(ဒါ
ကိုေဒဝရဲ့ က်ေနာ့္အေပၚအျမင္ကိုတုန္႔ျပန္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အကိုေသခ်ာဖတ္မယ္လို႔လည္း ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္)ကိုေဒဝခင္ဗ်ား။
ဒီ့ထက္ပိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေလးျမင္ၿပီး
ဒီ့ထက္ပိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေလး ေျပာေစခ်င္ပါတယ္။
က်ေနာ္ ဘယ္အင္န္ဂ်ီအို ဘယ္ဘာသာေရး ဘယ္လူမ်ိဳးေရး
ဘယ္နိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔မွ အဆက္အစပ္မရွိသလို
အေထာက္အပံ့ခံလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေငြေၾကးနဲ႔ အျခားအေထာက္အပံ့မ်ိဳး ယခင္၊ ယခုနဲ႔
ဘယ္တုန္းကမွ
မယူခဲ့ မရခ့ဲဖူးပါဘူး။ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္ရွာစားၿပီး ေရာက္တဲ့ေနရာကေန
မတရားမႈကို ရသေလာက္တိုက္ဖ်က္ေရးပဲေတြးတယ္..ႀကိဳးစားတယ္..လုပ္ပါတယ္။
မတရားမႈမွာ ဘာသာ/လူမ်ိဳး/ အသားအေရာင္/ေဒသနဲ႔က်ား-မဆိုတာ မရွိပါ။ က်ေနာ့္မွာလည္း အဲ့ဒါေတြခြဲၿပီးမွဆန္႔က်င္တာမ်ိဳးမရွိပါ။
ကိစၥနဲ႔ျဖစ္စဥ္ေတြကို တခုျခင္းအလိုက္ေရာ တစံုလံုးအေပၚမွာေရာရႉျမင္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အစိုးရသတ္သတ္
လူထုသတ္သတ္ခြဲျမင္ခ်က္နဲ႔ အစိုးရနဲ႔အလိုတူလူတစုဆိုတာကို ခြဲျမင္တြဲျမင္ ျမင္ပါတယ္။
(ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္လိုက္မွာေနာ္)ဆိုတဲ့တေစၦေျခာက္သံက စစ္အုပ္ထဲကထြက္တာမဟုတ္ပါ။ လွည့္ခဲ့ရင္အက်ိဳးနည္းရခ်ည္ရဲ့ဆိုတဲ့အထိုင္ေပၚက
အက်ိဳးစီးပြားထုထယ္အႀကီးအေသးအလိုက္ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး တိုးတိုးတစ္ဖံုထြင္လံုးပါ။ စစ္အုပ္စုဘက္ကေတာ့
မလွဲ႔မယ့္အေၾကာင္း ေရပက္မဝင္ေျပာသလို ၂ဝဝ၈ နဲ႔ အထိုင္က် အဆင္လွေနသေရြ႔ ဇြတ္ဆြဲလွဲ႔ေတာင္
လည္ထြက္မသြားပါဘူး။ သူတို႔အကင္းပါးပါတယ္။ နွစ္(၆ဝ)ေလာက္
အာဏာကိုင္တဲ့စစ္အာဏာရွင္ အဲ့သေလာက္ထူရင္
ႀကိဳးစင္ေပၚေရာက္တာၾကာပါၿပီ။ သူတို႔အာဏာနဲ႔အက်ိဳးစီးပြားသြားထိရင္ေတာ့
သိၾကားမင္းဆင္းတားရင္
နားကင္းပါအေျဖာင္ခံရမွာပါ။ သူတို႔စီးပြား/အာဏာကို တိုက္ရိုက္ထိပါး
စိန္ေခၚမႈလို႔မသတ္မွတ္ရင္
ေသနတ္ကိုင္ၿပီးအာဏာထဲကိုေနာက္တႀကိမ္ မဝင္ေသးပါ။
ဘာျဖစ္ျဖစ္လႊတ္ထားေပးဦးမွာပါ။ တိုက္ရိုက္ထိပါးစိန္ေခၚမႈလို႔ယူဆရင္
ဘာေသာ ညာေသာ လူေသာနတ္ေသာဘုန္းႀကီးေသာ မေရွာင္ပါ။ (၁၉၆၂၊ ၁၉၈၈ နဲ႔ ၂၀၀၇
ေရႊဝါေရာင္ကိစၥေတြကိုၾကည့္ပါ) အျပတ္ၿဖိဳခြင္းၿပီး
ဘီလူးဆိုင္းနဲ႔ျပန္ထြက္လာမွာပါ။ ”ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လိုက္မယ္”ဆိုတာ
”ေနာက္ေၾကာင္းမေအး/မရွင္းသူေတြ”ဆီက
အံက်လာတာလို႔ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို ဒီလိုျမင္ထားလို႔
တေစၦကူေျခာက္ေပးသူေတြဆို
သံသယနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္ပါတယ္။ ”ခဲအႀကိမ္ႀကိမ္မွန္ဖူးတဲ့..ရွင္ႀကီးရွင္ငယ္ဝမ္း”
ဝင္ဖူးတဲ့တိုင္းျပည္မို႔
”ေလးသံေညာင္သီးနဲ႔အခါေတာ္ေပးေတြ”အရိပ္အကဲကို အကင္းပါးပါၿပီ။ ထူေနတာက
ျပည္သူမဟုတ္ပါ။
ကမၻာေပၚက မည္သည့္နိုင့္ထက္စီးနင္းမႈမ်ိဳးမွာမဆို (အစုိးရလို႔အလြယ္ေျပာတဲ့)
အာဏာရဲ့အကာအကြယ္မပါရင္
ဘာမွမျဖစ္တာအစဥ္အလာပါ။ လိုရင္အၫွာေကာက္ကိုင္နိုင္ဖို႔
လူတခ်ိဳ႔ရဲ့ေခါင္းထဲမွာ အစြန္းေရာက္အစြဲအလမ္းေတြနဲ႔
အၫွာလြယ္ၿပီးအစြဲႀကီးဖို႔ ျပင္ထားေပးရပါတယ္။ ခုျဖစ္တာက
အဲ့ဒီအၫွာလြယ္အစြဲႀကီးမႈအေျခခံအၾကမ္းဖက္ျခင္းျဖစ္တယ္။
အရိုးစြဲအသားက်ေနတဲ့
”ဘာသာ/လူမ်ိဳးအေျခခံအမ်ိဳးသားေရးအစြန္းေရာက္အေတြးအေခၚ”မွာ
သေႏၶတည္တာျဖစ္တယ္။
ခုခ်ိန္ဟာ ပ်က္သြားတဲ့မ်က္ႏွာေပါင္းတင္ဖို႔ထက္ မတရားကိုမတရားမႈအျဖစ္
အၾကမ္းဖက္မႈကိုအၾကမ္းဖက္မႈအျဖစ္ ဖြင့္ခ်ေဖာ္ထုတ္ရႉတ္ခ်ၿပီး
တရားမွ်တမႈနဲ႔လြတ္လပ္တဲ့လူ႔ေဘာင္ကို ေရွးရႉရမယ့္အခ်ိန္လို႔ျမင္ပါတယ္။
ခြင့္လႊတ္ျခင္း/မလႊတ္ျခင္း၊ လက္စားေခ်ျခင္း/သင္ပုန္းေခ်ျခင္းဆိုတာေတြဟာ
တဘက္ထဲကလုပ္ရတဲ့အေၾကာင္းခံမဟုတ္သလို
တဦးခ်င္းလုပ္ရတဲ့/လုပ္လို႔ ရတဲ့ကိစၥလည္းမဟုတ္ပါ။
လက္စားကိုလက္စားနဲ႔ျပန္ေခ်မယ္တာဟာ
အဓိပၸါယ္တခုကို ေနာက္အဓိပၸါယ္တခုနဲ႔ဖြင့္သလို
မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္အဆိုးေက်ာ့သံသရာထဲေမ်ာၿပီး
လူ႔ဖြဲ႔အစည္းသာ အဆံုးအရႉံးႀကီးေနရမွာပါ။
ေသြးေခ်ာင္းစီးနာက်င္ေၾကကြဲေနရမွာပါ။
ရန္ကိုရန္ျခင္းမတုန္႔ႏွင္းဖို႔တိုက္တြန္းတာမွာ တဦးျခင္းကိစၥလား
အမ်ားကိစၥလားခြဲဖို႔လိုပါမယ္။ စဥ္းစားပံုတထပ္ထဲနဲ႔
မရေလာက္ပါဘူး။
တဦးျခင္းၿငိမ္းခ်မ္းမွကမၻာႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းမယ္ဆိုတဲ့ေလာဂ်စ္ေလာက္နဲ႔ေတာ့
ဒီျပႆနာကိုခ်ဥ္းကပ္လို႔မရႏိုင္ပါ။ ေရႊစည္းမ်ဥ္းေတြဆိုတာ လွသေလာက္ လိုက္ေလွ်ာက္ဖို႔ခက္ေၾကာင္း
လူ႔သမိုင္းကအႀကိမ္ႀကိမ္ျပပါတယ္။ မတရားမႈကိုခုခံေခ်ပတာနဲ႔ လက္စားေခ်မႈၾကားကစည္းက အလြန္
ပါးလႊာပါတယ္။ ေပါက္ထြက္သြားဖို႔ အလြန္လြယ္ကူပါတယ္။
မေရာေထြးမိဖို႔ ဉာဏ္လိုပါတယ္။ သူျမတ္တို႔သီးခံျခင္းနဲ႔
မႏိုင္၍သီးခံရျခင္းကို ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ဆင္ျခင္မွျမင္ပါမယ္။ ခုျဖစ္တဲ့အနာဟာ
ျပင္းသေလာက္
အကင္းေသဖို႔ခဲယဥ္းပါတယ္။ ကုရမွာက ေရာဂါရဲ့ဇစ္ျမစ္ကိုပါ။ ေရမန္းဆီမန္း
ေဆးၿမီတို ဥံဳဖြအပ္ခ်ေလာင္းေတြနဲ႔
အနာမၿငိမ္းပါ။ ယံုၾကည္ခံ၊ ယံုၾကည္သူ၊ ယံုၾကည္ရာတရားေတြၾကားမွာတည္ေဆာက္ရမယ့္
ခႏၱီစပါ။
ေခါင္းေဆာင္အမည္ခံ စစ္အာဏာအလိုေတာ္ရိေတြၾကားကနားလည္မႈဟာ
မတူသူေတြအတူေနေရးေဇာင္းေပးတာထက္
ကိုယ္က်ိဳးမပ်က္ဖို႔လုပ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီအက်ိဳး အဖြဲ႔အစည္းအက်ိဳး
ကိုယ္က်ိဳးေတြဖယ္ၿပီး
ျပည္ခ်စ္စိတ္နဲ႔ နိင္ငံသားအားလံုးရဲ့ အေရးေတြးရမွာပါ။
တရုတ္ဗမာအေရးအခင္းဆိုတာ အေမရိကန္ဆီကဆုလဘ္မ်ားရေလမလားလို႔ေတြးၿပီး
ကြန္ျမဴနစ္တရုတ္ကို ဆန္႔က်င္ျပတဲ့အခင္းအက်င္းပါ။ ဗိုလ္ေနဝင္း
နိုင္ငံေရးထြက္ေပါက္ပိတ္ေနလို႔
ေသြးရူးေသြးတမ္းထလုပ္တဲ့ နိုင္ငံေရးကစားကြက္မဟုတ္ပါ။
ဘာသာ/လူမ်ိဳး/အသားအေရာင္/က်ား-မ
ဘာအေပၚအေျခခံခံ အစြန္းေရာက္မႈမွန္သမွ်နဲ႔က်ေနာ္က ျပဒါးတလမ္းသံတလမ္းပါ။
အကိုေျပာသလို
အစၥလာမ္အစြန္းေရာက္ေတြကိုကာကြယ္ဖို႔ ၉၆၉ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့အျမင္ဟာ အကို႔အေနနဲ႔
လူမွန္သမွ်ကို
လူသိမ္လူဖ်ဥ္းေတြလို႔တြက္ၿပီး ေပးတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖစ္က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တင္တဲ့ဟာေတြ (ဓါတ္ပံု
ဗီဒီယို စာနဲ႔အျခားအေထာက္အထားေတြ) မွန္သမွ်အတြက္ က်ေနာ္တာဝန္ယူႏိုင္/ခံႏိုင္လို႔ တင္တာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔
အၾကမ္းဖက္မႈေတြအတြက္ အခိုင္အမာသက္ေသေတြအျဖစ္ တင္က်န္ရစ္ေစခ်င္တာက အဓိကပါခင္ဗ်ား။ ကိုရဲမင္းဦးက
ဗကသေက်ာင္းသားမဟုတ္ပါ။ ၉၆၉ နဲ႔သူ ဆက္စပ္/မစပ္ လူမ်ိဳးေရးအစြန္းေရာက္/မေရာက္ေပၚစိတ္ဝင္စားတာထက္
အခ်က္အလက္တခုအျဖစ္ပဲ က်ေနာ္သေဘာထားပါတယ္။ ( စကားျဖတ္ - ၉၆၉ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလို႔ အကိုသံုးစြဲတာကို
မနွစ္ၿမိဳ့ေပမယ့္ အကို႔မွာေျပာခြင့္ရွိတာ က်ေနာ္မကန္႔ကြက္ပါ) ကိုရဲမင္းဦးလုပ္ခဲ့တာေတြျဖတ္သန္းခဲ့တာေတြဟာ
သမိုင္းအျဖစ္က်န္ရွိေနမွာပါ။ သမိုင္းဆိုတာ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ေရးလို႔ရတဲ့အရာထဲမပါပါ။ ေနာက္ဆံုးတခ်က္က
က်ေနာ္နဲ႔ ဘာသာတရားေတြ အေနေဝးသြားတာ အသက္ ၂၆ နွစ္သားက စပါတယ္။ လူကိုလူအျဖစ္ျမင္ရာမွာ
ဘာသာလူမ်ိဳးအသားအေရာင္ က်ားမ ေနရာေဒသစတဲ့အစြဲေတြကင္းေအာင္ နိုင္သမွ်အားထုတ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတခုလံုးေအးခ်မ္းဖို႔
လြတ္လပ္ဖို႔ တရားမွ်တဖို႔ဆိုတာ လူသားရဲ့ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္နဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားကလြဲလို႔
အျခားဘာကမွ ေဆာင္က်ဥ္းမေပးနိုင္ဘူးလို႔ယံုၾကည္တတ္သြားခ်ိန္မွာ က်ေနာ္နဲ႔ဘာသာတရား ခြာၿပဲပါတယ္။
က်ေနာ္ ဘံုရန္သူကိုမ်က္ေျချပတ္ရင္ (ေနာက္ျပန္ဆြဲမွာေၾကာက္တယ္တို႔၊ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မွာစိုးတယ္တို႔)ဆိုတဲ့
တရားနာပရိသတ္ထဲ ဝင္ထိုင္ေနေလာက္ၿပီထင္ပါရဲ့။ အယူအဆမွာအေတြးအေခၚမွာမတူခြင့္ ကြဲလြဲခြင့္
ဆန္႔က်င္ခြင္ ေခ်ဖ်က္ခြင့္ အကို႔မွာရွိသလို က်ေနာ့္မွာ သူတပါးမွာ လူတိုင္းမွာရွိပါတယ္။
ဒါကို သိမွတ္ေပးတဲ့စိတ္ကို ေလးစားျမတ္နိုးတန္ဖိုးထားပါတယ္ ကိုေဒဝခင္ဗ်ား။ (ကြန္မန္႔ေအာက္ကေနျပန္ေရးဖို႔
ပထမေတြးပါတယ္။ အကို႔အရည္ ဘယ္ေလာက္ထူ/မထူမခန္႔မွန္းနိုင္တာပါသလို မဆိုင္သူေတြဖတ္ၿပီး
ဝိုင္းထဲဝင္လာရင္ အကို႔ဘက္က ဘယ္လိုသေဘာရွိမယ္မွန္းမသိတာမို႔ မက္ေဆ့ဂ်္နဲ႔ပို႔တာပါ။
အကိုဖတ္ၿပီး(ရပါတယ္ တင္လိုက္ပါ)ဆိုရင္ေတာ့ ခုအတိုင္း ၏/သည္မလြဲတင္ပါမယ္။ ေလးစားစြာျဖင့္။
(ခု သူနဲ႔လိုင္းေပၚမွာေတြ႔ပါတယ္။ ထပ္ေမးပါတယ္ တင္ေရးကိစၥကို။ တံုဏွိဘာေဝလုပ္ၿပီး ဘာမေျပာညာမေျပာဆင္းသြားပါတယ္။
သူ႔မွာ အခ်ိန္မရလို႔ဘာညာအျပင္ အျခားကိစၥေတြလည္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေတြးမိတာက ကိုေဒဝလည္း
သူ႔အျမင္အေတြး တျခားလူေတြအသိခံနိုင္လို႔ က်ေနာ့္ဆီေတာင္ တကူးတကန္႔ကြန္မန္႔လာေရးေပးရတာပါပဲ။
က်ေနာ့္ျပန္လည္ေခ်ပခ်က္ကို သူနဲ႔အျခားသူေတြသိသင့္တယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခု တင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
https://www.facebook.com/kodewa
0 comments:
Post a Comment