၉၆၉ အၾကမ္းဖက္ဂိုဏ္းႏွင့္ စကၤာပူေရာက္ျမန္မာမ်ား
စကၤာပူႏိုင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာဗမာ ပညာတတ္အေျမာက္အမ်ား လာေရာက္အေျခခ်ေနထုိင္ေသာ နိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ထုိအထဲတြင္ စကၤာပူႏုိင္ငံသားကူးေျပာင္းထားသူအမ်ားအျပားရွိသကဲ့သုိ႔ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ ေက်ာင္းတက္ေနသူမ်ား အလႊာမ်ိဳးစံုပါ၀င္ပါသည္။ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ စစ္အစိုးရေၾကာင့္ေအာက္က်ေနာက္က်ျဖစ္ေနေသာႏုိင္ငံအား အစစအရာရာ စီးပြားေရးအဆင္ေျပေနေသာစကၤာပူႏုိင္ငံႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္၍ အားမလိုအားမရျဖစ္ေနသူကအမ်ားအျပားျဖစ္ၾကသည္။ စကၤာပူႏုိင္ငံေရာက္ဗမာမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားေရးလြန္စြာမွႏုိးၾကားၾကသည္။ နွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း စကၤာပူတကၠသိုလ္မ်ား၊ ပိုလီမ်ားတြင္ ျမန္မာ့ရိုးရာသႀကၤန္ပဲြမ်ားက်င္းပကာ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားျဖင့္ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးကို တက္ၾကြစြာ ဘာသာေရးအေၾကာင္းျပ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ေငြေရးေၾကးေရးအလံုးအရင္းႏွင့္ေထာက္ပံ့ေပးေနေသာသူမ်ား စုေ၀းရာအရပ္ဟုဆိုလ်င္လည္း မမွားေပ။ နိုင္ငံေရးအရ လူစုလူေ၀းလုပ္ခြင့္လံုး၀မရွိေသာ စကၤာပူႏုိင္ငံတြင္ ဦးထုပ္နီလႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ျမန္မာသံရံုးကိုဆႏၵျပရဲခဲ့သည္အထိ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္ၾကပါသည္။ ထုိမ်ွမကေသး ျမစ္ဆံုအေရးအတြက္ ျမန္မာျပည္တြင္းမွစာေရးဆရာမ်ား၊ အႏုပညာနယ္ပယ္မွတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ားကို စကၤာပူသို႔ကုန္က်စရိတ္ခံပင့္ဖိတ္၍ ျမစ္ဆံုအေရးကိုစာေပေဟာေျပာပြဲပံုစံျဖင့္ ဆႏၵထုတ္ေဖၚႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ တဖက္တြင္လည္းၾကည့္လုိက္လွ်င္ ဤသုိ႔ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးကို ေထာက္ခံအားေပးေနၾကေသာ စကၤာပူမွစီးပြားေရးသမားအမ်ားစုသည္ စစ္အစိုးရသက္တမ္းတစ္ေလ်ာက္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏အခြင့္ထူးခံမ်ား၊ စီးပြားဖက္မကင္းသူမ်ားျဖစ္ကာ စီးပြားေရးအျမတ္ထုတ္ေနၾကေသာသူမ်ားသာတည္း။ ပါးစပ္က ဒီမိုကေရစီေအာ္ေနၾကေသာ္လည္း စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အေပးအယူမကင္းေသာသူမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအထဲတြင္ စစ္အစိုးရလက္ေ၀ခံမ်ားလည္း အေျမာက္အမ်ားရွိေနသည္။ စစ္အစိုးရအာဏာရွိစဥ္အခ်ိန္ကာလက အစိုးရဆန္႔က်င္သူႏွင့္အစိုးရလက္ေ၀ခံဟု အုပ္စု ၂ ခု ကြဲကြဲျပားျပားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခု အခ်ိန္ကာလတြင္ သူ ငါ သိပ္မကြဲၾကေတာ့ပဲ တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးအတြက္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္္ လက္တြဲၾကသူမ်ားလည္း ရွိလာၾကသည္။ ထုိသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာလည္း အစိုးရေျပာင္းၿပီးေနာက္ပို္င္း ျပန္လည္အရွိန္ျမင့္လာေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ သယံဇာတခြဲေ၀မႈအေပၚ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ စကၤာပူႏုိင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းအေကာင္းဆံုး ၁၀ နိုင္ငံတြင္ပါ၀င္ေနျခင္းသည္လည္း စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ားအတြက္ လြန္စြာမွအေထာက္အကူျဖစ္ေစခဲ့ရေပသည္။ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးဆိုက္မ်ား ဆိုရွယ္ဂရုပ္မ်ား ေနာက္ပိုင္း ေဖ့စ္ဘြတ္ဂရုပ္မ်ားအမ်ားစုအေျခစိုက္ရာဌာနကား စကၤာပူႏုိင္ငံျဖစ္လာေပသည္။ ျမစ္ဆံုအေရးကို အင္တာနက္ေပၚမွ လူမႈေရးကြန္ယက္မ်ားသံုး၍ ထိထိေရာက္ေရာက္၀ါဒျဖန္႔ကာ အရွိန္တန္႔ထားေအာင္ ျပဳလုပ္လာႏုိင္ခဲ့သည္။ အစိုးရကိုယ္တုိင္က အေရးတယူေဆာင္ရြက္ရသည္အထိ ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့သည္။ ျမစ္ဆံုအေရးေနာက္ပိုင္း ရခုိင္အေရးအခင္းမတိုင္မွီ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကိစၥအား စတင္၀ါဒျဖန္႔သူမ်ားသည္ စကၤာပူႏုိင္ငံသားျမန္မာမ်ားကို စတင္ခ်ည္းကပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို၀ါဒျဖန္႔သူမ်ားသည္ စစ္အစိုးရႏွင့္ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း မဟာဗမာတုိ႔၏စိုးရိမ္မႈက ဒီမိုကေရစီေရးေၾကြးေၾကာ္ေနသူမ်ားကိုယ္တိုင္ ထုိသူမ်ားကိုအကူအညီေပးခဲ့ၾကေလာက္ေအာင္ မဟာ၀ါဒအတြက္ စိုးရိမ္မႈမ်ားကိုႀကီးထြားေစႏိုင္ခဲ့ၾကေပသည္။ စကၤာပူႏုိင္ငံေရာက္ရခိုင္ႏြယ္ဖြားအေရအတြက္မ်ားမႈကလည္း အဆိုပါအေရး ၀ါဒျဖန္႔သူမ်ားအတြက္ အခြင့္ေကာင္းတစ္ရပ္ရခဲ့သည္ဟုဆိုရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ ၀ါဒျဖန္႔သူမ်ားသည္ စကၤာပူႏွင့္မေလးရွားကို အက်ိဳးရွိစြာအသံုးခ်ႏုိင္ခဲ့သည္။ ဘက္စံုေထာင့္စံုမွအုပ္စုမ်ားအတြင္းစိမ့္၀င္ကာ စိုးရိမ္မႈမ်ားျပားလာေစရန္စည္းရံုးႏုိင္ခဲ့သည္။ ရလာဒ္ကား ရခိုင္အေရးကိုေအာင္ျမင္စြာလုပ္ႀကံႏုိင္ခဲ့ျခင္းတည္း။ ထုိလံႈ႔ေဆာ္သူမ်ားသည္ ယခင္ကတည္းက အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္ေသာ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ားအား စကၤာပူႏုိင္ငံရွိတရုတ္မ်ားႏွင့္မေလးမ်ား၏ အတိတ္ကျဖစ္ရပ္မ်ား၊ စကၤာပူရီယန္းမေလးတုိ႔၏ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားအား အဆိုးျမင္ရႈေထာင့္မွမီးေမာင္းထိုးျပခဲ့ေပသည္။ ဒီလုပ္ရပ္မ်ားက ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈတြင္အားေကာင္းေသာ စကၤာပူႏုိင္ငံသားဗမာမ်ားႏွင့္ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ားအား အမ်ိဳးသားေရး၀တ္ရံုနက္ကို အနီးကပ္လႊမ္းၿခံဳေပးခဲ့ျခင္းပင္တည္း။ ပညာရွိမ်ားသတိျဖစ္ခဲေသာအေျခအေနတစ္ရပ္ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ား ရင္ဆုိင္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဒီအေျခအေနအားအရွိန္ျမွင့္ေပးေသာအခ်က္ Catalyst မ်ားကေတာ့ နဂိုကတည္းက မုန္းတီးမႈအစြဲျပင္းထန္ေသာရခိုင္မ်ား၊ ထုိရခိုင္မ်ားႏွင့္နီးစပ္ဆက္ႏြယ္ေသာသူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ားသည္ နိုင္ငံကိုျပန္လည္ထူေထာင္ရန္အတြက္စဥ္းစားရာတြင္ အေနာက္တုိင္းစံခ်ိန္စံႏႈန္းမ်ားထက္ စကၤာပူစီးပြားေရးတုိးတက္မႈကိုအားက်ၾကသည္။ လူနည္းစုမေလးမ်ားအေပၚ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏုိင္မႈကိုစံျပဳလုိၾကသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ မေလးရွားအစိုးရ၏ လူမ်ားစုကိုတဖက္သတ္အကာအကြယ္ေပးထားသည့္အခြင့္ထူးမ်ားလိုမ်ိဳး ရယူလုိၾကသည္။ မိမိတို႔ဗမာမ်ားကို မေလးလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ယွဥ္ထိုးၾကည့္ၾကသည္။ ဗမာမ်ားက ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ၾကပံုအား မေလးမ်ား၏ေလးဖင့္ပုံႏွင့္ ဥပမာေပးေျပာတတ္ၾကသည္။ ကုလား/တရုတ္မ်ား၏ အလုပ္လာဘ္ျမင္မႈအေပၚအားက်ၾကသလို စိုးရိမ္ၾကသည္ကား ေရွးဦးမဆြ နိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ စတင္လာေရာက္အလုပ္လုပ္သူတုိင္းသိၾကသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါစိုးရိမ္စိတ္ကိုသိေသာ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရးဆရာႀကီးမ်ားကလည္း ေသခ်ာစြာသင္ေပးလုိက္သည္က တရုတ္ႏွင့္အိႏၵိယ ဘဂၤလားေဒရွ္႔တုိ႔၏ လူဦးေရကိုမီးေမာင္းထိုးျပီး ဗမာတို႔၏စိုးရိမ္စိတ္ကို ျမင့္တက္ေစေရးျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီေရးဘံုရပ္တည္ခ်က္ျဖင့္ စုစည္းလာခဲ့သည္ျပည္သူမ်ားအား အေယာင္ျပဒီမိုကေရစီေပးကာ မူလဦးတည္ခ်က္ေရာက္ၿပီးၿပီဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားလုပ္ကာ ေနာက္ထပ္ သူတုိ႔လိုေသာဦးတည္ခ်က္သြင္းေပးခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လြန္စြာမွစနစ္က်လွေပသည္။ ယခုအခ်ိန္ အားလံုး၏စိုးရိမ္မႈက ဒီမိုကေရစီမဟုတ္ေတာ့၊ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး၊ တုိင္းရင္းသားအားလံုးကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏုိင္ေရးႏွင့္ ဗမာတုိ႔၏အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာတည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးပင္ျဖစ္ေပသည္။ စကၤာပူျမန္မာမ်ား အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္အား အဓိကပဲ့ကိုင္လ်က္ရွိေသာေနရာမ်ားမွာ စကၤာပူႏုိင္ငံရွိဗမာဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟုဆုိက လြန္မည္မထင္ပါ။ ဗမာတုိ႔ကား မူလကပင္ နိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ထြက္လာခ်ိန္၌ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားလႊမ္းမိုးခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဘာသာစကားအခက္အခဲ တုိးမေပါက္ျခင္းကလည္း ေရာက္ကာစဗမာမ်ားအတြက္ ႀကီးစြာေသာစိန္ေခၚမႈႀကီးတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါစိုးရိမ္မႈအား ေကာင္းစြာအသံုးခ်ခဲ့သူမ်ားမွာ စကၤာပူႏုိင္ငံရွိဗမာဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အႏၱရာယ္ကင္းေစရန္အေဆာင္လည္းျဖစ္ ဗမာအခ်င္းခ်င္း အကူအညီေပးလို႔ရတာေပါ့ဆိုတဲ့စကားမ်ားနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပရိတ္ႀကိဳးအဝါေရာင္ကေလးမ်ားအား လက္ေကာက္ဝတ္တြင္ ပတ္ေစခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ပရိတ္ႀကိဳးလက္တြင္ခ်ည္သည့္အစဥ္အလာသည္ ျမန္မာျပည္တြင္းဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းအခ်ိဳ႔ကသာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း စကၤာပူသို႔ေရာက္သူမ်ားက အႏၱရာယ္ကင္းေစရန္အေဆာင္သေဘာနဲ႔ဟုဆိုကာ ဗမာဗုဒၶဘာသာဝင္အားလံုးနီးပါး ပတ္ၾကပါသည္။ အမွန္ကား ယင္းသည္လည္း ဗမာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို အျခားဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ တသီးတျခားစီခြဲျခားေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အဆိုပါ အေဆာင္၀တ္သူအေနျဖင့္လည္း မူလက အႏၱရာယ္ကင္း၀တ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္း အုပ္စုဖြဲ႕သူမ်ား၏စည္းရံုးမႈ မိမိကိုယ္ကို မ၀တ္ထားသူမ်ားႏွင့္ကြဲျပားသည္ဟု ထင္လာၾကေပသည္။ စိတ္သေဘာအတြင္း ငါသည္ သူမ်ားႏွင့္မတူဟုထင္လာေစပါသည္။ အုပ္စုတူအခ်င္းခ်င္းသာ ခ်စ္ခင္မႈပိုလာျခင္း မိမိကဲ့သို႔မ၀တ္သူမ်ားကို မိမိႏွင့္မတူသူမ်ားဟုထင္လာျခင္း သိစိတ္ကျဖစ္ေစ မသိစိတ္ကျဖစ္ေစ သူဟာ ငါႏွင့္မတူသူဟုခြဲျခားသည့္စိတ္မ်ား ကိန္းေအာင္လာေစခဲ့့့့ပါသည္။ အဆုိပါအခ်က္မ်ားသည္လည္း စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ားအား တျခားေသာသူမ်ားႏွင့္မတူ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္လာေစရျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္မွအေျခခံအခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္ေသာသူမ်ား၏သေကၤတတစ္ရပ္မွာ အားနည္းသူမ်ားအား ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ နည္းပါးလားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ဗမာစစ္တပ္ႏွင့္တုိက္ပြဲမ်ားျပင္းထန္လာေသာအခါ မိမိတို႔တိုင္းရင္းသားကခ်င္မ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ျဖင့္သတင္းေမးျခင္းထက္ ကခ်င္စစ္ပြဲအား စီးပြားေရးလုသည့္စစ္ပြဲတစ္ပြဲဟု ခံယူခဲ့ၾကကာ မသိက်ိဳးကြ်န္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ျမစ္ဆံုတြင္တက္ၾကြစြာလႈပ္ရွားခဲ့ၾကေသာဗမာမ်ား ကခ်င္စစ္ရပ္တန္႕ေရးအတြက္ အသံမထြက္ခဲ့ၾက။ ကခ်င္ေတြခြဲထြက္ဖို႔လုပ္ေနၾကသည္ဟု ခံယူခဲ့ၾကေပသည္။ တုိင္းရင္းသားအားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏုိင္ေရးဆိုသည့္စိုးရိမ္မႈက ပိုၿပီးႀကီးခဲ့ၾကေပသည္။ သို႔ႏွင့္ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္အေရးအခင္း အစီးရင္ခံစာထြက္အၿပီးတြင္ မည္သူ႔ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႔ရမည္မရွင္းလင္းေတာ့၊ စကၤာပူကဗမာမ်ား ”အား”မျပင္းႏုိင္ၾကေတာ့၊ ယခုအခ်ိန္အားလံုး၏စိတ္ထဲတြင္ မဟာဗမာျပည္ႀကီးအတြက္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ လက္တြဲမွျဖစ္မည္ဆိုေသာ ”မိႈင္း”က လက္ပန္းေတာင္းေတာင္က မီးေလာင္သံဃာမ်ားကိုဖံုးလႊမ္းသြားခဲ့ၾကေပသည္။ တညီတညြတ္ထဲ ဟန္၀င္းေအာင္ကို ဗီလိန္စာရင္းသြင္းလုိက္ၾကသည္။ ကြန္ျမဴနစ္တံဆိပ္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ႀကီးကပ္လိုက္ၾကသည္။ သုိ႔ႏွင့္ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈႀကီးေပၚေပါက္လာေသာအခါ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ား လြန္စြာမွအားရၾကသည္။ ငါတုိ႔ဘာသာကိုကာကြယ္ႏုိင္မည့္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းဟု ခံယူလုိက္ၾကသည္။ တဆက္တည္းမွာပဲ သီရိလကၤာကဘုန္းႀကီးမ်ားအား ခ်က္ျခင္း အတုယူလုိက္ၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးမ်ားကသာလ်င္ သာသနာကိုကာကြယ္နိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ေထာက္ပံ့ဖို႔လုိသည္ဟု လက္ခံလုိက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ၀ိနည္းႏွင့္မညီမွန္းသိသိႏွင့္ စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ပံုေအာေထာက္ခံလုိက္ၾကျခင္းပင္တည္း။ လႉလုိက္ၾကသည့္ေငြ လႊဲလုိက္ၾကသည္ပမာဏမွာလည္း မနည္းမေနာ၊ နဂိုက သာမန္သကၤန္းႏွင့္ဦး၀ိရသူ သိန္းေက်ာ္တန္သကၤန္း ရံုုျဖစ္သြားသည္အထိျဖစ္သည္။ သို႔ႏွင့္ တခ်ိန္က ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ဘဂၤလီခိုး၀င္သူမ်ားဟုစြပ္စြဲၿပီး ရခုိင္အေရးကိုအားေပးခဲ့ၾကသည့္စကၤာပူဗမာမ်ား ယေန႔ ဘဂၤလီေသြးတစ္စက္မွမရွိေသာ မိမိတို႔ႏွင့္အတူေနလာေသာျမန္မာျပည္အလည္ပိုင္းေနကုလားမ်ားကို မ်ိဳးျဖဳတ္သတ္ျဖတ္ဖုိ႔လုပ္လာၾကေသာအခါ အသံမထြက္ၾကေတာ့။ ယေန႔အေျခအေနသည္ တႏုိင္ငံလံုးရွိကုလားမ်ား က်ီးလန္႔စာစားျဖစ္ေနရခ်ိန္ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္လွေသာဗမာမ်ား တစ္ခ်က္မွအသံမထြက္၊ ဒီပြဲက မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွားသည္ျဖစ္ေစ ရလာသည့္အျမတ္က ငါတို႔လူမ်ိဳးအတြက္ပဲဟုခံယူကာ ေရငံုႏုတ္ပိတ္လ်က္၊ ကိုယ္ခ်င္းစားတရား မထားႏုိင္ခဲ့ၾက။ စကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ား၏စိုးရိမ္မႈက ေခါင္ခုိက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ စကၤာပူရီယန္းဗမာဘုိးေအႀကီးမ်ားအပါအ၀င္ ႀကီးႀကီးေသးေသးအားလံုး စုလုိက္ၾကသည္။ ဘာလုပ္ၾကမည္နည္း။ ငါတုိ႔မွမလုပ္လ်ွင္ မျဖစ္ေတာ့၊ လူငယ္မ်ားကိုအႀကံေပးၾကသည္။ ကုလားမ်ားသည္ ဘာသာေရးအစြဲႀကီးသည္ သည္းခံႏုိင္သည့္အားနည္းသည္။ ကုလားမ်ား၏သည္းခံမႈ အဆံုးတုိင္ေရာက္ေအာင္ လုပ္မွျဖစ္မည္။ ကုလားမ်ားတန္ျပန္လာလ်င္ ၂ ဖက္ျဖစ္သည္ဟုဆုိၾကမည္။ FB ေပၚတြင္ကုလားမ်ားကိုဆြေပးေတာ့ဟု ဘိုးေတာ္ႀကီးမ်ားက ျငာသံေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကုလားမ်ားကား အင္အားနည္းသူမ်ားျဖစ္ၾကကား ထင္သလုိျပန္မတံု႔ျပန္ခဲ့ၾကပဲ ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္အေၾကသာခံခဲ့ရေပသည္။ ဤတြင္ ေနာက္တစ္နည္းေျပာင္းရန္ ႀကိဳးစားၾကျပန္သည္၊ ကုလားပုံစံဖမ္းၿပီး ဗမာမ်ားအားသတ္ျဖတ္ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္မ်ားျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔ရန္တည္း။ သို႔မွသာ အဆုိပါေဆာင္ပုဒ္မ်ားကိုျပၿပီး နိုင္ငံတကာကို အဖတ္ျပန္ဆယ္နိုင္မည္ဟု ၾကိဳးစားေနလ်က္ရွိေနေပသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မိတၳီလာလူသတ္မႈႀကီးကား တိုင္းသိျပည္သိအဆင့္မွ ကမၻာသိျဖစ္လာခဲ့ေလၿပီ၊ ဗမာျပည္ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဘုန္းၾကီးမ်ားလည္း ကမၻာ့အလယ္ ရစရာမရွိေအာင္ အရွက္ဗ်န္းဗ်န္းႀကီးကြဲၾကရၿပီး၊ စင္ကာပူတစ္ခုထဲတြင္ပင္ Straight Time,Today, My Paper, Asia One စသည့္ စကၤာပူသတင္းစာမ်ားက ၀က္၀က္ကြဲေဖၚျပခဲ့လာၿပီ။ ရခုိင္အေရးအခင္း မိတၳီလာအေရးအခင္းအစပိုင္းႏွင့္ ကုလား-ဗမာ အေရးအခင္းတုိင္း ေရငံုႏုတ္ပိတ္ေနေသာစကၤာပူေရာက္ဗမာမ်ား နိုင္ငံတကာအလည္တြင္ ဗ်န္းဗ်န္းကြဲေနေသာအရွက္အား မီဒီယာျဖင့္အဖတ္ဆယ္ဖုိ႔ ကုလားအသင္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္အတူ ဆုေတာင္းပြဲလုပ္ကာ အဖတ္ျပန္ဆယ္ဦးမည္ဟုၾကားေနေပသည္။ တကယ္တန္းလုပ္ရမည္က အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္မ်ားအားရႈတ္ခ်ရမည္မွန္ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္ေသာစကၤာပူဗမာမ်ားအတြက္ ဗမာဗုဒၶဘာသာအား ကမၻာ့အလည္တြင္ ျပန္အဖတ္ဆယ္ေရးက ယခုအခ်ိန္တြင္ ေသေရးရွင္ေရးတမွ်အေရးႀကီးလ်က္ရွိေနေပသည္။ ဘိုးသိၾကားဘဘျမင့္
ေတြ႔တာနဲ႔ယူတာက https://www.facebook.com/ohn.nyunt
0 comments:
Post a Comment