က်ေနာ့္ကို
NLD လားလို႔ေမးရင္ ဟုတ္တယ္ လို႔ေျဖလို႔ရသလို မဟုတ္ဘူးလို႔လည္းေျဖလို႔ရတယ္။ ဒါဆို ခုထိ
မင္းက NLD ေပါ့လို႔ တိတိက်က်ေမးရင္ေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မ်က္ေစ့လည္မစိုးလို႔ ခ်ဳပ္ၿပီးရွင္းျပပါရေစ။
မဂၤလာဒံုၿမိ့ဳနယ္ကေန အေစာဆံုးဝင္ျဖစ္ခဲ့သူေတြထဲ က်ေနာ္လည္းပါတယ္။ အထုတ္မခံရဖူးဘူး။
မထြက္ဖူးဘူး။ ဘာစည္းကမ္းနဲ႔မွ အေရးယူ မခံရဖူးဘူး။ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ ဘာအေနနဲ႔ရပ္လဲဆိုေတာ့
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္တဲ့၊ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တဲ့ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ ရပ္တယ္။ ေထာင္တြင္းေန
အင္န္အယ္လ္ဒီတခ်ိဳ႔ရဲ့ ပါတီႀကီးေမာက္မာမႈေတြကို မနွစ္ၿမိ့ဳလို႔ပဲ။ ေထာင္ကထြက္ အင္န္အယ္လ္ဒီ
ျပန္ဆက္ေတာ့ ေထာင္ထြက္ေတြကို ပါတီက အကပ္မခံဝံ့ျဖစ္ေနခ်ိန္ဆိုေ တာ့ ခြာၿပီးကူတယ္။ ျပႆနာက
တသက္လံုး ဘယ္အစိုးရတက္တက္ငါ့အစိုးရလုပ္ၿပ ီး စစ္ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ပေရာပရီလုပ္ ေနတဲ့သတင္းေပးလိုလိုလို
ၿမိ့မ်က္နွာဖံုးလိုလိုလူေတြရဲ့အအုပ္အစီးေအာက္က NLD မွာ ကိုယ္တိုင္သြယ္ဝိုက္သတင္းအေပးခံရတာ ေခြးေျပးဝက္ေျပး ထြက္ေျပးနိုင္လို႔မွ လက္မတင္ေလးကပ္လြတ္ၿပီး ထိုင္းကိုေရာက္တာ။
နို႔မို႔ဆို စတုတၳအႀကိမ္အဖမ္းခံရၿပီး တတိယအႀကိမ္ေထာင္နန္းစံေသးတယ္။ (ထိုင္း)မဲေဆာက္ေရာက္ၿပီး
၃ ရက္ေျမာက္မွာ မဲေဆာက္မွာအထိုင္က်ေနတဲ့လြတ္ေျမ ာက္နယ္ေျမ (အင္န္အယ္လ္ဒီ)ကို ထံုးစံရွိသည့္အတိုင္း သတင္းသြားပို႔ေတာ့
လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ NLD အျဖစ္ ပါတီဝင္ျပန္ေလွ်ာက္ရမယ္ဆိုတယ္။ ဒါနဲ႔ ဦးဝင္းခက္ကို “ဆရာတို႔ေတာင္
ေသနတ္၊ တပ္၊ လူထုေနာက္ခံဘာမွမရွိ၊ သူမ်ား အိမ္ၿခံငွားေနေနၿပီး က်ေနာ္က ဘယ့္ႏွယ္လို႔
လြတ္ေျမာက္ရပါ့မလဲဆရာ။ ၾကည့္လည္းလုပ္ပါဦး”လို႔ေျပာၿပီ း ေနာင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေျခဦးမလွည့္ေတာ့ဘူး။
အေမရိကားေရာက္ၿပီး သိတ္မၾကာဘူး ဖို႔တ္ဝိန္း NLD ေတြနဲ႔ ၃ ႀကိမ္ေလာက္ ဝိုင္းထိုင္ျဖစ္တယ္။
လြတ္ေျမာက္ေတြေရာ၊ မလြတ္ေျမာက္ေတြေရာ၊ ဒီပဲယင္းေတြေရာ၊ အေဝးေရာက္ေတြေရာ၊ အနီးကပ္ေတြေရာ၊
အမတ္မင္းေရာ စံုေတာ့အေတာ္စံုပါတယ္။ ကိုယ့္ကီးသူ႔ကီး ၫွိၾကည့္ရင္ နွစ္ဖက္လံုးအသံေၾကာင္ကုန္မစိုးလ ို႔
ကိုယ့္ကီးကိုယ္မခ်ိန္းပဲ ဆက္တီးခတ္ေနတယ္။ ေဒၚစုေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ျပန္လြတ္တယ ္။ အရွိကိုအရွိအတိုင္းဆိုၿပီး
ပါတီမွတ္ပံုျပန္တင္တာ၊ ပါတီဖြဲ႔စည္းပံုျပင္တာ၊ ပါတီဝင္သစ္ေတြစုေဆာင္းတာ၊ ပါတီဝင္ေဟာင္းေတြ
ျပန္သိမ္းဆည္းတာလုပ္ေတာ့ ဘဝင္မက်စရာကပါလာတယ္။ ပါတီကေနအထုတ္မခံရတဲ့ အေရးယူမခံရတဲ့ပါတီဝင္ေဟာင္းေတြ
ပါတီဝင္ဆက္ျဖစ္ေနေသးခ်င္ရင္ အသစ္ျပန္ေလွ်က္ရမတဲ့။ အဲ့ဒီအထိလည္း ျပႆနာမရွိေသးဘူးပဲထားပါဦး။
သမၼတႀကီးကိုယံုတယ္..တို႔၊ ၂ဝဝ၈ ကို ေလးစားလိုက္နာကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါ့မည္တို႔လည ္းျဖစ္လာေရာ
NLD နိုင္ငံေရးခႏၱီစက်သြားတာ ကုန္းေကာက္စရာေတာင္မရွိေတာ့တာနဲ႔ ပါတီဝင္ျပန္မေလွ်ာက္ေတာ့ဘူး။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း NLD လို႔ မခံယူေတာ့ဘူး။ မူနဲ႔ရပ္ခံခ်က္ကို ႀကိဳက္တာ/မႀကိဳက္တာေၾကာင့္
ပါတီဝင္ဆက္ျဖစ္/ မျဖစ္က မိမိေရြးခ်ယ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ NLD ဟာ အဝင္ေရာ အထြက္ပါမခက္တဲ့နိုင္ငံေရးပါတီပါ။
မႀကိဳက္လို႔ ထြက္ရပ္တာက တပိုင္း။ ဖိနွိပ္ခံရလို႔ ဝင္ရပ္ေပးတာက တပိုင္းပဲ။ ဖိနွိပ္ခံဆို
NLD မွမဟုတ္ဘူး၊ ပါတီတခုခုမွမ မဟုတ္ဘူး၊ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးမွ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာသာတခုမွ မဟုတ္လူး၊
(ကုန္ကုန္ေျပာရရင္)လူတေယာက္ေယာက ္ နိုင့္ထက္စီးနင္း လုပ္ခံရတယ္ဆိုရ င္ေတာင္ အနိုင္က်င့္သူကို
ျပစ္တင္ရႉတ္ခ်ဆန္႔က်င္မွာပဲ။ အဲ့ဒါဟာ ဘာပါတီဝင္ျဖစ္လို႔/မျဖစ္လို႔၊ ဘာလူမ်ိဳး ဘာ ဘာသာဝင္ျဖစ္လို႔/မျဖစ္လို႔၊
ဘာနိုင္သားျဖစ္လို႔/ မျဖစ္လို႔နဲ႔မဆိုင္ပဲ ဓမၼနဲ႔အဓမၼ၊ ဖိနွိပ္သူနဲ႔ဖိနွိပ္ခံ ဘယ္ဘက္ကရပ္မလဲဆိုတဲ့
လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ က်င့္ဝတ္အေပၚအေျခခံတဲ့သိစိတ္အလိ ုအရ ေရြးခ်ယ္မႈရွိရွိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာ ပဲ။
(ဘက္သေဘာအရရပ္ခံျခင္း)
ေထာင္ထဲမွာ နိုင္ငံေရးနဲ႔က်လာသူအခ်င္းခ်င္း ၾကား ျပႆနာေတြမျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ စကားေတြရႈပ္ စကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္
ေျဖရရွင္းရ ေတာင္းပန္ရနဲ႔ ရႈပ္တတ္တဲ့သူေတြကို နိုင္ငံေရးခ်ီးထုတ္ေတြ လို႔ေခၚတယ ္။
နိုင္ငံေရးေလာကထဲမလည္း ခ်ီးထုတ္ေတြရွိသကိုးလို႔ မွတ္သားခဲ့မိတယ္။ အေဆာင္မွာ အေနရမ်ားတဲ့နိုင္ငံေရးသမားေတြဆိ ု
ပိုသိတယ္။ ခု ဟိုဘုန္းႀကီးက ဒီလိုေျပာတာ ဟိုလိုေျပာတာမဟုတ္လူး။ ဒီဘုန္းႀကီးက ဟိုလိုေျပာတာ
ဒီလိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ အလြတ္သေဘာ Out of Record ေျပာတာ၊ တရားဝင္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူက
ငါ့ကိုအသံုးခ်တယ္ ငါကသူ႔ကိုခုတံုးလုပ္တယ္ဘာညာနဲ႔ စကားရႈပ္ေတြရွင္းၾကေတာ့ အင္း-သူတို႔ေလာကထဲမလည္း........ ...........ေတြ
မနည္းပဲကိုး။ (ခ်ီးထုတ္တို႔အေၾကာင္း)
"မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ"ဆိုၿပီးမဝံ့မရ ဲသမုတ္ေနမယ့္အစား
"ဗုဒၶဝါဒီျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရးဥပေဒ"လို႔ ပညတ္တာက ပိုေကာင္းမယ္
ထင္တယ္။ ဒါဆို ဗုဒၶဝါဒကို ဘာသာအျဖစ္နဲ႔အမွတ္မွားေနၾကတာလည္ းျပင္ၿပီးသားျဖစ္၊ လူမ်ိဳးနဲ႔ဝါဒတြဲေျပာမွရတဲ့
လူမ်ိဳးသစ္တခုလည္းထပ္ရ၊ ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ရေကာင္းမွန္းမသိတဲ့လူ႔အႏၶေ တြလည္း စိတ္လက္ခ်မ္းသာရာရ၊
လူဦးေရေပါက္ကြဲမႈလည္းထိန္းခ်ဳပ ္ၿပီးသားျဖစ္သြားမယ္ ထင္တယ္။ တစ္ခုပဲ ပူပန္မိတာက
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔လိင္စိတ္အလိုက ို ဇြတ္ဖိႏွိပ္ခ်ိဳးႏွိမ္လို႔ျဖစ္တ တ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမရ
လိင္စိတ္အလိုမျပည့္ စိတ္ေဝဒနာရွင ္ေတြ တိုးပြားလာမွာကိုပါပဲ။ (မ်ိဳးေစာင့္ေတြ
စစ္ဖို႔)
ခု
အင္န္အယ္လ္ဒီကို ေထာင္တိုက္ေနတဲ့သကၤန္းၿခံဳဘိကၡဴ ေတြထဲမွာ NLD အပါအဝင္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြက(နိုင္ငံ ေရးမွမဟုတ္ဘူး
ဘယ္ကိစၥမ်ိဳးနဲ႔မဆို) ဓါတ္တိုင္မွာႀကိဳးတုတ္ရိုက္လို႔ ကြဲခဲ့ၿပဲခဲ့တဲ့၊ ဖမ္းလို႔
အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံခဲ့ရတဲ့၊ သကၤန္းေပးမဝတ္လို႔ ပံုစံဝတ္စံုနဲ႔ေနခဲ့ရတဲ့၊ သိကၡာအတင္းခ်ခိုင္းလို႔
လူဝတ္လဲခဲ့ရတဲ့၊ ပံုစံမထိုင္လို႔ မေအႏွမကိုင္အတုတ္ခံခဲ့ရတဲ့၊ စစ္ေၾကာေရးမွာ"ဘူး"ခံလို႔
ပါးရိုက္နားရိုက္ခံခဲ့ရတဲ့၊ ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲပါလို႔"ရွင့္ "ထူးခဲ့ရတဲ့၊
လူထုဘက္ကရပ္လို႔ မီးေလာင္ဗံုးနဲ႔အထုခံခဲ့ရတဲ့ကို ယ္ေတာ္ တစ္ပါးမွပါတယ္မထင္ဘူး။
ဝီရသူလို အၾကမ္းဖက္မႈနဲ႔ ေထာင္အခ်ခံခဲ့ရတဲ့ရာဇဝတ္ေကာင္ဘု န္းႀကီးဆိုးေတြထိပ္ဆံုးကပါေနတာ
မဆန္းေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးစာတတ္တိပိဋကေတြနဲ႔ လူမႈေရးဘုန္းႀကီးကပါ ႀကံေဖာ္ႀကံဖက္ျဖစ္ေနေလေတာ့
ျပည္တင္မကဘူး သာသနာပါ နာတယ္။ (ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြ စိုးတဲ့ေျမ)
နွင္းေတြသဲသဲလႈပ္လႈပ္ပဲ
အျပင္မွာ။ ျပတင္းမွန္မွာလာကပ္ေနတဲ့ နွင္းေတြကို အတြင္းဘက္ကေန ေျပာင္းျပန္ ျပန္ၾကည့္ရတာဆိုေတာ့
အျမင္ဆန္းၿပီး စိတ္ပါ ဖ်န္းကနဲၾကက္သီးခဲသြားသလိ ု။ တံစက္ၿမိတ္က ၾကက္တူေရြး
Wind Chime ေလးေတာင္ နွင္းကဆြဲခဲလိုက္လို႔ ေလထဲမွာ အသံမဲ့ အတြဲလိုက္ေလးလႈပ္လႈပ္ယမ္းယမ္း။
တခ်က္တခ်က္ ဝွီးကနဲတိုက္ခ်လိုက္တဲ့ေလတဟူးဟူ းထဲ နွင္းပြင့္နွင္းဖတ္ေတြ ကစဥ့္ကရဲ။
ေခါင္မိုးေပၚက အထိုင္က်ေနတဲ့နွင္းဖ်ာႀကီးကြာက်လာပံုက ေတာင္ေပၚလမ္းေျမၿပိဳသလို
ဖြားကနဲဖြားကနဲ ေဖ်ာကနဲေလ်ွာကနဲ။ ေျမမို႔ေနရာ ေျမခ်ိဳင့္ေနရာေလးေတြမွာ စနိုးေတြ ဂြမ္းဆိုင္လိုပံု႔ပံု႔ရြရြ၊
လိႈင္းေတြလို အိအိမြမြ။ အျပင္ညီတဲ့ေျမမွာေတာ့ နွင္းဖံုထည္အိပ္ယာခင္းႀကီး တင္းတင္းျဖန္႔ျဖန္႔
စန္႔စန္႔ပ်ံ႔ပ်ံ႔။ စက္နဲ႔တိသလို မ်က္နွာျပင္ညီညာ။ နင္းခ်လိုက္တိုင္း ေရခဲျခစ္သားမြမြေလးကို
လက္နဲ႔ဖိခ်လိုက္တဲ့အခါ ရတဲ့အထိအေတြ႔မ်ိဳးနဲ႔ ဂၽြိကနဲဂၽြိကနဲေျခကၽြံတဲ့အရသာကလ ည္း
နွစ္သက္စရာလိုလို။ ကိုယ္ကဖိနင္းခ်လိုက္လို႔ ျပားကပ္ပိက်စ္သြားတဲ့နွင္းအေပၚ ေအာင္ပြဲခံစိတ္
နိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္ရတဲ့သာ ယာခ်င္စိတ္ေလးလည္း ေပၚတဲ့အခါေပၚ။ ကေလးေတြ နွင္းနင္းကစားရတာဘာ့ေၾကာင့္ေပ်ာ ္ကို
ဒီအရသာ ဒီခံစားမႈေၾကာင့္မ်ားလားလို႔လည္ း အေတြးတခ်က္ ဖ်တ္ကနဲဝင္ခဲ့။ တီဗီမွာေတာ့ အေႏြးထည္ေခါင္းစြပ္လက္အိပ္ေတြနဲ ႔ မ်က္ခံုးေမႊးနွင္းေတြသီးလို႔
မိုက္ရိုဖုန္းကေန စကားေျပာလိုက္တိုင္း အာေငြ႔ေႏြးေတြ တဝွဴးဝွဴးမႈတ္ရင္း လမ္းေပၚကသတင္းသမား
လမ္းေခ်ာ္ ကားတိုက္ေမွာက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ခရားေရလႊတ္ေျပာလို႔။ ဖန္သားျပင္ေအာက္ေျခ စာတမ္းမေတာ့
ပိတ္တဲ့ေက်ာင္းေတြပိတ္ၿပီး က်န္တဲ့ေက်ာင္းေတြ 2 hours Delay တဲ့။ တေနကုန္ေအးမယ္.. တဲ့။
ေရခဲမွတ္အထက္ ၁ဝ ဒီဂရီဝန္းက်င္..တဲ့။ ညဦးပိုင္းက် ေရခဲမွတ္ေအာက္ထိဆင္းသြားမယ္..တဲ ့။
ဖာသိဖာသာေနမရတဲ့ နွင္းပါလား။ အဲ့နွင္းေတြထဲ အျပင္ထြက္ရဦးမွာပါလား။ အရူးစကားျပန္လို႔ သူတို႔ေခၚတဲ့အတိုင္း စိတ္က်န္းမာေရးဌာနမွာ ဗမာျပည္သား(၃)ဦး
စိတ္ေရာဂါကုဆရာဝန္နဲ႔ေတြ႔ဖို႔ စကားျပန္ လုပ္ေပးမယ္လို႔ဆိုကာ အပိြဳင္မင္န္(၃)ခု လက္ခံထားတာရွိနွင့္ၿပီးသား။
ျဖစ္နိုင္ရင္ အျပင္မထြက္ခ်င္ဘူး။ တေနကုန္အိမ္မွာကုတ္ၿပီး စာဖတ္ခ်င္တယ္။ ဟိုတေလာက ဝယ္ထားတဲ့စာအုပ္ေတြလည္း
ေလွ်ာက္ျမည္းစမ္းလွန္ေလွာၾကည့္ခ်င္လွတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ေထြရာေလးပါး အြန္လိုင္းမွာေျပာဖို႔ခ်ိန္းထား တာ
ခုေတာ့ ဖ်က္ရၿပီ။ ေနာက္ဖက္ အိမ္ျပင္မီးေမာင္းေလးဖြင့္ၿပီး
ၾကက္ကေလးေတြကို အစာ/ေရ သြားထည့္ေပးတယ္။ နွင္းက (အရင္လက္က်န္ မေပ်ာ္ေသးတာေတြနဲ႔ ေပါင္းမိသြားေတာ့)
၆ လက္မခြဲေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ဂ်ိဳင္းေထာက္ မေခ်ာ္ေအာင္ထိန္းရတာမွာ အနုပညာပါ/မပါေတာ့မသိ
ၾကမ္းတမ္းလို႔မရတာေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔႔။ လွ်ပ္စစ္ဘီးတပ္ကုလားထိုင္က ဒီေလာက္ႏွင္းထုထူရင္
သံုးမွမရေတာ့တာ။ ၾကက္အိမ္ေလးထဲၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ေကာင့္တစ္ေကာင္
ပူးပူးကပ္ကပ္ေလးေတြ။ က်ေနာ့္ျမင္ေတာ့ ကတဲ့ကတဲ့ ကေတာ့္ကေတာ့္နဲ႔ စကားတီးတိုးဆိုတယ္။
အဖႀကီး(၂)ေကာင္ ေအာက္အီးအီးလို႔ သံၿပိဳင္အြတ္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုက္သလားမွတ္ရတယ္။ ညေသာက္ေရခြက္က
ခဲသြားၿပီ။ ဒီေလာက္ အေအးဆို ၂ နာရီတစ္ႀကိမ္ ေရလဲလဲေပးမွရတယ္။ နို႔မို႔ဆို ေရငတ္ငတ္စိတ္တိုတိုနဲ႔
ခြက္ထဲကေရခဲ ေသာက္မရလို႔ ႏႈတ္သီးေလးနဲ႔တေဒါက္ေဒါက္ေခါက္ၾကေတာ့တာကိုး။ အနက္မေလး ၂ ေကာင္က
အပါး။ ေရငတ္ရင္ ဘယ့္ေလာက္ေအးေအး ေျခဗလာနဲ႔အိမ္ျပင္ထြက္ၿပီး Snow Flaks ေတြ ေကာက္စားၿပီး
ေရငတ္ေျဖတတ္တယ္။ အစာသစ္ေလးေတြေျပးစားလိုက္ အစာနင္သလိုျဖစ္ေတာ့ ေရအသစ္ေႏြးေႏြးေလးကို
တညလံုးငတ္ငတ္နဲ႔ ခုမွ အတိုးခ်ေသာက္ရသလို အလုအယက္ေျပးေသာက္လိုက္ၾကနဲ႔ ေယာက္ယက္ကိုခတ္ေနၾကပါေပါ့လား။
ခ်စ္စရာ။ ထမင္းရွာစားရတာ ဘယ့္ေလာက္အပမ္းႀကီးမွန္း
တင္စား စာဆိုတဲ့ ”ၾကက္လိုယက္ရွာစားရတယ္”ဆိုတာဟာ သူတို႔အတြက္ မဟုတ္တာေတာ့ေသခ်ာလွခ်ည္ရဲ့။
ထမင္းရွာစားရတာ ဘယ့္ေလာက္အပမ္းႀကီးမွန္း/ မႀကီးမွန္း
ကိုယ္တိုင္ရွာစားစရာမလိုသူေတြ ဘယ့္နွယ္လို႔ စာနာနားလည္ သိျမင္ခံစားနိုင္စြမ္းမတုန္း။
ကိုယ္အဂၤါမျပည့္မစံုနဲ႔ ထမင္းရွာစားရတာပင္ပမ္းလွခ်ည္ရဲ့ ဆိုကာ ငါ့ခမ်ာသနားစရာသတၱဝါခံစားမႈ
ဝင္မလို႔ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္း ေရႊျပည္ႀကီးက ထမင္းတစ္လုပ္ တုတ္တစ္ခ်က္ဘဝေတြ၊ ထမင္းစားကၽြန္ခံ
ဘဝေတြ၊ ထမင္းနပ္မမွန္ ဘဝေတြကိုျမင္ၿပီး အားနာစိတ္နဲ႔ အေတြးဟာ
တြန္႔ဆုတ္တန္႔ရပ္သြားခဲ့ရတာခ်ည္ း။
(အေတြးဆုတ္ရတဲ့အေၾကာင္း)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ နွင္းေတြထဲထြက္ရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖင္ နွင္းေတြကို နင္းေလ်ွာက္သြားရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသြးခဲေလာက္တဲ့ေအးစက္မႈႀကီးထဲကေ န ေႏြးေထြးတဲ့ေအးခ်မ္းတဲ့
ဘဝတဏွာေလးနဲ႔ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း မတည္ၿမဲျခင္းေတြထဲျဖတ္သန္းရင္း ဘဝရသ ဘဝအရသာ(ဆိုး/ ေကာင္း)ေတြခံစားရင္း ဘဝအသိေတြရွာရင္းေဖြရင္း အသက္ေတာ့ဆက္ေနရဦးမွာ။
တြန္႔ဆုတ္တန္႔ရပ္သြားခဲ့ရတာခ်ည္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ နွင္းေတြထဲထြက္ရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖင္ နွင္းေတြကို နင္းေလ်ွာက္သြားရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသြးခဲေလာက္တဲ့ေအးစက္မႈႀကီးထဲကေ
ဘဝတဏွာေလးနဲ႔ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း မတည္ၿမဲျခင္းေတြထဲျဖတ္သန္းရင္း ဘဝရသ ဘဝအရသာ(ဆိုး/
ေထာင္ထဲမွာ နိုင္ငံေရးနဲ႔က်လာသူအခ်င္းခ်င္း
နံမည္ခ်င္းတူေနရင္
လူခြဲရလြယ္ေအာင္သေဘာနဲ႔ သူ႔ရဲ့ထူးျခားတဲ့ရုပ္လကၡဏာျဖစ္ျ ဖစ္ အမူအက်င့္ျဖစ္ျဖစ္
စိတ္ေနစိတ္ထားျဖစ္ျဖစ္ လူမ်ိဳး/ ေဒသကိုျဖစ္ျဖစ္ကို နံမည္ေရွ႔က နာမဝိေသသနသေဘာတြဲၿပီးေျပာေလ့ ရွိတာ
လူ႔အထာလို႔ေျပာရင္ ရမယ္ထင္တယ္။ ဗမာေတြမွ မဟုတ္ဘူး လူမ်ိဳးတိုင္း နိုင္ငံတိုင္းလိုလိုမွာ
အဲ့သည္အေလ့ရွိတယ္လို႔သိရတယ္။ တပ္ထဲေနတုန္းက လူပ်ိဳလိုင္းမွာ တင္ၫြန္႔(၃)ၫြန္႔ရွိေတာ့
ညေနတိုင္း ဘုရားသြားပုတီးစိတ္ၿပီး စကားေျပာတိုင္းဗုဒၶကဘာေျပာတယ္ဘာညာဆိုကာ
စကားအစခ်ီတတ္တဲ့တင္ၫြန္႔ကို ဗုဒၶတင္ၫြန္႔။ မုတ္ဆိတ္တိုေလးထားၿပီး စကားဗလစ္ဗလစ္ေျပာတတ္တဲ့တင္ၫြန္႔ ကို
မုတ္ဆိတ္တင္ၫြန္႔၊ မူးတာမွန္သမွ်အကုန္ႀကိဳက္ၿပီး အၿမဲလိုလို ေကာင္းေနတတ္တဲ့တင္ၫြန ္႔ကို
အမူးအေမာ္တင္ၫြန္႔ေခၚၾကတာမ်ိဳး။ လူမ်ိဳးစုသံုးစုကလာတဲ့ထြန္းလွ (၃)လွ ရွိေတာ့လည္း
တလွကို ကခ်င္ထြန္းလွ၊ ေနာက္တလွကို ရခိုင္ထြန္းလွ၊ ေနာက္တလွကို မြန္ထြန္းလွ စသည္ျဖင့္ေခၚၾကတာမ်ိဳး၊
ခင္ဝင္း(၂)ဝင္းထဲက သီခ်င္းႀကီးေတြ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္ ဆိုလည္းဆိုတဲ့ခင္ဝင္းကို ယမံုနာခင္ဝင္း၊
နတ္ပြဲႀကိဳက္ၿပီးအသံလည္း ၫွဲ႔ၫွဲ႔-ၫွဲ႔ၫွဲ႔ရွိတဲ့ ခင္ဝင္း က မႏွဲေလးခင္ဝင္း စသည္ျဖင့္။
အလုပ္အကိုင္အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းကိုလိုက္ၿပီး ေခၚတာေတြလည္းရွိပါေသးတယ္။ လူတဘက္သားကို
ခ်ိဳးဖဲ့ခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ ႏွိမ္ၿပီးေခၚတာေတြလည္း မရွိဘူးမဟုတ္ပါဘူး ရွိပါတယ္။ အဲ့သလိုေခၚၾကတာ
ဘယ္သူမွန္းခြဲရလြယ္သမို႔ ေကာင္းတယ္လို႔ဆိုဖို႔ေတာ့ခက္မယ္ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႔ကသာမန္။ တခ်ိဳ႔ဂုဏ္ပုဒ္ျပေလးေတြက
ႏုနယ္ၿပီးလွရြေနသမို႔ ခ်စ္စရာၿပံဳးစရာ။ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ေၾကာက္စရာ စက္ဆုပ္စရာ ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ
မသတီစရာေတြလည္းရွိသကိုး။ ေနာက္ နံမည္မေခၚပဲ ရုပ္လကၡဏာ သြင္ျပင္သက္သက္ကိုသာၫႊန္းၿပီး
ခ်စ္စနိုးနဲ႔ ရင္းရင္းခ်ာခ်ာေခၚတ တ္ၾကတဲ့ ကုလားႀကီးတို႔ တရုပ္ႀကီးတို႔ ကရင္ႀကီးတို႔ဆိုတာေတြလည္း
ရွိေသးတယ္။ အဲ့သလို ကုလားႀကီး တရုတ္ႀကီး ကရင္ႀကီးလို႔အေခၚခံရလို႔ ဘယ္သူမွစိတ္မဆိုးတဲ့အျပင္
ရင္းရင္းခ်ာခ်ာရွိတယ္လို႔ေတာင္ ခံစားရေသးတယ္မဟုတ္လား။ အဲ့ဒါေတြဟာ ျမန္မာ့ဓေလ့လို႔ေျပာမရတာမွန္ေပမယ့္
ျမန္မာေတြေလ့ၾကတဲ့အထဲက တစ္ခုပါ။ ခုေတာ့ လူမ်ိဳး ဘာသာအၫွာကိုင္မင္းလုပ္တဲ့စစ္ဗို လ္ဆိုးေတြနဲ႔
ဘာသာေရးနဲ႔အသက္ေမြးၿပီး
ေလာဘေဇာတ ိုက္တဲ့ဘုန္းႀကီးဆိုး(တခ်ိဳ႔) ေပါင္းၿပီး အစြဲအလမ္းႀကီးတဲ့လူ႔အႏၶေတြကို
နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသြးထိုးလံႈ႔ေ ဆာ္ရာကေန တေယာက္ကိုတေယာက္“ေဟ့ကုလားႀကီ- ေဟ့တရုပ္ႀကီး”
လို႔ အေခၚခံရရင္ကိုပဲ ေသြးပ်က္ရမယ့္ကိန္း စိတ္ဆိုးမန္ဆိုးျဖစ္ၾကရတဲ့ကိန္း ဆိုက္သြားပါပေကာ။
(ခ်စ္နိုးအေခၚခံရမွာေသြးပ်က္စရာ)
ေလာဘေဇာတ
ဓါးဓါးခ်င္းလွံလွံခ်င္းရွင္းမယ္ -မိုးေပၚေထာင္မပစ္ဘူးဆိုသူႀကီးရ ယ္၊
က်န္စစ္သားလို႔ မခ်ိသြားၿဖဲေျပာသူႀကီးရယ္၊ စာဖတ္ေနသူႀကီးရယ္၊ ေလျဖတ္တရားမွတ္ေနသူႀကီးရယ္၊ ေကာ္ဖီဆိုင္ေလး ဖြင့္စားေနရသူႀကီ းရယ္၊ ဥပေဒအထက္မွာဘယ္သူ႔မွမရွိ
ဆိုသူႀကီးရယ္၊ မုန္းဟင္းခါး
ေရာင္းစားမယ္ဆိုသူႀ ကီးရင္၊ အိမ္ရွင္ဧည့္ဘာညာေျပာသူႀကီးရယ္၊
ဗုဒၶဘင္လာဒင္ဆိုသူႀကီးရယ္၊ ငါတို႔အရိုးစည္းရိုးထိုးဆိုသူႀက ီးေတြရယ္…။ အဲ့သလို
“ႀကီး”ရယ္ဆိုတဲ့လူေတြေပါင္းမိမွ ဒီျပည္မရွက္ရရင္ ဘယ္ျပည္ရွက္ရလိမ့္တုန္း။ ဒီျပည္
ဓါးမေနာက္ပိတ္ေခြးမျဖစ္ရင္ ဘယ္ျပည္ ျဖစ္ရလိမ့္တုန္း။ (ခိုးသားငါးရာစိုးမိုးတဲ့ျပည္)
ေရာင္းစားမယ္ဆိုသူႀ
ေခြးသား
ကုလားလီးစုပ္
ေစာက္ဖုတ္ရွိခိုး