Wednesday, December 28, 2016

(သတင္းနဲ႔ မွတ္ခ်က္)

0 comments
(သတင္းနဲ႔ မွတ္ခ်က္)၂၈-၁၂- ၂ဝ၁၆) ဘတ္စ္ကားမ်ားမွ ရမ္းကားတဲ့ယာဥ္ေမာင္း ယာဥ္လုိက္ဆုိးမ်ားကုိ ဆုံးမႏွိပ္ကြပ္ေရးလူထုအဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဖြဲ႔ေနၾကၿပီ။


ဒီကိစၥဟာ အလုပ္သမားနဲ႔ဝန္ထမ္းေတြအပါအဝင္ သိန္းသန္းခ်ီရွိတဲ့ ရန္ကုန္ျပည္သူလူထုရဲ့ ေန႔စဥ္အက်ဳိးစီးပြားေတြနဲ႔ဆက္စပ္ေနတာမုိ႔ လ်စ္လ်ဴရွဳလို႔ မရဘူး။

မထသ ယာဥ္လုိင္းမွ တခ်ိဳ႔ေသာယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္လုိက္ဆုိးမ်ား ေသာင္းက်န္းေနခဲ့တာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ကားေပၚမွာ တုတ္ေတြ၊ သံတုတ္ေတြနဲ႔ လက္နက္ေတြေဆာင္လာတယ္။ သူတို႔ စိတ္မထင္ရင္ မထင္သလုိ ကားစီးခရီးသည္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ တျခားယာဥ္လုိင္း၊ အိမ္စီးကားတို႔ကပါလာတဲ့လူေတြကုိျဖစ္ျဖစ္ လက္နက္ေတြနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ ေသလုေမ်ာပါးရုိက္ႏွက္တယ္။ အဖုိးအုိေတာင္ မငဲ့မညွာ ထုိးႀကိတ္ရုိက္ပုတ္တာေတြလုပ္တယ္၊ တျခားကိစၥေတြ ဘယ္သူ႔တုိင္တုိင္ ဘာမွ အေရးမယူဘူး။ အဖုိးအုိကုိ ထုိးႀကိတ္သူကုိ လူအမ်ား မေက်မနပ္ဆူပြက္လာတာေတာင္ ၈ ရက္ပဲဖမ္းခ်ဳပ္ၿပီး ျပန္လႊတ္ေပးတယ္။

တကယ္ကေတာ့ ယဥ္ေမာင္းနဲ႔ယာဥ္လုိက္အမ်ားစုဟာ ၿမိ့ဳေနဆင္းရဲသား လူတန္းစားေတြပါ။ သူတို႔ထဲကလူနည္းစုကုိ ေမြးထားၿပီး ေျမွာက္ပင့္ေပးကာ ကိစၥေပၚရင္အကာအကြယ္ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ေနာက္ကြယ္ကလူေတြ ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပုိင္ေတြက အလုိတူအလုိပါေတြျဖစ္ေနၿပီး ဥပေဒအတုိင္း တရားနည္းလမ္းက်စြာ အျပစ္ေပးအေရးယူေရးကုိဟန္႔တားေနလို႔ ဒီလုိ လူထုဆန္႔က်င္ေရး ကိစၥေတြ ဆက္လက္ေပၚေပါက္ေနရတာပါ။

ရန္ကုန္မွာ မထသ က ကုိင္ထားတဲ့ ဘတ္စ္ကားအေရအတြက္ ၁ ေသာင္းေက်ာ္ရွိတယ္။ ကားသမားေတြက ေန႔စဥ္ မထသကုိ တရားဝင္ ေငြ ၆ဝဝဝ က်ပ္ ေပးရတယ္။ တရားမဝင္က ၅ဝဝဝ ေက်ာ္ ေပးရတယ္။ ကားတစီး ေန႔စဥ္ တေသာင္းေက်ာ္။ ကားအစီးတေသာင္းေက်ာ္ဆုိေတာ့ မထသရဲ့ဝင္ေငြက တရက္တည္းကုိ သိန္းေထာင္နဲ႔ခ်ီရွိေနတယ္။ ဒီလုိအက်ဳိးအျမတ္ေၾကာင့္ သူတို႔ ကားသမားေတြရမ္းကားေနတာကုိ လ်စ္လ်ဴရႈခဲ့ၾကတယ္။

အခုေတာ့ သူတို႔ မထိန္းႏုိင္ေတာ့ပါဘူးလို႔ မထသက ဝန္ခံလုိက္ရၿပီ။

ဒါတင္မက ကားခ ေငြ ပုိေတာင္းတယ္။ မိန္းမသားေတြကုိ မဖြယ္မရာလုပ္တယ္။ သာမာန္လူေတြကုိ ရုိင္းျပစြာဆဲေရးေစာ္ကားတယ္။ ကားခ်င္း အလုအယက္ ၿပိဳင္ေမာင္းတယ္။ ကားေပၚက ျမန္ျမန္ဆင္းေအာင္ ခရီးသည္ေတြကုိတြန္းခ်တာ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒီလုိ တြန္းခ်လို႔ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ေျခေထာက္ကားႀကိတ္ခံလုိက္ရတာ ဓာတ္ပုံသက္ေသရွိတယ္။ ဒီလုိ ေစာ္ကားတာေတြ ၾကာလာေတာ့ ရန္ကုန္လူထု မခံႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္သူ႔တုိင္တုိင္ မထူးဘူး။ ဘယ္ထူးမလဲ။ အစုိးရကုိလည္း ေငြေပးထားရတာတဲ့။ ရဲေတြကုိဆုိ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။ ရန္ကုန္တုိင္းအာဏာပုိင္ေတြက မသထဖ်က္သိမ္းမယ္လို႔ အစက ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တယ္။ လက္ေတြ႔မွာ မဖ်က္ေတာ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ လူထုကေတာ့ ဆက္လက္သည္းမခံလုိေတာ့ၿပီ။

ယာဥ္ေမာင္းဆုိး စပယ္ယာဆုိးေတြကုိ တပြဲတလမ္းဆုံးမလုိက္ၿပီးၿပီ။ ဒါသာမက- လူထုက ဘတ္စ္ကား ယဥ္ေမာင္း၊ ယဥ္လုိက္ဆုိးေတြကုိ ဆုံးမဖုိ႔ လူထုအဖြဲ႔အစည္းေတြ သက္ဆုိင္ရာနယ္ေျမအလုိက္ စဖြဲ႔လာၿပီ။ ဒီေန႔(၂၇ - ၁၂- ၂ဝ၁၆) မွာပဲ လူ ၄၄ ေယာက္နဲ႔ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔မွာ ဖြဲ႔လုိက္ၿပီ။ တျခားမွာလည္း ဖြဲ႔စည္းေရး စေနတာ ျပင္ဆင္ေနတာေတြၾကားေနရတယ္။ Facebook ေပၚမွာေတာင္ (လူပါးဝ bus မ်ား ရပ္) ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ထားၿပီ။ မနထ အဖြဲ႔စသျဖင့္ အဖြဲ႔ေတြကုိ နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးလာၾကတယ္။

ဒါေပမဲ့ ခု ျဖစ္ေနတာေတြအားလုံးဟာ ေခတ္စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္ဆုိတာလည္း ျမင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပုိင္ေတြက သူတို႔အက်ဳိးစီးပြားေတြရရွိေနတဲ့အေပၚမွာ ဥပေဒနည္းလမ္းနဲ႔အညီ မွန္မွန္ကန္ကန္ အျပစ္ေပးအေရးယူတာေတြမလုပ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာရ တာေတြပါ။ အျပစ္ရွိသူေတြအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပုိင္ေတြက အကာအကြယ္ေပးၿပီး အလုိတူအလုိပါျဖစ္ေနလို႔ ဒီကိစၥေတြ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနရတာပါ။ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရး၊ ရပ္ရြာတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးဆုိတာေတြကုိ သူတို႔ပဲေၾကြးေၾကာ္ၿပီး သူတို႔ပဲ ဖ်က္ဆီးေနတာပါ။ အမ်ားျပည္သူ႔ေတြရဲ့ ခရီးသြားလာေရးအတြက္ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေအာင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ယာဥ္မ်ားကုိ စနစ္တက်စီမံဖြဲ႔စည္း ေဆာင္ရြက္မေပးႏုိင္လို႔ ဒါေတြ ျဖစ္ေနရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ရမ္းကားမႈေတြ ေနာင္မွာ ဆက္လက္မျဖစ္ပြားေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ အျပည့္အဝတာဝန္ယူဖုိ႔ေတာင္းဆုိတာေတြ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။

မတရားမႈေတြကုိ ဘယ္သူ႔တုိင္တုိင္ ဘာမွ အေရးမယူဘူး-ဆုိတာရဲ့ဇာစ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ စနစ္ဆုိး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားဆုိးႀကီးကုိ ျပည္သူေတြ ဆန္႔က်င္တုိက္ပြဲဝင္ႏုိင္မွ၊ ျပည္သူ႔အားနဲ႔တြန္းလွန္ႏုိင္မွ ဒီကိစၥေတြ လုံးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားမွာပါ။
(အေရးေတာ္ပံုဂ်ာနယ္မွကူးယူေဖာ္ျပတာျဖစ္ပါတယ္)

0 comments:

Post a Comment