(
ြင့္ဆို႐ံုမွ်ေလာက္သာလွ်င္ တတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္၍ ခြင့္လႊတ္ရန္ေတာင္းပန္လိုပါသည္။
(၁)
ေ႐ွးဦးစြာ 'သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ စာေပအႏုပညာ' ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏အဓိပၸါယ္ကို ႐ွင္းျပရေပမည္။ အႏုပညာဆိုသည္မွာ လူ႔စိတ္ကူးျဖင့္ လူတို႔၏ဘဝကို ရသေပၚေအာင္ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေသာ အာ႐ံုခံစားမႈပံုသ႑ာန္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းေျပာရရင္ လူတို႔၏ဘဝတြင္ထိေတြ႔ခံစားရေသာ အာ႐ံုခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳ၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးဘဝအေတြ႔အႀကံဳ တို႔ကို ပိရိသတ္အား မိမိကဲ့သို႔ခံစားရေလေအာင္ ရသအမူအရာျဖင့္ လွပစြာတင္ျပေဖာ္က်ဴးေသာအရာသည္အႏုပညာျဖစ္သည္ဟု အဆို႐ွိေပသည္။ အသံျဖင့္ သီဆိုတီးမႈတ္ေဖာ္ျပသည္။ ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားမႈကျပမႈတို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္။ အေရာင္အဆင္း၊ မ်ဥ္းေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ေဆးေရးေဖာ္ျပသည္။ အဝန္း အျပား အလံုး အႂကြ တို႔ျဖင့္ သြန္းထုေဖာ္ျပသည္။ စကားလံုးတို႔ျဖင့္ သီကံုးေဖာ္ျပသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ဂီတအႏုပညာ၊ အကအႏုပညာ၊ သဘင္အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီပန္းပုအႏုပညာ စသျဖင့္ အႏုပညာမ်ား႐ွိသည့္အနက္ စာေပအႏုပညာသည္လည္း အႏုပညာတရပ္အျဖစ္ပါဝင္ေပသည္။
ြင့္ဆို႐ံုမွ်ေလာက္သာလွ်င္ တတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္၍ ခြင့္လႊတ္ရန္ေတာင္းပန္လိုပါသည္။
(၁)
ေ႐ွးဦးစြာ 'သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ စာေပအႏုပညာ' ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏အဓိပၸါယ္ကို ႐ွင္းျပရေပမည္။ အႏုပညာဆိုသည္မွာ လူ႔စိတ္ကူးျဖင့္ လူတို႔၏ဘဝကို ရသေပၚေအာင္ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေသာ အာ႐ံုခံစားမႈပံုသ႑ာန္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းေျပာရရင္ လူတို႔၏ဘဝတြင္ထိေတြ႔ခံစားရေသာ အာ႐ံုခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳ၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးဘဝအေတြ႔အႀကံဳ တို႔ကို ပိရိသတ္အား မိမိကဲ့သို႔ခံစားရေလေအာင္ ရသအမူအရာျဖင့္ လွပစြာတင္ျပေဖာ္က်ဴးေသာအရာသည္အႏုပညာျဖစ္သည္ဟု အဆို႐ွိေပသည္။ အသံျဖင့္ သီဆိုတီးမႈတ္ေဖာ္ျပသည္။ ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားမႈကျပမႈတို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္။ အေရာင္အဆင္း၊ မ်ဥ္းေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ေဆးေရးေဖာ္ျပသည္။ အဝန္း အျပား အလံုး အႂကြ တို႔ျဖင့္ သြန္းထုေဖာ္ျပသည္။ စကားလံုးတို႔ျဖင့္ သီကံုးေဖာ္ျပသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ဂီတအႏုပညာ၊ အကအႏုပညာ၊ သဘင္အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီပန္းပုအႏုပညာ စသျဖင့္ အႏုပညာမ်ား႐ွိသည့္အနက္ စာေပအႏုပညာသည္လည္း အႏုပညာတရပ္အျဖစ္ပါဝင္ေပသည္။
စာေပ၌လည္း စကားေျပ၊ ကဗ်ာဟူေသာစာေပပံုသ႑ာန္မ်ား႐ွိေလရာ
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ စကားေျပေရာ ကဗ်ာပါ စာေပပံုသ႑ာန္ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး အသံုးျပဳသူျဖစ္ေပသည္။
စကားေျပ၌ ဝတၳဳ၊ ျပဇာတ္ႏွင့္ ဋီကာ၊ ဂ႑ိဟုေခၚေသာ ေဆာင္းပါးအမ်ိဳးအစားမ်ား ေရး၍ ကဗ်ာ၌
ေလးခ်ိဳးႀကီးကို အမ်ားဆံုးအထူးျပဳေရးခဲ့ေပသည္။
ယင္းသို႔ ဆရာႀကီးသည္ စာေပမ်ားကိုေရးသားရာတြင္
ဆရာႀကီး၏စာေပ၌ မည္သူႏွင့္မွ် မတူေအာင္ထူးျခားဆန္းသစ္ေသာ၊ သမိုင္းေခတ္အဆက္ဆက္ ျပည္သူမ်ား
ႏွစ္သက္စြဲလန္းႏိုင္ေသာ အာ႐ံုခံစားႏိုင္ေသာရသပညာ႐ွိသည္။ ယင္းသို႔ ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတည္းဟူေသာပုဂၢိဳလ္သာလွ်င္
ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း႐ွိေသာ၊ ထူးျခားျခင္း႐ွိေသာ၊ အႏုပညာဝိေသသဂုဏ္ထူးကိုအစြဲျပဳလ်က္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏စာေပအႏုပညာဟူေသာ
စာေဝါဟာရသစ္ျဖင့္ သံုးႏႈန္းလိုက္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏စာေပအႏုပညာသည္ မည္သို႔ထူးျခားေလသလဲ။ အျခားေသာစာအႏုပညာတို႔ႏွင့္ ကြာျခားပါသလား၊ မည္မွ်ထူးကဲပါသလဲ။
(၂)
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာသည္ မည္သည့္ခံစားမႈေဝဒနာမွ ဆင္းသက္လာပါသလဲ။ ဤအခ်က္မွာ ထင္လင္းလွေပသည္။
ဆရာႀကီး၏စာေပအႏုပညာသည္ ဆရာႀကီး၏ဘဝခံစားမႈေဝဒနာမွ ဆင္းသက္လာေပသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏ဘဝသည္ တကိုယ္ေတာ္ဘဝ မဟုတ္။ အုပ္စိုးေသာလူတန္းစားမ်ားေနထိုင္ရာ မွန္စီေ႐ႊခ်စံအိမ္ေတာ္ မဟုတ္။ အဖိႏွိပ္ခံ အအုပ္စိုးခံျပည္သူတို႔၏ ဘဝေအာက္ေျခ ေျမဇာျမက္ပင္မ်ား၏ဘဝႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏အႏုပညာသည္ ဆရာႀကီး ျဖတ္သန္း ႀကီးျပင္းလာရေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏စာေပအႏုပညာသည္ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ ေခတ္၏ အျခင္းအရာတရပ္ျဖစ္ေသာ ျပည္သူတို႔၏အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္႐ွားမႈႀကီးမွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္႐ွားမႈမွာ က်ယ္ျပန္႔လွေပသည္။ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဆို႐ွယ္လစ္ေရး ဟူ၍ တိုက္ပြဲအခန္းခန္း႐ွိေပသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း လြတ္လပ္ေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ညီညြတ္ေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ဆို႐ွယ္လစ္ေရး ဦးတည္လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး၊ ယင္းတိုက္ပြဲအခန္းခန္းတို႔ကို စာေပ၌ထင္ဟပ္ေသာ အႏုပညာကား ဆရာႀကီး၏အႏုပညာျဖစ္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ မွန္ခန္းေဆာင္၌ ငိုက္ေမွးရီေဝေနသူ မဟုတ္။ စိန္ပန္းျပာရိပ္ေအာက္၌ ခိုနားေနသူမဟုတ္၊ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႔၏ တိုက္ပြဲအဆက္ဆက္၌ အၿမဲတမ္းပါဝင္သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ေ႐ွးဝံသာႏုေခတ္မွ ယေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္႐ွားမႈေခတ္အထိ အ႐ြယ္အားျဖင့္ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္မွ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္မ်ားအထိ အၾကည္ညိဳခံရဆံုး ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ စာေပပညာ႐ွင္ႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနျခင္းျဖစ္၏။
ဆရာႀကီးသည္ တိုးတက္ေသာလူငယ္မ်ားႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္လက္တြဲခဲ့သည္။ မေန႔က တိုးတက္ေသာလူငယ္သည္ ယေန႔ေဖာက္ျပန္လာလွ်င္ ယင္းလူငယ္ေဟာင္းႏွင့္လက္တြဲျဖဳတ္ခဲ့ကာ ေနာက္တေခတ္ တိုးတက္ေသာလူငယ္အသစ္ႏွင့္ လက္တြဲျပန္သည္။ သမိုင္းေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူဘက္မွ အစဥ္ရပ္တည္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ တိုးတက္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေသာ၊ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူတို႔ဘက္မွရပ္တည္သျဖင့္လည္း ယင္း ဆရာႀကီး၏ႏိုင္ငံေရးခံစားမႈေဝဒနာကိုဖြဲ႔ႏြဲ႔ေသာ စကားေျပႏွင့္ကဗ်ာမ်ားသည္ ျပည္သူတို႔၏ ခံစားမႈအသံ (ဝါ) ျပည္သူ႔အသံျဖစ္လာေတာ့သည္။ ယင္းသည္ကား ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာျဖစ္သည္။
(၃)
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာဝါဒသည္ကား ဘာလဲ။ ဆရာႀကီး၏ အႏုပညာဝါဒသည္ကား ဘက္လိုက္ေရး (ဝါ) ျပည္သူ႔ဘက္လိုက္ေရးျဖစ္သည္။
ေအာင္ျမန္မာသတင္းစာ (၁၉၂၉)သို႔ေပးေသာေဆာင္းပါးအမွာစာ၌ 'အေမာင္တပည့္တို႔၊ ယခုထုတ္ေဝလတၱံ႔ေသာ ေအာင္ျမန္မာသတင္းစာမွာ (မည္သည့္ဂိုဏ္း ဂဏ ဝါဒ တို႔တြင္မွ ပါဝင္ျခင္းမ႐ွိဘဲ)ဟူေသာအခ်က္ကို စာမ်က္ႏွာ ၂ တြင္ ေတြ႔ျမင္ရေၾကာင္း၊ ၎ကဲ့သို႔ အခ်င္းအရာကို ဆရာျဖင့္ မႏွစ္မ်ိဳ႔ႏိုင္ေပ။ အေၾကာင္းကိုဆိုေခ်လ်င္ အၾကင္ ေလာကီသူေလာကီသားတို႔ႀကီးပြားဖို႔၊ လြတ္လပ္ဘို႔ စေသာ ဂီဟိကမၼလူတို႔ကိစၥဟူသမွ်တို႔မွာ မူလအားျဖင့္ အမ်ားတည္းဟူေသာ အသင္းအပင္းဂိုဏ္ဂဏတို႔ႏွင့္ ဝိုင္းမွ ႐ုန္းေဆာင္မွသာလွ်င္ ေအာင္ျမင္ ထေျမာက္ႏိုင္ရာသည္' စသည္ျဖင့္ေဖာ္ျပပါ႐ွိရာ ဆရာႀကီး၏ဘက္လိုက္ေရးဝါဒမွာ ယေန႔ ကမၻာ့ဆို႐ွယ္လစ္ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရား သုခမိန္မ်ား၏ဝါဒႏွင့္ တသားတည္းကိုက္ညီေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။
ဆရာႀကီး၏ အျခားအႏုပညာဝါဒမွာ ယေန႔ေဝါဟာရအားျဖင့္ေခၚေဝၚေနၾကေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပဝါဒပင္ျဖစ္သည္ကို ဆရာႀကီး၏ဝတၳဳႏွင့္ ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားတြင္ ထင္႐ွားစြာေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီးသည္ ဆရာႀကီးႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္လႈပ္႐ွားမႈကို အၿမဲတမ္းဖြဲ႔ႏြဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္ဝါဒကိုကိုင္စြဲသူ ျဖစ္ေပသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္လႈပ္႐ွားမႈကား အျခားမဟုတ္၊ အဖိႏွိပ္ခံရသူက ဖိႏွိပ္သူကို ေတာ္လွန္ခုခံေသာလႈပ္႐ွားမႈျဖစ္သည္။ ထိုအခါ၌ ဆရာႀကီးသည္ အာဏာရသြားေသာသူ (ဝါ) ဖိႏွိပ္သူကိုကဲ့ရဲ႔႐ႈတ္ခ်ၿပီး အဖိႏွိပ္ခံရသူ၏ ေတာ္လွန္ခုခံေရးကိုခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳသည္။ ယင္းသည္ကား ဆရာႀကီး၏သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ၌သံုးေသာ အႏုပညာဝါဒတရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ယင္းသေဘာကို ဆရာႀကီး၏ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ား၌ အထင္အ႐ွားေတြ႔ရေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ဝတၳဳမ်ား၌ လူ႔ဘဝ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔အႏြဲ႔တို႔ကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဋီကာ၊ ဂ႑ိ စေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္႐ွားမႈမ်ား၏မွတ္တမ္းကို ရသဟန္ျဖင့္ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ သူ၏အႏုပညာေပၚ၌ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သည္။ လုပ္သလိုေျပာ၍ ေျပာသလိုလုပ္သည္။ အက်င့္တျခား အေရးတျခားမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ျပည္သူတို႔က သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတည္းဟူေသာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားလူပုဂၢိဳလ္ကိုခင္သျဖင့္ သူ၏ တရားကိုလည္း မင္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းဆရာႀကီး၏ အႏုပညာအေပၚ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပည္သူ႔အေပၚ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ သေဘာထားသည္ ဆရာႀကီး၏အႏုပညာဟန္ ျဖစ္လာသည္။ ဆရာႀကီး၏ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားသည္ ရပ္႐ြာထဲမွ ျပည္သူတို႔၏အသံ၊ အမ်ိဳးသားဟန္တို႔ျဖင့္ထံုမႊမ္းသည္ျဖစ္၍ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏စာေပအႏုပညာဟူ၍ ယေန႔ ေတာ္လွန္ေသာျပည္သူ႔စာေပသစ္၌ က႑ႀကီးတရပ္အျဖစ္ ထူေထာင္ေက်ာ္ၾကားရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ယင္း ဆရာႀကီး၏အႏုပညာစာေပအစဥ္အလာ၊ စာေပေရစီးေၾကာင္းႀကီးသည္ ယေန႔ေခတ္၌ စြမ္းသန္ေသာအင္အားအဟုန္ျဖင့္စီးဆင္းလ်က္ ႐ွိေနဆဲျဖစ္ေပသည္။
(၁၉၇၂ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႔ (၉၆) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔အခမ္းအနားမွာ ဒဂုန္တာရာ ဖတ္ၾကားတဲ့စာတမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒဂုန္တာရာ ရဲ႔ 'စာလံုး၊ ေဆးစက္ ေစာင္းႀကိဳးႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္' ၁၉၇၄ ဧၿပီလ၊ ပထမအႀကိမ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။)
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏စာေပအႏုပညာသည္ မည္သို႔ထူးျခားေလသလဲ။ အျခားေသာစာအႏုပညာတို႔ႏွင့္ ကြာျခားပါသလား၊ မည္မွ်ထူးကဲပါသလဲ။
(၂)
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာသည္ မည္သည့္ခံစားမႈေဝဒနာမွ ဆင္းသက္လာပါသလဲ။ ဤအခ်က္မွာ ထင္လင္းလွေပသည္။
ဆရာႀကီး၏စာေပအႏုပညာသည္ ဆရာႀကီး၏ဘဝခံစားမႈေဝဒနာမွ ဆင္းသက္လာေပသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏ဘဝသည္ တကိုယ္ေတာ္ဘဝ မဟုတ္။ အုပ္စိုးေသာလူတန္းစားမ်ားေနထိုင္ရာ မွန္စီေ႐ႊခ်စံအိမ္ေတာ္ မဟုတ္။ အဖိႏွိပ္ခံ အအုပ္စိုးခံျပည္သူတို႔၏ ဘဝေအာက္ေျခ ေျမဇာျမက္ပင္မ်ား၏ဘဝႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏အႏုပညာသည္ ဆရာႀကီး ျဖတ္သန္း ႀကီးျပင္းလာရေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီး၏စာေပအႏုပညာသည္ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ ေခတ္၏ အျခင္းအရာတရပ္ျဖစ္ေသာ ျပည္သူတို႔၏အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္႐ွားမႈႀကီးမွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္႐ွားမႈမွာ က်ယ္ျပန္႔လွေပသည္။ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဆို႐ွယ္လစ္ေရး ဟူ၍ တိုက္ပြဲအခန္းခန္း႐ွိေပသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း လြတ္လပ္ေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ညီညြတ္ေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္႐ွားမႈ၊ ဆို႐ွယ္လစ္ေရး ဦးတည္လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး၊ ယင္းတိုက္ပြဲအခန္းခန္းတို႔ကို စာေပ၌ထင္ဟပ္ေသာ အႏုပညာကား ဆရာႀကီး၏အႏုပညာျဖစ္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ မွန္ခန္းေဆာင္၌ ငိုက္ေမွးရီေဝေနသူ မဟုတ္။ စိန္ပန္းျပာရိပ္ေအာက္၌ ခိုနားေနသူမဟုတ္၊ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႔၏ တိုက္ပြဲအဆက္ဆက္၌ အၿမဲတမ္းပါဝင္သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ေ႐ွးဝံသာႏုေခတ္မွ ယေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္႐ွားမႈေခတ္အထိ အ႐ြယ္အားျဖင့္ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္မွ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္မ်ားအထိ အၾကည္ညိဳခံရဆံုး ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ စာေပပညာ႐ွင္ႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနျခင္းျဖစ္၏။
ဆရာႀကီးသည္ တိုးတက္ေသာလူငယ္မ်ားႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္လက္တြဲခဲ့သည္။ မေန႔က တိုးတက္ေသာလူငယ္သည္ ယေန႔ေဖာက္ျပန္လာလွ်င္ ယင္းလူငယ္ေဟာင္းႏွင့္လက္တြဲျဖဳတ္ခဲ့ကာ ေနာက္တေခတ္ တိုးတက္ေသာလူငယ္အသစ္ႏွင့္ လက္တြဲျပန္သည္။ သမိုင္းေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူဘက္မွ အစဥ္ရပ္တည္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ တိုးတက္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေသာ၊ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူတို႔ဘက္မွရပ္တည္သျဖင့္လည္း ယင္း ဆရာႀကီး၏ႏိုင္ငံေရးခံစားမႈေဝဒနာကိုဖြဲ႔ႏြဲ႔ေသာ စကားေျပႏွင့္ကဗ်ာမ်ားသည္ ျပည္သူတို႔၏ ခံစားမႈအသံ (ဝါ) ျပည္သူ႔အသံျဖစ္လာေတာ့သည္။ ယင္းသည္ကား ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာျဖစ္သည္။
(၃)
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အႏုပညာဝါဒသည္ကား ဘာလဲ။ ဆရာႀကီး၏ အႏုပညာဝါဒသည္ကား ဘက္လိုက္ေရး (ဝါ) ျပည္သူ႔ဘက္လိုက္ေရးျဖစ္သည္။
ေအာင္ျမန္မာသတင္းစာ (၁၉၂၉)သို႔ေပးေသာေဆာင္းပါးအမွာစာ၌ 'အေမာင္တပည့္တို႔၊ ယခုထုတ္ေဝလတၱံ႔ေသာ ေအာင္ျမန္မာသတင္းစာမွာ (မည္သည့္ဂိုဏ္း ဂဏ ဝါဒ တို႔တြင္မွ ပါဝင္ျခင္းမ႐ွိဘဲ)ဟူေသာအခ်က္ကို စာမ်က္ႏွာ ၂ တြင္ ေတြ႔ျမင္ရေၾကာင္း၊ ၎ကဲ့သို႔ အခ်င္းအရာကို ဆရာျဖင့္ မႏွစ္မ်ိဳ႔ႏိုင္ေပ။ အေၾကာင္းကိုဆိုေခ်လ်င္ အၾကင္ ေလာကီသူေလာကီသားတို႔ႀကီးပြားဖို႔၊ လြတ္လပ္ဘို႔ စေသာ ဂီဟိကမၼလူတို႔ကိစၥဟူသမွ်တို႔မွာ မူလအားျဖင့္ အမ်ားတည္းဟူေသာ အသင္းအပင္းဂိုဏ္ဂဏတို႔ႏွင့္ ဝိုင္းမွ ႐ုန္းေဆာင္မွသာလွ်င္ ေအာင္ျမင္ ထေျမာက္ႏိုင္ရာသည္' စသည္ျဖင့္ေဖာ္ျပပါ႐ွိရာ ဆရာႀကီး၏ဘက္လိုက္ေရးဝါဒမွာ ယေန႔ ကမၻာ့ဆို႐ွယ္လစ္ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရား သုခမိန္မ်ား၏ဝါဒႏွင့္ တသားတည္းကိုက္ညီေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။
ဆရာႀကီး၏ အျခားအႏုပညာဝါဒမွာ ယေန႔ေဝါဟာရအားျဖင့္ေခၚေဝၚေနၾကေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပဝါဒပင္ျဖစ္သည္ကို ဆရာႀကီး၏ဝတၳဳႏွင့္ ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားတြင္ ထင္႐ွားစြာေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာႀကီးသည္ ဆရာႀကီးႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္လႈပ္႐ွားမႈကို အၿမဲတမ္းဖြဲ႔ႏြဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္ဝါဒကိုကိုင္စြဲသူ ျဖစ္ေပသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္လႈပ္႐ွားမႈကား အျခားမဟုတ္၊ အဖိႏွိပ္ခံရသူက ဖိႏွိပ္သူကို ေတာ္လွန္ခုခံေသာလႈပ္႐ွားမႈျဖစ္သည္။ ထိုအခါ၌ ဆရာႀကီးသည္ အာဏာရသြားေသာသူ (ဝါ) ဖိႏွိပ္သူကိုကဲ့ရဲ႔႐ႈတ္ခ်ၿပီး အဖိႏွိပ္ခံရသူ၏ ေတာ္လွန္ခုခံေရးကိုခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳသည္။ ယင္းသည္ကား ဆရာႀကီး၏သ႐ုပ္ေဖာ္စာေပ၌သံုးေသာ အႏုပညာဝါဒတရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ယင္းသေဘာကို ဆရာႀကီး၏ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ား၌ အထင္အ႐ွားေတြ႔ရေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ဝတၳဳမ်ား၌ လူ႔ဘဝ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔အႏြဲ႔တို႔ကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဋီကာ၊ ဂ႑ိ စေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္႐ွားမႈမ်ား၏မွတ္တမ္းကို ရသဟန္ျဖင့္ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ သူ၏အႏုပညာေပၚ၌ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သည္။ လုပ္သလိုေျပာ၍ ေျပာသလိုလုပ္သည္။ အက်င့္တျခား အေရးတျခားမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ျပည္သူတို႔က သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတည္းဟူေသာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားလူပုဂၢိဳလ္ကိုခင္သျဖင့္ သူ၏ တရားကိုလည္း မင္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းဆရာႀကီး၏ အႏုပညာအေပၚ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပည္သူ႔အေပၚ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ သေဘာထားသည္ ဆရာႀကီး၏အႏုပညာဟန္ ျဖစ္လာသည္။ ဆရာႀကီး၏ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားသည္ ရပ္႐ြာထဲမွ ျပည္သူတို႔၏အသံ၊ အမ်ိဳးသားဟန္တို႔ျဖင့္ထံုမႊမ္းသည္ျဖစ္၍ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏စာေပအႏုပညာဟူ၍ ယေန႔ ေတာ္လွန္ေသာျပည္သူ႔စာေပသစ္၌ က႑ႀကီးတရပ္အျဖစ္ ထူေထာင္ေက်ာ္ၾကားရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ယင္း ဆရာႀကီး၏အႏုပညာစာေပအစဥ္အလာ၊ စာေပေရစီးေၾကာင္းႀကီးသည္ ယေန႔ေခတ္၌ စြမ္းသန္ေသာအင္အားအဟုန္ျဖင့္စီးဆင္းလ်က္ ႐ွိေနဆဲျဖစ္ေပသည္။
(၁၉၇၂ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႔ (၉၆) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔အခမ္းအနားမွာ ဒဂုန္တာရာ ဖတ္ၾကားတဲ့စာတမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒဂုန္တာရာ ရဲ႔ 'စာလံုး၊ ေဆးစက္ ေစာင္းႀကိဳးႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္' ၁၉၇၄ ဧၿပီလ၊ ပထမအႀကိမ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။)
https://www.facebook.com/kyawnaing111?fref=photo
0 comments:
Post a Comment