Monday, December 3, 2012

ဗမာျပည္ကစစ္အာဏာရွင္နဲ႔လူထုသတင္းစာ (ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း)

0 comments
ေရႊဥေဒါင္းက ၄၉ ခု မႏၱေလးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရႊမန္းျဖစ္ေထြဟု မေရွးမေႏွာင္းပင္ ႐ႈမဝတြင္ေရးရာ မႏၱေလးၿမိဳ့တြင္း ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ခဲ့ရပုံ၊ မိတ္ေဆြမ်ားက လက္မခံရဲပုံပါရွိသည္။ လူထုတုိက္ဗုံးခြဲသည့္ကိစၥတြင္ လက္နက္ကုိင္တစုဟုသာ သုံးႏႈန္းသည္ဟုမွတ္မိသည္။ ေနာက္အေျခအေနတည္ၿငိမ္ပီး ၁၉၆၁ တြင္မွ “ဗုံးခြဲပီးေနာက္ ဝင္းလုိက္ရုံထဲပုန္းေနေသာဦးလွကုိ ေခၚခုိင္းပုံ၊ မအမာႏွင့္ ညီမမ်ားက သူတုိ႔မိဘကုိထည့္ဘုိ႔သတိမရပဲ သူ႔ကုိနန္းတြင္းထဲလုိက္သြားခုိင္းပုံ (အမွန္ေတာ့ ေျခလြန္လက္လြန္ျဖစ္မည္စုိး၍ စာေရးဆရာဝါႀကီး လူႀကီးသူမအေနႏွင့္အားကုိးျခင္းျဖစ္သည္)၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေရးတာလြန္တယ္ဟု စစ္ဗုိလ္ေလးတေယာက္က ႀကိမ္းပုံ၊ ဗုိလ္မွဴးၾကင္ႏွင့္ေတြ႔ပုံ”တုိ႔ တသက္တာမွတ္တမ္းတြင္ ထည့္ေရးသည္။ ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဗုိလ္မွဴးၾကင္မွာ အဂၤလိပ္တပ္ကပါလာသူျဖစ္ပီး ဆုိရွယ္လစ္ပါတီဝင္စစ္ဗုိလ္မဟုတ္ပါ။

ကရင္ဝင္စဥ္က လူထုမိသားစုလည္း အျခားမႏၱေလးၿမိဳ့ခံမ်ားႏွင့္အတူ အာရမ္တံတုိင္းထုထည္ေကာင္းေသာ စိန္ပန္းမစုိးရိမ္တုိက္၌ခုိလႈံၾကသည္။ ၿမိဳ့ကို တပ္ကျပန္သိမ္းပီးေနာက္ သတင္းစာျပန္ထုတ္ေနစဥ္ ေက်ာက္ေသြးတန္း လူထုတုိက္ေပၚမွ စစ္တပ္ကုိေသနတ္ႏွင့္ လွမ္းပစ္သည္ဆုိပီးဝင္လာေသာ စစ္သားေသနတ္ကုိလက္ကကုိင္၍ “မဟုတ္ထာမေျပာနဲ႔၊ အေပၚတက္ၾကည့္ ဘယ္သူမွမရွိဘူး” ဆိုကာ ေခၚျပသည္ဟု ေဒၚအမာက ျပန္ေျပာင္းေျပာဘူးသည္။ “ငါက သိပ္သတၱိေကာင္းလုိ႔ေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ပဲစြပ္စြဲတာ စိတ္ဆုိးလုိ႔”။ ထုိ႔ေနာက္ လူထုမိသားစုႏွင့္ ေတာခုိစစ္ဗုိလ္ ဗုိလ္ႀကီးလွေဖမိသားစု၊ အိမ္ေဖာ္မအံ့ (ဦးလွ၏ ကြ်န္ေတာ္စတီးပြဲစားမွ ဝါစက္အလုပ္သမ) စသူတုိ႔ကုိ ေသနတ္ႏွင့္ပစ္သတ္ရန္ျပင္စဥ္ ဘုန္းႀကီးကဝင္ကယ္သည္။ အငယ္ဆုံး ကေလးမ်ားမွာ ၂ ႏွစ္ခန္႔ရွိမည္။ သတင္းစာဗုံးခြဲခံရပီးေနာက္တႏွစ္ေက်ာ္မွ ျပန္ထုတ္ႏုိင္သည္။
ကေလးသူငယ္မ်ားအပါအဝင္ အရပ္သားျပည္သူကုိ (ဖဆပလဗဟုိဦးစီးအဖြဲ႔ဝင္ေဟာင္း သတင္းစာဆရာတဦးႏွင့္ ေမၿမိဳ့စစ္ေက်ာင္းနည္းျပေဟာင္းတဦး၏ မိသားစုမ်ား) ပစ္ခတ္ရန္ႀကံမႈ၊ သတင္းစာပုံႏွိပ္စက္မ်ားေဖာက္ခြဲမႈကုိ အထက္ကမည္သူအမိန္႔ေပးသည္ ေသခ်ာမသိရ။ ထုိအခ်ိန္က စစ္ေသနာပတိ လက္ဖတင္နင္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၊ နန္းရင္းဝန္သခင္ႏုႏွင့္ အစုိးရမွႏႈတ္ထြက္ထားေသာ္လည္း စစ္တပ္ကုိၾသဇာလႊမ္းသည့္ ဆုိရွယ္လစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တာဝန္က်တပ္မင္းမ်ား လ႔ူျပည္တြင္မရွိေတာ့သည္ကမ်ားေသာ္လည္း တခ်ိန္တြင္ ထြက္လာေပမည္။ ကြယ္လြန္သူတင္သန္းဦး၏ဝါဒျဖန္႔ကားတကားတြင္ လူထုသတင္းစာက ေတာတြင္းကြန္ျမဴနစ္မ်ားအတြက္ပုံႏွိပ္ေပးေန၍ၿဖိဳခြဲသည္ဟု တုံ႔ျပန္ထားသည္ကုိလည္း ၾကားလုိက္ရသည္။ တုိက္ပြဲအတြင္း သတင္းစာထုတ္ေနစဥ္ ဦးလွက အယ္ဒီတာခ်စ္ညိဳကုိ ဗီယက္နမ္လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲအတြင္း ဟႏြိဳင္က ညံဇံသတင္းစာႀကီး တရက္မွမပိတ္ပဲ သတင္းမွန္မ်ား လူထုဆီအေရာက္ပုိ႔ေပးခဲ့၍ ျပည္သူေတြ သတင္းမွန္ရပီး အားတက္ခဲ့ရသည္ဟု ဥပမာျပအားေပးသည္ဆုိသည္။ သခင္အုန္းျမင့္ေျပာဘူးေသာ ကုိလွ မအမာတုိ႔က သည္းခံၿမိဳသိပ္တတ္လုိ႔ လူမသိတာပါဆုိသည့္စကားကုိလည္း ၾကားေနမိဆဲ။
*****
က်ေနာ္ တခါတခါ ကိုယ့္ငယ္ငယ္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တ့ဲအခါ၊ အထူးသျဖင့္ အဖမ္းခံေနရတဲ့ ကာလအတြင္း၊ တိုက္ထဲမွာတေယာက္တည္းေနရတုန္းမွာ ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ ငါ့ဘ၀ရဲ့ အေစာဆံုးဘယ္အပိုင္းကို မွတ္မိသလဲလို႔ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ့္ေခါင္းထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရေပၚလာတာတခုက မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို သူပုန္ေတြကသိမ္းတဲ့အခ်ိန္၊ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကို သတ္ဖို႔စီစဥ္ၾကတဲ့ကိစၥ၊ က်ေနာ္တို႔အိမ္က ပံုႏွိပ္တိုက္ႀကီးကို မိုင္းဗံုးနဲ႔ခြဲတဲ့ကိစၥ၊ အဲဒါ က်ေနာ္အေစာဆံုးမွတ္မိတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကိုသတ္ဖို႔ျပင္တယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ အခုအခါမွာ ၾကားဖူးသူအေတာ္ရွားမယ္ထင္တယ္။ သိတဲ့သူလည္း နည္းမယ္ထင္တယ္။ စာေတြဘာေတြထဲမွာ သိပ္ၿပီးမပါဖူးဘူး။
အဲဒီတုန္းက သတ္မယ္လုပ္သူဟာ အဲဒီတုန္းက မႏၱေလးၿမိဳ့ထဲကို၀င္ၾကတဲ့ သူပုန္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ မႏၱေလးၿမိဳ့ကို၀င္တဲ့ သူပုန္ေတြကမ်ဳိးစံုပါ။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ဆိုရင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီလည္း ၀င္တယ္။ ကရင္လည္း၀င္တယ္။ ရဲေဘာ္ျဖဴလည္း ၀င္တယ္ (ရဲေဘာ္ျဖဴဆိုတာက ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ကို ေျပာတာပါ) ဒါေပမဲ့ သူတို႔ကသတ္ဖို႔လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကိုသတ္ဖို႔လုပ္တာက အစိုးရတပ္ပါ။
က်ေနာ့္မ်က္ေစ့ထဲကမထြက္ႏိုင္တဲ့ အဲဒီတုန္းကအျဖစ္အပ်က္ေတြကို က်ေနာ္ ျပန္ေျပာျပပါ့မယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ေနၾကတာဟာ အခု ၈၄လမ္း နဲ႔ ၃၃ လမ္းေထာင့္ကလူထုတိုက္ေနရာ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္ရွိေနရာမွာက အဲဒီတုန္းက ဒုတိယကမၻာစစ္တုန္းကဗံုးက်ထားတဲ့ တိုက္ပ်က္အုတ္ခဲပံုႀကီး။ အဲလို အုတ္ခဲပံုႀကီးေပၚမွာတဲေလးတလံုးထိုးၿပီး ဘေလာက္လုပ္ငန္းလုပ္ေနတဲ့ ျမသီတာဘေလာက္တိုက္ဆိုတာပဲ ငုတ္တုပ္ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က အခု ၀င္းလိုက္ရုပ္ရွင္ရံုရဲ့ေတာင္ဘက္က တအိမ္ျခား၊ ေနာင္မွာ ဦးခ်မ္းစားေသာက္ဆိုင္ဆိုတာျဖစ္လာတဲ့ ေ႐ႊကုန္သည္ဦးသိန္းေမာင္တို႔ရဲ့တုိက္ကို ေအာက္ထပ္မွာငွားၿပီး ေနၾကတာပါ။ သူတို႔အိမ္ရွင္မ်ားက အေပၚထပ္မွာေနၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တိုက္မ်က္နွာစာမွာေတာ့ အေမတို႔အေဖတို႔က စာအုပ္ဆိုင္ေလးလို လုပ္ထားပါတယ္။ ကိုယ့္တိုက္ကထုတ္တဲ့စာအုပ္ေတြေရာ အျခားစာအုပ္ေတြပါေရာင္းပါတယ္။ ပံုနွိပ္စက္က က်ေနာ္တို႔ေနာက္ေဖးက က်ေနာ့္အဖိုးအဖြားမ်ားရဲ့ ဂုႏၱန္း၀င္းထဲမွာပါ။ ၀ါးကပ္တဲအရွည္ႀကီးတခုထဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၄၉ ခုနွစ္တုန္းကပါ၊ က်ေနာ္ထင္တယ္ (၄၉) ခုနွစ္ အေစာပိုင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေႏြေခါင္ေခါင္ႀကီးမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေႏြဦးေပါက္စ ဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္အသက္ သံုးနွစ္ေက်ာ္ေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ မႏၱေလးဆိုေတာ့ ရာသီဥတုက ေန႔လယ္မွာပူပါတယ္။ အဲဒီရက္က က်ေနာ့္မိဘေတြက ဘယ္ကေန ဘာသတင္းရထားတယ္ က်ေနာ္ မသိပါဘူး။ က်ေနာ္က သိပ္ငယ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုတစုလံုး တထိတ္ထိတ္ တလန္႔လန္႔နဲ႔ေနၾကတာကိုပဲ က်ေနာ္မွတ္မိေနတယ္။ အဲဒီေန႔မွာက်ေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔အိမ္ထဲကို အစိုးရစစ္သားေတြ ခဏခဏ ၀င္-၀င္လာတာလည္း က်ေနာ္မွတ္မိေနတယ္။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔တေတြ အေဖနဲ႔အေမအိပ္တဲ့မဂၤလာေဆာင္ခန္း၀င္ ကုတင္ႀကီးရဲ့ေနာက္မွာ အားလံုးထုိင္ၿပီးပုန္းေနၾကတယ္။ အေဖနဲ႔အေမတို႔က မဂၤလာေဆာင္တာ မႏၱေလးမွာေဆာင္တာ၊ ဒါေပမယ့္ အေဖက ခန္း၀င္ပစၥည္းေတြကို ရန္ကုန္ ဘံုေဘဘားမားကုမၸဏီကေန ၀ယ္လာတာ။ ခုနကေျပာတဲ့ကုတင္ႀကီးက ဧရာမကြ်န္းကုတင္ႀကီး။ ေခါင္းရင္းပိုင္းကအကာဟာ ငါးေပေလာက္ျမင့္မယ္ထင္တယ္။ အဲဒီအကာႀကီးနဲ႔ အုတ္နံရံအၾကားမွာ က်ေနာ္တို႔မိသားစုေျခာက္ေယာက္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ညီအငယ္ဆံုး မေမြးေသးပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔အားလံုးထုိင္ၿပီးပုန္းေနၾကတာ။ အေတာ္ၾကာပါတယ္။ ဘယ္ႏွနာရီရွိမလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အစိုးရစစ္သားေတြ အိမ္ထဲကို၀င္လာတာ ထပ္ၾကားတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြမ်က္ရိပ္ျပၿပီး တိတ္တိတ္ကေလး ထိုင္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အခန္းက ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ရယ္၊ ဒါေပမဲ့ အခန္းသံုးခန္းထဲသာရွိတဲ့အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီစစ္သားေတြက ခဏနဲ႔ပဲ ရွာေတြ႔သြားတယ္။ သူတို႔လက္ထဲမွာ ေသနတ္ေတြနဲ႔ စစ္ေျမျပင္ဆင္းတဲ့ပံုစံအျပည့္ပဲ။ ဗိုလ္လုပ္တဲ့သူက က်ေနာ္တို႔ အားလံုးထြက္ခဲ့ေပါ့။ သူတို႔နဲ႔လုိက္ခဲ့ဖို႔ေျပာတယ္။ အဲ့ေတာ့ ပုန္းေနတဲ့ကုတင္နဲ႔နံရံၾကားကက်ဥ္းက်ဥ္းေလးမို႔ အေဖတို႔အေမတို႔ တေယာက္ခ်င္းထြက္ၾကရတယ္။ ဒီအခါမွာ က်ေနာ္နဲ႔က်ေနာ့္အကိုဟာ တူတူပုန္းတဲ့အခါကစားေလ့ရွိတဲ့အတိုင္း တေယာက္ကိုတေယာက္လွမ္းၾကည့္ၿပီး အဲဒီကုတင္ႀကီးရဲ့ေအာက္ထဲကို အသာလွည့္၀င္ၿပီးပုန္းေနလိုက္ၾကတယ္။ အခန္းက ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ဆိုေတာ့ စစ္သားေတြလည္းသတိမထားမိလိုက္ၾကဘူး။ အေဖနဲ႔အေမနဲ႔၊ အမနဲ႔ႏွမေပါ့ေလ သူတို႔ကိုပဲေခၚသြားျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔နွစ္ေယာက္တည္းက်န္ေနခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ကုတင္ေအာက္မွာ တေယာက္မ်က္နွာတေယာက္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးနခဲ့ၾကတယ္။ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး၊ ကေလးၿပဳံးၿပံဳးၾကတာပဲ။
ေနာင္မွာ က်ေနာ္တို႔ႀကီးလာၾကေတာ့လည္း ဒီကိစၥဘာမွ ျပန္မေမးျဖစ္ဘူး။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဒီအေၾကာင္း စကားမစပ္ၾကေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔မိဘေတြနဲ႔ေတာင္ ျပန္မေျပာမိၾကေတာ့ဘူး။ ျပန္မစဥ္းစားခ်င္ေတာ့တဲ့ ကိစၥတခုလိုျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေတာ္ေလးေနေတာ့မွ “ႏွစ္ေယာက္လုိေသးတယ္၊ ႏွစ္ေယာက္လိုေသးတယ္” ဆိုၿပီး စစ္သားေတြျပန္၀င္လာတယ္။ အဲဒီက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပုန္းလို႔မရေတာ့ဘူး။ ေတြ႔သြားေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ကုတင့္ေအာက္က ထြက္လာခိုင္းတယ္။ ေနာက္ အျပင္ကိုထုတ္လာေတာ့ အျပင္မွာ က်ေနာ့္အေဖ၊ က်ေနာ့္အေမ၊ က်ေနာ့္အမနဲ႔ က်ေနာ့္ႏွမတို႔ကိုေတြ႔ရတယ္။ ၀င္းလိုက္ရုပ္ရွင္ရံုနဲ႔မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ က်ေနာ့္အဖိုးနဲ႔အဖြားပိုင္တဲ့ ေအာင္ျမန္မာစကၠဴဆိုင္ ဆိုတာရွိတယ္။ တထပ္တိုက္တန္းႀကီးတခုပါ။ အဲဒီ တထပ္တိုက္တန္းဟာ အုတ္ခံုအျမင့္ခံၿပီးေဆာက္ထားတာပါ။ အဲဒီအေရွ႕မွာပဲ အားလံုးကိုတန္းစီၿပီး ရပ္ခိုင္းထားတာေတြ႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ညီအစ္ကိုလည္း က်န္တဲ့မိသားစုေတြနဲ႔၀င္ၿပီး ၀င္ၿပီးတန္းစီရတာေပါ့။ ကေလးဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကိုပစ္သတ္ဖို႔ျပင္ေနတယ္ဆိုတာ သိပ္ၿပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိတာမဟုတ္ဘူး။ သဲသဲကြဲကြဲ သိတာမဟုတ္ဘူး။ သေဘာေတာ့ေပါက္တဲ့ပံုရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာက္ရမွန္းမသိတာ အမွန္ပဲ။

အစိုးရစစ္သားေတြက ေသနတ္ကိုက်ည္ထိုးၿပီး ပစ္မိန္႔ကိုေစာင့္ေနၾကၿပီ။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဒီအျဖစ္ေတြကို ၀ိုင္းၿပီးၾကည့္ေနၾကတဲ့လူ(၃၀-၄၀) ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။ ခဏေနေတာ့ အဲဒီေဘးကၾကည့္ေနတဲ့သူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သံဃာေတြက စစ္သားေတြကို ဒီလိုမလုပ္ဖို႔ ၀ိုင္းၿပီးေမတၱာရပ္ခံၾကတယ္။ သူတို႔အခ်ိန္အေတာ္ေလးေျပာရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲေတာ့ အတိအက်မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အဓိက ေျဖာင္းျဖတဲ့အထဲမွာက ဘုရားႀကီးအေနာက္ဖက္ (ေတာင္ထီးလင္းတုိက္) ေပပင္ေက်ာင္းကဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒပါတယ္၊ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဦးဇင္းေပါ့။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အဲဒီစစ္ဗိုလ္ကလက္ခံသြားၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔မိသားစုဟာ အဲဒီဆရာေတာ္ကို တသက္လံုး ေက်းဇူးရွင္လိုသေဘာထားၿပီး က်ေနာ္တို႔အိမ္က သူ႔ဆီကိုအပတ္တိုင္းဆြမ္းပို႔ေပးပါတယ္။ စစ္သားက က်ေနာ္တို႔ကို ျပန္လႊတ္ေပးတဲ့ေနာက္မွာ သံဃာေတာ္ေတြကိုကန္ေတာ့ၾက၊ ၀ိုင္းေျပာေပးၾကတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြကို ေက်းဇူးတင္စကားေျပာၾက၊ အဲဒါေတြေတာ့ က်ေနာ္မွတ္မိေနတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔က ဘာမွေျပာတတ္တာ၊ သိတတ္တာမဟုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အေမအေဖတုိ႔ရဲ့လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို မ်က္စိအ၀ိုင္းသားနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတာ။
က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ က်ေနာ္တို႔ေတြရဲ့ဓာတ္ပံုေတြကိုထည့္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္အညိဳေရာင္ေလး တအုပ္ရွိတယ္။ အေတာ့္ကိုေဟာင္းေနၿပီ။ အထဲက ဓာတ္ပံုေတြကလည္း ၀ါတာ၀ါေနၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔နည္းနည္းႀကီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ အယ္လဘမ္ေလးကို မၾကာခဏလွန္ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ ဒါဘယ္သူပဲ ဒါဘယ္သူပဲဆိုၿပီး ကိုယ့္ပံုကိုယ္လည္းၾကည့္ အင္မတန္ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတာေပါ့။ အဲဒီ လူရုပ္ပံုအမ်ဳိးစံုပါတဲ့ အဲ့ဒီအယ္လ္ဘမ္ထဲမွာ လက္ေရးမူစာတေစာင္ကိုလည္း ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီးေတာ့ ညွပ္ထားတာ ထူးထူးျခားျခားေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ အဲဒီစာပါအေၾကာင္းအရာက ဦးလွနဲ႔ေဒၚအမာတို႔ကို ဒုကၡမေပးဖို႔ တပ္ေတြကိုၫႊန္ၾကားထားတဲ့ဟာပါ။ လက္မွတ္ထိုးထားတာက အဲဒီတုန္းက မႏၱေလးၿမိဳ့သိမ္းတပ္မႉး ဗိုလ္မႉးၾကင္ပါ။ ဗိုလ္မႉးၾကင္ဆိုတာက ဆိုရွယ္လစ္ပါတီနဲ႔ဘာမွမပတ္သက္ဘူး။ လူ႐ိုးလူေကာင္းဆိုၿပီး တပ္ထဲမွာနာမည္ႀကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္မွာပဲ သူက်ဆံုးသြားတယ္။ ဗိုလ္မႉးၾကင္လက္မွတ္နဲ႔ အဲဒီစာေလးရွိပါတယ္။ ဒီစာကို က်ေနာ္တို႔အိမ္ထဲ အေစာပိုင္း၀င္သြားတဲ့ စစ္သားေတြကေပးသြားတာပါ။ ဒီစာရွိလ်က္နဲ႔ ေနာင္မွာဘာျဖစ္လို႔ ထုတ္သတ္ဖို႔ ဖစ္လာလဲဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ့္အေဖ အေမကိုမေမးမိလို႔ မသိေတာ့ဘူး။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူထုသတင္းစာတိုက္ရဲ့စာပုံနွိပ္စက္ကို မိုင္းဗံုးနဲ႔ခြဲတဲ့ကိစၥျဖစ္တာပဲ။ က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ အထက္ကအျဖစ္အပ်က္ေတြၿပီး ေနာက္တေန႔ေလာက္လို႔ထင္တယ္။ ဆက္တိုက္ပဲ။ က်ေနာ္တို႔ စာပံုနွိပ္စက္ကို အစိုးရတပ္က မိုင္းဗံုးနဲ႔ခြဲေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း အိမ္ကိုႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားထားတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔အိမ္က လူေတြအားလံုး ႀကိဳသိေနၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေန႔လယ္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔နားစြင့္ေနတုန္းမွာပဲ ‘၀ုန္း’ ဆိုတဲ့အသံႀကီးတသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမတို႔ မ်က္ႏွာတည္သြားတာက်ေနာ္ အခုထိ မွတ္မိေနတယ္။ ညေနပိုင္းက်ေတာ့ က်ေနာ္ အဲဒီကို သြားၾကည့္တယ္။ ပံုနွိပ္စက္က က်ေနာ္တို႔ေနာက္ေဖးက ဂုႏၱန္၀င္းထဲမွာ။ အဲဒီတုန္းက ပံုနွိပ္စက္အေဆာက္အဦးထဲမွာ ဝါးကပ္တဲႀကီးထဲမွာက သတင္းစာရိုက္တဲ့ အဂၤလန္ႏိုင္ငံလုပ္ ‘ပိန္း’ စက္ႀကီးရွိတယ္၊ ေနာက္ ‘ခ်န္ဒလာ’ ဆိုတဲ့ပံုနွိပ္စက္အငယ္ေလးေတြရွိတယ္။ ေနာက္ စကၠဴျဖတ္စက္ရွိတယ္။ ေနာက္ စာစီခံုေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့အခါ က်ေတာ့ကပ္တဲႀကီးလည္း ၿပိဳေနၿပီ။ သတင္းစာရိုက္တဲ့စက္ႀကီးလည္းပ်က္လို႔။ စာစီခံုေတြနဲ႔ခဲစာလံုးေတြကလည္းဖရိုဖရဲနဲ႔ အင္မတန္ကို ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာေကာင္းတဲ့ ေဒါသျဖစ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းပဲ။
က်ေနာ့္အသက္က ခုနက ေျပာခဲ့သလိုပဲ (၃) ႏွစ္ေက်ာ္ေလးပဲ၊ ငယ္ငယ္ေလးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုလုပ္တာကို အႏိုင္က်င့္တာပဲလို႔ေတာ့ ခံစားမိတယ္။ ၀မ္းလည္းနည္း ေဒါသလည္းအင္မတန္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုေရးခဲ့တာဟာ ၃- ၄ ႏွစ္သား တဦးက ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒါ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ေလးပဲျဖစ္တယ္။ လပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ေတြကို က်န္တဲ့သူေတြ၊ ခုနက က်ေနာ့္မိသားစုေတြ ျဖည့္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလပ္ေနတာဟာ က်ေနာ္ ေျပာတာရဲ့ (၁၀) ဆေလာက္ရွိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ရဲေဘာ္ ဖုိးသံေခ်ာင္း
http://bobolansin.wordpress.com/2011/04/23/%E1%80%97%E1%80%99%E1%80%AC%E1%80%BB%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%80-%E1%80%85%E1%80%85%E1%80%B9%E1%80%A1%E1%80%AC%E1%80%8F%E1%80%AC%E1%80%9B%E1%80%BD%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%99%E1%80%BA%E1%80%AC/

0 comments:

Post a Comment