သူယုတ္လကၡဏာဆို အစဥ္အလာညႊန္းတဲ့ဟာေတြအေပၚ
သိပ္ဘဝင္မက်ခ်င္ ဘူး။ ပထမ- ႐ုပ္ဆင္းသြင္ျပင္ကို သူယုတ္လကၡဏာကပ္လိုက္တဲ့ ဟာမ်ိဳးေတြ (ဥပမာ- ဦးပုည ဆဒၵန္ဇာတ္ထဲက
ေသာႏုထၴိဳရ္ကိုအဖြဲ႔၊ ဦးၾသဘာသ ေဝႆႏၲရာထဲ က စူဇကာပုဏၰားအဖြဲ႔) ေ႐ွးစာထဲပါၿပီး
ေႏွာင္းလူတို႔ ျပဌာန္းစာသဖြယ္အသင္ခံ ရတဲ့အခါ၊ စာေပဂုဏ္ေျမာက္တဲ့အေရးအသားကိုေလ့လာရမယ့္ အျဖစ္နဲ႔ ေဆာင္သင့္ေ႐ွာင္သင့္ေသာစာရိတၲတရားတို႔ကို နီတိထုတ္
မွတ္ယူရမယ့္အျဖစ္၊ ႏွစ္ခုေသာကိစၥရပ္တို႔ ေရာေထြးကုန္ၾကတယ္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႐ုပ္ဆင္းသြင္ျပင္နဲ႔စာရိတၲတရားကို
ညီမွ်ျခင္းခ်လိုတဲ့အယူမွား စြဲဝင္တာပဲ။ ယိုးဒယားကေန ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကို ပင္လယ္ထဲျပန္လႊတ္တဲ့
ေနာက္ဆက္တြဲဂယက္ေတြမွာ အဲဒီ့အခ်ိန္ ေဟာင္ေကာင္က ျမန္မာေကာင္စစ္ဝန္ရဲ႔
႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ အသားမည္းတယ္၊ ႐ုပ္ဆိုးတယ္၊ ျမန္မာက ႐ုပ္ရည္ေျပျပစ္တယ္ဆိုတဲ့ႏႈတ္ထြက္စကားဟာ
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ Racism စြဲဝင္မွန္းမသိ စြဲဝင္ေနတဲ့အျဖစ္ရဲ့ ေရာဂါလကၡဏာပဲ။
ဒီလိုစိတ္အခံဟာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈေရာ ဌာေနျဖစ္မႈေရာ
မ်ိဳးႏြယ္စုျဖစ္မႈအေပၚမွာပါ အမ်ားနဲ႔ အသားေရာင္ ဘာသာစကား ဘာသာတရား တူညီမညီစမ္းစစ္လိုတဲ့အေျခခံကလြဲတဲ့
တင္ႀကိဳျပဌာန္းႏွင့္ၿပီးသေဘာထားတို႔ စမ္းေပါက္ရာပဲ။
ဒုတိယ- ေလာကနီတိလို႔အဖိုးထားတဲ့စာထဲက
သူယုတ္လကၡဏာအျဖစ္ညႊန္းဆိုတဲ့ လူ႔အမူအက်င့္ေတြ။ သူမေခၚဘဲ သူ႔အိမ္သို႔ သြားဖန္မ်ားေသာသူ၊
သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ားေျပာတက္သူ၊ မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူတဲ့။ ဒါေတြတစ္ခ်က္ျခင္းဆီဟာ
အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အေျခအေနအခ်ိန္အခါလိုက္ ေကာက္ယူခ်ည္းကပ္ႏိုင္တဲ့
ဒြိသေဘာေဆာင္တယ္။
သာသနာျပဳလိုသူ၊ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ၿငာေရာင္းခ်လိုသူ၊
အမ်ားဆႏၵ အမ်ားသေဘာတူမႈလိုက္လံေကာက္ခံသူတို႔ဟာ မေခၚလည္းသြား မေမးလည္းေျပာ
ကိုယ့္ဂုဏ္ရည္ကို ကိုယ္အမႊမ္းတင္ရမွာပဲ။ အခု က်ေနာ္လည္း မေမးပဲေျပာ မတီးပဲျမည္ေနတဲ့သူယုတ္ပဲ။
ပါတီမဲဆြယ္တဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားကစလို႔ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားေပၚက ႂကြက္ႏို႔သတ္ေဆးသည္ထိ ဒီသေဘာ
ေျပးမလြတ္။ ေလာကနီတိျဖစ္ေစခ်င္တာ မလုပ္ မ႐ႈပ္ မျပဳတ္ ခပ္႐ို႔႐ို႔ေန ကိုယ့္အသံ
က်ယ္က်ယ္မထုတ္နဲ႔လို႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳးေတြအသက္႐ွည္နည္းကား
ဆံုးမတာပဲ။
တတိယ- ဘာသာေရးကေျပာတဲ့ သူယုတ္လကၡဏာ
မကၡနဲ႔ပဠာသ၊ အဘိဓမၼာအရသ႐ုပ္ခြဲရင္ ေဒါသစိတ္ထဲ ပါသတဲ့။ မကၡဆိုတာ ေက်းဇူးကန္းတတ္တဲ့စိတ္သေဘာ၊
ပဠာသဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာမနာလိုပဲ အ႐ိုအေသမျပဳႏိုင္ တန္းညိႇယွဥ္ၿပိဳင္လိုတဲ့သေဘာ။
ဒါလည္းပဲ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အဌကထာ ဖြင့္ႏိုင္တာပဲ။ ေက်းဇူး႐ိွတယ္ဆိုတာဘာလဲ၊
ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးျခင္းဟာ ေက်းဇူး႐ိွတာပဲ၊ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးသူဟာ
ေက်းဇူး႐ွင္ပဲ။ ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာဆိုတာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာနဲ႔ေရာ
ယွဥ္သလား၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုျဖစ္ေစသူဟာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုေရာ ျဖစ္ေစသလား။
ကိုယ့္အဖို႔ငွာေက်းဇူး႐ိွမႈနဲ႔ပဲ ေက်းဇူး႐ွင္ရဲ့အျပဳအမူ ေလ်ာ္၏မေလ်ာ္၏ မဆင္ျခင္အပ္ေတာ့ဘူးလား။
ဆင္ျခင္ျခင္း ေဝဖန္ျခင္း ေထာင္ထားျခားနားျခင္းဟာ ေက်းစြပ္ရာေရာက္သလား။ ဒီေတာ့ မကၡဆိုရင္
သူတထူးေက်းဇူးကို အေလးမမူ အရာမသြင္းတတ္တဲ့ ungrateful စိတ္သေဘာေလးကိုသာဆိုလိုတဲ့အေပၚ
ပိုင္းျခားနားလည္သင့္တယ္။ ဒီ့ႏွယ္ပဲ ပဠာသဆိုရာမွာလည္း ကိုယ့္ထက္သာမနာလိုမႈ
ဖ်က္လိုဖ်က္စီးလုပ္လိုမႈ စိတ္မေနာအံုႂကြျဖစ္ထြန္းတတ္တဲ့သေဘာလို႔သာပဲ ပိုင္းျခားနားလည္ရမယ္။
နာမည္ႀကီးထင္႐ွားသူကို ေဝဖန္စမ္းစစ္ရင္ သူယုတ္ဆိုတဲ့အနက္ မစြန္းထင္းသင့္။
ေခတ္သစ္ သူယုတ္လကၡဏာေတြ အထူးသျဖင့္
ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ကသူယုတ္လကၡဏာေတြကို ဒီ ေ႐ွးစာ နီတိ ဘာသာေရးလာတို႔နဲ႔မဟုတ္ပဲ
ပိုင္းျခားစီစစ္ရမယ့္တာဝန္ က်ေနာ္တို႔မွာ႐ိွတယ္။ က်ေနာ္ စၿပီး တစ္ခ်က္ကို အႀကံျပဳမယ္။
က်ေနာ္ေျပာေလ့႐ိွတဲ့ ေၾကးတန္းတိုက္တတ္တဲ့ စိတ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာပဲ။
၆၇လမ္းစဥ္ကို ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ဆိုၿပီး
လက္ညိႇဳးထိုးေၾကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ မကဒတ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥကို
လက္ညိႇဳးထိုးေၾကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ ေကအိုင္ေအလည္းဘာေကာင္းသလဲလို႔ ေၾကးတန္းတိုက္တာသူယုတ္လကၡဏာပဲ။
ဘာကို ေၾကးတန္းတိုက္သလဲဆို စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔စစ္စ႐ိုက္ကို
ေကာင္းပါတယ္လို႔ျငင္းခုံမႈျပဳမရတဲ့အခါ သူတို႔လည္း ဘာထူးလည္းဆိုတဲ့ စစ္ေနာက္ၿမီးဆြဲတို႔
အတိုက္အခံအေပၚလက္ညိႇဳးတျပန္ထိုးေသာ ေၾကးတန္းတိုက္မႈကိုဆိုလိုတယ္။ သူတို႔လည္းဘာေကာင္းသလဲဆို
နည္းနာအမွား လုပ္ရပ္အမွား ပုဂၢိဳလ္ေရးအမွားေတြ႐ိွသည္ဆိုဦး
စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔စစ္စ႐ိုက္ကို လက္သင့္မခံ ျငင္းဆန္ေတာ္လွန္သမႈျပဳျခင္းတရားကိုယ္သေဘာရဲ့အႏွစ္သာရကို
ေျခဖ်က္လို႔မရဘူး။
ေဝဝါးေစျခင္း ေရာခ်ျခင္း အားနည္းသူဘက္မလိုက္ဝံ့ျခင္း
မေတာ္ရာမွာေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္း စတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာေတြ ႐ိွဦးမွာပါ။ ေဖာ္ထုတ္ၾကပါ။
လင္းထင္
ယူတာကဒီေနရာကပါ
https://www.facebook.com/linayehtin?fref=nf
0 comments:
Post a Comment