၁၉၁၇ ခုနွစ္ ရုရွားေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးေအာင္ပြဲနဲ႔
ရုရွားဆိုရွယ္လစ္နိုင္ငံေပၚလာတာဟာ နယ္ခ်ဲ႔စနစ္က ၿပိဳင္ဘက္မရွိလႊမ္းမိုးေနတဲ့ ကမၻာ့နိုင္ငံမ်ားရဲ့အင္အားစု အေနအထားကို
ေျပာင္းလဲေစခဲ့တယ္။ အရင္းရွင္စနစ္အေထြေထြက်ပ္တည္းမႈကပ္ (General Crisis of
Capitalism) အျပဳတဲ့ပထမကာလကို ဖြင့္လွစ္လိုက္တယ္။ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးအင္အားစုမ်ားေအာင္ပြဲရတာနဲ႔
ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံမ်ားေပၚေပါက္လာတာက အရင္းရွင္စနစ္အေထြေထြက်ပ္တည္းမႈကပ္ကို
ဒုတိယကာလသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေစခဲ့တယ္။
နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ရဲ့သမိုင္းဆိုင္ရာတိမ္းၫႊတ္မႈတခုျဖစ္တဲ့
အမ်ိဳးသားမ်ားနိုင္ငံေရးအရ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေတာ္မ်ားထူေထာင္လႈပ္ရွားမႈမွာ လမ္းေၾကာင္းသစ္တခုကိုေဖါက္ေပးခဲ့တယ္။
အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈဟာ ယခင္က ဓနရွင္လူတန္းစားကေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဓနရွင္အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈလကၡဏာေဆာင္ရာမွ
ယခုအခါ အလုပ္သမားလူတန္းစားကေခါင္းေဆာင္တဲ့ အလုပ္သမားလယ္သမား မဟာမိတ္ဖြဲ႔မႈအေပၚမွာအေျခခံတဲ့
နယ္ခ်ဲ႔ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈ(ဝါ)ဒီမိုကေရစီသစ္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔
ဒီမိုကေရစီသစ္နိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္ေရးလႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္လာေစခဲ့တယ္။
ဗမာျပည္မွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့
၁၃ဝဝ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုရဲ့နိုင္ငံေရးအဓိပၸါယ္ႀကီးမားမႈဟာ ရုရွားေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးက
ၫႊန္ျပလိုက္တဲ့လမ္းေၾကာင္းသစ္အတိုင္း တက္လွမ္းဖို႔ႀကိဳးပမ္းခ်က္တရပ္ျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ဒီလမ္းေၾကာင္းသစ္ကိုေလွ်ာက္ရာမွာ
ဘယ္ေလာက္ေအာင္ျမင္ၿပီး ဘယ္ေလာက္လိုေနေသးတယ္ဆိုတာ အထက္မွာေျပာျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလမ္းေၾကာင္းသစ္ဟာ
ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္ ၂ ဆင့္ကိုျဖတ္သန္းမယ္။ ဒီမိုကေရစီသစ္ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္နဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္ျဖစ္တယ္။
တဆင့္ၿပီးမွ တဆင့္တက္လို႔ရပါလိမ့္မယ္။ ခုန္ကူးခ်င္လို႔ မရပါ။ ဒါေပမယ့္ တဆင့္နဲ႔တဆင့္ဟာ
နံရံတံတိုင္းႀကီးပို္းျခားေနတာလည္းမဟုတ္ပါ။ ပထမအဆင့္ၿပီးသြားတာနဲ႔ ဒုတိယအဆင့္သို႔ ဝင္ေရာက္သြားတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး
ဗမာျပည္ရဲ့အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈဟာ ေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးေအာင္ပြဲကညႊန္ျပလိုက္တဲ့ သမိုင္းျဖစ္ေပၚတိုးပြားမႈလမ္းေၾကာင္းသစ္အတိုင္း
ဆက္လက္ခ်ီတက္တဲ့လႈပ္ရွားမႈျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္နိုင္ငံမ်ားမွာလို ဒီမိုကေရေဟာင္းလႈပ္ရွားမႈမဟုတ္ေတာ့ပဲ
အရင္းရွင္စနစ္ထက္တဆင့္ျမင့္တဲ့ လူမႈစီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္တဲ့၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ဆီသို႔ဦးတည္တဲ့
ဒီမိုကေရစီသစ္လႈပ္ရွားမႈျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ ဒီမိုကေရစီသစ္လႈပ္ရွားမႈရဲ့အစိတ္အပိုင္းတရပ္အေနနဲ႔
မုန္တိုင္းတပ္ဦးအခန္းက ပါၿမဲပါခဲ့တယ္။
၁၉၄၈ ခုနွစ္ နိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္
ဦးနုေခါင္းေဆာင္တဲ့ဖဆပလအစိုးရဟာ ၁ဝ ႏွစ္ၾကာမွ် ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ လူမ်ိဳးစံုျပည္သူလူထုအေပၚ
ေဖာက္ျပန္တဲ့ျပည္တြင္းစစ္ဆင္ႏႊဲရင္း နယ္ခ်ဲ႔သမားမ်ားကိုမီွခိုၿပီး ေျမရွင္လူတန္းစားနဲ႔
ဗ်ဴရိုကရက္ ဓနရွင္လူတန္းစားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့တယ္။
ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ
ဒီကာလအတြင္း ဦးနုအစိုးရရဲ့အေျခခံေပၚလစီျဖစ္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ လူမ်ိဳးစံုျပည္သူလူထူအေပၚ
ေဖာက္ျပန္တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ဆင္ေရးေပၚလစီကို ျပတ္ျပတ္သားသားဦးတည္ဆန္႔က်င္ခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ဒီမိုကေရစီေရး အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးအတြက္ မုန္တိုင္းတပ္ဦးအခန္းမွ တသမတ္တည္း တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တယ္။
ဒီမွားယြင္းေဖာက္ျပန္တဲ့
ျပည္တြင္းစစ္ေပၚလစီက်င့္သံုးတဲ့ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ျပညတ္တြင္းပဋိပကၡေတြဟာျပင္းထန္လာၿပီး
ဖဆပလဟာလည္း ကြဲထြက္သြားခဲ့တယ္။ ဖဆပလအစိုးရရဲ့အုပ္စုတခုျဖစ္တဲ့
ဗိုလ္ေနဝင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့စစ္အုပ္စုဟာ ဒီ ဆပလအစိုးရရဲ့ အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး
၁၉၅၈ ခုႏွစ္မွာ ပဏာမအစီအစဥ္အေနနဲ႔အာဏာသိမ္းခဲ့တယ္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ မတ္ ၂ ရက္ေန႔မွယ အၿပီးအပိုင္အာဏာသိမ္းၿပီး
ဗမာျပည္မွာ ၂၆ ႏွစ္ၾကာမွ် နမဆလပါတီအာဏာရွင္စနစ္ (ဝါ)စစ္ဗ်ဴရိုကရက္အာဏာရွင္စနစ္ကိုထူေထာင္ခဲ့တယ္။
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔လူမ်ိဳးစံုျပည္သူေတြအေပၚ ေဖာက္ျပန္တဲ့ျပည္တြင္းစစ္ကို တဆင့္တိုးၿပီး
မီးကုန္ယမ္းကုန္မလုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီအေရးေတာ္ပံုဟာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈႀကီးတရပ္ျဖစ္တယ္။
ဦးေနဝင္းရဲ့ဒုတိယမ်ိဳးဆက္စစ္တပ္အုပ္စုက ဒီလႈပ္ရွားမႈကို အလြန္ရက္စက္စြာအၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းၿပီး
စစ္ဗ်ဴရိုကရက္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆက္လက္ထူေထာင္နိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီကာလတေလ်ာက္လံုးမွာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားဆန္႔က်င္ခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊
အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးအလံကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲဆုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။
မ်က္ေမွာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ
စစ္ဗ်ဴရိုကရက္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးေတြကို
မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းမ်ိဳးဆက္သစ္ ျပည္ခ်စ္အင္အားစုအားလံုး ေသြးစည္းညီၫႊတ္ၿပီး ဇြဲသတၱိရွိစြာ
ေအာင္ပြဲရသည္အထိ ေရရွည္ဆင္ႏႊဲသြားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီတိုက္ပြဲဟာ ဒီမိုကေရစီသစ္လႈပ္ရွားမႈရဲ့
အေရးႀကီးတဲ့အဆင့္တခုျဇစ္တဆယ္။ ဗမာျပည္ရဲ့ထူးျခားခ်က္အရ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့အဆင့္လည္းျဖစ္တယ္။
ျပည္သူလူထုအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ကိုက္ညီၿပီး မွန္ကန္တဲ့အတြက္ ဒီတိုက္ပြဲဟာ ေအာင္ပြဲနဲ႔ မုခ်အဆံုးသတ္ပါလိမ့္မယ္။
အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈတေလွ်ာက္လံုးမွာ
အေရးႀကီးတဲ့အစိပ္အပိုင္းတရပ္အျဖစ္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ဗကသရဲ့ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့သမိုင္းအစဥ္အလာဟာ
ထာဝစဥ္ထြန္းေျပာင္ေနလိမ့္မယ္။
အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈအဆင့္အသီးသီးမွာ
ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္စြာက်ဆံုးခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားအာဇာနည္မ်ားကို ဦးၫအတ္အေလးျပဳပါတယ္။
ဗကသရဲ့ဂုဏ္ေျပာင္တဲ့သမိုင္းအစဥ္အလာအဓြန္႔ရွည္ပါေစ။
ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ
ရဲဲဲဲဲေဘာ္ခင္ေမာင္ႀကီး၏
ကိုယ္ေရးသမိုင္းအက်ဥ္း။
၁၉၂၈ ခုနွစ္ မတ္လ
၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိ့ဳ၌ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ စစ္ႀကီးမျဖစ္မီက ရန္ကုန္ၿမိ့ဳ ၿမိ့ဳမအမ်ိဳးသားအထက္တန္းေက်ာင္းတြင္
၁ဝ တန္းအထိသင္ၾကားခဲ့သည္။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရးတြင္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္အျဖစ္ျဖင့္
ရန္ကုန္ခရိုင္တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၁၉၄၅ ခုနွစ္ အေရးေပၚတကၠသိုလ္တြင္
ပညာသင္ၾကားခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၄၈ ခုနွစ္ ရန္ကုန္ၿမိ့ဳေဆးတကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ခဲ့သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္
ဗကသဖဲြ႔စည္းမႈတြင္
ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့သူတဦးျဖစ္၏။
၁၉၄၉ ခုနွစ္တြင္ လြတ္ေျမာက္ေသာနယ္ေျမသို႔ေရာက္ရိွၿပီး
အေနာက္တိုင္းေက်ာင္းသားသမဂၢလုပ္ငန္းတြင္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။
၁၉၅၄ ခုနွစ္တြင္ နိုင္ငံျခားသို့ေရာက္ရိွၿပီး
မာက္စ္ လီနင္ ဝါဒ ပါတီေက်ာင္းမ်ားနွင့္ လူမႈဝိဇၨာပညာအကယ္ဒမီတြင္ ေလ့လာခဲ့သည္။
၁၉၆၈ ခုနွစ္ ဗမာျပည္အေရွ႔ေျမာက္စစ္ေဒသကို
တည္ေထာင္ရာ၌ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၁၉၇၅ ခုနွစ္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ
ဗဟိုေကာ္မတီကိုျပန္လည္ဖဲြ႔စည္းရာ၌ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ ဒုတိယဥကၠဌတဦးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။
၁၉၈ဝ ခုနွစ္မွ ၁၉၈၅
ခုနွစ္ ကာလအတြင္း ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အလယ္ပိုင္းဗ်ဴရိုလုပ္ငန္းကို တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၁၉၈၅ ခုနွစ္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ
တတိယအႀကိမ္ကြန္ဂရက္တြင္ ဗဟိုေကာ္မတီ၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈးအျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေႁမွာက္ျခင္းခံရသည္။
0 comments:
Post a Comment