ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ တတိယပိုင္း၊ အခန္း(၁၅)
တတိယပိုင္း
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္မွတ္မိေနတာကလည္း ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ေမလ၂၁ ရက္ည၌ အင္းစိန္ ေကအင္ဒီအိုတပ္မ်ား အင္းစိန္ေက်ာဘက္ရွိ လိႈင္ျမစ္ကိုျဖတ္ၿပီး ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚေဒသသို႔ ဆုတ္ခြာသြားေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔အစိုးရတပ္က ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၁) ရက္ ေန႔ကစတင္ခဲ့ေသာ အင္းစိန္တိုက္ပြဲကို ေမလ(၂၂) ရက္ေန႔ အင္းစိန္ကိုဝင္ၿပီးသိမ္းပိုက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ၿပီးဆံုးေစခဲ့ပါသည္။
က်ေနာ္သည္ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ေရးသားရင္း ထိုစဥ္ကာလက က်ေနာ္ႏွင့္အတူ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ တိုက္ပြဲေတြအတူဝင္ခဲ့ၾကသည့္သူမ်ားအတြင္းမွ ကြယ္လြန္ကုန္သူမ်ား၊ က်ဆံုးခဲ့ရသူမ်ားကို ျပန္လည္သတိရလြမ္းဆြတ္မိပါသည္။
ထိုသူမ်ားထဲတြင္ ဗိုလ္မႈးႀကီးတာဝန္ျဖင့္ တပ္မေတာ္တြင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၿပီး အၿငိမ္းစားယူၿပီးမွကြယ္လြန္သြားေသာ ဗိုလ္မႈးႀကီးတင္ေမာင္ (စာေရးဆရာ ျမတ္ထန္)ကိုလည္းေကာင္း၊ အင္းစိန္တိုက္ပြဲအတြင္းမွာက်ဆံုးသြားရေသာ ခ်င္းေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း(၁) မွ တပ္ရင္းမႈး ဒုဗိုလ္မႈးႀကီး ဟရန္သီယို တို႔ကိုလည္းေကာင္း သတိရလြမ္းဆြတ္ေနမိပါသည္။
ဗိုလ္မႈးႀကီးတင္ေမာင္မွာ လူပံုဟန္က ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ္လည္း တိုက္ပြဲတြင္းတြင္ အလြန္တည္ၿငိမ္သူျဖစ္သည္။ တာဝန္ေပးလိုက္လွ်င္လည္း ခ်က္ခ်င္းလိုပင္သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီး သူ႔ဟာသူလည္း ထိုးထြင္းလုပ္ေဆာင္တတ္သူျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္အတူတြဲ တိုက္ခိုက္ခဲ့ရသူမ်ား ထဲတြင္ က်ေနာ္သေဘာက်ႏွစ္သက္မိေသာ တပ္မႈးေကာင္းတေယာက္ျဖစ္သည္။
ဒုဗိုလ္မႈးႀကီး ဟရန္သီယိုမွာ က်ေနာ္ႏွင့္ အင္းစိန္တိုက္ပြဲအျပင္ တျခားတိုက္ပြဲမ်ားတြင္ပါ အတူတကြ နီးနီးကပ္ကပ္ ပူးတြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ၿပီး အလြန္ရဲစြမ္းသတၲိႏွင့္ျပည့္ဝကာ ေဘာလံုးကန္လည္းေကာင္းေသာ က်ေနာ္၏မိတ္ေဆြရဲေဘာ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္သတိရမိသူတဦးမွာ အင္းစိန္စစ္မ်က္ႏွာတြင္ ေရွ႔တန္းစစ္ေျမျပင္တေနရာ၌ ရန္သူပစ္ခတ္ေနေသာက်ည္ဆံမ်ားေအာက္ မိမိႏွင့္အတူ အားလ်ားေမွာက္ၿပီး စစ္ေရးကိစၥေဆြးေႏြးအၿပီး ကိုယ့္ေနရာအသီးသီးသို႔ထျပန္ရာတြင္ ရန္သူ႔က်ည္ဆံထိမွန္က်ဆံုးသြားရရွာေသာ တပ္ရင္း (၅) မွ ဗိုလ္မႈးလွေသာင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။
က်ေနာ္ႏွင့္တိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္ ရဲေဘာ္အေတာ္မ်ားမ်ား ကြယ္လြန္က်ဆံုးကုန္ၾကေသာ္လည္း က်ေနာ္မွာ ထိုေသေဘးအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ယခုအသက္ ၈၅ ႏွစ္အထိ က်န္းမာစြာရွိေနျခင္းမွာ က်ေနာ့္ကံၾကမၼာဟုပင္ ေျပာရမည္ထင္ပါသည္။
အင္းစိန္တိုက္ပြဲတိုက္ေနရစဥ္အတြင္း အျခားအျဖစ္အပ်က္မ်ားလည္း တခ်ိန္တည္းလိုလို ေပၚေပါက္ေနပါသည္။ ဧၿပီလ(၄) ရက္မွ(၈) ရက္ေန႔ အထိ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုႏွင့္ ေစာဘဦးႀကီးေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေန၍ က်ေနာ္တို႔အင္းစိန္စစ္မ်က္ႏွာတြင္ အတိုက္အခိုက္ရပ္စဲထားရပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သာယာဝတီဘက္တြက္လည္း ျပည္ၿမိ့ဳမွကြန္ျမဴနစ္သူပုန္(ရဲေဘာ္ျဖဴ)တပ္ဖြဲ႔က ဥကၠံႏွင့္သာယာဝတီကို သိမ္းသည္။ ေနာက္ သာယာဝတီနယ္ကိုကာကြယ္ေနေသာ စစ္ရဲတပ္ရင္း(၂၁)လည္း သူပုန္တို႔ႏွင့္ပူေပါင္းသြားသည္။
ဤတြင္ က်ေနာ့္ဇနီးလည္း သာယာဝတီသံုးဆယ္ၿမိ့ဳ သူမ၏မိဘမ်ားႏွင့္ေနထိုင္ေနရာမွ မိဘမ်ားကိုပါေခၚကာ သမီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ က်ေနာ္ရွိရာ မဂၤလာဒံုသို႔ေရာက္ရွိလာၾကပါသည္။
သူပုန္မ်ားသိမ္းထားေသာ သာယာဝတီသို႔ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ ဗိုလ္မႈးခင္ဦးေဆာင္ေသာ ေလယာဥ္(၃)စီးသည္ ဧၿပီလ(၇) ရက္ေန႔တြင္ သြားေရာက္ဗံုးႀကဲတိုက္ခိုက္ရာ ေအာက္မွျပန္လည္ပစ္ခတ္သျဖင့္ ေလယာဥ္တြင္လိုက္ပါလာေသာ ဗိုလ္မႈးစိန္မွန္ က်ည္သင့္၍ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုဒဏ္ရာျဖင့္ပင္ ကြယ္လြန္သြားပါသည္။
၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဦးပိုင္းတြင္ သာယာဝတ စစ္မ်က္ႏွာ၊ ပဲခူးစစ္မ်က္ႏွာတို႔တြင္ ေကအင္ဒီအိုတို႔၏ထိုးစစ္မ်ား ေနာက္ျပန္လန္သြားေသာ္လည္း ထိုလန္သြားေသာတပ္ဖြဲ႔အခ်ိဳ႔တို႔သည္ ၁၉၄၉ ခု ဧၿပီလတြင္ တျခားသူပုန္တပ္ဖြဲ႔မ်ားျဖစ္ေသာ ကခ်င္တပ္ရင္း(၁)မွ ေတာခိုသြားေသာ ဗိုလ္ေနာ္ဆိုင္းအဖြဲ႔၊ မႏၲေလးေမၿမိ့ဳမွကရင္တပ္ရင္းမ်ား၊ ေမၿမိ့ဳအခ်က္ျပဆက္သြယ္ေရး ဗဟိုတပ္ရင္း၊ စစ္ရဲတပ္ရင္း စသည္တို႔မွ ကရင္တပ္သားမ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္စုစည္းၿပီး က်ေနာ္တို႔၏ ေရွတန္းစခန္းျဖစ္ေသာ ဒိုက္ဦးၿမိ့ဳကိုတိုက္ခိုက္ရာ ဧၿပီလ(၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ဒိုက္ဦးၿမိ့ဳ ကရင္တို႔လက္သို႔ က်ေရာက္သြားသည္။
ဒိုက္ဦးၿမိ့ဳေတာင္ဘက္တြင္ အမွတ္(၃) ဗမာ့ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္းမွ တပ္ခြဲႏွစ္ခြဲ၊ အမွတ္ေလး ေျခလ်င္တပ္ရင္းမွ ေဂၚရခါးတပ္ခြဲတခြဲ၊ အမွတ္ (၆)ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္းမွ တပ္ခြဲတခြဲ စသည္တို႔ရွိရာ ထိုတပ္မ်ားပါဆုတ္ခြာ၍ ဒိုက္ဦးႏွင့္ ေဖာင္ေတာ္သီလမ္းဆံုအၾကား ရွမ္းစုရြာတြင္ တပ္စြဲသည္။
ရွမ္းစုရြာသည္ ရန္ကုန္မႏၲေလးကားလမ္း မိုင္တိုင္(၈၁)ရွိ လမ္း၏အေရွ႔ဘက္တြက္ရွိ၍ အေနာက္ဘက္တြင္ ေညာင္ပင္သာရြာရွိသည္။ ထိုမွ မိုင္တိုင္(၇၉)တြင္ ေပါက္တပင္တာဆံုေခၚ ေဖာင္ေတာ္သီလမ္းခြဲရွိရာ လမ္း၏ေတာင္ဘက္တြင္ ဗိုလ္ႀကီးရဲထြန္းဦးစီးေသာ ၂၅ ေပါင္ဒါ အေျမာက္ႏွစ္လက္ပါသည့္ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႔ရွိသည္။
က်ေနာ္တို႔တပ္၏ ရွမ္းစုရြာခံစစ္စခန္းကို ဧၿပီလ(၂၇)ရက္ေန႔တြင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္စစ္ေဆးၾကည့္ရႈ႔သည္။ အင္းစိန္စစ္မ်က္ႏွာမွ ထုတ္ႏႈတ္ႏိုင္သမွ်အင္အားကိုလည္း ပို႔ေပးခဲ့သည္။
၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔ည သန္းေခါင္ေက်ာ္တြင္ ေကအင္ဒီအိုတပ္မ်ားက ရွမ္းစုရြာခံစစ္ေနရာကို ေနာက္ဘက္မွ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ စီးနင္းလိုက္သည္။ ထိုတိုက္ပြဲတြင္ ေျခလ်င္တပ္ရင္း(၃)မွ အရာရွိအၾကပ္တပ္သား(၁ဝဝ)ခန္႔က်ဆံုးၿပီး ကတုတ္ ဘုရားႀကီးရြာသို႔ ဆုတ္ခြာ ခဲ့ၾကရသည္။ ထိုတိုက္ပြဲတြင္ မိမိတို႔တပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ားဆုတ္ခြာႏိုင္ေရးအတြက္ အေသခံ၍ကာပစ္ေပးခဲ့ေသာ တပ္သားလွေသာင္းသည္ “ေအာင္ဆန္းသူရိယ”ဘြဲ႔ကို ရရွိသည္။
ထိုရွမ္းစုရြာအနီးတြင္ ေျခလ်င္တပ္ရင္း(၃)က က်ဆံုးသြားရေသာ စစ္သည္အေပါင္းအားရည္စူး၍ လြမ္းေစတီေလးတဆူ တည္ထားခဲ့ၾက ပါသည္။
ကတုတ္ဘုရားႀကီးတြင္ ခံစစ္စခန္းျပင္ဆင္ရာတြင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္တက္သြားၿပီး ခံစစ္ကတုတ္စခန္းမ်ားေနရာခ်ထားမႈကို စီစဥ္ ၫႊန္ၾကားသည္။
ကတုတ္ဘုရားႀကီး၏ခံစစ္ကို ေနာက္ဆံုး ဂ်ပန္စစ္တပ္၏ခံစစ္ျပင္ပံုစနစ္ပံုစံအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးအသုတ္အျဖစ္ ဂ်ပန္မွ ျပန္လာေသာ ဗိုလ္မႈးတင္ေမာင္(ျမတ္ထန္)က ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးတင္ျပသည့္ ပံုစံပင္ျဖစ္သည္။ ၎မွာ မိမိခံစစ္ေဒသ၏ ႏႈတ္ခမ္း ပတ္လည္တြင္ ခံစစ္ကတုတ္မ်ားတည္ေဆာက္ရံုမွ်မက ခံစစ္အတြင္းပိုင္းတြင္ တပ္စုလိုက္၊ တပ္ဖြဲ႔လိုက္ခံစစ္ဝိုင္းကေလးမ်ားလည္း တည္ေဆာက္ထားသည္။ အတြင္းသေဘာမွာ ခံစစ္ “ေတာင္း”တလံုးတြင္ ေတာင္း၏ႏႈတ္ခမ္းမ်ားတြင္သာ ခံစစ္ကတုတ္မ်ား လုပ္ထားသည္သာမက “ေတာင္း”ထဲတြင္လည္း ေက်ာက္ခဲတံုးမ်ားထည့္ထားသကဲ့သို႔ ခံစစ္ဝိုင္းကေလးမ်ားဖြဲ႔တည္ထားရာ ႏႈတ္ခမ္းကို ေဖာက္ဝင္လာႏိုင္သည့္တိုင္ “ေတာင္း”ထဲတြင္ရွိေသာ ေက်ာက္ခဲတံုးမ်ားႏွင့္တူေသာ ခံစစ္ဝိုင္းကေလးမ်ားကိုလည္း အဆင့္ဆင့္ေက်ာ္ျဖတ္ ရဦးမည္ျဖစ္၍ မ်ားစြာအက်အဆံုးမ်ားႏိုင္သည္။ ဤပတ္လည္ခံစစ္တြင္ ယခင္က်ေနာ္တို႔အသံုးျပဳခဲ့ေသာ တန္းစီ၍ခံေသာ “မ်ဥ္းခံစစ္”ႏွင့္ မတူေသာအခ်က္မ်ား ပိုမိုအားေကာင္းေသာအခ်က္မ်ားရွိသည္။
“မ်ဥ္းခံစစ္”တြင္ တန္းစီ၍တပ္ျဖန္႔ေသာေၾကာင့္ ရန္သူသည္ ခဏကေလးျဖင့္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္သည္။ တဖန္ရန္သူသည္ အလံုးအရင္းျဖင့္ ေက်ာဘက္မွလည္း တိုက္လို႔ရသည္။
ပတ္လည္ခံစစ္၏ပံုသ႑ာန္မွာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာသို႔လွည့္၍ ျပင္ဆင္ထားေသာ “ခံစစ္ဝိုင္း”ပင္ျဖစ္သည္။ တပ္ခြဲလိုက္ ထိုသို႔ျပင္ဆင္ထားေသာ ခံစစ္ဝိုင္းတို႔သည္ တဦးႏွင့္တဦးပစ္ခတ္မႈအကူအညီေပးႏိုင္သည့္အျပင္ အကယ္၍ ထိုခံစစ္ဝိုင္းတခု ရန္သူ႔လက္တြင္းသို႔က်သြားေစကာမူ အျခားခံစစ္ဝိုင္းတို႔က ဆက္လက္ခုခံႏိုင္သည္။ တန္ျပန္ထိုးစစ္ဆင္ႏိုင္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ စစ္မ်က္ႏွာ၏ ေရွ႔ေနာက္ဝဲယာ မရွိေတာ့၊ တေနရာတြင္ အေဖာက္ခံရသျဖင့္ က်န္တပ္မ်ားဆုတ္ရျခင္း၊ ေနာက္ပိုင္းမွအတိုက္ခံရသျဖင့္ ေရွ႔ပိုင္းၿပိဳရျခင္းဟူေသာ မ်ဥ္းခံစစ္၏ေပ်ာ့ကြက္၊ ဟာကြက္တို႔ကိုဖယ္ရွားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသည္မွာ “ပတ္လည္ခံစစ္” ၏ အားသာခ်က္ျဖစ္သည္။
ကတုတ္ဘုရားႀကီးရြာတဝိုက္တြင္ တပ္အင္အားထက္ဝက္ေက်ာ္ကို ခံစစ္ဝိုင္း(၃)ဝိုင္းျဖန္႔ထားၿပီး ဘုရားႀကီးရြာ၏ေတာင္ဘက္ ကိုက္(၁ဝဝဝ) ခန္႔ရွိ လက္ခုပ္ကြင္းရြာတြင္ က်န္တပ္မ်ားကို ကားလမ္းမ၏တဖက္တခ်က္၌ ခံစစ္ဝိုင္းတဝိုင္းစီ ခ်ထားသည္။ အေျမာက္ကို အေရွ႔ဘက္ ခံစစ္ဝိုင္း၌ ေနရာခ်ထားသည္။ ကရင္သူပုန္မ်ားသည္ ရွမ္းစုရြာတိုက္ပြဲမွာကဲ့သို႔ပင္ ခံစစ္၏ေနာက္တန္းျဖစ္ေသာ လက္ခုပ္ကြင္း အေရွ႔ဖက္ ျခမ္းကို အတင္းဖိတိုက္ေတာ့သည္။ ရန္သူမ်ားအတင္းထိုး အတင္းဖိဝင္လာခ်ိန္တြင္ မိမိတပ္မ်ားကို အေျမာက္မ်ားႏွင့္အတူ ဝမ္းဘဲအင္းႏွင့္ ရြာအေနာက္ျခမ္းသို႔ဆုတ္ခြာခိုင္းၿပီးမွ ထိုဆုတ္လာေသာ အေျမာက္မ်ား၊ စိန္ေျပာင္းမ်ားအားလံုးအားစု၍ အေရွ႔ျခမ္းကို ျပန္တိုက္ရသည္။
ညေနေစာင္း စစ္ကူအခ်ိဳ႔ေရာက္လာၾကေတာ့ အေရွ႔ျခမ္းကို လွံစြပ္တက္ထိုးၿပီး လက္ခုပ္ကြင္းရြာကို ျပန္သိမ္းပိုက္လိုက္ပါေတာ့သည္။ ေကအင္ဒီအိုမ်ား အက်အဆံုးမ်ားစြာျဖင့္ဆုတ္ခြာသြားရသျဖင့္ ၎တို႔၏တိုက္စစ္အရွိန္အဟုန္မွာ ရိုက္ခ်ိဳးျခင္းခံရသကဲ့သို႔ ျဖစ္သြား ပါေတာ့သည္။ ထိုေန႔မွာ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ေမလ(၃) ရက္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။
ေကအင္ဒီအိုတို႔၏ ထိုးစစ္အရွိန္မ်ား က်သြားၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔သိမ္းထားေသာနယ္ေျမမ်ား အမ်ားအျပားက်န္ေနပါေသးသည္။ တျပည္လံုးလည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကအစ ျပတ္ေတာက္ေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ အင္းစိန္ကို ေမလ ၂၁ - ၂၂ ရက္မွာ သိမ္းပိုက္ၿပီးေနာက္ ပဲခူးစစ္မ်က္ႏွာသို႔ ေရာက္ရွိသြားပါသည္။ ပဲခူးႏွင့္ရန္ကုန္အၾကား မီးရထားလမ္းသည္ ျပတ္ေနသည္။
ေကအင္ဒီအိုသူပုန္တို႔သည္ ထံုးႀကီးရြာႀကီးႏွင့္ ထိုတဝိုက္ကို အခိုင္အမာတပ္စြဲထားေသးသည္။ ထိုေၾကာင့္ ကားလမ္းမွာလည္း အႏၲရာယ္ မကင္းပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထံုးႀကီးကိုျပန္လည္သိမ္းပိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ရပါေတာ့သည္။
ထိုထံုးႀကီးတိုက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ေသာတပ္မ်ားမွာ ဗမာ့ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း(၆)၊ ၂၅ ေပါင္ဒါအေျမာက္တပ္စုႏွင့္ ေျခလ်င္တပ္ခြဲတခြဲ သယ္ယူႏိုင္သည့္ ဘရင္းကယ္ရီယာသံခ်ပ္ကာကားမ်ား ပါဝင္သည္။
ဤထံုးႀကီးတိုက္ပြဲ၏ထူးျခားခ်က္မွာ ကယ္ရီယာယာဥ္ေခၚသည့္ အမိုးမပါရွိေသာသံခ်ပ္ယာဥ္မ်ားကို စတင္သံုးစြဲျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်အဆံုးအထိအခိုက္နည္းပါးၿပီး တိုက္ပြဲမွာလည္း ျမန္ဆန္ခဲ့သည္။
ထိုတိုက္ပြဲကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ အေျမာက္ႏွင့္ေမာ္တာက်ည္ဆံမ်ားေဖာေဖာသီသီသံုး၍ ရန္သူကတုတ္က်င္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၾကသည္။ ကယ္ရီယာေပၚမွစက္ေသနတ္ပစ္ခတ္မႈ ေနာက္ကြယ္မွ က်ေနာ္တို႔တပ္သားမ်ား လွံစြပ္မ်ားတပ္၍ မရပ္မနား ေတာက္ေလွ်ာက္ အေျပးခ်ီတက္ၿပီး ထိုေနရာတဝိုက္ကိုသိမ္းပိုက္ရပါသည္။ ရန္သူက လႈပ္ရွားခံစစ္အသြင္ျဖင့္ ခံသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တေန႔နံနက္ေစာေစာတြင္ ထံုးႀကီးမွဆုတ္ခြာသြားၿပီး စာဘူးေတာင္းသို႔ ဆုတ္သြားၾကပါေတာ့သည္။
စာဘူးေတာင္းရြာႀကီးမွာ ရန္ကုန္-ပဲခူးအၾကားရွိ လွည္းကူးၿမိ့ဳအနီးတြင္တည္ရွိၿပီး ထိုအခ်ိန္က ေတာင္ငူ၊ အင္းစိန္၊ ျပည္၊ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ အစရွိေသာေဒသမ်ားရွိ ေကအင္ဒီအိုတို႔၏ဆက္သြယ္ေရးလမ္းဆံု၊ အေရးပါအရာေရာက္လွေသာအေျခခံစခန္းႀကီးတခုျဖစ္ၿပီး တျခားေနရာမ်ားမွဆုတ္ခြာခဲ့ၾကရၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုစခန္းႀကီးမွ ကရင္သူပုန္မ်ားသည္ အညံ့မခံဘဲ ႀကံ့ႀကံ့ခိုင္ခံေနဆဲျဖစ္သည္။
၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ဦးစီးၿပီး စာဘူးေတာင္းစစ္ဆင္ေရးကို စတင္ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။ ပါဝင္ၾကမည့္တပ္မ်ားမွာ ဗိုလ္မႈးစိန္ဝင္း(ေနာင္ မဆလေခတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္)၏ ေျခလ်င္တပ္ရင္း(၁)၊ ဗိုလ္ခ်စ္ၿမိဳင္၏ ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း(၃)၊ ဗိုလ္မႈးတင္ေမာင္၏ ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း(၆)၊ ဗိုလ္မႈးေရာ့ဒရစ္၏ ၂၅ ေပါင္ဒါအေျမာက္(၈)လက္၊ ဗိုလ္ႀကီးသီလွ၏ သံခ်ပ္ကာကားတပ္ (ကယ္ရီယာသံခ်ပ္ကာ ကားမ်ားႏွင့္ စစ္ရဲတပ္က ျပဳျပင္ထားေသာ ရွားမင္းအမ်ိဳးအစား သံခ်ပ္ကာကားႀကီးတစီးႏွင့္ စတူးဝပ္အမ်ိဳးအစား သံခ်ပ္ကားငယ္ ၂ စီးတို႔ ပါဝင္သည္) ထို႔ျပင္ ဗိုလ္ႀကီးတင္ေအာင္၏အင္ဂ်င္နီယာတပ္ႏွင့္ ဗိုလ္ႀကီးထြန္းျမင့္၏ဆက္သြယ္ေရးတပ္မ်ား ပါဝင္ၾကသည္။ စစ္ဆင္ေရးမစမီ ဒီဇင္ဘာ(၁၇)ေန႔တြင္ ပါဝင္သည့္တပ္မ်ားအားလံုး လွည္းကူးမွာစုရံုးထားရွိသည္။
စာဘူးေတာင္းရြာမွာ လွည္းကူးႏွင့္ေဖာင္ႀကီးသြားရာလမ္း၏ ညာဘက္တြင္ရွိၿပီး လွည္းကူးမွ ၇ မိုင္အကြာတြင္ရွိသည္။ ကရင္သူပုန္မ်ားသည္ ထိုလမ္းတေလွ်ာက္ႏွင့္ ထိုတဝိုက္ရွိရြားအားလံုးပတ္ပတ္လည္တြင္ ဝါးခၽြန္၊ ေျငာင့္မ်ားကို ေျခခ်၍မရေအာင္ စိုက္ျမွဳပ္ထားၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔က ကယ္ရီယာယာဥ္ကေလးမ်ား အေတာ္သံုးႏိုင္၍သာ သက္သာရာရေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္လမ္းတေလွ်ာက္ရွိတံတားမ်ားကိုလည္း ကရင္သူပုန္မ်ားက ဖ်က္ဆီးထားပါသည္။
က်ေနာ္ကစစ္ဆင္ေရး မစတင္ခင္(၂)ရက္ခန္႔ႀကိဳ၍ ဗိုလ္မႈးတင္ေမာင္ကို ခရီးတိုထိုးေဖာက္တိုက္ခိုက္ျခင္းတခု ျပဳလုပ္ရန္ ေစလႊတ္လိုက္ ပါသည္။
ခရီးတိုထိုးေဖာက္ တိုက္ခိုက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ ရန္သူ၏ေရွ႔တန္းခံစစ္မ်ဥ္းမွျဖစ္ေစ၊ ေဘးပန္းမွျဖစ္ေစ၊ ရန္သူ၏ ေနာက္ပိုင္းသို႔ တိတ္တဆိတ္ခ်ီတက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ရန္သူ၏ေနာက္ပိုင္းသို႔ေရာက္လွ်င္ အေရးႀကီးေသာေနရာဌာနတခုခုကို ဝင္ေရာက္စီးနင္းတိုက္ခိုက္ရန္ ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းျဖင့္ ရန္သူအား ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစရန္ႏွင့္ အေျခအေနယိမ္းယိုင္သြားေစရန္ ရည္ရြယ္သည္။ ေအာင္ျမင္ေသာအခါတို႔တြင္ လြန္စြာပင္ထိေရာက္ေသာ တိုက္ခိုက္နည္းျဖစ္သည္။
ထိုတပ္ခြဲသည္ စစ္ဆင္ေရးမစမီ(၂) ရက္ခန္႔အလို္မွစ၍ ေတာလမ္းခရီးမွ တိတ္တဆိတ္ခ်ီတက္ၿပီး ရန္သူ၏ေရွ႔တန္းအား ပင္မအလံုးအရင္း အင္အားျဖင့္တိုက္ခိုက္သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ တခ်ိန္တည္း ရန္သူ၏ေနာက္ပိုင္းရွိ စာဘူးေတာင္းရြာႀကီးကို ေမာ္တာျဖင့္ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ရန္ ျဖစ္သည္။
၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ(၁၈)ရက္ နံနက္ေစာေစာတြင္ က်ေနာ္တို႔သည္ လွည္းကူးမွ ေဖာင္ႀကီးသြားကားလမ္းအတိုင္း ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။ ရန္သူက ကာကင္းမ်ားႏွင့္လက္ေျဖာင့္တပ္သားမ်ား မ်ားကို အထပ္လိုက္အဆင့္လိုက္ခ်ထားၿပီး ‘ဒု’ႏွင့္ ခံစစ္ခ်ထားသည္။
က်ေနာ္တို႔တပ္သားမ်ား ကရင္လက္ေျဖာင့္တပ္သားမ်ား လက္ခ်က္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေျငာင့္မ်ားစူးကုန္ေသာေၾကာင့္လည္ေကာင္း အထိအခိုက္အက်အဆံုးမ်ားသည္။
ပ်က္စီးေနေသာတံတားမ်ားကို အင္ဂ်င္နီယာတပ္က အပူတျပင္းျပင္ဆင္ေပးသျဖင့္ ေျခလ်င္တပ္မ်ားျဖတ္ကူးလာႏိုင္သည္။ ကယ္ရီယာအခ်ိဳ႔ ေခ်ာင္းအတြင္းနစ္ကုန္ၾကၿပီး ကယ္ရီယာေပၚမွရဲေဘာ္မ်ားထိုခိုက္ က်ဆံုးကုန္သည္။
က်ေနာ္တို႔တပ္မ်ားသည္(၆) မိုင္ခန္႔အထိ ကားလမ္းအတိုင္းခ်ီတက္ရၿပီး ၆ မိုင္အေရာက္တြင္ ရြာ၏အေရွ႔ဘက္သို႔ စစ္ေၾကာင္းတေၾကာင္း ခြဲလႊတ္ကာ စစ္ေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းျဖင့္ ပိတ္ဆို႔တိုက္ခိုက္ၾကပါသည္။ ခရီးတိုထိုးေဖာက္တိုက္ခိုက္သြားသည့္ တပ္ခြဲကလည္း စိန္ေျပာင္းမ်ားႏွင့္ စတင္တိုက္ခိုက္ပါေတာ့သည္။ တင့္ကားမ်ားမွစက္ေသနတ္မ်ားကလည္း ပစ္ကူေပးပါသည္။ စိန္ေျပာင္းပစ္ခတ္မႈျဖင့္ ေျခလ်င္တပ္မ်ား ရြာဆီကို တျဖည္းျဖည္းတိုးတက္ၾကရာ ညေန(၅)နာရီခန္႔တြင္ က်ေနာ္တို႔တပ္မ်ား ေကအင္ဒီအိုတို႔၏ခံတပ္ဟု အမည္ရခဲ့ေသာ စာဘူးေတာင္းရြာႀကီးတြင္းသို႔ ဝင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုတိုက္ပြဲတြင္ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ ပစ္ကူေပးခဲ့ေသာ ေလယာဥ္(၁) စီး ပ်က္က်ဆံုးရံႈးခဲ့ပါသည္။
ရန္ကုန္ႏွင့္ ပဲခူးအၾကား ရန္သူရွင္းသြားပါၿပီ။
0 comments:
Post a Comment