“လူေတြ
ဘာသာတစ္ခုကေနတစ္ခုကိုေျပာင္းၾကတာ ဘယ္လိုထင္သလဲနဲ႔ ဦးဆန္းလြင္ကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္သလဲ”လို႔
(၂) ႀကိမ္ေျမာက္ေမးလာတဲ့မိတ္ေဆြေလးေရ “ဘာသာေျပာင္း တာ ရာသီေျပာင္းလို႔ အဝတ္ေျပာင္းဝတ္တာထက္ ပိုခက္တဲ့ကိစၥလို႔မျမင္ပါ၊ ဦးဆန္းလြင္ကိုေတာ့ တစ္ခုခုကို မကိုးကြယ္ရမေနနိုင္သူလို႔ ျမင္ပါတယ္” ဘာသာေျပာင္းနဲ႔ဦးဆန္းလြင္ကိစၥ
နွစ္ေထာင့္ဆယ့္ေလးမွာ
စစ္ေၾကာေရးစခန္း ပဲ့ျပားပင္ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ဧည့္ခန္းမွာလူမစည္ပါေစသား..(ေရၾကည္အိုင္က တပ္ၾကပ္ေမာင္ျမင့္အေဆာင္မွာ
(၁၉၈၉ ခုက)ညတိုင္းနီးပါးၾကားရတဲ့အသံက "ဒီည ဧည့္သည္ေရာက္ မယ္"ဆိုတာပဲ။ ခ်စ္သူခင္သူမိသားစုေတြရဲ့ဘဝထဲ ကေန
ေခါင္းစြပ္နဲ႔လက္ထိပ္ေနာက္ျပန္ခတ္ၿပီး
ဆြဲထုတ္ခံလာၾကရတဲ့ဧည့္သည္တခ်ိဳ႔ ဘယ္ေတာ့မွ အိမ္ျပန္မေရာက္ၾကေတာ့ဘူး။ ဘယ္သူ႔မွအျပစ္မတင္နဲ႔၊
ဝဋ္ရွိလို႔ခံရတာ၊ ရန္ကိုရန္ျခင္းမတုန္႔နွင္းေတြနဲ႔ တရားခံေဖ်ာက္ေဒသနာေအာက္မွာ နရသိန္ထဲ ဇိဝိန္ေႂကြခဲ့ရသူေတြရဲ့မ်က္နွာေတြသာ
ျမင္ေနတယ္။ နွစ္ေယာက္ေပါင္းေလာင္းေက်ာ္တဲ့ကာလ တခု ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ခင္ၫြန္႔နဲ႔သဲကုန္းကိစၥ
ဒီေန႔
ဒီမွာ ၂ဝ၁၃ ခု ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ပါ။ မနက္ျဖန္ဆို ၂ဝ၁၄ ခု ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ေန႔ပဲ။ အဲ့ဒါ
ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါ။ ဘာမွမျဖစ္တာက ခုမွမဟုတ္ပါ။ ဘာမ်ားျဖစ္ေတာ့မလဲ ဘာမ်ားျဖစ္ေတာ့မလဲနဲ႔
တစ္ဘဝလံုးေနလာခဲ့ရတာကိုက ခုခ်ိန္ထိေတာ့ အရသာ။ အထဲတုန္းကလည္း ဟိုလူ လာျပန္ၿပီ၊ ဒီလူ
လာျပန္ၿပီနဲ႔ ၁၅ နွစ္ လြတ္ရက္သာေစ့ေရာ လာလိုက္သြားလိုက္နဲ႔။ ေလာက ဆိုတာကလည္း လာလာသသူ
သြားသသူနွင့္မဟုတ္လား...Alfred Lord Tennyson ရဲ့ The Brook
စမ္းေခ်ာင္းေလးေျပာသလို men may come and men may go, but I go on forever. လို႔ေျပာရေအာင္လည္း
ကိုယ္က လူျဖစ္ေနေတာ့ လာလာသသူ သြားသသူထဲ ပါေလေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ညစ္စရာရွိတဲ့အခါတိုင္း
နည္းနည္းခ်င္းေခၽြတာၿပီး ညစ္တတ္တဲ့၊ စိတ္ပ်က္အားငယ္စရာေတြ႔ တိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္းမွ်ဥ္းၿပီး
စိတ္ပ်က္အားငယ္တတ္တဲ့အေလ့မွာ အထံုစြဲသူမို႔ လာဦးမယ့္ သကၠရာဇ္ကိုလည္း ဘာမ်ားျဖစ္ဦးမလဲ
ဘာမ်ားျဖစ္ဦးမလဲနဲ႔ ျဖတ္ရမွာပါ။ ဘာမွမျဖစ္လည္း ဘာမွေတာ့မျဖစ္ပါ။ နွစ္သစ္ကူးေတာ့ဘာျဖစ္လဲကိစၥ
တေလာက
ရွစ္ပူး-ၿငိမ္း/ပြင့္ေတြထဲက ကိုကိုႀကီးနဲ႔မင္းေဇယ် ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကိစၥနဲ႔စပ္လို႔
ဘာေတြေျပာၾက ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္ၾကေတြ ၾကားၾကသိၾကမွာပါပဲ။ အဓိကထားေျပာၾကတာက ကိုကိုႀကီးကိုပါ။
အေကာင္းဆိုး၊ ခ်ီးမြမ္းရႉတ္ခ် (၂)ေထာင့္ကေျပာၾကတာပါ။ (က်ေနာ္လည္း ေျပာတဲ့အထဲပါပါတယ္)
မင္းေဇယ်ကိုေတာ့ သိတ္မေျပာၾကဘူး။ ေပယ်ာလကံထားၾကသလားမေျပာတတ္။
ကိုကိုႀကီးနဲ႔ အေတြးအေခၚရပ္ခံခ်က္နီးစပ္ပံုရတဲ့တစ္ေယာက္က ကိုကိုႀကီးကို လူေတြက
"သစၥာေဖါက္၊
အသားထဲကေလာက္၊
ရန္သူ႔အလိုေတာ္ရိ၊
ေဖါက္ျပန္ေရးသမား
ကိုယ္က်ိဳးရွာေနရာေမွ်ာ္သူ
စစ္အုပ္စုေဘာမ"
စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲၾက ထိုးနွက္ၾကတဲ့အေၾကာင္းေလး
ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီးတင္ေပးတယ္။
ကိုကိုႀကီးကို ခ်ီးမြမ္းေထာက္ခံ ေထာမနာျပဳၾကသူေတြေျပာတာကို စုၿပီးတင္ဖို႔ေတာ့
သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားဟန္ပါပဲ။
"လက္ေတြ႔က်က်စဥ္းစားတတ္သူ၊
အေျမာ္အျမင္ႀကီးသူ၊
တိုင္းျပည္အတြက္ အနာခံၿပီးေျပာသူ၊
ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့သူ၊
မွန္မွန္ကန္ကန္အကဲျဖတ္နိုင္သူ
တပ္မေတာ္နဲ႔တိုင္းျပည္အက်ိဳးလိုလားသူ" စတာမ်ိဳးေတြပါ။
စြပ္စြဲထိုးနွက္ၾကသူေတြက စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးမွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ပါဝင္ခဲ့သူေတြ၊ ပါဝင္ေန သူေတြနဲ႔ ရွစ္ပူးေတြအေပၚ(ခုထက္တိုင္) တစံုတရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားသူေတြျဖစ္တာေတြ႔ရၿပီး၊ ခ်ီးမြန္းေထာမနာျပဳသူေတြ ဘယ္သူေတြဆိုတာ ေျပာဖို႔လိုမယ္မထင္ပါ။ ရွစ္ပူးေတြအေပၚေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားၾကတာျခင္းတူတာကလြဲလို႔ အဲ့ဒီ(၂)စု ဘယ္ေနရာမွမတူပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားၾကတာျခင္းတူေပမယ့္
ေမွ်ာ္လင့္ပံုေမွ်ာ္လင့္နည္းမွာ ကြဲပါတယ္။
နိုင္ငံေရးမွမဟုတ္ပါ ေနရာတိုင္း အေရးတိုင္းမွာ ဘက္သေဘာကေတာ့ ရွိရမွာပဲ။
ဘက္သေဘာေျပာရင္း ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ့ "က်ေနာ္"ကိုလည္း သတိရတယ္။
ေမာင္သာရရဲ့ "တို႔ဘက္ကၾကည့္ေတာ့သူရဲေကာင္း သူတို႔ဘက္ကၾကည့္ေတာ့သစၥာေဖါက္"
ကိုလည္းသတိရတယ္။ ကိုကိုႀကီးနဲ႔ဘက္ကိစၥ
ကိုကိုႀကီးနဲ႔ အေတြးအေခၚရပ္ခံခ်က္နီးစပ္ပံုရတဲ့တစ္ေယာက္က ကိုကိုႀကီးကို လူေတြက
"သစၥာေဖါက္၊
အသားထဲကေလာက္၊
ရန္သူ႔အလိုေတာ္ရိ၊
ေဖါက္ျပန္ေရးသမား
ကိုယ္က်ိဳးရွာေနရာေမွ်ာ္သူ
စစ္အုပ္စုေဘာမ"
စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲၾက ထိုးနွက္ၾကတဲ့အေၾကာင္းေလး
ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီးတင္ေပးတယ္။
ကိုကိုႀကီးကို ခ်ီးမြမ္းေထာက္ခံ ေထာမနာျပဳၾကသူေတြေျပာတာကို စုၿပီးတင္ဖို႔ေတာ့
သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားဟန္ပါပဲ။
"လက္ေတြ႔က်က်စဥ္းစားတတ္သူ၊
အေျမာ္အျမင္ႀကီးသူ၊
တိုင္းျပည္အတြက္ အနာခံၿပီးေျပာသူ၊
ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့သူ၊
မွန္မွန္ကန္ကန္အကဲျဖတ္နိုင္သူ
တပ္မေတာ္နဲ႔တိုင္းျပည္အက်ိဳးလိုလားသူ" စတာမ်ိဳးေတြပါ။
စြပ္စြဲထိုးနွက္ၾကသူေတြက စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးမွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ပါဝင္ခဲ့သူေတြ၊ ပါဝင္ေန သူေတြနဲ႔ ရွစ္ပူးေတြအေပၚ(ခုထက္တိုင္) တစံုတရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားသူေတြျဖစ္တာေတြ႔ရၿပီး၊ ခ်ီးမြန္းေထာမနာျပဳသူေတြ ဘယ္သူေတြဆိုတာ ေျပာဖို႔လိုမယ္မထင္ပါ။ ရွစ္ပူးေတြအေပၚေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားၾကတာျခင္းတူတာကလြဲလို႔ အဲ့ဒီ(၂)စု ဘယ္ေနရာမွမတူပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားၾကတာျခင္းတူေပမယ့္
ေမွ်ာ္လင့္ပံုေမွ်ာ္လင့္နည္းမွာ ကြဲပါတယ္။
နိုင္ငံေရးမွမဟုတ္ပါ ေနရာတိုင္း အေရးတိုင္းမွာ ဘက္သေဘာကေတာ့ ရွိရမွာပဲ။
ဘက္သေဘာေျပာရင္း ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ့ "က်ေနာ္"ကိုလည္း သတိရတယ္။
ေမာင္သာရရဲ့ "တို႔ဘက္ကၾကည့္ေတာ့သူရဲေကာင္း သူတို႔ဘက္ကၾကည့္ေတာ့သစၥာေဖါက္"
ကိုလည္းသတိရတယ္။ ကိုကိုႀကီးနဲ႔ဘက္ကိစၥ
ဗဟိုေကာ္မတီအစည္းအေဝးအၿပီးမွာ
အင္န္အယ္လ္ဒီအတြင္းေရးမႉး ေရွ႔ေနႀကီးဦးဉာဏ္ဝင္းကေျပာတယ္ “ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ျပင္/မျပင္ျပင္
ဝင္မယ္တဲ့ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို။ ခု ဒီအစည္းေဝးမွ ဒါဆံုးျဖတ္တာ မဟုတ္ဘူး”တဲ့။ ညလည္းက်ေရာ
ဗီအိုေအနဲ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ အင္န္အယ္လ္ဒီေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ႀကီး
ဦးဝင္းျမင့္က “ဝင္ေရး မဝင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စီအီးစီ/စီစီအစည္းအေဝးေတြမွာ တရားဝင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားတာမ်ိဳးေတာ့
မရွိဘူး”လို႔ေျပာျပန္တယ္။ အၿမီးအေမာက္မတည့္ဘူး။ အဆီအေငၚမတည့္ ဘူး။ ေရွ႔လူေျပာစကားက အၿပီးအျပတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ထခ်ၿပီးသားႀကီးကို
ခု ဒီအစည္းၿပီးမွ သူ႔ႏႈတ္က တရားဝင္ထုတ္ေျပာရတဲ့အေပါက္မ်ိဳး။ ေနာက္လူေျပာတာၾက တရားဝင္ဆံုးျဖတ္ထားတာေတာ့ မရွိဘူးဆိုေတာ့
တရားမဝင္ဆံုးျဖတ္ထားတာရွိတယ္ဆိုတဲ့သေဘာပဲ။ တရားဝင္ဝင္ မဝင္ဝင္၊ ခုမွဆံုးျဖတ္ျဖတ္ မျဖတ္ျဖတ္
နွစ္ေယာက္လံုးေျပာစကားမွာ တူတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ “၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ေရးသေဘာထားရွိတယ္ဆိုတာပဲ”
ပါတီတစ္ခုရဲ့ ထိပ္တန္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ေျပာၾကတယ္ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာမဟုတ္မွန္းလူတိုင္းသိမွာပဲ။
ေတြးမိတာက အဲ့နွစ္ေယာက္လံုး ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ့္မူနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ့္ရပ္ခံခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ပါတီကိုယ္စားျပဳ ဗဟိုေကာ္မတီကိုယ္စားျပဳ ေျပာၾကတာလား၊ ေျပာဝံ့ၾကသလားဆိုတာ မသဲကြဲေသးဘူး။ အင္န္အယ္လ္ဒီမွာ အဲ့လိုေျပာဝံ့တဲ့ရဲရင့္မႈမ်ိဳး ဦးဝင္းတင္တစ္ေယာက္မွာသာ ရွိတယ္။ ျပင္ျပင္မျပင္ျပင္ဦးဉာဏ္ဝင္းနဲ႔ဦးဝင္းျမင္ကိစၥ
ေတြးမိတာက အဲ့နွစ္ေယာက္လံုး ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ့္မူနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ့္ရပ္ခံခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ပါတီကိုယ္စားျပဳ ဗဟိုေကာ္မတီကိုယ္စားျပဳ ေျပာၾကတာလား၊ ေျပာဝံ့ၾကသလားဆိုတာ မသဲကြဲေသးဘူး။ အင္န္အယ္လ္ဒီမွာ အဲ့လိုေျပာဝံ့တဲ့ရဲရင့္မႈမ်ိဳး ဦးဝင္းတင္တစ္ေယာက္မွာသာ ရွိတယ္။ ျပင္ျပင္မျပင္ျပင္ဦးဉာဏ္ဝင္းနဲ႔ဦးဝင္းျမင္ကိစၥ
အေမရိကားမွာ
ေအာ္စကာဆုတို႔ ဘာဆုညာဆုတို႔ရၾကတဲ့အခါ ဆုရတဲ့သူေတြက သမၼတႀကီးကိုေက်းဇူး တင္ပါတယ္...တို႔။
နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.. တို႔ ထည့္ေျပာတာ မၾကားမိ ပါဘူး။ ေရႊျပည္ႀကီးက်မွ
ဘယ့္နွယ္။ အကယ္ဒမီဆုေပးလည္း သမၼတႀကီးကိုေက်းဇူးတင္ရ။ ရပ္ကြက္ထဲ ကေရဆိုးေျမာင္းေဖာ္လည္း
သမၼတႀကီးကိုေက်းဇူးတင္ရ။ ရထားသံလမ္းအခမဲ့ကင္းေစာင့္ခ်ိန္ေလွ်ာ့ေပး လည္းတင္ရ။ တစ္ရြာတစ္ေယာက္ပဲ
စစ္သားသစ္ေတာင္းလို႔လည္း တင္ရ။ ေနရာတကာေက်းဇူး တင္ေနရ။
ေက်းဇူးမတင္မေနရအလုပ္ခံထားရတာမ်ားၿပီး တခ်ိဳ႔လည္း ေက်းဇူးမတင္ရမေနနိုင္ေတြ မ်ား ျဖစ္ကုန္သလားေတာင္မွတ္ရတယ္။
ကိုယ့္ဆီကပိုက္ဆံေကာက္ တစ္ဝက္ေလာက္ဘံုးျပစ္ က်န္တာနဲ႔ ခေနာ္နီေနာ္နဲ႔တံတားေလးေဆာက္ေပးလည္း
တင္လိုက္ရတဲ့ေက်းဇူး။ ထားလိုက္ရတဲ့ နိုင္ငံေတာ္၏ေစတ နာႀကီး။ မတရားသျဖင့္ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်
နွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ၿပီး ေျခမန္းကြပ္စြပ္လႊတ္ေပးလိုက္လည္း တင္လိုက္ၾကတဲ့ေက်းဇူး။ ေသနတ္ကိုင္အာဏာယူၿပီးစီးပြားရွာ၊
စစ္တပ္ကိုင္ တိုင္းျပည္ဓါးျမတိုက္လို႔ရတဲ့ ဓနဥစၥာေတြ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ဆက္ခံတိုးခ်ဲ႔ရင္း
က်ိက်ိတက္ႂကြယ္ဝေနသူေတြကို တမင္းနပ္မမွန္ေတြ ကေရာ နပ္မွန္ေတြကပါ အလကားေနအလကား ေက်းဇူးခ်ည္းသာတင္ရေလတယ္။
အကယ္ဒမီနဲ႔ေက်းဇူးတင္ကိစၥ
ငယ္ငယ္ကတည္းက
ၾကားဖူးၿပီး နားရည္ဝေနတာ ”အမိန္႔ရထန္းရည္ဆိုင္” ”အမိန္႔အေပါင္ဆိုင္”ဆိုတာေတြ ပဲ။ ခုေတာ့
မတရားတဲ့ဥပေဒေတြဖ်က္ေပးဖို႔ ဥပေဒနဲ႔အညီခြင့္ျပဳမိန္႔ရမွဆႏၵျပမွာ..တဲ့။ အင္းဒါဆို အသစ္ တိုးၿပီေပါ့။
”အမိန္႔ရဆႏၵျပပြဲ” ဆိုတဲ့ေဝါဟာရတစ္လံုး။ နိုင္ငံႀကီးသား ပီသေပတယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို
ကိုုယ္တိုင္လိုက္က်င့္ႀကံျပရံုမက အျခားသူေတြပါစံျပနမူနာျဖစ္ေအာင္ေနတတ္ေပတယ္။ ဒီလို
က်င့္ႀကံျပ ရဖို႔မ်ား ေထာင္ထဲ ဆယ့္ေလးငါးနွစ္သြားေနရတယ္လို႔။ ဒါေလးယူဖို႔မ်ား အနွစ္အစိတ္ေလာက္
ေတာင္းေန /တိုက္ေနရတယ္လို႔။ ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္း။ အမိန္႔ရဆႏၵျပကိစၥ
ခုေန
ေဒၚေနာ္အုန္းလွက ဘာခြင့္ျပဳခ်က္မွ ဘယ္သူ႔ဆီမွ မေတာင္းပဲ ဇန္နဝါရီလ ၄ ရက္ေန႔မွာ ”မတရားတဲ့ ဥပေဒေတြမို႔လို႔ဖ်က္ေပး”ဆိုၿပီး
တစ္ကိုယ္ေတာ္ဆႏၵျပတယ္ဆိုပါေတာ့...။ ဒါမွမဟုတ္လည္း (တဆင့္ေလ်ွာ့ ၿပီး)ဆႏၵျပမယ္လို႔အသံထြက္လာတယ္ဆိုပါေတာ့..။
ဒါမွမဟုတ္ေသးလည္း (ေနာက္တဆင့္ ထပ္ေလ်ွာ့ၿပီး)ဆႏၵျပဖို႔ေျခလႈပ္လက္လႈပ္ေလး လႈပ္တယ္ဆိုပါေတာ့
ဘာျဖစ္မယ္ထင္လဲ။ ခင္ဗ်ား ကေတာ့ ေျပာမွာေပါ့ ”ဘာမွမ မျဖစ္တဲ့ဟာ ဘာျဖစ္မယ္ ဘယ္လိုထင္ရမတုန္း”လို႔။
ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ဒါဆို ခု ရွစ္ပူး-ၿငိမ္း/ပြင့္အန္ဂ်ီအိုေတြ ဆႏၵျပမယ္..(၄)ရက္ေန႔က
လြတ္လပ္ေရးေနမို႔လို႔ ဗႏၶဳလပန္းၿခံမို႔လို႔ အမိန္႔ရဆႏၵကို (၅)ရက္ေန႔မွာ ေျပာင္းျပမယ္ဆိုတာက်
ခင္ဗ်ားက ဘာလို႔ စိတ္မဝင္စားရျပန္ တုန္း။ ေနာ္အုန္းလွလက္လႈပ္ေျခလႈပ္ကိစၥ
ဘာဆိုင္လို႔လဲဗ်...လို႔
ခင္ဗ်ားက ေျပာခ်င္ေျပာလိမ့္မယ္။ အမွန္က ဘာမွလည္းမဆိုင္ပါဘူး။ ဦးဥာဏ္ဝင္းႀကီး မုဆိုးဘိုေအာင္ေဇယ်ေလသံနဲ႔
ျပင္ျပင္/မျပင္ျပင္ဝင္မွာပဲလို႔ ေျပာသံၾကားၿပီး ရဲယိုရြက္ငါးခူဆီျပန္၊ သရက္သီးစိမ္းသုတ္၊
ဆူးပုတ္ရြက္ပဲဝါေလးအရည္က်ဲဟင္းခ်ိဳ၊ ၿငဳပ္စိမ္းမီးသင္းေထာင္းငါးမီးဖုတ္ငါးပိရည္ေဖ်ာ္၊
ပင္က်သခြားၫွက္ေကြးတို႔စရာနဲ႔ ထမင္းတနပ္ေလာက္ အားရပါးရေလြးခ်င္မိတယ္။ ေထာင္ထဲတုန္းကလည္း
ခနခန အဲ့လို စားခ်င္စိတ္ေပါက္တယ္။ တခါမွ မစားခဲ့ရဘူး။ အျပင္ေရာက္ေတာ့ အေမ ခ်က္ေကၽြးတယ္။
စားခ်င္တယ္ေျပာလို႔။ ဒါေပမယ့္ စားမယ္လည္း လုပ္ေရာ ထမင္းပန္းကန္ထဲမွာ အထဲက်န္ေနသူမ်က္နွာေတြေပၚလာလို႔
မ်က္ရည္ေတြေတြက်ၿပီး တစ္လုပ္ေတာင္မစားရက္ခဲ့ဘူး။ အခု ျပန္စားခ်င္ေနျပန္ၿပီ။ ဘာလို႔လဲေတာ့မသိဘူး။
အန္င္အယ္လ္ဒီနဲ႔ခ်ဥ္ျခင္းကိစၥ
ဘာမွမလုပ္ပဲ
ဘာမွမေျပာပဲ ဒီအတိုင္းထိုင္ေနတာကမွ(နိုင္ငံေရးအရ) သူ႔ကို အလုပ္ေပးထားတဲ့သေဘာ၊ ကိုယ္ဘာမွ
လုပ္မရဘူးဆိုတဲ့သေဘာေပၚလြင္ၿပီး နိုင္ငံေရးအရေထာက္ခံမႈ၊ စာနာမႈနဲ႔ ဂရုဏာအသက္ ခံရရင္
ခံရနိုင္ပါတယ္။ ခုက ေလတစ္လံုးမိုးတစ္လံုးေတြေျပာၿပီး အဆံုးက် ေလ်ွာေမြးျဖစ္ေပါင္းမ်ားလွၿပီ လို႔ျမင္တယ္။
ေထာင္ထဲမွာ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ဘာမွမလုပ္ပဲ(ဘာ ရပိုင္အခြင့္အတြက္မွ မတိုက္ပဲ ဘာဂုဏ္သိကၡာအတြက္မွမတိုက္ပဲ)ဒီအတိုင္း ထိုင္ေနၾကရတာကိုက အလုပ္လုပ္ေနတာျဖစ္တယ္။
”က်ေနာ္တို႔ကို ဘာမွလုပ္မရေအာင္လုပ္ထားလို႔ ဒီအတိုင္းထိုင္ေနၾကရတယ္”ဆိုတာကိုက ”နိုင္ငံေရး အလုပ္”ျဖစ္ေနတယ္။
ကိုယ္က ဘာမွမလုပ္နိုင္တဲ့အခါ (အနည္းဆံုး)သူ႔ကို အလုပ္ေပးထားဖို႔ေတာ့လိုပါ တယ္။ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ
ေထာင္ထဲရွိေနတာ(တခါတခါ) ဘာမွမလုပ္ပဲထိုင္ေနတာကိုက သူ႔ကို အလုပ္ေပးထားၿပီးသားျဖစ္ေနတယ္။
အင္န္အယ္လ္ဒီအေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးအတြက္ လူေတြေခၚၿပီး ကိုယ့္ကိုေထာက္ခံခိုင္း၊
လူထုနိုင္ငံေရးနိုးၾကားလာမႈကိုဇက္ဝင္သပ္ၿပီး ကိုယ့္လက္ေအာက္ဆြဲသြင္းကာ လႊတ္ေတာ္ထဲတင္သြင္းဖို႔ႀကံစည္ခ်က္လည္းပ်က္
ေတြ႔ပါရေစေမတၱာရပ္ခ်က္လည္း အဖက္လုပ္ မခံရနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့”ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ျပင္/မျပင္ျပင္ဝင္မွာပဲ”ဆိုကာ
နိုင္ငံေရးမ်က္နွာခ်ရတဲ့ ကိန္းဆိုက္ သလိုျဖစ္ရတယ္။ ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္မလာဘူးဆိုတာ
ေနရာတိုင္းမမွန္ဘူး။ ထိုင္ေနမွ ျဖစ္သြားတဲ့ အလုပ္ဆိုတာ နိုင္ငံေရးမွာတင္မက အျခားေနရာေတြမွာလည္းရွိပါတယ္။
တခုပဲ ”အထိုင္” တတ္ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ျမင္တယ္။ အထိုင္မတတ္ရင္ေတာ့ ထသြားမွက်ိဳးမွန္းသိထက္ဆိုးတဲ့အျဖစ္နဲ႔တိုးမွာပဲထင္တယ္။
ထိုင္တာကိုကအလုပ္ကိစၥ
0 comments:
Post a Comment