံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားလံုးဟာ လူၾကားေကာင္းေအာင္ေျပာတာသာျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႔မွာ လက္နက္ခ်တာပဲျဖစ္တယ္လို႔ တခ်ိဳ႔ကဆိုၾကေပမယ့္ အဲ့ဒီလဲလွယ္ပြဲေတြမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ကာယကံရွင္ေတြကေတာ့ ဒီအဆိုကိုႏွစ္ၿမိဳ့လိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။ ကိုယ့္တြက္ကိန္းနဲ႔ကိုယ္ လဲလွယ္ခဲ့ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ မွန္းခ်က္နဲ႔ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ခဲ့ရတာေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြျမင္လို႔ သတင္းစာဆရာေတြက ဒါဟာ “လက္နက္နဲ႔ေဖာ့ဦးထုတ္လဲတာပါ” လို႔ဟာသေျမာက္ေျမာက္ သေရာ္ခဲ့တာလည္းၾကားဖူးပါတယ္။ ဒီအေျပာဟာ ၾကားရသူေတြစိတ္ထဲၿပံဳးခ်င္စရာဆိုေပမယ့္ မွတ္သားစရာတခုအေနနဲ႔လည္း တြင္ခဲ့ပါတယ္။ အခု ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ လက္နက္နဲ႔ဒီမိုကေရစီလဲလွယ္ခဲ့သူေတြဟာ ဒီမိုကေရစီဘယ္ေရြ႔ဘယ္မွ် ရ/မရ မေျပာတတ္ခဲ့ေပမယ့္ တိုင္းျပည္မွာ ခုခ်ိန္ထိ စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုမူနဲ႔ အမ်ားစုလက္ခံႏိုင္မယ့္ဒီမိုကေရစီသ႑န္ မတည္ေဆာက္ႏိုင္တာကိုေတာ့ အေသအခ်ာျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ လက္နက္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလဲတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒါဟာလည္း လက္နက္ခ်နည္းတမ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆိုၾကေပမယ့္ အဲဒီ အေကာက္အယူကို လက္မခံသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ တကယ္က ဒီစကားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေရးအရျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္  ဒီစကားလံုးကို လူတခ်ိဳ႔က ႏိုင္ငံေရးသေဘာထက္ ဘာသာေရးသေဘာဆန္ဆန္၊ ေလာကီေရးထက္ ေလာကုတၱရာေရးဆန္ဆန္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ေနၾကတာမ်ိဳးကိုလည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့အတြင္းသ႑န္ကေနလာတာျဖစ္လို႔ တစ္ဦးခ်င္းၿငိမ္းခ်မ္းမွ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္မယ္၊ တဦးခ်င္းၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ ကိုယ္က်င့္သီလေတြ အေျခခံၿပီး တရားဘာဝနာပြားမ်ားရမယ္စသည္ျဖင့္ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီကိစၥမွန္/မမွန္ကို အျပင္လူ ဝင္ေျပာတာထက္ ကာယကံရွင္ေတြကိုယ္တိုင္က အသိဆံုးပဲေနမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ သူတို႔တစ္ကိုယ္စာဘဝေတြအတြက္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ရခဲ့ၾကသလဲဆိုတာလည္း သူတို႔ပဲအသိဆံုးျဖစ္ၾကမွာပါပဲ။

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား… က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့ သူတို႔လိုခ်င္လို႔လဲခဲ့ၾကတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ သူတို႔အတြက္မေျပာတတ္ေပမယ့္ တတိုင္းျပည္လံုးအတြက္ေတာ့ ႏွမ္းတစ္ေစ့မွမရခဲ့ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ အခိုင္အမာေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေျပာတဲ့ေနရာမွာလည္း သူတို႔ကိုပဲ ျပန္သက္ေသထားၿပီး ေျပာရမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလို အလဲအလွယ္ေတြလုပ္ခဲ့ၿပီး ျပန္ေရာက္လာၾကတဲ့သူတခ်ိဳ႔မွာ တခ်ိဳ႔ကလည္းပါတီေတြေထာင္ၾက၊ ရွိၿပီးသားပါတီနဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲဝင္ၾက၊ သူတို႔ ရည္မွန္းခ်က္ေတြေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကသူေတြရွိသလို၊ ႏိုင္ငံေရးဘဝကေန တခါတည္းအၿပီးအပိုင္ထြက္ၿပီး ေအးရာေအးေၾကာင္းေနသြားသူေတြလည္း မနည္းလွပါဘူး။ အာဏာရအစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ အဲသလိုနည္းနဲ႔ ျပန္ေရာက္လာၾကသူေတြကို “လက္နက္ခ်ေတြ၊ အညံ့ခံသူေတြြ” လို႔သံုးေလ့သံုးထမရွိလွပါဘူး။ အဲ့ဒီလိုသံုးရမယ့္အစား “အျမင္မွန္ရသူေတြ၊ အလင္းဝင္ေတြ”သံုးပါၾကတယ္။ လက္နက္ခ်၊ အညံ့ခံဆိုတာထက္ အလင္းဝင္၊ အျမင္မွန္ရဆိုတဲ့ေဝါဟာရဟာ နားခံသာၿပီးသိမ္ေမြ႔တယ္လို႔ထင္ရေပမယ့္ တကယ္က ႏိုင္ငံေရးအၫြန္႔ခ်ိဳးလိုက္တာ၊ နံႏွိမ္လိုက္တာသာျဖစ္ပါတယ္။

ခု အျမင္မွန္ရတယ္ဆိုေတာ့ နဂိုကအျမင္မွားေနလို႔ လမ္းမွားေရာက္ေနဆိုတဲ့သေဘာေဆာင္သလို၊ အလင္းဝင္ဆိုတာကလည္း အေမွာင္ထဲေရာက္ေနလို႔ ခုမွ အလင္းထဲေရာက္လာတယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။ တကယ္တမ္းေတြးၾကည့္ေတာ့မွ ဒီစကားေတြကမွ နာမယ္ဆိုတကယ့္ကို နာက်ည္းစရာလို႔ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ လက္နက္ခ်လို႔သံုးတာဟာ သူတို႔အေပၚ ပိုၿပီးစာနာ နားလည္ရာေရာက္သလို ပကတိဘာဝနဲ႔လည္း ကိုက္ညီတယ္လို႔ယူဆပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ လက္နက္ခ်သူေတြလို႔ပဲ သံုးစြဲခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေရွ႔မွာတင္ျပခဲ့သလို လက္နက္ခ်ဆိုရာမွာလည္း အေျခအေနအရလက္နက္ခ်နဲ႔ အေတြးအေခၚအရ လက္နက္ခ်ဆိုၿပီး ခြဲထားတာရွိသလို၊ လက္နက္ခ်ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း လက္နက္ခ်ရိုးရိုးနဲ႔ လက္နက္ခ်သစၥာေဖါက္ဆိုၿပီး ျပန္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာထားတာရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီကိစၥဟာ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္တာမွန္ေပမယ့္ ခုေျပာေနတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ သီးျခားျဖစ္ေနလို႔ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။

အဲသလိုလက္နက္ခ်ၿပီး ျပန္ေရာက္လာခဲ့ၾကသူေတြထဲက ႏိုင္ငံေရးစိတ္မကုန္ေသးသူေတြ၊ တိုင္းျပည္လူထုေကာင္းေစခ်င္စိတ္ ရွိေနၾကသူေတြဟာ တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအေျခအေနေတြကိုတင္မကပဲ ႏိုင္ငံတကာအေျခအေနေတြနဲ႔ပါ မ်က္ေျခအျပတ္မခံတတ္ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအတြက္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔ အခြင့္အခါအေျခအေန ေပးလိုက္တာနဲ႔တၿပိဳင္တည္း ႏိုင္ငၤေရးပင္မစီးေၾကာင္းႀကီးထဲကို
ျပန္ဝင္ခ်လာၿပီး ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔အနစ္နာခံ လုပ္ၾကေတာ့တာေတြလည္းရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ၾကေတာ့လည္း တိုင္းျပည္လူထု ေကာင္းေစခ်င္စိတ္အျပင္ မိမိရဲ႔ႏိုင္ငံေရးဘဝကိုျပန္ထူေထာင္ၿပီး လက္နက္ခ်ျဖစ္ခဲ့ရမႈကို အာပတ္ေျဖတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးထဲျပန္ပါလာတာလည္း ရွိမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဒီလူပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သာမန္လူတခ်ိဳ႔ထက္ေတာ့ ေလ့လာအား၊ ေတြးေခၚအားပိုေကာင္းသလို ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့သေဘာသဘာဝကိုလည္း တီးမိေခါက္မိရွိၿပီးသားေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ တိုင္းျပည္ဟာ သူတို႔လဲခဲ့တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ ဒီမိုကေရစီတို႔ရေနတာဆိုရင္ သူတို႔လည္း အစိုးရအဆက္ဆက္နဲ႔လူထုနဲ႔ျဖစ္ခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြတိုက္ပြဲေတြမွာ ဝင္ပါစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ခုေတာ့ တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ခဲ့သမွ် လူထုတိုက္ပြဲတိုင္းမွာ သူတို႔ေတြမပါခဲ့တဲ့တိုက္ပြဲနဲ႔ လႈပ္ရွားမႈရယ္လို႔မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ဗမာျပည္သူေတြ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနခဲ့ၾကတဲ့အရာေတြဟာ သူတို႔ဘဝေတြနဲ႔လဲ့ခဲ့ၾကတဲ့၊ တနည္းေျပာရရင္ သူတို႔ကို လက္နက္ခ်ဘဝေရာက္ေစခဲ့ရတဲ့အရာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုခ်ဳပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီေရး၊  ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ လူမ်ိဳးစုတန္းတူအခြင့္အေရးရွိတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိတဲ့ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…ျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ ျဖစ္ေနတဲ့အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးၾကားက ျခားနားခ်က္ေတြကို ေနာက္သီတင္းပတ္ေတြမွာ ဆက္လက္ တင္ျပပါ့မယ္။
က်ေနာ္ မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။

0 comments:

Post a Comment