Monday, January 6, 2014

နိုင္ငံ့ေရးမဟုတ္တဲ့နိုင္ငံေရး (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ဤေနရာတြင္ “နိုင္ငံေရး”စကားလံုးအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ရန္ မဟုတ္ပါ။ ေျပာခ်င္သည္မွာ နိုင္ငံေရးအေၾကာင္းသာျဖစ္ပါသည္။ Politics ကို နိုင္ငံေရးဟု မည္သူျပန္ျပန္ က်ေနာ္ နွစ္ၿခိဳက္မႈသိတ္မရွိေတာ့ပါ။ မႀကိဳက္သည့္တိုင္ ကာယကံေျမာက္ပါသျဖင့္ ထိုေဝါဟာရကိုပင္ သံုးရပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ေျပာမည့္နိုင္ငံေရးကို နိုင္ငံ့အေရးဟုသေဘာေပါက္လွ်င္မူ တက္တက္စင္လြဲပါလိမ့္မည္။



ေရွးတုန္းက က်ေနာ္တို႔ လူ႔အစုအရံုးသည္ က်ေနာ္တို႔အား ၾကက္ဥအေရာင္တိမ္ေတာင္သဖြယ္မင္းေရးက်ယ္တို႔။ ျပည္ထဲအေရး ေပါက္နွင့္ေက်းတို႔၊ ရာဇပရိယယ္တို႔ဆိုကာ အရပ္ထဲကလူေတြႏွင့္နိုင္ငံေရးကတၱားျခားခဲ့ပါသည္။ တခါ နိုင္ငံေရးသည္လူတိုင္းနွင့္ဆိုင္သည္၊ သင္က မဆိုင္သလိုေနလွ်င္ နိုင္ငံေရးက သင့္ကိုလာဆိုင္လိမ့္မည္ဟု လူနွင့္နိုင္ငံေရး မိဘလင္ေပးစားသလို ေပးစားသည့္ေခတ္လည္း ျဖတ္ခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းၾကေတာ့ တပ္မေတာ္သည္တိုင္းျပည္အတြက္တို႔၊ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားတိုင္းျပည္အတြက္ အသက္စြန္႔ၾကသည္တို႔၊ တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးတို႔ဆိုကာ နိုင္ငံေရးနွင့္တိုင္းျပည္ ခြဲေတြးခိုင္းသည့္ေခတ္ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ နိုင္ငံေတာ္အတြက္အသက္စြန္႔တို႔၊ နိုင္ငံေတာ္၏ေစတနာတို႔၊ နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲတို႔ဆိုကာ နိုင္ငံေရးနွင့္နိုင္ငံေတာ္ အပင္းသြင္းေခတ္ကိုေရာက္ျပန္ပါသည္။ နိုင္ငံသားတို႔၏နိစၥဓူဝ စားဝတ္ေနေရးသည္ နိုင္ငံေရးျဖစ္သည္ဟုဆိုသည့္ေခတ္တေခတ္လည္း ျဖတ္သြားျဖတ္လာရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုေခတ္တြင္ လူတို႔အားနိုင္ငံေရးကို နိုင္ငံ့အေရးထက္ ပိုမေတြးေစခ်င္သည္မွာေသခ်ာခဲ့ပါသည္။ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္နိုင္ငံေရးကား အထက္တြင္ဆိုခဲ့သည့္ကိစၥမ်ားသာမကေတာ့ပါ။ လမ္းမေပၚအျမင္မေတာ္သျဖင့္ အမိႈက္လိုက္ေကာက္ျခင္း၊ ပရဟိတလုပ္ငန္းတခုခုအတြက္ရံပံုေငြရွာျခင္း၊ တီရွပ္ကိုယ္စီဝတ္ စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ အလံနွင့္ရင္ထိုးတံဆိပ္မ်ားလိုက္ေရာင္းျခင္း၊ ဟိုသင္တန္းဒီသင္တန္းမ်ားတက္ျခင္း၊ စင္ျမင့္ေပၚက သေရာ္ေတာ္ေတာ္ကလိျခင္း၊ အထိမ္းအမွတ္အခမ္းအနားေန႔မ်ား ဝွဲခ်ီးက်င္းပျခင္း၊ လက္မွတ္ေကာက္ယူစုေဆာင္းျခင္း၊ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ ဆီမီနာမ်ား၊ နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲမ်ား၊ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းမ်ား၊ ႀကိဳဆိုဧည့္ခံပြဲမ်ား၊ ေရွ႔ေနေရွရပ္မ်ားထံမွ ဥပေဒစကားမ်ားအျပင္ လူထုသေဘာထားေကာက္ယူျခင္းမ်ားသည္လည္း နိုင္ငံေရးစာရင္းထဲပါလာ ပါသည္။



ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ လူထုၾကားထဲက်လာပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ လူထုနွင့္ခ်ဲသြားပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ လမ္းမေပၚထြက္လာ ပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ ေဟာ္တယ္တက္သြားပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ အလွမ္းက်ယ္လာပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ အလယ္လတ္သြားပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ အာဏာသေဘာမွ အေရႊ႔ခံလာရပါသည္။ 
ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ တရားခံနွင့္လက္သည္ ေဖ်ာက္သြားပါသည္။ ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ ျဗမၼစိုရ္တရားမ်ားထြန္းကားလာကာ စိတ္အယားေျပစရာျဖစ္သြားပါသည္။ ဤသို႔နိုင္ငံေရးသည္ စကားလံုးမ်က္လွည့္ဆန္လာပါသည္။



သို႔ေသာ္ ထို ဤသို႔နိုင္ငံေရးမ်ားသည္ လူထုအား မ်က္ေစ့လည္မသြားေစနိုင္ပါ။ ဥပမာတခု ျပခ်င္ပါသည္။ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုထဲက ဘယ္အပိုဒ္ဘယ္အပိုဒ္ ဘယ္အခန္းဘယ္အခန္းေတြ ဘယ္လိုျပင္ရမယ္ဘာညာနွင့္ စင္ေပၚက အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ေျပာေဟာေနသူအား စင္ေအာက္ပရိသတ္ထဲက လူတေယာက္က အဲ့ဒါေတြျပင္မေပးရင္ ဘာလုပ္ရမတုန္း၊ ဘာလုပ္ၾကမတုန္းဟုျပန္ေမးသည့္အခါ စင္ေပၚကလူ အာေစးမိသြားသည္ကို ျမင္ရပါသည္။ ထိုကိစၥသည္ နိုင္ငံေရးျဖစ္ပါသည္။ စင္ေအာက္ကလူသည္ အာဏာသေဘာကိုသိ၍သာ ဤနွယ္ ေမးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေမးစရာမရွိႀကံဖန္ေမးျခင္းမဟုတ္မွန္း အလြန္သိသာပါသည္။



နိုင္ငံေရးသည္ အေပၚတြင္ဆိုခဲ့သည့္အရာကိစၥအားလံုးအား လုပ္ရန္/မလုပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ေပးသည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ဆံုးျဖတ္ေပးသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျဖစ္ပါသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုသည္မွာ အာဏာျဖစ္ပါသည္။ အာဏာဆိုသည္မွာ အေကာင္းလုပ္ခ်င္လွ်င္လိုအပ္သလို၊ အဆိုးလုပ္ခ်င္လွ်င္လည္း လိုအပ္ပါသည္။ အာဏာကိစၥသည္နိုင္ငံေရးကိစၥျဖစ္သလို နိုင္ငံေရးကိစၥသည္အာဏာကိစၥျဖစ္ပါသည္။ အာဏာမရွိလွ်င္အေကာင္း/အဆိုး ဘာမွ်လုပ္မရသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ နိုင္ငံေရးတြင္ အာဏာသည္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ အာဏာတြင္နိုင္ငံေရးသေဘာမွလြဲ၍ ဘာမွမရွိပါ။



ထို႔ေၾကာင့္နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ နိုင္ငံ့အေရးေလာက္ဟုေတြးျခင္းထက္ပိုေသာအနွစ္သာရ နိုင္ငံေရးတြင္ရွိပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးကို အာဏာအေရးဟုဆိုမွေကာင္းမလားေတြးမိပါသည္။



ေနာက္တေနရာတြင္ နိုင္ငံသား Citizen ကိစၥေျပာမလားေတြးေနပါသည္။

အေအးလြန္ကဲ၍ မီးပ်က္မည္ေၾကညာထားသျဖင့္ ဆက္ေရးရန္ခက္ေနပါသည္။

0 comments:

Post a Comment