မိတ္ေဆြျဖစ္ျခင္းအရင္းခံ
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)ရခိုင္-ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥနဲ႔
မိတၳီလာျပႆနာမတိုင္ခင္က ကိုယ့္ထက္ငယ္ရြယ္သူေတြနဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ မိတ္ေဆြျဖစ္ၾကၿပီဆိုရင္ ေမးေလ့ရွိတာက “အဲ့ဒီမွာေနရတာဘယ့္ႏွယ္လဲ” တို႔၊ “ေပ်ာ္စရာေကာင္းလား”တို႔၊ “ဗမာျပည္ျပန္လာဖို႔
အစီအစဥ္ရွိလား”တို႔၊ “ဟိုလူ႔သိလား ဒီလူ႔သိလား”တို႔၊ “ဗမာျပည္သားေတြအမ်ားႀကီးလား”တို႔၊
“ငါးပိရည္ရလား”တို႔၊ စတာမ်ိဳးေလးေတြမ်ားပါတယ္။ ေမးခြန္းေလးေတြေလးေတြၾကည့္ရံုနဲ႔ က်ေနာ့္စာမ်က္ႏွာ
အရင္ဝင္ဖတ္ထားမွန္းသိသာပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေျပာတာက“ဘယ္ၿမိဳ့ကပါ” “ခုဘယ္နိုင္ငံမွာပါ” “ဘာလုပ္ပါတယ္”
“ဘယ္သူနဲ႔ဘယ္လိုေတာ္ပါတယ္”စတာမ်ိဳးေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေမးတာျပန္ေျဖရင္း ခင္မင္သြားၾကသူေတြမ်ားပါတယ္။
ေျပာတာနားေထာင္ရင္း စာနာစိတ္နဲ႔ပိုေတာင္ရင္းခ်ာသြားရတယ္။ တခ်ိဳ႔မ်ားဆို မိတ္ေဆြေတြရဲ့ကေလးေတြ
ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ခင္မင္သြားၾကရင္း လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြ အျပန္အလွန္ဝယ္ျခမ္းပို႔ၾကတဲ့အထိပါပဲ။
တခါတရံမွာ စာေပ၊ နိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရးနဲ႔ေလာကီဒႆနေတြ တေလးတနက္ေတြေျပာၿပီး
တခါတေလက်(သူတို႔)ခ်စ္မႈေရးရာနဲ႔ အခ်စ္ဒႆနေလးေတြ နားေထာင္ေပးရပါတယ္။ ႏုႏုညံ့ညံ့ေလးေတြနဲ႔
ခ်စ္စရာခင္စရာပါ။
ခုေနာက္ပိုင္း
မိတ္ေဆြဖြဲ႔လာသူတခ်ိဳ႔ အေမးမ်ားတဲ့ေမးခြန္းေတြမွာ “ဘာ သာသာကိုးကြယ္လဲ”ေတြမ်ားလာတာ သတိထားမိတယ္။
ၿပီးရင္ ေျပာတာက “ဘာလူမ်ိဳး ဘာ ဘာသာကိုးကြယ္ပါတယ္” ျဖစ္ျဖစ္ေနတတ္ျပန္တယ္။ ေမးတာျပန္ေျဖရင္း
စကားဆက္မရေတာ့သူေတြမ်ားပါတယ္။ ေျပာတာနားေထာင္ရင္း စိုးရြံ႔စိတ္နဲ႔ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ရတယ္။
စကားလံုးတိုင္းမွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မႊန္ထူၿပီး ေသြးသံေတြသာ ေပက်ံစြန္းထင္းေနတယ္။ ဘုရားပထမဆုစကားရည္လုပြဲမွာ
ဉာဏ္ရည္အတိမ္အနက္ကို ခ်င့္တြက္မိလို႔ မင္သက္မႈနဲ႔သက္ျပင္းခ်ျဖစ္တယ္။ ရွိလက္စ ႏွစ္လိုစိတ္ပါးလ်သြာၿပီး
လိုင္းေပၚေတြ႔ရင္ ထပ္ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ ခ်စ္မႈေရးရာမွာေတာင္ အမ်ိဳး/ဘာသာကေရွ႔ဆံုးကပါေနတယ္။
အဲဒီ ၂ ခုထပ္မွ အခ်စ္စစ္အခ်စ္ျမတ္လို႔မွတ္သူဟာ ေမတၱာဓါတ္ကိုသေဘာေပါက္ပါ့မလားေတြးမိတယ္။
ခ်စ္ျခင္းတရားကို လွလွပပ သိျမင္ခံစားႏိုင္ပါ့မလားေတြးရတယ္။ ၾကမ္းၾကမ္းရွရွေတြနဲ႔ ခက္ထန္မႈသာအတိၿပီးတယ္။
တေယာက္ကိုတေယာက္မသိပဲ
ဘာ ဘာသာကိုးကြယ္လဲလို႔ေမးျခင္းဟာ မေလွ်ာက္ပတ္တဲ့အျပဳအမူျဖစ္ေၾကာင္းသိဖို႔
အခ်ိန္ေတြဘယ္အထိကုန္ရဦးမလဲ။ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ေရာ လြတ္လပ္စြာမကိုးကြယ္မယံုၾကည္ခြင့္ပါ လူသားရဲ့ေမြးရာပါအခြင့္အေရးျဖစ္တယ္ဆိုတာသိမွတ္ဖို႔ လူ႔ႏွလံုးသားကို ဘယ္အထိခႏၱီစနဲ႔ဖြံ႔ထြားေစမလဲ။ ေကာင္းျခင္း၊ လွျခင္း၊ မွန္ျခင္းဟာ ဘာသာတရားထဲမွာမွရွိတာမဟုတ္ဆိုတာသိျမင္ဖို႔ အေတြးစက္ဝိုင္းကို ဘယ္အထိဆန္႔ထုတ္ႏိုင္မလဲ။ ဧကရာဇာက တဆူဘုရားကိုင္ၿပီး လူသားကိုႏိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္တဲ့ေခတ္ဟာ ေတာင့္တအပ္ရာမဟုတ္ေၾကာင္းလက္ခံဖို႔ သမိုင္းအသိဘယ္အထိေလးနက္ဖို႔လိုဦးမလဲ။
အခ်ိန္ေတြဘယ္အထိကုန္ရဦးမလဲ။ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ေရာ လြတ္လပ္စြာမကိုးကြယ္မယံုၾကည္ခြင့္ပါ လူသားရဲ့ေမြးရာပါအခြင့္အေရးျဖစ္တယ္ဆိုတာသိမွတ္ဖို႔ လူ႔ႏွလံုးသားကို ဘယ္အထိခႏၱီစနဲ႔ဖြံ႔ထြားေစမလဲ။ ေကာင္းျခင္း၊ လွျခင္း၊ မွန္ျခင္းဟာ ဘာသာတရားထဲမွာမွရွိတာမဟုတ္ဆိုတာသိျမင္ဖို႔ အေတြးစက္ဝိုင္းကို ဘယ္အထိဆန္႔ထုတ္ႏိုင္မလဲ။ ဧကရာဇာက တဆူဘုရားကိုင္ၿပီး လူသားကိုႏိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္တဲ့ေခတ္ဟာ ေတာင့္တအပ္ရာမဟုတ္ေၾကာင္းလက္ခံဖို႔ သမိုင္းအသိဘယ္အထိေလးနက္ဖို႔လိုဦးမလဲ။
ကိုယ္ဘာလူမ်ိဳးလို႔အပ္ခ်မတ္ခ်ေျပာဖို႔
အဆက္ဆက္လိုက္ရင္း အဆံုးမွာေတြ႔မယ့္ လူရဲ့မူလအစဘာလဲဆိုတာသိရင္ ဘယ့္ႏွယ္ခံစားမလဲ။ သိပၸံဟုဆိုအပ္ေသာမိစၦာအတတ္လို႔ယိုးစြပ္ရင္း
သိပၸံနည္းက်ေၾကာင္းအတည္ျပဳခ်က္ယူဖို႔ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ျပဳန္းတီးခံေနမွာလဲ။ ဗီဇနဲ႔ဝန္းက်င္ရဲ့အျပဳအျပင္ေၾကာင့္
အသြင္သ႑န္ကြဲတာကလြဲလို႔ ေသြးမွာလူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္းသိဖို႔ ဉာဏ္အရာမွာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးျမင့္ဖို႔လိုမလဲ။ ဘာလူမ်ိဳးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာလူမ်ိဳးထက္ပိုျမတ္တယ္ဆိုသူေတြ ကမၻာေျမကိုဘယ္လိုစေတးခဲ့ေၾကာင္းသိဖို႔
ေလာကအျမင္ ဘယ္ေလာက္မွ်တဖို႔လိုမလဲ။ လူတမ်ိဳးကိုခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ လူသားကိုခ်စ္တဲ့စိတ္ၾကားမွာ
ဘာျခားနားလဲသိဖို႔၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ျပည္ခ်စ္စိတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္ဝါဒနဲ႔ျပည္ခ်စ္ဝါဒၾကားကျခားနားမႈဘာလဲျမင္ဖို႔
ဘယ္ေလာက္ဆည္းပူးရဦးမလဲ။
ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက
ဖန္ဆင္းရွင္ရွိတယ္ဆိုတာကိုျငင္းပယ္တဲ့အဘိဓမၼာမွာစြဲဝင္သူမိဘမ်ားကေမြးဖြားခဲ့ရံုမက အဲ့ဒီအဝန္းအဝိုင္းမွာ
အဲ့ဒီအယူနဲ႔ႀကီးျပင္းေနသူက Atheist ပါလို႔ေႂကြးေၾကာ္ၿပီဆိုရင္ သူဟာ သူ႔အဘိဓမၼာမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္မရွိသူျဖစ္မွန္း
ေပၚလြင္လာတာကိုပါပဲ။ Atheism ဆိုတာ ဖန္ဆင္းရွင္မရွိဘူးလို႔ယံုၾကည္တဲ့အယူသာျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္က ဖန္ဆင္းရွင္ရွိတယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့အယူသာ ျဖစ္တယ္။ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ
ဗုဒၶျဖစ္ၿပီ ဉာဏ္အလင္းေပါက္ၿပီ ဓမၼကိုကိုယ္တိုင္ထိုးထြင္းသိျမင္ၿပီလို႔ အေနကဇာတိရံသခ်ီၿပီး
ေႂကြးေၾကာ္ျခင္းမွာ “ငါဟာ Atheist” လို႔ ေၾကညာတာပါမွန္းသိဖို႔ ဘယ္ေလာက္နက္နဲဖို႔လိုေလဦးမလဲ။
ဧၿပီ
၁ဝ ရက္ ၂ဝ၁၃
0 comments:
Post a Comment