Friday, January 10, 2014

စစ္ရာျပည့္ (သင့္ရာ)

0 comments
၂ဝ၁၄ ဇန္နဝါရီ (၁)ရက္ထုတ္ အေရးေတာ္ပံုဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၁၂)မွ သကၠရာဇ္ ၂ဝ၁၄ကား ႏွင္းတို႔ႏွင့္အတူ ေရြ႔ေရြ႔ခ်ဥ္းနင္း လာခဲ့ေခ်ၿပီ။ အေကာင္း/အဆိုးႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္အမည္ေက်ာ္လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ႏွစ္ (၁ဝဝ)ျပည့္ၾကမွာႏွင့္ ရာျပည့္အခမ္းအနားေတြ ဆင္ယင္ခင္းက်င္း ၾကမွာ လည္း ေဗဒင္ေမးရမည့္ကိစၥမဟုတ္ပါေပ။

ရွိေနပါက အသက္(၁ဝဝ)ျပည့္မည့္သူတို႔တြင္ ေမြးဖြားျခင္းအတြက္ဝမ္းေျမာက္ၿပီး ဆံုးပါးျခင္းအတြက္ႏွေျမာရသည့္ေလာကမ်က္ရည္သုတ္ခဲ့သူတို႔ပါသလို အမိဝမ္းရည္စပ္ခံေမြးကာ ေလာကမ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီးေစခဲ့သူတို႔လည္း မနည္းလွ။ တနည္းဆိုရလွ်င္ ေလာကဖ်က္သူႏွင့္တည္ေဆာက္သူ။ လူတို႔သည္ လူတို႔အား ဤစံႏွင့္တိုင္းကာ အေကာင္း/အဆိုးသတ္မွတ္ၾကရသည္ မဟုတ္လား။ ဤသို႔ရွိေနသည္ကိုပင္ ေလာကဓမၼတာဟု ဆိုရမည္ထင္၏။  လူတို႔သည္ ေလာကမ်က္ရည္သုတ္ကာတိမ္းပါးခဲ့ရသူတို႔အတြက္ လြမ္းဆြတ္ျခင္းႏွင့္ မခ်ိတင္ကဲဒြန္တြဲကာဦးအခါခါၫႊတ္သည့္ႏွယ္ ေလာကဖ်က္သက္ဇိုးရွည္တို႔အတြက္မူ စက္ဆုပ္စိတ္ႏွင့္ေအာ့ႏွလံုးကိုသာ ျပန္ေပးတတ္ၾကသည္ မဟုတ္လား။ မိမိလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္။ ဦးၫႊတ္သူကိုၫႊတ္ကာ စက္ဆုပ္သူကိုဆုပ္၏။ ဂုဏ္ျပဳထိုက္သူကိုျပဳကာ ရႉတ္ခ်အပ္သူကိုရႉတ္ခ်၏။

ဤနွစ္တစ္ရာျပည့္တြင္မူ က်ေနာ္က လူပုဂၢိဳလ္မ်ားထက္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားဘက္ၾကည့္၏။ ဤတြင္ ပထမကမၻာစစ္ႀကီးႏွင့္ ပက္ပင္းတိုးမိ၏။

(၁၉၁၈)တြင္ ဇိဝိန္ခ်ဳပ္သည့္ကမၻာစစ္ႀကီးသည္ (၂ဝ၁၄)တြင္ အသက္တစ္ရာျပည့္ေလၿပီ။ ဤစစ္ႀကီး ဘယ္သို႔စကာ ဘယ္ႏွယ္ဆံုး၊ ဘယ္မွ်ေသ၍ ဘယ္မွ်ေၾက၊ ဘယ္ပံုဆံုး၍ ဘယ္ပံုရံႉးစသည့္ က်ိဳးေၾကာင္း ခ်က္လက္မ်ား ဤေနရာတြင္ေျပာရန္ ရည္ရြယ္ရင္းရိုးမရွိပါ။ သမိုင္းဆရာ၊ သုေတသီ၊ စာရင္းအင္းပညာရွင္၊ စစ္ပါရဂူ၊ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားအပါအဝင္ အနုပညာသည္တို႔လည္း ေျပာခဲ့ၾကေျပာေနၾကသည္ပဲမဟုတ္လား။ ထိုအဆိုအေျပာတို႔တြင္ ဘက္သေဘာအသီးသီး ရပ္ခံခ်က္အသီးသီးတို႔ထင္ဟပ္ေနသည္ပဲမဟုတ္လား။ မည္သည့္ဘက္သေဘာရပ္ခံခ်က္ႏွင့္ေျပာေျပာ ထိုျဖစ္စဥ္ႀကီးသည္ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ႔ဖြယ္ရနံ႔ သင္းမေနဖို႔လို၏။

စစ္ႀကီးၿပီးသြား၍၊ စစ္ေဘးတန္႔သြား၍ မိခင္၊ ဇနီး၊ သားသမီးမ်ားႏွင့္ခ်စ္ခင္ရသူမ်ား ခ်ခဲ့ၾကရသည့္ သက္မတို႔ကား ခ်မ္းေျမ့စရာမဟုတ္သည့္တိုင္ စိတ္သက္သာရာရေစသည့္နမိတ္ပံုႏွယ္ထင္ရွားဆဲ။ လင္ေပ်ာက္ သားေပ်ာက္ ဖခင္ေပ်ာက္ ခ်စ္သူေပ်ာက္ ေပ်ာက္ခဲ့ရသူတို႔၏ရွာပံုေတာ္မွာ စစ္ႀကီးၿပီး၍ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည့္တိုင္ ၿပီးျပတ္မသြားခဲ့။ ခ်စ္သူခင္သူတို႔က်ခဲ့ရသည္မ်က္ရည္သည္လည္း စစ္ပြဲ၌က်ဆံုးခဲ့သည့္စစ္သည္တို႔ေသြးပမာဏထက္ ေလ်ာ့မည္မထင္။ စစ္တပြဲသည္ လူတို႔အားေသကြဲရွင္ကြဲ ခြဲကာ ကမၻာေျမအား ေသြးႏွင့္လိမ္းက်ံလွ်က္ အနိဌာရံုျဖင့္ႁပြမ္းေစလွ်က္။ ေခတၱနားခ်ိန္ ေနာက္တပြဲအတြက္ စစ္ျပင္ခ်ိန္သည္ ကမၻာေျမၿငိမ္းခ်မ္းေနခ်ိန္ပင္။ သို႔တိုင္ပင္ ကမၻာေျမအလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေနသည္ေတာ့ မဟုတ္ေသး။ ေဒသႏၱိယအကန္႔အသတ္စစ္ပြဲေလးေတြက မျပတ္။

စစ္ဟုဆိုလွ်င္ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ တြဲေတြးတြဲေျပာၾကရစၿမဲ။ စစ္တပြဲ၏ဇစ္ျမစ္ကို ေသခ်ာဃဏ တူးဆြၾကည့္လွ်င္ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ဝါဒေရးစသည့္အေပၚယံအကာသားေအာက္တြင္ နယ္ပယ္ခ်ဲ႔ထြင္ျခင္း၊ သယံဇာတႏွင့္လူ႔လုပ္အား လုယက္ျခင္းမ်ားေပၚလာမွာေသခ်ာ၏။ လုယက္သူတို႔က မိမိဘက္သားတို႔၏ အၫႊတ္အႏူးေထာက္ခံမႈရရန္၊ ေသြးႂကြလာေစရန္၊ စိတ္ကန္းသြားေစရန္ရည္ရြယ္ကာ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ဝါဒေရးစသည္တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရေၾကာင္း တြင္တြင္ျဖန္႔၏။ ရိုက္ရိုက္သြင္း၏။ လူသည္ လူမ်ိဳး ဘာသာ ဝါဒစသည္တို႔ႏွင့္စပ္လွ်င္ အကဲဆတ္တတ္ၾကသည္မဟုတ္လား။ ေခါင္းကိုင္ရလြယ္သည္ မဟုတ္လား။ အမွန္ေတာ့ ကမၻာေပၚတြင္ျဖစ္ခဲ့သည့္စစ္ႀကီး ၂ စစ္ေရာ၊ ျဖစ္ေနၾကသည့္စစ္ငယ္ေပါင္း မ်ားစြာေရာ၊ ယေန႔ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ေရာပါ နယ္ခ်ဲ႔ျခင္း၊ သယံဇာတလုယက္ျခင္း၊ စစ္ႏွင့္စီးပြားရွာျခင္းမ်ားသာျဖစ္၏။ ထို႔ထက္ပို၍ ဘာမွမဟုတ္။ စစ္တပ္ေထာင္ကာ စစ္တပ္ျဖင့္စီးပြားရွာ က်ဴးေက်ာ္လုယက္သူအား အလုယက္ခံတို႔ဘက္က ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္ခုခံစစ္ျဖင့္ တိုက္လွန္ရ၏။ ဤတြင္ စစ္ျဖစ္ရ၏။

ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္လက္ငင္းျပႆနာကို ၾကည့္မိ၏။ ေရနံ ေက်ာက္မ်က္ သစ္ေတာ သဘာဝသယံ ဇာတမွန္သမွ် လူမ်ိဳးစု တိုင္းရင္းသားတို႔အရပ္တြင္သာ အရွိမ်ား၏။ ျပည္မဟုဆိုသည့္ လူမ်ားစုဗမာလူမ်ိဳး အမ်ား ေနထိုင္ရာေဒသတို႔တြင္မရွိ။ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးအခ်က္အျခာ၊ ေျမျပန္႔လြင္ျပင္ ခ်ိဳင့္ဝွမ္းႏွင့္ ျမစ္ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္စိုးမိုးထားေသာဗမာလူမ်ိဳးစုတြင္ သဘာဝရင္းျမစ္မ်ားက ေျပာရေလာက္ေအာင္မရွိ။ သည္ေတာ့ ရွိသည့္ေနရာတို႔ကို မ်က္ေစ့က်၏။ လိုခ်င္တပ္မက္ျဖစ္လာ၏။ လုယက္ဗိုလ္က်ခ်င္လာ၏။ အမ်ားစုကလည္းျဖစ္၊ လက္ဦးမႈလည္းယူႏိုင္ဆိုေတာ့ စစ္တပ္ေထာင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က်င့္သံုးကာ စစ္ျပဳၿပီးလုယက္၏။ စစ္အာဏာျဖင့္ အရင္းအႏွီးစုေဆာင္းကာ စီးပြားျဖစ္ထြန္းလာ၏။ ယင္းစစ္အာဏာသည္ လူမ်ိဳးစုတိုင္းရင္းသားတို႔ အေပၚတင္မက ဗမာဗမာခ်င္းပါခ်န္၍ရသည့္အမ်ိဳးမဟုတ္။

ျပည္ေထာင္စုတို႔ နိုင္ငံေတာ္တို႔ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာတို႔ဆိုသည့္ ရမယ္ရွာခ်က္မ်ားအား တစ္ခြန္းထဲျဖစ္ေအာင္စုရလွ်င္ အမ်ိဳးသားေရးမည္၏။ ထိုအမ်ိဳးသားေရးကိုလည္း စစ္တပ္ကသာ ဦးေဆာင္ရမည္ဆို၏။ ဆိုေတာ့ ထို အမ်ိဳးသားေရးကိုဦးေဆာင္သည္ဆိုေသာစစ္တပ္တြင္ လူမ်ိဳးစုတိုင္းရင္းသားတို႔ထံမွသယံဇာတႏွင့္ တျပည္လံုး၏ဓနဥစၥာေျမယာတို႔ပါမက်န္ လုယက္သိမ္းပိုက္ခြင့္ယူထားသည္မွာ တရားဝင္ေၾကာင္း မွန္ကန္ေၾကာင္းသက္ေသထူဖို႔ အမ်ိဳးသားေရးတေစၦတြင္တြင္ေျခာက္ေပး၏။ ေၾကာက္သူတို႔ကလည္း ေၾကာက္ၾက၏။ ဤတြင္ စစ္အုပ္စုသက္ဇိုးရွည္ကာ ဗမာျပည္ျပည္တြင္းစစ္လည္း ကမၻာ့ဖိုးသက္ရွည္စာရင္းဝင္ေတာ့၏။

စစ္သည္ ျပည္တြင္းကျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပကလာလာ စစ္သည္ စစ္သာျဖစ္၏။ စစ္ဆိုသည္မွာ မႏိုင္မခ်င္း (သို႔မဟုတ္) မရံႉးမခ်င္းတိုက္ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးတမ်ိဳးပင္။ ၾကမ္းတမ္း၏ ရိုင္း၏။ လိုလားအပ္သည့္အရာမဟုတ္။ သို႔ေၾကာင့္ စစ္သည္ဆန္႔က်င္အပ္ေသာအရာျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ စစ္ဆန္႔က်င္ေရးဆိုကာ စစ္မွန္သမွ် မဲမဲျမင္အကုန္ဆန္႔က်င္ဆိုသည္မွာလည္း ပံုမက်ေသး။ မည္သည့္စစ္မ်ိဳးကိုဆန္႔က်င္မလဲဆိုသည္မွာ အေရးႀကီး၏။ လူ၏ ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္၊ ဓမၼအဓမၼခြဲျခားႏိုင္စြမ္းတို႔ ဤေနရာ၌စကားေျပာ၏။ စစ္ျပဳရျခင္း၏ အေပၚယံအကာသား ဝါဒျဖန္႔ခ်က္မ်ားကို နက္နက္နဲနဲျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ဖို႔လို၏။ စစ္တြင္လည္း ဘက္ရွိ၏။ အမွား/အမွန္၊ တရား/ မတရားရွိ၏။ က်ဴးေက်ာ္စစ္/ခုခံစစ္ရွိ၏။ လုယက္သူႏွင့္အလုယက္ခံ သေဘာရွိ၏။ မွားသူ မတရားသူ က်ဴးေက်ာ္သူ လုယက္သူတို႔တိုက္သည့္စစ္မွန္သမွ်သည္ ဆန္႔က်င္ရမည့္စစ္ ျဖစ္၏။

ျပန္ေကာက္ရေသာ္ ပထမကမၻာစစ္ႀကီး ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည့္သည္ မျဖစ္မေနက်င္းပအပ္သည့္ပြဲ ျဖစ္ဖို႔လို၏။ သို႔ေသာ္ အေပ်ာ္အပါးတို႔ျဖင့္ၿပီးလို႔ မရ။ စစ္ျပဳက်ဴးေက်ာ္လုယက္သူတို႔အား ဖြင့္ခ်ေဖာ္ထုတ္ရင္း၊ နယ္ခ်ဲ႔လက္ဝါးႀကီးအုပ္သူတို႔အားဆန္႔က်င္ရင္း၊ တတိယလုယက္ပြဲႀကီးျဖစ္မလာေရး လႈံ႔ေဆာ္ရင္း၊ ျပည္တြင္းလက္ဝါးႀကီးအုပ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္အားတိုက္ခိုက္ရင္း၊ လူထုအားျဖင့္စစ္တားရင္း စစ္ဆန္႔က်င္ေရးလကၡဏာအတိၿပီးမည့္လႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္လာဖို႔ ရည္သန္ေတာင့္တမိ၏။
(သင့္ရာ) ၁၅ ရက္ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁၃

0 comments:

Post a Comment