၂ဝ၁၄
ဇန္နဝါရီလလည္ပိုင္းမွာေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ
အင္န္အယ္လ္ဒီဝင္မယ္ဆိုေတာ့ ”အေမ့ေျခမႈန္႔ နဖူးမွာသုတ္” တို႔ ”အေမ့ထမီစ ေခါင္းမွာပတ္ၾက”တို႔ဆိုၿပီး
ေအာင္နိုင္ေရးမဲဆြယ္တာေတြထက္ ခုက သာသြားၿပီထင္တယ္။ တေယာက္ကေျပာတယ္ ”စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာေနရတာထက္
ထမီေအာက္မွာေနရတာက ပိုေကာင္းတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေမ့ေနာက္လိုက္ၾက၊ အေမ့ထမီအလံထူ ခ်ီတက္ၾက”ဆိုပဲ။
ရီရမွာလိုလို နွာေခါင္းရံႉ႔ရမွာလိုလို။ ပိုဆိုးသြားတာက ေျပာသူက သူ႔ကိုယ္သူ နိုင္ငံေရးသမားလို႔
မဆိုရံုုတမယ္ေျပာတယ္။ သူ႔ေျပာစကားက သူ႔နိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္ဆိုရင္ သူ႔နိုင္ငံေရးဘာလဲ
အကဲခတ္မိမွာပါ။ (ေမေမ့ခ်စ္သူမ်ား)
ခင္ဗ်ားသာဆို
အစခ်ီေမးေလ့ထံုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေလးက ဒီတခါ ဒီလိုေတြအရင္ေျပာတယ္။ ၿပီးမွ ထံုးစံအတိုင္း ခင္ဗ်ားသာဆို
ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မတုန္း.. လို႔ ပိတ္တယ္။ (သူ႔စကားေတြ က်ေနာ္ျပန္မေျပာခင္မွာ ႀကိဳေျပာထားခ်င္တာက
ဒီတခါ သူအေတာ္ေပါက္ကြဲေနတယ္ဆိုတာနဲ႔ စကားလံုးနဲ႔ အသံုးအႏႈန္းေတြ ရုန္႔ရင္းခက္ထန္ေနတယ္ဆိုတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ သိတ္ၾကမ္းလြန္းတဲ့အသံုးအႏႈန္းတခ ်ိဳ႔ နည္းနည္းစကားလံုးျပင္တာကလြဲလို႔
က်န္တာေတြ သူ႔အတိုင္းျပန္တင္ပါမယ္။ စကားေတြဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔
တခ်က္တခ်က္ အဆက္အစပ္လြတ္ထြက္သြားတာကေတာ့ သူ႔ အတိုင္းပဲထားပါတယ္။ စာေခ်ာေအာင္မျပင္ပါ)
“အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအထိ က်ေနာ္ဘာမွမေျပာပါဘူး။ မေျပာဘူးဆိုတာ ေကာင္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။
ေျပာစရာေတြတပံုႀကီးပဲ။ မေျပာတာ။ ခု မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုၿပီး ဇြတ္တြန္းလုပ္ေနတာၾကာၿပီဗ်။
ေတြးၾကည့္ဗ်ာ ခု ဘုန္းႀကီးေတြက ျမန္မာမေတြရဲ့တန္ဆာနဲ႔ခႏၶာကို ဘယ္သူ႔ပဲေပးရမယ္ ဘယ္သူ႔ေတာ့မေပးရဘူးဆိုၿပီး
လိုက္လုပ္ေနတာပဲဗ်။ လူေတြရဲ့သဒၵါစိတ္ အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး မိန္းမေပါင္ၾကားကဟာပါ
ငါတို႔နဲ႔ဆိုင္တယ္လုပ္လာတာဗ် ေသာက္ခ်ိဳးက။ ေပါင္ၿခံၾကားအထိပါ ဆင္းခ်လာတာဗ်။ မြတ္စလင္ေတြမိုဟာမက္ေျပာတဲ့အတို င္း
လိုက္လုပ္ေနတာၾကည့္မရလို႔ သူတို႔ကိုဆန္႔က်င္ဖို႔ သူတို႔နည္းအတိုင္း လိုက္လုပ္ေနတာ ဗ်။
မိန္းမေလးေယာက္ယူ ဘာညာေတာ့ မေျပာေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ ဗမာေယာက္်ားေတြကို။ ဟိုဟာက မိုဟာမက္ဗ်ာ။
”လူ” ႀကီးဗ်။ ဘုရားလည္းမဟုတ္။ ဘုန္းႀကီးလည္းမဟုတ္ဘူးဗ်။ အာသေဝါကုန္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။
သူ႔ဟာသူ မိန္းမဘယ္ႏွေယာက္ယူယူ၊ ဘာေျပာေျပာ၊ သူ႔လူေတြ ဘယ္ႏွေယာက္ ယူခိုင္းခိုင္းေပါ့ဗ်၊
ကိုယ္နဲ႔ဘာဆိုင္လည္း။ ကိုယ္မႀကိဳက္ မယူနဲ႔။ လိုက္မလုပ္နဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔ အဲ့သလိုေတြယူခိုင္းလို႔လည္း
အိမ္ေထာင္ေရးမွာေစာက္ျပႆနာေတြတက ္၊ ကေလးေတြနင္းကန္ေမြး၊ စာမတတ္ေပမတတ္ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့နဲ႔
စုတ္ျပတ္သတ္ေနတာေတြ ျမန္မာျပည္မွာတပံုႀကီးဗ်ာ။ ပညာမတတ္ပိုက္ဆံမရွိနဲ႔ ေအာက္တန္းစားအလုပ္ေတြလုပ္ေနၾကတာမွ
တပံုတေခါင္းႀကီးဗ်ာ ။ အဲ့ဒါ ဘာမ်ား အားက်စရာရွိလို႔ ကိုယ္က လိုက္လုပ္ေနရလဲ မသိပါဘူး
ဒီ --------ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြ။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ေတြးမိတာ ေျပာျပဦးမယ္။
သက္ရွိတိုင္းမွာ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားဖို႔အတြက္ ဖို-မရွိရၿပီး မ်ိဳးဆက္မေကာရေအာင္
မ-ကို ဖို-ထက္ အေရအတြက္ သာေပးထားရတာ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ လူမွာလည္း
ဒီအတိုင္းပဲဗ်။ လူမိန္းမ ကေလးေမြးနိုင္တဲ့အရြယ္နဲ႔
အခ်ိန္က အကန္႔အသတ္ရွိတယ္ဗ်ာ။ လူေယာက္်ားၾကေတာ့ မရွိဘူးဗ်။ ဖြဲတစ္ဆုပ္နိုင္တဲ့အထိ ကေလးရနိုင္တယ္ပဲထားပါေတာ့ဗ်ာ။ တရုပ္ျပည္ကလြဲလို႔ ေယာက္်ားေလးပိုမ်ားတဲ့တိုင္းျပည ္ေတာ့
မၾကားမိပါဘူး။ ဒါကလည္း ေမာ္စီတုန္းအူေၾကာင္ၾကားရဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ေပၚလစီေၾကာင့္ဗ်ာ။
ေယာက္်ားက မိန္းမအမ်ားႀကီးယူၿပီး ယူတဲ့မိန္းမတိုင္းကလည္း ကေလးေမြးနိုင္တယ္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။
ဗိုက္ဖံုးအကႌ် တဖားဖားနဲ႔မိန္းမေ တြ တအိမ္လံုးျပည့္ေနမွာဗ်။ မိန္းမက ေယာက္်ားအမ်ားႀကီးယူတယ္ထားပါေတာ့ဗ်ာ၊
သူတစ္ေယာက္ပဲ ဗိုက္ႀကီးတကားကားနဲ႔ေနရမွာဗ်။ က်ေနာ္ေျပာတာက မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရးတာဝန္ကိုယူတဲ့ေနရာမွာ
မိန္းမနဲ႔ေယာက္်ားမွာ အကန္႔အသတ္ မတူတဲ့အေၾကာင္းပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ပဲ လူမ်ိဳးဆက္ ခုထိျပန္႔ပြားတည္ရွိေနတာဗ်။
အဲ့လိုမဟုတ္ပဲ မိန္းမကို ေယာက္်ားထက္နည္းေအာင္ လုပ္ၾကည့္ မ်ိဳးဆက္ကေနာက္မွတုန္းမွာ၊
အရင္ဆံုး မယားလုရင္းသတ္ၾကျဖတ္ၾကနဲ႔ ၿပီးမွာကိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တန္းတူေလာက္ အရင္ လုပ္ၾကည့္ဦး
တက္လိုက္မယ့္ေသာက္ျပႆနာေတြ။ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည့္ ဘာမွမလုပ္ပဲနဲ႔ေတာင္ ျမန္မာျပည္မွာ
လင္လိုခ်င္ရက္သားနဲ႔ ကေလးေမြးခ်င္ရက္သားနဲ႔ လင္လည္းမရ ကေလးလည္းမေမြးရတဲ့ အပ်ိဳႀကီးေတြအမ်ားႀကီးဗ်ာ။
ကဲထားပါေတာ့ဗ်ာ..ျမန္မာမေတြက ဘုန္းႀကီးေတြေျပာတဲ့အတိုင္း ျမန္မာထီးေတြကိုပဲယူတယ္ဆိုပါေတာ ့
နဂိုကေယာက္်ားမိန္းမ သဘာဝအခ်ိဳးအရ ပိုေနရတဲ့အထဲ။ ထပ္ၿပီး အဲ့ဒီပိုထြက္လာဦးမယ့္ျမန္မာမေတ ြကိုက်
ဘယ္သူလာယူမွာလဲ။ ဟိုလူ႔မယူရ ဒီလူ႔မယူရေျပာေနတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြ က ဝင္ယူမလား။ အဲ့လိုက်ေတာ့လည္း
ဂြက်တာက ဘုန္းႀကီးဆိုတာ မိန္းမ ယူမရဘူးဆိုထားတာေလဗ်ာ။ လင္ေကာင္းျဖစ္မျဖစ္ေတာ့မသိဘူးဗ် ာ
မယားယူၿပီး ကေလးတႁပြတ္ႁပြတ္ရေအာင ္လုပ္နိုင္တဲ့ က်ားကိုးစီး စားမကုန္တဲ့ငနဲေတြ
ဘုန္းႀကီးဝတ္စားေနတာကလည္း သိန္းနဲ႔ခ်ီရွိေနတာဗ်ာ။ အဲ့ငနဲေတြကလည္း မိန္းမတရားဝင္မယူေတာ့
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာထီးစစ္စစ္ပဲယူမယ္ ဆိုတဲ့ မိန္းမေတြပိုခက္ကုန္တာေပါ့ဗ်။ ျမန္မာမ ယူရင္
ဗုဒၶဘာသာဝင္ရမယ္ဆိုေတာ့ ယူေတာ့ယူခ်င္တယ္ မဝင္ခ်င္တာနဲ႔မယူၾကေတာ့ရင္ မခက္ဘူးလား။ ဒါဆို
အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ သားေမြးခ်င္တဲ့ ျမန္မာမေတြအတြက္ ဒီလိုစဥ္းစားရမလိုျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးဗုဒၶဘာသာဝင္ေယာက္်ား(သို႔မဟုတ္) မည္သည့္လူမ်ိဳးျဖစ္ေစ
ဗုဒၶဘာသာသို႔ေျပာင္းလာသူေယာက္်ား(၁)ေယာက္သည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမ (၄)ေယာက္အထိ
ယူခြင့္ျပဳတယ္ဆိုၿပီး လုပ္ရေတာ့မ ယ့္အေပါက္ပဲဗ်။ မြတ္စလင္မ္ေတြနဲ႔ အတူတူျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဒါမွ ျမန္မာမ အစြန္းထြက္ျပႆနာကို ရွင္း နိုင္မွာဗ်။ ကေလးကေတာ့ သူ႔သဘာဝ ကန္႔သတ္သေလာက္ပဲရမွာေပါ့ေလ။
ျဖစ္ေနတာက ဘာနဲ႔တူလဲဆိုေတာ့ ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရားေခတ္က သာကီဝင္ေတြလိုျဖစ္ကုန္မွာဗ်။ ေနာက္ဆံုး
ဘာမွလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအဟုတ္ထင္၊ သူမ်ားေတြနဲ႔မတူမတန္ဘူးဆိုၿပီး ေမာင္ႏွစ္မအရင္းျပန္ယူ၊
ကေလးေတြေမြး၊ ေသြးအရင္းခ်င္းျပန္ေႏွာၿပီးေမြး ေတာ့ ဗီဇေတြကညံ့သထက္ညံ့ညံ့လိုက္၊
ငစႏူ လဒူမ်ိဳးဆက္ရ၊ ဒီၾကားထဲမန္တက္ၿပီး ဟိုမင္းသားကို သြားႏွိမ္၊ ဟိုက ဘုရင္ျဖစ္လာေတာ့
စစ္ဝင္တိုက္ၿပီးကိုင္ထည့္လိုက္တာ သာကီဝင္မ်ိဳး ကန္းကုန္တာပဲ မဟုတ္လား။ ခုလည္း အဲ့ေသာက္ခ်ိဳး
ခ်ိဳးေနၾကတာဗ်။ ဘယ္ေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မ်ိဳးကန္းမလဲသာ မသိတာ။ ေသာက္ခ်ိဳးမျပင္လို႔ကေတာ့
ကန္းမွာပဲ။ ထားပါေတာ့ဗ်ာအဲ့ဒါေတြ။ က်ေနာ္ကေတာ့ မႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္ေတြးမိတာကိုယ္ေျပာတာပဲ။
ခင္ဗ်ားသာ အေကာင္ျဖစ္ေနတယ္ဆို အဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ေမာင္ေတြကိုဘာလုပ္မလ ဲ”တဲ့ဗ်ား။
က်ေနာ္ေတြးမိတာကေတာ့ ဗုဒၶဝါဒီျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္မ်ိ ဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရးဥပေဒလို႔
ပညတ္ရင္ေကာင္းမလားေတြးမိတယ္။ ဗုဒၶဝါဒကို ဘာသာအျဖစ္နဲ႔အမွတ္မွားေနၾကတာလည္ းျပင္ၿပီးသားျဖစ္၊
လူမ်ိဳးနဲ႔ဘာသာတြဲေျပာမွရတဲ့ ေနာက္လူမ်ိဳးသစ္တခုလည္းရ၊ ကမၻာကို ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ရေကာင္းမွန္းမသိတဲ့လူ႔အႏၶေ တြလည္း
စိတ္လက္ခ်မ္းသာရာရ၊ လူဦးေရေပါက္ကြဲမႈလည္း
ထိန္းခ်ဳပ ္ၿပီးသားျဖစ္သြားမယ္ ထင္တယ္။
တစ္ခုပဲ ပူပန္မိတာက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔လိင္စိတ္အလိုက ို ဇြတ္ဖိႏွိပ္ခ်ိဳးႏွိမ္လို႔ျဖစ္တ တ္တဲ့
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမရလိင္စိတ္အလိုမျ ပည့္ စိတ္ေဝဒနာရွင္ေတြ တိုးပြားလာမွာကိုပါပဲ။
(ခင္ဗ်ားသာဆို)
အခ်ိန္က အကန္႔အသတ္ရွိတယ္ဗ်ာ။ လူေယာက္်ားၾကေတာ့ မရွိဘူးဗ်။ ဖြဲတစ္ဆုပ္နိုင္တဲ့အထိ ကေလးရနိုင္တယ္ပဲထားပါေတာ့ဗ်ာ။ တရုပ္ျပည္ကလြဲလို႔ ေယာက္်ားေလးပိုမ်ားတဲ့တိုင္းျပည
က်ေနာ္ေတြးမိတာကေတာ့ ဗုဒၶဝါဒီျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္မ်ိ
ထိန္းခ်ဳပ
အနုပညာသည္ေတြမွာလိုပဲ
နိုင္ငံေရးမွာလည္း "စန္း"ရွိပါတယ္။ စန္းထခ်ိန္မွာ ဆတ္ေဆာ့မိတဲ့အနုပညာသည္ဟာ
ရိုးပံုရိုးလက္ေပ်ာက္ၿပီး အမနာပအေျပာခံရတာသာ အဖတ္တင္တာေတြ႔ဖူးပါတယ္။ နိုင္ငံေရးမွာက်
အေနမထိုင္မတတ္မႈလို႔ ဆိုရမယ္ထင္တာပဲ။ စန္းအားကိုးနဲ႔ ေမာက္မာမိရင္ လူထုခတ္တဲ့ဒဏ္နဲ႔တိုးၿပီး
နိုင္ငံေရးလူလံုးမလွျဖစ္တတ္ပါတယ ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြရဲ့ ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ေတာင္မရရွာပဲ
ရွင္ျပဳတုန္းကေရႊထီးေလး ပြတ္ကာသပ္ကာသာ ေနသြားရတာမ်ိဳးျဖစ ္တတ္ပါတယ္။
စန္းရွိလို႔လုပ္ၾကရင္း ေပါက္ၾကတာျခင္းအတူတူ အျခားနယ္ေတြနဲ႔မတူတာက နိုင္ငံေရးက ျမင္းတစီးဓါးတလက္နဲ႔လုပ္မရတာပဲ။
စန္းမွာ ထခ်ိန္ ကုန္ခ်ိန္ရွိပါတယ္။ စန္းထခ်ိန္ကို နိုင္ငံေရးတက္ခ်ိန္ဆိုရင္ ကုန္ခ်ိန္ကေတာ့
က်ဆံုးခ်ိန္ေပါ့။ နိုင္ငံေရးတက္ေနခ်ိန္မွာ ႀကီးေလးတဲ့အမွားေတာင္စာမဖြဲ႔ၾကေ ပမယ့္
က်ခ်ိန္ဆို နံမည္ေလးမွားေခၚမိရင္ကိုပဲ ရာဇဝတ္အိုးတုတ္နဲ႔ထိုးျဖစ္တတ္ပါ တယ္။
(ရင္နာတဲ့စန္း)
လက္ပန္းေတာင္းဟာ
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္ေရာက္ရင္ ေျခသုတ္ပုဆိုးေျမြစြယ္က်ိဳးနဲ႔ နိုင္ငံေရးခိုင္းဖတ္ဘဝကလြဲလို႔
ဘာမွေရြးခ်ယ္စရာမရွိေၾကာင္း သက္ေသျပခ်က္ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဦးပိုင္စစ္အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔စစ္ အာဏာကို
တိုက္ရိုက္အက်ဆံုးစိန္ေခၚခ်က္ျဖ စ္တယ္။
(လက္ပန္းေတာင္းစိန္ေခၚခ်က္)
ေလာကဥတၱရာကို
ေလာကီထဲကေနမရွာလို႔ ဘယ္နားသြားရွာမတုန္း။ ဝိမုတၱိကို အသက္ခႏၶာၿမဲေနတုန္း ဒီအတၱေဘာႀကီးမွာမရွာလို႔
ဘယ္နား သြားရွာမတုန္း။ ဘယ္မွာေတြ႔လိမ့္တုန္း။ ဒါေပမယ့္ ဒီအဆိုဟာ အိမ္ယာထူေထာင္ရြာသူတို႔က်င့္သလိ ုက်င့္ရမယ္လို႔
အနက္မထြက္။ လူတို႔နဲ႔ မျမင္ကြယ္ရာမွာ ခႏၶာအတြက္အသက္ဓါတ္တို႔ကူပံ့ရာကိ ု မျဖည့္ဆည္းမမွီဝဲပဲထြက္ေျမာက္ရာ လမ္းစရွာပဲရွာၾကလို႔
သေဘာမပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဒါကိုင္ၿပီး လြတ္ေျမာက္ရာႀကံဆသူေတြ လူ႔တို႔ရြာထဲ ဘီလူးဆိုင္းဆင့္ဝင္လာၾကတာ။
လူေတာဝင္တိုးၿပီဆိုကတည္းက ဓမၼရဲ့စင္ၾကယ္ျခင္း သေဘာဟာ ရြာဖ်ားမွာက်န္ခဲ့ၿပီ။ လူ႔ရြာမွာ
ဘာသာေရးနဲ႔ထမင္းစားတဲ့လူေတြမ်ား လာရင္၊ ဘာသာေရးဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျဖစ္လာရင္၊
ဘာသာေရးဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္လာရင္၊ ဘာသာေရးဟာ အာဏာျပႆနာထဲအထိပါလာရင္ လူထုနဲ႔တိုင္းျပည္
ဖြတ္သထက္ညစ္ကာ အမုန္းမီးခိုးတအူအူ ေသြးၫွီနံ႔တလႊမ္းလႊမ္း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းမႈတေဝေဝျဖစ္ရ ေၾကာင္း
ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီး လူ႔သမိုင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး တည္ေနတဲ့သက ္ေသေတြရွိတယ္။ ဓမၼရဲ့အရင္းခံသေဘာ
စင္ၾကယ္ၿငိမ္း ခ်မ္းရာကိုေရွးရႉခ်င္သမို႔ လူမႈလူေရးထဲလူေစာ္နံခ်င္လြန္းတဲ့ ဝိမုတၱိအေရၿခံဳဘာသာေရးပြဲစားေတြ ကို
အတိအလင္းဆန္႔က်င္ပယ္လွန္ျခင္းဟာ မမွားတဲ့အလုပ္မို႔ မဆုတ္မနစ္ျပဳတယ္။ (အေရၿခံဳမ်ားကိစၥ)
က်ေနာ့္နံမည္ကိုမသိေပမယ့္
က်ေနာ္နဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနၾကတဲ့ ဒုကၡသည္အေနအထားနဲ႔ဒီေရာက္လာတဲ့ ဗမာျပည္သားတခ်ိဳ႔က က်ေနာ့္ကို
အဂၤလိပ္မေယာက္်ား...တဲ့။ ဆရာေျချပတ္...တဲ့။ ေထာင္ဆရာ...တဲ့၊ အရူးစကားျပန္...တဲ့ စသည္ျဖင့္ေခၚၾကတာေတြရွိတယ္။
အဂၤလိပ္မေယာက္်ားဆိုတာက က်ေနာ့္ဇနီးက အိုင္းရစ္ရွ္ေသြး-အေမရိကန္မျဖစ္ ေနလို႔။ ဂ်ိဳင္းေထာက္တကားကားနဲ႔
သူတို႔ကိုအဂၤလိပ္စကား ထမင္းစားေရေသာက္သင္ေပးေတာ့ ဆရာေျချပတ္ေပါ့။ ကေလးေထာင္ လူႀကီးေထာင္ေတြမွာ
စကားျပန္နဲ႔ဘာသာျပန္လုပ္ေတာ့ ေထာင္ဆရာေပါ့။ စိတ္က်န္းမာေရးဌာနဲ႔ေဆးရံုမွာစကားျပန္ျဖစ္ေတာ့
အရူးစကားျပန္ေပါ့။ က်ေနာ္သေဘာအက်မိဆံုးအေခၚကေတာ့ ေထာင္ဆရာဆိုတာပဲ။ က်ေနာ္နဲ႔ ေထာင္က
ခုခ်ိန္ထိ ေရစက္မကုန္ေသးဘူးလို႔ေျပာရမလားပ ဲ။ ေရႊျပည္ႀကီးတုန္းကလည္း ေထာင္ထဲ ၁၅
နွစ္။ ဒုကၡသည္စခန္းေနတုန္းကလည္း အျပင္မထြက္ရဆိုတာကို ခ်ိဳးေဖါက္ၿပီးတစ္ႀကိမ္မကထြက္လိ ု႔
အခ်ဳပ္အေနွာင္ခံရ။ ခု ဒီေရာက္ၿပီးေတာ့လည္း တရားရံုးစကားျပန္သင္တန္းေအာင္လက ္မွတ္ရၿပီး
တခါတခါ ေထာင္ထဲသြား အမႈျဖစ္တဲ့ဗမာျပည္သားေတြနဲ႔ဆိုင ္တာေတြလိုက္လုပ္ ေနတာကိုး။
ဆိုေတာ့ သူတို႔ေျပာတဲ့ ”ေထာင္ဆရာ”ဆိုတာလည္း နွစ္သက္ခ်င္စရာျဖစ္ရတယ္။ (ေထာင္ဆရာ)
"အေပ်ာ့/ အမာ
လိုက္ခြဲေနရေအာင္ မင္းအေမ့လင္စစ္ဗိုလ္ေတြက ပိႏၷဲသီးမို႔လို႔လားကြ။ မင္းတို႔သာ ေပ်ာ့တူးမနပ္နိုင္ငံေရးသမားေတြ
ျဖစ္ေနတာ". ..တဲ့။ ဒီမနက္ Skype မွာ စုၿပီးစကားေျပာၾကတုန္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္
ေနာက္တစ္ေယာက္ကိုေျပာတာ၊ စိတ္အေတာ္ တိုတိုနဲ႔။ (ေပ်ာ့တူးမနပ္နိုင္ငံေရး)
0 comments:
Post a Comment