Friday, January 10, 2020

လူတန်းစား အကျိုးစီးပွား သတိပြုကြ-သိန်းထွန်းနိုင်-

0 comments
လူတန်းစား အကျိုးစီးပွား သတိပြုကြ-သိန်းထွန်းနိုင်-
အရေးတော်ပုံဂျာနယ်၊ အတွဲ(၃) အမှတ်(၂) မှာ ဖော်ပြမယ့်ဆောင်းပါး
ရခိုင်နယ်စပ်အရေးအတွက် ဂမ်ဘီယာနဲ့ဗမာပြည် အမှုအခင်းဖြစ်တော့ နိုင်ငံ့အကျိုးစီးပွားဆိုတဲ့ စကားကို ကြားရပြန်ပါတယ်။ အမျိုးသားရေးတာဝန်တို့ အရေးကြီးပြီသွေးစည်းကြစို့တို့ဆိုတဲ့ နဝတ-နအဖ ခေတ် ကြွေးကြော်သံများ ပြန်ပေါ်လာတယ်။ ကမ္ဘာ့ဇာတ်ခုံပေါ်မှာ တနိုင်ငံနဲ့တနိုင်ငံ အမျိုးသား အကျိုးစီးပွား အခြေခံကနေ ဆက်ဆံကြတယ်လို့ယေဘုယျ ပြောနိုင်ပေမယ့် အာဏာရ အုပ်စိုးသူ လူတန်းစားတရပ်က အမျိုးသားအကျိုးစီးပွား (ဝါ) နိုင်ငံ့အကျိုးစီးပွားလို့ဆိုတိုင်း တတိုင်းပြည်လုံးရဲ့၊ ပြည်သူလူထု တရပ်လုံးရဲ့ဘုံအကျိုးစီးပွား ဟုတ်ချင်မှ ဟုတ်တာပါ။ ကိုယ့်တိုင်းပြည်နာမည် ကြားလိုက်ရုံနဲ့ဘောလုံးပွဲမှာ မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ် တက်ကြွလွန်ပြီး ဆဲဆိုရိုက်နှက်ကြသလို မျက်စိစုံမှိတ်ပြီး လက်သီးလက်မောင်းတန်းနေလို့မဖြစ်ပါဘူး။
လူ့အဖွဲ့အစည်းအတွင်း နေထိုင်ကြသူတွေကြားမှာ အကျိုးစီးပွား ပဋိပက္ခတွေ ရှိပါတယ်။ လူတန်းစား တူသူတွေကြားမှာ အကျိုးစီးပွားချင်း သဟဇာတဖြစ်သလို လူတန်းစား မတူသူတွေကြားမှာလည်း အကျိုးစီးပွား ပဋိပက္ခက ထင်းထင်းကြီး ရှိနေတာပါ။ သခင်နဲ့ကျွန်၊ အုပ်စိုးသူနဲ့အုပ်စိုးခံ၊ ဓနရှင်လူတန်းစားနဲ့ပစ္စည်းမဲ့လူတန်းစား စသဖြင့်တွေကြားမှာ အကျိုးစီးပွား ပဋိပက္ခ ရှိပါတယ်။ ဗမာပြည်မှာဆိုရင် စစ်ဗျူရိုကရက် ဓနရှင်လူတန်းစားနဲ့အဖိနှိပ်ခံ ပြည်သူတွေဟာ အကျိုးစီးပွားချင်း ဆန့်ကျင်ဘက်ပါ။ တောင်သူတွေရဲ့မြေယာတွေကို သိမ်းယူပြီး စက်ရုံဆောက်၊ မိုင်းတွင်းတူး၊ ရေကာတာဆောက်ပြီး ကြီးပွားချမ်းသာသူတွေနဲ့မြေသိမ်းယာသိမ်းခံရပြီး ဘဝပျက်ရသူတွေ အကျိုးစီးပွားချင်း ဘယ်လိုလုပ် တူမလဲ။ စဉ်းစားကြည့်ပါ။
အုပ်စိုးသူ လူတန်းစားက သူတို့လူတန်းစား အကျိုးစီးပွားနဲ့ပြည်သူလူထု တရပ်လုံးရဲ့အကျိုးစီးပွား ထပ်တူကျသလို လိမ်ညာလှည့်စားလေ့ရှိပါတယ်။ သူတို့အကျိုးစီးပွားကို ကာကွယ်မြှင့်တင်ဖို့ လုပ်ကြတဲ့အခါ အမျိုးသား အကျိုးစီးပွား၊ နိုင်ငံ့အကျိုးစီးပွားဆိုတဲ့ တံဆိပ်ကပ်လိုက်ပြီး ပြည်သူတွေက ထောက်ခံ အတည်ပြုပေးအောင် လုပ်ကြပါတယ်။ အခွင့်ထူးခံ လူတန်းစားရဲ့ ဖောက်ပြန်တဲ့ အတွင်းသရုပ် မဖုံးမဖိနိုင်လောက်အောင် ပွင့်မကျသေးခင် အဲသလိုလုပ်ဖို့ပိုလွယ်ပါတယ်။ စစ်အုပ်စုက အောက်ခြေ စစ်သားတွေကို တိုင်းပြည်အတွက်ဆိုပြီးတော့ သူတို့လက်တဆုပ်စာအတွက် အသက်တွေ၊ ဘဝတွေ စတေးခိုင်းတာလည်း ဒီသဘောပါပဲ။
နပိုလီယန် ရုရှားကို ကျူးကျော်တော့ ပြည်သစ်ပြည်ရဲ့အကျိုးစီးပွားအတွက်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဟစ်တလာ နယ်ချဲ့တော့လည်း နိုင်ငံအကျိုးစီးပွားအတွက်လို့ပြောတာပါပဲ။ အမေရိကန်သမ္မတတွေလည်း အမျိုးသား အကျိုးစီးပွား တံဆိပ်ကပ်ပြီး ကျူးကျော်စစ်တွေ တိုက်ကြတာပါ။ ဗမာပြည်က စစ်အုပ်စုကို ဒဏ်ခတ်အရေးယူမှုတွေမှာလည်း အမေရိကန်နိုင်ငံရဲ့အကျိုးစီးပွားအတွက်ဆိုတဲ့စကားကို အမြဲကြားရပါတယ်။
စစ်အုပ်စုရဲ့ဒို့တာဝန်အရေးသုံးပါး ဆိုတာဟာ စစ်ဗျူရိုကရက် ဓနရှင်လူတန်းစားရဲ့အကျိုးစီးပွားကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ဖို့အမျိုးသားအကျိုးစီးပွား မျက်နှာဖုံးစွပ်ထားတာသာ ဖြစ်ပါတယ်။ သူတို့မှာ တိုင်းချစ်ပြည်ချစ်စိတ် မရှိပါဘူး။ ဒါကြောင့်မို့ တတိုင်းတပြည်လုံးက ပြည်သူပိုင် သယံဇာတတွေကို သူတို့ကိုယ်ကျိုးအတွက် ခွာချွတ်ရောင်းစားပစ်တာပါ။ နိုင်ငံခြားသားဖြစ်ပါစေ လူတန်းစားတူသူချင်း သွေးစည်းတာကိုလည်း လူတန်းစား ပဋိပက္ခတွေမှာ အထင်အရှား တွေ့နိုင်ပါတယ်။ လက်ပံတောင်းတောင်အရပ်က ကြေးနီစီမံကိန်း ပဋိပက္ခပဲဖြစ်ဖြစ်၊ တခြား နိုင်ငံခြားသားပိုင် စက်ရုံအလုပ်ရုံ ပဋိပက္ခတွေမှာပဲ ဖြစ်ဖြစ် စစ်ဗျူရိုကရက် ဓနရှင်လူတန်းစားရဲ့ ခါးပိုက်ဆောင် စစ်တပ်၊ ပုလိပ်တပ်တွေနဲ့တရားရုံးတွေက သူတို့နဲ့ အကျိုးတူ စီးပွားဖက် နိုင်ငံခြားသား အရင်းရှင်တွေဘက်ကနေ ရပ်တည်တာကို တွေ့ရပါလိမ့်မယ်။
ကိုယ့်လူတန်းစားရဲ့အကျိုးစီးပွားကို မသိမြင်သေးသရွေ့ အုပ်စိုးသူလူတန်းစားလက်တဆုပ်စာက အမျိုးသား အကျိုးစီးပွားအတွက်ဆိုပြီး လိမ်ညာအသုံးချရင် ခံနေရမှာပါ။ အများစုဖြစ်တဲ့ လူမျိုးပေါင်းစုံ ပြည်သူလူထုကို ကိုယ်စားပြုသူတွေက နိုင်ငံရေးနဲ့စီးပွားရေးအာဏာကို ဆုပ်ကိုင်နိုင်မှသာ လူများစုရဲ့ဘုံအကျိုးစီးပွားကို ဖော်ဆောင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။ အဖိနှိပ်ခံလူတန်းစား အာဏာရမှသာ စစ်မှန်တဲ့ နိုင်ငံ့အကျိုးစီးပွားကို ကိုယ်စားပြုနိုင်လိမ့်မယ်။ လူမျိုးစုံ ပြည်သူတွေအနေနဲ့မျက်ကန်းမျိုးချစ် ရှော်ဗင်ဝါဒကို ဆန့်ကျင်ပြီး လူတန်းစားတိုက်ပွဲလမ်းစဉ်ဖြစ်တဲ့ ပြည်သူ့ဒီမိုကရေစီတော်လှန်ရေးလမ်းစဉ်ကို ကိုင်စွဲဖို့လိုပါတယ်။
မျက်ကန်းမျိုးချစ်ဝါဒကို ပြတ်ပြတ်သားသား ဆန့်ကျင်ဖို့အတွက် ရဲဘော်ထွန်းရဲ့‘ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်’ ဆောင်းပါးထဲက အရေးကြီးတဲ့ အချက်တချို့ကို ထုတ်နုတ်တင်ပြပါ့မယ်။ ဗမာပြည်ကွန်မြူနစ်ပါတီက ၂၀ ရာစုအကုန် ၂၁ ရာစုအကူးမှာ ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်ကို ပြည်သူသို့တင်ပြခဲ့ပါတယ်။
(“ဘာကြောင့် ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်လို့နာမည်ပေးသလဲ။
ကမ္ဘာ့အင်အားပြိုင်ပွဲက စစ်အေးတိုက်ပွဲ (ဟောင်း) ကာလကလို ဥရောပကို ဗဟိုပြုပြီးဖြစ်မှာ မဟုတ်။ အာရှကို ဗဟိုပြုတဲ့ အင်အားပြိုင်ပွဲ ဖြစ်လိမ့်မည်။ ဗမာပြည်က ရှောင်လို့မလွတ်။ ကြားညပ်လိမ့်မည်။ ကြားညပ်မခံရဖို့ဗမာပြည် နိုင်ငံရေးအင်အားစု အားလုံးက ‘ပြည်ချစ်ဝါဒ’ ဖြင့် ရှောင်ကြရမည်ဟု သဘောရသဖြင့် ‘ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်’ လို့နာမည်ပေးလိုက်တာ ဖြစ်သည်။”)အထက်မှာ ဆိုခဲ့တဲ့အတိုင်း အာရှကိုဗဟိုပြုတဲ့ အင်အားပြိုင်ပွဲ ဖြစ်လာတာ အားလုံးမျက်မြင်ကိုယ်တွေ့ပါ။ အမေရိကန်က အာရှပစိဖိတ်ဒေသကို ဘယ်တုန်းကမှ မျက်ခြည်ပြတ်မခံဘူး။ တရုတ်ရဲ့ကုန်းကြောင်း၊ ရေကြောင်း (OBOR) စီမံကိန်းနဲ့အတူ တရုတ်သြဇာကြီးထွားလာတဲ့အခါ တရုတ်ပြည်ရဲ့အင်အားကို ကန့်သတ်ဖို့လိုလာတယ်။ တရုတ်-အမေရိကန် ကုန်သွယ်ရေးစစ် ဖြစ်တယ်။ တပြိုင်တည်းမှာ အနောက်အုပ်စု မီဒီယာက ဟောင်ကောင်အရေး (စီအိုင်အေ ကြိုးကိုင်တဲ့ ဖောက်ပြန်ရေး ဆန္ဒပြပွဲတွေက အားကျစရာ မဟုတ်ဘူး။ ဆန္ဒပြပွဲတိုင်းကို အကောင်းမြင်ပြီး ထောက်ခံစရာလို့မှတ်ရင် မဘသ ဆန္ဒပြပွဲတွေကိုလည်း ထောက်ခံကြဆိုတဲ့သဘောမျိုး သက်ရောက်သွားနိုင်တယ်။) ကို တောက်လျှောက် ဖွပေး၊ ဆွပေးနေတယ်။ တရုတ်ရဲ့အနောက်ဘက်ကပ်လျက် အိမ်နီးချင်းက ဗမာပြည်ပါ။ စစ်အုပ်စုက သူ့အာဏာတည်မြဲရေး တခုတည်းအတွက် သေနတ်ပြောင်း ရမ်းနေတော့ အနောက်အုပ်စုအတွက် ဆုပ်ကိုင်စရာ ဒေသတွင်း ပြဿနာတခု ရသွားပြန်တယ်။ ဒါပေမဲ့ ဗကပရဲ့ ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်ကို ဆက်ဖတ်ကြည့်ပါ။

(“ဗမာပြည်အရေးကြောင့်တော့ နိုင်ငံကြီးတွေ စစ်တိုက်မှာမဟုတ်။
တခြားအရေးကြောင့်ပဲ စစ်ဖြစ်နိုင်သည်။ အာရှအရှေ့မြောက်တွင် စစ်ဖြစ်လို့ကတော့ ကိုလိုနီဘဝ မဟုတ်လို့စစ်ထဲတရွတ်တိုက် ဆွဲသွင်းတာ ခံရမည်မဟုတ်။ ပြည်ချစ်ဝါဒနဲ့ရှောင်နိုင်သည်။ ရှောင်ရလိမ့်မည်။ ကိုယ့်တိုင်းပြည်အတွက် အကျိုးမရှိတဲ့စစ်ကို ရှောင်တာပင်လျှင် ‘ပြည်ချစ်ဝါဒ’ ဖြစ်သည်။

……….ဗမာပြည်ရဲ့နယ်မြေပြည့်စုံတည်မြဲမှုကို ထိပါးလာရင်လည်း ဘယ်သူပဲ ထိပါးထိပါး ငုံ့မခံဘဲ တိုက်ရမှာဖြစ်သည်။ ဒါလည်း ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်ပါပဲ။
ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်ကို ဘာကြောင့်ချသလဲ ဆိုတာကို ရှင်းပြချင်ပါတယ်။ ဗမာပြည်ရဲ့ပထဝီနိုင်ငံရေးကို အလေးထားတဲ့ စဉ်းစားမှုပါ။
ဗမာပြည်ဟာ တောင်အာရှထဲမှာ ပါတယ်ဆိုလည်းဖြစ်၊ အရှေ့တောင်အာရှထဲ ပါတယ်ဆိုလည်းရတဲ့ တိုင်းပြည်ပါ။ ဒါကြောင့်လည်း ASEAN ထဲ ပါနေတယ်။ ဘင်္ဂလားပင်လယ်အော် ဝန်းကျင်ဒေသအဖွဲ့အစည်း (BIMSTEC) ထဲလည်း ပါနေတယ်။ တောင်အာရှ အဖွဲ့အစည်း (SAARC) ထဲ ပါချင်ရင်လည်း ကြိုဆိုကြလိမ့်မယ်။

ကျွန်တော်တို့က တိုင်းပြည် (ဗမာပြည်) အနေနဲ့ပဲ ကြည့်တာပါ။ တိုင်းပြည်ကို ကိုယ်စားပြုနေသူ စစ်အာဏာရှင်တွေ ဖြစ်နေတာက ကိုယ့်ပြည်တွင်းရေး ကိစ္စပဲ။ ကိုယ့်အိမ်ထဲကအမှိုက် ကိုယ်ပဲရှင်းရမှာပါ။ သူများတွေကို လာအရှင်းခိုင်းလို့မဖြစ်ပါဘူး။ ‘ပြည်ချစ်ဝါဒ’ က တိုင်းပြည်ကို နိုင်ငံတကာ အလယ်မှာ အဆင့် နေရာရရေး၊ ထည်ထည်ဝါဝါ တင့်တင့်တယ်တယ်ရှိရေး၊ နိုင်ငံသားတွေရဲ့ နေထိုင်မှုအဆင့်အတန်း မြင့်တက်ရေး၊ ကိုယ့်ကြမ္မာကိုယ် လွတ်လွတ်လပ်လပ် ဖန်တီးရေး၊ ကိုယ့်ပြည်တွင်းရေး ပြင်ပက ဝင်မစွက်ရေး စတာတွေကို ချုပ်ပြီးပြောတာပါ။)
ဗကပက ပြည်သူကို တင်ပြခဲ့တဲ့ ပြည်ချစ်ဝါဒလမ်းစဉ်မှ ထုတ်နုတ်ဖော်ပြတာ ဖြစ်ပါတယ်။
လူတန်းစားတိုက်ပွဲကို တိုက်တဲ့အခါ ကိုယ့်လူတန်းစား အကျိုးစီးပွားကို သိဖို့လိုပါတယ်။ စစ်ဖိနပ်နဲ့အကန်ခံရတဲ့ ရင်ဘတ်ထဲကနေ စစ်အုပ်စုရဲ့ အကျိုးစီးပွားကို ကာကွယ်စောင့်ရှောက်လိုတဲ့ ပြည်ချစ်စိတ်ဓာတ်တွေ နိုးကြားမလာနိုင်ပါဘူး။
(ဖောက်ပြန်တဲ့ ပြည်တွင်းစစ်တလျှောက် ဖြတ် ၄ ဖြတ် နယ်မြေရှင်းလင်းရေး (တောကောမြို့ပါ) သွေးစွန်းတဲ့ လူသတ်ပွဲများကို ဘယ်စစ်ဘက်နယ်ဘက် တရားရုံးကများ တရားမျှတစွာ တရားစီရင်ခဲ့ဖူးပါသလဲ။)
အမျိုးသားအကျိုးစီးပွား (ဝါ) နိုင်ငံ့အကျိုးစီးပွားလို့ဘယ်သူကပြောပြော အုပ်စိုးသူလူတန်းစားရဲ့အကျိုးစီးပွားနဲ့အုပ်စိုးခံ လူတန်းစားရဲ့အကျိုးစီးပွားက ဆန့်ကျင်ဖက် ဖြစ်တာကို သတိပြုမိရင် အုပ်စိုးသူ လူတန်းစားရဲ့လက်ကိုင်တုတ်အဖြစ် အသုံးချ ခံရမယ့်အဖြစ်ကနေ လွတ်မြောက်နိုင်မယ်။ အုပ်စိုးသူ လူတန်းစားရဲ့ နိုင်ငံရေး အမြင် သြဇာ အောက်က ရုံးထွက်ပြီး အဖိနှိပ်ခံ လူတန်းစား ရဲ့ အမှီအခိုကင်းတဲ့ နိုင်ငံရေး အမြင် တွေ ကို တည်ဆောက် ကိုင်စွဲ ကြရပါမယ်။ ပြည်ချစ်ဝါဒနဲ့မျက်ကန်းမျိုးချစ် ရှော်ဗင်ဝါဒက ပြဒါးတလမ်း၊ သံတလမ်းပါ။ စစ်ဗျူရိုကရက် ဓနရှင်လူတန်းစားရဲ့အကျိုးစီးပွားနဲ့အဖိနှိပ်ခံ လူမျိုးပေါင်းစုံ ပြည်သူတွေရဲ့အကျိုးစီးပွားက လုံးဝဆန့်ကျင်ဘက်ဆိုတာကို အမြဲသတိပြုမိဖို့လိုပါတယ်။

0 comments:

Post a Comment