ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ ၂ဝ၁၂ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွ ထုတ္လႊင့္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…
စစ္အစိုးရေျပာေျပာေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ (၁၇)ဖြဲ႔လို႔ဆိုတဲ့အထဲက ေနာက္ဆံုးအဖြဲ႔ကေတာ့
(၉၇)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၂၇)ရက္ေန႔မွာ စစ္အစိုးရဆီ အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်ခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ(ရခိုင္အဖြဲ႔)ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္တုန္းကေတာ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရခိုင္ျပည္နယ္ပါတီခြဲအျဖစ္နဲ႔လည္း သိၾကပါတယ္။
လက္နက္ခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္က ဦးေစာထြန္းျဖစ္ပါ တယ္။ ခုခ်ိန္ထိ က်ေနာ္တင္ျပလာခဲ့တဲ့
ဒီ(၁၇)ဖြဲ႔ဟာ (၁၉၈၉)ကေန(၉၇)အထိအပစ္ရပ္ခဲ့တဲ့အဖြဲ႔ေတြပါ။ (၉၇)အထိ စစ္အစိုးရနဲ႔ အပစ္မရပ္ၾကေသးဘဲ
ဆက္တိုက္ေနခဲ့ေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်မွ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ခဲ့တဲ့အဖြဲ႔ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဥပမာျပရရင္
ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုး(ေကအင္န္ယူ)၊ ကရင္နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ (ေကအင္န္ပီပီ)၊
ရွမ္းျပည္ေတာ္လွန္ေရးတပ္ေပါင္းစု တပ္မေတာ္(အက္စ္ယူအာရ္ေအ)၊ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတပ္ဦး(စီအင္န္အက္ဖ္)နဲ႔
ရခိုင္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ(ေအအယ္လ္ပီ)တို႔လို အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..ခု
က်ေနာ့္တင္ျပခ်က္ေတြဟာ (၁၉၉၇)အထိသာဆစ္ပိုင္းေနတာျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းအပစ္ရပ္ၾက၊
ျပန္က်ိဳးေပါက္ ၾက၊ ေတာထဲျပန္ဝင္သြားၾက၊ လက္နက္ခ်ၾက၊ ျပည္သူ႔စစ္ျဖစ္ၾက၊ နယ္ျခားေစာင့္ျဖစ္ၾက
စတဲ့ျဖစ္ထြန္းမႈေတြကိုေတာ့ ခု ယာယီသေဘာခ်န္ထားခဲ့ ပါတယ္။ တစ္ခါ အပစ္မရပ္ရေသးတဲ့ မိခင္အဖြဲ႔ႀကီးဆီကေန
အင္အားတခ်ိဳ႔ခြဲထြက္လာၿပီး အစိုးရနဲ႔အပစ္ရပ္လိုက္တာ၊ လက္နက္ခ်လိုက္တာမ်ိဳးလည္းရွိပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ မိခင္အဖြဲ႔ႀကီးနဲ႔အတူအပစ္ရပ္ၿပီးကာမွ ျပန္ပဲ့ထြက္ၿပီး ေတာထဲျပန္သြားတာေတြလည္း
ရွိပါေသးတယ္။ (၉၇)ခု ေနာက္ပိုင္း အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအေၾကာင္းေတြတင္ျပတဲ့အခါ အဲ့ဒါေတြကိုၿခံဳငံုမိေအာင္
ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။ ခုေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ဘယ္ပံုလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ လက္လွမ္းမီသေလာက္
စုစည္းတင္ျပပါ့ေပးမယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..လက္နက္ကိုင္တိုက္ေနၾကတဲ့သူေတြ
အပစ္ခတ္ရပ္စဲၾကတယ္ဆိုတာဟာ ကိစၥေကာင္းတခုလို႔ ေယဘုယ်သေဘာဆိုၾကရေပမဲ့၊ အပစ္ရပ္ၾကတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
အပစ္ရပ္ၿပီးေနာက္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြပါေကာင္းမွ တစံုလံုးေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အပစ္အခတ္ရပ္တာဟာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႔ အစပ်ိဳးေျခလွမ္းဟုတ္ မဟုတ္ဆိုတာနဲ႔ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ၿပီး၊
ဟုတ္တယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။ အဲ့သလိုမဟုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ခု က်ေနာ္တိုင္းျပည္မွာ
ေျပာစရာေတြျဖစ္ေနတာလို႔ျမင္ပါတယ္။ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာကိုေကာက္ကိုင္လိုက္တာနဲ႔
လူမ်ိဳးစုအေရးနဲ႔တန္းတိုးမိၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ (လူမ်ိဳးစုျပႆနာကိုနားမလည္ရင္
ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးနားလည္သူလို႔ေျပာဖို႔ခက္တယ္)လို႔ ဆိုၾကတာေနမွာပါပဲ။ အဲ့ဒီအေရးဟာ ရႈပ္ေထြးမႈရွိတန္သေလာက္ရွိတာမွန္ေပမယ့္
ရွင္းမရေအာင္ခက္တဲ့ကိစၥႀကီးေတာ့လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ပါဝင္ေျဖရွင္းၾကသူေတြရဲ့အေျမာ္အျမင္၊
စိတ္ရွည္သီးခံမႈနဲ႔ေစတနာအေပၚမွာပဲတည္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာဟာ အျပန္အလွန္အေပးအယူလုပ္ၾကရတာပါ။
ဒီအခါမယ္ စကားလံုးေဝါဟာရနဲ႔ အနက္အဓိပၸါယ္ေတြဟာအေရးပါလာတာမို႔၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲျခင္းနဲ႔လက္နက္ခ်ျခင္းဆိုတဲ့
ျဖစ္စဥ္ (၂) ခုၾကားကျခားနားမႈကို အက်ဥ္းသေဘာတင္ျပပါရေစ။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ
အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ေတြကိုေရာ လက္နက္ခ်အဖြဲ႔ေတြကိုပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ေတြဆိုၿပီးေရာေထြးသံုးစြဲေနေတာ့
လူထုနဲ႔တပ္ထဲမွာပါ အျမင္ရႈပ္ေထြးမႈေတြျဖစ္လာေနလို႔ပါပဲ။။ အမွန္ကေတာ့ လက္နက္ခ်ခ်ျခင္းနဲ႔အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္ျခင္း
(၂)ခုစလံုးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ျခင္းနဲ႔တျခားစီပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ေတြအေပၚမကြဲျပားသူတခ်ိဳ႔ဆီက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုၿပီး ဘာလို႔လက္နက္ကိုင္ထားၾကတာလဲ၊
ဘာလို႔ႏိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးေတြ မရၾကတာလဲ စတဲ့အေမးေတြထြက္လာတတ္တာျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…လက္နက္ခ်ကိစၥေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာင္
ေျပာစရာေတြရွိပါလိမ့္ဦးမယ္။ အစုအဖြဲ႔သေဘာအရ ရွိသမွ်ေသနတ္အကုန္ အပ္၊ တပ္ဖ်က္တဲ့အျပင္၊
အဖြဲ႔အစည္းပါဖ်က္ၿပီးအရံႉးေပးသြားတာမ်ိဳးကို အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်လို႔ဆိုၿပီး အဲ့ဒီသူေတြဟာ
ခုေရာ ေနာင္ပါ ႏိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးေတြ မရတတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ္လို႔ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ့ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ေငြေၾကးေတြကိုေတာ့
လူသိမခံတဲ့သေဘာတူညီမႈနဲ႔ ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ေသနတ္အကုန္အပ္၊ တပ္လည္းဖ်က္၊
အဖြဲ႔အစည္းကိုေတာ့မဖ်က္ဘဲ ပါတီေထာင္၊ ေျမေပၚႏိုင္ငံေရးလုပ္ခြင့္ရွိေနတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါတယ္။
အဲ့ဒါမ်ိဳးကိုေတာ့ အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်လို႔ ဆိုေလ့မရွိပါဘူး။ ဒီ့ (၂) ခုျပင္ တျခားအသြင္သ႑န္ေတြလည္း
ရွိေနႏိုင္ပါေသးတယ္။ တဦးခ်င္းလက္နက္ခ်လို႔ဆိုရာမွာလည္း အလားတူအကန္႔အသတ္နဲ႔ႁခြင္းခ်က္ေတြ
ရွိေနပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေျပာစရာရွိတာက အရင့္အရင္ေခတ္ေတြတုန္းကဆိုရင္ေတာ့ သာမန္ျပည္သူေတြရဲ႔အျမင္မွာ
လက္ႏွစ္ဘက္မိုးေပၚေႁမွာက္ ေသနတ္ႀကီးေရွ႔ခ် ေခါင္းငိုက္စိုက္နဲ႔ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံေနတာေတြေတြ႔မွ
လက္နက္ခ်သရုပ္ ေပၚေကာင္းေပၚႏိုင္ေပမဲ့ ဒီဘက္ေခတ္က်ေတာ့ လက္နက္ခ်သရုပ္သကန္က တမ်ိဳးျဖစ္သြားပါတယ္။
လက္နက္ခ်ပြဲေတြမွာ လက္နက္ခ်ေတြနဲ႔အစိုးရဘက္သားေတြ တရုန္းရုန္းနဲ႔ပခံုးဖက္ခါးဖက္နဲ႔ဓာတ္ပံုေတြအရိုက္ခံၾက၊
အရက္ခြက္ေတြကိုယ္စီေႁမွာက္ၿပီး ေသာက္ၾကစားၾကနဲ႔မို႔ လက္နက္ခ်ရတာကိုပဲ ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔
ထင္သူကထင္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ လက္နက္ခ်လာသူေတြထဲမွာ ခြန္ဆာလိုေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔ဟာ
ဘိန္းနဲ႔ရလာတဲ့ ေငြမည္းေတြ ေငြျဖဴသြားရံုတင္မကပဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ၊ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြ
စက္ရံုပိုင္ရွင္ႀကီးေတြျဖစ္ၿပီး အလုပ္သမားေတြရဲ့
ေက်းဇူးရွင္ေနရာကေတာင္ တက္ထိုင္ေနၾကတာေတြ႔ရမွာပါ။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..လူတဦးခ်င္းဆိုင္ရာလက္နက္ခ်ကိစၥကိုျပန္ေကာက္ရရင္
လူမွာ အေျခအေနအရလက္နက္ခ်နဲ႔ အေတြးအေခၚအရ လက္နက္ခ်ဆိုၿပီး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာထားတာ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
တိုက္ပြဲမွာ ဒါမွမဟုတ္ အျခားအေျခအေနတခုခုမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္လူေတြ လက္ထဲေရာက္သြားလို႔၊
ခုခံႏိုင္တဲ့အေနအထားမရွိေတာ့လို႔အရံႉးေပးလိုက္ရသူကို အေျခအေနအရလက္နက္ခ်သူလို႔ဆိုၾကပါတယ္။
သူက အေျခအေနအရသာ အရံႉးေပးလိုက္ရေပမယ့္ သူ႔ယံုၾကည္တဲ့အေတြးအေခၚနဲ႔ႏိုင္ငံေရးအယူအဆကိုဆက္လက္စြဲၿမဲေနသူလို႔
ေျပာရမယ္ထင္ ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ မိမိယံုၾကည္တဲ့အယူအဆအေတြးအေခၚနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ေတြကို
လံုးလံုးစြန္႔လႊတ္သြားၿပီး မိမိဆန္႔က်င္ခဲ့ဖူး တာမွာ ေျပာင္းလဲစြဲၿမဲသြားသူကိုေတာ့
အေတြးအေခၚအရလက္နက္ခ်လို႔ဆိုၾကတာကို မွတ္သားမိဖူးပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..အပစ္အခတ္ရပ္စဲတာနဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္တာၾကားကျခားနားခ်က္ေတြကို ေနာက္တပတ္မွာ ဆက္လက္တင္ျပပါရေစ။
က်ေနာ္
မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment